Kesha » Pet Sep 20, 2019 7:17 pm[/url]":52xx7sg8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662173#p662173:52xx7sg8 je napisao(la):
branik » Pet Sep 20, 2019 2:51 pm[/url]":52xx7sg8]Kesha,
Vozila se zakonski limitiraju, prema kategoriji.
Autobus koji ima više putničkih mesta nego sedišta (mesta za stajanje) ima manje ograničenje bego međugradski/turistički.
Džaba njegova snaga i dugački prenos, kad za njega važi manje ogranilenje, pa makar bio i na autoputu. Dugački prenos mu onda jedino pomaže da lakše, na manjim obrtajima, podnese duge deonice stabilne brzine. Čak i da može, gradski ne možeš terati ni na ap 100 zbog ograničenja.
A kad smo kod brzine, kakvo je sada stanje, da li vozače u GSP, ili kod privatnika provrravaju, opominju ili kažnjavaju zbog prekoračenja brzine, bilo prema tahografu, bilo prema praćenju vozila?
Sve je to meni poznato Branik, a mislim da smo o tome već i pričali na forumu Autobusi.net
Ono što sam hteo reći, jeste da se kod nas autobusi kupuju bez nekog posebnog kriterijuma, i ne prema određenim potrebama različitih kategorija gradskih ili prigradskih linija. Kupiš vozilo tehničkih rešenja i karakteristika za duže linije, čije trase podrazumevaju više otvoren put, i onda to vozilo staviš na liniju kakva je 27E, recimo. Što se naših zakonskih ograničenja tiče, smatram da ima mnogo nelogičnosti, a i da se ne primenjuje baš po slovu. Dokaz za to su autobusi koji rade na lastinim linijama, i koji sa sve putnicima koji stoje, gaze stotku bez problema na autoputu, pa i magistralnim pravcima. Takođe, rekao bih i da zglobni OTOKAR-i nemaju blokadu, s obzirom da na ravnom stižu i prestižu i 80km/h. Prenos im je kratak, standardno za gradski autobus, što će reći da motor radi na nekih 1400 obrtaja pri brzini od 60km/h, pa ih iz tog razloga, na linijama kao što su 461 i 462, ne teraju mnogo preko toga, verovatno zbog potrošnje goriva, a i zbog čuvanja samog motora i prenosa na kraju krajeva. Motor kod LE-a pri tim brzinama radi na nekih 1000 obrtaja u minuti, što je i neki minimum za optimalan rad. Nije da treba očekivati da voze baš stotku, ali bi bilo normalno da im se omogući da voze barem do 80km/h. I GSP ima više linija gde bi vozila, predviđena za malo veće putne brzine, i te kako našla primenu. Nije da se i zglobni gradski autobusi po inostranstvu ne voze i brzinama do 90km/h. Na kraju krajeva, tu su jaki retarderi i kvalitno vešanje sa disk kočnicama na svim osovinama.
Nisam nešto primetio da se vozači GSP-a kažnjavaju zbog prekoračenja, a najčešće i ne mogu značajnije prekoračiti brzinu. Verovatno da ima sporadičnih slučajeva tu i tamo, ali i da su poprilično retka pojava, rekao bih. Sa druge strane, među obrazloženjima za destimulaciju se može naći i prespora vožnja. Ne tako često doduše.