Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Postoje, od pre par dana je u nekima počela da radi klima, a i svake godine u nekim busevima radi klima i mogu da kažem da klima bolje radi u Connecto i N seriji, nego u novim M

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
A bio sam ubeđen da u Konekto i Japancima klima ne može da radi, jer preopterećuje motor.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638396#p638396:zam09bip je napisao(la):
Mitroslav » Pet Jul 12, 2019 9:43 am[/url]":zam09bip]
Ne,ne,znam da je to N serija.Juče sam se vozio tom dvestajedinicom na 29A.
Opaaa, 201 sa klimom? E to mora da je neobičan prizor. :D
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638183#p638183:zam09bip je napisao(la):
Рипањац 405 » Čet Jul 11, 2019 12:19 pm[/url]":zam09bip]
@ Bender Rodriguez
У односу на ФАП-ове јесу савременији, то већ могу да се сложим, али да ли је могуће да један Аривин Необус из 2011. или Мегабус из 2012. и даље изгледа савременије него све и један МАЗ (бар по мом мишљењу), иако су средњеподни? То ми је већ несхватљив назадак. Не кажем ја, предња и задња стена код МАЗ-а су ми крајње симпатичне, али та чувена врата и унутрашњост га потпуно урнишу, а има потенцијала да буде веома леп аутобус. И био би, само то да среде и супер. Чак је и ЛиАЗ, ког исто не миришем, увелико прешао на застакљена врата (конкретно ови Тамнавини, Кнежевићеви и Кошавини 5292 имају застакљена). Ту су, типично за екссовјетске бусеве, и чувена браон тонирана стакла, такође нимало добродошла ствар у савременом дизајну.
Što jes jes, ta braon stakla nekad stvarno izgledaju bezveze. A stoji i to za unutrašnjost, neki modeli izgledaju baš spartanski, čak i za naše standarde.
Samo, na šta si mislio kad si rekao da MAZovi imaju metalna vrata?
 
Što je najgore, kad su ugrađivali klime u 103-jke iz 2006 godine, i 201-ice su bile viđene da ih dobiju, pošto pripadaju istoj seriji. MAN D2866 LUH24 od 310ks, sasvim je dovoljan što se snage tiče za vozilo dužine 17 metara, imajući u vidu da sa lakoćom gura i zglobnog Japanca. No, ipak se ispostavilo da se klima u njih ne može ugraditi. Dal je problem samo prostor za kompresor, ili bi baš velika peripetija bila razvlačiti instalacije i kroz prikolicu, ne bih znao. Ipak su vozila takvog tipa bila zastarela i prevaziđena i za devedesete godine, a kamoli za 21. vek. Mada, pokazale su se i te kako adekvatnim za naše uslove, pogotovu serije od 2002 na ovamo, tačnije, onih osamdeset i kusur koje su isporučene Karaburmi pomenute godine, dok sve što je pre njih proizvedeno, teško da bi se moglo smatrati iole kvalitetnim. Priče koje su svojevremeno kružile kako Japanci, Conecti, Mutanti i 103-jke iz 2006 imaju preslabe motore, nemaju veze sa mozgom, najblaže rečeno. Pa Japanci imaju potentniji motor od Solarisa, Conecti druge serije imaji motor identičan onom kod LE-a, dok 103-jke imaju iste motore kao zglobni Japanci, odnosno 201-ice iz 2006 godine. Jedino Mutanti raspolažu sa nešto skromnijih 250ks iz mercedesovog OM447hla motora, ali ni to uopšte nije ispod nekog standarda, a, opet, odnos mase i snage je i kod njih povoljniji u poređenju sa Solarisima. U klime se generalno toliko i ne razumem, ali sumnjam da tu ima neke velike filozofije, sem da se ugradi adekvatan kompresor, postavi jedan alternator više i pravilno razvuče instalacija. Ako za sve to ima prostora, i ako su komponente kvalitetne, ne bi trebalo da bude nekih naročitih problema, iako sva ta vozila fabrički nisu imala klimu. Na kraju krajeva, po Grčkoj radi gomila starih 405-ica, i srednjepodnih i niskopodnih, kao i MAN-ova NL sa naknadno ugrađenim klimama. Sumnjam da imaju nekih problema zbog toga, a inače, klime su im vrlo efikasne.
 
E u Ik 103 u Kosmaju nisam video da radi klima i u jednom autobusu u poslednjih dosta, dosta godina

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Jedno pitanje - zašto Japanci i IK-201 imaju (toliko) različite zvukove iako im je isti motor? Zašto su IK-201 još kao novi uvek onako urlali i imali su, da tako kažem - oštriji zvuk nego Japanci? Jel to samo do izolacije i položaja ili ima još faktora?
Ipak su vozila takvog tipa bila zastarela i prevaziđena i za devedesete godine, a kamoli za 21. vek. Mada, pokazale su se i te kako adekvatnim za naše uslove, pogotovu serije od 2002 na ovamo, tačnije, onih osamdeset i kusur koje su isporučene Karaburmi pomenute godine
Da, ta vozila iz serije 2002-2003 su stvarno zveri. Evo i dalje teraju. Jeste ih sve manje ali činjenica da opstaju u GSPu i u BG i posle 16 godina dosta govori. Sećam se kad su se pojavili prvi put, još u ono vreme posleratne Jugoslavije kad smo se navikli na krševe i bili dosta ''skromniji''. Bio sam klinac, jedva sam čekao da mi dođe jedan samo da mogu da slušam onaj motor kako kida. :mrgreen:

Slično je bilo i kad su Goša i Šinvoz isporučili one remontovane Zijače, pa kad posle zarđalih limenki uđeš u njih onako nove i utegnute misliš da si ušao u spejs šatl. :lol: Al ajde ja kao klinac, nego što su i ljudi bili oduševljeni. Ono kad se navikneš na bedu i jad, pa ti i novo drveno sedište i celovita guma na podu dođu kao melem za oči. :mrgreen: :roll: Kol'ko nam je tada malo falilo za sreću,a? :mrgreen:
 
Znam vrlo dobro o čemu pričaš :D

Što se razlike u zvuku tiče, većinom je to do izduvne grane, a moguće i do položaja nekih komponenti. Izolacija ne verujem da igra toliku ulogu, sem u intenzitetu buke. Inače, samo ti poslednje 201-ice imaji iste motore kao zglobni Japanci. Kod onih iz 2004 je LUH23, a kod starijih LUH22. Imaju "samo" dva ventila po cilindru, manju turbinu i 260ks. Kad već pričamo o različitom zvuku vozila sa identičnim agregatima, ne znam koliko se sećaš starih 305-ica i MAN-ova SL. Bilo ih je kod privatnika u povećem broju. Iako nose različite oznake dva, opet, različita proizvođača, u pitanju su skoro pa potpuno isti motori proistekli iz zajedničke saradnje, a ono što uho čuje se uopšte ne može uporediti :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638473#p638473:mkemjaa7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jul 12, 2019 1:06 pm[/url]":mkemjaa7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638396#p638396:mkemjaa7 je napisao(la):
Mitroslav » Pet Jul 12, 2019 9:43 am[/url]":mkemjaa7]
Ne,ne,znam da je to N serija.Juče sam se vozio tom dvestajedinicom na 29A.
Opaaa, 201 sa klimom? E to mora da je neobičan prizor. :D
Oni izgleda i prozore računaju kao klima,pa je zato 201 dobio nalepnicu.
 
Samo, na šta si mislio kad si rekao da MAZovi imaju metalna vrata?
Као ,,метална" дефинишем врата попут оних на нпр. ИК-112Н из 2008, или ИК-103 из 2006, код којих су стакла ,,убачена", са видљивим металним ивицама, а као ,,застакљена" врата попут оних на нпр. Соларисима, код којих су стакла залепљена преко металне основе. :wink:
Што се тиче овог за ЗиУ троле, одговорићу у теми ,,Тролејбуси". :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638495#p638495:3qphs0cz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jul 12, 2019 1:50 pm[/url]":3qphs0cz]Jedno pitanje - zašto Japanci i IK-201 imaju (toliko) različite zvukove iako im je isti motor? Zašto su IK-201 još kao novi uvek onako urlali i imali su, da tako kažem - oštriji zvuk nego Japanci? Jel to samo do izolacije i položaja ili ima još faktora?
Ipak su vozila takvog tipa bila zastarela i prevaziđena i za devedesete godine, a kamoli za 21. vek. Mada, pokazale su se i te kako adekvatnim za naše uslove, pogotovu serije od 2002 na ovamo, tačnije, onih osamdeset i kusur koje su isporučene Karaburmi pomenute godine
Da, ta vozila iz serije 2002-2003 su stvarno zveri. Evo i dalje teraju. Jeste ih sve manje ali činjenica da opstaju u GSPu i u BG i posle 16 godina dosta govori. Sećam se kad su se pojavili prvi put, još u ono vreme posleratne Jugoslavije kad smo se navikli na krševe i bili dosta ''skromniji''. Bio sam klinac, jedva sam čekao da mi dođe jedan samo da mogu da slušam onaj motor kako kida. :mrgreen:

Slično je bilo i kad su Goša i Šinvoz isporučili one remontovane Zijače, pa kad posle zarđalih limenki uđeš u njih onako nove i utegnute misliš da si ušao u spejs šatl. :lol: Al ajde ja kao klinac, nego što su i ljudi bili oduševljeni. Ono kad se navikneš na bedu i jad, pa ti i novo drveno sedište i celovita guma na podu dođu kao melem za oči. :mrgreen: :roll: Kol'ko nam je tada malo falilo za sreću,a? :mrgreen:

Veliku buku kod Ikarbusa pravi pumpa i visko ventilator. Tu je uvek bilo problema, ili remenice nisu u osi, ili se pojedu ili pumpa oslabi , itd, itd. Svemu tome doprinosi i očajno projektovan autobus, sa lošom konstrukcijom, lošim učvršćivanjem limenih usmerivača, nimalo sluha za izolaciju :D i na kraju i izduvni lonac . Pogađaš čiji je bolji ?
Kada je došla ta famozna serija na Karaburmu mislim da je Gradska čistoća procvetala. Odjednom su smanjili opertivne troškove.
Veza ?
Veza je bila bočni visko ventilator sa hladnjakom. Visko venitilator pri svom radu uvlači vazduh i gura ga iza, nevolja je što je iza motor. Tako potisnuti vazduh udara u motor i vraća se nazad ispod autobusa - pri tome povlači za sobom svo đubre koje se nalazi uz desni ivičnjak. Sad već mix svega dolazi u zonu usisavanja visko ventilatora koji diže svu tu štroku i ubacuje u saće interkulera (još bolja kombinacija kad padne kiša, tada sve zacementira). Kad se saće interkulera začepi onda kreće da uvlači u među prostor, prostor između interkulera i hladnjaka. E onda imamo recept za kuvanje.
I ako ne bude kuvanja u startu za to se pobrinu ovi što peru sa mašinama pod pritiskom (tzv Karher), ti pokrive limove i time onemoguće pravilno ostrujavanje vazduha kroz hladnjake. E pravi recept je zakuvan samo treba malo sačekati.

Daleko bolje rešenje je bilo sa dizanjem hladnjaka iznad visine patosa, bilo bi inžinjerski odlično da je odrađen detalj / lim (tzv šus pleh) celom širinom motornog prostora i izvlačenje potisnutog vazduha nazad ka zadnjem delu autobusa. Estetski loše jer je prisutna veća buka u putničkom prostoru, veća toplota kao i manje prostora za putnike.

Onda se neko pita zašto zapadna vozila toliko koštaju ? Zato što imaju prototipove koji prolaze sve uslove eksplatacije i u toku ispitivanja se primenjuju razna rešenja / i tu bude propusta.
Ikarbus ima Beograd kao prototipni poligon. Povratne informacije se bacaju i tera se po starom.
 
Какав бре Икарбус и изолација позади? Да ли се ико од вас вози серијама од 2013 па на даље? Да ли сте свесни људи да ако сте позади, возите у рернама...? Онакву буку нису правили ни Ик161 када им је поцепан ауспух (а не нешто друго)... Шта Икарбус ради по решењима МАНа, остаје мистерија... Па да МАН оваква решења даје за каросериште попут Икарбуса, исти би одавно затворио фабрику... Дајте људи немојте да се заваравамо... Што се серије ове из 2017.године, не видим никакав напредак, јер исти имају проблем са мањком прозора напред, а изолација је равна постојању звезде у кошарци... Ако ви хоћете да за то дајете паре, широко вам поље... Последња серија Кобри од Унакопа је мајка за све могуће типове аутобуса, у свим сегментима!
 
Ajde brate pricamo o busevima, ne mesajte politiku i ostale stvari koje nisu direktno povezane, stvarno nema potrebe da se i ovde prica o tome, bar negde da nas zaobidju te price...

Uspeo sam veceras da uhvatim lepo displeje na BMC, svaki je uspeo, a bukvalno nista specijalno nisam menjao u odnosu na prethodne pokusaje. Nije neka fotka, ali napredujemo :)

#3309
9p1Fvc6.jpg


#3351
VRkWXXy.jpg
 
Ја сам се циљано возио БМЦ на 604 и 605 радила је клима, и на Соларисима на 604 и 605 исто важи који налети. Конекто са скоро 1,7 милиона км на 47 где је радио, и крвнички прегазио сад на 67 и 89, мислиш да се возиш у фрижидеру... За оне који не знају, 195 који по зимском реду вожње ради на 89, вози један од посаде која га је дочекала на 47... Апропо Кешиног, за рад Конекта попут 152, исти је задњих дана редован на 89, и осим офуцаности споља ја замерки на унутрашњост немам, иде лепо, са пола гаса без форсирања и цимања, аутобус за пример... Како је могуће да на 408, која је иоле мање захтевнија од 89 не може да издржи дан, а на 89 може? За оне који не знају, на 89 тек лети се може видети широк асортиман Конекта Космаја, који се боре на тој линији, и без имало блама и срамоте зову распоред!
 
@ Gaspar18
Одлучио сам да завршим причу у вези са МАЗ-овима, па ћу исто урадити и у вези са Икарбусима... Не знам како људи са потеза 400 не кукумавче на те проблеме које стално наводите?
Врата проблем? Не брините, возачи су упознати са тим (бар ови Космајеви), већ сам причао да су опремљена системом против заглављивања путника и да се зато дешавају та отварања. Уосталом, звучаће Вам чудно, али већа је вероватноћа да ће се нека несрећа десити код аутобуса који НИЈЕ опремљен тим системом. Питате се зашто? Зато што недостатак тог система дозвољава возачима да дивљају и крећу непосредно по притискању тастера, што може да се заврши кобно по оне који спорије излазе. Још сам у понедељак избацио вест од пре неку годину, човека на Миријеву је повукла Аривина (тада још увек Веолијина) 74-орка и морали су да му ампутирају ногу. Да ли је тај аутобус био опремљен системом против заглављивања? НИЈЕ.
Топлотна изолација мотора проблем? Па и није толико изражено увлачење топлоте колико Ви стално и беспотребно пискарате. Напротив, старије серије су биле много горе по том питању. Уосталом, шта сте мислили? Па то је аутобус који ради на дизел, МОРА НЕГДЕ ТОПЛОТА ДА СЕ ОСЕЋА, то није perpetuum mobile. И други се возе, па не кукају толико, бар код мене на потезу 400.
А за Конекта #152, питате се како може лепо да ради на 89, а не може на 408? Па нема то везе са линијом, ТАЈ АУТОБУС ЈЕ СПУЦАО ОГРОМНИХ 16 ГОДИНА РАДА У НАЈГОРИМ УСЛОВИМА, ЧЕСТО И ПО 20-АК САТИ ДНЕВНО. И он и остала његова браћа би одавно били у фронцлама да има правде. Али не, што је за све друге крш и гомила старог гвожђа, то је за Вас perpetuum mobile... Искрен да будем, само ови из 2005. још нешто ваљају, али и они су у позамашним годинама. А да треба оставити 2 примерка за музеј, један из 2003. и један из 2005., треба.
 
Evo juče vozač uopšte nije mogao da zatvori treća vrata na ik 112M 3251 na 307. Možda iz petog, šestog pokušaja uspe da zatvori vrata i danas tog autobusa nema u saobraćaju i menja ga neka kršina. Ali dobro, mi bar imamo novi bus za razliku od linija 311 i 405

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638668#p638668:122gy88x je napisao(la):
Gaspar18 » Sub Jul 13, 2019 1:41 am[/url]":122gy88x]Ја сам се циљано возио БМЦ на 604 и 605 радила је клима, и на Соларисима на 604 и 605 исто важи који налети. Конекто са скоро 1,7 милиона км на 47 где је радио, и крвнички прегазио сад на 67 и 89, мислиш да се возиш у фрижидеру... За оне који не знају, 195 који по зимском реду вожње ради на 89, вози један од посаде која га је дочекала на 47... Апропо Кешиног, за рад Конекта попут 152, исти је задњих дана редован на 89, и осим офуцаности споља ја замерки на унутрашњост немам, иде лепо, са пола гаса без форсирања и цимања, аутобус за пример... Како је могуће да на 408, која је иоле мање захтевнија од 89 не може да издржи дан, а на 89 може? За оне који не знају, на 89 тек лети се може видети широк асортиман Конекта Космаја, који се боре на тој линији, и без имало блама и срамоте зову распоред!


Po čemu je to 89-tka ne znam kako zahtevna linija? Ima nešto malo uspona od Čukaričke padine prema Žarkovu, i nakon toga još nekoliko stotina metara nešto većeg uspona da savlada i to je to. Veći deo trase sastoji joj se od ravnih novobeogradskih bulevara. Opterećena jeste, ali i 408-ica i te kako ima putnika, a pritom joj se trasa može smatrati mnogo zahtevnijom u odnosu na onu kojom saobraća 89-tka. Puna krivina, od kojih je nemali broj pod ne baš pravilnim nagibom, a tu su i usponi, ne tako strmi, ali zato traju i po nekoliko kilometara. A-152 se baš često isključivao, taman toliko da se u više navrata našao i na ovom forumu. Poslednji put me je ostavio zbog pumpe volana, inače, od prvih dana slabe tačke prve serije Conecta. Takođe, muči ga i, kako vozači pričaju, sigurnosni ventil, pa nabada prednjim levim točkom u skoro svakoj desnoj krivini, problem koji nije tako retka pojava kod Conecta, a zbog nedostatka delova. I uopšte, u krivinama je sve samo ne čvrst, a i ne vuče baš tako sjajno, plus ga je i menjač dosta mučio, pa je umeo ceo da se dobro zatrese pri šaltanju u niži stepen prenosa. Grejanje mu je zimus bilo solidno. I po kom bi ja to osnovu trebao garažnom broju 152 da dam prednost, samo zato što je u pitanju Conecto, u odnosu na M ili LE života ti? Em se retko isključuju, idu i više nego dobro, ne ljuljaju, i uopšte putovanje njima nije ni u jednom pogledu naporno.

Inače, kad već toliko voliš da pišeš kako se Conecti satiru na nekoj liniji, što se ne setiš da ponekad pomemeš i onolike Ikarbuse kod privatnika, koji se i te kako “satiru” na linijama kakva je 25-ica, 26-ica 33-jka i 50-ica? Ima i GSP vrlo napornih linija, ali se ove koje sam spomenuo baš ističu po tom pitanju.
 
Тај исти 152 је сигурно згазио 1,5 милион км до 2016.године, и при томе ко се жали нек се жали, на 89 кад год је био одрадио је дан без квара. Што се љуљања М и Ле тиче постоји љуљање итекако. Кружни токови идеални да се види колико се љуљају! Путовање у М и ЛЕ серији како за кога, за фетишисту који живи у купујмо домаће је битно да је ново ново... За мене ти аутобуси нису за нас и то је то!
 
Dočekah i ja juče da se provozam BMC-om. Odmah se vidi da je iz Turske po metalik rukohvatima. :mrgreen: Što i nije loše, samo kažem da me podsetilo na njihove tamošnje autobuse. Takođe sam odmah primetio metalne spojeve na šipkama, u poređenju sa sve češćim plastičnim.

Završna obrada deluje korektno. Ploče umesto stakla pored vrata, i paneli na plafonu sa vidljivim šrafovima, ali tako urađenim da ne kvari utisak. Ono što mi je zapalo za oko su plastični kalupi unutra koji prekrivaju motor, kompresor i ostale komponente odnosno ''budže''. Dok Ikarbus tu plastiku oblaže gumom koja se brzo razlepi i pokida, Turci koriste plastiku koja je (kolko tolko) prijatna za oko, čak možda i prijatnija nego ona Ikarbusova tamno siva... a koja opet služi primarnoj svrsi. Pod takođe deluje dobro, sa jednim velikim komadom gume (ili kako se već tačno naziva taj materijal).

Sedišta lepa i udobna. Sad se opet povlači ono pitanje dal je bolje da bude tapacirung ili gola plastika, samo zbog higijene i skupljanja prašine. Meni je svejedno, tj. uviđam benefite i jednog i drugog, tako da sam neutralan po tom pitanju. Nisam bio pored motora pa ne znam kakva je izolacija. Ali ono što mi se svidelo je što i taj kalup oko motora, bar tamo iz(n)a(d) glava putnika nema nikakve poklopce, šrafove, gume i ostale skarabudževine koje se na kraju razdnrdaju ili pak otpadnu vremenom... nego je sve jedna homogena plastična površina koja em lepo izgleda em ne predstavlja dodatni potencijalni kvar odnosno tačku razdrndavanja. Klima je radila ali ne nešto jako. Doduše moguće je da je bila smanjena, pošto su sad svežiji dani.

Vožnja sasvim ok, nisam primetio da se nešto zanosi, vešanje radi ok... Za sad sve standardno. Doduše za sud o tome mora da prođe neko vreme a i da se ulazi u tehnikalije, ne samo vožnje nego i održavanja i svega ostalog.

Ali sve u svemu, prijatno me iznenadio. Ne znam kako da opišem to, ali za razliku od Ikarbusa koji se uvek trudio da izgleda fensi i ''sci fi'', Turci imaju taj neki pristup da se ne stide da dodaju šraf, ploču, upadljivu lajsnu, ili materijal drugačije boje tamo gde treba, a da to na kraju opet izgleda sasvim lepo, a po svemu sudeći - bude i kvalitetno. Kažem, ne znam tehnikalije, ali po ovome što sam video iz ugla putnika, Ikarbus ima šta da nauči od BMC-a.
 
@ Bender Rodriguez
Не знам, мени и нису нешто, лепши су ми од МАЗ-а, а опет су ми ружнији од, рецимо, много комплетнијег и европскијег Отокара. Што се хромираних рукохвата тиче, могу се видети и у бусевима европске производње, посебно тамо по Француској. :wink:
Иначе, питали сте ме у вези са МАЗ-овима шта дефинишем као метална врата, па не знам да ли сте прочитали: металним зовем врата попут оних на ИК-112Н из 2008. код којих су стакла убачена, са видљивим металним оквиром у боји возила, а застакљеним зовем врата на фору оних на Соларисима рецимо, код којих је стакло залепљено преко црног металног оквира. :wink:
 
Hvala, ali nema potrebe za persiranjem, em što mi se čini da si ti ionako stariji od mene, em što smo na forumu pa smo svi na ''ti''. :sesir:

Da da, video sam to za vrata. :) Posle sam pogledao slike i jasno mi je na šta si mislio.

Otokarima sam se vozio dok sam bio na Malti. Šta ga znam, delovali su solidno. Teško mi je da dam sud jer sam bio svega par dana a i 90% vozila im je večito prepuno, zato što im je saobraćaj na celom ostrvu generalno katastrofa.

Inače, oni imaju neke od najluđih linija koje sam video u životu. Ilustracije radi, zamislite liniju koja bi kod nas išla trasom: Slavija, Nemanjina, GŽS, Mostar, Kneza Miloša (sečući Nemanjinu), Bulevar, Vukov spomenik, Kalenić pijaca, Crveni krst, pa nazad na Vukov spomenik pa gde god... :D Bukvalno imaju linije koje u toku jednog obrta dvaput prolaze kroz isto mesto. A da ne pričam što lelujaju okolo naokolo po onim njihovim sitnim ulicama... Za pola sata vožnje prođeš 1 km vazdušnom linijom.
 
Hvataj BMCove na okretnicama ako hoces dobru sliku sa BMCom. Slikaj vise puta sa razlicitim exposurom i jos nekim setovanjima pa edituj u Photoshopu.
 
Ja nikako da se provozam nekim BMC-om, a kako potez 600 retko koristim, ostaje mi da, eventualno, nahvatam nekog na 77-ici. Od Turčina, niskopodne Cobre i OTOKAR-i su za sad ubedljivo na prvom mestu po sveukupnom utisku, kako iz vožnje, tako i po pitanju završne odrade. Naravno, nije tu reč o nečem izuzetnom, ali svakako vrlo solidnom.

Gaspar18":1l7r5s49 je napisao(la):
Тај исти 152 је сигурно згазио 1,5 милион км до 2016.године, и при томе ко се жали нек се жали, на 89 кад год је био одрадио је дан без квара. Што се љуљања М и Ле тиче постоји љуљање итекако. Кружни токови идеални да се види колико се љуљају! Путовање у М и ЛЕ серији како за кога, за фетишисту који живи у купујмо домаће је битно да је ново ново... За мене ти аутобуси нису за нас и то је то!

Pa jel on jedini zgazio toliku kilometražu, i zar su Ikabusi u proseku prešli po 500.000 kilometara, pa da tvoj komentar ima neki smisao? I šta se stalno hvataš za floskulu "kupujmo domaće"? Kakve to veze ima sa onim što sam ja napisao? I otkud ti znaš dal se 152 isključuje sa linije? Imaš putni nalog ili otpravničke raporte ispred sebe? Samo tebi M I LE toliko lulja? Što takve primedbe ne čujem od vozača? Na jednom Avalskom putu se i M i LE sasvim pristojno ponašaju, a lome se na kružnim tokovima. Interesantno zaista.
 
Imao si jednog našeg iz GSP-a vozi autobus na Malti. Kako ga do sad nije oprao u moru to nikome još nije jasno. :D
 
Ovo je više stvarno sramota, nadam se da će što pre da m seriju pošalju u Zemun. Gb 3251 na 307 je u petak imao problem sa vratima i zbog toga ga nije bilo u subotu, danas se pojavio i odmah je istog dana isključen iz saobraćaja i menja ga mutant 76. Ko zna koliko je već kvarova imao ovaj autobus

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vrh