Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Купац људи бира све што може да се бира. Не разумем како то не разумете.
 
STF , šta misliš koliko bi koštao Ikarbus sa svim delovima ugrađenim u Solaris ?

Đole , zato što je ogledalo iz kupatila najjeftinije.

Šipke visine su stradale na ventilima Prve Petoletke na novim nikad. Samo se ECAS pogubi i vozilo se ponaša kao opsednuto duhovima.
Vozio sam stare uvozne autobuse i nikad problemi sa visinama , vratima i gelenderima. A vozila odavno bila punoletna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498901#p498901:1hir6bdt je napisao(la):
Somi303 » Čet Dec 07, 2017 4:47 pm[/url]":1hir6bdt]Купац бира тип аутобуса, као и седишта и екране, не тера Икарбус ГСП да узима то што узима. Наравно да МАН прави своје аутобусе на тим шасијама, добили су награду за аутобус године 2015 баш за аутобус на тој шасији. Ево како је код њега био решен ентеријер у приколици.
Jasno je da ih neko forsira, ikarbus ili grad. Kupac bira sve sto moze da se bira - od onoga sto mu prodavac u tom trenutku ponudi, znaci obe opcije su moguce. N seriju, zbog enterijera, cu uvek pre da podrzim. Lepo covek kaze, sasije na visini zadatka, proizvod jeftiniji i vise domaci. Pametnom dosta.

Ako su dobili nagradu za bus sa onako skarabudzenom prikolicom, onda stvarno nemam komentar. Solarisova prikolica je, onda, spejs satl.
 
Zaista nemas komentar?
Ajd da vidimo

Salim se naravno ;)
Diskusija i sukob misljenja uvek treba da postoji.

Motor sa strane poput onig postavljenog u solarisu ima svoje prednosti, ali ima i mane (prvenstveno konstruktivne prirode).

No zaista, ne vidim kakvo "planinarenje" se pominje.
To sto celih 5 sedista i niti jedno mesto za stajanje ima stepenik ili dva?
U gradu gde jos uvek vise od pola vozila nisu niskopodna?
Pri tom, prostor koji je "na planini" u Solarisu ne postoji, tako da se na njega moze gledati kao na cist bonus. ;)

Neko je pitao koliko bi kostao Ikarbus kada bi bio u kvalitetu Solarisa?
Pa kostao bi verovatno 10-15% vise od Solarisa, u prvim narudzbinama.
Ali cak ni to ne nuzno.
Ako bi porudzbina bila 200 autobusa vrlo verovatno bi bila ista cena, a mozda i nesto niza.
Klasican zakon velikih brojeva. Sto su serije vece, cena po jedinici je manja.
Na koncu, kontinuitet narudzbina i serijska proizvodnja dovela bi do maksimalno konkurentne cene.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, vrtis se sam oko svog repa, Ikarbus se ogranicava na kupce iz grada i drzave i jedne privatne firme... To je ipak malo, a imaj u vidu da opet ta vozila provode po garazama i Krnjesevcima, pa kome je vise u interesu da mu nova vozila budu na ulici? Kupcu, fabrici ili obostrano? Logike bez?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498981#p498981:3ck3cxkg je napisao(la):
laki72 » Čet Dec 07, 2017 10:43 pm[/url]":3ck3cxkg]Zaista nemas komentar?
Ajd da vidimo
Samo sam cekao da se upecas :p :D

Taj bonus od tri sedista (dva vise u pretposlednjem i jedno vise u poslednjem redu), se izgubi na samim stepenicama i preuskom prolazu. Solaris i 218N su kod zadnjih vrata daleko komotniji, taman da stanu jos ta tri coveka.
Ne verujem da bi se neko stariji odlucio na zavlacenje u zadnji red, sve sa planinarenjem i cukanjem o plafon. Evo probaj pa nam :grand: javi. :p

Lepo kazes: svaki model ima prednosti i mane, ako je mana konstrukcija - pa poboljsacemo konstrukciju, valjda imamo dovoljno sivih celija da ucimo na preth iskustvu.

Aj da nema N sasije, (za koju covek lepo kaze da je skroz ok, domaca, jeftinija) pa i da prihvatimo ovu. Ovako izgleda kao neki uvozni dil i polit pritisak kao i za LE monstruma.
 
Kako reče Laki, za zdravu diskusiju uvek ima mesta

Ikarbusove šasije jesu solidne, al svakako ne mogu biti bolje od MAN-ovih, tim pre što ih je MAN, A22 za solo i A24 za zglob, bukvalno doveo do savršenstva, što opet ne znači da kupovinu autobusa od Ikarbusa za GSP, treba ograničiti samo na M seriju. Mogli bi povremeno da kupuju 218-ice na ikarbusovim šasijama kad se već pokazala solidnom, i time omoguće dodatna usavršavanja, kao i priliku da se međusobno uporede u eksploataciji. Na taj način bi mogli videti dal M serija u dovoljnoj meri opravdava nabavku, s obzirom na nešto višu cenu. Sa 112-icom stvari stoje već malo drugačije. Naime, Ikarbus je nudi isključivo sa malolitražnim D0836 motorom, a razlog leži u vertikalnoj postavci motora, gde bi D20 jednostavno zauzeo previše mesta u putničkom prostoru. Kod 218-ice taj problem nije izražen toliko. Dodatni delovi koji prate E5 i E6 motore traže znatno više prostora u odnosu na one koje ispunjavaju tek E4 normu ili niže. Daleko od toga da je D08 od 6.7L loš, ali ipak ne može da parira velikolitražnom D20 motoru, ni po izdržljivosti, a još manje po performansama.

Sad što se tiče ergonomije M serije u odnosu na N, mislim da je MAN-ovo podvojze u prednosti zbog ležećeg motora, jer ipak zauzima manje mesta, a još je i sam bus duži za 75cm (18,75m). Postoji naravno i varijanta od 18m, ali se iz nekog razloga insistiralo na onoj dužoj. MAN je kod svojih niskopodnih šasija oduvek forsirao ležeću postavku motora i rekao bih da je to jako dobro rešio. Ležeća postavka motora ima i prednosti kad je prenos snage u pitanju. Kardan nije "iskošen", kao kod vertikalno ugrađenih motora (mislim da na forumu ima članova koji ovo mogu i bolje objasniti). Solarisima su karadani ko zna koliko puta ispali, a inače se redovno gledaju i dotežu. Doduše, i pored iste postavke, kod Ikarbusa nije bilo problema sa kardanima.

Ono što je interesantno, ikarbusova 218-ica je imala manje bubica i nedostataka u odnosu na prvu M seriju. Još interesatnije je to što su nove 218-ice bolje zvučno i toplotno izolovane, pošto im je kompletan motorini prostor "ozidan", kao kod solarisa, ali nažalost, zauzima nešto više prostora. Klimatizacija je bolje rešena kod 112-ica i 218-ica, negoli kod M serije. Izgleda da se Ikarbus u nekim stvarima bolje snalazi kod sopstvenih šasija, negoli kod nadogradnje tuđih. Verujem da je problem i u troškovima nabavke šasija, pogotovo od proizvođača kakav je MAN, pa to naravno ne ostavlja mnogo mesta za profit, a da cena ipak ostane konkurentna i naravno, onda se štedi na svemu i svačemu. Doduše, to ne utiče na upotrebnu vrednost vozila, al može da umanji komfor u nekim stvarima, kako vozaču, tako i putnicima.




Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Danas se nešto mislim... Neko reče par strana ranije kako tesna sedišta i prostor za noge u 112 N nemaju veze sa Ikarbusom nego je GSP tako naručio.

Ja bih samo zamolio vas koji to tvrdite da ovih dana ugrabite neki od tih 112 ili bar da im pogledate slike unutrašnjosti, i da mi kažete - a kakav drugi izbor je GSP imao? Znači idu srednja vrata, pa dva sedišta na podu, pa dva sedišta na uzvišenju oko točka, pa dva sedišta leđima unatraške, pa zadnja vrata. I šta god vi radili, tu će uvek biti istih XY cm dužine na raspolaganju. I ma kako vi tu rasporedili ta sedišta, dodatnu dužinu za noge nećete dobiti. Jer ne možete da pomerate vrata jedna od drugih.

I onda vi posle ovde pričate ''ma nije to krivica Ikarbusa, za to je kriv GSP što je tako naručio''. O čemu bre vi pričate? Pa naravno da je tako naručio kad nije bilo nijedne druge alternative za takav raspored. A ko je odgovoran za te alternative? Ko je tako projektovao taj prostor između vrata tako da svakom putniku fali po 10 cm za noge? Naručilac ili proizvođač?


Usput, romane ste ispisali u nameri da odbranite taj Ikarbus ko da vam je to porodična firma. I ajde, evo da kažem da ima smislenih i razumnih argumenata koji su čak i mene naterali da za neke stvari više ne krivim Ikarbus, odnosno da razumem kompletan spektar razloga i faktora koji su doveli do tih očajnih serija... Ali i dalje niko od vas ni reč da progovori o tome kako je moguće da u jednom Ikarbusu starom dve nedelje u toku vožnje sve puca, krcka i škripi, a u drugom koji vozi 4 nedelje kreću i prve lajsne da se odlepljuju? Oćete da mi kažete da je i to do naručioca? Hoćete da mi kažete da postoji više vrsta lepkova i materijala za njih, pa naručilac može da bira: 1) lajsne koje traju 4 godine 2) lajsne koje traju 4 meseca i 3) lajsne koje traju 4 nedelje? Ili ćete možda da mi kažete kako majstor nije stigao lepo da razvuče lepak jer su ga političari požurili? Isto vas pitam i za tu škripu i krckanje u toku vožnje, koje nijedna druga marka ne ispušta svega par nedelja posle uvođenja u upotrebu? Kako to objašnjavate? Daj bre nemoj se zaebavamo.

Počeli ste da idete u žešću krajnost. Nije Ikarbus ni za šta kriv, krivi su samo GSP i političari što ga požuruju. Još malo pa ćete da dođete do zaključka da su putnici krivi što nisu pigmeji i što, zamisli bezobrazluka, se usuđuju da teže ka boljem. U stvari, to smo već i videli. Eto naučili smo pre neki dan da je razmaženost kad putniku smeta arlaukanje motora, kuvanje usled loše izolacije, tesan prostor za noge, šrkipnjava i lomljava, i lajsne i paneli koji sami otpadaju. I sve to u autobusu koji košta boga oca. E stvarno su st*** razmažena, nanicu im njihovu.
Da, ja mislim da su definitivno krivi svi sem Ikarbusa. Da, biće da je to.
 
Провозао сам се данас у Барбици 451. Аутобус иде ко блесав.
 
Kesho i ti kao Laki, da li trebas da vodis racuna o zavrsnoj obradi na autobusu? Prvo kazes "koliko para toliko muzike, a Ikarbus to predstavlja"? Ali ja vidim kao laik jednu drugu i goru stvar kod Ikarbusa, sto se ne vodi racuna o jako krupnim stvarima koje uticu na zavrsnu obradu, pa izvini, ja kao putnik prvih dana rada ovih sklepotina sam uocio barem 20 nedostataka, ali je bitno "snaga motora busa", a ovo drugo ko sisa? Ok, pa kad ostane u kvaru, ili malo da se izlezavaju po servisima, bice jos lepse da vristim od smeha sa ovim krsevima iz Zemunske radionice ala Ibarska magistrala, ali nema veze, sklepaj bus makar bio i ko naprstak, a osnovne stvari ne resavaj... To je moto naseg "giganta iz Zemuna", a to sto razbija bubrege od prvih dana rada nikome nista?
 
Opet zanimljivosti iz gradskog saobraćaja. Imate na linku dole i video, koji haos je lik ostavio :bash: :bash: :bash:

Izvor Blic
Ma kakva ulica, "može Miško vezanih očiju" i preko trave

M. Z. B. | 08. 12. 2017 - 19:30h

Pravi mali haos nastao je zbog sudara u Bulevaru oslobođenja, a jedan vozač gradskog prevoza nije hteo da čeka ni minut u ovoj ulici, pa je vožnju nastavio preko - zelene površine.

U blizini Autokomande, on je sa sve putnicima i otvorenim vratima, nastavio dalje preko trave dok su sugrađani u čudu snimali ovaj prizor, ne samo zbog opasnosti po njih, već i zbog štete koja je ostala iza njega. Na zelenoj površini ostali su tragovi autobuskih guma, a zemlja je ostala rasuta po ulici.

Sa otvorenim vratima on je stao malo iznad stajališta, pa su građani i morali da potrče za njim.

Cela vest: http://www.blic.rs/vesti/beograd/ma-kak ... ve/1m1e85r
 
Gaspare, postaješ dosadan sa pisanjem jednog te istog i to ne samo na ovom forumu. Imaj svoj stav i mišljenje, niko ti to ne može zabraniti, ali nauči već jednom da ga argumentuješ. Ko je uopšte pominjao snagu motora? Jel manjkavosti u završnoj obradi vidiš samo kod Ikarbusa, a kod ovih ostalih iranaca, belorusa i rusa je sve sjajno? I koji to Ikarbusi LE i M serije vise po garažama? Čemu širenje neistine. Već ti rekoh da LE-i idu u Krnješevce u mercedesov ovlašćeni servis, a verovatno je problem u elektronici kao delu šasije. Za te manjkavosti zahvali velikom Mercedesu. To što je M tvrd, kao između ostalog i svi niskopodni gradski autobusi, među njima i Solaris, je do šasije. I to ti je već rečeno i opet, ne samo na ovom forumu, al ti očigledno ne dopire do mozga ili se samo praviš lud? I samo tebi otpadaju bubrezi. Stalno kukaš na zadnju platformu, pa ne moraš sedeti tamo u tolikom autobusu aman, ako ti to toliko smeta. Inače, ako ćemo realno, po mehanici je M poprilično ispred Solarisa, a i po svom postroju može biti samo bolji, nikako lošiji. Kostur je kvalitetan, a oplata je aluminijumska, tako da sa korozijom ne može imati problema. To što kvalitet enterijera nije na nivou Solarisa, za razliku od oko 100.000 evra ne može ni da bude. Već rekoh da Solaris spada u premijum proizvođače, zajedno sa MAN-om, Mercedesom i ostalima, a Ikarbus u niskobuđetne i ne mogu biti direktni konkurenti, niti su namenjeni istom tržištu. Završna obrada itekako košta (uloženo više radnih sati, skuplji materijali, potreba za većim ulaganjima u tehnologiju itd), kako među autobusima, tako i među automobilima.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Da, ali da tebi od 30 autobusa, non stop bude barem 2, je znak da od starta nije nesto u redu, koliko je od ovih M na ulici sto je izaslo u servisu? I zasto opet samo Ikarbus? Enterijer se moze resiti cak i sa 0 dinara ulaganja, ali ocigledno tamo mozgovi rade i misle samo na GSP i ostale drzavne bandite koji ovu drzavu itekako kostaju? Sto se Liaza tice, oni su poradili na svim "decijim bolestima" koji su ih mucili, cak i ovaj niskopodni nije los, ima i on zamerku najvise u ergonomiji samog vozila, dok Akia nudi daleko bolju zavrsnu obradu nego Ikarbus, Maz je sve bolji, cak i u preko 80% stvari daleko ispred Ikarbusa, ono sto ti propagiras na forumima pada u vodu od prvog dana za sve tipove autobusa... Cak stavise, branis fabriku koja je otprilike u rangu radionice sa magistrale, koju samo drzava spasava, umesto da to zemljiste ili fabriku prodaju nekome ko nece dozvoliti ovakve gluposti na ulici, da autobusi se iskljucuju svaki dan... Konkretno jutros oba sto su redovna na 73 su se iskljucili znas zbog cega? Krila drugih i trecih vrata su bila poluotvorena i ispustala vazduh, a da stvar bude jos gora, radili su na uzastopnim polascima, da stvar bude jos gora, propustam ja jedan taj 73, i udjem u O345 Dumeca, ladja koji plovi na ulici, lagan i mek na gasu, nikakvih problema sa vratima.
 
Ne moze se Akia kojoj cak ni sipke nisu plastificirane (sto se u evropi ne belezi zadnjih 40g) pominjati kao kvalitetan proizvod i onda ocekivati da se na komentare gleda kao objektivne.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Не знам зашто се упуштате у расправу са особом горе, фрустрирани и искомплексирани лик који као папагај понавља једно те исто. Игор треба да га банује и трајно уклони одавде.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Акиа јесте јадна. Боље ми је да се возим у оном раздрнданом Мазу од Линее или Транс југа него у новом Икарбусу.
Од Икарбуса највише волим кршеве произведене од 1996-2004. Добри су и поуздани поготово 10, 18, 20 и 451 који иду као мећава.
ЛиАЗ 5292.22 је зло обзиром да га зезају сензори и има други најгори мењач за београдске улице (ZF EcoLife 6 брзина), не тако добру завршну обраду, смрди на пластику, ентеријер није бог зна шта итд... Да је Град био паметан 2011. и узео Необус уместо Икарбуса, па то би био пун погодак. Необус је 100 пута бољи и квалитетнији од Икарбуса. Није ни Мега Бус лош, само што је Арива узела најјефтинију могућу верзију са ZF-ом док Бамиронове имају Voith (подразумева се шта боље иде).

МАЗ се узима само због цене и кабине, други разлог не постоји. Зато ће цео потез 500 бити 90% МАЗ.
Кобре ми не дирајте то је нешто најбоље на нашим улицама. Пример су Леконове, Банетове и Транс-југове маторе GD272 2004. годиште које су много издржљиве. Думеко је лидер што се тиче Кобри, оне њихове шалтаре иду као да су тек изашле из фабрике.

Осим Икарбуса, нешто најгоре на нашим улицама су ЛиАЗи 5256.26/53/56, МАЗ 103, МАЗ 203.069/077/088 и МАЗ 215.069.
Да су приватници били паметни да на време купе половњаке из ЕУ уместо ових кршина сада бисмо се возили у много нормалнијим аутобусима и поласци би се остваривали.

Икарбус не треба куповати већ треба ставити катанац на фабрику. Чак би и деца од 5 година направила бољи аутобус.
 
Sve veliki strucnjaci bi da zatvaraju fabriku da uvoze koje kakve sklepotine
Laki sad je in da sipke u busevima budu hromirane to je skuplja opcija od ove druge
 
Djole Pevčanin

Evo ga još jedan stručnjak. Za tvoju informaciju, kad se već predstavljaš kao neko ko poznaje materiju o kojoj se ovde piše, Bamiron ima Mega buseve i sa Zf menjačima tipa Eco life i Ecomat. Jeste da se VOITH u eksploataciji malo bolje pokazao, odnosno na Zf-ove menjače je bilo nešto više reklamacija, ali reći kako oni ne valjaju je krajnje smešno. Zf je svetski najpoznatiji proizvođač menjača i osovina za sve moguće tipove vozila, od automobila do kamiona ukupne dozvoljene mase i do 250 tona. Biće da je to gomila neznalica, pa im ti trebaš da ih podučih kako se pravi manualni, automatizovani ili automatski menjač. MAZ se kupuje samo zbog niske cene i kabine? A zbog čega se inače kupuju niskobudžetni autobusi, nego zbog cene života ti? Jel se možda i niskobudžetni automobili, poput Dacia-e recimo, kupuju iz ljubavi ili možda iz potrebe da se za skromnu svotu novca pazari nov automobil? Bolje ti je da se voziš, kako sam kažeš, raspalim MAZ-om, negoli novim Ikarbusom? Samo ova jedna rečenica je dovoljna da se izvede zaključak da je sastavljač posta, tek još jedan nadobudni klinac koji baš i nema mnogo veze sa životom. Voliš samo "krševe" ili možda bolje zvuči ikarkrševe, proizvedene u periodu od 1994. do 2004. godine. Te barbike koje spominješ jesu ostavile milione kilometara iza sebe, ali ne zahvaljujući kvalitetu izrade, već činjenici da nemaju komplikovanu elektroniku, niti gomilu skupih, a osetljivih delova, poput turbine recimo (atmosferski MAN-ov motor D2866UM) ili automatskog menjača. E sad, to što su krpljeni po ko zna koliko puta nema veze i što su se krivili i vetoperili i time podsećali na bananu, isto nije bitno. Koliko sam ih se samo nagledao poskidane oplate bože sačuvaj, a ispod nje pola kostura istrulilo. Trčiš trčiš, pa naletiš na poneku celu cev. Serije od 2002/3. godine su već mnogo ozbiljnije u svakom pogledu, ali je i njihova otpornost na koroziju skromna. Ovoliku količinu pljuvačine koju mogu pročitati iz tvog ili Gasparovog komentara, a na račun Ikarbusa, mogao bih razumeti, a da dolazi od održavanja GSP-a ili od onih ljudi koji ih svakodnevno voze, ali verovao ti ili ne, pored određenih zamerki, imaju i dosta toga dobrog da kažu o tom Ikarbusu, ali to verovatno ni tebe, a ni Gaspara ne interesuje, pošto se vaš sud i stručnost ne dovode u pitanje.

Šomi je u pravu. Opet sam sebi dozvolio nenadoknadivi gubitak vremena, vodeći raspravu sa ljudima, čije frustracije očigledno predstavljaju nepremostivu prepreku trezvenom razmišljanju, a o eventualnom pokušaju da se malo prošire znanja pre nego što se pristipu raspravi, nema ni govora.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
direktor":3vaf9b32 je napisao(la):
...
Laki sad je in da sipke u busevima budu hromirane to je skuplja opcija od ove druge

Davno sam prestao da se 'lozim' na fenseraj i gledam sta je "in"
Plastificirana sipka je prijatnija na dodir, a pri tom je sigurnija jer manje klizi.
To sto je nesto "in" ne znaci i da je dobro resenje, a najbolji primer za to su ekrani na dodir u automobilima.
Da, mocno i moderno izgledaju, ali za operaciju za koju je nekad bio dovoljan samo pokret ruke danas ide:
Menu->climate->set cool or heat-> set temp-> set fan speed
Karikiram malo, ali u principu je to to.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Voith je svetski poznata firma i prva je napravila hidrodinamički retarder i davno su se njihovi menjači pokazali kao daleko otporniji u odnosu na ZF i Renk.
Udobnost, svi niskopodni autobusi su manje više isto tvrdi u 99% slučajeva zbog niskoprofilnih guma. Male razlike budu zbog amortizera.
Kvalitet mehanike, elektronike i svega ostalog je na strani Solarisa a to mi je i jedan od direktora Ikarbusa potvrdio. U Solaris je ugrađeno sve što je najkvalitetnije na tržištu komponenti za autobuse.
Bitna razlika je i prednja osovina , Ikarbus ima najobičniju gredu dok Solaris ima nezavisno vešanje da duplim poprečnim ramenima. Opet velika ušteda na strani Ikarbusa.
Ventilacija i klimatizacija + Webasto su opet kvalitetnije urađeni na Solarisu. Ko ne veruje nek samo stavi ruku na otvorima kod Ikarbusa, svaki deseti je u funkciji.
Za antikorozivnu zaštitu pričaćemo za 5-7 godina, mada već sad znam ishod i pobednika.


Idemo na poziciju vozača, ko je bio za upravljačem Zemunskih krševa zna kakav je osećaj. Ergonomija nula, preglednost nula, upravljivost nula / uvek veliki luft i teška upravljivost, sedište vozača jako bitna stavka katastrofa Pilot- nula, grejanje i ventilacija pored velike buke koju proizvodi unese u vozačku kabinu i veliku količinu prašine i izduvnih gasova opet nula, sušenje vetrobranskog stakla u zimskim mesecima večiti problem. Svako ko kaže suprotno laže ili nikad nije seo u bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499424#p499424:323xro4s je napisao(la):
Somi303 » December 9th, 2017, 8:34 pm[/url]":323xro4s]Не знам зашто се упуштате у расправу са особом горе, фрустрирани и искомплексирани лик који као папагај понавља једно те исто. Игор треба да га банује и трајно уклони одавде.
Polako s to banovanje. Samo zato što je neko "iskompleksiran i isfrustriran" , nije valjan razlog za trajno banovanje. Ima još takvih ovde , pa nisu trajno banovani. Rasprava na prethodnih nekoliko stranica je presipanje iz šupljeg u prazno. Ova priča se vrti s vremena na vreme , k'o ona priča o Prokopu i njegovoj pogrešnosti / ispravnosti i uništavanju GŽS. Dokle god budemo jedni druge ubeđivali da je mišljenje onog drugog isključivo pogrešno , a naše mišljenje isključivo ispravno , vrtećemo se u krug. Što se tiče ove rasprave , k'o da je bitno kome se šta sviđa , a šta ne sviđa , kad svako ima neki svoj ukus , neke svoje stvari koje su mu bitne , a dobiti vozilo koje bi apsolutno svima odgovaralo , je nemoguće. Pri tom , kad kažem dobiti , ne mislim proizvesti , već mislim na ono što je poručilac naveo u specifikaciji da želi.
 
Možemo Žiko što se mene tiče i sa pozicije održavanja, nije problem. Samo ne znam gde si u mojim postovima pročitao tvrdnju da je po postroju i mehnici bolji 218 u odnosu na Urbino18? Mada je i ona po pitanju motora i menjača ispred Solarisa. To sam napisao za 218M i to ne da je bolji, već da ne može biti lošiji, s obzirom na to da Ikarbus i nije proizvođač šasije, već MAN. Takođe, i ja sam potvrdio da se VOITH pokazao bolje u odnosu na Zf u našim uslovima eksploatacije, što opet ne znači da je Zf loš ili sam nešto pogrešio? Zašto tvrdim da je po pitanju mehanike M u prednosti, pa na prvom mestu ima baš VOITH-ov četvorostepeni menjač šeste generacije, dok je u Solarisu Eco life. D20 je već preko deset godina jedan od najboljih agregata u svojoj klasi i sigurno ispred prastarog PR228 motora u Solarisu. Da zanemarimo ogromnu razliku u performansama (D20 10.5L 320ks i 1600Nm u 218-ici, 360ks 1800Nm u 218M, PR228 9.2L 310ks i 1275Nm), D20 uz pravilno održavanje i upotrebu, a to podrazumeva adekvatno ulje, antifriz u rashodnom sistemu i leti i zimi, ne iživljavati se nad njim turiranjem kad je hladan itd, gazi i više od milion kilometara bez da se otvori i jedan jedini put, a uz to jako dobro podnosi povišenu temperaturu, odnosno, to što je "prokuvao" uglavnom ne ostavlja nikakve trajne posledice. PR228 po onome što je do sad pokazao, stavlja D20 daleko ispred njega. Kao što sam već i napisao, nekoliko ih je već zamenjeno zbog bregaste osovine (nije priznato kao fabrička greška). Čak da ih većina i izgura do milion kilometara bez otvaranja i intervencija, opet se neće moći postaviti ispred MAN-ovog agregata, pošto se DAF-ov motor od starta bolje tretira. Ne mora da trpi česmovaču ako ništa drugo.

To što si naveo vezano za prednji trap na Solarisu, u stvari je koncept kao i kod većine putničkih automobila, i baš iz tog razloga mu je trap poprilično osetljiv, odnosno ne podnosi baš najbolje beogradske "oranice". Ne znam na koje tačno Ikarbuse misliš kad kažeš greda, pošto sam opet poredio M seriju sa SU18, što opet znači da nije reč o Ikarbusu. MAN je po pitanju trapova manje osetljiv. Sve ostalo što si naveo možda i stoji, a mislim na ugrađene prateće komponente, a da nisu deo šasije. Pilotovo sedište jeste loše, odnosno tvrdo je i neudobno. No, niko ne tera Grad da kupuje ta sedišta. Ikarbus će uz doplatu postaviti bolje sedište, kao što je i urađeno za novosadske 218-ice. I ostaje nam još upravljivost koju si takođe spomenuo. I po tom pitanju, M je odličan, jer opet je to MAN, mada ni Solaris nije loš po tom pitanju.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Vrh