Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Japčanac 863 ostao u kvaru kod Mostara.
Viđen Solaris kod Ade sa natpisom "Obuka vozača".
 
885 se prošle nedelje zapalio na 23, ali su ugasili požar

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Kad god ukucam 783 ili 782 na busplusu, uvek vidim po par komada 604 ili 605, tako da su isključivanja razlog upadanja Solarisa na linije.. Tako da ne isključuje se samo nov Ikarbus..
 
jBvNWJ6PZu-KxPt2t6IaZDINJwuA1exrIy3K5w0jHFadPmQmOZWZ3ovGoZIYaiIGbQIW8KC2oDfaKD07nZ-98nOCeDcL0M5EU_Q73R2DqQTv2pTzeRIK2_56sSTq0GhP660sWeDWsSLmIvUP9B74-3Wxz6QQzk4abxI_AwLbIiAHWnb7MnTJFDZ3QdOWPND0Gg5zs112Rl1RAWmylJo6KYiEnHapdl0hSmDljX5qlKJVqAY4Q7pm4XeNhwEZMJ8XCp_CpZqyBQkfjWQAa3l9bJ-Cfrp_6pgGWeT2KVSZJ3qngQtKi5AuqNnpZPy2Dj57Z5QXMujDfBAHZcPPb1Z5W1B6rf3un4sF74u32YhCmxoC0UweI3xsK_bGL4DcYAxrS7caBgnj4Vkbbkrpw7_vzAECspqbJc9luTPQOqUOgy48JfSRGgo_ZM9SURq9lQ4ni6GwzqN2fm4z_LVq7zWhM7os4CkwYv0vo0tDSrkzE5V-PeiOlfsfzshWF38ud2vBkOm_sAUbG8jVTDMlbGGuCoc5zyJw0pHpTL7FJqP2iYzO4zVPnXFw9Zapp8--me3cHoqF9leDYRp0SsoOJ9_QFxmM09EFkzP-waEVCAYYheke0YPo6crUJ20gJndnbUOTnlDfFWBxU-PMaUO_F6Q_eI2MvTAIARM=w1292-h969-no

Ovaj blur je ručno urađen u Paint.Net-u
efPXxrs7btHAs0S-xSsYxTbI0wWgDfHwDApnaTuGgrGA8FZrAAQlGfLvwIcilEH4lS7z_OHm6dDkme1Z1anUcJ-2t7iqWIi3gFgH5MAS_Bj4A7ETwMyORP78vKB8QXC_p9cEeDnI4DM4FKJaf0nXTkNxCvqeSfs9X-0SBk_NGTaetoKuGtaofug1-CFW6uzMtohvxiRlFaWXfGRwIvR65VEcyZwUAJY6kmmNX4iOigfC_dMCrVtE1HiTui7fIsCJbBBvN8lrsHM8Wo692NB8odpLDlVNFkgSubVHSQeIPsvoXuAslnGllyPmxYZti-tz0NMrwu5JE424x9CCeSHmZbQHhhEpfSifawYSJMl5N80TdJPBrnjFQ7d7Wy00nrlgZbKqS2G9pN3raLQmVVQ5coswAVe4xcq1NyhNZ16FAI1f-VWn5ahU1yMN6wMoAp8M2p9Hw4xo5eQdQPNUyqmsT0sw0cEtlVz4jaDHVWMo8iX5iB2pkKCOl1yMctLHDEq1zlpenHdmgNTdRokeS3dd4wtUpSatv3---Y4ArXkHQ1fZfAmRwnsAbEq_DlLZURm2N5Bby4HmBOY8oJ8eybYs9a_WbHdiV5iMgc_W97fI7JWRkBUbCINVVbJ6bSz-svLmhD_2m72cmo4aNE8GoOH4AoZQZ-vNVKs=w1292-h969-no

Afj7gkuhTE5pN6V2aGmMbauMJLZjwwZ5P_6WceWq4Gd4OXkKu8mK0LujrSn3hEGb3YcKAfsoSFv3CGwGj34mmSgMqUBPP1u7AwcD4BFkVROFERrqnef1kvychK52yyyMX2z3Lt6SiozgM6QFWgMHwxXpgm3DBwdtZgI_DRXlJxriYSiN-7wCxWNDop7JmEq2_cumkIKWcp7tnUv6BN_rsa7Le2oVw2_Y0SkF6DUWJqDIuF9_Hu5eyqKWZnfBb5BqBAJykPJ07AuZ3_N6Gp_R4S1mj3er90IEOJ8kc9svJlwVSg10gYjjddibz9pbOBxDGqwBmxDBXYY0qRlcKL-WMTmJ6ttj4ICg69mx5J-ZRrJhZXGni9WJiKZcWLm6nWNsdaUTg9yI47r1eMBwZKebC7Pc4Gbxxx0B6txxqB-KhfhiSCVhSeZReZ-9sngxKg4Y_DKuD593Xve5MQAUR3FjBlzd8Vj_L59DF_0siKAm_OnyoUe47OJgw239zJjf4BJaHPaYOzjl84qNTQQYD7wuuugLYAmIUQ-eHZ3Ho03lJEgdl1oEy0WC_xykQsrILS1VcKYS_qujecQIFjs5QmVtb7KCstfRfgh95PNVUOPIon5Z0r5uXBMoT47UzxauOTqRPE1DlXlNQ785jE5zRSiHZT-oPmIJTh4=w1292-h969-no
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637578#p637578:a0hs1w1k je napisao(la):
MidnightParkour » Uto Jul 09, 2019 11:30 am[/url]":a0hs1w1k]
jBvNWJ6PZu-KxPt2t6IaZDINJwuA1exrIy3K5w0jHFadPmQmOZWZ3ovGoZIYaiIGbQIW8KC2oDfaKD07nZ-98nOCeDcL0M5EU_Q73R2DqQTv2pTzeRIK2_56sSTq0GhP660sWeDWsSLmIvUP9B74-3Wxz6QQzk4abxI_AwLbIiAHWnb7MnTJFDZ3QdOWPND0Gg5zs112Rl1RAWmylJo6KYiEnHapdl0hSmDljX5qlKJVqAY4Q7pm4XeNhwEZMJ8XCp_CpZqyBQkfjWQAa3l9bJ-Cfrp_6pgGWeT2KVSZJ3qngQtKi5AuqNnpZPy2Dj57Z5QXMujDfBAHZcPPb1Z5W1B6rf3un4sF74u32YhCmxoC0UweI3xsK_bGL4DcYAxrS7caBgnj4Vkbbkrpw7_vzAECspqbJc9luTPQOqUOgy48JfSRGgo_ZM9SURq9lQ4ni6GwzqN2fm4z_LVq7zWhM7os4CkwYv0vo0tDSrkzE5V-PeiOlfsfzshWF38ud2vBkOm_sAUbG8jVTDMlbGGuCoc5zyJw0pHpTL7FJqP2iYzO4zVPnXFw9Zapp8--me3cHoqF9leDYRp0SsoOJ9_QFxmM09EFkzP-waEVCAYYheke0YPo6crUJ20gJndnbUOTnlDfFWBxU-PMaUO_F6Q_eI2MvTAIARM=w1292-h969-no

Ovaj blur je ručno urađen u Paint.Net-u
efPXxrs7btHAs0S-xSsYxTbI0wWgDfHwDApnaTuGgrGA8FZrAAQlGfLvwIcilEH4lS7z_OHm6dDkme1Z1anUcJ-2t7iqWIi3gFgH5MAS_Bj4A7ETwMyORP78vKB8QXC_p9cEeDnI4DM4FKJaf0nXTkNxCvqeSfs9X-0SBk_NGTaetoKuGtaofug1-CFW6uzMtohvxiRlFaWXfGRwIvR65VEcyZwUAJY6kmmNX4iOigfC_dMCrVtE1HiTui7fIsCJbBBvN8lrsHM8Wo692NB8odpLDlVNFkgSubVHSQeIPsvoXuAslnGllyPmxYZti-tz0NMrwu5JE424x9CCeSHmZbQHhhEpfSifawYSJMl5N80TdJPBrnjFQ7d7Wy00nrlgZbKqS2G9pN3raLQmVVQ5coswAVe4xcq1NyhNZ16FAI1f-VWn5ahU1yMN6wMoAp8M2p9Hw4xo5eQdQPNUyqmsT0sw0cEtlVz4jaDHVWMo8iX5iB2pkKCOl1yMctLHDEq1zlpenHdmgNTdRokeS3dd4wtUpSatv3---Y4ArXkHQ1fZfAmRwnsAbEq_DlLZURm2N5Bby4HmBOY8oJ8eybYs9a_WbHdiV5iMgc_W97fI7JWRkBUbCINVVbJ6bSz-svLmhD_2m72cmo4aNE8GoOH4AoZQZ-vNVKs=w1292-h969-no

Afj7gkuhTE5pN6V2aGmMbauMJLZjwwZ5P_6WceWq4Gd4OXkKu8mK0LujrSn3hEGb3YcKAfsoSFv3CGwGj34mmSgMqUBPP1u7AwcD4BFkVROFERrqnef1kvychK52yyyMX2z3Lt6SiozgM6QFWgMHwxXpgm3DBwdtZgI_DRXlJxriYSiN-7wCxWNDop7JmEq2_cumkIKWcp7tnUv6BN_rsa7Le2oVw2_Y0SkF6DUWJqDIuF9_Hu5eyqKWZnfBb5BqBAJykPJ07AuZ3_N6Gp_R4S1mj3er90IEOJ8kc9svJlwVSg10gYjjddibz9pbOBxDGqwBmxDBXYY0qRlcKL-WMTmJ6ttj4ICg69mx5J-ZRrJhZXGni9WJiKZcWLm6nWNsdaUTg9yI47r1eMBwZKebC7Pc4Gbxxx0B6txxqB-KhfhiSCVhSeZReZ-9sngxKg4Y_DKuD593Xve5MQAUR3FjBlzd8Vj_L59DF_0siKAm_OnyoUe47OJgw239zJjf4BJaHPaYOzjl84qNTQQYD7wuuugLYAmIUQ-eHZ3Ho03lJEgdl1oEy0WC_xykQsrILS1VcKYS_qujecQIFjs5QmVtb7KCstfRfgh95PNVUOPIon5Z0r5uXBMoT47UzxauOTqRPE1DlXlNQ785jE5zRSiHZT-oPmIJTh4=w1292-h969-no

Не исправан ти је таг ,не видим слику :wink:
 
Чиме се брже стиже од Бановог брда до Палмира Тољатија (Пијаца НБГД), 85 или 88?
 
Po meni sa 88, jer 85 mnogo gubi na semaforima, što znam iz ličnog iskustva a i po Gasparovim rečima, o tome priča svake nedelje :)
 
Da li može objašnjenje zašto autobusi ne gase motor kada čekaju na okretnicama?

Razumem da se ne gasi motor kada je kratka pauza od 2-3 minute iz praktičnih razloga, ali često viđam da autobusi čekaju i po više od 10 minuta a motor ostaje upaljen. Ne uzimam u obzir situacije ekstremnih temperatura, kada je potrebno da radi motor zbog grejanja ili hlađenja tj. komfora vozača i putnika koji čekaju polazak u vozilu.

Isto tako razumem i da često paljenje i gašenje može da dovede do bržeg trošenja određenih komponenti, ali sigurno mora postojati određeno vreme nakon čega postaje isplativije da se motor ugasi i ponovo upali.
Znam da je kod automobila to vreme u proseku oko 4-5 sekundi kada se uzima u računicu samo potrošnja goriva tj. ako se stoji više od 5 sekundi isplativije je ugasiti motor i ponovo upaliti. Ako se skalira to na autobuse tj. veće motore logično bi bilo da je to vreme još kraće jer troše više. Naravno, trebalo bi uzeti u obzir i sve ostale faktore, poput praktičnosti, cene svih delova po jedinici korišćenja i sl.

Gde je GSP-ova studija o ovome i do kojih su oni zaključaka došli? Ne mogu nigde naći ništa o tome. Da li je moguće da niko nije ništa pisao o nečemu što potencijalno iz budžeta izvlači stotine hiljada evra na godišnjem nivou? Ne znam o kojoj cifri je reč, to bi trebalo izračunati, ali ako je veća od nule, i to je već čisto rasipništvo. Sa tim parama se mogu kupiti nova vozila, urediti stajališta, unaprediti sistemi obaveštavanja putnika, bilo šta. Ovako sve to odlazi u vazduh.

Ne želim ni ulaziti u ekološki i zdravstveni aspekt svega ovoga koji je katastrofalan.

Zaključak bi bio da treba nakon stručne analize na osnovu rezultata studije uvesti pravilo vozačima posle koliko vremena treba da gase motor na vozilu. Apsolutno nema smisla da imamo situaciju da desetine ili stotine autobusa stoje po gradu, troše gorivo, zagađuju vazduh i prave buku bez potrebe, i da se sve to finansira iz naših džepova.

Ovo sam napisao inspirisan prizorom na okretnici Terazije u centru grada gde su stajala 3 zglobna Ikarbusa i 2 Solarisa. Jedan je čekao 3 minute, a 2 su čekala 8 minuta dok sam ja bio tamo, onda mi je došao bus, tako da poslednja 2 ne znam koliko su stajali još posle toga. Svi motori su bili upaljeni, sve je smrdelo i bilo je izuzetno bučno. A moglo je sve da bude tiho i čisto samo da su isključili motore, jer većina vozača je bila van buseva svejedno. Da ne spominjemo koliko bi bilo jeftinije.




Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
to sam se i ja bas pitao zadnjih dana, pogotovo to sto kazes, vecina ionako izadje iz busa, pa bih razumeo da ako stoji 10 minuta ugasi odma, i 2 min pred polazak udje, kresne, upali klimu, i izadje da se rashladi, to je opet bolje od punih 10 min

a sto se tice potrosnje pri startu i vremena za koje se isplati da se gasi, mislim da je na autobusima duze to vreme, jer jeste da trose vise dok rade, ali trose vise pri startu pogotovo sto su vecinom stare krsine i verglaju ih dugo da bi uspeli da upale
 
Pogotovo oni stari koji moraju da gase na motoru, a ne na kljuc. Bar sam ja tako vidjao u starijim IK zemunskog pogona, da se gase kad se podignu poklopci ispod kojih je motor..I onda ako teze pali, mora da ceka servis ili sta vec, ovako je siguran da nece da se ugasi :D
 
Pogotovo u letnjim mesecima bitno je da bus radi po zaustavljanju, a ne kad stane na okretnici, ključ i gasi. Druga stvar, pričamo o nekim klimama, koja će klima delovati, ako se bus ne hladi i na okretnici, kada ima najveće dejstvo (zatvorena vrata i prozori) :)

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Sad u 754 na 303 radi klima

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
A npr u Zemunu 3264 ne izlazi cele nedelje jer mu ne radi klima a majstori nikako da je urade...
 
@ busspoter
Ја сам пролетос био у угашеном Мутанту #98 на 407, упалио је без иједног проблема, а што је било најзанимљивије, није изгубио нимало ваздуха па није ни било потребе за турирањем (Мутанти су, иначе, баш као и ФАП-ови, раније били познати по врло брзом и лаком губљењу ваздуха по гашењу, па би након паљења увек, али увек уследило бесомучно турирање од по најмање 5 минута)!
 
3208 u kvaru na liniji 27E
36bb1f80501e171f4ce182f17eafb8ca.jpg


Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
@405 Kazem ti moja iskustva, i pored gašenja kod motora na IK201 npr neki IK218 mora da im se resetuje sklopka kod motora da bi upalio.. Nije kod svakog tako, kao što si i ti bio u busu koji ne mora da turira...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637910#p637910:2p3u9zpv je napisao(la):
NoLimit » Sre Jul 10, 2019 1:00 pm[/url]":2p3u9zpv]Da li može objašnjenje zašto autobusi ne gase motor kada čekaju na okretnicama?

Razumem da se ne gasi motor kada je kratka pauza od 2-3 minute iz praktičnih razloga, ali često viđam da autobusi čekaju i po više od 10 minuta a motor ostaje upaljen. Ne uzimam u obzir situacije ekstremnih temperatura, kada je potrebno da radi motor zbog grejanja ili hlađenja tj. komfora vozača i putnika koji čekaju polazak u vozilu.

Isto tako razumem i da često paljenje i gašenje može da dovede do bržeg trošenja određenih komponenti, ali sigurno mora postojati određeno vreme nakon čega postaje isplativije da se motor ugasi i ponovo upali.
Znam da je kod automobila to vreme u proseku oko 4-5 sekundi kada se uzima u računicu samo potrošnja goriva tj. ako se stoji više od 5 sekundi isplativije je ugasiti motor i ponovo upaliti. Ako se skalira to na autobuse tj. veće motore logično bi bilo da je to vreme još kraće jer troše više. Naravno, trebalo bi uzeti u obzir i sve ostale faktore, poput praktičnosti, cene svih delova po jedinici korišćenja i sl.

Gde je GSP-ova studija o ovome i do kojih su oni zaključaka došli? Ne mogu nigde naći ništa o tome. Da li je moguće da niko nije ništa pisao o nečemu što potencijalno iz budžeta izvlači stotine hiljada evra na godišnjem nivou? Ne znam o kojoj cifri je reč, to bi trebalo izračunati, ali ako je veća od nule, i to je već čisto rasipništvo. Sa tim parama se mogu kupiti nova vozila, urediti stajališta, unaprediti sistemi obaveštavanja putnika, bilo šta. Ovako sve to odlazi u vazduh.

Ne želim ni ulaziti u ekološki i zdravstveni aspekt svega ovoga koji je katastrofalan.

Zaključak bi bio da treba nakon stručne analize na osnovu rezultata studije uvesti pravilo vozačima posle koliko vremena treba da gase motor na vozilu. Apsolutno nema smisla da imamo situaciju da desetine ili stotine autobusa stoje po gradu, troše gorivo, zagađuju vazduh i prave buku bez potrebe, i da se sve to finansira iz naših džepova.

Ovo sam napisao inspirisan prizorom na okretnici Terazije u centru grada gde su stajala 3 zglobna Ikarbusa i 2 Solarisa. Jedan je čekao 3 minute, a 2 su čekala 8 minuta dok sam ja bio tamo, onda mi je došao bus, tako da poslednja 2 ne znam koliko su stajali još posle toga. Svi motori su bili upaljeni, sve je smrdelo i bilo je izuzetno bučno. A moglo je sve da bude tiho i čisto samo da su isključili motore, jer većina vozača je bila van buseva svejedno. Da ne spominjemo koliko bi bilo jeftinije.




Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Idemo da se vratimo na ekonomsku stavku. Osnovni problem u gradu Beogradu (a i šire) što su linije uglavnom pun gas kako bi se stigla turaža , ili opet vozila preopterećena što opet traži pun gas dakle motor i menjač na maksimalnom opterećenju. U takvim režimima rada motor, naročito menjač u termički veoma opterećeni, maziva naročito. Šta se dešava kada se motor ugasi ? Dešava se to da se pojedine komponente više ne hlade već generišu toplotu što dovodi do oštećenja, naročito opasno za semeringe i turbo punjač. U kućištu turbine dolazi do ugljenisanja i onako minimalne količine ulja i začepljivanja što kasnije vodi ka otežanom podmazivanju, kasnije oštećenju ležajeva i zaptivnih elemenata pa imamo tek onda ekološki neprihvatljivu potrošnju ulja. Povećana potrošnja ulja ne prija DPF filteru kao ni katalizatoru što dovodi do njihovog začepljenja i trajnog oštećenja.
Ista stvar sa automatskim menjačem koji se hladi istim rashladnim sistemom, ulje se poprilično degradira na visokim temperaturama i bitno utiče na rad menjača a još više na trajnost. Ne samo što podmazuje već i obezbeđuje pritisak za rad menjača.
Što znači ekonomska stavka u uštedi od oko 2 litre koliko troši motor kada radi u praznom hodu na sat vremena. Tih sat vrema podeli na pauze i videćeš da nije neka ušteda na par hiljada do par desetina hiljada evra štete koliko koštaju pojedini nabrojani elementi.
Ekologija, možemo se vratiti na prethodno napisano, što znači taj motor će slabije vući kasnije, trošiti i po 5-10 litara goriva na 100 km + ulje i imati daleko veće zagađenje što zbog veće potrošnje, što zbog lošijeg sagorevanja i + oštećenih sistema za prečišćavanje izduvnih gasova.
I druga stavka , sva ta vozila uglavno jako brzo gube vazduh iz vazdušnih instalacija pa da vozilo brzo bilo u stanju da se krene mora se sistem puniti sa povećanim brojem obrtaja.
Treća, što reče Beks klima, uglavnom su klime sa promenjljivim opterećenjem kompresora i ponovnim puštanjem u rad kompresor radi sa većim opterećenjem kako bi postigao zadatu temperaturu što znači veće opterećenje na motor i opet veća potrošnja.

Tako da tih 5-10 minuta ima više štete nego koristi kada se malo dublje analizira priča.
 
@ busspoter
Имао сам и ја једно слично искуство као Ви, и то ни мање ни више него на тада скоро новом #3220 на 403 пре 2 године, окренуо је кључ једно 20 пута да би упалио... Мада Космај и Земун су постали 2 различита света, Космај је чак у неким сегментима одржавања напредовао последњих година, али и даље су прилично лоши. :wink:
 
To sve potpuno ima smisla, hvala na odgovoru.
Ne mogu samo da ne primetim da je većina ovih problema (i koje sam ja naveo, i koje je Žika naveo) vezana za trenutni dominantni tip vozila. To je pozitivna stvar jer će većina ovih problema nestati kada eventualno svi trenutni autobusi budu zamenjeni onima na električni pogon. Drugim rečima, nije potrebno sistemsko rešenje (koje je teže primeniti kod nas) već će se problem kroz N godina rešiti sam od sebe.
 
Vrh