Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ти онда ниси лепо информисан, градски лажов је рекао до 230, дакле од 1 до 230 ;)
Шалу на страну, вероватно ће расписати тендер и за зглобне.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Sad ne mogu uopšte da nađem gde sam pročitao, ali je rečeno da će raspisati više tendera. Ne znam da li je ovih 70 solo konačnih 70 ili će biti više, nisam siguran da li je to pisalo. Ali uglavnom biće ih više. Što možda i ima logike, iako postoji šansa da bude onda šaren vozni park, na ovaj način je moguće da se ispuni rok za 200+ autobusa do septembra. Naravno, pod uslovom da svako tender dobije drugi proizvođač.
 
Ma meni je bitno da bar nešto ode u Kosmaj, nije ni bitno koliko će uzeti. Ma da mislim da i u Karaburmu moraju novi solo, video sam šta vozi na 202 i ono je stvarno sramota. A za Zemun je glupo i da stavljaju nove kad je održavanje 0 i kad će se raspasti za par godina.
 
Око 450 аутобуса је за отпад.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Надам се да су за НБГД и Карабурму пошто су та 2 погона извисила за 30 ИкарКРШева који су у Распаду и Отпаду.
 
Lako da će prvih 70 biti iz Turske, kao što je bilo na onom sastanku a drugi ili ostali tenderi za Iveco.
 
Zanimljivi uslovi.

 Тип мотора - дизел-четворотактни
 Уградња – хоризонтални/вертикални, назад
 Број цилиндара мотора је 6.
 Минимална радна запремина мотора је 6.500 cm3
 Максимални обртни момент мотора не сме бити мањи од 1.080 Nm.
 Максимална снага мотора не сме бити мања од 200 KW.
 Конструкциона израда мотора мора бити таква да обезбеђује нормално стартовање мотора у
условима спољашње температуре до -30°C, без икаквих додатних захтева.

Издувни систем - Мора бити тако постављен/заштићен да спречава присуство горива и уља на
његовој површини. Издувни систем треба да буде на левој страни возила.
3.1.2. Систем за хлађење мотора и простор за мотор
Систем за хлађење мора бити тако димензионисан да при тешким условима рада возила, на
температурама које владају на овим просторима, обезбеђује довољну размену топлоте која
одржава радну температуру мотора. Уградњу система за хлађење мора да верификује произвођач
мотора за услове експлоатације -30С до +50С. Систем хлађења мора да функционише аутоматски –
без могућности интервенције возача.

Menjač min 4 brzine

Захтева се уградња аутоматског мењача са интегрисаним секундарним ретардером и са минимално
4+1 степена преноса. Трансмисија мора софтверски да се прилагоди различитим топографским
условима линија ГСП-а Београд, са опцијом препознавања оптерећења и топографије терена.
Мењање смера кретања возила се врши путем 3 тастера/прекидача (D – N – R).
Деактивација мењача се врши путем радне и паркирне кочнице.
Неопходно је обезбедити звучни и светлосни сигнал за кретање возила уназад. Ручица за додатно
укључење ретардера мора да буде у складу са ергономским захтевима.

Na žalost prednja osovina kruta, nije nezavisno vešanje kao kod Solarisa, Otokara...

Осовине
Захтева се уградња предње осовине са зависним (крутим) системом вођења точкова.
Захтева се уградња круте задње осовине са погонским делом.
Понуђач мора доставити податке о периоду замене и квалитету уља у диференцијалном преноснику
погонске осовине.

Захтева се израда доњег костура возила, која ће да обезбеди антикорозивну заштиту за животни
век возила од минимум 10 година, без поновног третмана заштите против појаве корозије. Бубњеви
точкова, средњи бочни зидови, под и део за акумулатор морају бити направљени од нерђајућег
или еквивалентног материјала. Област бубњева точкова мора да је отпорна на пробој да би се
избегла опасност за путнике. Доњи подподни део треба да је премазан фарбом отпорном на
хабање. Сви делови на конструкцији возила морају бити заштићени од корозије изнутра и споља.
Обавезна је заштита варова на доњем делу конструкције.
Спољње оплате морају бити израђене од материјала отпорних на корозију и атмосферске утицаје
са предвиђеним веком трајања од минимум 8 година.

Захтева се уградња клима уређаја са аутомаском регулацијом у возилима. Неопходно је да
инсталирани клима уређај буде довољног капацитета да задовољи хлађење у возилу у целини,
током експлоатације.
Захтевана снага клима уређаја у режиму хлађења је минимално 35 KW.
Клима уређај се изводи тако да омогућава рециркулацију ваздуха, као и третирање свежег који се
убацује у возило.
Захтева се да развод третираног ваздуха кроз путнички простор возила буде спроведен посебним
топлотно изоловним каналима.
Сви филтери за проток ваздуха морају бити намењени за вишекратну употребу са могућношћу
чишћења (прање, издувавање,...).
У крову возила потребно је обезбедити минимум један отвор (луфтер) за проветравање возила.
7.6. Грејање у возилу
Захтева се уградња система за грејање са грејачима радијаторског типа у путничком простору и
калориферског типа у возачком простору.
Обавезни су посебни регулатори температуре за ваздух у путничком делу и возачевој кабини.
Возило мора да поседује предњи грејач код возача, довољне снаге и протока ваздуха да може у
свим условима вожње онемогућити стварање магле на ветробранском стаклу. Потребно је
обезбедити равномерну расподелу топлог ваздуха дуж целе површине предњег ветробранског
стакла и грејање у зони ретровизора.
Сви водови система грејања (цеви и црева) морају бити термички изоловани.

Video nadzor, nisam video da će vozač imati displeje za praćenje situacije iza vozila (vožnja u rikverc) i unutrašnjosti vozila kod vrata

Систем за мобилни видео надзор
Свако возило мора бити опремљено системом видео надзора који мора да минимално испуни
следеће критерујуме:
 Систем видео надзора мора омогућити непрекидно снимање дела унутрашњости возила и то:
1. комплетног простора за возача и лице возача,
2. путничког дела простора и у зонама свих врата.
3. простор испред возача – комлетног видног поља возача без препрека
 Број камера треба да буде такав да обезбеди снимање путника који улазе у возило и
дешавања у самом возилу
 Свака камера мора испуњавати минумум следећих карактеристика:
 Јединица за складиштење видео записа у возилу треба да омогући непрекидно снимање за
период ос минимум 30 дана са следећим карактеристикама:
1. Резолуција снимања минимално 1080Р са 8 fps
2. Унутрашњи диск минимално 30 дана снимања
3. Backup мод USB Device/Network
4. Audio ulaz минимално 1 улазни канал
5. Мрежни интерфејс GSM/GPRS/3G/4G модем
6. Радни услови -10°С ~ +55°С
 Широкопојасни аудио модул за снимање звука у возилу мора да омогући снимање звука у
простору возачке кабине
Возила морају бити видно означена да су под видео надзором.
8.2. Унутрашња опрема
Захтева се уградња вертикалних рукодржача на седиштима до пролаза.
Захтева се уградња хоризонталних рукодржача дуж аутобуса. Пречник рукохвата не сме бити мањи
од 20 mm и већи од 45 mm. Површина сваког рукохвата и стуба мора бити неклизајућа. Ниједан
рукодржач не сме бити мање од 800mm и више од 1.900mm удаљен од пода.
Прекидач за сигнализирање захтева возачу (STOP) за заустављање аутобуса мора да се налази код
сваких врата.
У путничком делу не сме бити незаштићених оштрих ивица, које би могле да проузрокују повреде.
Сви натписи са називима и симболи морају бити у складу са захтевима Наручиоца.
Неопходно је обезбедити једноставно отварање унутрашњих бочних поклопаца на крову ради
приступа опреми која се налази у зони крова.
1. Минимална резолуциј камере 1920х1080, 2МР
2. Минимално оветљење 0.20Lux/F2.0, 30IRE, односно 0 Lux у IR режиму
рада
3. Растојање снимања при укљученом
IR:
до 20 м са минималном резолуцијом
25fps@1080Р
4. Радна температура -10°С ~ +55°С
5. Температура складиштења -20°С ~ +55°С
6. Степен заштите од спољашњих
механичких утицаја Минимално IK10
7. Степен заштите од утицаја
прашине и воде
Минимално IР67

Sedište i kabina (najzad ) vozača

Седиште за возача
Захтева се да седиште за возача има могућност подешавања унапред, уназад и по вертикали, као и
подешавање нагиба наслона седишта. Седиште мора бити опремљено сигурносним појасем за
везивање у три тачке као и системом пнеуматске контроле са прилагођавањем према маси возача.

9.2. Кабина за возача
Неопходно је испунити следеће захтеве у погледу кабине за возача:
 Кабина за возача мора да буде пројектована као затворен простор који обезбеђује
изолованост возачког простора од простора за путнике, односно онемогућава физички
Kонкурсна документација за јавну набавку добара: КУПОВИНА НОВИХ СОЛО АУТОБУСА ПУТЕМ ФИНАНСИЈСКОГ ЛИЗИНГА, број ВНД-40/19
Страна 23 од 85
приступ возачу из путничког простора, при чему се мора омогућити потпуни визуелни
преглед возача унутрашњости возила и зони свих врата.
 Кабина за возача мора да буде опремљена вратима за улазак возача. Врата морају
онемогућити физички приступ возачу из путничког простора,. Са десне стране, на вратима
кабине, мора се налазити отвор за продају карата.
 Кабина за возача мора бити опремљена светлом изнад возача.
 У кабини за возача мора бити омогућено оптимално загревање, односно хлађење.
 Кабина за возача мора да буде опремљена одељком за смештај две кутије за прву помоћ,
рефлектујући прслук и троугао, чекић за разбијање стакла и простор за личне ствари
возача, са могућношћу закључавања.
 Канта за отпатке мора бити лако доступна возачу са осигурањем од померања током вожње
и могућношћу једноставног пражњења
 У кабини возача обезбедити место за одлагање (качење) одевних педмета возача (јакна,
капут, мантил и др.)

Брисачи ветробранског стакла
Захтева се уградња механизама брисача са електро погоном са минимално две брзине и брисањем
са прекидима.
Траг брисача мора бити довољан да необрисана површина не заклања спољна огледала, односно
целокупна површина спољних огледала мора се налазити у зони пребрисаних површина гледано са
возачевог места.

13.4. Светла у унутрашњем делу возила
Унутрашње осветљење треба да је постављено уздужно у аутобусу целом дужином аутобуса, типа
ЛЕД – диодно. Унутрашње осветљење мора бити тако изведено да не ствара рефлексију на
ветробранском стаклу која омета рад возача, нити да се налази у видном пољу возача приликом
вожње

Garancije

Укупан гарантни период за цео аутобус мора бити минимум 3 године, или 300.000 пређених
километара. Гарантни период почиње датумом примопредаје аутобуса.
 Гарантни период за каросерију, шасију и подни склоп, укључујући и под (без подне облоге)
мора бити 10 година за довољну заштиту од корозије без потребних корективних мера
(животни век аутобуса).
 Гарантни период за подну облогу (наручилац прихвата минимум 5 година)
 Гарантни период за боју (наручилац прихвата минимум 6 година)
 Гарантни период за спољну оплату (наручилац прихвата минимум 8 година)
 Гарантни период за акумулаторе (наручилац прихвата минимум 2 године)
 За склопове и уређаје који нису наведени, гаранција не може бити краћа од понуђене
гаранције на цело возило.
Гаранцију даје искључиво Изабрани понуђач возила.
Изабрани понуђач/овлашћени сервис аутобуса оправља било који дефект настао због неадекватног
конструкционог решења производње или материјала у току гарантног периода, без одлагања и без
надокнаде. Изабрани понуђач плаћа колатералну техничку штету насталу због дефекта компоненте
у току гарантног рока.


Време проведено ван експлоатације због техничких дефеката у току гарантног периода, после 10
(десет) радних дана, након обавештења Изабраног понуђача, наплаћује се:
 80 EURA нето дневно по возилу ако је до 5 возила ван експлоатације;
 150 EURA нето дневно по возилу ако је више од 5 возила ван експлоатације;
 
Замолио бих поједине који користе линије погона Земун, да лепо уђу у последњи део оних срамота што возикају на 610, 612, и осталим линијама тог погона, онакву сауну када сам у 14 и 40 ушао код мене у блоку у ону у бруку за које мени неко тражи паре више није нормално... За шта Икарбус од мојих уста тражи 100 и нешто хиљада Е? Да ме пржи на 20+ степени у почетку, а где је лето где ће бити дупло, исто важи и за 89, 3/4 возног парка линије чини Икарбус, а остало 195, ако улети и 157 и 154... Како је могуће да се Икарбусу дешава отварање врата у покрету,а Конекту не? Неко ће погинути и нечија је безбедност угрожена,а тај неко или нико неће одговарати, а коме је то у интересу? За кога и за шта одлазе паре за које овде ми радимо? Купимо домаће, али само да то домаће вреди, али овде видим само да се самоуправни социјализам тоталитаризује, купи домаће и ако нема смисла, а ово што видим, не би волео да буде домаће никако верујте ми... Јер смо га угасили!
 
Znaci stize nama 70 mazica sa logom bika
Ziv je ikar umro nije nedaj se ikarbuse
 
Маз 215 може да прође за 604, 605, 610 и 611 јер су приградске линије... На 603 већ не би могао због међуоосовинског растојања код пруге у Добановцима, Соларис може, али Маз 215 не.... Видео тамо чак и пре доласка приватника на потез 600, и зато је Унакоп пре 3.године на 603 слао ИК218, а требао Ц ЛЦ оног плавог Минхенског Мана, пруга је тамо проблем, и нема ништа од крштених соло возила тамо!
 
Ja Gaspare ne znam sta da ti kazem al ja slabo koristim nesto sto nije pogon Zemun i nikad se ne vozim nazad. Uvek sam na drugim vratima, bio to Ik103, 201, 218, bilo koji... Probaj i ti, nije losa pozicija ;)
 
Sve se uklapa na tenderu za Maz.
Jedino sto mi je cudno sto svi Maz autobusi imaju 6 brzina, ZF menjac.
Ne bi me cudilo da dodje Temsa,jer ona ima Voith sa 4 brzine..Kao i Liaz :p
 
Što se tiče Ikarbusa to sigurno ne dolazi u obzir. Ikarbus nije u mogućnosti da organizuje proizvodnju.

Što se tiče ikarbusa stanje je očajno, 7 autobusa za mađare nisu završili polugotovi kostri su izbačeni iz hale.
 
Gaspar18":15dkpmg6 je napisao(la):
Замолио бих поједине који користе линије погона Земун, да лепо уђу у последњи део оних срамота што возикају на 610, 612, и осталим линијама тог погона, онакву сауну када сам у 14 и 40 ушао код мене у блоку у ону у бруку за које мени неко тражи паре више није нормално... За шта Икарбус од мојих уста тражи 100 и нешто хиљада Е? Да ме пржи на 20+ степени у почетку, а где је лето где ће бити дупло, исто важи и за 89, 3/4 возног парка линије чини Икарбус, а остало 195, ако улети и 157 и 154... Како је могуће да се Икарбусу дешава отварање врата у покрету,а Конекту не? Неко ће погинути и нечија је безбедност угрожена,а тај неко или нико неће одговарати, а коме је то у интересу? За кога и за шта одлазе паре за које овде ми радимо? Купимо домаће, али само да то домаће вреди, али овде видим само да се самоуправни социјализам тоталитаризује, купи домаће и ако нема смисла, а ово што видим, не би волео да буде домаће никако верујте ми... Јер смо га угасили!

To ćeš od tvojih usta dati 100.000€ za kupovinu autobusa?
Baš plemenit gest.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606754#p606754:2ztd3l0h je napisao(la):
Nikola '93 » 07 Мар 2019, 09:32[/url]":2ztd3l0h]Sve se uklapa na tenderu za Maz.
Jedino sto mi je cudno sto svi Maz autobusi imaju 6 brzina, ZF menjac.
Ne bi me cudilo da dodje Temsa,jer ona ima Voith sa 4 brzine..Kao i Liaz :p
Фабрички имају ZF 6 AP EcoLife + тростепени ретардер. Јако лењ мењач који није за брда.
Немају сви ZF, Влада Транспродукт је уградио Фојтове четворобрзинце у 2 Маза и сада иду као змајеви а песма мотора, мењача и ретардера је мелем за уши.

Лу(д)и травел је уградио Фојтове мењаче у 2 Кобре, јесу крш али оно је перверзија како иде.
 
Djole zar oni nisu naknadno ubačeni? Mislim, nisu fabrički bili u njima ti menjači ili grešim?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606771#p606771:1ksz9nf8 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Čet Mar 07, 2019 10:54 am[/url]":1ksz9nf8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606754#p606754:1ksz9nf8 je napisao(la):
Nikola '93 » 07 Мар 2019, 09:32[/url]":1ksz9nf8]Sve se uklapa na tenderu za Maz.
Jedino sto mi je cudno sto svi Maz autobusi imaju 6 brzina, ZF menjac.
Ne bi me cudilo da dodje Temsa,jer ona ima Voith sa 4 brzine..Kao i Liaz :p
Фабрички имају ZF 6 AP EcoLife + тростепени ретардер. Јако лењ мењач који није за брда.
Немају сви ZF, Влада Транспродукт је уградио Фојтове четворобрзинце у 2 Маза и сада иду као змајеви а песма мотора, мењача и ретардера је мелем за уши.

Лу(д)и травел је уградио Фојтове мењаче у 2 Кобре, јесу крш али оно је перверзија како иде.
Kako nisu za brdo ?
6 stepeni prenosa obezbeđuje daleko manji pad obrtaja prilikom promene brzina u odnosu na menjač sa 4. Ako radi kick-down ne bi trebalo da bude bilo kakvih smetnji da autobus leti uz brdo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606779#p606779:2v6irn2z je napisao(la):
busspoter » 07 Мар 2019, 11:06[/url]":2v6irn2z]Djole zar oni nisu naknadno ubačeni? Mislim, nisu fabrički bili u njima ti menjači ili grešim?
Накнадно су убачени јер су ZF-ови поцркали. Толико о квалитету мењача.

Јесте да је мањи пад обртаја али ја говорим о ситуацији када се не користи kick-down што је случај код Солариса јер је искључен. Успони попут Устаничке и Љутице Богдана су смрт за такав лењ мењач ако не ради kick-down.
 
Neka uzmu Solarise i nek ne jedu više ono što se ne jede. Umoran sam od toga da budemo poligon za razne kante i prototipove.
Doduše nije da toliko ne podnosim MAZove, ali pobogu ako su se Solarisi već dokazali, i ako već imaš vozače, mehaničare i resurse koji 6 godina rade sa Solarisima a MAZovi mogu da se nabroje na prste, onda je očigledno šta je logičan izbor. Ali ne, ovde se uvek gleda samo da se isprva prođe jeftinije, iako se to posle ispostavi kao najgora i naskuplja opcija od svih...
 
Jedna zanimljivost mi je privukla pažnju: "Возило не сме имати више од 600 пређених км
приликом примопредаје".

Neobično je što se neće kupiti ni jedan zglob. Ali valjda je politički podobnije kupiti veći broj manjih vozila za iste pare..
 
Šta ostavlja veći utisak na prosečnog građanina: 240 vozila u kratkom roku , jeftinijih , sa mehaničarima koji će biti obučeni za nove tipove autobusa , ili , karikiram , 150 vozila u kratkom roku , skupljih , ali jedne od marki autobusa za koje već imamo obučene mehaničare.
 
Sad gledam sajt Solarisa.. Moguca je opcija Urbina i sa Voith DIWA 6 i sa krutom prednjom osovinom.. Dakle čini mi se da mogu da ispune sve uslove.. Ali teško da mogu da isporuče toliko i po najpovoljnijoj ceni jer mislim da je jedan oko 230.000 evra, sem ako ne daju popust na količinu :D Tuga....
 
Prema mom izvoru, ne planira se nabavka bilo čega što se proizvodi u Rusiji i Belorusiji. Šta će tačno biti, još se ne zna, ali Solaris jako teško, i to ne samo zbog cene, već i zbog potencijalno jako dugog roka za isporuku.

liponiiiii":1yw64i55 je napisao(la):
Što se tiče Ikarbusa to sigurno ne dolazi u obzir. Ikarbus nije u mogućnosti da organizuje proizvodnju.

Što se tiče ikarbusa stanje je očajno, 7 autobusa za mađare nisu završili polugotovi kostri su izbačeni iz hale.

Nije se ni moglo očekivati da se Ikarbus u ovom trenutku može uključiti u bilo kakvu ozbiljniju proizvodnju iz, većini, dobro poznatih razloga. Videćemo šta će se dešavati sredinom godine. Žao mi je što ni te autobuse za kupca iz Mađarske nisu završili. Znaš li možda koji su se to autobusi proizvodili u pokušaju?

Djole Pevcanin

O kom isključenom kick down-u pričaš? Zf-ova transmisija uopšte nije lenja, već sve zavisi od podešavanja softvera prema topogorafiji terena. OTOKAR-i vuku odlično, kao i LE-i. Temsa sa Cummins-ovim ISB motorom, takođe, može vrlo silovito da povuče. Isto važi i za Solarise i pored ne preterano velike snage, a druga je priča što veliki broj njih slabo vuče, uglavnom zbog NOx senzora. Izvlačili su uspon prema Lešću samo tako dok su radili na 35-ici, kao i uspon uz Vojvode Micka Krstića, recimo. Ni VOITH ne mora nužno biti podešen tako da prebacuje na višim obrtajima pri srednjem gasu, da tako kažem. Primer za to su solo M-ovi. MAZ je, po meni, vrlo dobar primer loše ukomponovanog prenosa sa malolitražnim OM926 motorom. Jako trom na startu, dok pri kick down-u već vuče dobro, ali bez obzira. Mnogo rano šalta pri nekom optimalnom dodavanju gasa, što nikako ne odgovara motorima sa skromnim obrtnim momentom.
 
Vrh