Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Ikarbus:Autobusi po halal standardu
Beograd -- Zemunska fabrika autobusa Ikarbus i Agencija za sertifikaciju "Halal" standarda potpisali su sporazum o saradnji.

Memorandum o poslovnoj saradnji predviđa promociju Ikarbusovih proizvoda u islamskom svetu kroz organizovanu marketinšku mrežu Halala.

Predstavnik Ikarbusa Dragan Kljajević kaže da je u planu da ta firma uđe i u proizvodnju prvog autobusa u svetu koji će biti sertifikovan za muslimanske hodočasnike u Saudijskoj Arabiji, a Islamska zajednica u Beogradu i Halal prikupljaju zahteve potencijalnih kupaca, da bi to moglo da se realizuje.

Taj model će morati da ispuni zahteve kao što su posebni delovi za muškarce i za žene, posebna vrsta muzike i snabdevanje vodom na odgovarajući način.

Pored uspostavljaja prijateljskih odnosa, sporazum predviđa uzajamnu stručnu i kulturološku obuku kadrova, uspostavljanje i održavanje veza sa islamskim svetom, stručno konsultovanje na ispitivanju pojedinih tržišta islamskog sveta i zajedničko učešće na svetskim sajmovima i seminarima Halala.

Direktor Ikarbusa Srećko Nijemčević je, nakon potpisivanja sporazuma, izrazio očekivanje da će se toj fabrici otvoriti nove mogućnosti za plasman autobusa na tržište islamskih zemalja. Ikarbus za 2008. ima ugovoren izvoz 350 autobusa u vrednosti od 27 miliona evra u Dubai.

U ime Halala sporazum je potpisao direktor Mustafa Jusufspahić, koji je istakao da je „halal tržište“ najbrže rastuće tržište u svetu koje je 2005. godine imalo ukupni promet od 550 milijardi dolara.

"Halal" kvalitet podrazumeva skup primenjenih postupaka u procesu proizvodnje, kao i ukupne karakteristike proizvoda koje su u skladu sa islamskim propisima i čine proizvod ili uslugu prihvatljivim za korišćenje muslimanima.

Taj status je utemeljen na šerijatskim principima, a potvrđuje se isticanjem oznake "halal". Utvrđivanje i dokazivanje "halal" statusa procesa i proizvoda mogu obaviti isključivo kompetentne i osposobljene Agencije ovlašćene od Islamske zajednice.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2008&mm=03&dd=12&nav_id=288893

Ova vest mi je smesna iako bi covek trebalo da se dobro zamisli kako se u nekim delovima nase planete tretiraju zene. Tuga.
 
Ljudi poštuju religiozno pravo, ovo su ipak autobusi za hadžiluk - tu su malo drugačija pravila nego obično, mada Saudijci su poznati po otkačenosti, o kojoj ja milsim svašta, ali to je za neki drugi forum...

Inače, čovek koji je vlasnik Neobusa ima kraljevski berat za sav autobuski saobraćaj do Meke tokom hodočašća... to je 2 miliona ljudi koje treba prevesti.... Srpskim autobusima :)
Po ovoj vesti, izgleda da izgleda šeik Magrabi merka i Ikarbus?
 
Jbg, kapitalizam - crna strana medalje... Kada McDonald'su ne smeta da njihovi restorani u Saudijskoj Arabiji imaju odvojene kase za muskarce i zene (i poseban meni, razume se), kada Versaceu i Armaniju ne smeta da proizvode marame, feredze, dimije i sl za bliskoistocno trziste, kada Simpsonovima ne smeta da su tamo Al Sahmsuns, da se Homer zove Omar Al Shamsun i da ne postoje likovi kao sto su Mo, Barni i sve ostalo sto smeta osetljivim Saudijcima, onda zasto bih bio licemer i pljuvao po Ikarbusu... Napred Zemunci;)
 
Meni, da radim u Ikarbusu, bi previše smetalo, ali opet - to sam samo ja.

A kapitalizam, heh, pa oni će ionako propasti.. Amerika biće zemlja proleterska! ;)
 
pa neka prave, i ovako i onako nam je privreda otisla do mojega, tako da svaki posao, a pogotovo na zahtevnija trzista, treba da se odradi, jer na taj nacin sirimo poruku, a i gradimo ugled (a i zaradjujemo lovu, sto je najbitnije):)
 
hahahahaha...slazem se sa ambasadorom 100%, ali to je licno glediste. Parama se u zube ne gleda a i zivot ne moze da ceka ;)
problem bi nastao za mene ako bi i Ikarbus(jedna od mojih omiljenih kompanija) otisla investitoru sa bliskog istoka. jedno su standardi za proizvodnju, a drugo je prodati i to istom trzistu kao neobus. Malo diversifikacije...
btw i Cipiripi krem ima isti sertifikat od skoro pa se i oni spremaju da osvoje misticna trzista sa istoka :p
 
Ma sve je to shit ali ne mozemo mi vecito da ispravljamo krive drine na ovom svetu. Mi smo si izgleda zadali zadatak da budemo svetski spasioci i borci protiv zlog kapitalizma. U sopstvenom dvoristu nam je rasulo i anarhija ali se borimo za novi svetski poredak i sistem vrednosti. Podrzavam ovu akciju Ikarbusa iako i meni kao i Ambassador-u smeta ovo bezumno razdvajanje polova sto sam vec i napisao.
 
Bio sam juče u najgorem busu GSP-a koga sam ikada video... broj 437, prosudite sami:
DSC_0195.jpg


DSC_0196.jpg


DSC_0197.jpg


DSC_0198.jpg


DSC_0199.jpg
 
Ma jos se kotrlja. Sto bi ga prpravljali kad je u odlicnom stanju. Nema ostrih delova koji mogu da ubiju putnike tako da ima vremena za popravku :D
 
@Ambassador, HomerJay, et al

Hmmm... ljudi, pa nije to tako crno. Mislim da treba tako da reagujemo na izvoz oružja, a ne autobusa....
Niko te žene ne prisiljava da idu na hadžiluk, one same biraju da li će biti vernice ili ne - pa sad trebamo osuđivati graditelje sinagoga jer su i tamo žene i muškarci podeljeni? U SA su stvari drugačije, budimo srećni da tako nije kod nas, i prodajmo im još više autobusa!
Mislim da je KiD-ov komentar mnogo važniji - da li je dobro to što se za preuzimanje Neobusa i Ikarbusa interesuje isti čovek? Kratkoročno gledano, to je odlična poslovna prilika, ali dugoročno?
 
:lol: Same biraju da li će biti vernice, ne zasmejavaj me, šerijatsko pravo moraš da poštuješ, pa makar se osećao kao pingvin, i šerijatsko pravo je ipak nešto drugo od islama, mnogo bliže islamizmu.
Logika "zabole me k*, tamo su pare" je legitimna, samo ja imam mali problem sa njom, ali ja imam problem sa mnogim stvarima, pa nikom ništa.
Nek napreduje Ikarbus, vozio sam se minibusevima juče, iznutra su skroz kul, nisu mnogo bučni, ubacili su muziku i tft reklamatore, a vozač vozi ludački i brzo - sasvim je ok.. :)
 
^^Kratki intermeco :D
@Ambassador
Ajde skljocni koju slicicu u tim busevima da vidimo kako to izgleda.
 
Meni je slučajno juče odgovarao minibus kad sam se vraćao sa Novog groblja, inače ako idem idem s E2, a to su mečke..
 
Eeee moj Stevo, vidi se da si naviknut na nemacku sredjenost :lol: Taj bus je jos u super stanju u odnosu na neke trole i tramvaje.
 
To je verovatno popucalo taj dan. Ono sto ne sredjuju su vrata koja ne dihtuju, ciscenje, sedista bez naslona... Sipke se otkidaju i u novim vozilima. Ja sam se jednom drzao za sipku nazad koja se malo klatila i kada je zakocio otkinula se, a ja povredio neko dete iza mene...

Inace kada se nedavno zapalio jedan autobus na liniji 706 cini mi se, upadali vatrogasci, napravili haos, oni su se hvalili kako je isti dan vracen na voznju. :D
 
vrachar":3niohqwz je napisao(la):
Eeee moj Stevo, vidi se da si naviknut na nemacku sredjenost :lol: Taj bus je jos u super stanju u odnosu na neke trole i tramvaje.
Ne bi se složio, dok sam u gradu samo GSP koristim i ništa drugo, a to znači da dnevno promenim barem 7-8 buseva, a ovo je PRVI ovakav bus koji sam video u proteklih 5 godina.

Inače čak i oni ultramatori busevi su uredjeni kolko tolko da se ne raspadaju kao ovaj GSP 437...
 
a ovo je PRVI ovakav bus koji sam video u proteklih 5 godina.
Stevo, ima mnogo jos gorih buseva, koji izmile kad je guzva, pa je potrebno povecati broj vozila... Primetio po menjanju seme svog koriscenja javnog prevoza u Beogradu, da utisak u mnogome zavisi od termina koriscenja autobusa - kad putujem ujutru dok ljudi idu na posao, licno zelim da zadavim celo rukovodstvo GSP.
 
Steva":18dtlymx je napisao(la):
vrachar":18dtlymx je napisao(la):
Eeee moj Stevo, vidi se da si naviknut na nemacku sredjenost :lol: Taj bus je jos u super stanju u odnosu na neke trole i tramvaje.
Ne bi se složio, dok sam u gradu samo GSP koristim i ništa drugo, a to znači da dnevno promenim barem 7-8 buseva, a ovo je PRVI ovakav bus koji sam video u proteklih 5 godina.

Inače čak i oni ultramatori busevi su uredjeni kolko tolko da se ne raspadaju kao ovaj GSP 437...
Rekoh ja "neke trole i tramvaji", ne busevi ;)

Pre neki dan sam se vozio dvojkom. Boze, na sta je tol licilo :bash: Svuda se vide zardjali varovi, prljavo da ne znas gde da se uhvatis, a kao slag na tortu pola putnika zdiba na beli luk i znoj.
 
To je jer su čuli da postoji vampir u velikom metalnom đavlou na točkovima, pa da ga oteraju. To te uče na prvim časovima građanske samoodbrane.
* Znoj samo povećava površinu sa koje izlazi beli luk, jedna pozitivna nuspojava teranja đavola, odnosno vampira. Takođe je pogodan protiv "//censured//-slinavaca", odnosno "//censured//-Srba"..
 
Predstavljeno novo gradsko prevozno sredstvo, rađeno po zahtevima putnika
Sto novih autobusa do kraja jula
Prva serija od 30 novih zglobnih autobusa "Ikarbusa" pojaviće se na ulicama Beograda krajem aprila, najavio je juče Slaven Tica, direktor GSP "Beograd", na Beogradskom sajmu, prilikom predstavljanja novog gradskog autobusa rađenog po zahtevima putnika.
Autobusi tipa IK112 rezultat su trogodišnjeg projekta nazvanog "Beobus", koji je bio usmeren prema potrebama korisnika. Projekat je završen u maju prošle godine, posle čega je raspisan tender na kom je pobedio "Ikarbus". Sa ovim preduzećem GSP "Beograd" je potpisalo ugovor za kupovinu 100 solo i zglobnih autobusa, a čitav projekat, koji se finansira sredstvima grada, vredi više od 20 miliona evra.
- Autobus je svojim tehničkim karakteristikama potpuno prilagođen potrebama građana, pa se po konceptu razlikuje od prethodnih serija autobusa. To je u celini niskopodno vozilo, sa split sistemom klime koji i hladi i greje, u zavisnosti od godišnjeg doba. Sedišta imaju sasvim nov koncept, a vozilo ima i platforme za invalide i pojaseve za putnike sa specijalnim potrebama. Radno mesto vozača je trenutno najsavremenije što se može naći na svetskom tržištu, takvo da se praktično ne razlikuje od putničkog automobila. Autobus je takav da bi nam na njemu pozavideli mnogi zapadnoevropski gradovi - rekao je Tica.
Autobus ima MAN-ov motor "evro 4", koji zadovoljava najstrože ekološke standarde u Zapadnoj Evropi, kao i "Fojtov" menjač najsavremenije generacije. Motor je postavljen tako da majstori koji ga održavaju mogu lako da mu priđu.
Posle prvih 30 zglobnih autobusa "Ikarbus" će GSP-u krajem maja isporučiti i 25 solo autobusa, još 20 zglobnih u junu i sredinom jula preostalih 25 solo autobusa. Tako će pred uvođenje letnjeg reda vožnje svih sto autobusa predviđenih ugovorom biti na ulicama Beograda.
Solo autobus košta 180.000, a zglobni 220.000 evra. "Ikarbus" je na autobuse dao dve i po godine garancije, kao i još dve i po godine u postgarancijskom servisu, što znači da GSP "Beograd" neće morati da ih servisira narednih pet godina.
Koncept "Beobus" je u maju prošle godine prezentovan na sajmu u Veroni, gde je privukao veliku pažnju i dobio izuzetne kritike. Projekat "Beobus" je najveći projekat u istoriji GSP "Beograd". R. V. Bibić
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20080403/beograd1.html
 
wow :D

Sada sam pročitao na autobusi.net da će verovatno novi busevi u BGD-u da budu ikarbusevi izloženi na Beotrucku 08, a evo o kojim mašinama je reč jbt!!

autor ove fotke Milanche:
IMG_0816-1.jpg


i isti model na sajmu u veroni:

avancitys01wr8.jpg


avancitys02ei8.jpg


avancitys03kg8.jpg


avancitys04pj8.jpg


avancitys05ee5.jpg


avancitys06wu9.jpg


holly shit!
 
E, ovo je fenomenalno! Jel ovaj autobus ima cak i kasete za rucni prtljag? :p :D

Jel single autobusi imaju isti design kao i dupli ili?
 
Auuuuuu, pa ovo stvarno sjajno izgleda!!! :kk: Još kad bude drečavo žut :gobb:
 
Vrh