Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661989#p661989:3oxydlqz je napisao(la):
branik » 19 Sep 2019 09:19 pm[/url]":3oxydlqz]A propo grejanja:
1990, u za vreme SFRJ vlade Ante Markovića zavladala je opšta pomama za automobilima iz uvoza. Kec je koštao nešto iznad 10k maraka, a tojota korola tek nekoliko stotina više. Prodavalo se nenormalno i ljudi su u Sarajavskoj ulici u Bg čekali po celu noć da bi uzeli profakturu. Zato su se pojavili mešetari koji su mimo regularnih kanala uvozili otkud su šta pronašli. Stigao je jedan kontigent namenjen S. Arabiji sa, tada retkim, klimama, ali sa potpuno minimalizovanim grejanjem...
Ne verujem da su autobusi bez grejanja, ali kakve brljotine prave gradske vlasti, ne bi bilo ni nemoguće.
Ali ništa zato - Ali express ima opciju za otvaranje spora kad kupac nije zadovoljan.
E, nije baš. Korola koštala 20.000 DEM kod Agroopreme (prodata prošle godine za 400 DEM). Najbolji auto ikad napravljen.
Ne verujem da kineski autobusi nemaju grejanje. Ima i tamo snega i hladnoće.
 
Ako nemaju grejanje, to nije zato što su kineski, već zato što su, ili pravljeni za neko drugo tržište pa preuzeti, ili je greška u pogodbi. Ne verujem!
A korola je sigurno manje koštala. 2 golf bio je 14k.
A slažem se za kvalitet. Mnoge su još u prvoj boji!
 
Није коштала мање, веруј ми. Доскора били ту и папири. 12.000 основна цена, 8.000 царина и порез. И била у првој боји до краја (још је, ако је купац није раставио у делове).
У то време је, и са таквим даџбинама, Мазда за годину дана продала више кола у Југославији него у целој Европи... Али, онда су нас навикли на крнтије, па сад овде разглабамо о судбини кршева од аутобуса, уместо да изађемо на улицу, блокирамо им погоне и кажемо: Имате паре, купите нова возила. Ниједан крш не сме на улице. Кратко и јасно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661924#p661924:2pub9lak je napisao(la):
Košutnjak » Čet Sep 19, 2019 7:34 pm[/url]":2pub9lak]3207 је један од најгорих ЛЕ-а редован је на 89 мотор се чује као тенк.
Čuje mu se auspuh,a ne motor
 
I 3204 je krš težak, jedino što su mu vrata sređena

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ј***ш врата кад је LE аутобус катастрофа за град и приградска насеља у зони 2.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662032#p662032:u1mz77rf je napisao(la):
branik » 20 Sep 2019 08:29 am[/url]":u1mz77rf]Ako nemaju grejanje, to nije zato što su kineski, već zato što su, ili pravljeni za neko drugo tržište pa preuzeti, ili je greška u pogodbi. Ne verujem!
A korola je sigurno manje koštala. 2 golf bio je 14k.
A slažem se za kvalitet. Mnoge su još u prvoj boji!

Da li neko može da pronađe tendersku dokumentaciju? Tu sigurno piše, tj mora da piše i stavka vezana za grejanje i sve karakteristike. Jer i sam proizvođač čita dokumentaciju i zna šta mora da radi. Ja nisam uspeo da je pronađem, uvek na naletim na tender za 70 autobusa.
 
Vinča307":3qvvngu8 je napisao(la):
I 3204 je krš težak, jedino što su mu vrata sređena

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Треба их вратити у фабрику и уклонити трећа врата и вражје степенице у салону. Или их расходовати.
 
Најбоље расходовати.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ja ne znam šta je toliko nenormalno da autobus low entry tipa ima stepenište u putničkom prostoru. To je, jednostavno, takav tip vozila, a ista se sličnog koncepta koriste i u najrazvijenijim zemljama sveta. Razlog je vrlo prost. Jednostavnija i robusnija, a ujedno i jeftinija, konstrukcija sa, takođe, jednostavnijim rešenjima pogonskog sklopa. To što nisu idealno rešenje za opterećene linije, normalna je stvar, a i više su nego poželjno rešenje za mnoge prigradske linije. Opet, kod nas se sva vozila namenjena GSP-u elektronski limitiraju na 60km/h, iako se sva ta vozila ne koriste striktno u gradskim sredinama. LE-i, konkretno, imaju prenos prilagođen većim putnim brzinama, što znači da bi bili idealni za linije koje saobraćaju magistralnim pravcima, a ponaročito za one koje veći deo trase voze autoputem.

Ta famozna treća vrata, koja se toliko spominju, tražena su uslovima tendera, i opet, većina proizvođača koji nude low entry autobuse, nude ih sa, najčešće, užim trećim vratima. Znači, ni ta treća vrata nisu svojstvena samo low entry autobusu iz ikabursovog proizvodnog programa. Na kraju krajeva, 112LE je i u skoro istom broju isporučen bez ugrađenih trećih vrata. I da ponovim još jednom, kad se već stalno ponavljaju iste priče, i pored nekih sitnijih nedostataka, 112LE se pokazao kao sasvim korektan proizvod. Kad bi se koristio za linije kakvima je i namenjen prema konstrukcionim karakteristikama, sigurno da bi i radio bez nekih većih problema duži niz godina. Nažalost, samo je jedan prevoznik kupio LE-e, a da ima domaćinski odnos prema vozilima. HE Đerdap da ne računamo, pošto oni svoja vozila ne koriste intenzivno.
 
Растрешени су многи, као да су их возили по камењу. Једино 3224-3229 су у добром стању. 3221 је за расход.
 
Шта је са Икарбусом и зглобним аутобусима који су планирани за крај године?
 
Једино 3224-3229 су у добром стању. 3221 је за расход.
А #3215, #3216, #3217, #3218? #3223? #3202? Сви ти би требало да су солидни, сем ако их неко у међувремену није развалио.
А за #3221 - приметио сам да су га мало пицнули и очистили скоро, не осећа се унутра више на нафту. :kk: Још само да му заслужено врате трокраку на челенку... Али, ако опет буде почео да прави проблеме...
Nažalost, samo je jedan prevoznik kupio LE-e, a da ima domaćinski odnos prema vozilima.
Тако је. У питању је Ластра. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662161#p662161:32v8ygsf je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Sep 20, 2019 1:26 pm[/url]":32v8ygsf]
Једино 3224-3229 су у добром стању. 3221 је за расход.
А #3215, #3216, #3217, #3218? #3223? #3202? Сви ти би требало да су солидни, сем ако их неко у међувремену није развалио.
А за #3221 - приметио сам да су га мало пицнули и очистили скоро, не осећа се унутра више на нафту. :kk: Још само да му заслужено врате трокраку на челенку... Али, ако опет буде почео да прави проблеме...
A #3206?
 
Ови први су растрешени као звечке. 3216 иначе има пукотину на предњем стаклу, ,,мајстори" из превозника се још нису удостојили да санирају оштећење.
 
@ SplashBrotherBG
Нисам се скоро возио у #3206, али чини ми се да је и он солидан, бар је био када сам се провозао. :wink:
@ ПЕТАР
Сви ЛЕ-и су мање - више растрешени од старта. Али, што се тиче #3215, #3216, #3217 и #3218, механички су сви до једног муње. И то какве муње! #3218 је, чини ми се, један од најчистијих, ако не и најчистији ЛЕ у Космају. Док сам се возио њиме (и то веома често, морам да признам), патос му је био толико чист да се са њега, народски речено, могло јести.
 
Kesha,
Vozila se zakonski limitiraju, prema kategoriji.
Autobus koji ima više putničkih mesta nego sedišta (mesta za stajanje) ima manje ograničenje bego međugradski/turistički.
Džaba njegova snaga i dugački prenos, kad za njega važi manje ogranilenje, pa makar bio i na autoputu. Dugački prenos mu onda jedino pomaže da lakše, na manjim obrtajima, podnese duge deonice stabilne brzine. Čak i da može, gradski ne možeš terati ni na ap 100 zbog ograničenja.
A kad smo kod brzine, kakvo je sada stanje, da li vozače u GSP, ili kod privatnika provrravaju, opominju ili kažnjavaju zbog prekoračenja brzine, bilo prema tahografu, bilo prema praćenju vozila?
 
Ево данас на 16 соло Икарбус 103, чини ми се гбр. 761.
 
Пантограф":sq3i1542 je napisao(la):
Није коштала мање, веруј ми. Доскора били ту и папири. 12.000 основна цена, 8.000 царина и порез. И била у првој боји до краја (још је, ако је купац није раставио у делове).
У то време је, и са таквим даџбинама, Мазда за годину дана продала више кола у Југославији него у целој Европи... Али, онда су нас навикли на крнтије, па сад овде разглабамо о судбини кршева од аутобуса, уместо да изађемо на улицу, блокирамо им погоне и кажемо: Имате паре, купите нова возила. Ниједан крш не сме на улице. Кратко и јасно.
Da se i ja nadovezem na of vezan za Toyota Corolla.
U pitanju je EE90 model koji se prodavao u Evropi od oktobra 1987 (sajam u Frankfurtu) do 1992 godine.
Agrooprema jeste prodavala i kuroliozitet je da je jedina ima kontinuitet zastupništva od svih japanskih brendova, još od 70-tih.

Cena te 1987. kada je predstavljena je bila izražavana (i plaćana) u japanskom YEN.
UKUPNA cena po kojoj smo je mi uplatili u oktobru 1987 i dažbine koje su plaćene poslednjeg radnog dana novembra je bila protvvrednost nešto preko 22.000DM.
Taj decembarski kontingent od 200 komada (Agrooprema ih je uvek tako uvozila, vozom iz Antverpena) je ujedno bio i prva isporuka tog modela u SFRJ.
Od tih 200 komada, sigurno 180 su kupili Slovenci, dva Sarajlije, jedan skopljanac...

Kasnije, u vreme kada je premijer bio Ante Marković, i kurs (nerealno) vezan za DM u odnosu 1:7, najniza cena osnovnog modela je bila 135.000din, dok je malo opremljeni model koji se i katalogu cena vodio kao 'XL extra' je bio 145.000.

Mit o "za džabe" Toyoti, Mazdi, itd je posledica ogromnog ekonomskog rasterećenja i boljitka koje su gradjani osetili nakon katastrofalnih 1988 i 1989. godine i inflacije najveće do tada (jedna od te dve godine je bila cetvorocifrena ! )

Uz plate koje su u 1990 (nerealno) rasle i nerealan kurs, stvorio se balon potrošnje i optimizma i to je rezultiralo ogromnom tražnjom.

P.S.
Slovenački Avto magazin ima onlajn arhivu časopisa koji je u to vreme izlazio i vrlo je lako proveriti koje su tada cene bile aktuelne.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662165#p662165:3b1796vf je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Sep 20, 2019 1:31 pm[/url]":3b1796vf]@ SplashBrotherBG
Нисам се скоро возио у #3206, али чини ми се да је и он солидан, бар је био када сам се провозао. :wink:
@ ПЕТАР
Сви ЛЕ-и су мање - више растрешени од старта. Али, што се тиче #3215, #3216, #3217 и #3218, механички су сви до једног муње. И то какве муње! #3218 је, чини ми се, један од најчистијих, ако не и најчистији ЛЕ у Космају. Док сам се возио њиме (и то веома често, морам да признам), патос му је био толико чист да се са њега, народски речено, могло јести.
On je na 83! Odlican je, radi mu klima odlicno i cistoca u vozilu je super. Sve pohvale vozacu koji ga vozi. :D
 
Bus kog je Zemun podigao pre dve-tri nedelje, 366 danas na 73 :)

JNp9ZiA.jpg


OHMpVaz.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662153#p662153:2htih5st je napisao(la):
ПЕТАР » Pet Sep 20, 2019 2:13 pm[/url]":2htih5st]Растрешени су многи, као да су их возили по камењу. Једино 3224-3229 су у добром стању. 3221 је за расход.
Ne znam zbog cega vam je taj 3221 tako los. Jeste jedini koji je imao problem sa elektronikom i to se ponavljalo dok nije dosao strucni tim koji je projektovao tu elektroniku i resio za 10 minuta sve i pritom mu je tada u Ikarbusu ofarbana svaka ogrebotina i promenjeno sve na trapu proletos i uradjen servis. Vozio sam se juce sa njim i iskreno,ako je on sada za rashod,onda su skoro svi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662300#p662300:29p4lb6w je napisao(la):
Gile222 » 20 Сеп 2019 07:00 pm[/url]":29p4lb6w]
Ne znam zbog cega vam je taj 3221 tako los.
Зато што је неко некад то написао и сад сви остали као папагаји понављају то, као што се све у овом подфоруму понавља и препричава јер нема шта паметно и квалитетно да се каже/напише. Шта сва ова деца уопште и могу да кажу паметно? :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662173#p662173:bqbh5znz je napisao(la):
branik » Pet Sep 20, 2019 2:51 pm[/url]":bqbh5znz]Kesha,
Vozila se zakonski limitiraju, prema kategoriji.
Autobus koji ima više putničkih mesta nego sedišta (mesta za stajanje) ima manje ograničenje bego međugradski/turistički.
Džaba njegova snaga i dugački prenos, kad za njega važi manje ogranilenje, pa makar bio i na autoputu. Dugački prenos mu onda jedino pomaže da lakše, na manjim obrtajima, podnese duge deonice stabilne brzine. Čak i da može, gradski ne možeš terati ni na ap 100 zbog ograničenja.
A kad smo kod brzine, kakvo je sada stanje, da li vozače u GSP, ili kod privatnika provrravaju, opominju ili kažnjavaju zbog prekoračenja brzine, bilo prema tahografu, bilo prema praćenju vozila?

Sve je to meni poznato Branik, a mislim da smo o tome već i pričali na forumu Autobusi.net :) Ono što sam hteo reći, jeste da se kod nas autobusi kupuju bez nekog posebnog kriterijuma, i ne prema određenim potrebama različitih kategorija gradskih ili prigradskih linija. Kupiš vozilo tehničkih rešenja i karakteristika za duže linije, čije trase podrazumevaju više otvoren put, i onda to vozilo staviš na liniju kakva je 27E, recimo. Što se naših zakonskih ograničenja tiče, smatram da ima mnogo nelogičnosti, a i da se ne primenjuje baš po slovu. Dokaz za to su autobusi koji rade na lastinim linijama, i koji sa sve putnicima koji stoje, gaze stotku bez problema na autoputu, pa i magistralnim pravcima. Takođe, rekao bih i da zglobni OTOKAR-i nemaju blokadu, s obzirom da na ravnom stižu i prestižu i 80km/h. Prenos im je kratak, standardno za gradski autobus, što će reći da motor radi na nekih 1400 obrtaja pri brzini od 60km/h, pa ih iz tog razloga, na linijama kao što su 461 i 462, ne teraju mnogo preko toga, verovatno zbog potrošnje goriva, a i zbog čuvanja samog motora i prenosa na kraju krajeva. Motor kod LE-a pri tim brzinama radi na nekih 1000 obrtaja u minuti, što je i neki minimum za optimalan rad. Nije da treba očekivati da voze baš stotku, ali bi bilo normalno da im se omogući da voze barem do 80km/h. I GSP ima više linija gde bi vozila, predviđena za malo veće putne brzine, i te kako našla primenu. Nije da se i zglobni gradski autobusi po inostranstvu ne voze i brzinama do 90km/h. Na kraju krajeva, tu su jaki retarderi i kvalitno vešanje sa disk kočnicama na svim osovinama.

Nisam nešto primetio da se vozači GSP-a kažnjavaju zbog prekoračenja, a najčešće i ne mogu značajnije prekoračiti brzinu. Verovatno da ima sporadičnih slučajeva tu i tamo, ali i da su poprilično retka pojava, rekao bih. Sa druge strane, među obrazloženjima za destimulaciju se može naći i prespora vožnja. Ne tako često doduše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662300#p662300:34bx9xux je napisao(la):
Gile222 » Pet Sep 20, 2019 8:00 pm[/url]":34bx9xux]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662153#p662153:34bx9xux je napisao(la):
ПЕТАР » Pet Sep 20, 2019 2:13 pm[/url]":34bx9xux]Растрешени су многи, као да су их возили по камењу. Једино 3224-3229 су у добром стању. 3221 је за расход.
Ne znam zbog cega vam je taj 3221 tako los. Jeste jedini koji je imao problem sa elektronikom i to se ponavljalo dok nije dosao strucni tim koji je projektovao tu elektroniku i resio za 10 minuta sve i pritom mu je tada u Ikarbusu ofarbana svaka ogrebotina i promenjeno sve na trapu proletos i uradjen servis. Vozio sam se juce sa njim i iskreno,ako je on sada za rashod,onda su skoro svi
3227 је добар, још неколико њих. Генерално се ради о исфорсираном моделу. Требало је купити још 112М на време и забранити ГСП-у да скида блокаде са врата.
 
Vrh