Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Слажем се да није на одмет заменити тако нешто, кажем ја бих први то заменио, али то можда види само нас 10орица на овом форуму којима је то хоби и који гледамо бус чак више естетски. Баш брига тамо неког возача који не зна који је гбр данас возио, још мање каква је хармоника или сигнализација, не занима га да пријави квар те врсте. Мајстор исто само отаљава свој посао. Не верујем да нико није видео, али се праве луди јер су превише лењи. Неки то виде као посао и мрзе свој посао, нису хтели у школу рецимо или не могу да нађу други посао, итд итд. То су посебно млађи возачи и мајстори, част изузецима.
Ето јуче 891 и 892 долазе на Зелењак гледам, 892 поклопац лети у празно, диже се тотално, код 891 је накриво намештен и десни крај је зинуо. Иста ситуација је и са 430 који сам пар пута видео без поклопца и видео се мотор. Као и 954 и 969. Много смо аљкав народ и нешто нас ништа не занима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594646#p594646:27ecmx26 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jan 12, 2019 12:55 pm[/url]":27ecmx26]Kad ste već kod priče o ''harmonikama'', ja ne znam kad sam zadnji put video autobus stariji od recimo 4 godine koji nema rasčerupanu harmoniku/ platno na donjoj strani. I da mu se ista ne vuče po asfaltu. Ne znam šta im rade da tako uspeju da ih unakaze i razdrndaju ali znam samo da je jedna velika sramota gledati takva vozila na ulici.

I da, da ponovim pitanje od pre par strana - jel zna neko da mi kaže kako se izlazi na kraj sa zaleđenim četkama za pranje? Jel mora aparatura za pranje da se napravi unutar nekog objekta, da ne bi mrzla... ili možda postoje neka rešenja sa hemikalijama tako da može da stoji na minusu a da opet ne mrzne? Kako to majstori rešavaju u zemljama sa još hladnijim i dužim zimama?


Što se GSP-a tiče, rešenja za spoljno pranje vozila na većim minusima jednostavno nema. Četke i mlaznice, na Novom Beogradu recimo, nalaze se do samog ulaza u veliku halu koja skoro i da nema grejanje. Cevi metalne pa brzo lede, dok se voda u kanisteru već teže ledi. Pumpa takođe retko zaledi, pošto je ipak koliko toliko zaštićena kućicom. Kad je minus, nema spoljnog pranja, samo čišćenje enterijera i to mahom uklanjanjem krupnog smeća. Kad voda zaledi, nema je nigde u hali, sem u kupatilima i svlačionicama. Spolja se samo briše signalizacija, garažni broj i možda registarske tablice.

Ne znam dal bi postojalo neko efikasno rešenje koje bi sprečilo smrzavanje vode u hali koja je non stop otvorena. Grejanje bi svakako značilo, al opet velika je promaja i još veći prostor, a vrata zbog prolaska autobusa moraju biti otvorena. S druge strane, na većim minusima nije ni pametno polivati autobuse vodom, pa ih potom tako mokre parkirati napolju. Da su garaže komplet zatvorene, kao u nekim malo civilizovanijim društvima, priča bi bila potpuno drugačija naravno. Sumnjam da ima neka hemija koja bi se, recimo, mogla sipati u kanister da voda ne ledi, a da ista ne oštetiti i limariju tokom pranja.
 
Аутобуси се никада нису ни прали зими, бар не од кад ја памтим, неких 10 година уназад. Само гбр и шајбна, ретко таблице зависи колико је мајстор који га дужи савестан и перфексиониста. Тако је задњих 7,8 година, најмање ако не и 10, него што је сад 2019 и 2017 мало дуже трајао овакав период времена па нам се чини као смак света. Претпрошле године исто су били мусави у току зиме сви. Не перу си они ни лети много него је суша па изгледа као да се не прља. Ето јуче гбр 20 дошао на Зелењак тотално чист, врв није излазио у саобраћај много па се и не прља.
Било каква хемија у води није сигурна јер би угрозила лепкове, гуме, гит, битулит на крововима и сиикон па би можда неко стакло испало, јаче хемикалије би правиле хаос, бусеви би изгледали ко 1286 који као да је киселином поливан.
 
Videh malopre na Zelenom Vencu 1359, nekada to beše lep autobus, sada mu je zadnja maska šarena, "ćoškovi" celom visinom beli, kao na prefarbanim primercima N serije iz 2008. a svetla pravougaona. Naišao mi autobus, pa nisam imao vremena da ga obiđem sa svih strana, ne znam jesu li mu ostavili srednji deo prednje maske naopako, tako je stajala kad sam ga prethodni put video. Sve u svemu grdoba, u nekoj drugoj firmi bi to ostalo reprezentativno vozilo.
 
Logicno da je najmusaviji zemunski bus :) Pogon koji drzi sve negativne rekorde u svom vlasnistvu imam osecaj haha Mada ni 3275 nije nista cistiji od tog 360 a ima ih jos verujem, velika je konkurencija bar u tom segmentu
 
Немој тако, има неко коме Земун није толико лош :wink: Мени су 421 (најстарији) и 442 (најтрулији са маховином) најбољи!
 
@Kesho, Arso - hvala na odgovorima. Nešto sam gledao i na netu slike iz Rusije, Kanade i na severu SAD. Za Ruse znam i od ranije da ređe peru zimi, što zbog klimatskih uslova što zbog manjka brige (prosto manje vode računa o tome nego npr Ameri ali više nego mi). Ali npr Ameri i Kanađani isto imaju vozila koja se umusave. Ali koliko sam primetio sa slika, oni i kad ne mogu da ih peru mašinski, ponekad ih na brzaka prebrišu spolja krpama i četkama, čisto da skinu onaj najdeblji i najvidljiviji sloj prljavštine. To se recimo vidi na ovom primeru, gde se baš neki Amer žali što autobus nije opran. :D Elem, vidi se da se vozilo prlja(lo) i to najviše oko točkova, a komentar upućuje da perionice trenutno ne rade. Ali pošto nema onog najdebljeg crnog sloja očigledno čistači povremeno pređu preko karoserije četkama i krpama, da skinu to najvidljivije crnilo.

Istina, njima se može, em zbog više para em zbog više radnika. Ali mislim da bi i GSP trebalo da praktikuje isto u periodima kad perionice dugo ne mogu da se uključe i to na vozilima koja se najviše isprljaju. To je samo prelazak četkom i krpom malo sa strane da ne bude garež. Ne traži mnogo a pravi razliku.
 
Нема на чему.
Наравно да може да се уради тако, само што нема ко да уради, можда има људи који су беспослени и који би могли да се прихвате тог посла али нико неће да плаћа те људе да би аутобуси изгледа на тренутак боље. Сутра кад се врати са линије, поново ће бити исти, а мој пример гбр 360 је и овако и онако мусав јер се пуши ко топлана. Естетика им је на последњем месту, затим безбедност, комфор и исправност. Најбитнији је број (колико има возила) и да вози како год може.
 
Pranje četkama na minusu nije baš pametno, jer se na četke hvata led koji lako može da ošteti vozilo pa čak i da izazove lom samih četki. One pored svoje veličine imaju i veliki broj rotacija pa lako može da dođe do havarije.
Jedino rešenje je upotreba tečnosti koje ne lede i njihovo filtriranje pa ponovna upotreba iste tečnosti (sa malim gubicima). Naravno tu bi se morali koristiti snažni ventilatori koji bi zadržalu vodu na vozilima jednostavno oduvali. Zadržavanje vode u i na harmonici zglobnog vozila dovodi do njenog cepanja kad se formira naslaga leda.

Fizičko šmirglanje ili uklanjanje nečitoće dovodi do velikog oštećenja laka i farbe na vozilu. To pored narušene estetike dovodi do gubitka garancije na lak i koroziju (Solaris ima 10 godina ako se na varam) i bržem starenju vozila.

Dakle ostaje samo veća ulaganja u perionice ili strpljenje dok temperatura ne ode u plus.
Biće ovo drugo.
 
Соларис има 6 год. Ал свеједно не треба гребати возило физички, може крпом најобичнијом да се обрише.
 
5 1/2 godina.

Jedan potez krpe zalepi na nju gomilu prljavštine, sledeći potez je šmirglanje.
Osnovno ručno pranje je sa za to namenjenim sunđerima (sa velikim otvorima u sebi) i često ispiranje od prljavštine.
 
Да, то сам и мислио, ове год пуне 6.
Наравно да треба испрати, не би требали штроку рзмазивати сигурно...
 
Ručno pranje , šmirglanje ne dolazi u obzir (ni četke nisu najsrećnije rešenje) iz prostog razloga što bi pranje jednog autobusa trajalo 15-20 minuta sa ozbiljnim posledicama po zdravlje radnika na pranju. Igranje sa vodom na minusu i na promaji nije nimalo zdravo. Opet ne može više od dva max. 3 radnika po bočnoj strani jer da ih je više prskali bi se međusobno kao i što bi ovi sa četkama rizikovali povrede.

15 minuta po vozilu na dve do tri linije trajalo bi blizu 16,6 sati da se opere 200 vozila. Neisplativo.

Opet se vraćamo na kvalitetnu i ekološku perionicu.
 
3280 juče i danas, možda bude redovan vikendom. :D
IMG-20190113-220244.jpg

IMG-20190113-111449.jpg
 
Знаш ли где прелазиш кад се помешају линије и кад нема више 605 у надлежности Нбгд? Иначе ме занима шта ће са возачима са потеза мсм како се одреди ко на коју линију иде?
 
Zavisi šta daju koje linije, ako dobijemo 33, 37, 46, 48, 55, 78 kako sam čuo onda ću tražiti na 17 ili 88.
 
Озбиљно 48. Ако то добијете, има критично скретање баш овде преко пута мене, питање колико ће бити могуће да се два Соларна мимоиђу ту. А мени је и логичније 47ица Нбгд а 48ица Карабурма због 0те километраже, мада никад се не зна, нема правила неког.
 
Kakva Karaburma sa zglobnim vozilima? Linija je SOLO, a imajte u vidu da Solaris i M serija nema sansi gore da se popnu narocito na izlasku M2 na M3, a samo okretanje na M3 je za zglobni niskopodni autobus jako uzano, i tu nema sansi, ma koliki god vozac profesionalac bio, manite se prica rekla kazala... Uostalom Miroslave, ako si vozio oko 3 - pola 4 na 605, sigurno si isao ka Bloku 45 od Kozare... Zglob na 605 je prekopotreban ceo dan koliko vidim!
 
Што се тиче претумбавања линија, најлогичније би било да Земун преузме 78 и 83, НБГ да узме 27Е, Космај 33, 37, 48, а за 46 и 55 видети од кога где могу да се накупе стари зглобови,НБГ, Земун или Карабурма. Ако негде грешим, можда за 33 и 37, ако би ту могли исто зглобни аутобуси, онда ме исправите .
 
Na 37 su ranije radili zglobovi , ali ne 100%. Obzirom da sam vrlo često u poslednje vreme na Banovom brdu , mislim da ne bi bilo dobro rešenje da 37 bude Kosmajeva , jer zna da bude problem da se uđe kod Ade , gde dođe pun , a podosta ljudi hoće da uđe. Čak i u 19h zna da bude takva situacija.
Za 33 mi se čini da je sve vreme solo linija , i da je razlog to što ne postoji okretnica u Kumodražu , već se sistemom vožnje u rikverc i ulaska u sporednu ulicu vrši promena pravca , kao što je slučaj sa 32 u Višnjici. Bio par puta poslom na obe pomenute okretnice.
Isto tako mi se čini da je bilo i par zglobova na 48 , ali nemojte me držati za reč , jer nisam baš toliko siguran.
Na 78 bi bilo dobro da rade zglobovi , jer ovo trenutno stanje je haotično. Od Banjice dok dođe do Narodne banke , toliko je pun da ljudi samo što ne ispadnu kada se otvorfe vrata. Jedan od problema je i što bi linija trebalo da ide češće. Što se tiče 83 , što iz onoga što sam mogao da primetim lično , a i na osnovu pričanja drugih , ovo sa solo autobusima funkcioniše OK. Mada i tu imamo komentara kako je potrebno da se ima zglob , tako da ne znam šta bi bilo najbolje , jer nije mali broj ni jednih ni drugih komentara. Ono što je zanimljivo je da gotovo da nisam ni čuo da je na 78 potreban zglob , iako je situacija kritična.
 
И мени је изгледало да је 48 можда случајно написано уместо 47 рецимо. Међутим не знам тај Соларис уопште није бус са наш град, пре је за Нови Сад рецимо. Свака друга линија проблематична... 25, 26, 25П, 46, 55, 48, 94 да не набрајам даље.
И што се мене тиче може 37 Карабурма (извињавам се на фаворизовању тог погона :D ) јер су потребни зглобови, некад су радили солариси, тачно се види на стрит вју-у на гуглу, а и код Панчевца је мања 0та километража са Карабурме него са Нбгд.
 
Nemojte Kosmaj opet u Rakovicu ako Boga znate, taman smo se rešili bede.. :D 37 plače za zglobnim busevima, kao i 59. 48 nije realno da bude zglob, najviše zbog topologije terena.
 
Слажем се да су солаћи јако непрактични на 37 и 59. Остале линије нису траичне, могло би да се мешају зглобови и соло, да космај буде као 2014/2015 мешан.
 
958 na 73 jutros stao kod okretnice kod saobraćajne škole u Zemunu (okretnica 17), a ispred njega servisno vozilo tako da pretpostavljam da je kvar u pitanju.
 
Vrh