Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 264 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    277
Kesa druze, lepo je vreme, uživaj u danu pusti Gaspara i ekipu da veruje u ono što oni žele, uzalud trošiš sebe za nešto što ne može da se promeni.
Potpisujem sve što si rekao, svaka čast na strpljenju!

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Neznalica i neko ko nema blage veze sa vozilima može da priča da je IK 103 upravljiv. Na žalost takvim ljudima je Ikarbus nešto najbolje. Za mene je nešto najgore.
Tek da probaš IK 401 sa 400 ks pa da vidiš kako je to upravljanje. Zlo.
Upoređivanje sa bilo kojom ozbiljnijim proizvođačem je besmisleno.
 
Hvala Becks i na razumevanju, a i za savet Drago mi je što ima i ljudi koji razumeju ono što pišem, pa verujem da nisam potpuno uludo potrošio svoje vreme. Sa očiglednom namerom da sa nama podeli svoje dugogodišnje radno iskustvo, uključio se u raspravu i jedan moj kolega koliko vidim, i ovom prilikom ga pozdravljam, ali nažalost, odmah je od sveznalice prozvan neznalicom i šarlatanom. Po svemu sudeći, nastavlja se "konstruktivna i argumentovana" rasprava.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Jutros je kod mene na 306, inace na polasku koji nema redovno vozilo, bio LE. Garazni broj nisam pogledao. Treca vrata do pola se otvaraju, a i kada se potpuno otvore ne moze da se udje kako treba. A mi naravno ne bismo bili Srbi kada se ne bi progurali i provukli i kroz ova poluotvorena vrata. Da ne ispadne da diskriminisem, ali za celih pola sata do Ustanicke svaki put su se kroz ta vrata provlacili stariji ljudi. A cini mi se da ovaj konkretan autobus ima problem sa tim zadnjim vratima vec duze vreme, zasto ga ne poprave nemam pojma, a jos manje mi je jasno zasto je tako pusten u saobracaj. I nemojte sada tu "pa onda ne bi ni bio obavljen polazak", ovamo izbacuju gbr 2 i ostale starudije, sad nasli ovo. Ima tu autobusa uvek.
I naravno, konstantan problem na LE, svojevremeno sam pisao kako su me umalo prikljestila ta zadnja vrata kada su sama od sebe pocela da se zatvaraju. Bilo dobavljac delova/konstrukcije za vrata ili ne, svaki normalan inzenjer itd itd mora da zna karakteristike i da pravilno izabere dobrog proizvodjaca, odnosno model. A s obzirom da su dva najnovija modela sa istim problemom, tu neko lose radi posao.
 
LE je konstantan u Krnjesevcima, barem 2 sretnem svako malo :D . "Kvalitet" 3:) :3
 
Voith - нормалан мењач за све услове
ZF - сасвим ок по равном, слаб старт а по узбрдици не дај Боже
Allison - смеће
Ћурда не чува. Крај приче. Нисам рекао да је икада лоше одржавао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503919#p503919:3ggdtiyk je napisao(la):
Žika » Sre Dec 27, 2017 4:05 pm[/url]":3ggdtiyk]Neznalica i neko ko nema blage veze sa vozilima može da priča da je IK 103 upravljiv. Na žalost takvim ljudima je Ikarbus nešto najbolje. Za mene je nešto najgore.
Tek da probaš IK 401 sa 400 ks pa da vidiš kako je to upravljanje. Zlo.
Upoređivanje sa bilo kojom ozbiljnijim proizvođačem je besmisleno.
Tek da probaš IMT 549, kolega kako se vec predstavljas, pises prvo sto ti padne na pamet, nema veze jel im veze sa onim o cemu se diskutuje pises tek da bi pisao. Ne znam vise kako da te smatram jer malo pises u prvom, malo u trecem licu, prvo si deo firme, a posle su drugi unistavali.
Sto se tice mog znanja, u GSP sam dosao kao klinac, posle polaganja, ucio sam se u periodu kad je firma prolazila kroz najgore periode, nit delova, nit goriva, neko bi nas ludacima smatrao kad bi znao sta je sve i kako vozeno. Ipak, ocigledno je da svako ko se ne slaze sa tobom je neznalica, a ti ni ne zelis da razumes sta ti se pise, ako vec nemas o temi sta da napises, pomenuces nesto trece sto znas.
Ako sam posle 22 godine staza za volanom neznalica, onda sam bas protracio zivot.
Kesha":3ggdtiyk je napisao(la):
Hvala Becks i na razumevanju, a i za savet Drago mi je što ima i ljudi koji razumeju ono što pišem, pa verujem da nisam potpuno uludo potrošio svoje vreme. Sa očiglednom namerom da sa nama podeli svoje dugogodišnje radno iskustvo, uključio se u raspravu i jedan moj kolega koliko vidim, i ovom prilikom ga pozdravljam, ali nažalost, odmah je od sveznalice prozvan neznalicom i šarlatanom. Po svemu sudeći, nastavlja se "konstruktivna i argumentovana" rasprava.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Pozdrav kolega, pre svega, a sta reci, jos dvadeset da vozim necu biti na tom nivou znanja :D
Djole Pevcanin":3ggdtiyk je napisao(la):
Voith - нормалан мењач за све услове
ZF - сасвим ок по равном, слаб старт а по узбрдици не дај Боже
Allison - смеће
Ћурда не чува. Крај приче. Нисам рекао да је икада лоше одржавао.
Sta ste tacno vozili sa navedenim menjacima?
 
Nisam probao IMT 549 ali pošto ga pominješ pretpostavka je da su na sličnom nivou.
Pažljivije čitaj i sve će ti biti jasno. Prosto i jednostavno pišem da mogu svi da rastumače.
Bio sam i ja tu kada je bivša firma prolazila i sito i rešeto. Kada bude dovoljno goriva za krug dva ili ostaneš sam na liniji. Ili kad su pogoni spali na desetak vozila. Isto tako vozio krševe sa kojih je svašta otpadalo i srećom niko nije povređen.
SANOS-a si pomenuo, onda dobro znaš koliko su lepši bili za vožnju u odnosu na kockice. Koliko pregledniji, upravljiviji (dok ne strada guma na zadnjem gibnju) i koliko su bili bolji na kočenju. Malo tvrđa šalthebla ali opet sa manje luta. Šoferka koja nikad nije maglila (nisi nosio sudomil). Nezgodan leti ako nisu dobro zašrafljeni poklopci kod hladnjaka. 100% smo pili kafu u Rexu.

Na sreću imam puno kolega pa imam i priliku da probam prave autobuse i da procenim koliko je Ikarbus zaostao u nekim vremenima.

Nije lepo da čačkate Đoleta a isto pitanje postavi Becksu.

Đoleta ću jednom prilikom kad budem bio u njegovom kraju da upoznam ali kako mi reče zajednički prijatelj veliki zaljubljenik u autobuse i dobar dečkić.
 
Како да возим са 17 година? Ово је мој утисак у вожњи у Соларисима, Мазовима 103, 203, Јапанцима и осталим машинама.
 
Kako čovek može da zna koliko imaš godina? A da, pa po tvom pisanju čovek bi pomislio da si u najmanju ruku inženjer mašinske struke sa dugogodišnjim radnim iskustvom. Jedno je kad napišeš da ti se nešto ne dopada, odnosno da to nešto na tebe nije ostavilo lep utisak da tako kažem, a sasvim drugo kad pišeš da je to nešto "smeće". Naravno, većina će pomisliti da to što pominješ ne valja samo po sebi. Zamisli, menjač koji je "sklepao" jedan Alison "smeće". To je i više nego solidna transmisija za tvoju informaciju, al u Evropi ne toliko rasprostranjena. Imaju je Ćurdićevi MAZ-evi 103, a uparena je sa Cummins-ovim ISB6.7L, inače, odličnim malolitražnim motorom. Šest stepeni prenosa, po mom mišljenju dobro raspoređenih, savršeno koriste sve što pomenuti motor može da pruži, a to što se ta vozila skoro pa uopšte ne održavaju, ne može se staviti na teret pomenutog proizvođača menjača.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Bila je uparena sa MAN-ovima na Karaburmi i loše je funkcionisala.
 
Bilo ih je i u nekoliko 201-ica iz 2003. godine, pa i Conecta, to mi je poznato, ali me iskreno naknadna ugradnja u već poluizraubovana vozila mnogo ne zanima. Ne znam što su se uopšte upuštali u taj eksperiment, a i pitanje je dal je adekvatno uklopljen u pogonski sklop, odnosno, dal je baš sve urađeno kako treba. Da je u GSP stiglo nešto novo sa tom transmisijom, pa da komentarišemo. Allison se dosta koristi kod lakih i srednje teških kamiona, a decenijama je već deo kompleksnog hibrdnog pogona, kako autobusa, tako i kamiona. Inače, Allison slovi za proizvođača izuzetno pouzdane transmisije, a moji lični utisci iz vožnje su, meko, skoro neprimetno šaltanje uz energično ubrzanje. Podrazumeva se da je sve ispravno. Činjenica je, da su Amerikanci vični u proizvodnji izuzetnih dizel motora, manualnih i automatskih menjača.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504162#p504162:14nnfvb9 je napisao(la):
Žika » Čet Dec 28, 2017 7:09 pm[/url]":14nnfvb9]Nisam probao IMT 549 ali pošto ga pominješ pretpostavka je da su na sličnom nivou.
Pažljivije čitaj i sve će ti biti jasno. Prosto i jednostavno pišem da mogu svi da rastumače.
Bio sam i ja tu kada je bivša firma prolazila i sito i rešeto. Kada bude dovoljno goriva za krug dva ili ostaneš sam na liniji. Ili kad su pogoni spali na desetak vozila. Isto tako vozio krševe sa kojih je svašta otpadalo i srećom niko nije povređen.
SANOS-a si pomenuo, onda dobro znaš koliko su lepši bili za vožnju u odnosu na kockice. Koliko pregledniji, upravljiviji (dok ne strada guma na zadnjem gibnju) i koliko su bili bolji na kočenju. Malo tvrđa šalthebla ali opet sa manje luta. Šoferka koja nikad nije maglila (nisi nosio sudomil). Nezgodan leti ako nisu dobro zašrafljeni poklopci kod hladnjaka. 100% smo pili kafu u Rexu.

Na sreću imam puno kolega pa imam i priliku da probam prave autobuse i da procenim koliko je Ikarbus zaostao u nekim vremenima.

Nije lepo da čačkate Đoleta a isto pitanje postavi Becksu.

Đoleta ću jednom prilikom kad budem bio u njegovom kraju da upoznam ali kako mi reče zajednički prijatelj veliki zaljubljenik u autobuse i dobar dečkić.
Pomenut je Imt jer isto ima veze koliko i ik401 sa temom razgovora, pises stihijski sta ti padne na pamet. ikar(b)usi koji su pristizali kao novi su za Sanosa bili mucenje, tvrdi, nepregledni, sa brdo mana, u odnosu na to sto smo nekad morali voziti, ik103 je ogroman pomak, a tek serije iz 2012. za koju po tvojoj prici vidim nisi vozio, ali ipak imas stav kako ne valja.
Prave autobuse? Kakvi su ovo?
Opet se vrtimo u krug, neke price koje nemaju vezu sa temom, niko nigde nije pomenuo da pravi autobuse koji su poslednja rec tehnike i savrsenstvo, samo pokusavamo docarati da su za ulozene pare lepo sluzili.
Djoleta ne poznajem, mislio sam da je momak iz struke sudeci po postovima. Sto se becksa tice, licno ga ne poznajem, par puta sam ga sreo u garazi sa kolegama i referentima, mislio sam da je tu iz firme decko jer nekom prilikom kad sam se ukljucio u razgovor vidim da zna dosta informacija o vozilima i firmi. Kasnije u razgovoru sa kolegom jednim dobio sam informaciju da je to taj decko sa foruma. Sreo sam ga par puta nakon sto sam promenio pogon, ali u drugoj firmi, mislim da je tu bio zaposlen i tu sam ga i video da vozi, ako je tacno kao sto kazes da je mlad i da nema kategoriju, onda ti mogu reci da se bolje snalazi nego neke kolege sa duzim stazom koje sam vidjao. Inace, ne mogu se sloziti sa nekim stavovima njegovim, ali on decko ima pravo da se ponasa kako zeli. Opet kazem licno ga ne znam, mozda ga vi znate licno pa mozete tvrditi drugacije.
Samo, ovde nije tema ko je sta i ko je ko, vec svako ima pravo da iznese svoje misljenje. Ovde pojedini nastupaju kao da su bezgresni i da sve znaju, cak si i meni sa 22 godine staza za volanom rekao da sam neznalica, dragi kolega, previse si ubedjen u svoje znanje. Licno te ne poznajem, ali nastup ti je podjednako los kao i becksu koga kritikujes, njemu i da se odbije na te godine koje tvrdis da ima, ali ne znam sta za tebe reci.
Kesha":14nnfvb9 je napisao(la):
Kako čovek može da zna koliko imaš godina? A da, pa po tvom pisanju čovek bi pomislio da si u najmanju ruku inženjer mašinske struke sa dugogodišnjim radnim iskustvom. Jedno je kad napišeš da ti se nešto ne dopada, odnosno da to nešto na tebe nije ostavilo lep utisak da tako kažem, a sasvim drugo kad pišeš da je to nešto "smeće". Naravno, većina će pomisliti da to što pominješ ne valja samo po sebi. Zamisli, menjač koji je "sklepao" jedan Alison "smeće". To je i više nego solidna transmisija za tvoju informaciju, al u Evropi ne toliko rasprostranjena. Imaju je Ćurdićevi MAZ-evi 103, a uparena je sa Cummins-ovim ISB6.7L, inače, odličnim malolitražnim motorom. Šest stepeni prenosa, po mom mišljenju dobro raspoređenih, savršeno koriste sve što pomenuti motor može da pruži, a to što se ta vozila skoro pa uopšte ne održavaju, ne može se staviti na teret pomenutog proizvođača menjača.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Vozio sam Van Hoola sa Allison menjačem, mnogo se bolje ponasao nego zf u recimo Bovi. A Allison nije firma koja se bavi od juce transmisijama, da bi neko tek tako kategorisao njih kao smece, zato sam pomislio da covek ima odredjena iskustva. Samo cinjenica je da je slabo popularan kod nas, ali za mene licno utisak je da se mnogo bolje ponasa nego zf.
 
Eto vidiš da ne znaš.
Ikarbus IK103 što se tiče trapova identičan je kao i IK 101, 102 ,104 kao i 200 tako da i nije neki veliki pomak. Nikakav .Nisu bili tvrdi već previše meki (+visoki) i zato ljuljao i udarao. Da si sišao koji put u kanal video bi.
 
Za to vreme bus P42816, neka čađava (bukvalno) Cobra na 601 jedva uopšte ide, i to sa razvaljenih dvoje od troje vrata. Ovaj sada već muzejski primerak vozila je bio davnih dana u Banbusu, ne znam tačno o kom prevozniku se radi sada (vrv. Lekon) pošto podatak nije vidljiv na vozilu.
Sramota je da se nešto ovakvo kreće gradom.

Gesendet von meinem SM-G850F mit Tapatalk
 
Kobre na linijama 78 i 706 su odlicne bile jedan od udobnijih autobusa i sasvim prostran.
 
Нису биле, још увек су :) Думекове ГМ290 шалтаре. Иду како метак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504342#p504342:2xut59p3 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Пет Дец 29, 2017 7:19 pm[/url]":2xut59p3]НЕ ДИРАЈ МИ СТАРУ КОБРУ ГД272!!!

Добар бус, стварно шиба као метак, али се показао да има проблема са мењачем.
Док су ишле на 55 гасиле су се с времена на време...Стане на команди. Направи хаос у трен ока. :laugh:
 
Šta je to što najčešće škripi kod onih starih zglobnih Trolzi? Jel zglob u pitanju ili nešto drugo?
 
Klizaci zgloba, a moguce je da je kritican (granicni) ugao u pitanju, kad zglob i ne sme da se preko dozvoljenog da se savija... Sto se tice Kobri, prve serije saltasi su radili linije za koje nisu bile predvidjene 52, 56, 58... U pocetku su radile 73, 78, i tamo prekookeanske linije. Iste Kobre su za linije poput 611, 607, 711 i te fazone kao stvorene, zbog diferencijala. Novije serije Kobri su stvarno savrsene i opravdavaju ulozeni novac, sto je Dumeko i pokazao kako se radi sa njima!
 
Прве серије Кобри нису биле предвиђене за 52, 56 и 58???? Сад стварно лупеташ. Одрастао сам уз Банетове Кобре на 56 ишле су како ненормалне све је било нормално...
 
Sve je bilo normalno dok Bane nije malo mehanicki resavao te probleme na njima, do toga su bile uzasne, jos sa onim hladnjakom iz Turske u pocetku, pa su ga njegovi majstori malo spustali pa ne dize temperaturu i dimi ;) .
 
Vrh