Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Direktore , odličan komentar :D
Preko Kolena 20:20 24.08.2018.
Pa ako moze za medalju u dzudou ili karateu odjednom 40.000 evra, plus penzija, zasto ne bi moglo vozacu 40 puta manje, i sve bi bilo u redu?
 
Koliko je ostalo ikara novih i solarisa za prefarbavanje kao da su malo usporili
 
Mene interesuje koliko Solarisa leži ispred garaža Novi Beograd i Karaburma na klocnama bez točkova, to je valjda bitnije od toga koliko će žutih kojima su točkovi na broju prefarbati u crveno.
 
Kad smo kod toga, evo dve slike Centrale od pre nedelju dana. Fotografski nisu ništa posebno ali je bio mnogo lep dan, vikend, i još kad sam video naređana sređena vozila pored lepog zelenog travnjaka reko ovo moram da ovekovečim :)

Pogledajte prilog 1
 
Tek će da bude ovoga, nije on čovek kriv, ko zna šta ga tera za volan.
Nakupovalo se autobusa na lizing, pa daj koga daš.
 
Ništa neobično rekao bih. Verovatno nije imao vremena da, makar kao putnik, malo prođe trasu, čini mi se linije 71, a pitanje je dal privatnici uopšte i organizuju ikakvu obuku vozača pred izlazak na liniju. GSP sprovodi obuku novih vozača, preko instruktora rada vozača naravno, pa i na taj način mogu upoznati linije koje pripadaju pogonu kojem su dodeljeni. Ako nakon dužeg vremena vozač i pređe na drugu liniju, obično ima vremena da je obiđe, ili pak da dobije informacije od kolega vozača ili raspoređivača na kraju krajeva.

Ono što me lično malo iritira, jeste da se uvek i za svaku "pojavu" vezanu za javni gradski prevoz, povlači GSP Beograd, kao da po gradu ne vozi oko 400 autobusa privatnih prevoznika. No, GSP ima i posebne službe za odnose sa javnošću i medijski nastup, u kojima očigledno nema dovoljno aktivnih i zainteresovanih radnika. Ne mislim konkretno na ovu vest, nego uopšte. Inače, u pitanju je MAZ 203 nekog od privatnih prevoznika, moguće sa linije 71 kao što već napisah. Nije da je bitno, ali bi rekao da se radi o skretanju iz Milutina Milankovića u Bulevar Umetnosti.
 
No, GSP ima i posebne službe za odnose sa javnošću i medijski nastup, u kojima očigledno nema dovoljno aktivnih i zainteresovanih radnika. Ne mislim konkretno na ovu vest, nego uopšte.
Pa da. Šta god se desi, GSPov default odgovor na sve je: nemamo saznanja.
E onda nek se ne čude kad ih i novinari nekad potkače ni krive ni dužne.
 
To za pisanje novinara i automatsko povlačenje GSP-a je samo posledica neznanja i nesposobnosti novinara da malo istraže, nego se odmah postavlja vest za što više klikova.
Što se tiče ove situacije sa vozačom, ja pretpostavljam isti kao što reče direktor, verovatno je prvi put na toj liniji pa ne zna trasu, što je verovatno posledica manjka vozača. Ne znam kakva je praksa kod privatnika, ali koliko mi se čini, GSP šalje, odnosno zapošljava, vozače na one linije koje idu u krajeve odakle su oni. Baš kod mene prepoznam dosta njih na ulici koji ili voze na 306/311 ili na nekoj drugoj liniji poteza 300. A za gradske linije pretpostavljam da drže obuku/pokazivanje za tu liniju pa i ne bude toliki problem. Tako da je najverovatnije da je ovaj vozač prvi put na toj liniji pa nije znao trasu, što je krivica prevoznika, u neku ruku.
 
Ovo što vozač ne zna put je potpuno normalno na potezu 300 kad pošalju privatnika sa 50. 3-4 puta sam vozačima pokazivao put.
 
Na autoputu brzinom od nekih 30 na sat...
7e087cacc232cfa567370bef73a6c2c0.jpg


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Šta je čudno što ne zna put? Pa kod privatnika ih redovno šetaju po linijama. Ne mogu ljudi da nauče trasu a da im drugi dan nedaju neku drugu.
 
Čudno je što ne može da potrefi Zeleni venac.
Morali bi vozači da znaju linije, kao što Keša reče instruktori vožnje su dužni da ih upoznaju sa linijama.
Verovatno kod privatnika tu brigu niko ne vodi.

Onaj kontrolni panel kod vozača bi mogao da se osposobi da radi i kao navigacija.
 
Kod privatnika nema instruktora, ideš sa vozačem par dana da upoznaš liniju i voziš. E sad ako te prebace na drugu kažu ti pitaj tamo putnike.
 
TIme što su dobili smišljeni i standardni odgovor, nazovi predstavnice GSPa.
Mogu da se opkladim da ne zna ni broj koliko vozila ima u firmi, a ne nešto dalje.

PReraspodela rada, prevedeno na metod GSPa, pozivanje vozača na slobodan dan da odrađuju, pravljenje rasporeda sa jednim slobodnim danom, što sem što je malo naporno, malo je i nezakonito. Nedostatak je i veći, samo što se ne priznaje, zimski red vožnje na papiru, a u praksi će se čekati kao i do sada, što zbog sve veće "ispravnosti" vozila, što zbog toga, da te šihte i dopune koje će dodati (na papiru) neće imati ko da izveze.

Umesto da olakšavaju i omoguće dolazak novih ljudi, obuku mladih kroz program škole GSP, da omoguće ljudima sa strane da dođu u BG da rade, obezbedivši im smeštaj, GSP se odlučio da i tu malo zaradi (tj. par odabranih da zarade), pa sada privatna agencija traži i zapošljava vozače, po vrlo dobrim uslovima, toliko dobrim da beže kod privatnika gde mnogo više rade, ali bar imaju neki novac za to.

Problem nije ovde 200 ljudi, problem je mnoooogoooo veći, ali dobro, polako, kad stane jedan dan sve, onda će neko o tome razmišljati, bliži se 97ma gospodo iz GSPa, dolazi ponovo, nećete još dugo zastrašivati, premeštati ljude koji odbijaju da rade na slobodan dan, nećete još dugo uskraćivati ljude za odmore jer nema ko da radi, samo polako, neće pomoći ni sindikati koje držite.
 
Neće da rade jer rade kod privatnika na slobodne dane. Tamo uzmu više para.
 
Šta se koga tiče kako ću ja da provodim svoje slobodno vreme, koje me zakonski sleduje?
Zakon kaže da mora imati dva slobodna dana, hoću li ja tokom ta dva dana pecati, voziti bicikl, spavati ili ići da vozim kod nekoga, to je moja lična stvar.
Neće da rade jer su nikad bolji uslovi i nikad bolji ljudi nisu vodili tu firmu, ne zna se koji potez im je bolji. Teško onome ko tamo mora da radi.
 
Vrh