Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
99 је солидно могао да се среди по мом мишљењу само да није пуштен да стоји толико. 87 да је комплетиран 2016 кад је и требао радио би како треба, овако је скроз труо, ризично је да се пушта у саобраћај.
1054 у Земуну је могао одмах у мају да се среди а не да трули до Нове године да би неком дошло из задњице у главу да га поправи.
 
Izvinjavam se što prekidam diskusiju hocu samo da napišem neku reč o stanju u Ikarbusu

Svi pričaju o kinezima i svi se nadaju kinezima a kineza nema

Pre 15tak dana održan je štrajk zaposlenih, isplata zarada nema vec nekoliko meseci uslovi rada nikad gori
Ono što je najgore u priči da je otišlo oko 120 radnika iz fabrike u zadnjih nekoliko nedelja u fabrici je samo menadzment čekaju kineze ako kinezi ne dodju u skorije vreme ikarbus dobija katanac ali definitivno . U fabrici nema novca za finansiranje proizvodnje trebalo je da se rade busevi za suboticu i još nešto je bilo ali od toga nema ništa . U ikarbusu nikad gore nije bilo .
Ikarbus 2023 godine treba da proslavi 100 godina postojanja šteta da se takva tradicija uništi .

Podzrav svima i srećni praznici .
 
Нажалост ништа чудно, судбина машинске индустрије у Србији је давно одређена. А постојао је велики потенцијал који је последњих година највише протраћен. Кинези су иста бајка као и Финци у ФАПу што су требали да буду.
 
Aljkavost na svim nivoima u fabrici im je došla glave. Počev od rukovodstva, inžinjera pa do radnika u proizvodnji.
Prošlo je vreme socijalizma i visokih carina, zaštite domaće proizvodnje.
Jednostavno da je neko bio manje alav našao bi se kvalitetan partner sa zapada i uposlila bi se fabrika. Ovako čeka ih tužna sudbina.

Pominjao se neki socijalni program za preostale radnike ?
 
Њихова традиција је да седну на клупу и да плачу а не да је славе. Они већ 15+ година не раде ништа претерано корисно, последње квалитетно што је изашло из њихове фабрике су неки Ик-103/201 и то пре 2000 и 2000. Све ово после је катастрофа, век трајања је 8 година и мање у 80% случајева, криви се, грбави, расапда и гори.
Ја имам за Икарбусов дизајн све похвале и сад и некад и за старије моделе, посебно Ик-102/111/161/166, а 103 и 201 понеки примерак може проћи. То је оно што се ја сећам, за старије не знам. Криво ми је само што једна од пар преосталих фабрика у Србији затвара и што смо тако ниско пали поступцима као што су то неисплаћивање зараде радницима који врв немају шта да једу. Баш онако срамота
 
Слична судбина већине машинске индустрије у Србији. Просто смо у новој подели карата одређени као земља за производњу сировина, каблова и услужне делатности. Било је простора и потенцијала да се индустрија камиона и аутобуса у Србији обједини, рационализује и модернизује, eвентуално да нађе стратешког партнера. Слично је у Италији урађено са када су се ФИАТ камиони, Ланчија камиони и ОМ уједињени у ИВЕКО. Овако имамо неколико пропалих фабрика аутомобилске индустрије (ФАП, Застава камиони, Необус, Икарбус) која су доведена пред крајњи чин. Слично је и са произвођачима и ремонтерима шинских возила (ГОША, МИН, Фабрика вагона Краљево, Желвоз, Шинвоз).
 
Danas 3071
IMG-20190107-142601.jpg

IMG-20190107-121923.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593709#p593709:hmqgir1x je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 07, 2019 6:57 pm[/url]":hmqgir1x]Слична судбина већине машинске индустрије у Србији. Просто смо у новој подели карата одређени као земља за производњу сировина, каблова и услужне делатности. Било је простора и потенцијала да се индустрија камиона и аутобуса у Србији обједини, рационализује и модернизује, eвентуално да нађе стратешког партнера. Слично је у Италији урађено са када су се ФИАТ камиони, Ланчија камиони и ОМ уједињени у ИВЕКО. Овако имамо неколико пропалих фабрика аутомобилске индустрије (ФАП, Застава камиони, Необус, Икарбус) која су доведена пред крајњи чин. Слично је и са произвођачима и ремонтерима шинских возила (ГОША, МИН, Фабрика вагона Краљево, Желвоз, Шинвоз).

Iveco je ujedinio proizvođače pored Italije i iz Francuske Unic kao i iz Nemačke Magirus Deutz.

Kod nas je svojevremeno postojao veliki sistem FFB
FFB - Na temeljima ITV-a formiran je FFB (FAP-FAMOS Beograd) koju čine: FAP iz Priboja, FAMOS iz Sarajeva, FAS 11 Oktomvri iz Skoplja i Autokaroserija Zagreb. Jedinstveno nastupaju na domaćem i stranom tržištu, te time kao velika grupacija mogu lakše i brže da odgovore željama kupaca. FFB je imao ogroman broj kooperanata širom Jugoslavije, a često su proizvodi iz bilo koje pomenute fabrike prodavane sa logom FFB. Raspadom Jugoslavije raspao se i FFB

- ITV - to je skraćenica od Industrija Transportnih Vozila, a formirana je 1961 godine od kompanija: FAP iz Priboja, Famos iz Sarajeva, IMR iz Rakovice, Zmaj iz Beograda, Utva iz Pančeva, 11 oktovri iz Skoplja, Autoremont Kompresor iz Beograda i Autokaroserija Zagreb. Time se misli da kroz zajedničko djelovanje jedinstveno izlaze na tržište i time brže i lakše pronalaze kupce. Međutim, taj savez nije najbolje funkcionisao pa se raspao krajem šezdesetih.

i još jedno udruženje na prostorima SFRJ

- TAM - tokom rata nijemci u Mariboru osnivaju kompaniju Tovarna Letalskih Delov za proizvodnju i popravku avionskih dijelova. Po završetku rata nova vlast je raspisala proglas da se radnici slobodno vrate na posao. Kako je došlo oko 4.000 ljudi tako je stvorena osnova za razvoj fabrike. Simbol su joj kamioni i autobusi progonjeni dizel motorima sa vazdušnim hlađenjem. Osim matične fabrike u Mariboru TAM je zapravo postala grupacija koja je objedinjavala mnoge proizvođače u jedan sistem. Tokom sedamdesetih najviše kompanija je pristupilo TAM grupaciji. TAM poslovnu zajednicu (kako se zvala grupacija) su činile: TAM - Maribor, Petar Drapšin - Mladenovac, Avtomontaža - Ljubljana, Agis - Ptuj, Vozila Gorica - Šempeter pri Gorici, Ruen - Kočani, Famos, RO Fabrika transmisija - Hrasnjca, Belt - Črnomelj, Rikard Benčič - Rijeka, Soko, RO Fabrike transmisija -
Mostar, Itas - Kočevje, Tehnostroj - Ljutomer, Avtotehna - Ljubljana, Famos, RO Tvornica prečistača - Rogatica, Autokaroserija - Novi Sad, TAM Avtotrgovina - Maribor, Cimos Koper, TOZD Proizvodnja
avtomobilskih delov - Buzet, Auto-Kuča - Čakovec, Rudnik svinca in topilnica Mežica, TOZD Tovarna akumulatorjev ,,VESNA'' - Maribor, Avtoradgona TOZD Proizvodnja nadgradenj - Gornja Radgona, Hiko ,,Olga Meglič'' - Ptuj, Tovarna ,,Jože Kerenčič'' TOZD Predelava plastičnih mas - Ormož, Karoserist - Maribor, RO Autoservis OOUR TAM servis - Banja Luka, Tehnomehanika - Marija Bistrica, Remont i servis TAM - Novi Sad, Avtoobnova - Maribor, Famos, RO Fabrika spojnica - Sanski Most, Avtoservis - Domžale, Autodubrava Zagreb, OOUR Karoserija - Zagreb, EMO Celje, TOZD Emokontejner - Celje, Servis vozil in kmetijske mehanizacije - Ljutomer, TVT ,,Boris Kidrič'' TOZD Mehanska obdelava - Maribor, TVT ,,Boris Kidrič'' TOZD Plastične nadgradnje - Maribor, Auto Coop - Novi Sad, Avtoradgona TOZD Avtotrgovina servisi - Gornja Radgona, Avtotapetništvo - Maribor i Riko Ribnica, TOZD Komunalna oprema - Ljubljana. Po raspadu Jugoslavije i kompanija se raspala, a i mnogi iz poslovne zajednice nisu preživjeli nove uslove na tržištu.
 
Taчно, имали смо и ми сличних примера, само што је проблем био у томе што су углавном била удружена предузећа различитих репубилика, ево ФФБ - ФАП из Србије, ФАМОС из БиХ, ФАС из Македоније и ТАЗ из Хрватске, Аутокаросерија је била везана за ТАМ из Словеније. Распадом СФРЈ све те групације су се исто распале. Требало је објединити групације произвођача у Србији у складу са новонасталом ситуацијом након 1992.
 
Какав је тај 3071 пошто видим није поцрвенео. Од сутра јапанци врв :lol:
 
Hmm intersantno. Znao sam za FAP-FAMOS ali nisam znao za ovaj FFB. Mada ima logike, pošto jeste praksa širom sveta da proizvođači tih vrsta (autobusi, kamioni, kombiji, vojna vozila...) unutar iste zemlje međusobno dele neke tehnologije, resurse, patente, licence...
I da, slažem se sa Žikom i Došljakom.

Nego, reče Miroslav par strana ranije da su vozila musava jer se četke u perionici zalede. Kako se ovo rešava? Kako rade u drugim zemljama gde ledeni dani traju još duže?
 
ФФБ и јесте ФАП-ФАМОС Београд, ту је било седиште. :) И дан данас постоји масивна бруталистичка зграда тог бившег предузећа у Жоржа Клеменсоа, као и барака у Ломиној.

Што се тиче четки, још једна слика и пирлика неадекватности наше инфраструктуре.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593692#p593692:2qkitreh je napisao(la):
Žika » Mon Jan 07, 2019 6:39 pm[/url]":2qkitreh]Aljkavost na svim nivoima u fabrici im je došla glave. Počev od rukovodstva, inžinjera pa do radnika u proizvodnji.
Prošlo je vreme socijalizma i visokih carina, zaštite domaće proizvodnje.
Jednostavno da je neko bio manje alav našao bi se kvalitetan partner sa zapada i uposlila bi se fabrika. Ovako čeka ih tužna sudbina.

Pominjao se neki socijalni program za preostale radnike ?


Bolje se radilo za vreme sankcija imali su bolji razvoj ovo sada je čisto sklapanje . Baš sam gledao dokumetacije Ikarbus Ik-412 Ik415 (Turistički) nastali su za vreme sankcija i krize.
Oni sada nemaju stalne ljude za razvoj nego se angažuju po potrebi .

Socijalni program je ponudjen i ako ode ovo što je ostalo defintivno nema nista od ikarbusa. Ovo sa kinezima svima deluje jako nesigurno. Onoj fabrici treba drugi život unutra je hladno,na sve strane curi voda haos bice za par dana novih informacija .
 
Za vreme sankcija je krenulo šarenilo i još žešći javašluk.
Na moju žalost imao sam priliku da vozim te novonastale autobuse i sam znam koliko je bilo problema. Od banalnih do krupnih. Ne samo što su se ugrađivale loše komponente, već su i vozila puštana bez ikakvog razvoja. Najopasnija kad se razletelo kvačilo (korpa) na potpuno novom autobusu, srećom bio polu prazan pa niko nije stradao od šrapnela koji su leteli na sve strane. Bio je donacija Pošte GSP-u.
Tada su ti novi autobusi stajali na sve strane po ulicama Beograda i jako brzo završavali na klocnama.

Što se tiče fabrike ima veliki kapacitet i sa dobrom udajom (mislim na nekog zapadnog proizvođača) imali bi lepu budućnost. Pod uslovom da pohvataju majstore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593719#p593719:4hxk40iy je napisao(la):
Arsa » Mon Jan 07, 2019 8:42 pm[/url]":4hxk40iy]Какав је тај 3071 пошто видим није поцрвенео. Од сутра јапанци врв :lol:

Dobar je samo mu lupaju ležajevi, ovako je super.
On je redovan na 88.
 
Начи бољи од 3047. Да ли има нешто тамо (600+ Нбгд) да је ревовно а да је млађе од 2004 не рачунајући 1193? Пошто све је скидано од некуд.
 
Mislim da na 601 ima 4-5 redovna Ik218M, na 604 je mislim 3262, nekad bio na 610, dok je tu bio nbgd, na 605 mislim jedan redovan M i na 611 vidjam 3 komada redovno ali nisam siguran za garazne, ali mislim da su 3261,3271 i 3281 jer sam ih tako nekako pamtio svaki za 10 veci :) Pisite ako nesto nije tacno, ima gresaka sigurno :)
 
Има на 601 3260, 3262, 3270 њих сам запамтио измађу прва два углавном дође 1285 или 3065 ако није на 56. Онда између другог и трећег иде 3263 или 1338 па затим 1328, а после 3270 иде 1117 или ако он изостане (ретко) иде неки соло типа 491. То је то. Што се 611 тиче знам да има неколико нових и да сам се чудио, између два иде 1357 а између другог и трећег неки стари, некад беше 457, сад 483, 466, 479, ретко и деси се ал то је баш онда почашћена линија ако упадне 1311 са 17 или 1285 са 88. Али онда обавезно солаћи раде 88, кад је неки од тих лудих дана, умело је да буде 466, 469, 476, 477, 486 на 88 али зато 1311, 1330, 1336, 1283, 1285, 1289, 1301 на 611 или још горе на ОСАМДЕСЕТ ДВА...па чак је и 1291 пред расход последњи пут возио на 76! Остало ја ништа нешто нисам фиксирао све је јако климаво сем 1117,1328, 1344, 3260, 3261, 3262, 3271, 3272. Мота се ту много Јапанаца неко јутро их има много, неко јутро нема ниједан све соло, дуги стари Ик и М и понеки Н, а онда поподне све јапанци. Баш немају неки ред то сам приметио, шарено је много.
 
1352, 1361 виђам и ево сад 1362 после дуже паузе. Јел жив 1364 има бар неколико месеци како га нисам видео, било је још лепо време, рекао бих неки почетак октобра.
Успут јел зна неко да ли су 950 и 954 расходовани? 954-Нисам га видео од 11. априла, кад сам га задњи пут видео приколица је била крива на десно, предњи део на лево, слабо је вукао, потонуо је на зглобу и вуко је неке дроњке доле. Тако је возио цео месец сигурно мада е почео да тоне још у новембру 2017. Онда се пар пута покварио, па је на 31 излазио од 1. априла сваки дан у шихту поподне уместо 1003 без задњег поклопца, видео се мотор. 11. априла је чекао вучу код поште на душановцу и од тад је нестао, никад га после нисам видео?
950- од негде лета 2018. и деловао је солидно али га нема баш дуго, има један црвени Н на нбгд стоји и један на Карабумри који је растурен.Тачније један на нбгд је позади један напред. 1360 и који је овај други? Може ли бити 950?
 
1364 radi redovno... on je što ima poremećeni garazni broj, 13 mu je tamno plavo a 64 bela nalepnica... ne mozes ga promasiti i jos uvek je zut.. i 1351 radi na 82 redovno, crven je kao i 1357 koji je na 611 redovan, prepoznatljiv po tamno plavim nalepnicama na soferci..
 
Хвала, знам тачно какав је 1364, него изгледа баш лоше па нисам био сигуран пошто сам њега и 1301 видео исти дан задњи пут реко да проверим да није и он ко 1301.
 
Sa 1364 radio kolega 17 kaže da je i on krš. 1361 sam vozio on je dobar. Inače 1359 danas bio na 4/605 i isključio ga lik prvi krug.
 
Приметио сам да 1364 се нешто вуче тешко, обратићу пажњу. Тачно сам знао да ће бити неки кикс са 1359...дизан 3 пута из расхода и горео, кварио се на сваких 20 дана. Боље да су кречили 1361.
 
Vrh