Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Hoćeš li molim te objasniti ovu tvoju tvrdnju, ili konstataciju šta već? Mehanika im je druga najveća mana? Pa to im je najsvetija tačka, a ne najveća mana. Toliko se pisalo o tome i ne vredi. Šasija je MAN-ova, što znači da je na pomenutoj stiglo sve što se tiče same mehanike (motor, menjač, osovine, vešanje, kočnice, instrument tabla itd). Šasija je uzgred budi rečeno samohodna, što znači da se može voziti i bez nadogradnje uz neophodna ojačanja, pošto je to ipak šasija za niskopodno vozilo, koja ne može biti čvrsta kao one klasične konstrukcije. Za sad iste nisu pucale, kao i ostatak konstrukcije kod M-ova od prve do ove poslednje serije, bar kako sam mogao čuti od kolega koji su sa njima imali dodira, prevashodno u SP Zemun.
Потписујем! Зна и Икарбус да направи итекако свемирски брод од аутобуса, они Аривини ИК-112 су и даље сви до једног као праћке, машине и по! 8)
 
Кешо, како онда објашњаваш грбаве ИК103? Шта им се криви ако не шасија, мотор можда? Што се механике тиче, већина Икарбуса кочи горе од воловских кола. Не знам докле ће се овде сервирати приче како су најгори кршеви заправо могли да буду бољи да су одржавани. Док су Саноси 115 мучки преваљивали последње километре, ИК103/201 су одмарали по сервисима и сунчали се очерупани испред гаража. ИК112Н/218Н су тек посебна прича, те кршеве су многи аутобуси увелико надживели. А да су се солидно показали то можеш да причаш људима који аутобусе деле на црвене и жуте. А што се тиче ИК112М/218М, ако су они међу бољим Икарбусима, онда заиста не знам шта да кажем.
 
Рипањац 405, дођи до погона Космај или још боље у Железник и погледај колико је машина и по расходовано. Механика ИК112Н је добра исто колико механика воловских кола, а конструкцију заправо чине решетке за роштиљ. Ако се којим случајем судари са неким, аутобус се згужва као хартија, због фине инжењерске интервенције и још боље контроле квалитета Икарбуса.
 
Japanac, pegla #1308 na 17ici..

ybMOy8y.jpg



Srecan Bozic svima koji slave, sve najbolje!
 
Рипањац 405, дођи до погона Космај или још боље у Железник и погледај колико је машина и по расходовано. Механика ИК112Н је добра исто колико механика воловских кола, а конструкцију заправо чине решетке за роштиљ. Ако се којим случајем судари са неким, аутобус се згужва као хартија, због фине инжењерске интервенције и још боље контроле квалитета Икарбуса.
То можда та несрећна серија из 2008. за ГСП, за коју сам и сам једном приликом рекао да је урађена шлањаво и силом прилика. То стоји. Али, када је реч о приватним које сам поменуо, ствар се битно мења. Ни у једном Аривином, као што рекох, нисам приметио потклобучен подолит, иако је истог квалитета као и онај у ГСП-овим возилима из исте фабрике. А осврнуо сам се управо на возила у власништву приватних превозника. За ИК-103 још и могу да се сложим, посебно што сам чуо да су старије генерације тог модела склапане од некаквих румунских цеви, које је одликовао, па најблаже речено, сумњив квалитет.
Биће да је све ствар ГСП-ове контроле квалитета током производње. А каква је она? Па никаква и, најблаже речено, селективна. Мислим да ниједном нису отишли у Икарбус у обилазак и контролу возила намењених њима. Риба увек смрди од главе, колико пара, времена за испоруку и контроле квалитета, толико, вала, и музике. И Отокари за Букурешт, који су се код Ласте и Ластре показали сасвим коректним после мало више од 2 године експлоатације, су испали катастрофално када су, као код нас, дали нереалне рокове за испоруку. Погледајте снимке са Јутјуба које сам линковао у теми ,,Градски превоз у свету", што ове што сам линковао у мају, што ове што сам линковао скоро, па ћете видети на шта код њих личе аутобуси који су за наше фирме урађени сасвим солидно! :sesir:
 
Koliko vidim kesa napisa za M seriju, o N seriji je raspravljano X puta i manje/vise sve receno stoji.
 
То што Кеша написа стоји на стакленим ногама. Од свих ИК103 једино ваља онај први из 1993. који је добио награду за индустријски дизајн, а иначе се фино показао. Какву награду су добили новији ИК103? Награду за најгрбавији аутобус би једино могли да добију. Уз то су ужасно ружни и неквалитетни. А ИК112Н/218Н коме су стручњаци наденули назив плод домаће памети, заправо су обични кршеви. Арива је добила боље, али то опет не мења чињеницу да и ти које је добила немају чиме да се похвале.
 
Mogu da se pohvale sa tim da uz Brdo na Miljakovcu jedva idu, da na ležećim udaraju kao Higer i N serija, klima nikad ne radi, a i kad radi užasna je i ne oseti se.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Zar IK103 nije na Ikarbus sasiji a ne na MAN-ovoj o kojoj se pricalo?
 
@ hiavata
Јесу, али пошто се у међувремену повела расправа и о њима, морао сам да образложим неке ствари. :wink:
И сада завршавам сваку причу о ИК једном једином реченицом. Икарбус ИК-112Н/218Н МОЖЕ да парира једном Соларису уз релативно ситне измене - врата другог произвођача (ако већ желе турска, боље да узму REVAR која су се одлично показала на Необусима а, ево сад, и на Темзама, или BODO као на Конектима и Отокарима), и подолит. Остало је, истини за вољу, све ОК. :grand: И додаћу ову реченицу у потпис, чисто да се више не мучим бесомучно пишући једно те исто, а знајући да свако може да га прочита.
 
Sigurno? Možda celokupna mehanika zgloba? Termo izolacija motora? Preglednost spoljašnjih retrovizora? Tu je daleko više modifikacija koje bi bilo potrebno uraditi kako bi moglo da bude blizu Solarisa.
 
Да, могуће да сам нешто превидео код зглобова... :wink: Али опет ни то није премного. Мотори на новијој М серији су супер изоловани, недавно сам пипао хладњачку кутију у #3253 на линији 44 и уопште није била врућа!
 
hiavata":3rvpq43e je napisao(la):
Zar IK103 nije na Ikarbus sasiji a ne na MAN-ovoj o kojoj se pricalo?

IK103 se uvek izrađivao na samonosećoj konstrukciji kvadratnih profila, sem onih 40 komada napravljenih u saradnji sa FAP-om, nama poznatijih kao Mutanti.

@Aca":3rvpq43e je napisao(la):
Кешо, како онда објашњаваш грбаве ИК103? Шта им се криви ако не шасија, мотор можда? Што се механике тиче, већина Икарбуса кочи горе од воловских кола. Не знам докле ће се овде сервирати приче како су најгори кршеви заправо могли да буду бољи да су одржавани. Док су Саноси 115 мучки преваљивали последње километре, ИК103/201 су одмарали по сервисима и сунчали се очерупани испред гаража. ИК112Н/218Н су тек посебна прича, те кршеве су многи аутобуси увелико надживели. А да су се солидно показали то можеш да причаш људима који аутобусе деле на црвене и жуте. А што се тиче ИК112М/218М, ако су они међу бољим Икарбусима, онда заиста не знам шта да кажем.

Ti mešaš toliko različitih modela da među nama jednostavno ne može biti ozbiljne diskusije, plus ne praviš razliku između mehanike i konstrukcije. Za IK103 sam već napisao, a važi i za mnogobrojne Ikarbuse serija 201/2/3 i po mnogo čemu drukčijeg IK206. N serija je takođe rađena na sopstvenoj samonosećoj konstrukciji, dok su M-ovi na šasijama MAN A22 i A24, a LE na MB šasiji OC500LE. Razlike između svih tih Ikarbusa nikako nisu male da bi se svi trpali u isti koš. Toliko hvališ matore 103-jke, pa i 101-ice iz 90-tih, a upravo se one nemaju čime pohvaliti. To što su neke od njih i trajale dugo ne znači da su bile kvalitetne, već samo da su okrpljene na vreme, a i da su bile toliko jednostavne za održavanje da se isplatilo držati ih dugo na ulicama, pa makar samo šihtu radile. Motorima apsolutno ništa ne fali bez obzira na seriju, dok se o tome kako su rešeni neki prateći agregati može naširoko diskutovati. Čak šta više, Ikabus je uglavnom imao i više nego dobre motore u ponudi od kraja 90-tih do poslednjih dana proizvodnje.

Za kočnice stvarno ne znam šta da ti kažem. Lično nisam primetio neke naročite razlike kao putnik u vožnji Ikarbusom ili bilo kojim drugim autobusom, a da se konkretno tiče kočnica. Vrlo relativna stvar koja zavisi od mnogo faktora, a i na tu temu bi mnogo pre vozači mogli diskutovati nego mi ovako napamet. I M i LE imaju sasvim adekvatne kočnice koje su, kao što već rekoh, deo šasije. Ostali kako ko, al se kod većine sigurno može normalno dozirati pritisak na pedalu kočnice, što se da videti iz svakodnevnih vožnji raznim Ikarbusima. Dal bi ja isto tako trebao pljuvati po OTOKAR-ima, kad me izvesni lastini "profesionalci" cimaju kao nenormalni pri svakom usporavanju ili zaustavljanju na nekom od brojnih stajališta? Biće da je kriv "Turčin", a ne vozač?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696188#p696188:o31nyq3a je napisao(la):
@Aca » Uto Jan 07, 2020 2:41 am[/url]":o31nyq3a]Механика није битна? Узми аутобус без кочница и реци да механика није битна. Управо је механика главна мана ИК112М/218М, после завршне обраде. Управо ће механика пресудити да ли ће возило у расход или не, а не естетика. Једино кад пукне шасија, ту спаса по возило нема.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696225#p696225:o31nyq3a je napisao(la):
branik » Uto Jan 07, 2020 11:27 am[/url]":o31nyq3a]Човек помиње безбедност у аутобусу, а није му битна механика. Није гелендер једини извор безбедости, ваљда?
Занимљиво.

Čovek pominje iz ugla putnika. Potuno ga ne interesuje šta je ispod, bitno je da je pouzdano, udobno, toplo kad je napulje hladno, hladno kad je napolje toplo itd itd,
 
Сваки аутобус се последњих деценија састоји од ршетке од профилних цеви које су распоређене тако да приме, пренесу и расподеле одговарајуће силе.
Одавно нормални аутобуси немају камионске шасије од великих подужних У профила. Сваки камион је још увекбима, био он кипер, текљач илуи са неком другом надградњом. Надградња још приде има свој рам који се уклапа са рамом шасије.
Самоходна шасија аутобуса садржи опет решеткасти рам на који су окачеи кинематички ланац, осовине, сиатеми управљања и кочења. Пошто је то темељ за каснију надградњу каросерије, густина, распоред и димензије профила су прилагођене ношењу целе надградње и оптерећења која се јављају у вожњи.
Тешко је разграничити где престаје шасија, а почиње надградња (каросерија). Раније се аутобус рекаросирао, где је скидано све до носећег рама и надградња рађена наново. Ту је пре двадесетак година коришћена законска рупа пасу неко време аутобуси прављени наново, добијали изглед савременог возила, а задржавали само постојећи мотор, мењач и осовине. Радиле су то и неке фирме код нас, а популарно је било и преправљање у Турској. За тридесетак К евра О303 или санос 315 постајали су О404 и све то за двадесетак дана. За градски је требало и маее пара.
Што пуцају? Пуцају и деформишу се пре свега од константног или дуготрајног преоптерећења, удара који се са грбавих улица преносе на конструкцију, љуљања, вожње са издуваним јастуцима, неодржавања(непрање од соли, непоправљање мањих оштећења која касније воде у већа...)
Икарбус је последњих година имао и проблем производње у малим серијама без прототипа и неопходних испитивања у пракси, где би се после 1-2 године рада у тешким условима видело шта је слаба тачка и шта треба мењати, поправљати, побољшавати.
 
Кешо, које ја то силне Икарбусе 103 из деведесетих хвалим? У поруци коју си цитирао хвалио сам само примерак направљен за Суботицу 1993, који се заиста показао боље него сви други Икарбуси 103, у које рачунам и оне прављене од румунских цеви. Кад смо код хваљења, овде ти упорно хвалиш шкартове произвођача који од 1993. па надаље није у стању да произведе нормалан аутобус. Сем модела 106, 112.3 и 218.3, све остало што је прављено од 1993. па надаље је тежак отпад и са сваким ко тај отпад може да брани озбиљне дискусије нема. Велику пристрасност видим овде кад прочитам поруке типа да би се овај и онај шкарт показали боље да је ГСП одржавао. Те приче не стоје. Присетимо се шта је ГСП радио Саносима за време санкција, како их је одржавао и на које линије их је слао, па су опет возачи радије узимали њих него нове Икарбусе.
 
Раније се аутобус рекаросирао, где је скидано све до носећег рама и надградња рађена наново. Ту је пре двадесетак година коришћена законска рупа пасу неко време аутобуси прављени наново, добијали изглед савременог возила, а задржавали само постојећи мотор, мењач и осовине.
Као ЈГСП Нови Сад, на пример, а и Ниш Експрес. У НС су на Волво Б58 који су испрва имали каросерију земунског Икаруса, стављали Аутокаросеријину при рекаросирању, а у Ниш Експресу су од маторих ИК-160 и Саноса правили назови нове аутобусе. А у основи су то и даље били Икаруси и Саноси. Инвентивно, али не и законито, по мом мишљењу. Рекао бих да су наши закони коначно препознали ту проблематику, чим је Нибусу пре неку годину забрањена производња, демантујте ме ако није тако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696319#p696319:2st4nf7x je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Jan 07, 2020 7:17 pm[/url]":2st4nf7x]@ hiavata
Јесу, али пошто се у међувремену повела расправа и о њима, морао сам да образложим неке ствари. :wink:
И сада завршавам сваку причу о ИК једном једином реченицом. Икарбус ИК-112Н/218Н МОЖЕ да парира једном Соларису уз релативно ситне измене - врата другог произвођача (ако већ желе турска, боље да узму REVAR која су се одлично показала на Необусима а, ево сад, и на Темзама, или BODO као на Конектима и Отокарима), и подолит. Остало је, истини за вољу, све ОК. :grand: И додаћу ову реченицу у потпис, чисто да се више не мучим бесомучно пишући једно те исто, а знајући да свако може да га прочита.

Ikarbus ne može ni po čemu da parira osim u ceni. Bukvalno sve je na strani Solarisa, pre svega kvalitet pa dalje možemo danima.

Kešo , sa šasijiom dolaze te samohodne šasije. Posle se šasija skida da bi se na konstrukciju radila nadogradnja. Upravo je Branik pisao na tu temu i lepo opisao. Da nema šasije ta bi se konstrukcija pokrivila kao list papira ili kao kifla. Jednostavno nije jaka ni predviđena da bude bez nadgradnje.
Očigledno da Ikarbus i tu osnovu sa svojom nadogradnjom upropasti pa kreće pucanje poda na sve strane.
Lako je napraviti autobus ali napraviti kvalitetan je očigledno teško.

I polako tek sam se preselio pa ne mogu da postignem.
 
Ја мислим да би најбоље било упоредити најгорег Урбина у ГСП-у и најбољег ИК218М 2013. годиште из Земуна, па ћемо да видимо ко је бољи.
Не знам како уопште можете да поредите Икарбус са аутобусом који годинама осваја награде за све могуће и немогуће категорије, који улази на све веће и веће тржиште, купује га све више и више градова. Притом, да не говорим о томе да су Солариси једина возила која одржавање у ГСП-у није могло да уништи после скоро 7 година, чак ни имајући у виду чињеницу да их градска управа не подноси.
 
3128 katastrofalan bus koji jedva ide i ne znam šta traži u saobraćaju, vuče se, jedva ide i kad vozač zatvori vrata i hoće da krene, autobus neće prvo bar sekundu da krene nakon što pritisne gas i onda se bus naglo cimne i nekako krene.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
А је л то због тога што су га радници у фабрици у Пољској пројектовали и склопили лоше или је због ГСП?
Икарбус није у стању, нажалост, да произведе модел који може да приђе соларису. О комфору и дизајну да не причам.
 
Nista bolji nije ni #3195,kojeg su par puta popravljali.
Ali opet ih vise voim nego ostale.

Da su iole pametni pa da uzmu jos .U Krakovu sam jesenas uzivao u njima.
 
A čekaj kako mogu da se drže Mercedesi Conecto iz 2005 i da svi lepo idu, a Solarisi iz 2013 ne mogu.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Колико је само Икарбуса 112Н/218Н завршило каријеру јер су им поцркали мотори, прегрејани због лошег расхладног система, а немалом броју су пуцале конструкције. Понављам, приче о квалитету тих аутобуса сервирајте наивним људима који би било какав отпад прихватили, само да да некако ради. Нема озбиљне расправе кад неко брани отпад који је на силу набављен и чији се квалитет показао већ по првом доласку у сервис, недуго после изласка из фабрике. Хвалоспеве о квалитету тих аутобуса неће их направити квалитетним, јер једно су празне приче, а друго су дешавања у саобраћају. Најгора година икад у погону Космај била је 2014, кад је стигла донација Икарбуса 103 и 112Н из других погона. Новопечени отпад се у Космају распао после месец дана, а поласци су се пропуштали један за другим.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=696361#p696361:1pgp1t09 je napisao(la):
Vinča307 » Уто Јан 07, 2020 9:34 pm[/url]":1pgp1t09]A čekaj kako mogu da se drže Mercedesi Conecto iz 2005 i da svi lepo idu, a Solarisi iz 2013 ne mogu.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока

1. Није истина да су сви конекти феноменални. Неки су изгорели (што са урбинима није случај), неки не раде.
2. Далеко од истине да су сви урбини лоши, постоји гомила урбина који су утегнути и који пиче као авион узбрдо без икаквих проблема. Зависи конкретно од возила. А и да се не лажемо, тих раздрнданих има мало.

И притом нереално је поредити тако нешто јер ми немамо урбине из 2005., нити конекте из 2013. У Европи у гомили градова без проблема раде Урбини 2005. годиште, чак и старији.
 
Vrh