14 agencija odvodi vozače, Srbiji preti kolaps, već nedostaje 6.000
Beograd -- Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju odlučilo je da zatraži zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače.
U Srbiji trenutno nedostaje 6.000 upravo takvih profesionalnih vozača.
Osim toga, vozači zaposleni u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, često se angažuju i penzioneri, a dešavalo se da po ugovoru o delu budu angažovane i osobe starije od 70 godina.
O ovome se, između ostalog, razgovaralo na sastanku Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Beograd koji je održan u Lastinom Auto-centru u Beogradu.
Ključna tema bila je upravo nedostatak profesionalnih vozača i inicijativa za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u smislu korekcije starosne granice za profesionalne vozače.
Konstatovano je i da veliki broj profesionalnih vozača odlazi iz Srbije, ali i da ekonomska održivost transportnih preduzeća saobraćajnog sistema Srbije i logističke saobraćajne podrške društvu u velikoj meri zavise od profesionalnih vozača autobusa i teretnih vozila.
Vozači, kako je rečeno, najčešće odlaze u zemlje EU, pa tako trenutno ima 14 agencija koje prikupljaju dokumentaciju vozača za rad u inostranstvu. One im organizuju odlazak i polaganje za SPS sertifikate u Vinkovcima, gde sve to mogu da završe za dva dana.
Takođe, rečeno je da od Nove godine Nemačka planira da otvori granice za vozače sa "si-pi-si" (SPS) sertifikatom.
Prevoznici su se saglasili da to može izazvati ozbiljnu destabilizaciju javnog drumskog autobuskog prevoza u velikim gradovima, gde bi bili ugroženi gradski i prigradski prevoz.
Gransko udruženje poslodavaca drumskog saobraćaja je zato odlučilo da podrži inicijativu o hitnoj izmeni Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojom bi se pomerila starosna granica za pristup profesiji profesionalnog vozača na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila.
Ovo bi podrazumevalo da se uvede Probna dozvola C, CE, D i DE, ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C,CE,D i DE, a koja bi važila samo unutar teritorije Srbije.
Sadašnja rešenja u ZOBS-u su preuzeta na osnovu EU direktiva, ali realni problemi i praksa zemalja EU je snizila starosnu granicu za pristup profesiji i primenjuje ih na teritoriji svojih nacionalnih okvira.
Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda je kazao da do kraja sledeće godine svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi poznat kao "si-pi-si".
Oni će, dodao je, po pravilniku koji je na usvajanju u Ministarstvu saobraćaja, dobiti licencu besplatno na pet godina bez naknadne obuke.
Predložena je i digitalizacija sektora drumskog transporta, sa GPS praćenjem vozila drumskog transporta, kao što se primenjuje u zemljama EU radi konkurentnosti na tržištu i bezbednosti saobraćaja, kao i radi eliminisanja zloupotreba i nezakonitog obavljanja komercijalne delatnosti javnog transporta putnika.
Sastanku su prisustvovali direktori velikih prevozničkih kompanija u Srbiji: SP Laste, Arrive Litas, Niš- ekspresa, GSP-a Beograd, Srboeksporta, Suboticatransa, Grasa iz Novog Sada, poslovnog udruženja Panontransporta, kao i predstavnici Gradskog sekretarijata za javni prevoz grada Beograda i predstavnici Sekretarijata za saobraćaj svih većih gradova u Srbiji.
Domaćin sastanka bio je Toni Gajić, generalni direktor SP Lasta, a predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i Agencije za bezbednost saobraćaja, nisu se odazvali pozivu na ovaj skup, saopšteno je iz SP Laste.
Gazde nemojte povećavati plate i dalje zastupajte politiku ako nećes ima ko hoće, tako nam dajete dodatni podsticaj da napustimo ovu teritoriju neću namerno da napišem država jer ovo nije videlo države..
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573657#p573657:2wrf6p48 je napisao(la):stf » Čet Okt 11, 2018 7:24 am[/url]":2wrf6p48]Мене више брине недостатак лекара него возача.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574734#p574734:3himua7r je napisao(la):Express » Pon Okt 15, 2018 3:34 pm[/url]":3himua7r]Svakako mi se više dopao mozak kanadskih inženjera nego budževina poput evropske masne paranoične zadnjice.
Lako se zapaža da je dotični model u startu zamišljen kao standardna platforma za ugradnju dizel, CNG ili hibridnog dizel-električnog pogona koja samim tim predstavlja i dobru osnovu razvoja vozila sa potpuno električnim pogonom.
Navedeno se baš i ne može reći za evropska, kako niskopodna tako i low entry rešenja (koja su inače bazirana na niskopodnim pa samim tim pate od istih problema).
Američki koncept ima daleko više prostora za ugradnju dodatnih sistema bez dizanja svega što postoji na krov. Toliko me trend bacanja svega na krov kod evropskih autobusa iritira da ću preći na samoupravljajuća vozila sa kompletnom opremom na šasiji ispod poda (uključujući i baterije).
Da Laki, toliko prezirem niskopodne tramvaje sa tumorom na krovu da pošto upravo tu nespretno rešenu budževinu sve češće viđam na autobusima evropskih proizvođača mogu reći da mi se Amer baš toliko dopada, posebno od najnovijih Slovena (Solaris). :mrgreen: :twisted:
Mdaaamm, Solaris će fotomodelu dodati tumor u obliku wc šolje (jer je to najlakše uraditi, a što radi i kanadski New Flyer koji je upravo kupio prava na gore pomenuti Orion dizajn) na glavu koji će kako bi maskirao rugobu obaviti ukrasnim papirom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574768#p574768:8b5ajzgm je napisao(la):Express » Pon Okt 15, 2018 6:34 pm[/url]":8b5ajzgm]Žiko radi se o tome da su se Evropljani odlučili na najnepovoljniju konfiguraciju za hibridne i električne autobuse a to je niskopodni autobus sa vratima na zadnjem prepustu. Crći il pući morali su spustiti pod i nazad, a da pritom nisu iskoristili prostor skroz do krova za integrisanje dodatne opreme.
Amerikanci nisu imali nikakvih problema sa ugradnjom glomaznih clean diesel i hibridnih sistema. Evropljani su panično na svakih par godina nešto budžili dok su Amerikanci izbacili sve 2001 i ostali isti do dana današnjeg. Očigledno su razmiljali o tome koji je koncept najprimereniji.
Znači ako Evropljani imaju opterećenije linije neka kupuju zglobne s troja vrata, molim lepo. Tamo gde ne može zglob mogli su da pojačaju takt sa solo autobusima. Pošto-poto solo s troja, u Italiji i sa četvora vrata. :bash: Trpaj, trpaj narod u trovratne autobuse i čitaj stare vesti o masovnom ukidanju tramvaja.
http://mondo.rs/a1138595/Info/Beograd/Novi-autobusi-u-Beogradu.html
Jeste videli ovo? Pumpica za Ikarbus šifra "Chinese Electric 80". Pitam se koje će dizelaše da naruče. Za hibrid nikad čuli.
Na Međunarodni dan beskućnika objavljujemo da DrumoDom uskoro počinje sa radom (posle godinu dana priprema). Biće namenjen svima u Beogradu koji su u situaciji beskućništva. Radi se o specijalno adaptiranom autobusu koji će posećivati mesta gde ovi naši sugrađani borave i obezbedti im besplatno tuširanje, toalete, šišanje, pranje veša, i priliku za razgovor. Tražićemo zajedno trajna rešenja.
DrumoDom će biti naš projekat, projekat svih ljudi koji žele da podrže ove naše sugrađane i sugrađanke.
Fotografije su od slične usluge koju pruža organizacija "Lava Mae" u San Francisku.
https://noizz.rs/noizz-news/beograd...ci-da-se-istusiraju-osisaju-operu-ves/90z6ng3
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574821#p574821:1pntjcwp je napisao(la):Žika » 15 Oct 2018 10:06 pm[/url]":1pntjcwp]
Evropljani su malo racionalni što se tiče prostora kao i prilagođavanje autobusa kupcima. III (za solo) ili IV vrata (za zglob) su opcija kupaca i logično je da tamo gde je velika izmena putnika da vozilo ima i maksimalan broj vrata kako bi se vozilo što kraće zadržavalo u stajalištima. Opet nisu puno lutali, ima par varijacija i uglavnom nude dobro iskorišćenje unutrašnjeg prostora.
Taj sistem kao IKMerc sa stepeništem za zadnji deo autobusa mogu da budu jako opasna, naročito kod iznenadnih kočenja.