Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Пређи мало у срем, да видиш шта се све вози, па тако неко чудо тамо да их обрадује... На 604 и 605 људи у Соларисе гледају као у свемирске бродове, а на 89 Конекта гледају као божанско биће, јер је изузетно практичан за све... Нека наместе тендер свакоме, само да Икарбус избаце, јер је доста шегачења, стално кукњава, услови рада... Па и ја радим код приватника 10ак година, што је проблем њих приватизовати, а други су већ увелико код газде другог? Нема више тога...
 
Прост свет који не залази у детаље као ми на форуму аутобусе дели на нове и старе и на кратке и дуге. Ево пре неко вече прелазим Кнеза Милоша са другарицама и пролази 23ка јапанац и оне коментаришу како имамо само кршеве од аутобуса.
Проблем Икарбуса је проблем политичке природе. Србија није одређена у светској подели карата за производњу ичега озбиљнијег од каблова. Политички функционери су били неспособни да приватизују већину перспективних фабрика већ су их довели до пропасти, изузев Заставе која је изгурана на мишиће.
 
I Zastava je izgurana, FIAT Srbija je novo preduzeće koje kako izgleda neće ni ono dugo. Nema ni u naznaci novih modela, Tipo se preselio u Tursku.
Ikarbus da mu nije GSP bi odavno nestao, teško da bi pregurao 1996-7.
Da je bilo pameti i da su prihvatili Mercedes u SOUR FAP/FAMOS pre kraja osamdesetih (kada su postojale jake poslovne veze) bilo bi nešto i za Ikarus. Ovako sve je nestalo.
 
Па то је била скоро готова ствар, али дошли рат и санкције, па се распао и ФАП ФАМОС који су чиниле фабрике широм Југославије. А већ крајем 80их пробно склопљено неколико Мерцедесових камиона СК у Прибоју. И нормално, ми затворени, а кинези се отворили и швабе код њих направе Беибен фабрику са НГ и СК програмом, и они преузели тржиште које је држао ФАП ФАМОС (Азија и Африка), ево сад и даље склапају НГ моделе које и ФАП и данас има у понуди, само нашминканих са неким детаљима типа врата и маска са СК и браник са Актроса.
 
И шта ти мени сад Дошљак хоћеш да кажеш? Прво сад кажеш да је политика крива за Икарбус, а друго сад хоћеш да се спаси исти...? А то што се појавио 431 на 610, који је арлаукао, вриштао као да му кожу деру, хармоника на асфалту... Е сад кључни детаљ, коме слику из дотичног, који је остао у квару, јер више није могао да иде од Делта Ситија послати? Можда у Икарбус?
359hezs.jpg

Није мени проблем пешачити од Медицине рада до Блока 38, проблем је тај што је 50 људи остало без превоза до Земуна... А стално, али стално је на 610 тако... Нема Солариса, нема Јапанца, нема ни поласка... Очигледно не капирају поједини овде проблематику те линије! Не радим ја за кикирики, ја радим да преживим, а не да ми Липони лупета о штрајковима, а Кеша о неуспелим приватизацијама... Сами су за то криви!
 
Па зар није крива политика? Као и за пропаст и ГСПа и многих других предузећа под политичким руководствима. Спаса изгледа да тешко има.
За стање са возним парком ГСПа првенствено је одговорно то предузеће које као прво не врши контролу квалитета у току саме производње, као друго не рекламира грешке произвођача, као треће има очајно организовано одржавање и набавку делова. Град и ГСП су криви што се возни парк занавља стихијски, уместо плански и равномерно. Сад када су на издисају Јапанци, Икарбуси и Конекти набављани у периоду 2001-2005 имамо такав проблем који се решава хитном набавком великог броја возила. И опет ћемо имати сличне проблеме неке 2030. када Солариси буду на издисају. ГСП је крви што су набављена велика серија експерименталних Ик-112Н/218Н за Универзијаду и поред претходно поузданијих Ик-106 и Ик-112.3/218.3 на Волво шасији. ГСП је крив за експериментисање са мутантима. ГСП је крив што је одржавање очајно, као и набавка резервних делова, па имамо крпеж типа фарови Тролзе на БКМ тролејбусима што је срамота за један град престоницу државе.

Цркавају Икарбуси, нису савршени, али свакодневно виђам и МАНове, а нажалост и у последње време и Соларисе у квару широм града.

И мени се десило да ме покварени Ик-201 остави у пола 11 покварен негде између Сурчина и Ледина. Али то је до одржавања пре свега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607019#p607019:joonj0my je napisao(la):
Žika » Pet Mar 08, 2019 1:03 pm[/url]":joonj0my]Kešo, nisi probao. Jedno je na papiru i sve to tamo stoji ali u praksi se tačno oseti manja radna zapremina, naročito kod polaska i pod opterećenjem. Da ne pričam kako se sve to ponaša pod teretom na većem nagibu. Jednostavno kao mlin za kafu. Nije sve jedno da li je klip 128 mm ili 118 mm malo na oko ali veliko u praksi. Možemo da pričamo o pritiscima unutar motora, termičkim opterećenjima, opterećenjima na radilici , klipnjači, ležajevima , sve u svemu mali motor je mali i često preopterećen. Nije ni čudo što su klasik od 12 l posle izleta povećali na skoro 13 l zapremine.

Nikako da stignem da odgovorim, a još sam juče uspeo slučajno obrisati skoro završen post. Niti šta prodajem Žiko, niti pokušavam po svaku cenu, tebe lično, ubediti u nešto. Baratam samo činjenicama, mahom dokazanih u praksi. Ne vidim potrebu da se raspravlja o različitim vidovima opterećenja motora, ako se isti u praksi pokazao kao vrlo pouzdan i uvek na visini poverenom mu zadatka.

Kad se uopšte priča o motorima, najviše se spominje obrtni moment, kao mnogo važniji faktor u odnosu na izlaznu snagu motora. Definicija obrtnog momenta je poprilično jednostavna, i verujem da nema potrebe posebno objašnjavati šta pomenuti kao pojam znači. Najjednostavnije rečeno, brojka koja nam kazuje vučnu sposobnost agregata pri određenom broju obrtaja. Nešto što nikako ne može biti broj na papiru, jer ga, kao i krajnju izlaznu snagu, pokazuju i merni instrumenti.

Ne znam na koji izlet misliš, i na kog proizvođača motora aludiraš. O VOLVO-u nismo toliko konkretno pričali, a koliko znam, poslednji je kao proizvođač, pre par godina svoj D12 prebacio na common rail sistem ubrzavanja goriva, koji tada, uz još neke modifikacije, narasta na 13L radne zapremine. Drugih sličnih primera nema, sem pominjanog DAF-a koji je, takođe relativno skoro, predstavio svoje nove generacije motora od 11 i 13L (MX11 i MX13), a iz ponude izbacio svoju PR familiju motora od 9.2L. MAN i Mercedes, o kojima smo najviše i govorili, nisu uvećavali svoje motore, već su predstavili potpuno nove generacije motora različitih kategorija, i po zapremini i po nameni.

MAN je konkretno, svoj D28 rasčlanio na tri potpuno različita motora, ovoga puta i sa potpuno različitim oznakama (D20 od 10.5L, D26 od 12.4L i D38 od 15.4L, koji je još i izgubio dva klipa u odnosu na V8 D28 od 16.2L). Svaki je kategorija za sebe i jedan drugom ne zalaze na teren. D20 E4 je išao i preko 400ks, dok je E5 imao samo varijante od po 320ks i 360ks. Kome treba više snage i obrtnog momenta, birao je D26, a za one najzahtevnije zadatke, tu je D38. MAN je, očigledno, smatrao da je i D15 od 9L adekvatna zamena za D20, što brojke neosporavaju, dok je na praksi da to i dokaže. D20 se pokazao boljim na svim poljima u poređenju sa D28 motorom iste snage. Pouzdaniji je, potentniji, dobro podnosi i visoke obrtaje, ali pati od hladnog turiranja i nekvalitetnog ulja, kao i od vode u rashladnom sistemu. MAN je E4 generaciju D20 motora u najslabijoj verziji od 280ks i 1400Nm obrtnog momenta, pakovao čak i u Lion's city G 18.75m. Performanse su vrlo slične onima koje je pogonio D28 od 310ks i, takođe, 1400Nm raspoloživog obrtnog momenta.

Kod Mercedesa je priča malo drugačija. Njihov OM470 u svojoj nasnažnijoj verziji od 456ks, zalazi na teren znatno većem OM471 motoru od 12.8L radne zapremine, koji svoj maksimum daje već pri 1600rpm. Opet, razlike su u raspoloživom obrtnom momentu, pa je i tu reč o izboru motora prema potrebama. OM470, pored poprilično sposobnog malolitražnog OM936 od 7.7L, jedini je u ponudi Mercedesa za ugradnju u gradske autobuse. U verziji sa 394ks i 1900Nm obrtnog momenta, pogodan je i za najzahtevnije terene u gradskim sredinama, a ugrađuje se na zahtev u Citaro G, zglobnog Conecta, i naravno, Capacity. Svakodnevno se dokazuje kao daleko sposobniji od ekvivaletntnog OM457 motora od 12L.

U downsizing-u IVECO je otišao još i najdalje, doguravši svoj Cursor 9 do čak 400ks, ali "samo" 1700Nm, pa ipak taj motor gura i turistički Magelis bez nekih naročitih teškoća. Cursor 8 se ugrađuje i u zglobne autobuse, a i maleni Tector od 6.7L se pokazao živahnim i kod nas uz odgovarajući prenos. Za kamione su tu već Cursor 11 i 13, dok Cursor 9 nude i sa pogonom na CNG, i ako se ne varam i na LNG, a za ugradnju u klasične šlepere sa ukupnom masom malo preko 40t. Opet, sve se svodi na potrebe kupaca, a malo širi izbor nikako ne može da škodi.

Da ne dužim previše. Pričali smo o, ne baš tako malim, turbo dizel motorima od 10+, pa i 9L radne zapremine. Iako zapreminom nešto manji, niz adekvatnih tehnoloških rešenja, učinio ih je i te kako sposobnim, a u većini, i poprilično pouzdanim. Primenjuju se i novi materijali, a i ulja su sve kvalitetnija, pa su i servisni intervali, u većini, osetno produženi. I sada su velikolitražni motori od 13, 15 i 16L nezamenljivi kod onih zahtevnijih zadataka. No, potrebe su vrlo različite, pa su to morali ispratiti i proizvođači mehaničkih komponenti, ne bi li iskorišćenost i efikasnost bili što veći u svim mogućim uslovima.
 
Kešo , ne vidi zašto bilo šta doživljavaš kao svađu ? Ali da krenemo redom, ti si radnik u obračunu ja sam radnik za volanom. Velika razlika u priči za iskustvo vezano sa motorima u teškim komercijalnim vozilima. Što se tiče objašnjenja torq-a i prakse tu mnogi inžinjeri padaju, ili su glupi ili preskočili časove.
Pored obrtnog momenta bitna je i snaga. Snaga tj kW rastu kako opada kriva obrtnog momenta tako da pored obrtnog momenta i snage predstavlja jednu od bitnih karakteristika motara. Možemo redom, motor koji je snažan u niskom području obrtaja često gubi dah na višem broju obrtaja i tu ga lako savladava motor sa obrnutim karakteristikama. OK tu često pravilan izbor transmisije kompezuje nedostatke (sada komplikovan.
Idemo dalje, konstruktori su rešili da te nedostakte motora ispeglaju jeftino i to sa kompresorima (uglavnom turbinskim). Šta se sada javlja, uzak raspon korisnih obrtaja. Ili imamo turbo rupu i lag/ kašnjenje, jednu peglaju sa malim turbo kompresorom kako bi dobili brži odziv i više torq-a na manjem broju obrtaja ali zato gubi dah (vazduh) na višem broju obrtaja, nema snage. Onda reše ubacićemo veliki turbo punjač koji će motoru dati dovoljno daha, vazduha samim tim i snage šta se onda dešava ? Taj motor je inertan na malom broju obrtaja tek sa porastom obrtaja raste i snaga. Peglali su to sa VTG (varijabilnim) turbo punjačima ili opet nisu daleko odmakli. Veliki broj kW traži i veliki tromi turbo punjač. Smislili su skuplje rešenje kombinacija dva turbo punjača, jedan mali i drugi veliki. E tu se postigao određeni uspeh ali opet bitno poskupeo motor sa puno osetljivih komponenti i upitnim vekom trajanja. I sve to da bude u okviru eko normi / potrošnje goriva.
Tu se nude ovi chip tjuneri koji ne mare za eko norme. Šta oni rade ? Jednostavno povećaju (nekad i enormno) količine goriva (koliko dizne mogu da isporuče) za određeni broj obrtaja primarno kako bi dobili veću količinu izduvnih gasova (punu gareži) i time potrebnu energiju za pokretanje turbine turbo kompresora. Veći broj rotacija turbine=kompresora time i više vazduha pod većim pritiskom se ubacuje u cilindre motora. Tu je limit sam kompresor tj koliko može max. da ubaci vazduh. Kako ne bi došlo do začepljivanja katalizatora, DPF filtera isti se i fizički uklanjaju. Sve to utiče na degadaciju ulja , termo opterećenja unutar cilindara pojave velike količine gareži koja začepljuje klipne prstenove itd itd.

Dakle to što oni svi prikažu na papiru (svedoci smo mahinacija) bude različito u praksi naročito kod downsizing-a motora. Tu potentnost koju prikazuju u eri velikih eko normi jednostavno ispari, i slini Nm odjenom su kilavi.
I vraćamo se na ono staro američko....
Ovo je ukratko, možemo i naširoko da diskutujemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607330#p607330:3gfpsj2u je napisao(la):
Дошљак » Ned Mar 10, 2019 1:50 am[/url]":3gfpsj2u]Па зар није крива политика? Као и за пропаст и ГСПа и многих других предузећа под политичким руководствима. Спаса изгледа да тешко има.
За стање са возним парком ГСПа првенствено је одговорно то предузеће које као прво не врши контролу квалитета у току саме производње, као друго не рекламира грешке произвођача, као треће има очајно организовано одржавање и набавку делова. Град и ГСП су криви што се возни парк занавља стихијски, уместо плански и равномерно. Сад када су на издисају Јапанци, Икарбуси и Конекти набављани у периоду 2001-2005 имамо такав проблем који се решава хитном набавком великог броја возила. И опет ћемо имати сличне проблеме неке 2030. када Солариси буду на издисају. ГСП је крви што су набављена велика серија експерименталних Ик-112Н/218Н за Универзијаду и поред претходно поузданијих Ик-106 и Ик-112.3/218.3 на Волво шасији. ГСП је крив за експериментисање са мутантима. ГСП је крив што је одржавање очајно, као и набавка резервних делова, па имамо крпеж типа фарови Тролзе на БКМ тролејбусима што је срамота за један град престоницу државе.

Цркавају Икарбуси, нису савршени, али свакодневно виђам и МАНове, а нажалост и у последње време и Соларисе у квару широм града.

И мени се десило да ме покварени Ик-201 остави у пола 11 покварен негде између Сурчина и Ледина. Али то је до одржавања пре свега.

Politika, politika.............
Činjenica krajem sedamdesetih (1978/79) GSP je svojim radnicima kupio i dao ključeve za preko 100 stanova i to iz sopstvenih sredstava. Pored toga kupovao vozila, širio vozni park i ista održavao. Bitna činjenica imao je ogromnu naplatu karata, konduktere.
Politika... sada kad je naplata u rukama nekoga kome su ruke vezane (svi koji su neispravni imaju neka prava) a i taj se nešto ne trudi očigledno je da para dugo nema ni za sijalice a ne nešto ozbiljno.
Politika ..... kad te neko uslovljava sa parama izborom vozila i jeftinim marketingom a ti trebaš da glumiš sreću tu nema nekog boljitka na duži period.

Zašto misliš da nema pritižbi GSP-a na kvalitet vozila i da nema kontrole ?
Realno kako neko ima pravo da se muva kroz proizvodne linije nekog proizvođača vozila ?
Iza vozila i kvaliteta treba da stoji sam proizvođač i da nedostatke ukloni u razmunom roku.

Praksa , GSP ulaže veliki broj prigovora za nova vozila i pre nego što ih preuzme,a zatim navodno uklone (pritisci da što pre isporuče) i ona koja uspeju da dođu do Beograda za fotkanje ta vozila se šetkaju tamo amo , sevis- GSP pa GSP opet servis i tako u nedogled. Onda opet politika gde su vozila , zašto vozila koja smo kupili nisu na ulicama pa se svi pogube.
Realno stanje je da ti firmu koja je 2013. godine imala preko 71% transportnog rada (privatnici manje od 29%) sada pada na 59% (privatnicima raste na 41%) (2018. za prvih devet meseci pada na 57,2%) i pored toga privatnici dobijaju 70% više para od grada, nema sopstvenih prihoda. Očekuj da će taj procenat biti još nepovoljniji u odnosu na sadašnje stanje jer se očekuju velike rekonstrukcije ulica gde je zastupljen elektro pod sistem. I još manje para kada su rešili da navodno plaćaju po učinku. Kako gubitaš kad je u firmu u zadnje vreme ušao veliki broj ,,stručnjaka" samo ne vozača i radnika održavanja.
U toj priči kada nema ni sijalica ni šrafova o nekom ozbiljnom održavanju nema ni reči i da ima nema ko da menja ni sijalice ni šrafove ni da vozi.
I opet politikokratija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607136#p607136:6f1m5uvi je napisao(la):
Gaspar18 » 09 Mar 2019 01:25 am[/url]":6f1m5uvi]Пређи мало у срем, да видиш шта се све вози, па тако неко чудо тамо да их обрадује... На 604 и 605 људи у Соларисе гледају као у свемирске бродове, а на 89 Конекта гледају као божанско биће, јер је изузетно практичан за све... Нека наместе тендер свакоме, само да Икарбус избаце, јер је доста шегачења, стално кукњава, услови рада... Па и ја радим код приватника 10ак година, што је проблем њих приватизовати, а други су већ увелико код газде другог? Нема више тога...
Ti radiš kod privatnika zato što su takvi kao ti, rasprodali sve državno, a i to što je ostalo uglavnom ima neki psiho test ili test ličnosti, tako da ni ne postoji mogućnost da promakneš.
Gaspar18":6f1m5uvi je napisao(la):
И шта ти мени сад Дошљак хоћеш да кажеш? Прво сад кажеш да је политика крива за Икарбус, а друго сад хоћеш да се спаси исти...? А то што се појавио 431 на 610, који је арлаукао, вриштао као да му кожу деру, хармоника на асфалту... Е сад кључни детаљ, коме слику из дотичног, који је остао у квару, јер више није могао да иде од Делта Ситија послати? Можда у Икарбус?

Није мени проблем пешачити од Медицине рада до Блока 38, проблем је тај што је 50 људи остало без превоза до Земуна... А стално, али стално је на 610 тако... Нема Солариса, нема Јапанца, нема ни поласка... Очигледно не капирају поједини овде проблематику те линије! Не радим ја за кикирики, ја радим да преживим, а не да ми Липони лупета о штрајковима, а Кеша о неуспелим приватизацијама... Сами су за то криви!
Isto pitanje bi se moglo postaviti, kome mi da se žalimo što trpimo ovakvu mentalnu torturu i vrištanje po zdravom razumu? Ključni detalj, kojoj ustanovi se obratiti?
Kako bre na 610 da ima Solarisa, kada si ti tvrdio da ih nikada nije bilo? Kako Japanci, kada si tvrdio da samo krivi Ikarbusi voze, kako sad odjednom fale japanci i Solarisi? Ko da si podvojena ličnost, pa ta dvojica u tebi, ne mogu da se dogovore oko priče.
 
Ovu našu malo veću diskusiju uopšte ne doživljavam kao svađu Žiko. Poštujem nivo tvog znanja, a i interesovanja kao profesionalnog vozača, a takođe, uvažavam i tvoje mišljenje. Opet, to čime se ja bavim trenutno, ne mora uopšte da znači da nisam kompetentan da diskutujem o trenutnoj temi razgovara. Isto tako, veliki broj profesionalnih vozača se baš i ne može smatrati pravim profesionalcima, što zbog ne posedovanja ni osovinih znanja vezano za mehaniku, što zbog potpune nezainteresovanosti za posao koji obavljaju, kao i za vozilo koje duže, i na kraju zbog odsustva, ajde da kažemo, osećaja za samu vožnju. Mogli bismo reći i sluha. Kao što rekoh i pre, nismo mašinski inženjeri ni ti ni ja, pa s toga smatram da i diskusija treba biti na odgovarajućem nivou.

Sve što si naveo u svom pretposlednjem postu stoji, i u tome ne vidim ništa sporno. Traže se i primenjuju nova tehnička rešenja, a naravno, zbog povećanja efikasnosti, smanjenja potrošnje, i na kraju zagađenja životne sredine. U principu, sve mi je to poznato. Bilo je reči o konkretnim primerima, kao i komparacijama. Tu se očigledno ne razumemo, a opet, ne želim da se vraćam na početak. MAN i Mercedes su na prvom mestu pokazali da tek malo manji motor može biti poprilično potentan i efikasan. Po tom pitanju, čak i GSP ima ne baš tako malo iskustvo, bar kad je reč od MAN-ovom D20 motoru. Zaista se pokazao kao vrlo efikasan, kako kod N serije i 218-ica iz 2012 godine, tako i kod M-ova naravno. Odlična iskustva i vozača i radnika održavanja. Nažalost, u GSP-u nema dovoljno discipline na prvom mestu za jedan takav, poprilično sofiscitiran motor. Pokreću i veći broj 103-jki i 206-ica kod Laste i privatnih prevoznika. Takođe, i sa novim generacijama mercedesovih motora, iskustva su poprilično pozitivna. Ima ih kod novijih turističkih autobusa Mercedesa i Setre, kao i kod kamiona naravno.

Recimo, u jednom od svojih postova si i sam napisao kako je tvoj kolega, vozač JGSP-a Novi Sad, jako zadovoljan performansama IVECO-ovih buseva koje, ako se ne varam, pogoni pominjani Cursor 8. I stvarno, slove za vrlo živahne. I SOR-ovi u Lasti odlično vuku sa malim Tector-om u svim uslovima, za šta je zaslužan i adekvatan prenos. Tu možemo naći i paralelu sa pominjanim OM447 motorom, za koji si rekao da je obezbeđivao odlična ubrzanja, verovatno uparen sa Zf Ecomat menjačem. Za tu kombinaciju su vozači GSP-a znali da kažu da ide kao putnički auto. A kad je uparen sa VOITH četvorostepenim menjačem, pa i starijim tipom trostepenog kod 103-jki i 203-jki, ubrzanja ni po čemu posebna. Conecto prve serije stvarno ide lepo, ali ništa bolje o Ikarbusa sa D28 motorom i sličnim prenosom. 203-jka tek nije vukla bog zna kako, al dobro, tu je problem i u većoj masi. Neki moj osećaj je bio da je i 202-jka sa D10 motorom išla bolje. To je bio komentar i većeg broja vozača. Dobro, 202-jke su imale malo pitomiji i prigušeniji zvuk, pa i to može stvoriti malo drugačiji doživljaj.

Ako imaš neka, ne baš pozitivna, iskustva sa bilo kojim od pominjanih modernih turbo dizel motora, i te kako su dobrodošla, s obzirom da si uglavnom pominjao motore starijih generacija MAN-a, Mercedesa i Raba-e.
 
Укратко, и ГСП и Ласта и Икарбус су пропали због политике (као и ФАП, Желвоз, Шинвоз, МИН, Гоша, Железнице и брдо других фирми под политичким руководством) а приватници пуне џепове, што превозници што увозници возила, што приватна фирма што наплаћује јавни превоз.
 
Došljak, generalno nijedan od direktora nema svoj integritet. Znači da pred vlast stavi šta mu je potrebno za normalno funkcionisanje i da od toga ne odustaje. Naravno ovima je lakše da dovedu nekog poslušnika koji će na nižim nivoima da se istresa i sprovodi politiku. Zato se i propada.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607431#p607431:25ad670y je napisao(la):
Kesha » Ned Mar 10, 2019 6:12 pm[/url]":25ad670y]. Tu možemo naći i paralelu sa pominjanim OM447 motorom, za koji si rekao da je obezbeđivao odlična ubrzanja, verovatno uparen sa Zf Ecomat menjačem. Za tu kombinaciju su vozači GSP-a znali da kažu da ide kao putnički auto. A kad je uparen sa VOITH četvorostepenim menjačem, pa i starijim tipom trostepenog kod 103-jki i 203-jki, ubrzanja ni po čemu posebna. Conecto prve serije stvarno ide lepo, ali ništa bolje o Ikarbusa sa D28 motorom i sličnim prenosom. 203-jka tek nije vukla bog zna kako, al dobro, tu je problem i u većoj masi. Neki moj osećaj je bio da je i 202-jka sa D10 motorom išla bolje. To je bio komentar i većeg broja vozača. Dobro, 202-jke su imale malo pitomiji i prigušeniji zvuk, pa i to može stvoriti malo drugačiji doživljaj.

Pogrešno :D , kad su stigle 103 sa 447 la uparene sa trostepenim Voith-om išle su kao nevreme. To nije bilo zdravo za jedan autobus. Znači 250 ks kao da ima 350. Posle su došle 103 sa MAN 260 ks i četvorobzincima koji su bili daleko tromiji i pored 4 brzine.

Retko koji vozač da zna šta je obrtni momenat, na kom broju obrtaja , kako da ga iskoristi a da ne pričam o kočionim sistemima. To su tek španska sela.
Mada i inžinjeri se nisu proslavili sa nekim znanjem, poznavanjem savremenih trendova. Bar ne sa ovih prostora.

Iveco sa svojim Cursor motorima je napravio malo čudo, brzi, jaki i pouzdani. Nadam se da ću u skorije vreme da imam priliku da probam Iveco buseve pa javljam prve utiske.
 
Ja kada sam išao u Surčin, skoro svaki bus koji je prošao je bio Solaris ili Ik 218M i po koji Japanac
 
Nema šta drugo i da prođe kad je u pitanju Novi Beograd. Imaju tek po kojeg 201-eca iz 2004, a nema više puno ni onih s početka 2000-tih. Ostaje još i N serija, al ni tu nema puno zglobova. To Dragan stalno ima zanimljive priče za laku noć. Naravno, sigurno da se poneki polazak ne ostvari, al šta je po tom pitanju mnogo drugačije od bilo kog drugog prigradskog poteza. Imam kolega koji putuju iz Surčina. Većina kaže da je bolje sad nego kad su držali privatnici. Ja stvarno ne koristim taj potez pa ne mogu imati lična iskustva.

Žika

Vrlo moguće Žiko :) Kao klinac nisam imao nekih prilika da se vozim sa 103-jkama sa mečkinim motorom, dok su još bile dobre. Ima ih još uvek na Karaburmi, i par komada na Novom Beogradu. Sad su to većinom kante. 740 je izuzetak. Stvarno je solidno utegnut, i uopšte, ostavlja utisak sasvim pristojnog vozila. Kosmaj je početkom 2000-tih dobio 103-jke sa D28 motorom. Sećam da su i one bile poprilično startne. Lepo su savladale uspone na linijama, kao što su 47 i 48. I IK103F su bili jako brzi sa OM447 motorom, ali malo drugačijim prenosom VOITH-ovog četvorostepenog menjača. Diferencijal i pogonska osovina, verovatno vuku korene od klasične 405-ice, s obzirom da je šasija FAP-ova. Lepo uklopljena mehanika u svakom slučaju. Sad i među njima možeš na prstima jedne ruke prebrojati one, za koje se još uvek može reći, da makar i solidno vuku, nažalost.
 
Vinča307":386v2q31 je napisao(la):
Ja kada sam išao u Surčin, skoro svaki bus koji je prošao je bio Solaris ili Ik 218M i po koji Japanac
Registrovao sam se samo da bih odgovorio na ovaj komentar, zivim u Becmenu i koristim svakodnevno 604, i od skoro svakodnevno 603. Stanje sa vozilima uzas, te zablude sa Solarisima i M serijom se stvaraju samo vikendom kad je stvarno takva situacija, provozaj se radnim danom do Surcina da vidis koji sve muzejski eksponati postoje ustvari, sve najstarije u pogonu forsiraju na potez 600, to verovatno zna i Miroslav koji vozi/vozio na 601. Na 604 radnim danom 1 M, 4 japanca, 488, i koji krs IK201 iz 2001.

Послато са SM-A600FN уз помоћ Тапатока
 
Vi sa poteza 600 niste normalni samo kukate pre nego sto pocnete o tome kako je vama lose pogledajte malo na sta lice vozila na drugim potrzima pa cete shvatiti da vama i nije bas toliko katastrofalno.
 
Крш 3280 коме не ради један дисплеј са стране је залутао на 56 и оно је благо речено ужас. Возач није користио ручни ретардер него је крвнички кочио управо због "добро" постављене педале кочнице. Неко ће да сломи нешто због "ситнице" наше, односно ваше, предивне фабрике коју толико волите.
 
Poenta mog komentara jeste u tome da se ne stvaraju zablude da na potezu 600 idu Solarisi i M i po koji japanac. Evo recimo jutros sam zakasnio na posao jer mi jednostavno nije dosao 604. Na 601 ima 4-5 M serije od 18 polazaka.

Послато са SM-A600FN уз помоћ Тапатока
 
Мени је на 601 највећи хорор био да ме вози Лиаз. Да је стање са возним парком сјајно, није уопште, али тако је генерално са целим јавном превозом у граду, није то до потеза. Опет се набавља брдо соло возила, а ја бих ставио где год може да иде зглоб. И најрационалније би било да ГСП држи све зглобне линије и има само зглобна возила (унифициран возни парк, нпр. 800 Солариса), а остале линије где не може зглобни аутобус да се доделе приватницима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607615#p607615:iw4zols0 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pon Mar 11, 2019 2:39 pm[/url]":iw4zols0]Крш 3280 коме не ради један дисплеј са стране је залутао на 56 и оно је благо речено ужас. Возач није користио ручни ретардер него је крвнички кочио управо због "добро" постављене педале кочнице. Неко ће да сломи нешто због "ситнице" наше, односно ваше, предивне фабрике коју толико волите.
Imali su i problem sa kočnicama. Žalilo se par kolega da vozilo jednostavno izgubi kočnicu.
 
Тачно тако Жико упућен сам.

Малопре су рекли у хроници да 70 (или колико су они рекли 80) соло возила иде у Земун и НБГД односно да ће тиме покрити потез 600 и 700 ахахахахах која глупост радиће они свугде а ни њих неће имати ко да вози.
 
Отприлике хоће да узму што више возила за што мање пара па се зато купују соло возила.
 
Али ће онда морати да смисле лудачки интервал како би што више редуковали гужву у возилима.
 
Отприлике их баш брига за гужву у возилу, то ће сматрати максималном искоришћеношћу возила. :D
 
Vrh