Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 279 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,1%

  • Ukupno glasača
    294
Да ли си се некад возио у МАН СУ и СГ серијама? По мени једини аутобус Икар(б)уса који признајем су ИК102, 111, 161 и 166, јер је прављен за робијаша, спартански опремљен, јесте љуљао у кривинама, али боже мој, једноставан аутобус, где сам као клинац обожавао задњу платформу, као на Мановима из Словеније... Признајем, у Саносима се нисам возио до 2004.године када сам први пут прешао ван граница Новог Београда, умели су да залутају на 25, 30, 33 и 39, евентуално 47 и 48, после моје авантуре од 4.године у средњој школи више ниједног С115 нисам видео, али сам се возио у зеленом зглобном Саносу на 95, који је био донација из Љубљане, наравно главна замерка на исти аутобус је била седишта која су била насупрот других, и то ме је нервирало, јер увек некога удараш по ногама, али тада рецимо за 95 тај зглобни Санос је био идеалан!
 
slušam malo pre na N1 da je odloženo zasedanje skupštine a da se planira rebalans budžeta kako bi se kupilo 200+ autobusa za gsp, možda se i spomenulo ovde ali eto, da prenesem. Onomad su mi obrisali fb nalog kad sam ušao sa nekim botovima u raspravu kad su kupovali onih 50 autobusa pred izbore. Vesić izjavi kako prošla vlast nije imala snagu da se upusti u restrukturiranje gspa ali oni eto kreću.
 
Tako što su ugurali svoj kadar. Prenatrpali.
Juče Vešić reče da su GSP ukinute sve subvencije i da će se plaćati kao privatnicima. To bi onda značilo da će GSP dobijati značajmo veće pare.
Do sada je bila jako neobična situacija , pisao sam u temi naplata karata.
 
Bilo bi mnogo jednostavnije kad bi svaka državna ustanova javno objavljivala svoje finansije, ali sve finansije, svaki trošak i svaki prihod. Isto tako svaki privatnik koji radi za državu ili ima državna ovlašćenja. pa baš da vidimo koliko bus plus ima para i koliko kojih para ide gde. ovo ovako ne zna se ko pije ko plaća i ko koliko krade!
 
Ako misliš na finansijske izveštaje ne mislimo baš na isto. Ja sam za to da imaš dan za danom stanje sa računa sa svim uplatama i isplatama. i neki presek na mesečnom nivou lepo postavljen po svim kategorijama.
 
Onda bi ih svi pitali a koj klinac toliko ločete.
Treba potpuna kontrola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604609#p604609:26nx0vv1 je napisao(la):
Arsa » Pon Feb 25, 2019 11:33 pm[/url]":26nx0vv1]Нисам сигуран за ремонт али јесте пре пар година једно 4, 5 сређен мало и дотеран.
И јесте @busspoter двица је, њена табла је гребана.
.
Данас сам га баш лепо исликао и возио се у њему на 12а, богами боље иде од Н серије ал године су године од 365 дана и остављају траг за собом није лош у поређењу са неким млађим примерцима.
Evo kao što sam i rekao. Čim nema dvojke, nema ni šihtaša na 307,nije ga bilo u ponedeljak i utorak. I kada se pokvari 161 ili 177 koji idu između njega, nastane haos na liniji.
 
Evo stižžžžuuu, od 9 min 50s.
Kaže rebalans budžeta a oće kredit da uzmu za autobuse ???
100000 markica za zaposlene više godišnje eto para za 180 autobusa godišnje. Pa onda nateraj svih 710000 (sada se proda oko 100000) zaposlenih da kupuju markice, nateraj i penzionere i eto svake godine obnovljen kompletan vozni park.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mGoNf_x4EPY[/youtube]
 
Al kako ćeš i po kom osnovu naterati bilo koga da kupi bilo šta? Mislim, još imamo Ustav sa pobrojanim ljudskim pravima i slobodama, zakone, (kakve-takve) sudove...
 
Može li mi neko objasniti razliku između Zelenih i Narandžastih Novatronic displeja?Zašto su sa zelenih prešli na narandžaste?Zašto se zeleni često kvare i ne rade?Žašto kod japanaca i kad su isključeni,oni pokazuju?Žašto su kod trolejbusa i narandžasti i zeleni ispravni?I zašto trolejbusima najbolje održavaju displeje?
 
Nisu svi displeji istog koncepta. Starij "zeleni" nisu u led tehnologiji, već tipa flip dot ako se ne varam. Novatronic, koliko znam, nije radio flip dot displeje, već samo one u led tehnologiji, "narandžaste". Japanci imaju flip dot displeje marke BUSE. Za nih jedino znam, bar što se tiče proizvođača "zelenih" displeja pomenutog koncepta, dok za ostale već nisam siguran. Kod takvih displeja, možete uvek imati bar jednu ispisanu liniju i smer čak i kad ne rade. Mogu biti neosvetljeni doduše, kao kod većeg broja starijih Ikarbusa i MB Conecta recimo. Led displeji, logično, ili rade ili ne rade, i nisu svi Novatronic-ovi nažalost. Pomenuti se lako prepoznaju po fontu, i inače spadaju u poprilično kvalitetne elektronske led displeje, koji se već duže vreme izvoze i u EU. Kod nas ih imaju sve novije BKM trole, sve serije Ikarbusa od 2008 do LE serije iz 2015 godine, zatim svi Solarisi, moguće i CAF-ovi itd. Kod poslednjih M serija su displeji nekog manjeg privatnog proizvođača, kao što je već i pre bilo reči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605013#p605013:376mu7s0 je napisao(la):
Kesha » 27 Feb 2019 04:59 pm[/url]":376mu7s0]Nisu svi displeji istog koncepta. Starij "zeleni" nisu u led tehnologiji, već tipa flip dot ako se ne varam. Novatronic, koliko znam, nije radio flip dot displeje, već samo one u led tehnologiji, "narandžaste". Japanci imaju flip dot displeje marke BUSE. Za nih jedino znam, bar što se tiče proizvođača "zelenih" displeja pomenutog koncepta, dok za ostale već nisam siguran. Kod takvih displeja, možete uvek imati bar jednu ispisanu liniju i smer čak i kad ne rade. Mogu biti neosvetljeni doduše, kao kod većeg broja starijih Ikarbusa i MB Conecta recimo. Led displeji, logično, ili rade ili ne rade, i nisu svi Novatronic-ovi nažalost. Pomenuti se lako prepoznaju po fontu, i inače spadaju u poprilično kvalitetne elektronske led displeje, koji se već duže vreme izvoze i u EU. Kod nas ih imaju sve novije BKM trole, sve serije Ikarbusa od 2008 do LE serije iz 2015 godine, zatim svi Solarisi, moguće i CAF-ovi itd. Kod poslednjih M serija su displeji nekog manjeg privatnog proizvođača, kao što je već i pre bilo reči.
Milsim da je prvi za NS Ik218N, imao baš zeleni novatronic displej.
Inače, sve drugo se apsolutno slažem :)
 
Vrlo moguće, jer kao što rekoh, sem za Japance i Ikarbuse od N serije na ovamo, nisam upoznat o kojim se sve proizvođačima displeja radi. Baš sam gledao malo i slike pomenutih 218-ica, i stvarno, rekao bih da se nazire logo Novatronic-a u donjem levom uglu gde se obično i nalazi. Pritom, i font liči na njihov. Vrlo moguće da su to počeci Novatronic-a, a i prvi Ikari sa njihovim displejima. Na raznim serijama 103-jki i 201-ica pre 2007 godine, displeji deluju malo drugačiji, a ni na jednoj fotografiji se ne nazire apsolutno ništa što bi odalo proizvođača displeja :)
 
Otpertlala se harmonika, ništa što se ne bi moglo uraditi za 15-20 minuta. Vozač je trebao da prođe i pregleda vozilo.
 
Највише волим овакве срцепарајуће приче о распаднутој хармоници, што не виде господа из тог Телеграфа каква сва ђубрад возе ван круга двојке... Тај аутобус већ има 16 година иза себе мукотрпног рада, и сигурно 2.милиона км... Само знају да пљују, што не изађу из својих бембара које висе код Бувљака сваки дан... Заиста су ужасни. Не браним никог, али лако је пљувати, а бежати од реалности. Па и ја сам се као човек возио 1000 пута у аутобусу са сличним деформацијама, и ништа ми није фалило, па се питам која је поента текста?
 
Ja ne znam što se ti toliko uzrujavaš kad se u novinama nađe i neki autobus, a da nije Ikarbus. Da je bio neki stari Ikar mesto Japanca, bilo bi, pa eto kakvi su to neviđeni krševi. Aman čoveče, šta više imaš potrebu da pravdaš Conecte i Japance, kad god neko ukaže da je neki od njih jednostavno propao. Stari su i izvoženi, ali nema šanse da je ijedan Japanac sastavio 2.000.000 kilometara. Rečeno ti je 100 puta u kakvom su režimu radili duži niz godina i ti opet teraš po svom.

Da zađu malo van "kruga dvojke" da vide u čemu se ljudi voze? Pa čime se to specijalno vozimo mi iz prigrada, da makar ne prolazi kroz centar grada na nekoj od tipično gradskih linija, tipa 16, 23, 27 i 27E, 31 itd. A tu su i privatnici, koji isto tako imaju dosta krševa na pojedinim linijama, ne tako starih autobusa, al podjednako raskantanih vozila kao i kod GSP-a.

Ja prvi putujem dosta svakog dana. Evo od skoro mi je redovan Conecto GB152. Misliš da sam njime zadovoljan zato što je Conecto? Meni kao putniku je i 112N GB216 više odgovarao. Imamo i LE i M na liniji, i jedan i drugi mi daleko više odgovaraju kao putniku. Idu odlično, ne ljuljaju se u krivinama, dobro greju, čisti su, i šta mene kao putnika treba više da zanima? Večito o Ikarbusu pričaš kao da ih ti lično voziš. Razgovaram i ja sa vozačima svakodnevno, i u principu su svi vozači saglasni da je kod novih M-ova neudobno sedište na prvom mestu, kao i da preglednost nije najbolja. Vrata malo ko pominje. A gle čuda, apsolutno se niko nije požalio na vozne karakteristike. Naprotiv, i te kako ih hvale po tom pitanju. Ispod je ipak MAN, i nema šanse da se ti autobusi "jure po putu" kao što si znao da napišeš. Klize avalskim putem prepunim krivina, gde prostim i letimičnim pogledom možeš da vidiš da se autobus vozi sa lakoćom, a beže po onim pravcima drugim i po nekoliko kilometara na potezu 600? Ma kako da ne.
 
Ni ja ne vidim po čemu se to razlikuju vozila u ''krugu dvojke'' od drugih po gradu. I centar i predgrađa imaju manje više isti odnos raspada i solidnih vozila. Uostalom ne znam koje to linije saobraćaju samo unutar ''kruga dvojke''. Svaka linija koja vozi po krugu dvojke, vozi i van njega, jer se većina njih prostire radijalno po gradu. Tako da sve što se vidi na okretnici npr na Konjarniku/Ceraku/Lešću, pre ili kasnije završiti i na okretnici na Studentskom trgu/Zelenom Vencu/Ušću.

Naslušao sam se svakakvih izmišljotina i zajedljivih balkanskih čaršijskih tračeva o krugu dvojke i ljudima u njemu (dežurnim krivcima za sve loše što se ikad desilo u Srbiji), ali još nisam naleteo na nešto vezano za kvalitativnu distribuciju vozila po linijama. Valjda zato što kad god prosečni Balkanac poželi da kaže kako je njegova 23ka na Karaburmi raspad, a ona u centru mu uvek deluje uglancana i nova, verovatno se seti da je to ista 23ka, samo drugo vozilo, pa ne mož' da gunđa sve i da hoće. Ovo je prvi put da čujem da neko misli da tzv. krug dvojke ima ispravnija vozila nego drugi delovi grada.
To znači da kad ja sledeći put uđem u starog ''remontovanog'' Ikara na 31 koji sav tandrče, mogu da se žalim kako je meni gore nego prijatelju iz Sremčice kome nikad ne dolazi ništa sem 2 godina starih MAZeva. Ili da kažem kako oni u Padinskoj skeli imaju Solarise na 101 a po centru se ljudi guraju u krševe... Što naravno nema nikakve logike. Jer je pogrešno tako posmatrati i meriti kvalitet prevoza.

Ako neko ima pravo da se žali na distribuciju vozila, to su onda stanovnici naselja koje opslužuje pogon Kosmaj. I verovatno oni koje opslužuje pogon Zemun. Kažem verovatno jer o tom pogonu i njegovim vozilima znam jako malo a i jako retko idem u taj deo grada. Elem, Kosmaj je taj koji večito pravi muke svojim korisnicima, i kad se raspadnuta vozila puste po raspadnutim vijugavim putevima, u kombinaciji sa drugim urbanističkim problemima, e tu se već stvara dosta razloga za nezadovoljstvo tih putnika u odnosu na druge linije. Ali to je dakle što se tiče podele po pogonima, među kojima zaista ima razlika. Ali deliti kvalitet vozila na osnovu toga gde koje vozi, na ''krug dvojke'' i ''ostalo'' je apsurdno. Opet, na kraju krajeva, zato što sve što prođe kroz taj omraženi krug dvojke, vrlo brzo iz njega i izađe i upućuje se ka periferiji.
 
Garažni broj 81 je sinoć prebačen s linije 405 na 402. Čisto da potvrdim priču gospodina 88miki123.
 
P.S.

A što se tiče pitanja koja je poenta teksta, pa nije namera bila da neko predstavi kako ljudi u centru izvoljevaju dok ostatak Srbije pati a ne žali se... (ili kako god već ide ta izanđala priča...) Nego da se skrene pažnja na ovaj večiti problem sa harmonikama, koji je posledica k****bolje onih kojima je posao da održavaju ta vozila. I koji je već nekoliko puta zamalo rezultirao incidentima. Te je valjda logično i razumno da se na njega skreće pažnja PRE nego što neko od toga pogine. A posle kad se njesra desi onda džaba sva priča i šbb kbb.

Kamo sreće da je više takvih priča i skretanja pažnje, onda možda i ne bismo živeli u ovakvom Bangladešu.
 
Bender, svojevremeno je Tica povukao sve Mercedese sa prigradskih linija na isključivo gradske.
 
Vrh