Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
То је недостатак адекватног плана обнацљања возног парка. Уместо да лепо направе процену типа, за 3 године иде на отпад 200 аутобуса, хајде да набавимо ове године 50 а следеће две по 70 возила да то спремно дочекамо, они све решавају у задњи час.
 
Pa vidis, da hocemo da nabavimo, nabavili bi 100 polovnjaka ove godine, sa 5 godina starosti, i taman likvidiras serije Ikarbusa do Japanaca i Konekta, jer ipak ostavljas kvalitet na ulici, a ne kvantitet. Bojim se da smo opet zrtve zakulisnih i mutnih radnji u kojima smo sa Ikarbusom u teskom problemu...
 
GSP ima istoriju kupovine polovnih vozila i ne bi bilo loše da nastave tradiciju.
Po evropi može da se nađe solidan broj polovnjaka, doduše ne 5 god starih ali opet očuvani.
 
#1371 danas u Batajnici buvkalno skakutao po putu usled problema sa visinom na prvoj osovini.. Posle otisao za garazu

QClsjhU.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556994#p556994:2hn6waz2 je napisao(la):
Žika » 04 Aug 2018 11:22 am[/url]":2hn6waz2]GSP ima istoriju kupovine polovnih vozila i ne bi bilo loše da nastave tradiciju.
Po evropi može da se nađe solidan broj polovnjaka, doduše ne 5 god starih ali opet očuvani.
Kada su poslednji put kupljena polovna vozila? Ako ne računamo tramvaje, koji zbog svoje specifičnosti ne mogu baš biti relevantni za poređenje sa kupovinom polovnih autobusa.
 
Joj sad sam hteo da napišem nešto o sličnosti polovnih vozila sa pojedinim novim vozilima koje je GSP kupio u zadnjih par godina, al ajd neću... :mrgreen:
 
I ja baš nešto razbiram po glavi i ne mogu da se setim koje je polovne autobuse GSP kupio zadnjih tridesetak godina. Doduše, kao JKP, GSP i ne može da kupi ijedan autobus, al može zato Grad, ako hoće naravno. Svi polovnjaci koji su dolazili u GSP, bili su donacija koliko znam. No, nabavkom određenog kontigenta polovnih autobusa, ne starijih od sedam godina recimo, rešio bi se problem velikog broja isluženih krševa, faktički u trenutku. Definitivno su i Japanci odslužili svoje, i vreme im je za penziju. Ima još uvek solidnih primeraka, ali su u manjini. Stotinak polovnjaka za prvu pomoć i nije tako loša solucija. Mada su, ako se dobro sećam, i najavljivali kupovinu čak 200 polovnih autobusa iz EU.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556998#p556998:eud72gf3 je napisao(la):
busspoter » Sat Aug 04, 2018 12:47 pm[/url]":eud72gf3]#1371 danas u Batajnici buvkalno skakutao po putu usled problema sa visinom na prvoj osovini.. Posle otisao za garazu

QClsjhU.jpg

Na potezu 600 ništa bolje, 1289 pozadi kao da nema amortizere, vuče se, zuji kod točkova kao da nema ulja. Slabo puštaju Solarise, kao da hoće da iskoriste ove kante maksimalno.

Na 603 nemaju rezervu, juče 3 autobusa nisu došla. Jedan ako se pokvari napravi kolaps.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557007#p557007:14s2d4rw je napisao(la):
becks89 » Sub Avg 04, 2018 12:45 pm[/url]":14s2d4rw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=556994#p556994:14s2d4rw je napisao(la):
Žika » 04 Aug 2018 11:22 am[/url]":14s2d4rw]GSP ima istoriju kupovine polovnih vozila i ne bi bilo loše da nastave tradiciju.
Po evropi može da se nađe solidan broj polovnjaka, doduše ne 5 god starih ali opet očuvani.
Kada su poslednji put kupljena polovna vozila? Ako ne računamo tramvaje, koji zbog svoje specifičnosti ne mogu baš biti relevantni za poređenje sa kupovinom polovnih autobusa.

Ma nabavke, kad te žena tera u kupovinu onda nesvesno nastaviš u tom smeru. :D
 
Ne znam koliko je pametno uzimati polovnjake, to je nešto vrlo rizično i komplikovano. Prvo, teško je naći grupu vozila odjednom, tipa 50-100 komada da su iz iste firme, slični uslovi eksploatacije, održavanja itd itd itd. A kupovina, tamo dva, ovde pet isto nema smisla, sama procena vrednosti otvara veliku mogućnost malverzacija i bacićemo pare ko za nov autobus, a dobiti 7 godina eksploatisan autobus. Ako mislimo da je preko cveće i da se to održava, gadno se lažemo, dobar deo vozila preko nema ništa bolju brigu nego kod nas u nekoj prosečnoj firmi.
Kod nas u Bg, oslonac se tražio u vozilima stranog renomiranog proizvođača, Man, Solaris na 10 godina. Sad je prošlo 5, teško da će biti neke ozbiljnije nabavke stranih vozila u skorije vreme, a nije da nije potrebno.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ima i toga što kažeš. Nisam nešto mnogo razmišljao na tu temu, a stvarno je teško naći veći broj istovetnih ili bar sličnih polovnjaka, i po tipu, i po godinama, i na kraju po pređenim kilometrima.

No, računam da imamo previše isluženih autobusa, starih i preko 15 godina, pa bi ti polovnjaci svakako bili u znatno boljem stanju, a i isplativiji u eksploataciji. Problem je i što će autobusi verovatno biti kupovani od Ikarbusa, a nisam baš siguran da mogu da sklope 150 autobusa u roku kraćem od godinu dana. Lepo zvuči 150 najavljenih autobusa za sledeću godinu, al ako ništa ne stigne ove godine, opet je to malo. Kao što sam i pre pisao, GSP-u je potrebno oko sedamdesetak autobusa godišnje, samo da bi se održala trenutna prosečna starost voznog parka. Jednostavno, potrebno je kupovati stotinak autobusa godišnje, bar naprednih pet godina, da bi se konačno vozni park stvarno podmladio, i naravno, smanjio broj izvoženih kanti na ulicama.
 
Može se naći, 20-30 voznih jedinica iz iste firme, sličnog broja kilometara, to su vozila koja su za rashod po standardima zapada. Nemci voze to do neke starosne granice, 7 godina, Skandinavija, voze se do milion, onda prodaj i kupuj drugo, svako ima neka svoja pravila. Niko neće prodati auto koje valja i dobro je za korišćenje, pa nešto ne vidim logiku kupovinu otpada sa zapada.
Možda to jeste kao privremeno rešenje i dosta jeftinije, ali na dugoročnom planu verujem da izađe dosta skuplje.
Sva ta vozila koja dođu kod nas, prvo zahtevaju generalan remont, ko je gledao polovnjake koje se uvoze zna dobro o čemu pričam.
Čak i remontovana, sa dobrim održavanjem mnogo češće se kvare i koštaju nego li nova vozila. Pritom tu dolazimo i do problematike nabavke novih delova, jer ta vozila su već zamenjena novim modelima, teško je doći do original dela za njih, već su to najčešće kopije iz Turske i drugih zemalja poznatih po "kvalitetnim" kopijama.
Lično ne vidim u polovnjacima rešenje za stanje u voznom parku GSPa, problem ne leži u starosti vozila koliko u odnosu prema istim. Nema firme u Srbiji sa više kupljenih novih vozila i firme koja ih brže "sahrani". Dok se to ne promeni, džabe i 200 svake godine da se kupuje.
 
Da, bilo je i priče da "zapadnjaci" prodaju autobuse kad već počinju problemi, odnosno, kad njihova eksploatacija iziskuje veće troškove održavanja, što automatski znači smanjene prihode. Kod nas uglavnom stižu baš izraubovani polovnjaci 10+ godina stari, vrednosti oko 10.000 do 15.000 evra. A mlađa, i ne mnogo izvožena vozila nije baš lako naći u nekom većem broju. Tu je naravno i pitanje cene.

GSP vapi za reorganizacijom na više nivoa. Odnos prema vozilima je, blago rečeno, loš, a pride se još i očekuje da autobusi besprekorno rade i više od 15 godina, i da pritom pređu i po dva milona kilometara. Nema ni govora o prodaji ili rashodu dok se bukvalno ne raspadnu. Naravno, kumuje tome i loše održavanje u kombinaciji sa lošom infrastrukturom, ali ipak, sve ima i svoj rok trajanja.
 
Lako se dođe do ponude od ozbiljne firme.
Bilo koji nemački prevoznik bi rado prodao veći broj svojih vozila po povoljnim uslovima. Tako bi lako obnovio vozni park.
Što se tiče ispravnosti sigurno je da su nemački polovnjaci daleko ispravniji nego ovi naši punoletni. I pouzdaniji. I opet bi trajali bar još 10-15 godina.

Što ti gazda Mile ne kupi nov autobus ? Kupio bi on, to znam ali opet kad za jednog može da kupi pet polovnih relativno mladih onda se zna izbor.
Tako i gradski da prelomi.
Preko dijagnostike i čitanjem parametara može da se ustanovi stanje motora, menjača a ostale sklopeve i karoseriju iskusni majstori.
 
Žika":tzhxbbou je napisao(la):
Lako se dođe do ponude od ozbiljne firme.
Bilo koji nemački prevoznik bi rado prodao veći broj svojih vozila po povoljnim uslovima. Tako bi lako obnovio vozni park.
Što se tiče ispravnosti sigurno je da su nemački polovnjaci daleko ispravniji nego ovi naši punoletni. I pouzdaniji. I opet bi trajali bar još 10-15 godina.

Što ti gazda Mile ne kupi nov autobus ? Kupio bi on, to znam ali opet kad za jednog može da kupi pet polovnih relativno mladih onda se zna izbor.
Tako i gradski da prelomi.
Preko dijagnostike i čitanjem parametara može da se ustanovi stanje motora, menjača a ostale sklopeve i karoseriju iskusni majstori.

Nisi u toku lepi moj, nemam ja gazdu više, kasne ti informacije.
Zašto ne kupuje nov, ne kupuje jer za razliku od GSPa nema nikakve subvencije i sigurne prihode, prihode ima isključivo od odrađenih polazaka. Ulaganjem više novca ne bi se primetila nikakva razlika, usluga bi ostala kvalitetna kao i do sada, sa nešto luksuznijim vozilima doduše, ali i sa godinama rada da se dođe na nulu.
Ovako, ulaže koliko treba da održi konstantnost i kvalitet usluge, a pre puštanja svakog polovnjaka sređuju se kompletno, od mesec do tri meseca pre ulaska u redovan saobraćaj. Ko bi normalan otežavao sebi i skakao u dugove kad nema nikakvu dobit od toga.
Za razliku od njih, GSP treba da podigne kvalitet usluge, a ne da održi trenutni nivo, kupovinom polovnjaka u stanju kakvom se može naći polovnjak, ništa se tu značajnije na bolje promenilo ne bi.
Prelazak na polovnjake, otvorilo bi samo prostora za malverzacije i klepanje, pumpanje računa, još ako bi ih ne daj bože remontovali, ti bi koštali više nego iz fabrike.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ma da svi ti autobusi što voze zapadnim gradovima su već sledećeg jutra za otpad.
Vozila da bi bila u saobraćaju redovno se i ozbiljno održavaju. Održavaju.

GSB nema ni prihode niti izvore prihoda. Ima nešto malo od ugovorenog transporta i reklama. Ostalo je ono što dobija od grada.
 
Jbt koliko niskopodnih iz 2008 su rastureni popravljaju li oni sta
 
direktor":22pjo8pe je napisao(la):
Jbt koliko niskopodnih iz 2008 su rastureni popravljaju li oni sta
Na fotografijama koje je postavio Somi303 se vidi sva ku__obolja GSP-a
I naravno da je tako.
Sasvim logicno.
I meni da neko drugi kupije automobile, ni ja ne bih odrzavao ni popravljao.

Pominjali su se privatnici kao i nabavke polovnih autobusa.

Prva bitna stvar, privatnik SAM finansira kupovinu vozila (ok, finansira i kroz bankarske kredite, ali taj kredit sam vraca), te se domacinski odnose, za razliku od 'ovih' iz 'ničije' (gradske) firme, koje zabole...

Polovnjaci?
Pre 20 godina bio bih za to.
Danas, sa danasnjom tegnologijom, mislim da je to uzaludno bacanje novca.
Dosta na ovaj stav utice i iskustvo iz jednog beogradskog servisa za autobuse i kamione, a gde je klasicna mehanika jos najmanji problem.
Ali sve ostalo jeste. A većina tih vozila su 5-10 godina stara i vecina su od 'dobrih gazda' koji ne stede na odrzavanju (na primer Messer).

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557239#p557239:1ar3zond je napisao(la):
laki72 » Sun Aug 05, 2018 10:53 am[/url]":1ar3zond]
direktor":1ar3zond je napisao(la):
Jbt koliko niskopodnih iz 2008 su rastureni popravljaju li oni sta
Na fotografijama koje je postavio Somi303 se vidi sva ku__obolja GSP-a
I naravno da je tako.
Sasvim logicno.
I meni da neko drugi kupije automobile, ni ja ne bih odrzavao ni popravljao.

Pominjali su se privatnici kao i nabavke polovnih autobusa.

Prva bitna stvar, privatnik SAM finansira kupovinu vozila (ok, finansira i kroz bankarske kredite, ali taj kredit sam vraca), te se domacinski odnose, za razliku od 'ovih' iz 'ničije' (gradske) firme, koje zabole...

Polovnjaci?
Pre 20 godina bio bih za to.
Danas, sa danasnjom tegnologijom, mislim da je to uzaludno bacanje novca.
Dosta na ovaj stav utice i iskustvo iz jednog beogradskog servisa za autobuse i kamione, a gde je klasicna mehanika jos najmanji problem.
Ali sve ostalo jeste. A većina tih vozila su 5-10 godina stara i vecina su od 'dobrih gazda' koji ne stede na odrzavanju (na primer Messer).

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Sta fali tolikom uvozu polovnjaka aman zaman vise? Imas zemlju gde postoji autoindustrija, ALI IMAS NESPOSOBNOG I NEZAINTERESOVANOG PROIZVODJACA AUTOBUSA, KOJI NIJE SPREMAN DA REAGUJE NA KRITIKE NA AUTOBUSE KOME JE ISPORUCIO... Zao mi je jadnih vozaca koji ove sklopocije voze... Sto se tice "bacanja novca", pa da li je bolje kupiti nas skart od autobusa i da ti traje najvise 10 godina, ili da uzmes polovnjaka do 7 godina starosti recimo, i manje ga platis kroz sve sitnice oko odrzavanja i posle ti traje recimo jos 10 do 15 godina...? U cemu je tu problem?
 
Gaspar18":1tvzwd6u je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=557239#p557239 je napisao(la):
laki72 » Sun Aug 05, 2018 10:53 am[/url]":1tvzwd6u]
direktor":1tvzwd6u je napisao(la):
Jbt koliko niskopodnih iz 2008 su rastureni popravljaju li oni sta
Na fotografijama koje je postavio Somi303 se vidi sva ku__obolja GSP-a
I naravno da je tako.
Sasvim logicno.
I meni da neko drugi kupije automobile, ni ja ne bih odrzavao ni popravljao.

Pominjali su se privatnici kao i nabavke polovnih autobusa.

Prva bitna stvar, privatnik SAM finansira kupovinu vozila (ok, finansira i kroz bankarske kredite, ali taj kredit sam vraca), te se domacinski odnose, za razliku od 'ovih' iz 'ničije' (gradske) firme, koje zabole...

Polovnjaci?
Pre 20 godina bio bih za to.
Danas, sa danasnjom tegnologijom, mislim da je to uzaludno bacanje novca.
Dosta na ovaj stav utice i iskustvo iz jednog beogradskog servisa za autobuse i kamione, a gde je klasicna mehanika jos najmanji problem.
Ali sve ostalo jeste. A većina tih vozila su 5-10 godina stara i vecina su od 'dobrih gazda' koji ne stede na odrzavanju (na primer Messer).

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Sta fali tolikom uvozu polovnjaka aman zaman vise? Imas zemlju gde postoji autoindustrija, ALI IMAS NESPOSOBNOG I NEZAINTERESOVANOG PROIZVODJACA AUTOBUSA, KOJI NIJE SPREMAN DA REAGUJE NA KRITIKE NA AUTOBUSE KOME JE ISPORUCIO... Zao mi je jadnih vozaca koji ove sklopocije voze... Sto se tice "bacanja novca", pa da li je bolje kupiti nas skart od autobusa i da ti traje najvise 10 godina, ili da uzmes polovnjaka do 7 godina starosti recimo, i manje ga platis kroz sve sitnice oko odrzavanja i posle ti traje recimo jos 10 do 15 godina...? U cemu je tu problem?

"Aman zaman " objasnih u prethodnom postu sta fali.
Da te mrznja prema Ikarbusu nije totalno obuzela nikada ne bi napisao recenicu u kojoj pozivas na kupovinu buseva starih 7 godina da bi se u njima vozio jos 15!!!
To je covece 22 godine!

Stavi na stranu emocije kada pricamo o nekim konkretnim predlozima.
Ok, ne volis Ikar. I ja vise volim recimo MB. No to nije ono o cemu sam pisao u predjasnjem postu. Ne, nego sam se osvrnuo na predlog o uvozu vece kolicine polovnih vozila.
I iako mi se to pre nekog vremena cinilo kao sjajna ideja, danas mislim da bi to bila velika greska. Danasnji moderan autobus stari drugacije i stari brze nego sto je to bio slucaj nekada. Stari brze, a delovi koji se menjaju su izuzetno skupi.
Samo jedan hladnjak u zamenskoj ili remont varihanti je par hiljada. Izduvni sistemi, hladnjenje, menjaci, upravljanje i kontrola rada motora, menjaca, retardera abs...
Sve to nije postojalo ili je bilo mnogo manje kompleksno nego danas.
A to sto mi mislimo da je svaba bu**** i da dobro i mlado vozilo prodaje jeftino...
Pa to je slika u iskrivljenom ogledalu.
To je ono sto bi mi zeleli, ali na nasu zalost nije tako.
Jedan bogati Bec je menjao autobuse sa napunjenih 15-16 godina.
Dodatni otezavajuci faktor je sto GSP nije neki mali privatnik sa 10 autobusa, vec ima stotine, te bi ta nabavka polovnjaka bila dodatno otezana, osim ako nekoj bu**** ne bi palo na pamet da ulazi u totalnu sarenolikost modela, a samim tim i delova i odrzavanja, te njhove jos vece cene.


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh