„Мултимедијални маркетинг систем”, у виду ЛЦД монитора, постављен у више од 160 аутобуса. – Путници изразили незадовољство због латинице којом је био исписан садржај на „инфоскрину”
Ускоро и сигурносне камере
(Фото Д. Јевремовић)
Београђани који се превозе приватним аутобусима од марта месеца имају прилику да на ЛЦД мониторима прате разноврсне програме, почевши од музичких спотова, преко реклама, па све до информација о најзначајнијим личностима српске историје. Како истичу у „Сербмедији”, предузећу које је заслужно за постављање монитора, иновације су рађене по узору на системе какви постоје у појединим европским метрополама. За сада је „мултимедијални маркетинг систем”, како гласи стручни назив за ЛЦД мониторе, постављен у више од 160 аутобуса приватних превозника. У најскорије време биће постављени и у минибусевима предузећа „Домико”. Комплетан садржај на овим мониторима емитује се ГПРС технологијом. Шта ће се емитовати у ком тренутку зависи искључиво од програмске шеме која је уграђена у компјутерски софтвер.
Иако постављање целокупне опреме у аутобус стаје од две до три хиљаде евра, у „Сербмедији” не страхују од евентуалног вандалског понашања појединих суграђана.
– За сада су реакције путника углавном позитивне. Најчешће примедбе које смо имали биле су у вези са избором музичких нумера и јачином звука. Још емитујемо спотове иностраних поп извођача, одлучили смо се да их ускоро заменимо амбијенталном музиком. Сматрамо да је она најприхватљивија свим друштвеним слојевима – објашњава Ивана Живановић, пи-ар „Сербмедије”.
– Поред тога, путници су изразили незадовољство због латинице којом је у почетку био исписан садржај на „инфоскрину”. Примедба је уважена и сада су све информације на ћирилици – наводи Живановићева.
Она напомиње да ће у време одржавања важних међународних манифестација у нашем граду информације на мониторима бити исписане и на енглеском језику.
Предузеће „Сербмедија” није усамљено у овом пројекту. Осим приватних превозника, у акцију се укључио и „Беоком сервис”.
– Ми смо са „Беокомом” склопили уговор, тако да ће нам од њих стизати све најважније градске вести које ће путници моћи да прате на мониторима. Жеља нам је да Београђани у сваком тренутку буду информисани не само о активностима градских комуналних служби, већ и о културним догађањима у нашем граду. Зато смо одлучили да културне институције рекламирамо потпуно бесплатно – објашњава Небојша Милеуснић, техничка подршка „Сербмедије”.
Надлежни из овог предузећа најављују и неколико иновација. Путници ће, у наредне две недеље, на постављеним мониторима моћи да у сваком тренутку прате позицију аутобуса. То значи да ће, осим сервисних информација и реклама, корисници јавног превоза имати увид и у план града, односно аутобуску трасу, што ће им значајно помоћи приликом оријентације и сналажења по Београду. Осим тога, „Сербмедија” намерава да, уколико добије потребне дозволе, у аутобусе угради и сигурносне камере. Како сматрају представници ове фирме, то ће „значајно утицати на смањење џепарења и других непријатности у возилима градског превоза”.
Према најавама, Београђани ће у аутобусима моћи да прекрате време информишући се и о стању на курсним листама, температури у граду, као и о временској прогнози. Ипак, у „Сербмедији” су изричити да неће бити емитовања никаквог политичког садржаја.
Н. Миковић
[објављено: 04.10.2007.]