Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ajde da i ja udarim jednu jeres: kada se bude uveo novi sistem naplate, pojaviće se mogućnost da se neke linije razdvoje. Da, razdvoje, jer će "karta" važiti vremenski a ne za 1 vožnju.
Mogućih primera ima dosta, 17, 18, 65, 95
Radi se o tome da svi znamo koje su to kritične deonice gde se ovi autobusi zaglavljuju, i naslažu po nekoliko, a posle idu svi jedan za drugim. Razdvajanjem makar ovih dužih linija delimično se rešava problem.
Primer: 17 se zaglavi kad se spušta od Arene ka autoputu. Zbog toga trpi neko ko na autokomandi čeka isti za Konjarnik.
Primera ima dosta, svaka duža linija ima bar nekoliko takvih mesta. Znam, to bi onda dovelo do pravljenja novih okretnica blizu centra grada ili dodatnog opterećivanja postojećih, ali po meni je to opravdano.
Evo za 17 i 18 bi npr. okretnica mogla da se napravi u blizini Ž. St. Novi Beograd. Tako bi mnogi koji putuju na relaciji Zemun - NBG imali bolji prevoz.
Eto, sad ospite paljbu :)
 
мекбејн, то и није лоша идеја. ја сам својевремено дао предлог да се 33 скрене ка Прокопу, да се 48 скрати до Славије и да се 47 укине у садашњем облику када се БГВ продужи до Ресника
 
Може се отићи и корак даље, па од нпр. 95 направити 3 линије. Једна до Панчевачког, друга од Панчевачког до нпр. Ушћа, а трећа од Ушћа до блокова.

Требало би искористити овај нови метод, да се центар ослободи аутобуских окретница, и да се уведу пролазне линије кроз центар.
 
Danas se vozih u Banetovom IK-103 na 52. Autobus nije loš, meni dosta bolje deluje od Cobri (da li zato što smo navikli na njih ili što je ipak konstruisan za Beograd ne znam). Unutra ni foliju sa vrata nisu još skinuli :) Autobus ima zvučnike u celom salonu i bio je uključen radio, što je bio slučaj samo u Lastinim busevima u skorijoj prošlosti. Međutim, za razliku od njih ovde se muzika čuje u celom vozilu. Klimatizovan je, sa duplo više otvore od IK-112N koliko sam primetio i ima LED osvetljenje salona. Opremljen je takođe "Stop" tasterim pa se pritiskom na njih pali crvena sijalica iznad vrata. Neke zamerke, nova vrata se sporije otvaraju, ali se to reguliše. Loši Novatronik displeji, tako da se često iz nekih uglova ne može pročitati broj linije! Naravno i zamerka na to što nije niskopodan. Uglavno reakcije putnika su pozitivne...
 
Šta će ništa ih nisu ni pitali...za mlađe je lako popeti se za starije i ostale teže..
 
Takodje danas na 27e privatnik Tamnava trans izbacio dosta novih ikarbusa. do sada imali niskopodni Maz (cini mi se).

Skroz novi, zuto plavi spolja, kao sto rece amm8990, nisu ni foliju skinuli na rukodrzacima.
Inace to je potpuno isti bus kao od pre 6 godina, malo kozmetickih izmena, kao sto su svetlosne grupe, led osvetljenje, zuti rukodrzaci i otvori na krovu za ventilaciju i vrata koja su sada crna i dobro izgledaju. Imaju istu onu plasticnu budzevinu u zadnjem levom cosku kao 112-ce.

E sad naravno da su visokopodni sto je veliki korak unazad (barem za liniju27E) a i svi su solo, nema zglobova, sto je i bilo ocekivano.

Po meni jedino sto je bolje nego dosad sto su naravno glanc novi i sto ce sigurno imati vise snage nego Mazovi koji su se vukli po Mirijevskim brdima.

E da videh i Cobre na Trgu Republike, bolje su nekako nego stare, zute boje su, ali nekako smo mi ipak navikli na Ikarbuse.
 
Tamnava je naručila 6 IK-103 + desetak niskopodnih MAZ-ova, a to da su stigli je i za mene novost! :) Nisam ih video.

Inace to je potpuno isti bus kao od pre 6 godina, malo kozmetickih izmena, kao sto su svetlosne grupe, led osvetljenje, zuti rukodrzaci i otvori na krovu za ventilaciju i vrata koja su sada crna i dobro izgledaju.
Da je samo od pre 6 godina bilo bi dobro :lol: To je autobus s početka devedestih :grand:

Evo prvobitnog izgleda
30459_125976250774083_100000851275388_134214_766459_n.jpg

30459_125976904107351_100000851275388_134216_3420060_n.jpg


Mislim da i ovog ima Tamnava kao rezervu
30459_126120230759685_100000851275388_134667_6032438_n.jpg


Da li si primetio da li su novi IK manuelci, pošto je Tamnava kupila MAZove sa manuelnim menjačima i najslabijim motorima, pošto su oni bili najjeftiniji?

Imaju istu onu plasticnu budzevinu u zadnjem levom cosku kao 112-ce.
To mu je neka tečnost (urea) ili tako nešto, zbog Euro 5 motora, što je opet prednost! Klima+Euro5+Nova stvar :)
 
Pa ja sam danas video barem tri nova ikarbusa na 27E, ali video sam i dva stara Maza sigurno. Znaci da su im stigli :)

Da, Mazovi su manuelni i jedva idu, bas nemaju snage, ali su niskopodni :)
Ne znam za ove nove Ikarbuse, bila bas velika guzva, pa nisam stigao do sofera. Ali ako je manuelni onda strasno. Mozda i sutra nabasam na njega pa javljam.

A ovo sto sam rekao pre 6 godina, mislio sam posto je to poslednji takav model, da se jako malo razlikuje od njega.
Samo je pozajmio od 112 tu plastiku u cosku, krovne prozore i mozda vrata.

Jer ipak su 112-ce sasvim drugaciji model dizajnerski od ovih, a i niskopodni su.

Strasno bre vozimo bus sa pocetka devedesetih, stalno tapkamo u mestu.

A jel moze jedno objasnjenje, sto se vise ne proizvode 112? Meni su oni dizajnerski skroz ok, mada znam da se mnogo kvare.
Jel to ikarbus sam radio ili u saradnji sa nekim? I sta bi sa onim novim holandjanima, oce li se to praviti u ikarbusu?
 
IK-112N se proizvodi ako postoji porudžbina. To što se kvare je više rezultat održavanja, ali i njihovog brzog sklepanja od strane Ikarbusa po naredbi vlasti da svi budu završeni do izbora, te 2008. godine. Sam proizvod 112 i 218 je Ikarbus sam kreirao, dakle, ne koriste se nečije kompontente (šasija i sl) na bazi modela Volvo Hess-a koji su takođe sklopili.

IK-112.3 - prvi 112!
2lsjyfn.png


Odlične karakteristike je pokazao autobus IK-106 1997., model napravljen na šasiji Mercedesa. Još uvek je aktivan na nekoj od linija. Ne znam može li ovakav model zaživeti, jer ima dobre karakteristike. Vozilo nije sasvim niskopodno, tj. jeste na prvim i drugim vratima, a pozadi jedan stepenik (kao MAZ-103).
amm8990":1qnscgay je napisao(la):
JohnnyLee":1qnscgay je napisao(la):
e, je l' može neko da me prosvetli:
naime, danas sam se sa Dušanovca vraćao jednom 26. garažni broj je 700, a bus je neki stari Ikarbusov niskopodni. je l' zna neko koji je to model?
ik-106-d.jpg


IK-106


Prvi niskopodni autobus IKARBUSA, ujedno i prvi sa znakom "Mercedesa", namenjen je za prevoz putnika u gradskom saobraćaju. Na šasiju Mercedes Benz O 405 N2 nadgrađena je karoserija sa niskim podom visine 370 mm, a na ulaznim vratima visine 317 mm. To omogućuje ulazak putnika direktno sa trotoara, bez ijednog stepenika, što je naročito pogodno za decu, starije i hedikepirane osobe.

Motor Mercedes Benz (E2) sa smanjenom emisijom štetnih materija i buke, zadovoljava važeće međunarodne ekološke propise i optimalnim procesima sagorevanja umanjuje utrošak energije, a time i troškove prevoza. Pored ABS, serijski ima ugrađen i ASR, kao i automatski menjač.

Pokazivač pravca je digitalni alfa-numerički displej, kompjuterski dirigovan, što pruža dobru preglednost, laku i brzu promenu broja i naziva linije.

ik106.gif


pozad106.jpg


vrata106.jpg


sed106.jpg


Izvor: Ikarbus (stari sajt)

Slike sa sajma

ikarbus11fd.jpg


ikarbus24bs.jpg


ikarbus37as.jpg


Nažalost, jako slabo ga održavaju, sada je u užasnom stanju :( Koliko sam čuo pokazao se OK, ali nikad nije ušao u serijsku proizvodnju, jer saradnja sa Mercedesom košta, pa zašto da plaćamo kad možemo i sami da pravimo šasije :D :D :D
 
IK 112N i 218N nisu kreacija Ikarbusa nego saradnja sa Hess-om,ali nasi inzenjeri su umesto aluminijumske konstrukcije sasije napravili klasicnu celicnu i time povecali masu vozila. Doveli do toga da kada se vozilo optereti dolazi do pucanja sasije!
 
danas negde oko 8 uvece, crko autobus stariji Ikarbus na liniji 23 GB 963 video sam kako ga slepaju... Svaki dan pa neki crkne... Dokle?
 
Фира Престо је набавила нове Икаре 103. Прија промена, иако је напредак мизеран.

Морам похвалити потпуно нову конструкцију врата, која нема ништа заједничко са Н серијом. Указао бих на једно неприметно побољшање, које ће много значити зими. Наиме, избацили су систем гумене траке,која прекрива доње четке, и које су се јако брзо распадале, па је зими шиштао хладан ваздух. Заменио их је неки систем поклопца, који је изгледа пвц, и даје утисак дуготрајности.
Такође, замењен је систем шибера, који су сада стаклени, али не као код Н серије, аутоматик, него на ручно отварање.
Климатизован је, али се јасно види да су буџили климу на неодговарајућу каросерију, јер су направили хаос са шипкама у салону.
Мана је што је није нимало тиши, од његовог предходника, који је стар 5 година.
 
jedno pitanje.

ako je autobus dupli i ima motor u zadnjem delu vozila odnosno u onoj prikolici na kojoj osovi je pogon tog vozila?
 
imam par pitanja?
Da li bi bilo dobro da se uvedu linije koje bi kruzile po Novom Bg-u poput dvojke u starom a naprimer da idu trasom antifasisticke borbe od stanice bg voza i buvljaka do bulevara Mihajla Pupina,pa ovom ulicom do do kruznog toka kod opstine NBG pa pravcem Omladinskih brigada do Jurija Gagarina i ovom ulicom do buvljaka i stanice bg voza?i da samo idu u krug...
mislim da bi se smanjile guzve preko mostova...koliko bi to bilo ok?
kako da postavim sliku?Nacrtala sam je na gugl zemlji?
 
MilisaV":2x9188hn je napisao(la):
jedno pitanje.

ako je autobus dupli i ima motor u zadnjem delu vozila odnosno u onoj prikolici na kojoj osovi je pogon tog vozila?
Na poslednjoj. Takvi autobusi sa motorom u prikolici se nazivaju pusheri (npr. IK-218,IK-206), zbog toga konstrukcija samog zgloba mora biti drugačija od pullera (npr. Ikarbus IK-201). Bilo je manjih pokušaja nekih proizvođača, čini mi se Reno, da prenesu pogon kroz zglob, ali se odustalo od toga zbog komplikovane mehanike. Prednost pullera je u činjenici da je poslednja osovina prateća, što vozilu osetno smanjuje radius okretanja. Evo pogledajte položaj poslednje osovine na ovom autobusu:
rr6o9k.jpg


Mana ovih autobusa je motor ispod poda, što otežava mogućnost da vozilo bude niskopodno, ali se recimo provlači na liniji 26 gde bi teško mogao zglobni japanac, ik-218 ili ik-206.

MAZ-205 je model autobusa koji ima motor napred na uštrb ovog
800pxmaz205enginetower.jpg

maz.205.minsk.7ekt2488.20091007.pa073968.500_969.jpg
 
a kako je rešeno to da zglob ne pretekne vozača.


stalno mi je u glavi slika da vozač ako da gas u krivini rizikuje da ga pretekne prikolica.


mislim da je ovo rešenje koje je MAZ primenio odlično.






FrancuskaSobarica":1620pg2x je napisao(la):
imam par pitanja?
Da li bi bilo dobro da se uvedu linije koje bi kruzile po Novom Bg-u poput dvojke u starom a naprimer da idu trasom antifasisticke borbe od stanice bg voza i buvljaka do bulevara Mihajla Pupina,pa ovom ulicom do do kruznog toka kod opstine NBG pa pravcem Omladinskih brigada do Jurija Gagarina i ovom ulicom do buvljaka i stanice bg voza?i da samo idu u krug...
mislim da bi se smanjile guzve preko mostova...koliko bi to bilo ok?
kako da postavim sliku?Nacrtala sam je na gugl zemlji?
otvoriš tu sliku i pritisneš dugme print screen i onda otvoriš paint i pritisneš desni taster miša i uradiš paste i izaći će ti kao slika. zatim ideš na save as i sejviraš negde na tvom kompjuteru. onda odeš na neki sajt koji se koristi za kačenje slika. ja preferiram dodaj.rs i tu ona uploadoješ sliku. taj sajt ti odma izbaci link koji kopiraš na forum i onda ti izađe slika na forumu.
 
Матеја Бељан":10dwqxyw je napisao(la):
Pa jedna serrija Ikarbusa srednjepodnih ima motor u prvom delu sa strane
To je smo hladnjak uvecan da ne bi kuvali leti ,motor je na istom mestu kao i ranije!
 
MilisaV":2uqq3mja je napisao(la):
a kako je rešeno to da zglob ne pretekne vozača.


stalno mi je u glavi slika da vozač ako da gas u krivini rizikuje da ga pretekne prikolica.
Postoji mehanizam koji vrši kontrolu prelamanja zgloba i sinhronizaciju sa motorom, pa je zato takva izvedba skuplja.

Pa jedna serrija Ikarbusa srednjepodnih ima motor u prvom delu sa strane
Svi stariji ikarbusovi modeli autobusa IK-201,IK-16x imaju motor u sredini. GSP nema srednjepodne sa motorom pozadi. Takve ima samo Lasta. Ovaj srednjepodni model sa motorom pozadi je nastao otprilike kada i IK-218N jer MAN više nije proizvodio modele motora koji se montiraju ispod poda (tzv. viseći motor). S druge strane motor u prikolici je omogućio da se pod sa 900mm (IK-201/202/203) spusti na 750mm (IK-206).

No, kada zakaže tehnika, dešvava se ovo:
76928590.jpg
 
Данас сам видео на једној телевизији кадрове из Хаване и у једном моменту погодите шта упада у тај кадар: зглобни ЛиАЗ :D
 
Vrh