Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Bender , meni ove prednjice izgledaju identično, ista visina šoferke , prednjih panela. Samo što su se malo igrali sa crnim trouglićima pa sve izgleda drugačije.
 
Pa dobro naravno, nisu to bog zna kakve promene, samo me čudi da nisu na ovom novom modelu stavili te najnovije dizajne. A mislim da sam video i primerak gde ''trouglovi'' nisu samo farbani nego su oblikovani u masku. U zadnje vreme su prezentovali nekoliko modela s tim novim kerefekama i izgledima.

maxresdefault.jpg

maz_avtobus-11.jpg


A što se tiče priče o marketingu, to se odnosi na ovaj spot, reklame i prezentacije na sajmovima. Jer sve češće viđam njihove izložbe i reklamne videe/prezentacije koje su pojam u odnosu na ono što gledam kod naših preduzeća.
 
Наравно да ће бити појам за наша предузећа када њихова држава види интерес у њиховом бољитку, а не у уништавању и приватизацији као што ради наша. Видео је стварно предобро урађен, одушевљен сам!
 
Ima ovde preduzeća koje država itekako podržava i favorizuje pa su opet svetlosnim godinama iza ovih Belorusa po pitanju poslovne politike, marketinga, upravljanja i sveukupnog nastupa na tržištu.
 
A koje to preduzeće država podržava?
Ikarbus?
Mora da zato duguju plate mesecima?

Koja to država ne "podešava" tendere svojim firmama, inače tako se kupuje socijalni mir, daju im posao, da imaju odakle plate dobiti. Politika drugari, pustite bajke. Za mene lično vizuelno, M serija je estetski dosta ispred ovoga.
 
Heh da je samo Ikarbus...

Imamo slučaj Yugoimporta koji država uporno pokušava da pretvori u srpski RosoBoronExport. Poznatiji kao ZDPR u stručnim krugovima, ima svu podršku i olakšice od države. Pa ipak, celokupan nastup na tržištu im se nije promenio od 2000 do danas. Makete, poludovršeni protoipi na sajmovima, zastareli sajtovi, odsustvo koordinacije sa drugim fabrikama i preduzećima, projekti koji ne vode nikuda a opet jedu sredstva...

Zatim beše primer FAPa, koji je odavno bio usvojio čuvenu Zastavinu ''kakva meni plata, takva klijentu vrata'' filozofiju. Do te mere da je čak i Vojsci isporučivao kamione koje bi rđa počela da jede posle nepunih 5 godina. A uz to je imao isti nivo poslovne politike kao Yugoimport. Sve zastarelo, smandrljano i poludovršeno, s iluzijom da će u 21. veku i globalizovanom tržištu, klijenti njima da dolaze na noge. I mada ga država jeste batalila u poslednje vreme (tj. svela ga na radionicu za održavanje, što mu dođe isto), oni su negovali takav naopak nastup i ranije, dok ih je itekako pomagala i podržavala. Uz to su, isto kao i Ikarbus, uspeli da promaše i ispuste svaku poslovnu politiku koja im je u međuvremenu naišla.

S druge strane, pratim dešavanja u Belorusiji poslednjih 10ak godina, najviše zato što im se privreda vrti oko industrije vozila i mašina. I vidim neverovatne promene. Čak i tamo gde učinak ne uspeva da isprati ambicije, vidi se ogroman pomak u mentalitetu i nastupu. Kao što rekoh, gledam reklame, kampanje i izložbe za nekoliko njihovih fabrika i proizvoda - MAZ autobuse, MAZ kamione, Belarus traktore, MZKT transportere, BelAZ rudarske mašine, Štedler ogranak... Svi su svetlosnim godinama ispred onoga što gledam od nas. Ili i ne gledam, pošto naše fabrike spotove i internet prezentacije ni ne prave. Ne računajući sajtove, koji su mahom nepromenjeni od 2000. :roll:

Mislim znaš kako, možemo mi da se tešimo raznim izgovorima. Možemo da se tešimo kako su krivci za ovu situaciju sankcije, ratovi i zapadnjačka domincija/saplitanje. I to jeste deo istine. Samo, onaj ko zna širu sliku, zna da je Belorusija 90ih imala gotovo istu startnu poziciju kao mi. Pošto im je 20%, rečima - dvadeset posto budžeta odlazilo na saniranje posledica Černobilja. A uz to su bili pogođeni ekonomskom neizvesnošću, sankcijama zapada i zastarelim tehnologijama. Dakle vrlo slično kao mi. A sankcije im i dan danas traju. Pa su opet uspeli da se iskobeljaju. I ne samo da povrate stara, nego i da osvoje nova tržišta. A jedna od stvari koja im je pomogla u tome jeste upravo promena mentaliteta i poslovne politike. A ovde se i dalje sve svodi na ŠBB KBB i isticanje krivice drugih a zanemarivanje krivice domaćih ljudi i uprava. I naravno, na večitu kupovinu socijalnog mira™.
 
Inače igrom slučaja, baš sam juče gledao staru emisiju iz 2000. koja priča o tome kako je propao deo automobilske industrije Britanije. I mada nema spora da deo tog problema leži u mutnim preuzimanjima i industrijskom rivalstvu 90ih i 2000ih, više puta je istaknuto da je taj problem počeo mnogo, mnogo pre upliva stranih kompanija i lobija. Došli radnici i menadžeri nekadašnjih fabrika u emisiju i lično posvedočili kako je izgledao rad u njihovim fabrikama 60ih i 70ih.

Svako gled'o samo da otalja svoj deo posla dok se ne oglasi sirena za kraj. I tako 40 godina. Nikakav napredak u dizajnu, slaba komunikacija između uprava i inženjera, ograničavanje na određena tržišta i spavanje na lovorikama umesto da se osvajaju nova tržišta. Zatim, sindikati koji bi minirali svaki pokušaj uprave i/ili vlasti da se smanje bespotrebni troškovi ili otpuste viškovi, opet sa akcentom na ''socijalni mir''.

Rezultat? Odoše Leyland, Austin, Rover, Bedford, Bristol, Scammell, Singer, Triumph... A ono malo što ostade, pokupovaše strane kompanije i pola pozatvaraše a drugu polovinu zadržaše ali uz inkorporiranje svojih tehnologija i politika. Zvuči poznato?
 
Britanska auto industrija je jako čudna, pa opet oni su imali bogato lokalno tržište + kolonije. Vremenom su se ljudima smučili i postali predmet sprdnje, dok su nemci napredovali i postajali sve bolji. Japanci takođe, Koreja grabila uz Japanski know-how ogromnim koracima.
Tačerka je uspela da ih dovede na rub propasti i sad su opstale firme pod tuđom upravom. Rover is over, tj kinezi se nešto igraju, MG takođe. Opel sa zmajem (Vauxhall) u paru sa Opelom živi po kapom PSA. Rolls pod BMW, Bently pod VW, Aston u tesnoj saradnji Mercedesom.........
 
Naravno, nije to nešto što se desilo preko noći i zbog jedne stvari. Zato i kažem ''deo problema''. Sve u svemu, ljudi su živeli od stare slave nekoliko decenija i svaki pokušaj da se stvari dovedu u red, naravno uz određene žrtve, bio je dočekan sa negodovanjem. Rezultat toga je da im je u periodu od 20 godina (od kraja 70ih do kraja 90ih) capnulo pola fabrika i marki. A koje su preživele? One koje su, pod pritiskom novih uprava, iz korena promenile politiku i pristup.
 
Jos bolja grba stoleca kod Ikarbusa, vidite zadnji prepust na gb 52, radio je na 67, onakva sramota ne sme da vozi po milionskom gradu i velegradu poput Beograda... Jako bedno i kriminalno :roll:
 
Znaci, dobro si?
Mi se vec zabrinuli...
;)

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576768#p576768:of04cuyr je napisao(la):
Gaspar18 » 25 Oct 2018 12:00 am[/url]":of04cuyr]Jos bolja grba stoleca kod Ikarbusa, vidite zadnji prepust na gb 52, radio je na 67, onakva sramota ne sme da vozi po milionskom gradu i velegradu poput Beograda... Jako bedno i kriminalno :roll:

Da je prepust kraći #52 bi bio manje zakrivljena kifla. :mrgreen:

16982006750_7ac9fde220_c.jpg


^^^Renault PR100.2 3 Portes, SUB Nancy. Autor: Pierre-Antoine A

Francuska izvedba nemačkog standardlinienbusa i to sa troja vrata. Jedan stepenik manje od IK111, SU220, S115, isto troja vrata, brža razmena putnika (duplo bliža vrata, po jedan mofu između umesto dva), odvajanje putnika po dužini putovanja (pozadi koji putuju dalje, u zoni vrata koji putuju na kraćim relacijama) tako da nema probijanja do vrata i vike "ima izlaz!", kraći zadnji prepust sa horizontalnim motorom bez savijanja kao kifla.
 
Nešto mi ne izgleda da je zadnji prepust puno kraći.

renault_pr100_2_1992-56795.jpg


Problem je što u Beogradu svi se voze 1 do 2 stanice maksimum i ne mrdaju iz zone vrata, a ta 1-2 stanice potraju barem 10-15. :D Tako da dugački hodnici bez vrata nisu za ljude koji silaze na sledeću stanicu i ne pada im na pamet da se zavlače. Takođe za ove što sede i posle zadnjeg momenta kad su već putnici ušli oni kreću da ustaju i proboj kroz zbunjene ljude kao na Sutjesci.

Inače Ikarbus kad napravi karoseriju ona puca bez obzira gde je motor.
 
Dužina 11230, prednji prepust (najverovatnije) 2450 a osovinski razmak 5600 kao kod standardlinienbusa. Dakle 3180 i to delom zbog branika, delom zbog malo duže karoserije.

No totalno nebitno, PR100.2 iz Nansija je dobar primer šta je bilo moguće učiniti.

Ništa nije sprečavalo Ikarus davnih dana da napravi hipotetički SL220 3T. Posle bi i Ikarbus imao osnovu na kojoj može da bazira malo drugačije autobuse.

Inače ovo poslednje za Ikarbus. :lool:

Pazi da se ne oglase ljubitelji Ikarbusa.
 
Jel može neko da mi objasni kakve veze ima zadnji prepust sa Gasparovim komentarom da su Ikarbusi grbavi?

Ako sam ja dobro razumeo, Gaspar priča o onih par IK-103 što im je zadnji deo karoserije iza zadnje osovine ''lego'' odnosno deformisao se pa izgledaju krivi i pogrbljeni.
I premda se slažem da prečesto pominje Ikarbus, ne vidim razlog za podsmeh (njemu) kad priča o tim deformisanim 103kama. Sve i da kažemo da je ono 100% bezbedno (a čisto sumnjam da jeste), ostaje činjenica da takvo vozilo izgleda jadno i opasno, i da nema šta da traži u redovnom saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576910#p576910:qghrteik je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Okt 25, 2018 6:00 pm[/url]":qghrteik]Jel može neko da mi objasni kakve veze ima zadnji prepust sa Gasparovim komentarom da su Ikarbusi grbavi?

Ako sam ja dobro razumeo, Gaspar priča o onih par IK-103 što im je zadnji deo karoserije iza zadnje osovine ''lego'' odnosno deformisao se pa izgledaju krivi i pogrbljeni.
I premda se slažem da prečesto pominje Ikarbus, ne vidim razlog za podsmeh (njemu) kad priča o tim deformisanim 103kama. Sve i da kažemo da je ono 100% bezbedno (a čisto sumnjam da jeste), ostaje činjenica da takvo vozilo izgleda jadno i opasno, i da nema šta da traži u redovnom saobraćaju.

Problematika Ikarbusa su slabe karoserije, noseći elementi očigledno nisu adekvatno dizajnirani da se nose sa opterećenjem i stresom(što pojedini vozači i primećuju da im se vozilo uvija) . Naravno ako tome dodamo i lošu antikorozivnu zaštitu (već zarđalih cevi i limova) imamo dobitnu kombinaciju za otpad.
Hoću reći, dolazi do torzionog uvijanja karoserije kasnije i pucanje nosećih elemenata. To se najbolje vidi po patosu, gde se javlja pucanje i odvajanje/odlepljivanje podnih obloga. Ono što se ne vidi daleko je gore po samo vozilo jer mu bitno skraćuje radni vek a to su pucanja noseće strukture/kutijastih profila. Tu pored pucanja javlja se i korozija (deo vode, vlage prodire i kroz ispucali patos) Naročito su izloženi noseći elementi motora/menjača (zadnji prepust) kao zone osovina/trapova (gde vozilo dobija udare). Slabe tačke su i okviri vrata jer je tu nemoguće staviti poprečna i kosa ojačanja karoserije.
Mercedes posebno ojačava strukturu autobusa u zoni vrata.

D203598--.jpg


Pored estetskog nedostatka pojavljuju se pukotine na spoljnim oplatama i ceo autobus se izvitoperi pa izgleda kao kifla može da dođe i do pucanja odvajanja same karoserije (često se vidi kod vrata u krovnom delu kao linija). Čak i pucanja po dužini.
Džabe Ikarbusu mala cena kad mu karoserija kratko izdrži jako kratko što znači višednevno povlačenje vozila iz saobraćaja (dakle ne radi/ne zarađuje) i ulaganje velikih novaca u sređivanje propale karoserije.

Motor pozadi bočno vertikalno, horizontalno ili motor pozadi postavljen poprečno vertikalno ?
Više sam za bočnu postavku motora (mada i ona ima negativnih strana) jer je bolji raspored mase prednji/zadnji deo.
Sam motor je težak oko i preko 1000 kg, dodamo menjač oko 330-350 kg i ugaoni prenosnik od oko 100 kg, hladnjake, visko ventilator (ceo sklop ima veliku težinu), sistem za prečišćavanje izduvnih gasova, klima kompresor i sve ostalo dolazi se do težine blizu dve tone. Dve tone na konstrukciji udaljenoj oko 3 m od zadnje osovine prestavlja veliko opterećenje zato se kontrukcija dodatno ojačava što opet odražava na težinu zadnjeg dela. Tolika težina kao balast rasterećuje prednji kraj (naprostije kao klackalica) što može dovesti do lošeg upravljanja naročito po kiši i snegu /i na kočenju.
Da ne ispadne da pričam napamet, to se najbolje videlo kad je Ikarbus krenuo da ubacuje pozadi motore (čuveni Ikarbus sa četvoro vrata). Bio je veoma nezgodan za vožnju po klizavom, vozilo neka jednostavno produži pravo kad se pretera sa brzinom.
Bočno postavljen motor predstavlja bolji kompromis, mada su tu opterećeniji levi pneumatici kao i jastuci što utiče na njihov vek trajanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570480#p570480:122bdanj je napisao(la):
Kesha » Čet Sep 27, 2018 6:06 pm[/url]":122bdanj]

E Kešo , gde nema te ?
Ukupan broj zaposlenih u GSP-u u maju 2018. bio oko 5770.
Koliko to vozača ima ako se po Novostima šije 2800 uniformi. Star je članak iz prošle godine pa pretpostavljam da je sada broj zbog odlazaka.

Od aprila 2018. godine, 2.800 zaposlenih u javnom gradskom prevozniku dobija uniforme. Dizajneri još kreiraju radna odela. Šoferima, prema planu, sleduju i kravata, kačket kao i obuća

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ove-cipele

To ispada da ima skoro 3000 nevozača.
 
A да нису у тих 2800 поред возача и разни мајстори који су исто униформисани?
 
:kafa: pedstavljam vam novu ,,NAPREDNU" masineriju!!!

Javni WC na tockovima! :shock: :shock: :shock:
 
Vrh