Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ajmo da definišemo kad si te četiri godine proveo u garaži i ako nije problem koja pozicija ?

SOUR FAP-FAMOS je najveći proizvođač vozila u tadašnjoj SFRJ. Imali su preseraj ako me dobro služi sećanje za 10000 vozila godišne i bez problema i pompe su stavljali Mercedesove zvezde. Da nije bilo rata Mercedes bi 99% ušao u FAP i imali bi Conecto made in Serbia. Osvojili su dosta pozicija , preseraj se pripremao sa novu generaciju kamiona.... Kasnije se i FAP snalazio kako je mogao , ipak FAP nije na jaslama Beograda kao Ikarbus.
SANOS-ovi autobusi su prodavani širom sveta, čuvene licencne O303 su završile u UK.






uporedi sa originalom



















Ikarbus je daleko od bilo kojeg tehnološkog nivoa zapadnih proizvođača, a to se može videti prilikom bilo koje posete fabrici. Tamo je vreme stalo još početkom osamdesetih a tehnološki nivo sličan manufakturama sa primitivnim alatima.
Nisam siguran da im radi servis na Batajničkom putu a to je tek čudo, kao u rudniku.

Džabe MAN-ova ili Mercedesova osnova kad je sve dalje fušerski odrađeno. Kada vozač završi smenu sa gomilom šrafova koji otpadaju na sve strane i bolom u leđima od Pilotovog sedišta. Večito problemi sa vratima, za elektroinstalacijom, kasnije sa pregrejavanjem motora.
Pa samo prebroj na koliko je otvora vezana klima u putničkom prostoru.
To što mehaničar ima dva dana da izgubi jer pojedinim sklopovima ne može da priđe.

Jednostavno nemaju ni želju ni volju da naprave vozilo u kome će se putnik i vozač prijatno osećati. Ergonomija za vozača na zadnjem mestu. Srećom dolazi sa upravljačem i instrument tablom inače ko za na šta bi to ličilo.
Njima se bezbroj puta sugerisalo u vezi nedostataka ali uvek su bili gluvi.

Svakom transportnom preduzeću treba pouzdan i kroz eksploataciju jeftino vozilo a Ikarbus to nije.
 
@Žika Gde se nalazi servis na Batajničkom putu?

I slike prepunog gb 3206 na 83
mgTrRkj.jpg


i gb 3223
UQO2pNQ.jpg
 
Verovatno misli na ono kod Geomašine, Ikaterm...

Što se slike 83ke tiče, čovek prima putnike u srednjoj traci, alal vera. Žuri na 83, malo po 10min pauze.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Na kraju je njih dvoje izaslo sa trecih vrata jer vise nije bilo mesta, a sledeca 83ka gb 192 posle manje od 2 minute dolazi prazna skoro...
 
Ziko sjediste bira kupac to sto gsp nema sindikat
Pa da trazi prilikom narucivanja buseva neke stavke to je problem generalne dezorganizacije u gsp
 
Put kao staklo, zimskih službi ni u najavi po celom gradu...
Nadam se da su svi dobro, ik112m na 408

Foto: FB grupa vozači autobusa Evropa
ff766be709ec4e087d1780282d56211b.jpg


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527027#p527027:or2fvvzj je napisao(la):
direktor » Čet Mar 22, 2018 9:59 pm[/url]":or2fvvzj]Ziko sjediste bira kupac to sto gsp nema sindikat
Pa da trazi prilikom narucivanja buseva neke stavke to je problem generalne dezorganizacije u gsp

Japanci koliko se sećam imaju Bremshey, Solarisi Isri sve vrhunska sedišta.
Sanosi, MAN-ovi Avtomontaža su imali odlična sedišta Agis Ptuj.
Slična ovom.

14_BREMSHEY%20FA416%20E%20SEAT%20BELT.jpg


Dok je Ikar lomatao leđa vozačima sa sedištima Poliester Priboj, sedište koje niti možeš da odaljiš dovoljno, niti da digneš pa ti kolena udaraju u bradu a o nagibu sedalnog dela da ne pričam. Ista priča se nastavlja sa ovim Pilot sedištima.
 
Nemam običaj da slikam sa telefonom ali evo malo stranih mašina.



 
Sve to stoji da je gsp ikarbusu trazio neko drugo sjediste ili konfiguraciju sigurno bi dobio ali nije
Narucilac postavlja uslove gsp je trazio 2 pp aparata po busu dobio je znaci samo dobro napisan tender
 
Počeli su i MAN-ovi ozbiljno da posustaju, tj. vreme im je za penziju.
Sinoć poslednji polazak 72 sa Zalenog venca jedva i po ravnici, naravno nije uspeo da se popne uz Nikole Dobrovića ni 50m uzbrdo.
 
То кад тако споро иду једва ми делује као некакав проблем са преносом, вероватно се мењачи лоше одржавају или тако нешто или истрошене ламеле
 
Nije li malo nenormalno da poslednji polazak bilo koje linije obavlja autobus star 15 godina, ma kakvog kvaliteta on bio?

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Žika

Bio u garaži od 2012 do proleća 2017. Sama pozicija, tj naziv radnog mesta nije bitan. Dovoljno je reći da sam imao celokupnu evidenciju kvarova za svako vozilo u garaži. Tu spada i kilometraža, kao i redovni servisi. Radio u sve tri smene, a posao takav da sam radio i sa majstorima i poslovođama održavanja, kao i manjim delom sa inženjerima :)

Slažem se za konzorcijum FAP FAMOS. Sigurno da su bili najveći proizvođači vozila u bivšoj Jugoslaviji. TAM je takođe bio ozbiljan igrač. SANOS autobusi su i meni izuzetno dragi, pogotovu 315-ica. Prve primerke su radili tako što su kompletan autobus dobijali iz Mercedesa da bi kasnije sami osvojili proizvodnju, dobrim delom od domaćih komponentaša. Samo motori su većinom bili original mercedesovi koliko znam. Naravno, Ikarbus nije imao ni tako širok proizvodni program, niti je nakon modela IK5 i IK6 radio više autobuse po licenci. FAMOS motori jesu mercedesovi u osnovi, tj rađeni su po licenci, ali jednostavno kvalitetom nisu bili ni nalik originalu. Možda 70-tih i prvom polovinom 80-tih, ali zato su ovi pred raspad Jugoslavije bili za izbegavanje. Generalno, ne znam da je ijedna fabrika u staroj Jugoslaviji nudila motore rađene po licenci, a da su kvalitetom bili istovetni ili bar približni originalu. DMB-ovi motori za Zaustavu definitvno nisu bili na nivou FIAT-ovih, a ni TAM se baš nije proslavio izdržljivošću svojih motora, rađenih valjda po licenci Deutz-a. U pitanju su V6 i V8 motori sa ravnom glavom, ako se ne varam. Mogao sam na raznim stranama naći podatke da su u proseku prelazili oko 500.000 kilometara do generalne, dosta lošije od zapadnoevropske konkurencije. Inače, Neobus je nudio midibus na FAP-ovoj šasiji sa FAMOS motorom pre jedno desetak godina. Tražnja za njim bila je ravna nuli. Pre su mogli da prodaju autobus sopstvene konstrukcije sa Cummins motorom, nego gore pomenutu varijantu, i naravno one koje su izrađivali na VOLVO šasijama.

Na žalost, starih giganata više nema, a od stare slave se ne živi, kao ni od licenci od pre trideset i više godina. FAP je itekako bio na državnoj sisi. Koliko su kamiona prodali privatnim prevoznicima, a koliko vojsci, komunalnim preduzećima i na kraju državnim transportnim kompanijama? Ono malo autobusa koje su uspeli da proizvedu, završilo je većinom u Beogradu, zahvaljući samom Gradu, kao i subvencijama koje su dobili, a kao podsticaj da ih privatnici pazare zajedno sa Ikarbusom i Neobusom. Za razliku od Ikarbusa, FAP nije pokazivao ikakve znake da je sposoban da se makne iz 80-tih godina. Pokušaj proizvodnje sopstvenih niskopodnih autobusa, završio se neuspehom. Solo je kud i kamo bio dobar, al zato je zglob imao poveći broj većih i manjih problema. Morali su i oni za njih uvesti celokupnu mehaniku, uključujući i osovine. Da su kojim slučajem uspeli da naprave adekvatnu osnovu za niskopodne autobuse, vrlo moguće da bi sa Ikarbusom saradnja bila nastavljena, pa bi im možda imali neke šanse da opstanu. S druge strane, i pored tehnoloških zastarele proizvodnje, Ikarbus je ipak uspeo da razvije sopstvene niskopodne autobuse i to još pre 12 godina, kao i da modernizacijama i unapređenjima i jednu 103-jku održi u proizvodnji do današnjih dana.

Slažem se da M serija po ergonomiji vozačkog prostora, nije najsrećnije rešena. Prva serija iz 2013 nema čak mogućnost podešavanja komandne table po visini, ako se ne varam, što je jako čudno s obzirom da dolazi uz MAN-ovu šasiju. Nadam se da je na ovim novim taj nedostatak otklonjen. 112-ice i 218-ice već imaju klasične VDO komandne table sa poprilično dugim hodom podešavanja po visini, pa uz kvalitetno sedište nude dobar radni prostor. Sedište bar nije problem promeniti, a sigurno da bi na zahtev kupca, Ikarbus ugradio kvalitetnije sedište. Recimo, 218-ice za Novi Sad nemaju Pilot sedišta. Trebalo bi da su identična onim u Solarisima. Znači da ipak može bolje. Klimatizacija, kao i izolacija u 112-icama, a verujem i u 218-icama, više je nego zadovoljavajuća. Mnogo toga se nameće i Ikarbusu i GSP-u, pa na kraju dobijemo autobuse sa ne baš dobrim rešenjima na određenim poljima. Poenta je da se ne može sva krivica za to prebaciti na Ikarbus.

Becks

Prošao sam jutros oko pola sedam pored škole u Prnjavoru gde je došlo do nezgode. Još je bio tamo. Verovatno ispravio krivinu, inače nimalo naivnu. Tu definitvno nije teško napraviti grešku, ako je uopšte i bilo greške sa vozačeve strane. Svakako je mogao i preterati sa brzinom, a mislim i da je bilo priče da se autobus može zaneti u takvim uslovima korišćenjem retardera. Put je bio prohodan u vreme mog prolaska, mada je snega bilo na putu. Dobro je da nema povređenih. Tu je inače i blag spust iz pravca Beograda, što svakako može dodatno da zakomplikuje situaciju.
 
Druže sinoć sam u tom periodu išao Batajničkim drumom, koji je ravan kilometrima, put je bio staklo, jer je sneg pao na zaleđenu površinu, od saobraćajne do Batajnice po kanalima je bilo par vozila, e sad uporedi onda put ka Ralji koji je sve sem lakog i kad je suv put. Kolega je na svu sreću dobro, nije ni moralo biti greške, dovoljno je bilo da je ga je kolotrag zaneo i tu nema vraćanja, bez obzira na brzinu, da ne krenu filozofije o izbacivanju iz brzine i ostalom, to su sekunde i 99% će tu udariti kočnicu a to ga neće izvući, dobiće efekat skija.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Kolega mi stanuje u Batajnici i jutros mi je baš potvrdio tvoju priču. Drago mi je što čujem da je kolega dobro. Znam vrlo dobro kako nezgodan avalski put može biti u takvim uslovima, iako je generalno svuda u dobrom stanju. Prolazim njime svakodnevno skoro deset godina :wink: On je trebao tuda proći oko pola šest čini mi se, a eto ja sam kolima prošao sat vremena kasnije u suprotnom smeru. Verovatno je snega bilo i više pre mog prolaska. Voziti kola i autobus nije isto naravno. Vidi se da su bacali so tek od kružnog puta, s obzirom da otud pa na dalje snega više nije bilo. Nisam osetio neko veće "klizanje" pod točkovima, ali sam išao i sporije nego inače u takvim uslovima. Pre par godina sam imao prilike da osetim šta znači kad te led odvuče u krivini, pošto sam se poprečio malo pre skretanja za Beli Potok. Sva sreća pa niko nije naišao u suprotnom smeru.
 
U crvenoj kolor semi su i 3022,3010,3087 i 3024, bili su danas u saobracaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527365#p527365:153xq7dg je napisao(la):
busspoter » Pet Mar 23, 2018 10:19 pm[/url]":153xq7dg]U crvenoj kolor semi su i 3022,3010,3087 i 3024, bili su danas u saobracaju.
Takode 3028 i dalje ima reklamu a ofarban
3094, 3106, 3133, 3135, 3138, 3192,
 
Ko lutka





A enterijer kao da je juče stigao iz Owińska-e.

 
зашто су на 106 ставили Солариса, а на 18 вози контејнер с' почетка 2000их кроз који дува као да си напољу?
 
Па и на 106 се возе људи, не ванземаљци.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
И 106 иде једном у сат времена, па је најмање што могу да им дају нормалан бус.

Sent from mTalk
 
Vrh