Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Kako su na 3204 sredili vrata, tako mogu i na svim busevima, ali očigledno neće

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662234#p662234:133ql8f6 je napisao(la):
busspoter » Fri Sep 20, 2019 4:52 pm[/url]":133ql8f6]Bus kog je Zemun podigao pre dve-tri nedelje, 366 danas na 73 :)

JNp9ZiA.jpg


OHMpVaz.jpg

Bravo, vrh fotke a i bus je lepo sređen.
 
Hvala! :)
Jesu ga vala lepo uradili, za sad je dobro, samo da tako i ostane. Mogao bi on tu i da ostane, na tom polasku je redovan inače 936..
 
Ne znam zbog cega vam je taj 3221 tako los. Jeste jedini koji je imao problem sa elektronikom i to se ponavljalo dok nije dosao strucni tim koji je projektovao tu elektroniku i resio za 10 minuta sve i pritom mu je tada u Ikarbusu ofarbana svaka ogrebotina i promenjeno sve na trapu proletos i uradjen servis. Vozio sam se juce sa njim i iskreno,ako je on sada za rashod,onda su skoro svi
Не знам да ли сте приметили на претходној страници, али написао сам да су га мало средили и то похвалио, а уз то сам предложио и поновно додавање неких ситних детаља који сада недостају на возилу (Мерцедесова трокрака) како би му се вратила првобитна лепота и сјај. Међутим, ако га и даље дужи онај возач што је умислио да вози ТЦР шампионат, онда џабе све.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662310#p662310:52xx7sg8 je napisao(la):
Kesha » Pet Sep 20, 2019 7:17 pm[/url]":52xx7sg8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662173#p662173:52xx7sg8 je napisao(la):
branik » Pet Sep 20, 2019 2:51 pm[/url]":52xx7sg8]Kesha,
Vozila se zakonski limitiraju, prema kategoriji.
Autobus koji ima više putničkih mesta nego sedišta (mesta za stajanje) ima manje ograničenje bego međugradski/turistički.
Džaba njegova snaga i dugački prenos, kad za njega važi manje ogranilenje, pa makar bio i na autoputu. Dugački prenos mu onda jedino pomaže da lakše, na manjim obrtajima, podnese duge deonice stabilne brzine. Čak i da može, gradski ne možeš terati ni na ap 100 zbog ograničenja.
A kad smo kod brzine, kakvo je sada stanje, da li vozače u GSP, ili kod privatnika provrravaju, opominju ili kažnjavaju zbog prekoračenja brzine, bilo prema tahografu, bilo prema praćenju vozila?

Sve je to meni poznato Branik, a mislim da smo o tome već i pričali na forumu Autobusi.net :) Ono što sam hteo reći, jeste da se kod nas autobusi kupuju bez nekog posebnog kriterijuma, i ne prema određenim potrebama različitih kategorija gradskih ili prigradskih linija. Kupiš vozilo tehničkih rešenja i karakteristika za duže linije, čije trase podrazumevaju više otvoren put, i onda to vozilo staviš na liniju kakva je 27E, recimo. Što se naših zakonskih ograničenja tiče, smatram da ima mnogo nelogičnosti, a i da se ne primenjuje baš po slovu. Dokaz za to su autobusi koji rade na lastinim linijama, i koji sa sve putnicima koji stoje, gaze stotku bez problema na autoputu, pa i magistralnim pravcima. Takođe, rekao bih i da zglobni OTOKAR-i nemaju blokadu, s obzirom da na ravnom stižu i prestižu i 80km/h. Prenos im je kratak, standardno za gradski autobus, što će reći da motor radi na nekih 1400 obrtaja pri brzini od 60km/h, pa ih iz tog razloga, na linijama kao što su 461 i 462, ne teraju mnogo preko toga, verovatno zbog potrošnje goriva, a i zbog čuvanja samog motora i prenosa na kraju krajeva. Motor kod LE-a pri tim brzinama radi na nekih 1000 obrtaja u minuti, što je i neki minimum za optimalan rad. Nije da treba očekivati da voze baš stotku, ali bi bilo normalno da im se omogući da voze barem do 80km/h. I GSP ima više linija gde bi vozila, predviđena za malo veće putne brzine, i te kako našla primenu. Nije da se i zglobni gradski autobusi po inostranstvu ne voze i brzinama do 90km/h. Na kraju krajeva, tu su jaki retarderi i kvalitno vešanje sa disk kočnicama na svim osovinama.

Nisam nešto primetio da se vozači GSP-a kažnjavaju zbog prekoračenja, a najčešće i ne mogu značajnije prekoračiti brzinu. Verovatno da ima sporadičnih slučajeva tu i tamo, ali i da su poprilično retka pojava, rekao bih. Sa druge strane, među obrazloženjima za destimulaciju se može naći i prespora vožnja. Ne tako često doduše.

Vozila sa makar i jednim mestom za stajanje limitirana su na 50 km/h. Logično i opravdano.
To šta ko radi van zakona jer može dok se nešto ne desi. E onda nastaju veliki problemi za vozača i tužilaštvo uvek pobeđuje.
Za gradske buseve uzima se parametar u najvišem stepenu prenosa.50 km/h na oko 1100 o/min (100 km/h na max broju obrtaja) i to je klasika svuda u svetu. Vozila bi trebalo da budu limitirana na 60 km/h, mada osim pomena limitera u zakonu nisam našao ništa vezano za kategorije i brzine na kojima su limititani.
Kešo, što se tiče kažnjavanja vozača vidi se da ne znaš, vozače opominju i kažnjavaju. Saob. policija redovno posećuje pogone GSP~a i ako uoče nepravilnosti vozače sankcionišu.
Sada je sve to manje jer su vozila počev od Solaris a limitirana i toleriše se do 55 pa i 60.
 
Daleko smo mi od takve organizacije prevoza. To podrazumeva manje mešanje vozila, odnosno manje kombinacija: ovaj može ovde, onaj tamo, ali oni ne mogu onamo.
Nešto slično imao je svojevremeno Dorćol zabranom odlaska na Banjicu trolejbusima prve nabavke zbog slabijih motora i drugačijeg sistema vuče i elektro kočenja.
To mnogo komplikuje preraspoređivanje u vreme kada vozila nema dovoljno, a jako je lako kaf se radi kao sat.
 
Žika

Što se Karaburme tiče, imam uvid u spiskove destimulacija, gde uvek postoji i obrazloženje. Nisam ni rekao da se vozači ne kažnjavaju za prekoračenje, već da je to retkost, bar što se Karaburme tiče. Teško da će vozač izbeći destimulaciju, ako je kažnjen od strane MUP-a. Destimulisani su najčešće zbog čukanja i neopravdanih izostanaka, a kao što rekoh, pre sam mogao naći, kao razlog za destimulaciju, sporu negoli brzu vožnju.

Što se ograničenja brzine tiče, samo sam ovako komentarisao neke pojave kod nas, a inače su mi, uglavnom, poznati zakonski propisi vezani za predmet diskusije. Iskreno govoreći, smatram za privilegiju kad neko naselje u okolini Beograda, a i drugih većih gradova u Srbiji, ima direktan pristup autoputu. Ipak je to, i pored nešto većeg broja nesreća poslednjih godina, najbezbednija saobraćajnica, a pritom ima i najveći protok sa mogućnošću postizanja velikih prosečnih brzina. Jednostavno, ne smatram kao nešto normalno da imamo prigradske linije, koje autoputem prelaze i po 30 kilometara u pravcu, a da to čine krećući se brzinom od 50, eventualno 60km/h. I sam koristim, relativno često, linije koje idu ka Vrčinu. Samo putovanje je prijatno, ali i poprilično sporo. Razlike kad ti naiđe SOR (limitiran na 100km/h iako ima registrovana i stajaća mesta) su očigledne, iako deonica i nije tako duga. Uštedi se oko sedam osam minuta. Mladenovačani bi putovali i petnaest do dvadeset minuta duže da im na liniji voze gradski autobusi. Bezbednost mora biti na prvom mestu, ali je i šteta ne koristiti benefite autoputa. U principu, takve prigradske linije ne bi trebale ni da imaju i jednog putnika koji stoji. Bezbednost je jednim delom ugrožena i sporom vožnjom, s obzirom da je deonica autoputa do naplatne rampe Vrčin jako opterećena, pa nije uvek lako ni obići vozilo koje se kreće brzinama od oko 60km/h, pa je prisutna i opasnost od naletananja, odnosno, sustizanja vozila. Isto je i na delu autoputa Beograd Zagreb, gde pometnju prave autobusi na linijama 611 i 711. Nisam nešto mnogo putovao sopstvenim prevozom na sever, najdalje do Mađarske i Austrije (iz autobusa manje primećujem dešavanja u saobraćaju), a ka Grčkoj sam već išao desetak puta kolima. Ne mogu reći da sam igde primetio gradske autobuse kako taljigaju autoputem, dok sam u okolini Soluna primetio da im zglobni autobusi idu i do 90km/h kao što već rekoh. Vidim da si u Nemačkoj trenutno. Davno sam već bio kod mojih, ali bi trebao ići ponovo u neko skorije vreme. Kako je kod njih organizovan prevoz po tom pitanju? Pretpostavljam da dosta koriste i autobuse low entry tipa za prigradske linije.

Branik

Znam da smo daleko, nažalost. Ali bi se moralo nešto i po tom pitanju raditi i to što pre. Nije to ni neka velika nauka, ali traži malo više organizacije, a i novca naravno, pošto na mnogim prigradskim linijama, definitvno, nema dovoljno vozila.
 
Zakonu Srbiji je prost, vozila koja imaju mesta za stajanje 50, oni koji nemaju oni cepaju 80 i ne bi smeli da imaju stajanje.

Ni jedno vozilo u gradskom prevozu koji rade pod Saarbahn nemaju pozadi ograničenje brzine i koliko vidim maximalno poštuju. Teraju koliko god može da ide????
Što je za mene veliko iznenađenje, propisi tamo postoje da se ne poštuju, voze bez taho kartica, prekoračuju radno vreme, rade bez slobodnog dana, prelaze ograničenja jedino što poštuju mesta gde su postavljeni radari i kamere. Sve ostalo kaubojština, na auto putu među najbržim, u gradu kreću kao blesavi, koče, nabadaju, cimaju, opšte ludilo. Jedino što poštuju to su majke sa decom kole ulaze na druga vrata I probijaju se kroz autobus do vozača kako bi pokazale ili kupile karupa dok se ne vrate do kolica sa detetom ne kreću. Slično i sa starijim osobama, sve dok ne sednu ne kreću
Organizacija linija, posla krajnje haotično i potpuno ludilo.
Najveće zabiti u Srbiji imaju bolju vezu sa okolnim gradovima nego neka periferna naselja u Nemačkoj. Neverovatno ali istinito.
Ovde jedna linija ima bezbroj varijacija i promene trase i smerova. Tako da bi kao putnik provalio sve cake treba da budeš raketni naučnik i da tumačiš redove vožnje, vremena, vremena dolaska. Opšta konfuzija pod jednim brojem. Isto i za vozače, bez čitanja spiska sa stanica za svaki pravac nema šanse da provale liniju. Četiri dana, tri vozača i svakivozi po svojoj proceni. Opšta konfuzija.
 
E taj 03 je bio najbrzi bus posle remonta 97-me. Isao je 6-om uz Maksima gorkog bez gubljenja snage. Isao kao projektil
 
IK111 су вредни аутобуси. Једина мана им је недостатак антикорозивне заштите. У нормалним условима би их у већем броју купили.
 
Kratak im je bio prenos, i odlično su se borili sa brdom, ali 6. uz M. Gorkog, teško, osim ako nije išao pod zaletom bez stajanja (ako mislimo na uzbrdice sa obe strane J. bulevara).
Ali, kada su došli u pogon, kosmajci su ih vozili kao da im je cilj da ih za smenu razvale, valjda ljuti što su umesto sanosa dobili to čudo. Neuporedivo!
 
Da, ima ih dosta na remontu i par ih je vec zavrsenih.. Meni i nije nesto, nije to ta plava, a i MAN znak im je prefarban..
 
Vreme ce pokazati, ali mi isto ne svidja to sto im nisu zamenjeni ili sredjeni retrovizori, toliko ih je rdjavih, bez maske.. I naravno taj MAN znak koji nikad necu prezaliti, kao ni kad na Ikarbusu njega prefarbaju, nema mi poente. Da je takav lepsi, iz fabrike bi izlazio sa znakom u boji karoserije, ovako uopste nije istaknut.
 
@ busspoter
Још горе ако исти скину, или сам отпадне, као на Космајевом ИК-112ЛЕ #3221, коме већ више од 2 године фали Мерцедесова трокрака, а од априла ове године и Икарбусов знак позади... :cry:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662982#p662982:ao4vjqx5 je napisao(la):
branik » Ned Sep 22, 2019 7:53 pm[/url]":ao4vjqx5]Kratak im je bio prenos, i odlično su se borili sa brdom, ali 6. uz M. Gorkog, teško, osim ako nije išao pod zaletom bez stajanja (ako mislimo na uzbrdice sa obe strane J. bulevara).
Ali, kada su došli u pogon, kosmajci su ih vozili kao da im je cilj da ih za smenu razvale, valjda ljuti što su umesto sanosa dobili to čudo. Neuporedivo!

Nije bilo šanse VI, imao je kraće prve četiri brzine i veliku rupu između IV i V. Raba je IV išla do 40 a Sanos do 50.
Niko nije voleo te Rabe.
 
То што их нису волели је њихов проблем. Увек су били размажени и гајили мржњу према домаћим аутобусима. Штета што нису купили вољене Мерцедесе и све на потез 400 да изгоре за месец дана.
 
Ako je i toliko mogla 4. Kratke brzine i kratak glavni prenos. Slažemo se da je 6. nemoguće.
Sanos je bio u svakom segmentu daleko ispred. Prava lađa, kako za vozača, tako i putnika. A kako su oni išli, dovoljno je da kažemo da ih je veliki broj imao fizički blokiranu 6. Ipak je to bio čist nemac u makedonskom odelu. Specifikacija je pažljivo pravljena od biranih komponenti koje su se dokazale u praksi.
Ta dva autobusa odličan su primer dva koncepta nabavljanja vozila: politički motivisano i ekonomski/tehnički. Ik je praktično bio gradska firma, i najveći kupac bio mu je baš Gsp, dok su se po Srbiji još i mogli naći, a šire, teško i sporadično.
Na drugoj strani, Sanos je radio ozbiljno, borio se na tržištu, i bio rasprostranjen po celoj SFRJ, pa i šire. Do rata, ni tehnički, ni estetski nije mnogo zaostajao za evropskim pandanima.
Tada cena nije bila presudna, već upotrebljivost i kvalitet.
Videćemo šta će biti sa kineskim, ali ovaj koncept jeftinih vozila nije poslednjih godina dao naročite rezultate. Ne treba otkrivati toplu vodu i biti nečiji poligon za testiranje u realnim uslovima. Samo treba kupovati provereno i dokazano. A kako spolja izgleda, najmanje je važno.
Malo je gradova ovog formata koji imaju taki teške uslove rada. Autobus je noseći vid prevoza, preopterećene i razrovane ulice, stalan pretovar, konfiguracija terena, nedomaćinski odnos firme, vozača, putnika... Šta tu izdrži, valja!
Petre, kad su došli prvi ik u Kosmaj - numeracija 0x, oba su bili domaći. Sanosi su poštovani, a ikar(b)usi su bili predmet podsmeha. Samo, jedan je bio autobus, a drugi kontejner sa sedištima. Vozio ih, vozio se u njima i odlično znam razliku.
 
Jel to 10ak samo sa NBGD? Pričalo se da ih ide 50 valjda.. I čime su otišli?
 
Sima je pričao da treba 52 vozača da ide i da 40 vozača treba da predloži samostalni sindikat, a 12 neki drugi

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vrh