Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Pa ako putujes recimo pola sata ili 45 minuta autobusom, verujem da malo muzike i informacija nije na odmet :)

Naravno, ti ekrani ce biti optimalni kada, kao sto rece Milance, budu pruzali informacije o tome "gde se nalazis"!
 
Za muziku, imas iPod, za informacije besplatne novine. Ko ce bre da bulji 45 minuta u nekakav ekran?
Meni je to cisto bacanje para.
 
A ako nemas iPod i ako ti se ne cita u truckavom autobusu?

Uostalom, sa nekoga sve, za svakog po nesto... Ono sto je dobro u ovoj vesti je da se razmislja o oplemenjivanju ponude, a ne tipa, daj nesto sto ima cetiri tocka, bez grejanja i klime, cisto da se nekako stigne od tacke A do tacke B.
Napredak je u svakom slucaju.
 
Naravno, u pravu si. Svaka novina koja poboljsava udobnost putnika je dobrodosla.
Evo, ovde sad u regionu severnog Toronta gde ja inace zivim, jedan novi prevoznik, "VIVA", planira da uskoro uvede Wi-Fi tj. bezicni internet u sve svoje autobuse (koriste stotinak veoma komfornih autobusa belgijske marke VanHool) . To je meni licno jedina stvar koja nedostaje. :D
 
Hm.. veoma interesatno. To je naravno ultimativno dobro!
Nadam se da su vam ulice ravne tamo gore :)
 
sećate li se scene iz Total Recall-a kada Švarceneger u metrou gleda reklamu za let na Mars? То je bio moj prvi utisak kada sam u autobusu video monitor :D A to je bilo pre manje od dvadeset godina :)

nadam se da je sledeći korak touch screen gde će putnici sami moći da potraže informacije o gradu, telefonima itd... (naravno, mora postojati i opcija za bar tri-četiri svetska jezika)
 
Mislim da je prvo i najvažnije - implementirati mali info-deo koji će imati nacrtanu maršrutu, trenutnu, i sledeću stanicu. Da li je to nešto što planiraju uvesti sa ovim GPS praćenjem, ili...?
Takođe, šta se dešava sa RFID kartama?
 
vrachar":84v82jx7 je napisao(la):
Ili jos bolje, svuda televizori sa kamerama i Veliki Brat koji posmatra :rolleyes:
U Nemackim velikim gradovima se sada u skoro svim novim busevima, tramvajima i s-bahn vozilima nalaze kamere broj vandalizma i nemilih scena™ je dramaticno opao, meni je lagodnije da putujem u busu sa kamerom. Uostalom to tako funkcionise da se video cuva u samom busu i to na samo 6 sati, a posle se automatski brise. Video se koristi kao dokaz (npr. sofer primeti da nesto nije uredu, premota video i sacuva ga kao dokaz dok se ostatak samounisti)...
 
Nenad":3kmc1ni8 je napisao(la):
Pa to ce mozda doci za instalacijom GPS uredjaja u sve autobuse GSPa za par godina.
Na tom projektu se vec radi, a u sirem smislu, cilj je kontrola saobracaja u celom gradu.
Mislim da nismo daleko od toga u Beogradu..
Citat iz intervjua S.Tice dr.GSP-a :
Šta se suštinski radi kako bi GSP obezbedio najbolju moguću uslugu za Beograđane?

Planiramo uvođenje elemenata koji će moći da služe za monitoring sistema i upravljanje flotom.
To su tzv. GPS, GPRS, transkorderi koji će biti ugrađeni u svako vozilo.
Onog trenutka kada se ta oprema instalira u sva vozila, moći će da se vrši i najava dolaska
prevoza na svakoj stanici. Ovaj predlog je poslat Direkciji za javni prevoz i oni su pokrenuli taj
projekat, na našu inicijativu. Nadam se da će ideja zaživeti već u toku ove godine.

Ovaj sistem postoji samo u bogatijim gradovima Evrope, a Beograd će verovatno biti i prvi
grad u regionu koji će moći da se pohvali ovim strojem.
ceo text : http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2007/05/01-02/srpski/bg07042903.shtml
------------------------------------------------------------------------------

Nove tehnologije u javnom prevozu

GPS i u GSP

U svako od oko 1.200 vozila gradskog prevoza biće ugrađen sistem za globalno
pozicioniranje (GPS) i kombinacija interneta i mreže mobilne telefonije (GPRS).
Ovi sistemi će omogućiti da se sa jednog mesta lociraju i prate sva vozila

Kada se govori o modernizaciji javnog prevoza u Beogradu, više se ne misli samo na
kupovinu novih vozila i rekonstrukciju elektromreže i šina. Ubrzan razvoj novih tehnologija
koje, gle čuda, nisu zaobišle ni našu zemlju, omogućava da gradski prevoz budu usavršen
“sitnicama“ o kojima smo do sada mogli samo da sanjamo.
Nijedna od tih novotarija, doduše, još se nije ni primakla vozilima Gradskog saobraćajanog
preduzeća “Beograd“ i privatnika, ali se o njima već mesecima govori, a gde ima dima ima i ...

Prvi dimni signal, koji svedoči da sve neće ostati samo dobra ideja, pojavio se pre nekoliko
dana, kada je Direkcija za javni prevoz obelodanila konkurs za javnu nabavku i implementaciju informacionog sistema za daljinsko praćenje vozila javnog prevoza.
Za ovu nabavku u gradskom budžetu izdvojena su i sasvim ozbiljna sredstva od 130 miliona dinara,
što je dokaz da gradske vlasti ovoga puta misle ozbiljno.

Kompletna slika

O čemu se zapravo radi? Zamisao je da u svako od oko 1.200 vozila gradskog prevoza
(autobusa, tramvaja, trolejbusa) bude ugrađen sistem za globalno pozicioniranje (GPS) i
kombinacija interneta i mreže mobilne telefonije (GPRS).
Ovi sistemi će omogućiti da se sa jednog mesta lociraju i prate sva vozila, kao i da sa
njihovim vozačima bude uspostavljena komunikacija. Centralni kompjuterski monitoring
verovatno će biti smeštan u Direkciji za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj.

Ovaj sistem trebalo bi da donese višestruke koristi kako gradskim vlastima tako i putnicima.
Tako bi saobraćajni stručnjaci na jednom mestu imali kompletnu sliku gradskog prevoza u
svakom trenutku, od momenta kada vozila izađu na linije, pa do povrataka u garaže.
To praktično znači da bi gotovo trenutno bili obavešteni o svakom eventualnom kvaru na vozilima,
nepredviđenim zagušenjima i svakom drugom poremećaju u saobraćaju.
Dispečeri bi potom preusmeravali vozila na rezervne trase, povećavali ili smanjivali broj vozila
u zavisnosti od potrebe, naređivali vozačima da malo uspore ili ubrzaju kako bi se ispoštovao
red vožnje i slično.

Ovaj sistem će stručnjacima pružati i sijaset drugih informacija, kao što su broj pređenih
kilometara, potrošnja goriva, približan broj putnika, vremenski interval koji je vozilu potreban
da obiđe jedan krug...
Sve to će im pomoći da sa velikom preciznošću odrede stvarno potreban broj vozila na
jednoj liniji, najracionalniji red vožnje, opravdanost uvođenja ili ukidanja pojedinih linija.

Korist za putnike biće očigledna. Red vožnje više neće biti samo mrtvo slovo na papiru, a čak i
u vanrednim situacijama neće ostati bez prevoza. U slučajevima kvara na vozilu više se neće
čekati po sat vremena da stigne interventna mehaničarska ekipa, a zahvaljujući tome što će
informacija o iskakanju vozila iz sistema odmah biti prosleđena dispečerskom centru, “majstori“
će stići u roku od nekoliko minuta.
Shvativši prednosti ovog sistema GSP “Beograd“ je još pre nekoliko meseci raspisao konkurs
za nabavku GPS uređaja za 40 servisnih vozila, ali rezultati tog posla još nisu saopšteni.

Korak napred

Kada će ovaj sistem zaživeti? To najpre zavisi od tenderske procedure, koja, iskustvo nas
uči, ume da se oduži u nedogled. Kako je u pitanju više od 1,5 miliona evra, nema sumnje da
će se na konkurs prijaviti sijaset zainteresovanih domaćih i stranih kompanija, a to obično
podrazumeva nekoliko žalbi onih koji posao ne budu dobili.
U svakom slučaju, kada ovaj sistem jednom bude proradio biće mnogo lakše nadograđivati
ga nekim još savremenijim rešenjima. Tada već neće biti nemoguće na svakom autobuskom, tramvajskom ili trolejbuskom stajalištu instalirati displej uređaje putem kojih će putnici u
svakom trenutku moći da saznaju gde se nalazi njihov prevoz i za koliko minuta će stići.

Jedna od mogućnosti je da putnici putem SMS poruke dobiju informaciju o tome kada će
vozilo prispeti na njihovu stanicu.

Pre nekoliko meseci rukovodstvo GSP “Beograd“ najavilo je zanimljive “elektronske“ novine
kada je reč o plaćanju karte u javnom prevozu. Jedna od mogućnosti koja se pominjala bilo
je plaćanje karte putem SMS poruka.
Putnik bi pri ulasku u vozilo poslao SMS poruku na određeni broj, a sa njegovog računa bi se
automatski skidao iznos u visini cene karte, o čemu bi vrlo brzo dobio i povratnu poruku.

“Telekom Srbija“ je saopštio da je spreman da podrži ovakav sistem naplate prevoza, ali ni do
danas on nije zaživeo. GSP “Beograd“ je, doduše, planirao da ovaj sistem najpre isproba u
noćnom prevozu, ali je noćni prevoz baš nekako u to vreme prešao u nadležnost privatnih
prevoznika, pa je možda i to razlog odustajanja. Sličnu “stvar“ je još pre nekoliko godina
usvojio “Parking servis“ čiji korisnici parking plaćaju i putem SMS poruka.

U posednje vreme čelnici GSP “Beograd“ najavljuju plaćanje karte putem elektronskih platnih
kartica, poput onih za telefoniranje sa javnih govornica. U svakom vozilu bili bi postavljeni
elektronski uređaji kroz koje bi se ove kartice provlačile i koji bi automatski sa njih skidali
potreban novčani iznos. Da li će ovaj sistem stvarno proraditi, ostaje da se vidi.

Optimisti tvrde da je razvoj novih tehnologija nezaustavljiv i da one sigurno neće zaobići ni ovaj
vid naših života, dok su pesimisti skloni da tvrde da u našim tramvajima, autobusima i
trolejbusima ima mnogo prečih stvari da se popravi (npr. grejanje, prozori, ventilacija), pre nego
što u njih “uđe“ elektronika. Istina je, verovatno, opet negde na sredini.
http://www.bgdnovine.com/arhiva/broj05/bgd4.html
 
Kao neko ko provodi dosta vremena po autobusima mogu reci da sam vrlo zadovoljan poboljsanjem usluge gradskog prevoza, a da se cesto i vise isplati nego voznja automobilom, narocito ako imas markicu (npr. kad se smoris ili naidjes na guzvu, iizadjes iz busa, predjes u drugi, kombinujes linije, samo treba da udjes u fazon... nekad je i bus zbog zutih traka mnogo brzi o d automobila, npr. kada 17 pici autoputem stignes od autokomande do SC za deset minuta, a pored tebe automobili stoje u kolonama...)

ako se ove novine uvedu u naredne dve godine, period 1999-2000 se moze slobodno okarakterisati kao renesansa GSP-a :)
 
Homer Jay":3nfe86zb je napisao(la):
ako se ove novine uvedu u naredne dve godine, period 1999-2000 se moze slobodno okarakterisati kao renesansa GSP-a :)
Ne kuzim..? Taj period bio je opelo GSPa.
 
Pardon 1999-2009..... Od smrti ('99) do sjaja ('09), bukvalno....Mislio sam na tu "dekadu"... znate kako sve u Srbiji volimo da zaokruzujemo na 10 godina....
 
GSP KUPUJE 100 SAVREMENIH, NISKOPODNIH AUTOBUSA
BEOGRAD , 16. oktobra (Tanjug) - Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" potpisalo je ugovor sa domaćom kompanijom "Ikarbus" o kupovini 100 novih, niskopodnih i klimatizovanih autobusa u vrednosti oko dve milijarde dinara, saopšteno je danas iz GSP-a.

Sporazumom koji su 12. oktobra potpisali generalni direktori GSP - i "Ikarbusa" Slaven Tica i Srećko Nijemčević precizirana je kupoprodaja novih 55 zglobnih i 45 solo autobusa koji se bitno razlikuju od svih ostalih vozila slične namene u zemlji.

Reč je o niskopodnim vozilima najsavremenijeg tipa, najvišeg nivoa bezbednosti i komfora putnika koja su opremljena motorima Euro četiri, čime će biti ispoštovani standardi Evropske unije o smanjenoj emisiji štetnih gasova i buke.

U svim autobusima biće ugrađeni klima uređaji, kao i platforme kod srednjih vrata za nesmetan ulazak osoba u kolicima i majki sa decom.

Time je otvorena nova era kvaliteta javnog gradskog prevoza, navedeno je u saopštenju.

Primopredaja prvih 30 zglobnih vozila očekuje se za pet meseci, dok je završetak isporuke predviđen za maj 2008. godine.

Radi se o veoma važnom ugovoru koji će vozni park GSP -a značajno unaprediti, i ispuniti očekivanja Beograđana koji su u prethodnim godinama zajedno sa nama pažljivo ispostavljali zahteve u pogledu novog savremenog vozila.

To je je još pre tri godine bio koncept sadržan u projektu "Beobus - autobus za Beograd", izjavio je Tica prilikom potpisivanja ugovora.

On je istakao da je taj koncept "postao stvarnost i siguran put ka stvaranju modernog i efikasnog sistema javnog gradskog prevoza", kakav Beograd i njegovi stanovnici i zaslužuju.

"Ovaj ugovor sa GSP -om jedan je od najznačajnijih ugovora o prodaji autobusa koji je 'Ikarbus' sklopio u poslednjih petnaestak godina, ne samo zbog broja autobusa i ukupne vrednosti posla već, što je za nas posebno značajno, zbog vrste modela koje isporučujemo", rekao je Nijemčević.

Novi autobusi imaju ekološke motore sa smanjenon emisijom čestica čađi, najnoviju generaciju "Voith" menjača koji omogućavaju lakše rukovanje vozilom, savremene niskoportalne osovine i sistem upozorenja od požara u motorskom prostoru.

Vozila su opremljena i savremenom elektronikom, imaju elektronski displej spolja i unutra, sa podacima o broju i destinaciji linije, savremenu digitalnu instrument tablu vozača i moderan dizajn, navedeno je saopštenju.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu


U autobuski prevoz se ulaze dosta, ali koliko vidim, on je vec doveden na dobar nivo. Ne znam zasto se Grad ne preoriejntise na poboljsanje tramvajskog sistema...
 
Kad sam video naslov, obradujem se, pa naručim piće i muziku ...

...kad ono u zadnjoj rečenici opet neka kuknjava oko tramvaja ...

... oteram i muziku i konobaricu u .. prođe me raspoloženje za sekund.
 
Kao i sto smo ocekivali... Mislim tender, pa kao niskopodni itd, i to bas kada je Ikarbus razvio takve modele :) Nema veze, to je dobra sardnja jedne fabrike i grada....
 
Dragane, ti si izgleda jedan jako srecan i zadovoljan covek. Zivis u savrsenom gradu, koji se razvija na savrseni nacin i ne postoji nikakav moguci prostor cak ni za najmanju kritiku.

Ti si svoju beogradsku nirvanu izgleda vec doziveo :)

Pusti sada i mene da docekam svoju! ;)
 
Veoma lepa vest, samo me zanima, sta je sa onih obecanih 40 novih trola za ovu godinu?
 
Nenad":34a7rqzi je napisao(la):
GSP KUPUJE 100 SAVREMENIH, NISKOPODNIH AUTOBUSA
Nenade, pa pusti me bar pola dana da uzivam u ovom naslovu.
O tramvajima si baš ti postavio članak iz Blica, kad i kolko će kupiti i remontovati.
Evo, sad i pitanja o trolama ?! .. na temi autobusi ?!

'Ne valja ono i ovo, a trebalo bi ovo i ono' ... su česte replike na forumu.
Malo me zabrinjava što mladi i pametni ljudi nemaju optimizma, ne znaju
da pohvale dobre pojave i skloniji su kritici i kad treba i kad joj nije mesto.

Na venčanju i rođendanu se ne govori o sprovodima i sahranama.
Tako i uz ovakvu vest nama mesta pitanjima o trolama i tramvajima.
Pogotovu što ovo i nije tema o njima, već o autobusima.
 
Dragane, od sada citaj samo naslove i uzivaj :D

Nemoj tako - nije da mi mladi nemamo optimizma vec moramo da postavljamo i pitanja. Posto je ovo tema o autobusima, a autobusi su deo gradskog saobracaja, teme tramvaja i trola, pa i LRT-a su tesko odvojive.

Konkretno, ja se mnogo radujem zbog ove vesti, a pre svega zbog toga sto je GSP odlucio da te autobuse kupi kod Ikarbusa. O tome sam ranije i pisao i predlagao da se takva kooperacija napravi jer u isto vreme pospesuje nasu ekonomiju i poboljsava gradski prevoz.

Evo sada zaledja moga pitanja o tramvajima. Cujem od prijatelja, a i ovde na forumu da su ljudi jako zadovoljni autobusima i da su polasci svedena na par minuta i da su autobusi maximalno sigurni i da na njih ljudi mogu da se oslone u svakom trenutku. Ako je vec takva situacija medju autobusima (znaci dobra), pitam se da li se mozda na drugoj strani zapustaju tramvaji. Trole me toliko i ne interesuju jer su lako zamenjive autobusima. Inace, znam sta sam postavio - na obnovi tramvaja se radi, ali nikako da dodje do toga, a i nece u sledecih par godina. Ako je situacija sa autobusima dobra, jel moglo onda da se za 2 milijarde dinara kupe tramvaji (nekih 16 travmaja)?

No dobro.. evo sada se i ja sa tobom radujem! Jupii!
:D ;)
 
Ikarbus je dobra firma koja je i pobedila na tenderu, a ovih dana je
njihova cena akcije skočila sa 4.700 na 5.700 .. berza prva sazna.

Kao što znaš postoji i program za kupovinu i remont tramvaja,ali
autobusi su mnogo više angažovani u prevozu putnika u Bgd.
Sa njima je moguće otvaranje i novih linija, a sa tramvajima i nije.
Oni mogu da zamene u slučaju potrebe i trole i tramvaje.
Zato je mnogo bitnije da ih imamo dovoljan broj i ispravne.
 
Ja se i dalje nadam Beogradu sa duplo vise tramvajskih linija od postojecih :cool:
I Ikarbus samo nek tako nastavi, pa da krenu i sa ozbiljnijim izvozom. A vi dole javite kad ovi novi autobusi udju u promet:)
 
Nenad":34i9ecdi je napisao(la):
Ja se i dalje nadam Beogradu sa duplo vise tramvajskih linija od postojecih :cool:
Naravno da će biti ... i to za 'teški tramvaj' koji će ići preko mosta na Adi.
 
Vrh