Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Mrzim te dvostruke arsine... kao proizvod za izvoz, a nema veze sto su zaradili milione zahvaljujuci skupstini grada, i da nisu imali njihovu podrsku sada bi bili ugasena fabrika sa nekoliko stotina nezadovoljnih socijalnih slucajeva koji na ulicama strajkuju gladju... ali ne za EU cemo praviti fensi, a za BG mogu i ovi obicni. Ko ih j***!
 
Najbolje bi bilo kontaktirati Grad i pitati sta je po sredi. Sa druge strane, pitanje je sta je uopste Grad narucio?? One starije ili ove nove modele? Jedino mi se cini da je ovaj novi autobus tek prototip, tako da ce ga Grad u buducnosti verovatni i narucivati... Ima hiljadu teorija zavera - mozemo citav X Files da napisemo :)
 
da budemo jasni, ovo nije prototip nego isti onaj ik 218n koji treba da ide u serijsku a jedina promena su redizajn i par inovacija koje bi lako mogle da se ubace i u "normalni" ik 218, preostaje da se nadamo da neće da se vraćaju na stari dizajn. Zamenjena je samo plastika i metal, suština je ista :)
 
Aaa.. OK, sorry, nisam znao. E onda je Ikarbus stvarno bljaks! Kako su lepo za EU namenili ove redizajnirane, a nama one grozne! Ua! :D
 
LONDON KUPIO DESET AUTOBUSA NA VODONIK
LONDON , 13. novembra (Tanjug-Ekos) - Gradonačlenik Londona Ken Livingston izjavio je danas da je potpisao sporazum vredan 10 miliona funti (20,7 miliona dolara) za nabavku deset autobusa koji kao gorivo koriste vodonik i koji bi trebalo da pomognu u smanjenju zagađenja i ispuštanja štetnog ugljen dioksida u britanskoj prestonici.

Pet od poručenih tradicionalno crvenih autobusa, koje će izraditi američka firma "ISE korp", biće opremljeni gorivim ćelijama na vodonik, a pet će kao gorivo takođe koristiti vodonik u klasičnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

"London je sada prvi grad u Evropi koji će imati toliki vozni park autobusa na vodonik, a koji će po učinku odgovarati klasičnim dizel autobusima", objasnio je Livingston.

Prvi čovek Londona je dodao da je to ogroman korak napred u odnosu na ranije probno korišćenje takvih vozila u glavnom gradu i važan korak ka ostvarenju cilja da do 2015. sva vozila u javnom prevozu kao gorivo koriste vodonik.

Operativni direktor firme "Landon basiz" Majk Veston je izjavio agenciji Rojters da bi dizel autobusi koštali oko 130.000 funti po vozilu, ali su vozila na vodonik skuplja jer osim vodene pare ne oslobađaju nikakve štetne gasove.

Veston je objasnio da su industriji koja pravi vozila na vodonik potrebne porudžbine iz drugih gradova kao što je ova iz Londona da bi se smanjili troškovi proizvodnje.

Novi autobusi, koji će biti u nadležnosti firme "Frst grup", priključiće se londonskom voznom parku od 8.000 autobusa koji su uglavnom opremljeni hibridnim dizel motorima.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
ovde je jako interesantna činjenica da se u onih drugih pet autobusa koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, mislio sam da to nije moguće kada je u pitanju vodonik, tj. da postoji samo varijanta sa gorivnim ćelijama. Da li su to klasični motori u koje se sipa mešavina vodonika i aditiva ili ih ipak treba prepraviti? U svakom slučaju sjajna vest, jer vodonik može svaka država sama da sintetizuje iz vode.
 
bigvlada":1j9ek2u0 je napisao(la):
ovde je jako interesantna činjenica da se u onih drugih pet autobusa koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, mislio sam da to nije moguće kada je u pitanju vodonik, tj. da postoji samo varijanta sa gorivnim ćelijama. Da li su to klasični motori u koje se sipa mešavina vodonika i aditiva ili ih ipak treba prepraviti? U svakom slučaju sjajna vest, jer vodonik može svaka država sama da sintetizuje iz vode.
Pa na zalost nije ni to tako jednostavno tj. proizvodnja samog vodinika iz vode zahteva mnogo energije kao i njegovo drzanje u tecnom stanju tako da je njegovo koriscenje kao gorivo povezano sa puno optimizacije same proizvodnje i skladistenja. Sa druge strane ne moze se porediti sa fosilnim gorivima sto se zastite zivotne sredine tice. Ono sto ostaje posle sagorevanja vodonika je obicna voda. Videcemo u nekoj skorijoj buducnosti kakav ce biti razvoj vodonika kao energenta.
 
"24sata"":3k6edn3n je napisao(la):
LCD ekrani u autobusima,a dogodine i „blutut” veza
V. Mirilo |||| - 04.12.2007. - 23:52
Putnici u autobusima 37, 52, 56 i 58 privatnih prevoznika više ne mogu da promaše stanicu ili da zalutaju. Preko LCD ekrana na kojima su do nedavno bili emitovani spotovi, servisne informacije i izreke, sada mogu da prate i gde se autobus u tom trenutku nalazi, koje stanice slede i koje se značajne ustanove nalaze u blizini.

PUTOKAZ - Elektronske mape sada se nalaze u osam autobusa na liniji 37, devet autobusa s linije 52, 13 autobusa s linije 56 i šest autobusa sa trase 58. Do kraja godine, takve mape naći će se na već postojećim monitorima u 180 vozila privatnih prevoznika „Domiko", „Beobus" i „Grupe privatnih prevoznika".
- Pomoću GPS tehnologije, na pokretnoj mapi veličine 640 sa 640 piksela prikazuje se trenutna pozicija vozila javnog prevoza, ali i okolina grada. Putnici tako u svakom trenutku znaju gde se nalaze jer su na mapi ucrtani i neki značajni objekti kao što su škole, bolnice i ustanove kulture - kaže za „24 sata" Ivana Živanović, zamenica direktora kompanije „Serbmedija", koja je u maju počela s postavljanjem monitora u autobusima.
U „Serbmediji" planiraju da početkom 2008. godine uvedu i nagradne vaučere za putnike, a postoji ideja da se uz kupljenu kartu za prevoz dele i karte za pozorište, bioskop, koncerte i druge kulturne manifestacije.
Putnici u autobusima u kojima postoje elektronske mape ne skidaju oči s njih.
- U oktobru sam došla na studije u Beograd i nekoliko puta sam se gubila jer nisam bila sigurna na kojoj stanici da siđem, a skoro svakoga dana putujem od Petlovog brda do Zelenjaka. Mapa je super, a ja sam sigurna da ne mogu više da se izgubim - rekla je Irena Stojković.
Na LCD monitorima emituju se muzički spotovi, kratke informacije, prognoza, kursna lista, promocije kulturnih dešavanja, izreke, kratke obrazovne emisije, promovišu se humanitarni fondovi i organizacije za borbu protiv nasilja u porodici. Postavljanje monitora za jedan autobus košta oko 3.000 evra.
Извор: 24sata

Стварно ради, лично сам се уверио! За сваку похвалу!
 
^^Super vest! Eto, pre nekoliko meseci se "kukalo" kako to nedostaje, a vec se napredovalo po tom pitanju! :)
 
I ja sam primetio te monitore po busevima, na ovim linijama su uveli pracenje stanica, a u mnogo vise autobusa se nalaze displeji. Cak toliko da nisam ni obratio paznju posto sam prvi put video taj displej
 
Internet autobusi - nova zabava u Singapuru

Surfovanje Internetom u autobusu za mnoge zvuči neverovatno, ali je to realnost u Singapuru gde je predstavništvo mobilne kompanije Nokia sa gradskim vlastima u toj zemlji omogućilo stanovništvu da putovanja učine zabavnijim. Projekat pod nazivom Nokia Wifi Zone trenutno obuhvata 12 linija autobuskog prevoza u kojima korisnici, ukoliko poseduju prenosni računar ili odgovarajući mobilni telefon, uz pomoć bežične Internet konekcije besplatno mogu da surfaju, da se dopisuju, preuzimaju muziku, igraju onlajn igrice i šalju elektronsku poštu. „Pokretanjem Nokia Wifi zone nastojimo da se približimo našem cilju - povezivanju stanovnika Singapura sa Internetom, omiljenim veb aplikacijama u pokretu, popularisanju mobilnih igrica, digitalne muzike, kao i socijalnih mreža kao što je Facebook”, rekao je Kris Kar, generalni direktor predstavništva kompanije Nokia u Singapuru.

izvor: Serbiancafe
http://www6.serbiancafe.com/lat/vesti/21/nauka_i_tehnologija

mogu da pogledaju kako su to uradili u Singapuru
 
Jel bi mogao neko da napravi koju fotku tih lcd ekrana?
...ako nije problem. :)
 
Znam tu sliku nego sam mislio na te ekrane sa kartom. Rado bih video kako je uradnjena karta.
 
Ja sam video, karta je vrlo obična, kao starije mape grada, nije ništa fancy kao google earth ili tako nešto. A autobus je ogromna crvena tačka, ne možeš je promašiti, mislim da tačka, zapravo više krug, ima u prečniku nekih 10 metara, naravno u srazmeri prema mapi.. :D
Skroz je cool...
 
Konkurs za prevoz putnika u javnom gradskom saobraćaju
Tanjug |||| - 08.01.2008. - 15:13
Direkcija za javni prevoz Gradskog sekretarijata za saobraćaj objavila je danas konkurs za poveravanje prevoza putnika u javnom linijskom saobraćaju u Beogradu na pet godina, odnosno do 31. decembra 2012.

KONKURS Prijave na konkurs mogu podneti privredna društva koja poseduju Rešenje za otpočinjanje i obavljanje javnog linijskog prevoza putnika nadležnog ministarstva Srbije, imaju autobuse starosti do 10 godina, na teritoriji Beograda imaju obezbeđen parking-prostor za sva prijavljena vozila i raspolažu potrebnim brojem autobusa.

Otvaranje prijava obaviće se 18. januara u Direkciji za javni prevoz, odluka o izboru objaviće se na oglasnoj tabli pisarnice u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta 43-45, a sa izabranim prevoznikom biće zaključen ugovor.
Prevoznik koji bude izabran na konkursu dužan je da počne da obavlja prevoz u roku od 24 časa od dana kada mu se to odobri na određenoj liniji.

Ocenjivanje i rangiranje biće obavljeno prema starosti vozila, tipu motora, posedovanju klima uređaja u vozilima i iskustvu u obavljanju gradskog prevoza.
izvor 24 sata
link http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=18669
 
Juče sam video 44 da je sa putnicima išla tamo gde joj mesto nije, i bila je relativno puna. Baš sam se istripovao, i onda sam se raspitao:

Ukinut je autobus 36, onaj što je išao do Tempa, ali je zato 44ka produžena, pa ide od Senjaka do Dunav stanice, naravno prolazeći pored Tempa, kao 36 ranije. Mislim da u špicu ide na 30min, 36 je ranije na 1h..
 
Produzena je i linija 504, do Miljakovca 2. Inace, mislim da bi linija 47 trebalo da bude ukinuta, a da se putnici iz Resnika preusmeravaju na tramvaj i Beovoz (koji za sada skoro da ne funkcionuse tu, ali u buducnosti...).
 
Matt":1sbp111c je napisao(la):
Ambassador, a zaboravio si da sam ti ja rekao da ce biti tako:D
Ah, ma sje*******ao me SBB, nemam internet pa sam sad na dial-upu dok mi ne dovedu novi kabl (što će valjda biti sutra ujutru), tako da mi i memorija funkcionira kao dial-up - nikako.. :(
 
Mislim da je produzena do Miljakovca 2. A isla je od Resnika do Knezevca.
 
Aha, pa onda mislim da je vrlo moguce da ukinu 47 ili je preusmere, s obzirom da je njena jedina funkcija ustvari bila Miljakovac-Resnik, jer destinacije Miljakovac-centar (i sve izmedju, Kanarevo, Banjica, Vozdovac, Autokomanda, Karadjordjev park, itd...) su opsluzivane linijama 48 i 59 (s tim sto je 59 pokrivala drugu stranu, tamo posle Radovog stadiona, VMA, Dragisa Misovic - tzv. penzionerska linija), dok je 94 direktno za NBG. Znaaaci, sve je pokriveno, 47 bespotrebna... za Resnik sada imaju 504, a mogu do centra sa presedanjem...
Sta mislite o tome?
P.S. Zasto tramvaj 3. nikad nije popet "uz brdo" do Miljakovca? to mi nikad nije bilo jasno. Tamo dole uz prugu nema nista...
P.P.S. Mislite li da ce, sa integrisanjem BeoVoza, uvesti linije od recimo Miljakovca, Kanarevog, itd.. do zel. stanice u Rakovici?
 
Pa 47 ipak prevozi ljude iz Resnika do centra i dodatna je linija za Miljakovac i Vozdovac, ali ja sam za to da se iskoristi linija 3 koja je obicno prazna. Mislim da bi za tramvaje bilo problematicno da idu toliko uzbrdo, zato je kao planirana trola tu.

Linije do stanice Rakovica svakako, ali Beovoz bi se koristio samo za udaljenija naselja, a ne do centra, tako da ne mislim da bi te linije bile narocito popunjenje. U redu bi bilo do Banjice neka. Dok sam iz Batajnice putovao vozom do Vozdovca, ponekad sam isao i do Rakovice pa na 47, sto nije mnogo duze iako se cini.
 
Vrh