[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=524853#p524853:3pjls37v je napisao(la):
Žika » Sre Mar 14, 2018 9:38 pm[/url]":3pjls37v]Kešo, da li ti imaš blage veze šta je šasija ?
Šasija da pukne ? Veću budalaštinu od toga nisam čuo.
Šta misliš koliko su karoserija preživele novosadske šasije ?
Sve živo satruli i propadne šasija ostaje zdrava i čitava.
Dobro , kad si tako pametan a zašto puca pod ?
Promuvaj se po evropskim gradovima i videćeš starija vozila u gradskom prevozu.
Verovatno nemam, ali ako ti nije teško prvo objasni Gasparu od čega se sve jedna šasija sastoji, jer će ovako u neznanju nastaviti da pljuje po MAN-u i Mercedesu, njemu toliko omiljenim proizvođačima.
Inače, izjavama kako šasija nikada ne može da propadne samo ukopavaš sebe i potvrđuješ moje mišljenje da ti baš i ne znaš mnogo o čemu pišeš. Jel se to šasije prave od legure titanijuma pa ne mogu nikada da satrule, pokrive se i na kraju puknu? Šta su one do gomila gvožđa, ajde čelika, satkane od kutija i profila. Ne pucaju baš tako lako, to je tačno, sem oko pogonskih osovina kad im obično spasa nema, jer se najčešće uviju i iskrive. Već sam pisao o Sanosima kog privatnika koji su i po čitav metar zanosili u stranu, a zbog pucanja šasije oko pogonskog trapa. Iz istih razloga su i mnoge 201-ice s početka ovog veka završile u rashodu. Japancima šasije ne pucaju i ne krive se, ali trule i moraju se pecnuti povremeno. Ništa neobično s obzirom da su izložene prljavštini i solju, a u kutijama se stvara i kondez. Relativno lako se srede i izvare. Važi i za starije Ikarbuse naravno. Recimo, FAP-ove šasije koje je Ikarbus nadogradio (IK103F), pucale su po sred srede da tako kažem, odnosno u reonu drugih vrata. Za BKM trole sam već pisao, ali ne znam gde je tačno problem bio. I moj automobil je dobar primer recimo, iako nema klasičnu šasiju kao ni većina današnjih automobila, već samonoseću konstrukciju, ali eto, sanke iliti most, kako god, satrulio skroz iako je lim debljine 4mm. Bilo je dovoljno samo kucnuti malo šravcigerom pa da otpadne poveće parče. Kako drži i celokupno vešanje prednje osovine, kao i sam motor, morao se zameniti komplet skidanjem celog trapa i letve volana, prethodno se morao očistiti i premzati naravno. U pitanju je Opel Astra G.
Što se Novog Sada tiče, tj njihovih VOLVO šasija, sve su skoro rekaroserirane bar jednom. Među prvima B58, koje nadogradio Ikarbus (IK4), a kasnije rekaroserirao TAM. Sve kasnije su prošle isto, ali dal su možda i one malo sređivane, odnosno ponegde pecnute ili bar čišćenje od korozije i farbanje? Opet, ne verujem da je sa jednom to činjeno više od dva puta. Na kraju krajeva, ako je i po čemu VOLVO poznat, onda su to bile odlična otpornost na koroziju, kao kvalitet samih legura u svoje slavno vreme.
Prošao sam ja i neke evropske gradove, a inače mi pola rodbine živi u Nemačkoj preko 40 godina, tako da znam da ima i starijih vozila, ali se ona ne voze toliko kao kod nas, kao što sam već napisao, i rade u većini u znatno boljim uslovima. U Budimpešti još ima starih Ikarusa tipa 260, a moguće i 280-ica. Trebalo bi da su oko 2002 godišta. Odlično se drže još uvek. Kopenhagen je specifičan po tome što eksploatišu autobuse slično kao i Beograd, ali zato odrade u proseku 8 godina i idu u prodaju, opet zbog kilometraže. Nemačka je već dosta šarena i po putanju voznog parka gradskih previznoka i načina na koje ih eksploatišu. Berlin (BVG) ih dobrano iskoristi pre nego što ih pošalje dalje. Dodju do toliko pominajnih milion kilometara u proseku, a možda i malo preko, pa završe između ostalog i na našem bednom tržištu. U Nišu ih ima više komada, uglavnom Citaro-a koliko sam mogao da primetim, i to troosovinaca. Svi su oni uglavnom još utegnuti, ali očigledno više neisplativi za dalju eksploataciju.
I ja se evo svakodnevno vozim svim mogućim autobusima, i još ne videh da puca "pod" kod Ikarbusa, a nisam to ni u garaži mogao da primetim, sem kod starijih primeraka koji su mogli imati i po neku rupicu. Kod novijih, što kod nas (GSP) što kod privatnika, video sam samo pucanje podolita oko koševa i po ćoškovima, pošto nije iz jednog dela, kao kod poslednjih serija. Ili je lošeg kvaliteta ili ga previše zategnu. Uglavnom, ne vidim da to predstavlja neki veliki nerešiv problem. Opet ispisah kilometarski post.