Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Mesecima već raskopavaju ulice Marijane Gregoran i Salvadora Aljendea. Tesna je ulica, pa nije baš ispalo kako sam zamislio, al valjda može da prođe kao interesantan kadar :)
 
Gašpar , gde li si ? Živ li si ? Dehidrirao ?
Izgleda da čitaju tvoje muke i patnje pa su rešili da uzmu ponovo kredit EBRD banke što mu dođe Solaris u najavi.
Nije 100% tačno ali očekuje se 250 autobusa od tog broja 100 će biti solo.
 
Ušao napred u autobus, pa se onesvestio od šoka :)

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559941#p559941:17jvlr3h je napisao(la):
Žika » Pet Avg 17, 2018 6:28 pm[/url]":17jvlr3h]Gašpar , gde li si ? Živ li si ? Dehidrirao ?
Izgleda da čitaju tvoje muke i patnje pa su rešili da uzmu ponovo kredit EBRD banke što mu dođe Solaris u najavi.
Nije 100% tačno ali očekuje se 250 autobusa od tog broja 100 će biti solo.

Bilo bi dobro da nije samo buva u pitanju. Nešto sam i ja načuo. 250 novih autobusa nakon pet godina mešetarenja je i više nego neophodno. Ne bih imao ništa protiv da to bude novi Urbino, ali bi ipak više voleo da vidim skoro predstavljenu novu generaciju MAN Lion's city-a u garažama GSP-a, odnosno na beogradskim ulicama.
 
IMG_20180727_183429.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559941#p559941:9jztg1s3 je napisao(la):
Žika » Fri Aug 17, 2018 5:28 pm[/url]":9jztg1s3]Gašpar , gde li si ? Živ li si ? Dehidrirao ?
Izgleda da čitaju tvoje muke i patnje pa su rešili da uzmu ponovo kredit EBRD banke što mu dođe Solaris u najavi.
Nije 100% tačno ali očekuje se 250 autobusa od tog broja 100 će biti solo.
Ziv sam, od rmpanja po Maxiju, i ako do toga dodje do te nabavke, Ikarbus slobodno moze da se zatvori, a ta nabavka je opet smesna, jer nece se likvidirati serije Ikarbusa do 2008.godine, oni ce rashodovati Japance, a po kvalitetu su daleko ispred bilo koje serije 20X od Ikarbusa, i opet ce na ulici biti grbavi IK103... Jeste lepa vest, ali pitanje je sta ce rashodovati od tih serija. Japance i Konekte cuvati ko oci u glavi.
 
Komplikovanog li čoveka. Dosadio si više sa Japancima i Conectima. Shvati već jednom da sve ima svoj rok trajanja, a i jednima i drugima je potreban kompletan remont mehanike i vazdušne instalacije, a to nisu male investicije. Na to obavezno treba dodati i sređivanje karoserije, onoliko koliko je to potrebno u zavisnosti od stanja pomenute. Kpriti toliko stara i izvožena vozila je u najmanju ruku suludo i iracionalno. I opet, pored uloženih na desetine hiljada evra, imaš autobuse 15 godina stare uz jako veliku kilometražu pride. Što se uopšte onda kupuju nova vozila bilo koje kategorije? Jednostavno koristimo jedne te iste automobile, autobuse i kamione 50 godina. Inače, svo to vreme mogu da rade, kao prvog dana i pritom zarađuju pare, a ovi "zapadnjaci" su kompletno ludi što autobuse otpisuju kad nabace poveliku kilometražu i približe se punoletstvu po godinama.

250 novih autobusa će sigurno eliminisati i mnoge matore Ikarbuse, tako da ne treba mnogo da se brineš oko toga. No, treba prvo sačekati raspisivanje tendera preko kredita EBRD-a, ako uopšte dođe do toga. Ikarbus još od neuspele privatizacije 2008/9 godine ima, najblaže rečeno, vrlo ograničen kapacitet proizvođnje, pa je zbog toga i kupljeno 200 Solarisa 2013 godine. Ako Ikarbus i opstane nekim čudom, a sa trenutnim kapacitetom ispod 100 autobusa godišnje, na svakih četiri do pet godina, moraće se uzimati veći kontigenti autobusa nekog od renomiranih proizvođača iz EU, nebi li GSP imao sa čime da radi.
 
Да ли је обавезно да буду из ЕУ? Могу се купити и МАЗови, ево сада је национална банка Белорусије кредитирала набавку 50 МАЗ камиона за ватрогасце, по сличном моделу би могли да узмемо и 200 МАЗ-215.
 
Zgrožavam se i na samu pomisao na to da budem iskren. Nebi imao ništa protiv OTOKAR-a ili Temse recimo. Kupovati MAZ autobuse, koji su po kvalitetu slični, a verovatno i lošiji od Ikarbusa, nema baš nekog smisla. Na kraju krajeva, u Evropi ga retko gde ima, izuzev Rusije, Belorusije i Ukrajine naravno. Kad već moramo da uvozimo autobuse, onda da bar uvezemo malo kompletniji proizvod, koji bi morao imati bolje karakteristike od autobusa jedinog preostalog domaćeg proizvođača.
 
A sto komercjalna banka ne da krefit gradu da kupi ikarbuse
Sve strane banke podrzavaju svoju industriju samo nasi glume budale
Otkud ti to za vatrogasne kamione
Eto tako je moglo i fap i vatrosprem da ih urade bolje da sahranimo industriju mi ce da zivimo od usluga
 
Autobuski sektor MAZa je imao kolko tolko svetlu budućnost pred sobom pre jedno 10 do 20 godina, kad su napravili par velikih koraka napred i privukli pažnju industrije i transportnog sveta. Novi motori, nov dizajn, još jača saradnja sa Neoplanom, bolja udobnost i generalno veliki pomak u odnosu na ružne limene kante iz doba SSSRa. Čak i u Evropi su bili u fokusu pažnje, iako nisu mogli da se plasiraju tamo zbog politike i sankcija. Onda je usledio period inertnosti i stagnacije, i umesto da nastave da guraju napred i redovno se unapređuju, oni su ostali na gotovo istom nivou (u svakoj kategoriji) i time izgubili poverenje starih i interesovanje novih klijenata.

To je što se tiče MAZ autobusa. MAZ kamioni su već druga priča. Mada mislim da oni nikad neće imati neku veliku prođu na ovim prostorima. Iz brojnih razloga. Što ne znači da su loši. Daleko od toga. Ali oni su više za bivša SSSR i Azijska tržišta. I upravo ta sigurna tržišta su navela MAZ da se uljuljka u postojeće stanje i tera tako umesto da napreduje i bude još bolji i kompetitivniji po svetu.

Diretttore,
FAP nije sahranjen, on je većinski sam propao usled niza loših događaja, loših odluka a od nedavno i - lošeg kvaliteta. I mene je bolela duša kad sam video da mu je došao kraj (tj. da će u najboljem slučaju da bude radionica za održavanje) al onda kad sam video na šta liče njegovi moderni proizvodi, sve mi je bilo jasno. Ne pričam samo o autobusima nego i o kamionima. Uključujući i serije koje su radili za Vojsku, a koje su bile katastrofalnog kvaliteta. Još jedna u nizu fabrika zaglavljena u vremenu Jugoslavije i socijalizma koja se nije na vreme trgla i dozvala pameti pa ju je na kraju sve stiglo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560127#p560127:1ul27ayx je napisao(la):
Kesha » Sub Avg 18, 2018 2:04 pm[/url]":1ul27ayx]

250 novih autobusa će sigurno eliminisati i mnoge matore Ikarbuse, tako da ne treba mnogo da se brineš oko toga. No, treba prvo sačekati raspisivanje tendera preko kredita EBRD-a, ako uopšte dođe do toga. Ikarbus još od neuspele privatizacije 2008/9 godine ima, najblaže rečeno, vrlo ograničen kapacitet proizvođnje, pa je zbog toga i kupljeno 200 Solarisa 2013 godine. Ako Ikarbus i opstane nekim čudom, a sa trenutnim kapacitetom ispod 100 autobusa godišnje, na svakih četiri do pet godina, moraće se uzimati veći kontigenti autobusa nekog od renomiranih proizvođača iz EU, nebi li GSP imao sa čime da radi.

Brzo idu ti tenderi.
Ikarbus ima kapacitete ali nema kod da pravi autobuse kao ni kapital. I onu su u debeloj dubiozi, čak nisu imali para za ulje i filtere (za redovno održavanje koje su u obavezi) a da ne pričamo i proizvodnji autobusa.

Da li se isplati remont, pa sigurno da se isplati.
Ne isplati se remont uništenog autobusa, da su te turske autobuse povukli pre 4-5 godina uradili kompetan remont uključujući i najkritičnije sisteme za hlađenje motora+ interkulere bilo bi daleko jeftinije. Ovako su došli u situaciju da pored remonta karoserije treba raditi i remon pregrejanih motora i menjača. E to višestruko diže cenu remonta kao i vreme.
 
Bender Rodriguez

Slažemo se po pitanju stagnacije u razvoju proizvodnog programa beloruskog MAZ-a. MAZ 103, čiju osnovu čini Neoplan N4016 čini mi se, zaista jeste predstavljao veliki iskorak u vreme kada je napravljen. Nažalost, od tada nije makao mislim ni malo, kao što su i MAZ 203 i 215 skromno usavršavani za preko deset godina koliko se proizvode. I ranije sam pisao, da bi stvari bile drugačije da je Ikarbus imao prilike da svoje autobuse proizvede u više hiljada primeraka, kao što je to slučaj kod MAZ-a, i verujem da bi pomak u kvalitetu bio veći, negoli kod pomenutog MAZ-a. Sopstvene niskopodne autobuse, Ikarbus nije proizveo u većim serijama, jer ih nema ni 200 ukupno do sad proizvedenih, pa opet su razlike i više nego očigledne između serija iz 2007 ili 2008 godine u odnosu na one od 2011 na ovamo. MAZ je do sad morao predstaviti naslednika modela 203 i 215, koji bi naravno trebao ponuditi neka nova rešenja, poboljšanu završnu obradu, unapređenju ergonomiju i na kraju moderniji dizajn i eksterijera i enterijera.

O njihovim kamionima baš i ne znam mnogo. Trenutni proizvodni program je nastao kao plod saradnje MAZ-a i MAN-a, ako se ne varam. Kako su se pokazali, ne bih znao, a nešto ne znam da ih uopšte ima u Srbiji ili kod naših najbližih suseda. Pretpostavljam da nisu opterećeni komplikovanim elektronikom, i da im mehanika nije baš najmodernija, al ako je osnova dobra, a sam kamion ne preterano komplikovan za održavanje uz činjenicu da su to radne mašine na prvom mestu, moguće da ne predstavljaju loše rešenje za komunalne ili lakše građevinske delatnosti.

Žika

Kapaciteti Ikarbusa od trenutka kad su započeli restrukturiranje, jesu nekih 250 autobusa godišnje, ali su u stvarnosti ti kapaciteti znatno manji iz razloga koje si i sam naveo. Nedostatak sredstva, pa i radne snage na prvom mestu.

Remont Japanaca i Conecta bi imao smisla da je urađen pre možda tri četri godine i u tome se slažemo. Sada su to već jako islužena vozila, a s obzirom na nimalo naivne uslove rada kakve imamo u Beogradu, mislim da nije realno očekivati da autobusi rade preko 15 godina bez obzira na kvalitet. Sad su već u takvom stanju, kao što i sam kažeš, da cena remonta može dostići ozbiljne cifre. Pitanje je koliko bi još mogli da rade nakon remonta, a tu je i faktor tehnološke i konceptualne zastarelosti tih vozila, koji mislim da ipak nije zanemarljiv.
 
Ja koliko se dobro sećam, Ikarbus je odbijen zbog neispunjavanja nekih uslova tendera ili jer nisu dostavili neke tehničke podatke ili šta već vezano za sam tender. Nije to imalo veze sa kapacitetom proizvodnje, pa da je zbog toga izabran Solaris. A i svakako, u ovom slučaju ako opet bude sličan zahtev od 200+ autobusa, ne treba nikako da se izabere Ikarbus, em što bi ta proizvodnja trajala godinama, em što će ih požurivati pa bismo dobili katastrofalne autobuse.
 
Ne mogu baš sada da se setim svih uslova na tenderu, ali više njih Ikarbus nikako nebi mogao da ispuni. Obrt kapitala među prvima, jer traženi mogu imati samo veliki proizvođači. Tu je mislim bio i minimalan broj proizvedenih autobusa na godišnjem nivou. Cifre se ne sećam. Možda može negde da se iskopa. Kredit je inače davao EBRD, a u tom slučaju dolaze u obzir samo autobusi proizvođača iz EU. Kapacitet proizvodnje je veliki problem, naravno, bio i onda, a sada je možda taj problem i veći. Kako god, hitno je potreban veći kontigent novih autobusa. 250 se čini sasvim korektnim za jednu godinu, s tim da se nastavi sa nabavkom, ako ne već sledeće, onda bar druge godine. Odlična prilika da se uspostavi adekvatan kontinuitet nabavke novih autobusa. Osamdesetak autobusa bi bio neki optimum na godišnjem nivou.
 
Pa oni koji trenutno voze 250 "krševa", koji će biti otpisani dolaskom novih autobusa. Ukupan broj autobusa u GSP -u neće se značajnije uvećavati. Problem nedostatka vozača D kategorije uopšte u Srbiji, sigurno da se ne može rešiti samo na nivou GSP-a. Moglo bi se o tome naširoko pisati, al to ipak nije tema trenutne diskusije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560137#p560137:tqzvjbxv je napisao(la):
direktor » Суб Авг 18, 2018 2:54 pm[/url]":tqzvjbxv]A sto komercjalna banka ne da krefit gradu da kupi ikarbuse
Sve strane banke podrzavaju svoju industriju samo nasi glume budale
Otkud ti to za vatrogasne kamione
Eto tako je moglo i fap i vatrosprem da ih urade bolje da sahranimo industriju mi ce da zivimo od usluga
https://www.danas.rs/drustvo/nova-vatro ... up-srbije/
Eво Дишо, шта више Ватроспрем је у тој причи у дилу са Белорусима, мада су пре неколико месеци баш из Ватроспрема водили неке кинезе што праве лиценцно МБ моторе у Прибој да договоре нови ватрогасни камион који би имао кинески мотор, ФАПову шасију и Ватроспремову наодградњу. Наводно је цена возила са кинеским мотором конкурентнија на тржишту него када се уграђују други увозни мотори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560163#p560163:3287tcx6 je napisao(la):
Kesha » Sub Avg 18, 2018 6:10 pm[/url]":3287tcx6]Ne mogu baš sada da se setim svih uslova na tenderu, ali više njih Ikarbus nikako nebi mogao da ispuni. Obrt kapitala među prvima, jer traženi mogu imati samo veliki proizvođači. Tu je mislim bio i minimalan broj proizvedenih autobusa na godišnjem nivou. Cifre se ne sećam. Možda može negde da se iskopa. Kredit je inače davao EBRD, a u tom slučaju dolaze u obzir samo autobusi proizvođača iz EU. Kapacitet proizvodnje je veliki problem, naravno, bio i onda, a sada je možda taj problem i veći. Kako god, hitno je potreban veći kontigent novih autobusa. 250 se čini sasvim korektnim za jednu godinu, s tim da se nastavi sa nabavkom, ako ne već sledeće, onda bar druge godine. Odlična prilika da se uspostavi adekvatan kontinuitet nabavke novih autobusa. Osamdesetak autobusa bi bio neki optimum na godišnjem nivou.

Samo se vratiš par strana imaju uslovi, ponoviću


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556349#p556349:3287tcx6 je napisao(la):
Žika » Sre Avg 01, 2018 9:59 pm[/url]":3287tcx6]Koliko se vidi iz Politike od 19.10.2012. g http://www.politika.rs/scc/clanak/23709 ... m-ponudaca

Строги услови ЕБРД-а

Пропозицијама конкурса за набавку 180 аутобуса прецизирано је да понуђач мора да испуни неколико услова, од којих су најзначајнији:

* да је у последњих пет година испоручио најмање 400 аутобуса или да има искуство испоручиоца возила у најмање три уговора у последњих пет година, од којих сваки вреди најмање 15 милиона евра;

* да је барем један од тих уговора закључен ван земље произвођача;

* да компанија-понуђач има просечни годишњи промет од 20 милиона евра, ликвидна средства, као и неоптерећену имовину вредну најмање пет милиона евра;

* да уз понуду приложе тендерску гаранцију од два милиона евра или еквивалентни износ у конвертибилној валути;

* Под „лупом” ЕБРД-а нису само понуђачи, већ и наручилац посла. Откако су у априлу ове године градоначелник Драган Ђилас и Томас Мајер, директор ЕБРД-а, потписали Меморандум о разумевању, односно писмо о улагањима, готово сваког дана у највећем градском превознику су експерти ове банке, који прате финансијско стање у предузећу.

-----------------------------------------------------------

Понуђачи чекали последњи час

Иако је тендер за набавку нових возила био расписан 4. септембра ове године, све заинтересоване компаније су чекале, јучерашњи, последњи дан, када су до 12 часова могле да доставе понуду. У 9.30 прва је пристигла понуда чешког „Ивеко ирисбуса”, а „тачку на и” у 11.19 сати ставили су представници пољског „Солариса”.

Примедба „Икарбуса”

Примедбе на процедуру отварања тендера имали су представници „Икарбуса”, који су затражили да се отварање понуда одложи. Комисија је захтев одбила, али је уважена жеља представника земунске фирме да у записник уђе како комисија јуче није разматрала исправност свих понуда.

Финансијски део понуде:

41.400.000 без ПДВ-а – „Ашок Лејланд” (Индија)

54.006.196 – „Ивеко Ирисбус” (Чешка)

57.562.954,73 – „Соларис” (Пољска)

60.409.895,12 – „Ман” (Немачка)

62.994.231, 59 – „Волво бус корпорација” (Шведска)

у еврима

није достављена цена – „Икарбус” (Србија)

непотпуна понуда – „Газ група” (Русија)

Solarisova ponuda je bila 57.562.954,73 evra za (180 autobusa 319794.19 evra po komadu) i ako su po istoj ceni isporučili 200 ispada da je cena pojedinačnog 287814.77 evra. Što i nije neka cifra.

Koliko su izlazili IK218 ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560174#p560174:2hxm9k21 je napisao(la):
Kesha » Sub Avg 18, 2018 6:48 pm[/url]":2hxm9k21]Pa oni koji trenutno voze 250 "krševa", koji će biti otpisani dolaskom novih autobusa. Ukupan broj autobusa u GSP -u neće se značajnije uvećavati. Problem nedostatka vozača D kategorije uopšte u Srbiji, sigurno da se ne može rešiti samo na nivou GSP-a. Moglo bi se o tome naširoko pisati, al to ipak nije tema trenutne diskusije.

Teško, koliko čujem hrvatica sprema transfer blizu 100 vozača za Nemačku. Neki su pre toga završili u Puli.

Bilo je na TV godišnje oko desetak vozača dobije D kategoriju i ako odbijemo penzionere i umiranje dolazi se do velikog minusa. Dosta penzionera završi kod privatnika ali ima i onih koji više nisu sposobni.
 
Izgleda da nisam obratio pažnju kad si prvi put postavio uslove EBRD-a za tender iz 2012 godine. Prošlo je dosta vremena, pa sam više i zaboravio šta je sve traženo. Hvala na podsećanju. Traženi obrt kapitala nije bio tako velik koliko vidim. Prvu tačku su moguće ispunjavali, mada su imali veći prekid proizvodnje od 2009 do 2011 godine. Ako se računa od 2007 do 2012 godine, definitvno je Ikarbus isporučio više od 400 autobusa. Za drugu tačku već nisam siguran. Bilo je nekih sitnih isporuka za Rusiju, al koje tačno godine, ne bih znao. No, sigurno je da ugovori nisu vredeli 15 miliona evra. Takođe, pitanje je dal su tada mogli da ispune uslov i iz treće tačke, zbog pomenutog prekida proizvodnje i započetog restrukturiranja, a isto tako ne možemo znati dal su imali traženu vrednost neopterećene imovine.

Vozača će definitvno nedostajati u najskorijoj budućnosti. Odlasci vozača iz GSP-a jesu učestali u poslednje vreme, a prijemi novih su skoro pa konstantni, ali zbog sporosti procedure, ne uspeva se uvek nadomestiti broj otišlih vozača. Problem kojim će država morati ozbiljno da se pozabavi u narednom periodu. Još uvek ima ko da se javi na otvoren konkurs za prijem vozača, ali plašim se, ne zadugo.
 
Kešo, spavaš , spavaš.
Nije problem kad se lako nađe.
Samo me interesuje kolika je tačna cifra za ova naša sokoćala. Koliko je solo a koliko zglob ?

Problem vozača je i u Novom Sadu. Kolega mi priča da i odande odlaze put Nemačke. Uglavnom organizovano okolina Štutgarta.
Nije samo Srbija pogođena i Makedonija takođe ima odliv.
 
Vrh