Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
U tom slučaju imaš pravo da kažeš ''to je tvoj subjektivni osećaj'', ili jednostavno ovo ''Ти кажеш да ГСП не укључује клима уређаје, а ја ти кажем да су у Космају поправили климу која је уграђена у возило старо преко 10 година и свако ново возило има исправну климу.'' Nemaš pravo da mi kažeš da pričam nešto što ''nema veze s vezom''.

Jer na kraju krajeva to može samo da me motiviše da pokrenem akciju da svako snima vozila u kojima se vozi (zvuk uređaja i putnike) pa da vidimo da li im radi klima ili ne. A mogu da nosim i džepni termometar pa da snimim njega.

Realan sam i ja. I baš zato mi je preko glave više da skoro 20 godina uredno plaćam svoje karte a da se vozim, ili u krševima, ili u ekspres loncima. Po čemu ja nipodaštavam nečiji rad ako kažem da većini vozila klima ne radi i da GSPu i DJP puca ona stvar za komfor putnika? Pa nije bitno koliko su oni uređaja osposobili, nego koliko njih radi u toku vožnje. Da para uvek fali to mi je jasno. Ali onda neka budu ljudi pa neka kažu ''ove godine nemamo resursa za klime, radiće na svega 20% vozila''. A ne da mi u maju na 30 stepeni seru o proleću, u junu na 32 o hladnim noćima, u julu i avgustu o kišama a u septembru o jeseni. Ako oni mene tretiraju kao budalu, zašto ja njih ne bi tretirao kao hohštaplere?

----

I aj da je tako samo sa jednim javnim prevozom pa i da kažemo ''Dobro Bendere malo ljudi ne stižu, što dižeš frku...'' Nego je tako sa svime. Fakulteti i škole puni skupe donirane opreme koja nikad nije korišćena. Vojska puna vozila koja se nikad ne izvoze ''da bi što duže trajala''. Podrumi institucija i službi puni nove opreme i inventara koji stoji i truli jer ''se čuva za posebne prilike''. Garaže preduzeća pune kamiona i mašina koje se ''daju samo odabranima''. Depoi puni vozila kojima se klima pali ''samo u posebnim prilikama''. Znači održava se besmisleni sistem i mentalitet samozavaravanja i smandrljavanja, a sve to da bi neko brao političke poene i kajmake. I kad neko to prokomentariše, onda je to govor mržnje i nipodaštavanje. Ne razumem...
 
Pa niko te ne tera druze da placas, ne razumem stvarno neke ljude sam kazes 20 godina placas a nezadovoljan uslugom. Mi svi porodicno prestali da placamo i ustedimo vise od 6000din mesecno x 12 meseci dovoljno za jedno pristojno letovanje u Grckoj. Od kada sam prestao da placam ne vidim ni pogorsanje ni poboljsanje usluge, meni je isto a usteda je velika. Sad ce neko da kaze pa vlast ce da podigne cenu struje, komunalija, taksi itd. da nadomesti za prevoz pa tacno ali oni ce da nam dignu cenu te iste struje, vode i taksi svakako tako da ovako barem usteda. Rece mi jednom neko na forumu kao sta dobijas sto zavrnes drzavu za 3000 itd. pa 6000 mesecno za gradjanje Srbije gde je prosecna plata 30.000 i nije malo :bash:
 
Dobro, to je sad druga rasprava u koju ne bih da ulazim. Bar ne na ovoj temi. Razumem neke stvari koje kažeš, ali ja ću ipak nastaviti da plaćam.
Al nije meni to problem. Nego me nervira ovo kad neko digne glas protiv nečega a odma ispada da širi mržnju ili da traži previše. Da bismo se na kraju svi složili i konstatovali da, ipak, jeste tako kako je na/opisano.

I kažem, otkako znam za sebe, gledam to na svakom koraku, u svakoj sferi društva. Udare najgore poplave u dokumentovanoj istoriji Balkana - vojska izveze ''čak'' tri amfibije!!! Jer ostale ne može, ne smeju da se habaju. Biološki fakultet dobije nove mikroskope, eno ih sede u podrumu jer ''čeka se da se istroše prvo oni iz 1930ih''. Bolnice dobiju nove uređaje, sve dok ih mediji i ambasade ne pritisnu, te uređaje drže u podrumima jer ''previše su skupoceni da bi se koristili''. Grad, DJP, GSP i svi poreski obveznici uzmu klima uređaje da bi se isti palili tek kad krovovi autobusa postanu ko užarele ringle.

Da ih čovek sve kolektivno pita - čekaj, za koj moj ste ih onda nabavljali ako ih nikad nećete koristiti???!!!

Naveo sam konkretne primere da ne bude da nabadam i izmišljam. Naprotiv, mogao bih da nabrojim još po nekoliko primera iz svake kategorije. Ovde se uporno neguje taj neki naopaki pristup ''čuvamo za kasnije'' i ''kupujemo da bismo mogli da kažeo da smo kupili'' koji na kraju napravi više štete nego što donese koristi i boljitka. Ako nešto ne možeš da koristiš i održavaš, onda ga ni ne kupuj! Iskoristi pare za nešto što će raditi i služiti svrsi za koju je napravljeno! I to je cela nauka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564213#p564213:2ivzgslj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Sep 02, 2018 5:52 pm[/url]":2ivzgslj]Da ih čovek sve kolektivno pita - čekaj, za koj moj ste ih onda nabavljali ako ih nikad nećete koristiti???!!!
Za %. :)
 
Па покрени акцију, јел ја треба да се плашим тога?
Ниподоштаваш рад оних људи који раде у истој тој фирми и са истим ресурсима раде много боље од својих колега (НБГД и Космај наспрам Карабурме и Земуна), а ти их стављаш у исти кош. Карабурма и Земун су своја нова возила уништили, док Космај са најстаријим просеком возила има већи проценат остварених полазака од ово двоје. И то није само мој став, него став већине корисника Космајевих линија.
Колико си заправо реалан ако ти је мука од свега?
Око овог осталог се нећемо расправљати јер није тема.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Hvala što si potvrdio moje pisanje od malopre. Tipičan primerak koji se vodi besmislenim naopakim stavovima o kojima upravo pričam svo vreme.


Usput, veliki pozdrav za tebe i te tvoje što rade u Kosmaju (pošto je očigledno da imaš nekoga tamo, čim ih toliko braniš). Predlažem vam da uz saradnju sa ostatkom GSPa otvorite muzej autobuskih klima uređaja i u njih potrpate sve ove što imate. Da možete da im se divite dan i noć. Pošto vam očigledno samo za to i služe.
 
Vojska je izvukla 3 amfibije sa otpada jer je to neko rashodovo jer nije odrzavo jer je kur... na vise nivoa ...
Nije bilo lopat cizmi itd ....
 
Bender Rodriguez":3jdadd2z je napisao(la):
Hvala što si potvrdio moje pisanje od malopre. Tipičan primerak koji se vodi besmislenim naopakim stavovima o kojima upravo pričam svo vreme.


Usput, veliki pozdrav za tebe i te tvoje što rade u Kosmaju (pošto je očigledno da imaš nekoga tamo, čim ih toliko braniš). Predlažem vam da uz saradnju sa ostatkom GSPa otvorite muzej autobuskih klima uređaja i u njih potrpate sve ove što imate. Da možete da im se divite dan i noć. Pošto vam očigledno samo za to i služe.
Хвала теби што си потврдио да немаш везе са везом ;)

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Nije sa otpada, imaju ih oni jos u inventaru nego ih ne izvoze kad najvise treba.

@Somi
Ja izneo argumente i primere, ti si samo prdeo o majstorima iz Kosmaja. Toliko o tome. Al dobro,ima ona izreka - s kim si takav si.
 
Iako radim u GSP-u preko osam godina, imam problem da shvatim zašto se godinama ne rešavaju gorući problemi, uz pitanje, kuda uopšte vodi trenutna i kadrovska i organizaciona politika. Pisao sam o tome već podosta. Grad protura svoj, po svemu sudeći podoban, al ne preterano sposoban i zainteresovan kadar, a na ključne pozicije koje bi mogle da postave stvari u red, samo kad nebi radili isključivo u interesu vladajuće stranke u Beogradu. Ne mogu se, uz već pomenutu politiku štednje, a na uštrb podmirivanja potreba politički podobnih kadrova, očekivati bog zna kakvi rezultati. Magacini prazni, ljudi se već godinama osipaju, uslovi rada dosta loši, a sve pomenuto stvara jedno teško i ne baš prijateljsko okruženje. Firmu guši oko trideset sindikata, koji služe da organizuju radničko sportske igre i tu i tamo daju poneku sitnu pozajmicu, umesto da se bave uzročnicima gore pomutih pojava. Štite neradnike i poltrone, a zbog članstva, odnosno dobijanja statusa reprezentativnog sindikata, neizbežni su međusobni sukobi, pa se nema mnogo vremena za probleme koji godinama pritiskaju preduzeće. Grad tek nema nameru da GSP, kao glavni i odgovorni, postavi na zdrave noge. Godinama se ne ulaže u infrastrukturu (Kosmaj jeste malo doveden u red), ne nabavljaju se potrebni alati i oprema, a tek ne treba govoriti o nepostojanju adekvatnog kontinuiteta nabavke novih vozila. Plate najslabije među Javno komunalnim preduzećima. U poslednjih deset godina imamo stagnaciju, pa čak i smanjenje zarada, a to najviše ubija ljude. Nezadovoljni radnici teško da mogu biti dobri radnici, što opet ne znači da treba biti destruktivan i maliciozan, ali se definitvno ne može tražiti ne znam kakav učinak bez adekvatne motivacije i malo zdravijeg radnog okruženja. Ljudi se vremenom naviknu na krpež, javašluk, nezainteresovanost rukovodećeg kadra, manjak inicijative, na trpanje radnika i neradnika u isti koš, i na kraju imamo vrzino kolo iz kojeg se jako teško izlazi.

Razlike između pogona GSP-a i više su nego očigledne, mada ni jedan od njih ne funkcioniše onako kako bi trebalo. Jednostavno, neki se samo malo bolje nose sa gore pomenutim problemima. Procedura nabavke delova i opreme preko tendera, dosta koči i komplikuje ceo proces, a tu su i neizmirena dugovanja prema dobavljačima. Opet, hroničan nedostatak sredstava, odnsno, masa novca predviđena od strane Grada, nije dovoljna da pokrije sve rashode, a kamoli stvori neku akumulaciju kapitala. Tu se opet možemo vratiti na kadrovsku i organizacionu politiku Grada s početka ovog teksta. Čelnici Grada baš i ne vole da se mnogo traži i "kuka za svaku sitnicu", pa im "štedljivi" rukovodioci najviše odgovaraju.

No, ne mora se baš ni pasti toliko nisko po pitanju održavanja vozila. Raspoloživi resursi, kako ljudski tako i finansijski, jesu ograničeni, al se mogu bolje iskoristi, što su Novi Beograd, pa i Kosmaj dokazali, a nasuprot Karaburme i Zemuna. Česta smena rukovodstva po pogonima ne daje očekivane rezultate. Ipak, mnogo je više radnika nego neradnika u GSP-u, a ima i zainteresovanih i stručnih rukovodioca. Nažalost, zbog svega napisanog, teško da će onaj bolji deo doći do izražaja, što zbog "vezanih ruku" u mnogim stvarima, što zbog štete koju svakodnevno čine bahati i nezainteresovani neradnici. U svakom slučaju, bez nekog većeg zaokreta u politici Grada prema GSP-u, teško da ćemo videti neki veći pomak na bolje u skorije vreme. To kako će Grad organizovati naplatu, odavno nije problem GSP-a, i ne mogu to koristiti kao izgovor za trenutno stanje u pomenutoj firmi. Održiv model naplate usluge prevoza nakon toliko godina teškog javašluka i bezakonja, uopšte nije lako naći, a nešto mi se čini da im se mnogo više sviđa nesređeno stanje, u kom je lov u mutnom daleko lakši, a još i imaju već pomenuti izgovor za ne baš dobar i pouzdan gradski prevoz kakav imamo već dugi niz godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=564079#p564079:eez5r2ie je napisao(la):
becks89 » Ned Sep 02, 2018 10:20 am[/url]":eez5r2ie]
direktor":eez5r2ie je napisao(la):
Znaci i solarise su uspjeli da raskantaju
Pa uspeli da raskantaju, ta vozila su pregazila pola miliona po oranicama Beograda, 5 godina su kod nas.

Što se paljenja klime tiče, bilo je priče, činjenica je da se iz leta leta bukvalno provlače, sa 20% vozila u kojima radi klima.

Priču o tome da nisu stigli, nisu spremili, može progutati neko ko je autobus na slici video, samo takav neki mozak koji i izjavi takvu nebulozu. Klima uređaj se ne sprema u julu za rad, klima uređaj se čisti u martu, aprilu. Tad se proverava kako radi.
Da su od marta svakog dana po 5 vozila u tri smene pripremali, do tog juna bi osposobili sva svoja vozila. Samo što ih boli uvo, niko ih ne dira, možeš kako hoćeš.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka

Klime je radila profi firma, po dva autobusa dnevno (dobio sam slike, ako nađem postaviću). Temeljno su prane , čišćene i sad vrhunac neke delimično punjene. Jedan ih je radnik proveravao i malo dobio po nosu jer se ustanovio da se klime ne pune sa 16 kg rashladnog fluida već sa 9 kg. Malo bazobrazno ali velika zarada na velikom broju vozila. :notok:

Drugo pitanje je koliko je ostalo para od opremanje kancelarija sa silnim klimama za klime u vozilima ??? I ko je bitniji.

Dalje klime treba da budu pune tokom cele godine, ispravne i redovno servisirane.
Prazna i nezadihtovana/bušna klima je uvod u veliku havariju. Vlaga dovodi do korozije unutar kompresora koji kasnije vodi ka daleko skupljem kvaru, dalje PAG ulje se nalazi u rashladnom fluidu i cirkuliše kroz ceo sistem i štiti ga od korozije. Da bi sistem trajao treba ga uključivati minimu jednom mesečno van sezone. Itd
 
Kešo, radiš 8 godina. Premalo da bi znao istoriju kako je sunovrat krenuo.

od 1991/92.je zbog ratova krenulo kako je krenulo, država/privreda u rasulu para nema. Nema ni za GSP koji je od firme sa viškom para pao veoma nisko. Jedan od njih je i bivši direktor Glavičić (bio dir. u Kosmaju i Karaburmi) koji je video priliku za zaradu. I njegovog ucenjivanja dobavljača delova za pare koje im duguje GSP. STECO je bio jedan od glavnih dobavljača. Posle je bilo raznih unutrašnjih reorganizacija jedna je i ukidanje sektora za kontrolu kvaliteta delova (mada su i oni imali propuste kao kad su dozvolili sredinom osamdesetih da privatnik radi delove za komresore). Dugačka je priča.

Sindikati kao sindikati kad su bili pod dirigentskom palicom DOSa bili su i veliki zamajac za obračun sa vlašću. Uglavnom išlo u korist radnika do momenta kad je SPO uveo privatnike na mala vrata. Tada se njihova uloga svodi na što manje talasanje radi mira u velikoj kući.
Svako vidi priliku i osniva po neki sidikat koji nema nameru da se bori za radnika.

Nezadovoljstvo radnika se može videti u svakom razgovoru sa vozačem. Lako se započne razgovor i puno se stvari sazna.
 
Žiko, kako bi ti opisao situaciju sa uključivanjem klima ovog leta? Dakle mislim prvenstveno na njihovu upotrebu, na to koliko često i u koliko vozila su se uključivale. Šta ti misliš o svemu tome?
 
Katastrofa, generalno.
Leti izbegavam gradski prevoz maksimalno i gledam da kidam živce vozeći se kolima. Jednostavno izludi me smrad ovih što glume kamiondžije pa se peru svaki treći dan i tad kao da ne menjaju garderobu.

Ni privatnici nisu cveće, i njihove gazde gledaju da uštede na gorivu. A to nije mala stavka.
OK ne pada im na pamet da servisiraju klime, da uključuju pa što onda ne naručujete autobuse sa velikim prozorima koji se otvaraju ?

normal_SOLARIS_URBINO_18_832.JPG
 
A što onda ne uzmu model bez prozora ,sedišta , displeja i sa jednim vratima , pošto je to najjeftinija varijanta? A mogli bi i da poizbacuju drške , jer i one koštaju boga oca...
 
Zapravo, čak i to bi bilo logičnije i očekivanije od njih nego ovo da uzimaju nešto što se nikad neće koristiti. Eto umesto što su uzimali klime koje nikad neće uključivati mogli su da uzmu vozila sa većim prozorima. Prozor bar ne može da se pokvari (osim da se ponekad zaglavi), može da se održava selotejpom i novinama i ne traži posebna znanja i veštine da bi bio funkcionalan i upotrebljen.

Jer očigledno je da tehnologije 20. veka nisu za GSP. Zato lepo nek uzmu vozila sa dodatnim stavkama: ''promaja'' i bude lakše i njima i nama. Bar da ne moram da slušam hohštapleraj kako mi pričaju o hladnim noćima i kišnim danima.

@Žiko
Hvala na odgovoru i slažem se u potpunosti.
 
јуче сам се први пут ово лето возио у 18 (Соларис) да није радила клима
 
To je već Novi Beograd, pa nije toliko čudo što klime većinom rade. Imali su praksu, bar dok sam ja radio u tom pogonu, da odrede jednog električara u trećoj smeni samo za klime. Radile su se na proleće čim stigne ulje za kompresore, gas, filteri i naravno kaiševi. Menjali su se i spoljni i unutrašnji filteri. Čak se jedno vreme eksperimentisalo sa metalnim filterima. Pretpostavljam da su perivi, pa se ne moraju menjati često kao obični, kartonski filteri rekao bih. Imaju i oni problema sa nedostatkom delova, ali su umeli da organizuju posao i da malo više "traže i kukaju", pa je održavanje ipak držalo kakav takav nivo. Nisu se vozila puštala u saobraćaj po svaku cenu, a prijavljeni kvarovi su otklanjani u trenutku, kad god se imalo sa čim, a ako to i nije bilo moguće uraditi odmah, što zbog delova, što zbog podele posla po smenama, onda se bar vozilo pregleda, nebi li se ustanovilo dal može još malo da vozi ili je pre za lamelu.

Velika je glupost što su Solarisi naručeni sa malim padajućim prozorima da tako kažem. Na slici je Solaris atinskog gradskog prevoznika. Teško da će se tamo često dešavati da klime ne rade, pa su opet poručeni sa velikim kliznim prozorima. I Solun je dobio Citare recimo, sa takođe velikim kliznim prozorima. Ok, imaju oni i više sunčanih dana, kao i veće prosečne temperature tokom godine, al nije baš ni da Beograd ne zna šta su paklene vrućine tokom leta. Sreća da se bar kod CAF-ova ne dešava da klima ne radi. U njima bi pakao bio možda i veći.
 
I Poljaci imaju velike prozore koji se otvraju. A daleko su hladnije područje.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tbQydFAq5xw[/youtube]
 
Nama su porudzbenu listu sastavljali oni koji se ne voze prevozom to je problem
 
Слична прича као кад су набављани КАФови.
 
U novim busevima na 307, 3251, ili 3254 klima radi jako slabo i od vrućine iz motora se klima skoro i ne oseća. Ne znam stvarno šta rade, da li štede, ili šta? U Connectu 190 jače radi klima nego na novom busu, a i čini mi se na 507
 
Vrh