Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Raspored komponenti elektro busa sa litijum baterijama.

ap-22239-bild01_neuvorstellung_mercedes_ecitaro-jpg.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ji5mjzRRwL4[/youtube]
 
Koliko sam uspeo da vidim, hibridima su motori pod uglom od 90 stepeni kao kod Urbanwaya.

dscf2818.jpg


Dizeli imaju longitudinalno postavljen motor.

Da, prednji prepust zavisi od širine vrata, ali i od lokacije točka (da li je osovina u ravni sa centrom tog modula ili je pomerena napred ili nazad). Kod Oriona ne samo što su uža vrata (i modul #1) već je cela osovina pomerena bliže vratima, što ni Nova ni evropljani ne rade. Jedino New Flyer.

Zadnji prepust jeste kraći od niskopodnih evropskih rešenja (i od Nove) ali nije mnogo kraći od Nemačkih standardlinienbuseva poput O405 koji još voze po Beogradu.

GMC/Novabus RTS (Rapid Transit Series) i Grumman 870/Flxible Metro su koncepti iz SAD i kao takvi imali su najkraće zadnje prepuste.

26125443262_93df0ff4c0_b.jpg


^^^Flxible Metro D

20243387020_127b3158c1_b.jpg


^^^RTS

20244816139_34abba31ae_b.jpg


^^^LFS

27606189051_f8aa7416e2_b.jpg


^^^Orion VII NG HEV

Dakle svi Kanađani imaju duže zadnje prepuste od starih visokopodnih koncepta iz SAD.

Eto Citaro Electric je primer onoga što me izluđuje. Hlađenje za elektriku su natrtili tamo gde kod dizela inače trte hladnjak za dizel motor. To je lepo sve moglo praktičnije da se nagura skroz pozadi tako da se viljuškarom ceo modul skida. Da su integrisali i klimu ne bi bilo potrebno da budže oplatu iznad krova kako bi sakrili tri grbe zbog klime u sredini. Samo bi ostavili dve kutije kao kod Oriona.

Utešno je to što su jednu grupu baterija stavili pozadi kako bi manje opteretili krov, manje ga ojačali i time uštedeli na ukupnoj masi vozila koja je problem kod baterijskih električnih vozila.

Videćeš, električni dronovi će biti daleko praktičniji od autobusa. Pogonski modul će moći da se montira na različite karoserije - otvorene platforme, putničke salone ili teretne furgone, pa čak i kampere. Možda će se skidati sa sve osovinom, a možda će imati i dva pogonska modula (i napred i pozadi). Koncept je lako skalabilan.

Volgabus dron Matrёshka:

matreshka5.png


072ff252222b27f4e17422334a225144.jpg


Mislim da će sve ovo što sada imamo pojesti dronovi jednog dana - pre ili kasnije. Isti će dolaziti u različitim formatima - od mikro, preko mini i midi do velikih pa čak i zglobnih vozila. Platforma će za razliku od postojećih biti univerzalna za putnička i teretna vozila. Danas se za sutra razmišlja potpuno drugačije.

Taj električni dron autobus će verovatno izgledati vrlo slično kao gore prikazani RTS s tim što će biti potpuno niskopodan sa proizvoljnim enterijerom i vratima sa obe strane kao kod šinskih vozila. Možiže da bude dvosmeran i vetrobransko staklo će biti suvišno.
 
Nije mi jasno šta ti smetaju prepusti ?
Drugo na istu dužinu vozila kada su kraći prepusti kao kod amera onda je daleko duže međuosovinsko rastojanje pa vozilo ima daleko veći krug okretanja što u gradskoj vožnji predstavlja veliki problem.
Ona uska vrata drastično smanjuju protočnost putnika prilikom ulaska i izlaska. Sam koncept vrata koja kad su otvorena poprilično izlaze van karoserije vozaču smanjuju preglednost u bočnim retrovizorima.

Što se tiče Citara i prostora za sistem hlađenja što bi ga stavljali uz zadnju stenu (prozor) ?
Pakovanje baterija zauzima dosta prostora pa time onemogućava montažu sedišta ili bi sedišta bila na veoma visokoj poziciji. Ovako su iskoristili prostor po vertikali.
Nemački inžinjeri su majstori iskorišćenja prostora i smeštaja pogonskih grupa.
 
Longitudinalna dinamika vozila sa različitim odnosom međuosovinsko rastojanje/prepust nije ista. Vozilo sa prepustima 100% dužine međuosovinskog rastojanja više će da "jaši" preko neravnina nego ono sa 70%.

I kratki RTS će manje da skače nego standardni LFS, čak i sa kraćim međuosovinskim rastojanjem. Dakle nema veze osovinski razmak već ukupna dužina prepusta u odnosu na isto.

Znači ako je RTS limunzina onda je LFS Punto. Kada se voziš u limuzini manja je verovatnoća da će ti se prosuti piće. Udobnija je vožnja jer ima manje cimanja napred-nazad gore-dole (jerking).

Druga stvar je zanošenje. Kada autobus skreće on ugrožava sve ostale učesnike u saobraćaju jer može da ih udari (njegov zadnji kraj prelazi u susednu traku, i to suprotno od očiglednog smera kretanja autobusa. Vozač iza autobusa će da očekuje da se autobus skoni, međutim dešava se baš suprotno - autobus izleće u njegovu traku. To je vrlo opasno.

Bilo je snimaka u Njujorku gde su vozači navikli na RTS. Sada snimaju LFS kako ih seče i koči saobraćaj.

Evropa i Amerika su očigledno dva ekstrema pa Kanada onda manje-više dođe neka zlatna sredina. Onaj orion mi je praktičnija hibridna alternativa visokopodnom "standardlinienbus" konceptu.

Naravno Amerikanci nemaju problem uskih traka i malih radijusa krivina. Teoretski njihovi autobusi bi mogli da koriste sve trase koje koriste i zglobni pušeri sa 2-3 rastojanjem od 7m, a kanadski kompromis i na mnogim gde sada mogu da prođu isključivo solo vozila.

Btw. jednom prilikom sam svojim očima prisustvovao nesvakidašnjem događaju otpadanja dela ispod motora usled udara zadnjeg prepusta SG313 o kolovoz na liniji 23 ispred zgrade Vlade Srbije na raskrsnici ulica Kneza Miloša i Nemanjine.

Na kraju krajeva ima i evropski koncept svojih prednosti. Ja sam recimo navikao da ulazim/izlazim na najbliža vrata što su neretko upravo treća.

Što se niskopodnih autobusa tiče na našim ulicama bi voleo da vidim vozila sa ovako rešenim zadnjim delom:

14259090200_307eac0445_c.jpg


^^^Iveco Urbanway CNG

14421796275_a0a44e62c3_c.jpg


^^^Iveco Urbanway Full Hybrid
 
Ja ti pišem manevarskim (okretnost) karakteristikama evropskih autobusa a ti nastavljaš o udobnosti.
Duži prepusti i kraće međuosovinsko rastojanje su upravo zbog toga da bi se poboljšale manevarske karakteristike vozila u evropskim gradovima. Što se tiče zanošenja zadnjeg dela prilikom skretanja to je izraženo samo prilikom oštrog skretanja ali opet ne u tolikoj meri da bi predstavljalo problem. Veće zanošenje je bilo kod Ikarusa i njihovih prikolica koje su prilikom oštrog skretanja znale da zanesu i ceo metar zadnji kraj.
Amerika sa njihovim saobraćajnicama su druga priča.

Da se vratim na popreko postavljen motor u zadnjem delu autobusa pored veće mase na zadnjem prepustu zahteva i ugaoni prenosnik pod uglom 80 stepeni i težine oko 100 kg. Što je poprilično ako je težina šestostepenog EcoLife oko 350 kg a da ne pričam o većim otporima u transmisiji koji dižu potrošnju / poskupljuju održavanje.
 
Злоупотреба је транспорт делова? Они те старе аутобусе користе за такве ствари.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Mnogo se lepo živi u ovoj Srbiji i Beogradu, kad je najveći problem što se u autobusu voze kutije, inače da rešimo dilemu svima koji se mnogo zabrinuše, u kutijama su uniforme za zaposlene GSP Beograd, a možda je pak trebalo raspisati javnu nabavku za usluge transporta tih kutija, verovatno bi tad zadovoljniji bili.
 
Ali zar nema GSP par kamiona sa sanducima za ovakve potrebe? Samo pitam.

Elem, znači vozači će opet nositi uniforme?
 
Kaže da ih vraćaju, tesne. :D



Ovi dokoni stvarno nemaju pametnija posla. Ajde čovek sa ulice , bar novinar da ima pametnije teme za pisanje.
 
У последње време се доста пише о свакавим глупостима само да се заобиђу битне теме. Иначе и мени чудно да немају комбије за овакве транспорте.
 
I Kurir prenosi ovu svetsku ekskluzivu. https://www.kurir.rs/vesti/beograd/3142 ... nutra-foto
Jednostavnije da sve potrpaju u jedan bus.
Viđam neka mala dostavna vozila Fiat Doblo koje koriste kao servisni. Tu je skroman tovarni prostor.
Ostaju minibusevi što voze decu sa posebnim potrebama mada su oni tesniji zbog manjih gabarita i velikog broja sedišta. Opet šteta da se ispljaju tapacirana sedišta sa tim kutijama.
 
Otpisano jeste, ali pobednik sto se tice "zadnjeg prepusta" za seriju grbavih IK103 je 483 danas, ono sa zadnjim prepustom, koji se vidi i 500 metara od tebe da nije pod libelu je zaista katastrofalno ma koliko star bio, je sramotno i katastrofalno... Jednostavno, vreme srednjepodnih autobusa je davno prevazidjeno...
 
Pitao sam se gde si, dugo nisi ponovio neku stvar prepricanu milion puta...
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/autob ... na/1d9c46n

"AUTOBUS JE PODIVLJAO" Evo šta je prijateljima rekao vozač koji se ZAKUCAO U BANDERU na Slaviji

dBOk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWXpRN01EQV8vZGNiNDNjMTVkYjRmNmVmMTY3N2JlOGRhZTg4NzdhZTQuanBlZ5GTAs0C5ACBoTAB


Vozač autobusa Avram Č. (60), koji se u subotu ujutro zakucao u banderu na kružnom toku Slavija, rekao je da je do sudara došlo zbog iberture, nezvanično saznaje "Blic".

On se i dalje nalazi u Urgentnom centru i oporavlja se od stravičnih povreda koje je zadobio prilikom sudara. Lekari su demantovali da je doživeo srčani udar tokom vožnje.

- Njegovo stanje je stabilno, znatno bolje nego juče. On je u sudaru zadobio šest preloma i pred njim je dug oporavak - rekli su iz Urgentnog.


Mdlk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTWpNN01EQV8vOWY0ZmE4NWY5YmE1NTZmNWQwNGZhNjBmZjllOGQyM2MuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB


Prema nezvaničnim informacijama, Avram Č. se nakon operacije probudio i objasnio kako je došlo do nesreće, rekavši da je reč o iberturi, to jest situaciji u kojoj autobus dobija jako ubrzanje bez mogućnosti da se bezbedno zaustavi.

Ovo nije prva nezgoda koja je opravdano ili ne povezana za iberturu. Bilo ih je nekoliko proteklih godina, a najstrašnija 2011. kada je označena, ali ne i dokazana, kao uzrok tragedije na Zvezdari u kojoj je dvoje mladih smrtno stradalo.

Ono što brine vozače jeste činjenica da je pre par meseci, jedan novi autobus takođe imao incident kada se popeo na brdo u Mirijevu, a nezvanično se spominje i slučaj iberture u garaži, i to nakon što je vozilo isključeno iz saobraćaja. Zajedničko svima njima je da su autobusi turske marke "temsa". Važno je napomenuti da mnogi privatni prevoznici koriste ove autobuse, kao i da je ono koje je u subotu vozio Avram Č. prošlo tehnički pregled mesec dana ranije.

Nije tajna da zbog toga među vozačima vlada zabrinutost. Kako niko od nadležnih ni ovog puta nije mogao da potvrdi uzrok nesreće, ostaje da se sačekaju policijski izveštaji koji će rasvetliti nemili događaj.
 
Gaspar kad vidis ikara ti okreni glavu i cekaj sledeci bus po mogucnosti drugog proizvodjaca
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FKwJIYhPLJk[/youtube]

^^^MAZ 216. Izuzev starog dizajna maske i vrata enterijer izgleda sasvim pristojno. Plastika deluje i više nego dobro a nova sedišta su bolja od starih. Trebalo bi da bude hit među domaćim privatnicima.

Ikarbus mi deluje jeftinije iako je skuplji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576547#p576547:2yhthd1z je napisao(la):
direktor » Sre Okt 24, 2018 7:16 am[/url]":2yhthd1z]Gaspar kad vidis ikara ti okreni glavu i cekaj sledeci bus po mogucnosti drugog proizvodjaca
Bolje receno kad ga cuje, jer uvek naglasi kako tacno po zvuku zna koji mu model autobusa dolazi jer se taj zvuk cuje kilometrima daleko...
 
E da je Gašpar vozio te kante da vidiš kako bi se čuo. Niko ne bi došao do reči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576646#p576646:hdjouwvu je napisao(la):
Express » Sre Okt 24, 2018 4:41 pm[/url]":hdjouwvu][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FKwJIYhPLJk[/youtube]
Ono kad jedni Belorusi, deca SSSRa i nacija osakaćena i ukočena sankcijama zapada, imaju bolji marketing nego naša preduzeća koja su nekad bila svetski poznata i poštovana imena... :roll: A pritom im ovo spada u jednu od ''slabijih'' reklama koje sam video u skorije vreme.
To je ono što sam pričao baš na ovoj temi u ranijim raspravama - nisu našu privredu toliko osakatile sankcije i ratovi koliko domaća lenjost i inertnost da se u novom svetu traže i osiguraju nova tržišta. A ovakvi klipovi, kad se uporede sa našim marketingom, su savršena ilustracija te razlike i dokaz da nije sve samo do tehnikalija i tehnologija, nego i do umeća plasiranja na tržištu. Belorusi to shvatiše još pre nekoliko godina pa angažovaše stručnjake (ne znam čiji su ali stručni jesu) da im urade kampanje za nekoliko fabrika. MAZ, BelAZ, MZKT, Minsk traktore... Naši s druge strane, se i dalje mahom oslanjaju na pristupe iz ranih 2000ih i ideju da će klijenti njima da dolaze pred noge i mole ih da im uzmu pare. :roll:

Inače, šta bi sa MAZovim planovima da uvede novi dizajn prednjih i zadnjih maski?
maz-poland-warsaw-2017-exhibition-3.jpg
 
Vrh