Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 284 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,0%

  • Ukupno glasača
    299
Strelin na okretnici ubacio slučajno u rikverc i udario u 3282 i razbio mu šoferku.
 
Beoinfo: Vesić primio delegaciju kineske kompanije koja je kupila „Ikarbus”

Čitaj: Vesić najavljuje "krečenje" sivila da ta opozicija crkne od muke. U radne pobede...kao u dobra stara vremena.

Divno. Nisu se nešto pretrgli dok ih opozicija nije prisilila. Sad će navrat-nanos da se kupuje "na kilo".

– „Ikarbus” je tradicionalni partner Grada Beograda i dve trećine autobusa koje grad ima su upravo njihovi. Veoma bismo bili srećni da saradnju nastavimo. Gradu je potrebno oko stotinu zglobnih autobusa do kraja godine, te smo i razgovarali o mogućnosti da oni podignu proizvodnju, kako bismo od njih kupili ta vozila. Nama su potrebni i električni autobusi jer želimo da, osim jedne linije sa pet takvih vozila, naredne godine imamo još jednu. U pitanju je linija 31, na kojoj bi saobraćalo 30 novih električnih autobusa – rekao je Vesić.

Znači ove godine 100 zglobnih, sledeće (između ostalih) 30 električnih solo autobusa za 31. Eto nama nove 26. :bash:

Na solo šarenilo u najavi sada dodaju i zglobne. Da mi je neko rekao da će za 20 godina od bombardovanja na ulicama biti isto "**anje" - drugo pakovanje (umesto uvoznog starog šarenila domaće i uvozno novo šarenilo) rekao bi mu da je pesimista. Pitam se šta će biti za sledećih 20 godina?
 
IMG-20190326-134152.jpg


Ziv je ikar slavice 100 rodjendan vozicimo se u 420 novih ikara :sesir: :pob: :gobb:
 
Драго ми је што ће се производити електробуси. Доста је прљавих и смрдљивих аутобуса.
 
Samo da ne bude 240 vozila - 200 prototipova i 40 serijskih i to mesecima posle roka... Nadam se čudu.

Do tada nek zalepe na vrata nalepnice sa mrtvačkom glavom i natpisom - "vozite se na sopstvenu odgovornost" pa ko doživi to čudo od Ikarbusa neka priča.

Nadam se da se ovo neće pretvoriti u nezapamćenu probu. Vesić da "dreši kesu" (jer je Radojičić maskota grada) a Ikarbus da se igra kao malo dete koje pravi kule od peska (da svaki serijski model bude ujedno i ko zna koji prototip što više visi po servisu nego na liniji) sve dok ga Kinez ne zalepi po tintari.

Ovo za 31 je bruka neviđena. Predomislili se za trole pa umesto 80 smanjili na 30, taman da Ikarbus može da pokuša da ispoštuje rok isporuke.

Nameštaljka koja blage veze sa unapređenjem saobraćaja nema. 31 je pogodniji za dvozglob (ili još bolje - tramvaj) nego za zglob a oni bi da natrpaju solo autobuse koji uzrokovanjem smanjenja intervala sleđenja ujedno negativno utiču na pouzdanost. Što je najgore od svega to rade onda kada nikad manje vozača nije bilo. Povećavaju vozni park u najgore vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611116#p611116:12v5cbc6 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Ned Mar 24, 2019 11:39 am[/url]":12v5cbc6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611087#p611087:12v5cbc6 je napisao(la):
JohnnyLee » 24 Мар 2019, 09:28[/url]":12v5cbc6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610992#p610992:12v5cbc6 je napisao(la):
Djole Pevcanin » 23 Мар 2019, 20:54[/url]":12v5cbc6]Боље 1 МАЗ него 50 Икарбуса.

боље 1 Икарбус него 50 гМазова. тај Икарбус није ни упола лош аутобус колико их ГСП лоше одржава. да не кажем не одржава уопште. погледај код приватника или у НС. у далеко су бољем стању него у ГСП-у
Питај било ког возача или механичара какав је па ћеш видети или још боље пробај да седнеш за волан па ми кажи шта (не)видиш.

Ђорђе, већ дуже време пратим форум па сам тиме и решио да се огласим. Радим у погону Земун и упознат сам од првог дана са радом Икарбуса 112М. Пре тога сам био у фирми Транспродукт, где када је та фирма купила првог Маза 203 остали су буљили у тај аутобус као да је свемирски брод. Могу само рећи да цена не игра улогу, по свим али буквално свим параметрима, ИК-112М и Маз 203 не могу никако да се утркују. За 60 ИК-112М + ЛЕ (30 112М и 30 112ЛЕ) имао је проблеме само један аутобус и то космајски 3222, отишла је комплет електроника.

Самим тим имамо са друге стране Соларисе Урбино 18, који такође са Мазом и Икарбусом се не може поредити. Претрпео је и више него што треба дечијих болести, али његова завршна обрада је врхунска. Ускоро ће опет свих 200 бити на улицама Београда. Тако да мжете Ви да пљујете по Икарбусу, али радници одржавања имају много веће проблеме са аутобусима који су произведени јужније од Београда, где ћете ускоро имати прилике да видите о којим се возилима ради па ћемо ускоро поредити и жалити за Икарбус возилима.
Поздрав!
 
За 60 ИК-112М + ЛЕ (30 112М и 30 112ЛЕ) имао је проблеме само један аутобус и то космајски 3222, отишла је комплет електроника.
Зар није #3221?
Ено га, сад ће 2 месеца откако га нема на 1/407, прексиноћ ставили #3234, понадах се да ће постати редован, кад оно ништа, већ јуче поново кршина #48 враћена. :bash:
Драго ми је што ће се производити електробуси. Доста је прљавих и смрдљивих аутобуса.
Свакако, али шта ћемо када дође до неке непредвиђене околности типа олуја или нешто, па је нестанак струје такав да не може да се поправи за пар сати? Шта ће да их замени? Логично је да дизел аутобуси немају будућност, али постоји замена у виду аутобуса на биогориво. Постоје разне солуције за производњу биогорива (нпр. животињски измет, као и нама добро познат алкохол, негде сам чак чуо да љута ракија може да се користи као гориво). Јесте да и оно загађује, додуше мање него дизел и бензин, али морамо да схватимо да су одређене количине загађења неизбежне. А што се климатских промена тиче, боље по нас да се прилагодимо. Требало је мнооооого раније да се мисли о томе. Сад је касно, нема назад.
Тако да - струја у принципу НЕ МОЖЕ да буде замена за гориво, она је прича за себе. Гориво наточиш и возило опет иде, а када струје нема више од неколико сати, настаје колапс (најеклатантнији пример - она шарада са трамвајима у децембру 2018. у В. Степе и на НБГД).
 
А шта ако нам уведу санкције па не буде било ни горива?
Кад већ лупамо глупости..

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
@ Somi303
Пазите овако, нису то баш глупости. Довољан доказ - шта мења трамваје и троле када је неки квар или кад су радови? Логично, аутобуси. Добро, бићу самокритичан, па можда као релативно млад корисник одвалим неку глупост, али алкохол (етанол) се користи као биогориво. Већ сам рекао да дизел возила немају будућност, а исто тако немам апсолутно ништа против струје, корисна је, али нико није луд да иде пешке 20км или да чека да се снабдевање струјом успостави, у случају озбиљних оштећења, често тек следећег дана, кад постоји постојанија солуција. Уосталом, ја као будући метеоролошки техничар морам да кажем (што, искрено, није баш за ову тему) да, чак и када бисмо погасили све моторе аутомобила, све фабрике и индивидуална ложишта, постоји одређена неизбежна количина загађивача коју ми стручно зовемо фонска загађеност, која има и те какав утицај на климу, додуше свакако мањи него антропогена загађеност, али утицај постоји. Тако да, џабе бежимо, боље да се навикавамо... :kk:
 
Možda dizel nema budućnost, ali što se mene tiče, nema je ni nešto čemu treba nekoliko sati da se dopuni. Kada naprave da punjenje baterije traje kao punjenje rezervoara, onda imamo o čemu da pričamo. Ne znam što su odustali od vozila na vodonik. Bila je ona Honda FCX Clarity i Toyota Mirai i obećavale su.
 
Једном се покварио један Еко1 на окретници испод пуњача сви остали електробуси отишли за гаражу пошто је камиону доста требало да дође да га одшлепа а остали нису могли да се пуне. Зато је трола са батеријама за БГ најбоље решење.
 
A kako sam čuo Ikarbus će nastaviti da proizvodi autobuse na dizel, iako se pričalo da će praviti samo e-buseve. Ja se nadam da će sa Kinezima biti znatno bolje serije od ovih poslednjih.
 
Čovečanstvo ne poseduje tehnologiju energije koja štiklira sve tačke, od visoke (potpune) efikasnosti preko obnovljivosti do bezbednosti. Tako ni električna energija, za transport, nije potpuno "zelena", niti je dizel ili šta god sve koristimo. Ali to ne znači da ne treba da težimo tome, da zamenimo starije tehnologije novim. Niko ne može precizno da kaže: "E za pet godina mi ćemo napraviti baterije od grafena koje će moći da skladište skoro beskonačnu količinu energije i to će biti skroz čisto i jeftino". Može to neko već sutra da izmisli, ili za sto godina. Ili neko da osmisli tehnologiju koja će da koristi neki drugi izvor energije koji ispunjava sve tačke. Ali to ne znači da, zbog neznanja, treba da stojimo u mestu i da koristimo nešto što neviđeno šteti nama i našoj okolini, i što koristi resurse koji nisu obnovljivi i koji se sve brže troše i nestaju. Naravno, sve ovo pričam izuzimajući probleme u našoj državi, ima prioritetnijih stvari od toga da nam javni prevoz bude zelen. U skladu sa time, treba da menjamo i unapređujemo naše sisteme u skladu sa našim mogućnostima.
 
Vidim ja da ćemo još dugo da udišemo miris izduvnih gasova.
Nema para za najprostije stvari (sijalice) a maštaju o elektro autobusima koji su dva, tri ili četiri puta skuplji.
 
Шта фали аутобусима са погоном на течни гас?
Још осамедсетих институт Кирили Савић је направио прототип мотора који је користио смесу гаса и дизела.
 
Bender upravo to.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612079#p612079:3f4kpoah je napisao(la):
Прле » Čet Mar 28, 2019 10:16 am[/url]":3f4kpoah]Шта фали аутобусима са погоном на течни гас?
Још осамедсетих институт Кирили Савић је направио прототип мотора који је користио смесу гаса и дизела.

Generalno ništa, koristili su LPG u autobusima podavno.
 
Bio je u Novom Sadu svojevrsni test kombinovanog korišćenja dizela i, čini mi se, plina kod autobusa na VOLVO B10M šasiji. Po onome što sam mogao čuti, uštede su poprilično skromne, ali moguće je da je zagađenje osetno manje. Ipak, CNG, odnosno metan, već je mnogo bolje rešenje, a još bolje biogas. Već sam i pisao da su i te kako dobra alternativa autobusima na dizel, pa i na struju. Nisu potrebna ne znam kako velika ulaganja u infrastrukturu, a i nema nekih posebnih ograničenja kad se za pogon koristi metan umesto dizela, sem nešto manje autonomije i malo dužeg punjenja. LPG sam po sebi nije loša alternativa, ali je sve manje atraktivna. Osetno je veći zagađivač u poređenju sa metanom, a i troškovi eksploatacije su značajno veći.
 
Nedostatak metana pored velike težine samih boca je i jako dugo punjenje. Putnička vozila su sa skrominom zapreminom boca (10-15 kg metana) teža preko 200 kg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612080#p612080:229mga1n je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Мар 2019, 10:18[/url]":229mga1n]
file.php


баш и није тако, али 'ајде, да не кварим забаву
 
To se zove satira, šala. Šala ne mora da bude 100% istinita ili tačna. Često to i nije, te je ni ne treba bukvalno shvatati. Ali u većini (smislenih) šala ima i dosta istine, dovoljno da onaj ko bolje pogleda i razmisli uoči poruku u njoj.

Za mene u ovoj karikaturi nije poruka da ne treba da brinemo o planeti i sredini, ili da treba da se držimo fosilnih goriva ko pijan plota. Za mene je u ovom crtežu poruka koliko su daleko otišli besmislenosti i licemerje modernih eko-aktivista, iz čijih priča ispada da su SUS vozila krivci za sve loše na svetu, a da ako svi pređemo na električna sve će da procveta i da bude savršeno.

Trenutno vlada era u kojoj se pojavljuju neke (nazovi) nauke koje pokušavaju određene koncepte i ideje da predstave kao savršene ili kao da imaju samo prednosti a nikakve cene i mane. A svako ko je prošao kroz bilo kakvu tehničku nauku ili veštinu zna da tako nešto ne postoji. I da sve ima i svoje benefite i svoje cene. Samo što se u priči o električnim vozilima u zadnjih par godina stalno forsiraju benefiti a cene i mane se guraju pod tepih. Otud i ovakve karikature kao odgovor na taj besmisao.
 
Vrh