[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637910#p637910:2p3u9zpv je napisao(la):
NoLimit » Sre Jul 10, 2019 1:00 pm[/url]":2p3u9zpv]Da li može objašnjenje zašto autobusi ne gase motor kada čekaju na okretnicama?
Razumem da se ne gasi motor kada je kratka pauza od 2-3 minute iz praktičnih razloga, ali često viđam da autobusi čekaju i po više od 10 minuta a motor ostaje upaljen. Ne uzimam u obzir situacije ekstremnih temperatura, kada je potrebno da radi motor zbog grejanja ili hlađenja tj. komfora vozača i putnika koji čekaju polazak u vozilu.
Isto tako razumem i da često paljenje i gašenje može da dovede do bržeg trošenja određenih komponenti, ali sigurno mora postojati određeno vreme nakon čega postaje isplativije da se motor ugasi i ponovo upali.
Znam da je kod automobila to vreme u proseku oko 4-5 sekundi kada se uzima u računicu samo potrošnja goriva tj. ako se stoji više od 5 sekundi isplativije je ugasiti motor i ponovo upaliti. Ako se skalira to na autobuse tj. veće motore logično bi bilo da je to vreme još kraće jer troše više. Naravno, trebalo bi uzeti u obzir i sve ostale faktore, poput praktičnosti, cene svih delova po jedinici korišćenja i sl.
Gde je GSP-ova studija o ovome i do kojih su oni zaključaka došli? Ne mogu nigde naći ništa o tome. Da li je moguće da niko nije ništa pisao o nečemu što potencijalno iz budžeta izvlači stotine hiljada evra na godišnjem nivou? Ne znam o kojoj cifri je reč, to bi trebalo izračunati, ali ako je veća od nule, i to je već čisto rasipništvo. Sa tim parama se mogu kupiti nova vozila, urediti stajališta, unaprediti sistemi obaveštavanja putnika, bilo šta. Ovako sve to odlazi u vazduh.
Ne želim ni ulaziti u ekološki i zdravstveni aspekt svega ovoga koji je katastrofalan.
Zaključak bi bio da treba nakon stručne analize na osnovu rezultata studije uvesti pravilo vozačima posle koliko vremena treba da gase motor na vozilu. Apsolutno nema smisla da imamo situaciju da desetine ili stotine autobusa stoje po gradu, troše gorivo, zagađuju vazduh i prave buku bez potrebe, i da se sve to finansira iz naših džepova.
Ovo sam napisao inspirisan prizorom na okretnici Terazije u centru grada gde su stajala 3 zglobna Ikarbusa i 2 Solarisa. Jedan je čekao 3 minute, a 2 su čekala 8 minuta dok sam ja bio tamo, onda mi je došao bus, tako da poslednja 2 ne znam koliko su stajali još posle toga. Svi motori su bili upaljeni, sve je smrdelo i bilo je izuzetno bučno. A moglo je sve da bude tiho i čisto samo da su isključili motore, jer većina vozača je bila van buseva svejedno. Da ne spominjemo koliko bi bilo jeftinije.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk