Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.663
- Pohvaljen
- 49.255
"Ikarbus" i na struju
P. ŽIVKOVIĆ | 10. januar 2019. 06:26 | Komentara: 1
Sredinom ove godine konačno se očekuje privatizacija zemunske fabrike autobusa. Novi partner kineski "Jinlong" koji bi da proizvodi elektrovozila
Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a novi većinski vlasnik biće kineski "Jinlong", koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
- Proces privatizacije je već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), a očekujemo da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa" - kaže generalni direktor zemunske fabrike Aleksandar Vićentić.
Država Srbija će zadržaće oko 26 odsto, a preostali deo akcija biće u vlasništvu malih akcionara. Kineski partner će otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
- Trenutno završavamo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.
Za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo se oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a u preduzeću je ostalo 120 radnika.
- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.
Kineski "Jinlong" je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, ali i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.
"Jinlong" planira da zadrži postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.
"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Dosad je u ovoj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -na-struju
Samo što je ispravan naziv valjda KingLong?
Inače vozio sam se u jednom njihovom turističkom autobusu kad sam bio u Rusiji. Vozilo je zaudaralo na plastiku, a i celokupan utisak je bio takav.
Mada beše to pre nekoliko godina, možda su se poboljšali od tada.
P. ŽIVKOVIĆ | 10. januar 2019. 06:26 | Komentara: 1
Sredinom ove godine konačno se očekuje privatizacija zemunske fabrike autobusa. Novi partner kineski "Jinlong" koji bi da proizvodi elektrovozila
Sredinom ove godine očekuje se privatizacija "Ikarbusa" iz Zemuna, a novi većinski vlasnik biće kineski "Jinlong", koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
- Proces privatizacije je već počeo kroz Unapred pripremljeni plan reorganizacije (UPPR), a očekujemo da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto "Ikarbusa" - kaže generalni direktor zemunske fabrike Aleksandar Vićentić.
Država Srbija će zadržaće oko 26 odsto, a preostali deo akcija biće u vlasništvu malih akcionara. Kineski partner će otkupiti i oko 9,5 milione evra duga "Ikarbusa".
- Trenutno završavamo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP - rekao je Vićentić.
Za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo se oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a u preduzeću je ostalo 120 radnika.
- Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije - rekao je Vićentić.
Kineski "Jinlong" je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, ali i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.
"Jinlong" planira da zadrži postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope - rekao je Vićentić.
"Ikarbus" je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio delatnost. Prvi autobus u "Ikarbusu" proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme "Saurer". Dosad je u ovoj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... -na-struju
Samo što je ispravan naziv valjda KingLong?
Inače vozio sam se u jednom njihovom turističkom autobusu kad sam bio u Rusiji. Vozilo je zaudaralo na plastiku, a i celokupan utisak je bio takav.
Mada beše to pre nekoliko godina, možda su se poboljšali od tada.