Kako reče Laki, za zdravu diskusiju uvek ima mesta
Ikarbusove šasije jesu solidne, al svakako ne mogu biti bolje od MAN-ovih, tim pre što ih je MAN, A22 za solo i A24 za zglob, bukvalno doveo do savršenstva, što opet ne znači da kupovinu autobusa od Ikarbusa za GSP, treba ograničiti samo na M seriju. Mogli bi povremeno da kupuju 218-ice na ikarbusovim šasijama kad se već pokazala solidnom, i time omoguće dodatna usavršavanja, kao i priliku da se međusobno uporede u eksploataciji. Na taj način bi mogli videti dal M serija u dovoljnoj meri opravdava nabavku, s obzirom na nešto višu cenu. Sa 112-icom stvari stoje već malo drugačije. Naime, Ikarbus je nudi isključivo sa malolitražnim D0836 motorom, a razlog leži u vertikalnoj postavci motora, gde bi D20 jednostavno zauzeo previše mesta u putničkom prostoru. Kod 218-ice taj problem nije izražen toliko. Dodatni delovi koji prate E5 i E6 motore traže znatno više prostora u odnosu na one koje ispunjavaju tek E4 normu ili niže. Daleko od toga da je D08 od 6.7L loš, ali ipak ne može da parira velikolitražnom D20 motoru, ni po izdržljivosti, a još manje po performansama.
Sad što se tiče ergonomije M serije u odnosu na N, mislim da je MAN-ovo podvojze u prednosti zbog ležećeg motora, jer ipak zauzima manje mesta, a još je i sam bus duži za 75cm (18,75m). Postoji naravno i varijanta od 18m, ali se iz nekog razloga insistiralo na onoj dužoj. MAN je kod svojih niskopodnih šasija oduvek forsirao ležeću postavku motora i rekao bih da je to jako dobro rešio. Ležeća postavka motora ima i prednosti kad je prenos snage u pitanju. Kardan nije "iskošen", kao kod vertikalno ugrađenih motora (mislim da na forumu ima članova koji ovo mogu i bolje objasniti). Solarisima su karadani ko zna koliko puta ispali, a inače se redovno gledaju i dotežu. Doduše, i pored iste postavke, kod Ikarbusa nije bilo problema sa kardanima.
Ono što je interesantno, ikarbusova 218-ica je imala manje bubica i nedostataka u odnosu na prvu M seriju. Još interesatnije je to što su nove 218-ice bolje zvučno i toplotno izolovane, pošto im je kompletan motorini prostor "ozidan", kao kod solarisa, ali nažalost, zauzima nešto više prostora. Klimatizacija je bolje rešena kod 112-ica i 218-ica, negoli kod M serije. Izgleda da se Ikarbus u nekim stvarima bolje snalazi kod sopstvenih šasija, negoli kod nadogradnje tuđih. Verujem da je problem i u troškovima nabavke šasija, pogotovo od proizvođača kakav je MAN, pa to naravno ne ostavlja mnogo mesta za profit, a da cena ipak ostane konkurentna i naravno, onda se štedi na svemu i svačemu. Doduše, to ne utiče na upotrebnu vrednost vozila, al može da umanji komfor u nekim stvarima, kako vozaču, tako i putnicima.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk