Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 257 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    270
Meни су се код МАЗа 215 свиделе шараге. Није нешто претерано бољи од Икарбуса, али нема оне фрустрирајуће моменте на задњем крају возила као новији Икарбуси. А и верујем да би МАЗ могао брзо да испоручи већи број возила него Икарбус. Мада и поред свега тога више бих волео да се сад наручи 200 Икарбуса па макар требало и две године да се сви испоруче.
 
Nema od Ikarbusa ništa, bar do juna, ako ga i tad dignu. Gasni MAZ-evi se uopšte nisu proslavili, i kako Becks reče, teško da bi se sa njima usrećili. Za manje privatne prevoznike možda i vrše posao, a u GSP-u bi se jako brzo pretvorili u teške kante. "Turci" su ipak mnogo ozbiljniji, a IVECO Urbanway bi mogao biti dobro rešenje. Mada, u Zagrebu izgore jedan posle tek nekoliko meseci. U Novom Sadu su već imali i godina i kilometara kad su goreli. Ne znam kakvi su utisci sa vožnji Urabnway-a sa pogonom na CNG. Sve u svemu, razne priče kruže, pa nam jedino ostaje da čekamo dok ne dobijemo neku 100% proverenu informaciju.
 
Zagrebački Iveco, izgoreo je posle svega 4-5 meseci.
Neću biti objektivan, uopšte nisam oduševljen Ivecom, ne volim ni teretni program, počevši od kombi vozila, kamiona, pa sve do autobusa. Lično mi se ne dopada, neću reći da je nekvalitetan, samo po meni on je među nekim osrednjim proizvođačima. Zato i ne mogu adekvatno ocenjivati isti, neka to radi neko drugi.

Priča oko požara, nažalost, dešavala se i na Mercedesima, Setrama, Manovima, ali nisam čuo da je goreo recimo neki Solaris.
Sve u svemu, svako ima neke svoje želje, priželjkivanja, ja mislim da je već to rešeno sve i da se samo čeka momenat da se saopšti, pa eto sačekaćemo da vidimo čija ptičica je bila u pravu :D

Дошљак":1418cl3k je napisao(la):
Meни су се код МАЗа 215 свиделе шараге. Није нешто претерано бољи од Икарбуса, али нема оне фрустрирајуће моменте на задњем крају возила као новији Икарбуси. А и верујем да би МАЗ могао брзо да испоручи већи број возила него Икарбус. Мада и поред свега тога више бих волео да се сад наручи 200 Икарбуса па макар требало и две године да се сви испоруче.
Pa prvo vozila nisu iste konfiguracije, samim tim ni konfiguracija enterijera nije ista. Motor pozadi koliko možda prednost za neke stvari, toliko je mana u enterijeru, oduzima dosta i prilično ograničava.
 
Ајде и ја мало да фантазирам, може Ивеко :vops:
Iveco Urbanway 18 GNV by Valentin AUDER, on Flickr
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604185#p604185:dqswcyeb je napisao(la):
becks89 » 23 Феб 2019 09:53 pm[/url]":dqswcyeb]ali nisam čuo da je goreo recimo neki Solaris.
Молим те не призивај зло :laugh:
 
Искрен да будем, Маз 215 је рецимо најбоље могуће возило за линије попут 604, 605 и 610. Сви замерају позицију мотора јер је напред, али моја нека искуства што су била скоро две године на потезу 600, је то да је идеалан, није за 601 рецимо, али ове три поменуте линије сасвим коректно возило! Овај Ивеко са Шомијеве слике је неописиво ружан, чак и СОР естетски изгледа лепше од њега. Али ако ће се купити Отокар, онда ок, јер они баш и личе на нешто што је однос колико пара толико музике. Није ни Маз 215 лош, све зависи од опреме и шта се наручује. Чак и појединци што пљују Маз, они су закон зими, јер греју ко блесави! Прве серије Мазова што су код Унакопа и Карабурме је нешто где се Вуловић учио, ове последње серије су по мени ок!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604209#p604209:31ohbi0g je napisao(la):
Somi303 » 24 Feb 2019 12:00 am[/url]":31ohbi0g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604185#p604185:31ohbi0g je napisao(la):
becks89 » 23 Феб 2019 09:53 pm[/url]":31ohbi0g]ali nisam čuo da je goreo recimo neki Solaris.
Молим те не призивај зло :laugh:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA, izvinjavam se, zaboravio sam da naši stručnjaci ipak mogu nešto više nego normalni ljudi.

Gaspar18":31ohbi0g je napisao(la):
Искрен да будем, Маз 215 је рецимо најбоље могуће возило за линије попут 604, 605 и 610. Сви замерају позицију мотора јер је напред, али моја нека искуства што су била скоро две године на потезу 600, је то да је идеалан, није за 601 рецимо, али ове три поменуте линије сасвим коректно возило! Овај Ивеко са Шомијеве слике је неописиво ружан, чак и СОР естетски изгледа лепше од њега. Али ако ће се купити Отокар, онда ок, јер они баш и личе на нешто што је однос колико пара толико музике. Није ни Маз 215 лош, све зависи од опреме и шта се наручује. Чак и појединци што пљују Маз, они су закон зими, јер греју ко блесави! Прве серије Мазова што су код Унакопа и Карабурме је нешто где се Вуловић учио, ове последње серије су по мени ок!
Koja tvoja iskustva? Nego zanima me jel sediš u šaragama ili kod motora, pošto voliš kod motora?
A komentar, dobri su jer greju, evo ne znam majke mi... To dovoljno govori o argumentima.
 
Nisam išao na duže vožnje zglobnim MAZ-evima. Samo po par stanica na 511-ici. I nije baš neka izolacija motornog prostora, a za sam autobus šta reći, nego da jeftino i površno odiše na svakom koraku. Grejanje standardno ako je ispravno, što kod većine Arriva-inih nije baš slučaj. A za to šta se Vulović učio na pojedinim serijama je obično lupanje gluposti, kad moram tako da kažem. MAZ 203 se proizvodi još malo pa petnaest godina. U Kragujevac su stizali skoro pa kompletni, a tamo su im uglavnom ugrađivani motori, instalacije za one sa pogonom na gas, stolice i još neke sitnice. Ne može Vulović njih da pokvari, već su jednostavno neka rešenja izvorno loša. Dosta toga odaje utisak budževine, neadekvatnih i jeftinih rešenja. Kao što rekoh, pogodni za manje prevoznike koji ne planiraju da ih koriste duže od desetak godina, a realno, privatnici u Beogradu svoje autobuse često promene već posle sedam do osam godina. To je možda dok ne pređu nekih 800.000 kilometara u proseku. Voleo bih da vidim ijedan MAZ koji je ostavio i do milion i po kilometara na beogradskim ulicama.
 
Evo i Ikarbus 112M odlično greje, ali je autobus loš. Ja se samo molim bogu da ne uzmu maz
 
Бекс седео сам код мотора небројано пута на 610, и сасвим је коректан аутобус, она прва серија што је стигла на 610, бука је неком пристојном нивоу, позади има сасвим довољно места за стајање и седење! Чак је по питању неких ствари далеко испред Икарбуса, и код зглобног Мега Буса је исто тако, песма мотора зглобног Маза и Мега буса прави мелем за уши. Једина замерка је тих петоро врата, али опет за дате паре сасвим ок производ!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604278#p604278:2qahq2ks je napisao(la):
Gaspar18 » 24 Feb 2019 03:13 pm[/url]":2qahq2ks]Бекс седео сам код мотора небројано пута на 610, и сасвим је коректан аутобус, она прва серија што је стигла на 610, бука је неком пристојном нивоу, позади има сасвим довољно места за стајање и седење! Чак је по питању неких ствари далеко испред Икарбуса, и код зглобног Мега Буса је исто тако, песма мотора зглобног Маза и Мега буса прави мелем за уши. Једина замерка је тих петоро врата, али опет за дате паре сасвим ок производ!
Ja ne znam jel se praviš lud ili misliš da su drugi ludi?
Normalno je da ima više mesta za sedenje i stajanje kad je motor napred, a napred je sve samo ne prostrano i prijatno. Po pitanju kojih stvari, ajmo konačno da preciziramo? Šta? Motor, menjač? Vrata? Raspored? Sedišta? ŠTA?!
Zglobni Megabus je srednjepodni autobus, znači ne može se porediti sa niskopodnim autobusom. Uporno se baviš zamenom teza i unošenjem subjektivnih osećaja kao argumenata, tebi je nešto lepo, nekom drugom nije, zvuk Maza i dranja teško može biti pesma, ali ajde.
 
Solo Megabusevi su srednjepodni, al zar zglob nije niskopodan? Nisam se nikad njim vozilo, al koliko je moglo da se vidi na fotografijima šasije, spoljašnjosti busa i jednog manjeg dela enterijera, trebao bi biti niskopodan. Zvuk "malog" Mercedesa OM926 teško da može biti pesma, a za VOLVO-ov D9 već verujem da jeste, mada, sumnjam da je to od nekog značaja za bilo koga, sem za nas šačicu zaljubljenika :D Teško da će Gaspar i na jedno konkretno pitanje dati odgovor. Ponavljanje jednih te istih rečenica mu dođe kao neka specijalnost. O argumentima tek da ne govorim, mada, dešava se da ponekad i pogodi u centar :D
 
Ima jedan stepenik na svim vratima sem cetvrtih, ako se ne varam tamo ima 2 stepenika... Kao japanac je, kacio sam sliku ovde pre koji mesec kad je bilo price o njemu, dok je radio na 610...
 
Pa rekao bih da mi ne deluje tako visok. Ako ima samo po jedan stepenik, onda mu više dođe kao Conecto po visini patosa. Hvala na odgovoru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604119#p604119:1didu50i je napisao(la):
Žika » Sat Feb 23, 2019 4:26 pm[/url]":1didu50i]
file.php

Ladno mi kaznili sliku
 
Najbolje bi bilo 150 Solarisa kada su se već dobro pokazali i srediti 50 japanaca ili nekih drugih 50 najboljih vozila. Bolje je tako potrošiti pare nego kupovati kante i limenke, a po svemu deluje da se sprema jedna velika afera oko kupovine tih autobusa.
 
Bilo bi super kad bi Solaris mogao da nam isporuči ta vozila za manje od 2 godine ;)
Sve su popularniji I red je veliki za isporuku, u tome je problem. Da se ima vremena za čekanje ne bi bilo frke, ali kao sto Šomi reče, doslo je do kraja i nema dalje nažalost...
I sredjivanje Japanaca je neisplativo, o tome se ovde pricalo mnogo puta, mnogo treba uložiti, skupi i nedostupni delovi... A ostali Ikarbusi su remontovani, većina njih u fabrici kad su i farbani, pa opet ni tu stanje nije najbolje..
 
I od mene glas za Solaris.

Usput se nadam da će, kad dođe ova nova nabavka i dosta starih vozila ode u rashod, GSP ili Grad naći sredstva i volje da konzerviraju jedan IK-103 i/ili IK-201.
N serije me ne zanimaju.
 
I od mene imaju glas ga Solarisa, ali samo da se stabilizuje malo situacija ako je to ikako moguće... Za dve godine-za dve godine, samo da se desi.. Svidja mi se Solarisov dizajn baš, a i naši mehaničari sad imaju iskustva sa njima, samo ds ostanu u GSP-u..

Sto se tiče konzervacije vozila, to bi bilo prelepo, i pored IK103 I IK201, da sačuvaju i ostale starije modele od IK-a koji još uvek rade. Ali to je očigledno kod nas malo teže, u svetu obično sačuvaju neki primerak ali ovde kod nas se ne vodi toliko računa o takvim stvarima.
 
Biciklistkinja":2sifglwg je napisao(la):
Samo Bus Plus mesečno dobija za "naplatu karata" 300 000e, za te pare od 2012 do sada je GSP mogao da kupi preko 80 autobusa i sa sada bira šta će od novih vozila da kupuje.
A kredit za solarise je valjda trebalo otplaćivati.
Pa u bus ne treba da se popiški, već da se sipa gorivo, mazivo, da se menjaju makar gume i kočnice...
Na stranu sve ostalo što bi trrbalo, a nas GSP ne radi jer niti ima odakle to da finansira, niti imaju želju (prvenstveno oni na rukovodećim funkcijama).
Dodati na to "k__cobolju" pa žapaljene, slupane, one koji su stradali zbog lošeg i neadekvatnog održavanja...

Hoću da kažem da je matematika oko vodjenja GSP-a ipak mnogo kompleksnija od toga x mesečno puta toliko godina, jednako je toliko autobusa.
(Da nije, i ja bih od 2012 do danas mogao da za gotovinu kupim makar garsonjeru ili manji stan u BG ili dobar auto više srednje klase
Дошљак":2sifglwg je napisao(la):
Зашто је МАЗ лош? Ја мислим да би нам модел 215 добро дошао на многим преоптерећеним линијама попут 23, 95, 17, 18, 88.
Samo prenosim svoja zapazanja iz kanala u koji sam ušao zbog znatiželje.
Verujte, iz tog ugla pogled na MAZ i pogled na Grad je kao pogled na Fox daljinski i Sony daljinski upravljač. Jednostavno je sve to kod Turaka mnogo bolje projektovano, postavljeno, kanalisano, zaštićeno.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Зглобни Мега Бус је 100% нископодан аутобус, за годину и по дана рада осим ако није добио степенике сем задњег дела буса, нема нико замерки на аутобус чак ни од путника који су се возили годину и по дана на 604, 610 и 611. Уз Маз 215 и тровратне Манове и Соларисе на линијама попут 604, 605, 610 и 611 у односу на сада шта се вози суво злато веруј ми... Зглобни МегаБус и Маз 215 итекако имају простора, само наша ст*** од народа хоће да седне па то је, и ту су газде приватних превозника набијали седишта да малтене аутобус који треба да ради на 511, више приличи горе поменутим линијама... Маз можда делује на први поглед појединцима као контејнер на гуменим точковима, али ништа ми не смета, ради фино посао, Лиазу 5292 замерам мукотрпан процес око отварања и затварања врата, док вентил одреагује скоро 15 секунди више у станици, и ентеријер што је толико лош и катастрофалан, али опет по мени боље од Икарбуса!
 
Pričate o tom Megabusu već 5 strana unazad a ja ne mogu ništa da nađem o njemu (ne računajući istoimenu utobusku prevozničku kompaniju u Americi)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604316#p604316:wqlz4qxq je napisao(la):
laki72 » Ned Feb 24, 2019 6:38 pm[/url]":wqlz4qxq]
Hoću da kažem da je matematika oko vodjenja GSP-a ipak mnogo kompleksnija od toga x mesečno puta toliko godina, jednako je toliko autobusa.
Ovo me podseti na teme sa nekih vojnih foruma, gde se isto tako ponekad svi zaletimo pa krenemo s tim prostim računicama i spiskovima želja a onda se posle ispostavi (tj neko upućeniji pokaže) da, kad se radi o kupovini i upravljanju takvim resursima (vozila, avioni, tenkovi, šta god...) nije to baš tek tako, 2+2+2=6... nego da ima tu još trista faktora, skrivenih troškova i (otežavajućih) okolnosti. :D

P.S.
Aaa sad videh da se radi o Volvou. Čak mu znam i onu oznaku B7R ali nisam znao da mu je ime modela Megabus.
 
To B7R je oznaka šasije, a model je Megabus Localo, kucaj tako na netu i izaći će ti njegove slike..
 
Vrh