Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
U 3251 klima radi, ali se baš slabo oseća i sve to zavisi na koliko će vozač da uključi klimu, ali opet tuče vreo vazduh iz zadnjeg dela, dok u 3219 na 302, klima tuče kao luda

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Prosto mi je neverovatno ovo sto cujem.
Da npr vozac namerno voli da se kuva u autobusu na +40 u inat putnicima i da na sve to pali grejanje. Ili da iz nepoznatog razloga namerno nece da upali klimu.
Ajde molim Vas malo ozbiljnosti.
Znaju se razlozi zbog kojih se leti pali grejanje, zna se zasto na vecini ne radi klima, ali pricati da neko voli da se kuva leti ili da ne pali grejanje zimi u inat punicima je glupost.
 
Mašta je moćan instrument.
Ja volim u radnom okruženju temperaturu leti 18-20 C , zimi 22-25 C.
 
Ali zašto u novim M-ovima uključuju grejanje. Da li je moguće da u Kosmajevim može da radi klima, a u Karaburminim čak da mora i grejanje

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
@ Nikola '93
Све и да се грејање лети пали да мотор не би прокувао, лудило те врсте мора да престане. А знате ли зашто мотори прокувавају тако лако, лакше него иначе? Зато што генији сипају чесмовачу уместо дестиловане воде у хладњаке већ годинама, па се због тога у хладњаку формирају наслаге каменца!!! Та пракса хитно мора да стане за добробит и колективног здравља и возног парка, сигуран сам да би тако билe спреченe и многе ,,кремације" аутобуса које су се дешавале годинама уназад, али и колабирања не тако малог броја суграђана. Верујте ми, ни флашица воде у торби не расхлађује на ових плус Сахара степени.
@ Vinča307
Одакле 112М у Карабурми? Бивши Земунови #3240 - #3249 можда? Или мислите на зглобове?
 
Ne, mislim na zglobne M-ove

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Mitroslav":2fcexetf je napisao(la):
Koliko sam shvatio Kosmaj je Karaburmi dao 112M.

Nema logike da Kosmaj Karaburmi da M-ove kad nema čime da ih zameni za sad. Dobili su par 112-ica sa Novog Beograda, mislim samo 500 i 501, koji su, inače, godinama bili angažovani na prevozu dece. Znam da su bili u vrlo dobrom stanju do pre nekog vremena, pa se nadam da su još uvek dobri. U svakom slučaju nije im teško da budu bar malo bolji od izakanih Japanaca i 103-jki kojima malo treba da uđu i u treću deceniju rada.
 
Аутобус који је промашај не може да буде одличан нити у добром стању као што су 500 и 501 то су кршеви из проблематичне експерименталне серије нископодних аутобуса којих више има у расходу него у саобраћају.
 
Djole Pevcanin":u0mec9kh je napisao(la):
Аутобус који је промашај не може да буде одличан нити у добром стању као што су 500 и 501 то су кршеви из проблематичне експерименталне серије нископодних аутобуса којих више има у расходу него у саобраћају.
Upravo tako. Pre 9 godina je vozač Sima nabrajao neke nedostatke ik 112n autobusa i klip mi je trajao jedno 10 minuta

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Знам, и лепо је све објаснио, а овде неки их дижу у небеса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636734#p636734:3dqzaido je napisao(la):
Vinča307 » Sub Jul 06, 2019 12:46 pm[/url]":3dqzaido]
Djole Pevcanin":3dqzaido je napisao(la):
Аутобус који је промашај не може да буде одличан нити у добром стању као што су 500 и 501 то су кршеви из проблематичне експерименталне серије нископодних аутобуса којих више има у расходу него у саобраћају.
Upravo tako. Pre 9 godina je vozač Sima nabrajao neke nedostatke ik 112n autobusa i klip mi je trajao jedno 10 minuta

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Video sam i ja klip.Ako su onakvi bili tad,kakavi su sad.
 
Никакви. Ремонтује се каросерија, а не механика. И ништа се не ради да би се прегледност или удобност побољшала све се некако накардно ради а овде неки тај накарадни рад дижу у небеса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636732#p636732:39lfeqmk je napisao(la):
Djole Pevcanin » Sub Jul 06, 2019 1:44 pm[/url]":39lfeqmk]Аутобус који је промашај не може да буде одличан нити у добром стању као што су 500 и 501 то су кршеви из проблематичне експерименталне серије нископодних аутобуса којих више има у расходу него у саобраћају.


Može i N serija da bude i te kako solidna i pouzdana uz malo više pažnje i nege, pogotovu ako iza sebe ne ostavi milion i kusur kilometara. Čak su i u Kosmaju pojedine umele da vežu i po tri meseca bez i jednog isključenja. Pritom, 112-ice i nisu problematične u tolikoj meri kao zglobovi. Konkretno, 500 i 501 nisu ni izbliza akani, kao njihova braća koja su radila na linijama u tri smene. Radili prevoz dece, poneku šihtu ili dopunu, redovno prani i održavani, a i klime su im skoro uvek bile ispravne. Vozilo ih par savesnih kolega, a to je prvi preduslov da autobus i posle višegodišnjeg rada bude upotrebljiv i pouzdan.

One koje su od samog početka u Kosmaju, verovatno da su bile i najlošije po sveukupnom stanju, kako karoserije, tako i mehanike. Kosmaj je duži niz godina bio baš slab sa održavanjem, pa ih je malo i iznenadilo stanje doniranih 112-ica sa Karaburme i Novog Beograda. Nemali broj je bio u sasvim pristojnom stanju. Dobiješ vozilo sa dobrim trapovima, ispravim kočnicama i retarderima, kompletnim instrumentima itd. Na Karaburmi je jedna od njih tako bila čuvana, da su joj čak i svi bočni gabariti radili. Dužena je godinama na liniji 32E, i za većinu ondašnjih kosmajaca je bila pojam. Naći tada u Kosmaju bus koji nije imao poveći luft u volanu, nije uopšte bilo lako, a šta tek onda reći za one manje bitne stvari, da tako kažem. I 103-jke su bile, pogotovu one sa Novog Beograda, većinom kao čaše, i te kako vredna donacija. Nažalost, nije im trebalo mnogo da ih upropaste, što divljačkim vožnjama, što lošim održavanjem.

Sad je veliko pitanje kakvi su i pominjani A-500 i A-501, ali kad vidim na šta liče solo Japanci koji rade na potezu 100 i liniji 202, ne isključujem mogućnost da mogu biti sasvim pristojno osveženje i za vozače i za putnike. O matorim 103-jkama tek da ne govorim. Šta ti vredi i Japanac, ako u njemu ima "300 stepeni", ako slabo vuče, ubacuje gasove, diže temperaturu, ako je neprecizan na volanu sa trapovima koji zveče samo tako, i da ne nabrajam dalje. Bitno da je MAN, pa ma kakav krš bio po svim mogućim parametrima :roll: Velika većina njih je još na 26-ici dobrano izakana. I zglobovi su im poodavno, većinom, u žalosnom stanju, o čemu se već dosta pisalo. Na Novom Beogradu je priča bila sasvim drugačija, gde je većina Japanaca bila solidna do pre neku godinu. Kakvo je kod njih trenutno stanje, nisam više toliko upućen. Bilo je i kod njih tumbanja kadrova na svim nivoima.
 
@ Kesha
Управо тако! :wink:
Већ сам причао у марту о новобеоградским ИК-103, #493 и #494 су дуго, дуго били редовни на 5/405 и 6/405, за само 7 месеци су успели да их урнишу до непрепознатљивости и ставили их раме уз раме са Мутантима по раздрнданости, посебно #494 који се низ Чаршију дерњао попут ракете...
 
Potrudicu se da saznam gdje doticni ljubitelj grijanja ljeti vozi ...
 
#493 дефинитивно нема конкуренцију по питању урлања, хвала богу па више није на 303.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Od mene #1367, redovan na 3/706...

MuIBZNg.jpg


Na ovoj slici je slucajno uhvacen da je prav kao strela, inace je 90% vremena pogrbljen zbog "hronicnog" problema sa visinom...
ag9gRfK.jpg


zRwqZ17.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636892#p636892:2b30r376 je napisao(la):
Somi303 » Sat Jul 06, 2019 10:03 pm[/url]":2b30r376]#493 дефинитивно нема конкуренцију по питању урлања, хвала богу па више није на 303.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Радио је на 67, па су га склонили са линије и убацили машинерије попут 185 и 195, е то су возила за пример, преко 1,5 милион км на сату, као чаше су... Нема везе за године, таква возила су погодна за линију попут 67, са једноставном конструкцијом, и фино цепају Трећим Булеваром, радо би их мењао за 71 и екипу...
 
Н серија не може бити солидна ни у једном случају јер то кад је изашло из фабрике одмах је правило проблеме јер (не)радницима из ИкарКРШа пуца она ствар за возача и путнике.
 
Ok, svi smo videli primere iz NS koji su takođe u nekim godinama a opet se drže (bar vizuelno) bolje nego Beogradski. Ipak... iako ne može da se ospori faktor (ne)održavanja, niko ne može da mi kaže da su Ikarbusovi proizvodi ozbiljni dokle god imamo situacije da novo vozilo svo krcka i škripi posle samo dve nedelje eksploatacije. Kao što sam ja lično video i osetio prošle godine kad su stigle nove zglobne M serije.

I mada vizuelno (i spolja i iznutra) jesu sve bolji, kad se malo bolje pogleda vidi se to škrtarenje na svemu, najviše na završnoj obradi. Vidi se izbor plastike, izbor ploča, gumenih traka, način na koji je sve to povezano i uklopljeno... Inače, na stranu sve to, nešto o čemu do sad nisam pisao - kad malo razmislim, za mene je Ikarbus bio i ostao lakmus papir naše ekonomije, bar u poslednjih 25 godina.

Krajem 90ih pojavljuju se brojni novi modeli (103, 202, 301, 401) kao veliki pomak napred, pogotovu imajući u vidu tadašnje okolnosti. Početak 2000ih donosi još više optimizma, sa novim 103 i zverinama 201 i 203, koji brzo pune domaće a i regionalna tržišta. Kao i u ostatku ekonomije tada, oseća se veliki optimizam, i u medijima se stalno priča o novim narudžbinama. Pokreće se i priča sa Volvoom kao potencijalnim partnerom uz ona dva sajamska primerka. Sredinom decenije stižu nove iteracije 103, a pojavljuje se i 206. Stvari još uvek idu kolko tolko dobro.

Negde 2007-2008, kad je optimizam cele ekonomije počeo da jenjava, i da se vide rezultati ''reformi'' i privatizacionih pljački, i kad je uz sve to zakucala svetska ekonomska kriza (iako je onaj pacov tvrdio da ćemo mi profitirati na njoj...) , tako kreće da se menja i sam Ikarbus. Pa 2008 dobijamo famoznu N seriju, koja je bila jedan korak napred a pet nazad u svemu ostalom, i udarila standard ''kvaliteta'' za narednih 10 godina. Metal izlazi iz mode, a plastika postaje novi standard. Usput se prave trzaji sa drugim fabrikama u istom problemu, kao oni Mutanti sa FAPom. Porudžbine opadaju, a a država, tačnije Grad Beograd, postaje dadilja za Ikarbus. Kao što su druga javna preduzeća bili dadilje za druge fabrike (Zastava automobili, Zastava kamioni, FAP...) To traje tako dok 2012. Beograd nije odlučio da otkači Ikarbus i uzme proverene strane proizvode. Naravno, posle dovoljno vremena, ovaj pada na kolena i moli da se vrati u igru.

Što par godina kasnije rezultuje novom ''poboljšanom'' N serijom. Koje su u početku delovale kao boljitak, da bi se posle pokazale kao ista stvar, samo malkice utegnutiji i bez topljenja plastike oko inače užarenog motora pozadi. Sve u svemu, serija (i starija i novija) toliko uspešna da ih retko ko od privatnika uopšte poručuje. Par godina kasnije, pokreće se priča sa Mercedesom kao politički šou za narod. Pravi se onih XY primeraka uz budniji nadzor države, ako ništa drugo, bar da se ne bi obrukali pred političarima i stranim partnerima. Posle par godina, kako je zlatnim ribi... ovaj, narodu ta priča sa Mercedesom počela da isparava iz glave, tako se stvari vraćaju na stari kolosek, utemeljen sa famoznom N serijom. Obitava se od danas do sutra, uzdajući se u državu da glumi pejsmejker a Grad Beograd i njegove putnike poligon za testiranje.

Epilog dolazi u vidu neizvesne stagnacije, i na kraju - neizbežne, 20 godina odlagane privatizacije, sa kineskim investitorima kao jedinim ozbiljnijim zainteresovanima za fabriku. Pošto je u nekoliko navrata propuštena prilika za saradnju sa Mercedesom, Volvoom, Bredom, VDLom... na kraju kao poslednja slamka spasa ostaju Kinezi.

S tim u vezi, vest of pre nekoliko dana:
 
Kinezi kupuju Ikarbus: Električni autobusi do kraja godine

Kinezi preuzimaju 51 odsto Ikarbusa, a u vlasništvu države ostaće 26 odsto preduzeća, dok će ostatak pripasti malim akcionarima.
U pogonima Ikarbusa nameravaju da zadrže postojeće modele, ali i da počnu proizvodnju električnih autobusa i kombija.

Generalni menadžer kineske kompanije Đinlung, Jang Jian najavio je u izjavi Tanjugu da će Ikarbus, čiji su novi većinski vlasnik, krajem godine krenuti sa proizvodnjom električnih autobusa.

"Naši planovi su da prvo dovedemo investicije koje bi Ikarbus vratile u život, a nakon toga planiramo da zaposlimo 200 radnika i krenemo sa proizvodnjom", objasnio je Jang. On je rekao da je njegova kompanija primila novu porudžbinu i da će na osnovu nje krenuti sa proizvodnjom vozila koja su potrebna u Landžou.

"Upravo radimo na organizaciji u Ikarbusu i krajem ove godine krenućemo sa proizvodnjom prvog električnog autobusa. U ovom trenutku radimo na tehničkoj pripremi za proizvodnju tog autobusa", kazao je on. Jang ističe da je plan kineske kompanije da Ikarbus učini jakom firmom i da postane regionalni centar, a da će se tek potom razmišljati o eventualnom širenju na druge zemlje u regionu i ulasku na evropsko tržište.

Đinlung je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... ersion=amp
 
Занимљиво ово са електрокомбијима и електродоставним возилима, било би лепо видети и њих на нашим улицама.
 
Vrh