Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ima ih sad cesto u Zemunu vidjam pokvarene, pre neki dan je osato gb 160 u kvaru na sred puta kod Poste..
 
Racunaj da su zgazili blizu 2.miliona km, imali su neke sitnije kvarove na menjacu i diferencijalu, a i dalje traju, samo neka potraju sto duze !!!
 
Aman prekini više da troluješ i po putanju Japanaca, a i Concto-a života ti. Da smo iole normalno i pristojno društvo, svi bi oni išli pod presu odavno. Em matori, em izvoženi, a očekuje se neki kvalitet prevoza od strane GSP-a. Za gradski autobus najviše do 12 godina rada i do milon kilometara ili malo preko toga i otpis, ili eventualno slanje u neku sredinu gde će moći još malo da rade u manje zahtevnim uslovima. Zašto za privatnike važi limit do 10 godina, a za Lastu do 13? Zato što to Gradu tako odgovara, jer ne mora da ulaže novac u obnovu voznog parka u meri u kojoj bi trebalo. Zato GSP mora da održava vozila i do 20 godina stara i sa preko 2.000.000 pređenih kilometara, i to u teškim uslovima eksploatacije kakve imamo u Beogradu. Daleko od toga da je održavanje u GSP-u sjajno, ali da se nema sa čim raditi, nema se, a očekivanja visoka što od putnika što od Grada.
 
E pa vidis, to nije trolovanje vec cinjenica, da nije bilo tih Japanaca i O345 bilo bi gore nego 90ih godina, 2013 su dosli Solarisi i znacajno podigli kvalitet usluge, nazalost zbog loseg odrzavanja je stanje takvo kakvo je. Kad vec spominjes onda ulaganje u vozni park, da smo siromasni jesmo, ali da mozemo da priustimo nesto putem erbd itekako mozemo, Solaris je pravi primer za to. O345 i Japanci itekako mogu da posluze u radu, veruj mi. Nazalost mi smo ograniceni na lokalnog proizvodjaca, koji se bas i ne proslavlja sa autobusima koji odatle izlaze, ako vec tako gledas.
 
A zašto švabe voze i po 15 godina u gradskom prevozu ?
Tu smo gde smo baš zbog domaćih šklopocija koja su nepouzdana i papreno skupa u eksplataciji.
Skoro sam se vozio kod privatnika u Ikarbusu i imao sam šta da vidim, ispucao patos na sve strane, čak i napred. Isto kao i u GSB-u.
Baš mi je taj detalj zapazio i vozio se kod par Solarisa i imao šta da vidim, patos i enterijer kao novi ,malo štrokavi ali kao novi. Nigde pukotina a još koji mesec i ulaze u petu godinu.
Što se tiče Japanaca oni sa remontom mogu komotno još 10 godina da rade. Ipak su to vozila sa pravom šasijom.
 
Ajde što Gaspar lupa, kako to naš narod voli da kaže, kao Maksim po diviziji, ali ti Žiko koji se navodno izdaješ za profesionalca, a i mehaničara u isto vreme, mada ni bog otac ne može iz tvog pisanja da prokljuvi gde si ti to radio kao vožač, odnosno, reklo bi se da si nekada radio u GSP-u, a opet po nekim izjavama se dolazi do zaključka da to ipak nije slučaj, dozvoliš sebi da odvališ jednu neviđenu glupost u prvoj rečenici tvog poslednjeg posta. Nije da me interesuje gde si i šta si radio, ali su ti pisanja mnogo oprečna. Nemci teraju svoje autobuse 15 i više godina? Stvarno neverovatno. Tamo autobusi rade u skoro pa idealnim uslovima, što će reći da nema rupa na kolovozu i pretovaranja na prvom mestu, ne prelaze toliku kilometražu radeći maltene 24h, čuvaju se i od strane vozača, a i održavanja. Tamo bi i taj omraženi Ikarbus izgledao i radio odlično i posle 10 i više godina. Ja sam između ostalog jasno i decidirano napisao, do 12 godina i milion pređenih kilometara u našim uslovima eksploatacije. Pominješ podilit i enterijer u Ikarbusu i isti porediš sa Solarisom, pa će zbog podolita da se raspadne i pokvari? Pritom, opet je tu ona razlika u ceni toliko puta pominjana, a evo ima i Solarisa u rashodu, jer bože moj, to su neuništiva vozila bez potrebe da se išta na njima radi, već samo ubaciš ključ i teraš. Japanci da rade još deset godina? Imaju oni pravu šasiju, ali i ona truli i nema primerka koji nije varen i po nekoliko puta. Mehanički su većinom dobrano potrošeni, i bez kompletnog generalnog remonta, nema govora da ponovo postanu pouzdana i upotrebljiva vozila. Generalni remont u njihovom slučaju bi bio čisto bacanje para, a opet zbog kilometraže na prvom mestu. Dati desetine hiljada evra da bi se krpili toliko potrošeni autobusi, koji su još i odveć zastareli što konceptom, što tehnološki, dok za te pare možeš uvesti sa zapada mnogo mlađa niskopodna vozila, ravno je potpunom idiotizmu. I više je toliko toga napisano da već postaje i degutantno voditi ovakve i slične rasprave.
 
Из угла корисника, могу да изнесем утисак заснован на дугогодишњем коришћењу да су рецимо Конекто Мерцедеси и Икарбус/ФАП 103Ф били поузданошћу и квалитетом раме уз раме годинама у Космају.
 
Kešo, da li ti imaš blage veze šta je šasija ?
Šasija da pukne ? Veću budalaštinu od toga nisam čuo.
Šta misliš koliko su karoserija preživele novosadske šasije ?
Sve živo satruli i propadne šasija ostaje zdrava i čitava.
Dobro , kad si tako pametan a zašto puca pod ?

Promuvaj se po evropskim gradovima i videćeš starija vozila u gradskom prevozu.
 
Tacno su ove sklopocije od LE do M serije, po pitanju "udobnosti", ako se to tako naziva, u rangu sa onim raspalim madjarskim Ikarusima iz Grcke, a ko se njih seca...? Ja iako nisam vozac, proveo sam dugo vremena vozeci se u skoro svim tipovima autobusa kao klinac, i jedina serija Ikarbusa koja moze se nazvati ok bila je 111, 161 i 166, ostalo ni za onu stvar za svih ovih 29 godina koliko sam ih spucao do sad. Ziko, ovakve poput Keshe lepo u Grke, pa ce videti sta je pravi autobus, jer ko se seca tih "Grka", promenice misljenje o tome da je bolje kupovati autobuse od lokalnog proizvodjaca ;).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524853#p524853:3pjls37v je napisao(la):
Žika » Sre Mar 14, 2018 9:38 pm[/url]":3pjls37v]Kešo, da li ti imaš blage veze šta je šasija ?
Šasija da pukne ? Veću budalaštinu od toga nisam čuo.
Šta misliš koliko su karoserija preživele novosadske šasije ?
Sve živo satruli i propadne šasija ostaje zdrava i čitava.
Dobro , kad si tako pametan a zašto puca pod ?

Promuvaj se po evropskim gradovima i videćeš starija vozila u gradskom prevozu.

Verovatno nemam, ali ako ti nije teško prvo objasni Gasparu od čega se sve jedna šasija sastoji, jer će ovako u neznanju nastaviti da pljuje po MAN-u i Mercedesu, njemu toliko omiljenim proizvođačima.

Inače, izjavama kako šasija nikada ne može da propadne samo ukopavaš sebe i potvrđuješ moje mišljenje da ti baš i ne znaš mnogo o čemu pišeš. Jel se to šasije prave od legure titanijuma pa ne mogu nikada da satrule, pokrive se i na kraju puknu? Šta su one do gomila gvožđa, ajde čelika, satkane od kutija i profila. Ne pucaju baš tako lako, to je tačno, sem oko pogonskih osovina kad im obično spasa nema, jer se najčešće uviju i iskrive. Već sam pisao o Sanosima kog privatnika koji su i po čitav metar zanosili u stranu, a zbog pucanja šasije oko pogonskog trapa. Iz istih razloga su i mnoge 201-ice s početka ovog veka završile u rashodu. Japancima šasije ne pucaju i ne krive se, ali trule i moraju se pecnuti povremeno. Ništa neobično s obzirom da su izložene prljavštini i solju, a u kutijama se stvara i kondez. Relativno lako se srede i izvare. Važi i za starije Ikarbuse naravno. Recimo, FAP-ove šasije koje je Ikarbus nadogradio (IK103F), pucale su po sred srede da tako kažem, odnosno u reonu drugih vrata. Za BKM trole sam već pisao, ali ne znam gde je tačno problem bio. I moj automobil je dobar primer recimo, iako nema klasičnu šasiju kao ni većina današnjih automobila, već samonoseću konstrukciju, ali eto, sanke iliti most, kako god, satrulio skroz iako je lim debljine 4mm. Bilo je dovoljno samo kucnuti malo šravcigerom pa da otpadne poveće parče. Kako drži i celokupno vešanje prednje osovine, kao i sam motor, morao se zameniti komplet skidanjem celog trapa i letve volana, prethodno se morao očistiti i premzati naravno. U pitanju je Opel Astra G.

Što se Novog Sada tiče, tj njihovih VOLVO šasija, sve su skoro rekaroserirane bar jednom. Među prvima B58, koje nadogradio Ikarbus (IK4), a kasnije rekaroserirao TAM. Sve kasnije su prošle isto, ali dal su možda i one malo sređivane, odnosno ponegde pecnute ili bar čišćenje od korozije i farbanje? Opet, ne verujem da je sa jednom to činjeno više od dva puta. Na kraju krajeva, ako je i po čemu VOLVO poznat, onda su to bile odlična otpornost na koroziju, kao kvalitet samih legura u svoje slavno vreme.

Prošao sam ja i neke evropske gradove, a inače mi pola rodbine živi u Nemačkoj preko 40 godina, tako da znam da ima i starijih vozila, ali se ona ne voze toliko kao kod nas, kao što sam već napisao, i rade u većini u znatno boljim uslovima. U Budimpešti još ima starih Ikarusa tipa 260, a moguće i 280-ica. Trebalo bi da su oko 2002 godišta. Odlično se drže još uvek. Kopenhagen je specifičan po tome što eksploatišu autobuse slično kao i Beograd, ali zato odrade u proseku 8 godina i idu u prodaju, opet zbog kilometraže. Nemačka je već dosta šarena i po putanju voznog parka gradskih previznoka i načina na koje ih eksploatišu. Berlin (BVG) ih dobrano iskoristi pre nego što ih pošalje dalje. Dodju do toliko pominajnih milion kilometara u proseku, a možda i malo preko, pa završe između ostalog i na našem bednom tržištu. U Nišu ih ima više komada, uglavnom Citaro-a koliko sam mogao da primetim, i to troosovinaca. Svi su oni uglavnom još utegnuti, ali očigledno više neisplativi za dalju eksploataciju.

I ja se evo svakodnevno vozim svim mogućim autobusima, i još ne videh da puca "pod" kod Ikarbusa, a nisam to ni u garaži mogao da primetim, sem kod starijih primeraka koji su mogli imati i po neku rupicu. Kod novijih, što kod nas (GSP) što kod privatnika, video sam samo pucanje podolita oko koševa i po ćoškovima, pošto nije iz jednog dela, kao kod poslednjih serija. Ili je lošeg kvaliteta ili ga previše zategnu. Uglavnom, ne vidim da to predstavlja neki veliki nerešiv problem. Opet ispisah kilometarski post.
 
Био је један Ик 112 Н на 36 са рупом на поду код задњих врата кроз коју се видео асфалт.
 
Kesha , prva budalaština i po kojoj si sebe pokopao je da tvrdiš da je Ikarbus autobus.
Neko ozbiljan da te čuje smejao bi se.
Kakve crne kutije šta lupetaš ? Znaš li ti šta je šasija ? Kako ona uopšte izgleda ?
Šasija da pukne ? Da se savije ? Hoće ali samo kod teških sudara u eksplataciji nema šanse.

A to što ne vidiš da puca pod autobusa to je već ozbiljna stvar ali za drugu struku.
Pod puca zato što je loša karoserija.
Na 103-ci koju sam vozio je posle par meseci ispucao pod i išao u Ikarbus na doradu. Problem sa kuvanjem je samo pokojni Cuki uspeo da reši. Ni fabrika ni gomila inžinjera, samo jedan mučeni mehaničar koji je imao daleko više pameti i smelosti da uradi prepravke na sistemu za hlađenje. Na rekordnih 43 u Beogradu taj autobus je radio bez stajanja na jednoj od najopterećenih linija.

Tako da Kešo ne lupetaj molim te. Odlično sve poznajem.
 
Biće da ovi što decenijama ne izbijaju iz kanala u garažama GSP-a ništa ne znaju. Ponovo pominješ 103-jke s početka 2000-tih za koje sam i sam rekao da nisu urađene kako treba, a tome je već dosta pisano. Prve koje su stvarno valjale su one iz 2003 godine, ali čak i one pre njih su odradile kakav takav posao, a opstalo ih je i do današnjih dana. Razne serije 200 do onih koje su 2002 ili 2003 stigle na Karaburmu, imale su takođe pomenute probleme i sa šasijom i karoserijom, al evo nemali broj ih još uvek radi i prevlile su boga oca. Sve od 2003 (pomenutih 80 i kusur 201-ica sa Karaburme je pokrenulo niz) na ovamo, a da je došlo iz Ikarbusa, sem N serije, pokazalo se itekako dobrim na tvoju žalost, naročito serije iz 2003 i 2004, zatim iz 2006 i na kraju 218-ice iz 2012. Ostalo već nije na Ikarbusovim šasijama. Neću više da lupetam i kvarim zabavu tebi i Gasparu.
 
Ik103 imaju itekako problema sa sasijom, obratiti paznju na garazni broj 478, moze 361 cak, a tek onaj 464... Ono savijeno burazeru kao kifla na dole :o
 
Kesha, šasija na samonosećim karoserijama ne postoji. Prva stvar.
Da postoji ne bi se zvala samoNoseća karoserija.
Potpuno različite konstrukcije , različite stvari.
Nemoj da mešaš kutije odnosno cevi kvadratnog ili pravougaonog profila sa šasijom.
Baci pogled na Google pa da pričamo.
 

29216150_966189180202130_2771568513804926976_n.jpg

https://www.facebook.com/sosgsp/posts/966189310202117

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S2esK9jd_H8[/youtube]

A ispade bogami i crna farba sa tablica. Al dobro, nema veze, pa nije to privatni automobil pa da se vrši neka kontrola takvih stvari... 8)
 
Cista sabotaza neko namjerno uradio da ocrni gsp /sarkazam/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524842#p524842:6vc56sdt je napisao(la):
stf » Sre Mar 14, 2018 9:00 pm[/url]":6vc56sdt]Из угла корисника, могу да изнесем утисак заснован на дугогодишњем коришћењу да су рецимо Конекто Мерцедеси и Икарбус/ФАП 103Ф били поузданошћу и квалитетом раме уз раме годинама у Космају.
Ik 103f i fapovi su kršine koje nikako ne mogu da se porede sa Mercedesima Connecto
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525057#p525057:3kpqx95k je napisao(la):
Žika » Čet Mar 15, 2018 6:31 pm[/url]":3kpqx95k]Kesha, šasija na samonosećim karoserijama ne postoji. Prva stvar.
Da postoji ne bi se zvala samoNoseća karoserija.
Potpuno različite konstrukcije , različite stvari.
Nemoj da mešaš kutije odnosno cevi kvadratnog ili pravougaonog profila sa šasijom.
Baci pogled na Google pa da pričamo.

Gde sam ja to poistovetio samonoseću karoseriju sa šasijom? Jasno sam naglasio da većina današnjih automobila nema klasičnu šasiju, već samonoseću karoseriju. Opet, moja Astra ipak ima polušasiju u vidu mosta, odnosno sanki koje drže motor i oslanjanje, kao što već napisah. Jedini razlog zašto sam to uopšte pomenuo, jeste činjenica da 4mm debeo čelični lim može da satruli za period manji od 15 godina. Ne mešam cevi raznih profila kao nosioce karoserije sa profilima šasije. Mislio sam na zatvoreni tip šasije, kutijastog profila da tako kažem, dok bi otvoreni profil trebao biti mnogo češći. Inače, kod srednjepodnih autobusa, šasija se obično sastoji od dva uzdužna profila i nekoliko poprečnih, debljine lima možda oko 6mm. Ne vidim šta ti je toliko čudno pucanje i deformisanje šasije oko pogonskog trapa, kad je tu izložena najvećem stresu. Inače sam prisustvovao kompletnom rasturanju autobusa više puta do golog nosećeg rama, odnosno šasije na kraju. I pored nemale debljine lima, itekako mogu dobro sa istrule. Ipak je to čelik. Uzgred budi rečeno, nisam govorio ni o jednoj šasiji konkretno, tj nebitno je dal je u pitanju Japanac ili Ikarbusova serija 200. Samo sam osporavao tvoju tvrdnju kako šasija nikada ne može da propadne, istruli ili pretrpi određene deformacije, za koje direktan udarac nije uvek potreban.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525224#p525224:s99hfw9y je napisao(la):
Vinča307 » 16 Мар 2018 09:53 am[/url]":s99hfw9y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524842#p524842:s99hfw9y je napisao(la):
stf » Sre Mar 14, 2018 9:00 pm[/url]":s99hfw9y]Из угла корисника, могу да изнесем утисак заснован на дугогодишњем коришћењу да су рецимо Конекто Мерцедеси и Икарбус/ФАП 103Ф били поузданошћу и квалитетом раме уз раме годинама у Космају.
Ik 103f i fapovi su kršine koje nikako ne mogu da se porede sa Mercedesima Connecto
Ova izjava dokazuje da si dosta mlad pa se ne sećaš njihovog dolaska u Kosmaj.

Oba modela su došla u Kosmaj u slično vreme kao nova i godinama (što sam vrlo jasno napisao) su bila rame uz rame sa kvalitetom. Ikarbus/FAP-ovi su počeli ubrzano da propadaju nakon one skandalozne i nestručne ugradnje klima uređaja na te autobuse čiji ni motori, ni karoserija nisu bili predviđeni ni projektovani za to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525362#p525362:3544z7c7 je napisao(la):
Kesha » Pet Mar 16, 2018 6:23 pm[/url]":3544z7c7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525057#p525057:3544z7c7 je napisao(la):
Žika » Čet Mar 15, 2018 6:31 pm[/url]":3544z7c7]Kesha, šasija na samonosećim karoserijama ne postoji. Prva stvar.
Da postoji ne bi se zvala samoNoseća karoserija.
Potpuno različite konstrukcije , različite stvari.
Nemoj da mešaš kutije odnosno cevi kvadratnog ili pravougaonog profila sa šasijom.
Baci pogled na Google pa da pričamo.

Gde sam ja to poistovetio samonoseću karoseriju sa šasijom? Jasno sam naglasio da većina današnjih automobila nema klasičnu šasiju, već samonoseću karoseriju. Opet, moja Astra ipak ima polušasiju u vidu mosta, odnosno sanki koje drže motor i oslanjanje, kao što već napisah. Jedini razlog zašto sam to uopšte pomenuo, jeste činjenica da 4mm debeo čelični lim može da satruli za period manji od 15 godina. Ne mešam cevi raznih profila kao nosioce karoserije sa profilima šasije. Mislio sam na zatvoreni tip šasije, kutijastog profila da tako kažem, dok bi otvoreni profil trebao biti mnogo češći. Inače, kod srednjepodnih autobusa, šasija se obično sastoji od dva uzdužna profila i nekoliko poprečnih, debljine lima možda oko 6mm. Ne vidim šta ti je toliko čudno pucanje i deformisanje šasije oko pogonskog trapa, kad je tu izložena najvećem stresu. Inače sam prisustvovao kompletnom rasturanju autobusa više puta do golog nosećeg rama, odnosno šasije na kraju. I pored nemale debljine lima, itekako mogu dobro sa istrule. Ipak je to čelik. Uzgred budi rečeno, nisam govorio ni o jednoj šasiji konkretno, tj nebitno je dal je u pitanju Japanac ili Ikarbusova serija 200. Samo sam osporavao tvoju tvrdnju kako šasija nikada ne može da propadne, istruli ili pretrpi određene deformacije, za koje direktan udarac nije uvek potreban.


Recimo ovde


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=525047#p525047:3544z7c7 je napisao(la):
Kesha » Čet Mar 15, 2018 5:55 pm[/url]":3544z7c7] Razne serije 200 do onih koje su 2002 ili 2003 stigle na Karaburmu, imale su takođe pomenute probleme i sa šasijom i karoserijom, al evo nemali broj ih još uvek radi i prevlile su boga oca. Sve od 2003 (pomenutih 80 i kusur 201-ica sa Karaburme je pokrenulo niz) na ovamo, a da je došlo iz Ikarbusa, sem N serije, pokazalo se itekako dobrim na tvoju žalost, naročito serije iz 2003 i 2004, zatim iz 2006 i na kraju 218-ice iz 2012. Ostalo već nije na Ikarbusovim šasijama.

Sve su to samonoseće karoserije, nema šasija. Lepo sam ti napisao guglaj malo.
Svi ti Ikarbusi , Ikarusi koji su dolazili u GSP Bgd imali su samonoseću karoseriju. Nikakve šasije .
To što majstori zovu pogrešno to je druga prica, zavarene cevke su daleko od šasije kakvu ima MAN SG313. Sagni se pa ćeš da se uveriš.

To što mešaš trulež od Astre to je druga priča i to se kod kola zove pomoćni okvir na koji se kače delovi vešanja, motor sa transmisijom. Pitanje je da li je on tu zbog čvrstoće karoserije ili zbog daleko jednostavnije montaže u fabrici.

Vidiš paralelu sa Opelom i

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397978#p397978:3544z7c7 je napisao(la):
Žika » Pon Jul 18, 2016 4:28 pm[/url]":3544z7c7]Ovde ima više rđe nego na Titaniku.














e kompetna karoserija se sastoji od ovakvih cevi.
 
Nisi morao ove slike da kačiš. Kao što rekoh koliko puta do sad, imao sam prilike da vidim ovako ogoljene autobuse toliko puta uživo, mislim sa skinutim oplatama. Govorimo o šasiji, a ti postavljaš slike trulih kostura karoserije. Rumunske cevi, bilo je i o tome reči. Ovo je neka 202-jka 2001 godišta. Rekoh ti da sam prisustvovao rasturanju kompletnih autobusa, i video svojim očima da imaju noseći ram, tj šasiju sa kojom se namučio onaj sa kandžom da je rasturi, i bile su u većini cele. Ne mogu imati istu šasiju kao Japanci, jer nisu istog koncepta na prvom mestu.

Nije reč o Astri uopšte, ali ti očigledno ne kapiraš. Sama samonoseća karoserija je zdrava kao dren. Sanke su trule i pored debelog lima. Pritom, nije to nikakav pomoćni deo, već polušasija kao što napisah. Izguglaj, to bar imaš da vidiš gde hoćeš. Prilično masivno parče metala.
 
Nemaju ram /šasiju / okvir .
Imaju cevi, različitih profila, debljina međusobno zavarenih koji čine samonoseću karoseriju.



Kad pominješ trulež Opelo , pa još i Astru
Sanke ili pomoćni okvir tako se stručno zove truli zbog loše zaštite i lošeg odvođenja vode/ vlage iz unutrašnjosti. One koje su dobro zalivene motornim uljem te su zdrave i posle 20 godina.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m8y-CuolfeE[/youtube]
 
Vrh