Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Kesho, mnogo stvari zavise od kvaliteta voznog parka, pa sad da mi das i najraspadnutijeg Solarisa ili Japanca, vozio bi ga, ali pod uslovom da me ne sacekaju na smeni kanturine od Ikarbusa gde mozak svoj ne cujes, gde su se izgrabavili po libeli, pa kad vidis retrovizor imas utisak da vozis autobus kriv k'o banana... Upravo veceras je to 485 na 610, a pri tome, PAKAO I GREJANJE POZADI je nepodnosljiv... Znaci, daj mi platu i 500E, samo mi daj autobus, a da nije Ikarbus, i 6 dana po 8 sati bi ga vozio, prvi potpisujem !!!
 
Gasp imas dovoljno godina polozi za C ako nemas sacekaj dovoljno i polazi za D
U tom ce i novi busevi za gsp stici iz ikarbusa :D :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560242#p560242:2ttcebcu je napisao(la):
Žika » Ned Avg 19, 2018 12:19 am[/url]":2ttcebcu]Kešo, spavaš , spavaš.
Nije problem kad se lako nađe.
Samo me interesuje kolika je tačna cifra za ova naša sokoćala. Koliko je solo a koliko zglob ?

Problem vozača je i u Novom Sadu. Kolega mi priča da i odande odlaze put Nemačke. Uglavnom organizovano okolina Štutgarta.
Nije samo Srbija pogođena i Makedonija takođe ima odliv.

Prvi primerci solo M-ova isporučeni su M&M transu. Cena je bila negde oko 155.000 evra koliko znam. Zglobni staju malo preko 200.000 evra, mada je cena za GSP upitna, jer ko zna šta je sve njome pokriveno. Obično se pominju i troškovi lizinga, obuke, kao i određene količine rezervnih delova. LE-i su koštali oko 125.000 evra po komadu. Njihove 112-ice i 218-ice koštaju oko 135.000 do 140.000, odnosno između 180.000 i 190.000 evra za zglob. S druge strane, cena itekako zavisi i od broja poručenih vozila. Solaris je na konto najveće pojedinačne porudžbine nakon isporuke oko 350 autobusa atinskom gradskom prevozniku, dao relativno povoljnu ponudu za Beograd. Ne znam dal smo baš dobili 200 autobusa po ceni 180, ali se sećam da je bilo priče kako će Solaris isporučiti 202 autobusa, tj da će još dva dati kao poklon. Dal je to neko samo pustio buvu, ko će ga znati. Ako do nabavke čak 250 autobusa putem kredita EBRD-a zaista i dođe, mogli bi opet na konto velikog broja poručenih vozila dobiti nešto povoljnije uslove i nižu cenu, kao i 2013 godine.

Kao što već napisah u jednom od mojih prethodnih postova, problem nedostatka vozača D kategorije evidentan je u celoj Srbiji, i nije nešto što se može rešiti na nivou GSP-a. Dal ćemo i mi morati da uvozimo vozače, možda iz nekih azijskih ili afričkih zemalja, ili će se država malo ozbiljnije pozabaviti tim pitanjem, ostaje nam da vidimo. Nije samo problem u ceni sigurno, već i u uslovima rada, kao i radnom vremenu. Jeste da mi pola rodbine živi u Nemačkoj preko 40 godina, ali ih iskreno nikada nisam pitao ni koliko njihovi vozači u javnom prevozu zarađuju, niti kakvo im je radno vreme, a realno sumnjam i da ih to interesuje. No, od kolega koji su već dobili papire čujem, da radno vreme u nekim nemačkim gradovima ne prelazi 6h (dal to važi sa celu zemlju, ne bih znao). Pominjan je Hamburg čini mi se. Zarade su negde oko 1800 evra kako čujem. Uslove rada već ne vredi ni pominjati.
 
Neki autobusi poput Konekta i Japanaca su zasluzili produzetak radnog veka, jer opet ponavljam daleko ce se bolje odraditi na odnos cenu i kvaliteta ma koliko god ta vozila stara bila... Umesto Japanaca poseci ove lomove iz 2000 i 2001 godine.
 
Meni se sve čini da će Connecto 155 i 177 uskoro završiti svoje, nisam siguran, ali mislim da hoče
 
Solarisova ponuda je bila 57.562.954,73 evra za (180 autobusa 319794.19 evra po komadu) i ako su po istoj ceni isporučili 200 ispada da je cena pojedinačnog 287814.77 evra. Što i nije neka cifra.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/gsp-k ... ng/x64kb4w

kradonačelnik Beograda Siniša Mali i njegov pomoćnik Borko Milosavljević prisustvovaće sutra potpisivanju ugovora o isporuci 30 novih niskopodnih zglobnih autobusa za potrebe GSP “Beograd”.
Ukupna vrednost ugovora je 8,43 miliona evra, vozila će biti marke “Ikarbus”, a biće kupljena - na lizing.

8 430000 evra kada se podeli sa 30 dobija se 281 000.
Znači Ikarbus košta 281 000 a jedan Solaris 287 814,77 ?????
Razlika 50 000 evra ili samo 6 814, 77 evra ?

Ko je ovde lud ? Ili su drugačiji ugovori.
 
Знате како, ја мислим да се при куповини Икарбуса у целу причу уграђују којекакве шуше.
 
Upravo tako. Sva sreća, pa Grad preko GSP-a nije jedini kupac ikarbusovih autobusa. Jedino je 218M pravljen samo za GSP, dok su svi ostali ikarbusovi modeli završavali i kod privatnih prevoznika, a tu su i druga javna i državna preduzeća.
 
S tim što onoliko koliko se Ikarbus iscima i potrudi kad se radi o autobusima za privatnike, toliko ih boli stvarčica i toliko fušare kad rade za GSP.
Kod njih kao da svaki radnik ima svoju normu koliko će sati mesečno da radi, i ako je prve dve nedelje morao da radi 5 sati dnevno da bi sve detaljno isproveravao na vozilima za privatnike, sledeće dve nedelje, kad bude radio vozila za GSP, obaviće on svoj posao, ali u trajanju od 2 sata dnevno. Odnosno obaviće ga, ali ofrlje.

Koliko Ikarbus ume da ispadne pedantan i korektan prema privatnicima toliko posle sve to ''naplati'' GSPu. Nekadašnja Crvena Zastava je imala neformalni moto ''kakva plata, takva vrata''. Ikarbus, kao pravi primerak još jedne firme koja bi da zarađuje po kapitalističkim, a radi po komunističkim merilima, ima sličnu politiku - ''Gde možeš, ti ućari. Gde ne možeš, ti odradi korektno, pa posle očerupaj i naplati sve to od države''.

Uostalom kao što je Zastava imala fore krajem 80ih i 90ih da civilna i privatna vozila radi kolko tolko korektno (mislim... korektno u odnosu na naš prosek, razumete me...) a zato kad odradi seriju Stojadina za policiju, od njih 20 do Beograda ih stigne 6. Lično mi rekao čovek koji je imao ''čast'' da ih doveze. E Ikarbus je isti taj mentalitet. Samo da se nešto ućari. A najslađi klijenti su mu upravo državna preduzeća, jer tu može da mulja i fušari do mile volje a bez ikakvih posledica.
 
http://www.beograd.rs/lat/potpisan-ugovor-o-isporuci-novih-20-autobusa-za-gradskog-prevoznika/

kradonačelnik je rekao da je potpisivanje ugovora o nabavci još 20 autobusa, koji će biti isporučeni u septembru i novembru, još jedan korak ka konsolidaciji GSP-a, kao i korak ka povećanju efikasnosti i kvaliteta javnog prevoza. Vrednost ove nabavke je 3,7 miliona evra, a finansira je GSP, Grad Beograd uz usluge lizing kuće „S-Leasing d.o.o.”.

3 700 000 evra/ 20 autobusa dobija se cifra 185 000 evra za solo Ikarbus.

I sad o kojim jeftinim autobusima iz Zemuna se ovde priča. Te nekvalitetne kante su preskupe i ne vrede ni trećinu.
 
– Poređenja radi, razlika u ceni između Solarisovih i Ikarbusovih zglobnih autobusa je skoro 50.000 evra po komadu, pa puta 200 autobusa, pa se jasno vidi koliko je to para – priča direktor GSP-a Milković. – Od 2014.godine sarađujemo sa Ikarbusom i veoma smo zadovoljni. Isporučili su nam do sada 30 zglobnih autobusa. Samo još malo da porade na detaljima i biće vrhunski i za napolje! Na svemu što se može poboljšati oni urade još bolje. MAN-ove šasije su najbolje za nas, za naše uslove,kvalitet puteva. Ikarbus koristi prohromske kutije iz Finske.
Do skora im je bio najveći problem vrata, koja su kupovali u Turskoj, koja su u suštini loša i plaćana su 900 evra! Sada su se vratili na Prvu Petoletku kojja ima vrhunsku pneumatiku i to je još jedan plus za našu privredu…

Sad su se vratili na domaća ali problemi ostali.
Decenijama su kupovali osovine i motore od Mađara a domaće izbegavali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560272#p560272:39le9tky je napisao(la):
Vinča307 » 19 Aug 2018, 11:06[/url]":39le9tky]Meni se sve čini da će Connecto 155 i 177 uskoro završiti svoje, nisam siguran, ali mislim da hoče
Pre ce nekog boljeg da rashoduju nego njih.
 
Ziko a s lizing ce da radi za dzabe kolio je njihovo po autobusu to nisi racunao
 
155 i 177 su najveće Connecto kanturine. Ali mogli bi još da rade kao zamena na svim linijama u Kosmaju, kao što na primer rade Ik 103F
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560349#p560349:n8s7m0v7 je napisao(la):
direktor » Ned Avg 19, 2018 3:10 pm[/url]":n8s7m0v7]Ziko a s lizing ce da radi za dzabe kolio je njihovo po autobusu to nisi racunao

Evo drug Direktor

 
Жико, нас ЕРБД може спасити тоталног колапса, јер оно што сам осетио вечерас НИКОМЕ СЕ НЕ ПОНОВИЛО... Возио ме 3288 редован ауто на 73, ладно ГРЕЈАЊЕ радило, а позади наравно пакао... Да ли неко у том Икарбусу води рачуна о путницима који их користи, да ли ико води о пореским обвезницма ове државе који плаћају и толеришу њихов нерад и немарност? Наравно да их заболе... Е зато су приватизација или катанац на њих једини спас, да можемо да себи приуштимо да скинемо са грбаче чак и Н серију, јер све сем Солариса, Конекта и Јапанаца може одмах у расход. Значи Н серија, грбави ИК103, мутанти, фапови... То треба расходовати до краја, а ове последње серије Икарбуса у шихту макнути, да се новајлије навикну на неудобност, па после на праве машине да возе. Е то се зове у преводу квалитет, и повећање услуге... Само правилна, адекватна набавка, али не на силу, већ наменска, ово што се дешава је горе од комунизма мајке ми...
 
A da pitas vozaca sledeci put mozda je covjeku hladno
Ili mozda odrzavanje gsp krivo
E da nastavi da se vozis kod motora mazohizam
 
U 1379 klima radila perfektno, ceo putnicki deo je bio ohladjen savrseno. Da ne bude posle da ne rade klime na starim M-ovima... Rade i na novim samo je pitanje hoce li vozac da upali, bas sam slusao tog vozaca koji vozi 3288 na 73, u razgovoru sa jednim mladjim vozacem, kaze covek da mu klima ne odgovara, jer jednostavno ne zna da namesti da ne duva u njega. Mladji vozac mu je sve objasnio kako se radi, a sad oce li ovaj to primeniti, to je njegova stvar. Takodje mu je pokazao kako se pali i gasi ekran u levom cosku, da mu ne sija tokom nocne voznje, kako se koristi daljinski onaj mali.... Nije uvek Ikarbus za sve kriv. Ne kazem da nisu ni za sta krivi, ali opet nije da je sve njihova krivica.
 
Otkud ovaj MAZ/Belkomunmaš u Ikarbusu?

Mislim da slika ima jedno 2 godine i izgleda da je uslikao neko sa portala Autobusi.net ali se ne pojavljuje ni u jednoj njihovoj vesti. Jel zna neko otkud to vozilo tu i šta je bilo s njim?
 
Није МАЗ, у питању је Belkommunmash E433 Vitovt Max Electro који је не могу да се сетим којим разлогом био у Београду изложен. Након тога је пар дана био у Ик и после се вратио у Белорусију.
Belkommunmash E433 Vitovt Max Electro by Slobodan Kostic, on Flickr
Belkommunmash E433 Vitovt Max Electro by Slobodan Kostic, on Flickr
Belkommunmash E433 Vitovt Max Electro by Slobodan Kostic, on Flickr
 
Čudni putevi Interneta i Google potraga me odvedoše na neke vesti o MAZovim izlaganjima na nekoliko sajmova po svetu 2017. godine i na svim slikama pojavljivalo se baš ovo vozilo. Tako da možda su na nekoj od tih tura svratili do Srbije pa napravili neku neformalnu prezentaciju.

U svakom slučaju hvala na informacijama i ako neko otkrije još nešto neka javi. Baš mi čudno da njega vidim tu. :)
 
Pisao je Sloba o njemu, ako ne ma sajtu, onda bas na forumu. Koliko se secam, Belkomunmaš je bio u nekoj od susednih zemalja na sajtmu(tipa Bugarska) i da je u Ikarbusu cekao samo prevoz(kamion) da dodje po njega... Ne secam se tacno, ali cim budem seo za komp pokusacu da ti nadjem vest. Ako uspem saljem ti u PP.
 
Vrh