Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526527#p526527:1q6v3r4g je napisao(la):
stf » Tue Mar 20, 2018 8:22 pm[/url]":1q6v3r4g]Ova tema se pretvorila u agitovanje uvozničkog lobija.
А шта је ту лоше кад је локални произвођач неспособан да направи аутобус за мале паре а да ваља...? Дођи по ко зна који пут да видиш какве кантурине се дају на 610 без грејања у току зиме... Понављам ти, до Нове Године Кобре и О345 Конекто од Думека су имале грејање да си јакну могао у бусу да скинеш без имало зајебанције... Дођи и питај становнике Галенике, како им је било пре ГСПа и распалих грбавих ИК103, и сад са Думеком и Унакопом, тражим мало реалности, а то је да је Икарбус итекако неспособан за било шта од производње... Нека се деси увоз 200 половњака старијих до 5 година, али то је знак реалности ове државе... Сиромашна смо нација, немамо паре за више, па чак и таксисти гледају да своју услугу наплате вожњом са Астром и Дачијом, него са Мерцедесом и БМВ, све се своди на пуки компромис, а ту нашег Икарбуса нема... И оно што је Кеша налупетао, је заиста за предмет подсмевања иоле нормалном човеку... Док су Јапанци и Конекти газили крвнички стотине и стотине хиљаде километара, Икарбуси су више били поред ливада него било шта друго... Људи, РЕАЛНОСТ ТРАЖИМ, ништа друго...
 
Realnosti kod tebe nema vec mrznja prema ikarbusu
Sad imas man motor man sasiju mjenjac naj bitnije komponente su strane.
Zar nije neko stavljo slike buseva sa te 610 solarisi
 
Djole i Gaspar smoriše za medalju sa Ikarkrševima. Postavljene su slike sa 610...
Ako je grad naručilac vozila za GSP, onda je on i taj koji postavlja uslove za izgled i funkcionalnost vozila i rok, zar ne?
 
Ispisao sam redove i redove o načinu na koji su Japanci bili eksploatisani u odnosu na Ikarbuse. Sažvakani su i apsolvirani nedostaci raznih serija Ikarbusa do 2002, kao i N serije iz 2008. Pa evo, rade mnogi primerci i danas. Pomenute serije do 2002, odnosno 2001 trule, ali realno nisu rađene ne znam koliko puta do sad, a sebe su otplatile za svega pet do šest godina, s ozbirom da je GSP do 2006 držao i noćne linije. I da su tad rashodovane, ne bi predstavljale gubitak, a kamoli posle 16 ili 17 godina. Sve serije od 2002/3 na ovamo, ponovljeno ne znam koliko puta do sad, odradile su posao samo tako. Novobeogradske serije 201-ica GB1110, 1111, 1112 i sl, do dolaska Solarisa 2013, radili su bez većih problema i ostavili 1.500.000 kilometara iza sebe. Isto važi i za 103-jke iz 2003, kao i vrlo dobre serije iz 2006. Sve je to voženo bez mnogo čuvanja i nekog posebnog održavanja. Naravno, posle deset i više godina, počeli su rapidno da propadaju, jer su slaba nega i velika kilometraža uzele svoj danak. Mogli su komotno svi u zasluženu penziju.

Japanci nisu menjali nikog prvih osam godina. Bili su pod strogim nadzorom. Imali su svoje redovne smene, šihte i dopune, kao i redovnu posadu, a ovo poslednje je najvažnije. Nije mogao da ih jaše kako ko stigne. Nakon toga, jesu radili sve i svašta, ali su ipak na Novom Beogradu i nakon tog perioda bili paženi za razliku od Karaburme. Donatori su uz njih dali i gomilu rezervnih delova, kao i par savremenih dizalica. I pored svega navedenog, nemali broj je poodavno rashodovan, pogotovu solaći tipa SL283. D08 ipak ne može biti rađen "100" puta, kao D28, čije su radilice prošle i petu specijalu. Džaba ti dobra šasija, kad mehanika ne može da traje večno, a i ne isplati se raditi ih unedogled.

Na slikama se vide kanali SP Novog Beograda. Posao je inače tako organizovan po turnusima, da se praznjikavi kanali mogu videti samo u drugoj smeni, i to u periodu između 14:00h i 19:00h, a i tad je to retka pojava. Različite opravke se rade po smenama, tako da Japance i Solarise možete videti samo u prvoj i trećoj smeni. U pomenutim smenama je zato uglavnom haos i kanala nikad dosta. Zna i po desetak Japanaca da se isključi u prvoj smeni, uglavnom zbog temperature, gubitka fluida i vazduha, kao i zbog blokiranja točkova. Zbog svega navedenog isključuju se i Ikarbusi, s tim što su nešto češće prijave u odnosu na Japance i za vrata, većinom na serijama do 2002. Naravno, tu su razni kvarovi za električare i za jedne i za druge.

Sve ovo je dosad već i napisano, pa evo ponavljam još jednom i neka to bude i poslednji put. Ako je nekom životna satisfakcija da pljuje po svaku cenu, neću mu više kvariti to zadovoljstvo. Ljudi nisu svesni kroz šta sve prolaze gradski autobusi svakodnevno, i da nije nimalo lak posao održati ih u voznom stanju, pogotovu kad rade i preko 20h dnevno, pa sve da su sastavljeni i od najkvalitetnijih delova. Previše je faktora koji utiču na stanje i dugotrajnost, počev od vozača na prvom mestu, stanja saobraćajnica kojima voze, opterećenja i održavanja na kraju. Samo ljudi koji su proveli neko vreme u tim garažama znaju koji je to posao, a ja sam imao priliku da to i lično iskusnim, ali ne mogu iznositi sve i svašta na forum. I ovo je previše.
 
Hhaha, pobednički komentar na izjavu da su Japanci prani, "eto vidiš u vodi stalno, a nisu zarđali". :lol: Ako ništa, ozbiljan humor na temi. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526559#p526559:pi4rse9w je napisao(la):
Gaspar18 » 21 Мар 2018 12:45 am[/url]":pi4rse9w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526527#p526527:pi4rse9w je napisao(la):
stf » Tue Mar 20, 2018 8:22 pm[/url]":pi4rse9w]Ova tema se pretvorila u agitovanje uvozničkog lobija.
А шта је ту лоше кад је локални произвођач неспособан да направи аутобус за мале паре а да ваља...?

Како си ми ти препаметан. А зашто ти не радиш за 25 сома динара а дајеш квалитет рада ко Немац који прима преко 250 000 динара месечно?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526556#p526556:z1s09786 je napisao(la):
direktor » 21 Мар 2018, 00:19[/url]":z1s09786]Ti svaki put kad naidje ikarbus ti nemoj da se vozis vec cekaj neki drugi bus maz man liaz itd
Наравно,бољедами наиђе Маз негоотпадиз ИкарКРШа.
 
Nasmeja se i ja. Čovek kad čita odmah bi pojurio i uplatio jedan krš.
Baš ću da saznam vreme , pa javljam.
 
Jel stvarno C klasa bolja od Logana ?
Ma ajde?
A sta, ovaj drugi nema ni vebasto grejac?
Nemoguce!!!
I sta, logan truli po rubovima???
Stvarno?!
Pa nista, idem sutra na sajam da kupim C klasu :D
Ughhh... ček, ček...
Ali ja nemam para za C klasu ;)

Postajete vec pomalo dosadni sa tim istrosenim pricama o tome sta je bolje...
Da bi se nesto poredilo, mora biti po ceni i klasi u istom rangu, pa se onda uporedjuje.

Znaci i da zanemarimo ekonomski patriotizam, i teznju da se razvija domaca proizvodnja (a od te teznje nista pamentnije nema), babe i zabe se ne porede.

Ovde su najglasniji u zahtevima za "široko" i galantno trosenje oni koje (oprostite na izrazu) nema pas za sta da ujede. :)

Takvima je sulodo objasnjavati i da proizvodnjom u Ikarbusu pored radnika u zemunu, kroz dobavljace jos hiljade porodica obezbedjuje svoju egzistenciju. Da se ta lova koju oni zarade opet vrti ovde u Srbiji. Da se tako od te love opet deo slije nazad u budzet grada koji je i platio te autobuse (direktno ili preko gradskog prevoznika).

Da od te love onaj radnik "sto pije kafu u zemunu" tu istu kafu kupi u maxi -ju (ne u Intersparu u D ili PL) pa i ovaj mrzovoljni kolega forumas, toliko pun mrznje i razocarenja ima posao i platu...

Polovnih autobusa je u ovu zemlju uvezeno u zadnjih 20 godina na hiljade, pa verovatno i desetinu hiljada...
Usli uglavnom iz nemacke kao "autobusi" , pa se u nemacku vratili kao sekundarne sirovine po 20-30 puta nizoj ceni.
U medjuvremenu trpano delova na njih jer da su valjali ne bi ni zavrsili u Srbiji (i slicnim zemljama koje kupuju otpad po zapadnoj evropi).

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Žika

Pa vidi, dešavalo se da i prva smena nema mnogo posla radnim danom, dok je vikend već druga priča. Ako ćemo zalaziti u detalje, mada to nije za forum, druga smena uglavnom radi isključenja u zavisnosti od kvara, eventualno određena kompletiranja vozila, kao i manje kvarove po prijavi noćnog pregleda koji kreće od 18:00h. Mogu naravno i pripremati teren za noćnu smenu. To znači nabacivanje vozila na kanal i dijagnostika kvara. Retko kad druga smena uspeva da otkloni veće kvarove, jer jednostavno nema vremena, a i broj ljudi je znatno manji. Mogu se po isključenju raditi i Japanci i Solarisi u drugoj smeni, ali opet su to lakši kvarovi. Svi krupniji zahvati rade se u prvoj i trećoj smeni.

Autobusi koji se vide na tvojim slikama, stoje već neko vreme, s obzirom na kanale na kojima se nalaze (201-ica verovatno ima neko kompletiranje, dok 103-jka na dizalici ima neki mehanički problem što je očigledno), sem 103-jke (ona koja nije na dizalici), mada je i ona gurnuta do kraja kanala. 218N visi sa dizalice na kojoj se inače rade krupni zahvati na mehanici. Koga na tu dizalicu okače, ne skida se tako brzo.

Ideš odmah da uplatiš "krš"? Pa jel ih nisu kupovali u ne baš malom broju, što državni što privatni prevoznici? Ispade da je samo GSP "osuđen" na Ikarbus.
 
Dobih info slika je iz prve smene. Radni dan.
Slično je nekad bilo u Kosmaju kad su došli Mercedesi. Mehaničari igrali fudbal.

Kešo, iskreno se seti kako su ti kanali izgledali pre dolaska Solarisa. I Japanaca.

Laki, kako kad su oni veliki uvoznici. Seti se da su još od pamtiveka pored domaćih motora i osovina oni pare davali Mađarima. Trule cevi uvozili iz Rumunije. Stakla iz Turske. Gume pored Tigra oni kupovali plastični Matador. Boli ih klinac za domaće proizvođače.
Boli ih klinac za transportna preduzeća a GSP je najveći među njima, što kasne mesecima za isporuke, što isporučuju nekompletne poluproizvode, što pola autobusa završi pored puta pre isporuke vlasniku.
Da ne pričam da ih ne tangira bezbroj problema u toku eksploatacije , dorada i slično i da samo čekaju najmanju sitnicu kako bi vozilo skinuli sa garancije.

Puno više ljudi zavisi od kvalitetnog i pouzdanog prevoza, puno više ljudi radi u saobraćajnoj struci i direktno zavisi od kvalitetnog vozila.
A Ikarbus na žalost to nije.
To što neki autobus ima višu cenu i nije bez razloga a opet se to jako brzo nadoknadi kroz nižu cenu transportnog rada/ manju potrošnju, duže servisne intervale i na kraju i duži vek trajanja do remonta ili prodaje.
 
Ikarbus izgleda samo losa vozila isporucuje gsp beograd
Novosadski izgledaju kao juce da su dosi u ns
 
Direktore ja obozavam Kosmaj bas zbog Conecto buseva.To su najbolji autobusi bolji od bilo kakve N serije pa cak i od M serije
 
Логично да су бољи, ипак је Мерцедес произвођач са масовнијом производњом. Мени је криво што су нас Турци и Пољаци да кажем престигли а некада су куповали наше Икар(б)усе.
 
Од 1. априла 67 узима Космај а 607 и 612 прелазе у НБГД. КОНАЧНО НЕШТО НОРМАЛНО!!!!
 
Улоге су се за чудо баш промениле. Земун је изгубио брдо јачих линија које је држао, док је Космај дубоко зашао преко Саве и ојачан у возном парку. Притом прича се о гашењу или селидби СП Земун због реституције.
 
Космај више није толики Отпад, сад је Распад а Земун је погон који има само кршеве из фабрике отпадних возила Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526599#p526599:1uegdizg je napisao(la):
hiavata » Sre Mar 21, 2018 8:40 am[/url]":1uegdizg]Hhaha, pobednički komentar na izjavu da su Japanci prani, "eto vidiš u vodi stalno, a nisu zarđali". :lol: Ako ništa, ozbiljan humor na temi. :D
Stvarno je da se izvrnes, ali samo na prvi pogled, jer smo u stvari oguglali na ikarbus koji pocinje sa raspadom vec posle par meseci na ulicama. Njega nikako ne smeju toliko cesto da peru kao druge. Ako je vecini srba dovoljno dva kupanja godinje, onda je to prava mera i za ikarbus. :lool:
 
Žiko, valjda si na osnovu mojih dosadašnjih pisanja mogao da zaključiš da nemam baš toliko godina da znam kakvo je stanje bilo po pogonima pre dolaska Japanaca :wink: Preko četiri godine provedene u garaži, nisu mi dale priliku da vidim tako prazne kanale prepodne radnim danom, sem pred kra smene. Razlog je prost. Ne rade se u prvoj smeni samo isključenja, već i unapred planirani krupni zahvati na mehanici svih tipova vozila u pogonu. Prosto je neverovatno da nigde čoveka ne možeš da vidiš. Vikendom je to još i moguće.

Ne vredi nam da se vratimo u krug. Stavovi nam se razilaze poprilično, što naravno nije problem sam po sebi. Diskusija je tu da argumentima potrkpi stav. Problem je u međusobnom nerazumevanju. Svoje mišljenje i stav, stekao sam radeći sa ljudima koji te Ikarbuse održavaju i voze, kao i na osnovu nekih svojih ličnih impresija. U nekom stvarima definitivno imaš pravo. Ima tu i javašluka i poslovne neozbiljnosti, ali opet, to ima poprilične veze i sa politikom, stanjem u društvu, pa i sa naručiocem posla. Ikarbus ipak nije krš kakvim ga predstavljaš, pogotovu od 2003 na ovamo. Argumente neću ponovo iznositi.

Naravno da su morali da uvoze sve ono što domaći kooperanti nisu mogli da ponude. Radili su to i drugi proizvođači sa prostora bivše Jugoslavije. FAMOS-ovi motori nisu bili na nivou jednog Mercedesa, MAN-a, pa i RABA-e, i uopšte su slabo bili traženi. Nije bez veze SANOS nuđen i sa original mercedesovim motorom, a oni koji su i imali FAMOS motore u prvoj ugradnji, brzo su dobijali zamenske, uglavnom od Mercedesa i DAF-a. Ugrađivani su zato FAMOS ručni menjači. FAP nema šasije svih profila, a ne znam da je ikome isporučivao samo osovine, a nije ni imao šasije za niskopodne autobuse, kao ni odgovarajuće osovine. IK103F je nastao na osnovu saradnje Ikarbusa i FAP-a, i pokazao se kao dobar proizvod. Saradnja nije nastavljena, a to opet nije samo do Ikarbusa, već i do naručioca posla i naravno do tehnoloških kapaciteta poprilično zaostalog FAP-a. Nije ni Ikarbus bog zna kako tehnološki napredan, ali je koliko toliko uspevao da prati svetske trendove. FAP je na kraju krajeva, uvek više bio orijentisan na kamione i proizvodnju delova po licenci, i bio je u tome dosta dobar. Stakla i sad dolaze iz Pančeva koliko znam, sem onih koja se klizno otvaraju, pošto proizvodnju pomenutih pančevačka staklara valjda nije usvojila. Vrata dolaze iz Turske, a sedišta iz Poljske. Pomenuti su bili domaće proizvodnje dok je imao ko da ih proizvede. Cevi su dolazile iz Rumunije u vreme kad ih kod nas nije bilo. Kasnije je snabdevač bio US Steel koliko znam, dok se i ta kompanija nije iselila iz Srbije. Za gume nisam siguran, ali iskreno, ne sećam se da sam video tigrove gume na autobusima ili kamionima. Pogledao sam malo po netu, i nisam našao da imaju pneumatike za teretni program. Ako ih imaju, šteta što saradnja nije ostvarena. Trayal je valjda ranije bio u igri, ali i on je propao koliko znam.

U proizvodni program Ikarbusa, politika se mnogo meša, a kao rezultat toga imamo M seriju i LE, što opet ne znači da su pomenuti loš proizvod, ali se nameće pitanje stvarne potrebe za njima. Ikarbusovi niskopodnjaci su mnogo napredovali od prvih primerka N serije u Novom Sadu i Beogradu, i predstavljaju dokaz da Ikarbus ipak zna da sastavi pristojan autobus. Dokazano kod privatnika u Beogradu i drugim manjim gradovima u Srbiji, zatim kod JGSP-a Novi Sad, pa i u GSP-u serijom iz 2012 godine. To je ono što danas treba da nam bude važno, a ne da se bavimo proizvodnjom Ikarbusa pre petnaest i više godina o kojoj se naravno može diskutovati, ali ne treba preko toga gledati današnju proizvodnju.

Žao mi je što je ova tema konkretno, prepuna klinačkog prepucavanja. Jedne te iste glupe fraze klinaca koji verovatno ništa u životu nisu radili, al zato sebi uveliko daju za pravo da procenjuju šta valja, a šta ne. Verujem da će se sami prepoznati. Samo se pljune bez prethodnog obrazloženja. Poentu toga nikad razumeti neću.
 
Vrh