Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Снажнији мотори? И можда си нас, Кешо, управо довео до разрешења зашто је Икарбус ипак знатно мање добар производ од Солариса (не заваравајте се, тако је, питајте путнике да упореде два нова аутобуса и 97 од 100 ће вам тако рећи, а искуство корисника је једино битно када причамо о градском превозу и о јавним службама).
Шта добијеш кад у добро склопљен и утегнут аутомобил сместиш скромног троцилиндраша? Шкоду фабију, напимер.
А када у незашрафљено возило убациш сто и више коња? Добијеш флориду 1,6 са Пежоовим мотором, ето то.
Суштина инжењеринга и пројектовања: добро избалансирати и добити свеукупно прихватљив производ. Е, то се зове Соларис, и то у целој Европи. Икарбус то није.
 
Kesha ja tebe nisam nigde pomenuo a ono što napišem iza toga stojim.
Što se tiče trapa daleko je od koncepta kao kod većine putničkih automobila. Jer velika većina ima McPherson rešenje a dupla poprečna ramena imaju već malo ozbiljniji automobili (ako izuzmemo prošlost pre uvođenja McPherson).
Dupla poprečna ramena nisu ništa novo u autobuskom svetu bilo ih je još od šestdesetih godina prošlog veka. Čak i MAN 890 sa beogradskih ulica ih je imao.
 
Nigde ja nisam napisao da je rešenje prednjeg trapa kod Solarisa, kao takvo loše, već da je osetljivo, a jedan od uzroka tome je verovatno baš u činjenici što je sofisticirano, a opet nije urađeno tako da dobro podnosi otežane uslove eksploatacije. Traži česte intervencije, a teško da mogu da uđem i u jednog Solarisa, a da pritom bar nešto ne čujem da lupa u prednjem trapu.

Pantograf

Nisam baš siguran da znam o čemu pišeš. Ne možeš autobuse porediti sa automobilima preko motora. Snažan motor, a usled loše podešenog prenosa, može kod autobusa s vremenom pokidati šasiju, što se ricimo deslilo Sanosima kod privatnih prevoznika, a opremljenih istim motorom, kao SU18. M-u snažan motor ne može da smeta, jer leži na šasiji proizvođača tog motora, a karoserija ne trpi apsolutno nikakve povećane stresove zbog toga. Prvo, sam prenos snage je odličan preko VOITH-ovog menjača poslednje generacije. Nema nikakvog cimanja, niti vibracija, pošto masivni obrtni momenat ne traži visoke obrtaje i samim tim manje izlaže stresu sam agregat, kao i celo vozilo. Sve teče glatko pri ubrzanju. Solaris se već pomalo muči na jačim usponima, a pri punom opterećenju i uključenim klimama. Beograd je izabrao najjeftiniju kombinaciju pogona u ponudi poljskog proizvođača, a inače smo mogli dobiti isti DAF-ov motor u verziji od 360ks uparenog sa VOITH menjačem, inače mnogo prikladnijim za naše uslove eksploatacije. On bi i dalje bio manje potentan u odnosu na D20, zbog slabijeg obrtnog momenta. Ne dugo po nabavci Solarisa za Beograd, DAF je izbacio potpuno novu generaciju Common rail motora tipa MX11 i MX13, da bi odgovorio konkurenciji, i tako se MX11 našao ubrzo u ponudi Solarisa. MX11 je već uporediv po snazi i obrtnom momentu sa MAN-ovim D20 motorom, mercedesovim OM470 i tako dalje. Inače, od puke snage, obrtni moment je daleko važniji. Dostupan od niskih obrtaja, čuva motor od visokih, eliminiše potrebu za maksimalnom snagom preko visokih obrtaja i time umanjuje potrošnju goriva, a i generalno čini vožnju prijatnijom sa manje buke i lakšom nogom na gasu. Recimo, kad voziš automobil, retko ga teraš u "crveno", ako imaš dovoljno obrtnog momenta, kao potisne sile, odnosno sposobnosti agregata da progura vozilo od najnižih obrtaja. Zato su turbo dizelaši poželjniji od atmosferskih benzinaca iste snage. Smanjivanjem zapremine novih benzianaca i ugradnjom turbine, upravo se pokušava parirati dizelašima, nebi li pružili podjednako zadovoljstvo u vožnji, a i smanjili potrošnju goriva. Pozdrav

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Фарбају се полако и Солариси, једино јапанци остају оригинално.жути мада они никад нису имали шему ГСПа већ ГРАСа Сарајево.
 
Beograd trazi najmanje 300KS motore, ali pre svega zavrsna obrada je taj kljuc sto se autobusa tice, koliko god da je skupa, ipak je to taj faktor koji igra tu ulogu u radnom veku autobusa, samo kad se setim istorije i cuvenih MAN SU i SG generacije, onakav autobus na 65 i 95 je gutao boga oca. Uvek sam se pitao u cemu je fora sa konstrukcijom kod MANova radjenih u slovenackoj Avtomontazi...?
 
Kvalitetan bus. Nisi nikad mogao da vidiš nagnut SG na ulici, dok su Ikarusi tada a i sada izuvijani. Sećam se da je Stanislav Glumac pričao o nabavci brzo ispuštajućim ventilima koji bi naginjali autobus kada se vrata otvore kako bi putnici lakše ulazili a oni se i bez tih ventila naginjali.

Pojedini Solarisi se muče jer su na svim (osim jednog) isključeni Kick-down pa u brdu menjač prerano šalta.
Opet malo je četri stepena prenosa koliko god da je jak motor.6 je optimum.

Дошљак Farbaju se ali baš polako. Samo jedan i to zato što je bio oštećen. Za ostale veliki znak ?
 
file.php
 
Žika":15e8etcl je napisao(la):
Opet malo je četri stepena prenosa koliko god da je jak motor.6 je optimum ?

Za šta je tačno malo 4 stepena prenosa? Šta fali Ik218 iz 2012. 310ks + voith sa 4 brzine, pod punim opterećenjem uz Ljutice Bogdana ubrzava, izvlačio je vitlajući i po Avalskim linijama do Ripnja, Glumčevog brda, Ralje bez ikakvih poteškoća, apsolutno konfiguracija za sve terene koje Bg može pružiti.
Sa druge strane u zavisnosti od konfiguracije menjača sa 6 brzina, može biti davitelj kao Solaris dok prošalta svih 6 da bi vozio 52 u šestoj brzini ili može biti da u šestu šalta na 85-86 i da na blokadi(100km/h) vozi na 1300 obrtaja, sve zavisi od načina na koji je konfigurisan menjač.
Za brzine u gradskom saobraćaju i 4 je dovoljno, a bilo ih je i sa tri brzine, uz dobro podešavanje i uparivanje sa agregatom, četvorobrzinac može biti i dobro rešenje po pitanje performansi i po pitanju potrošnje.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ne lupetaj, kad budeš bio profesionalni vozač i imao znanje možemo da pričamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499571#p499571:2cokc71l je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 10, 2017 10:38 am[/url]":2cokc71l]Фарбају се полако и Солариси, једино јапанци остају оригинално.жути мада они никад нису имали шему ГСПа већ ГРАСа Сарајево.
E baš juče videh onog crvenog Solarisa na 23-ci. Odlično izgleda. Garantujem da bi nam svima ta crveno bela šema delovala lepše da je od početka bila na Solarisima. Ovako smo navikli na žuto plavu pa nam neobično kad ih vidimo u crveno beloj, iako izgleda sasvim dobro.

A što se tiče vozila iz donacija koje ostaju u istim bojama, opet kažem da mi je to žešći debilizam. Al dobro ajd, bitno je da voze i da rade.
 
Žika":2ccq660s je napisao(la):
Ne lupetaj, kad budeš bio profesionalni vozač i imao znanje možemo da pričamo.
Da je "profesionalni vozač" neko zvanje koje označava neki veliki intelekt, ne bi mogli takvi poput tebe da se nazivaju tako.
Hvala na odgovoru punom znanja i argumenata.
 
Daleko veći nego tvoj.
Imaš položeno C,D i E kat ? Da li si vozio ta vozila i poznaješ mehaniku da možemo da diskutujemo o svemu vezanom za vozila ? Ili pričaš tuđe priče ?
 
Manite se corava posla ;)

Nego, imam predlog za ove koji se zgrazavaju voznje u ikarusima M i LE serije.

Posto mi na 42 vec voze kojekakvi 'svetli primerci' drugih vozila, a evo i na drugoj lokaciji (potez 500) treba kosmaj da bude zamenjen "avala 500 grupom" (ili kako god) gde ce svakako voziti liazi, akie, mazovi, pa i poneki 'reprezentativni primerci' istrosenih zapadnih proizvodjaca,
Predlazem vam da pisete peticiju se trnder ponisti, i ova grupa (a bas su grupa, skoro pa orkestar koliko ih je ;) ) nek uskoci umesto tih STRASNIH i losih novih autobusa.
Njih slobodno posaljite nama, manje zahtevnim putnicima ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Žika":n8cdy1tc je napisao(la):
becks89":n8cdy1tc je napisao(la):
Da je "profesionalni vozač" neko zvanje koje označava neki veliki intelekt
Žika":n8cdy1tc je napisao(la):
Daleko veći nego tvoj.
Pa to ti nije baš neki veliki uspeh.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499619#p499619:n8cdy1tc je napisao(la):
Žika » 10 Dec 2017 01:03 pm[/url]":n8cdy1tc]Imaš položeno C,D i E kat ? Da li si vozio ta vozila i poznaješ mehaniku da možemo da diskutujemo o svemu vezanom za vozila ? Ili pričaš tuđe priče ?
Sve što pišem predstavlja moj lični stav iz ličnog iskustva, osim ako ne piše drugačije, onda navodim na osnovu čega sam doneo svoje zaključke.
Ne zameri, ali ne mogu da trošim svoje slobodno vreme na prazne diskusije o tome "čiji je veći", ako imaš šta da kažeš pametno izvoli, u suprotnom zaobiđi me. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499615#p499615:biwb6i9t je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Дец 10, 2017 12:51 pm[/url]":biwb6i9t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499571#p499571:biwb6i9t je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 10, 2017 10:38 am[/url]":biwb6i9t]Фарбају се полако и Солариси, једино јапанци остају оригинално.жути мада они никад нису имали шему ГСПа већ ГРАСа Сарајево.
E baš juče videh onog crvenog Solarisa na 23-ci. Odlično izgleda. Garantujem da bi nam svima ta crveno bela šema delovala lepše da je od početka bila na Solarisima. Ovako smo navikli na žuto plavu pa nam neobično kad ih vidimo u crveno beloj, iako izgleda sasvim dobro.

A što se tiče vozila iz donacija koje ostaju u istim bojama, opet kažem da mi je to žešći debilizam. Al dobro ajd, bitno je da voze i da rade.

Мени би и МАНови и Дивази били лепши у црвено-белој шеми. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499642#p499642:2drb79el je napisao(la):
becks89 » Ned Dec 10, 2017 2:08 pm[/url]":2drb79el]
Žika":2drb79el je napisao(la):
becks89":2drb79el je napisao(la):
Da je "profesionalni vozač" neko zvanje koje označava neki veliki intelekt
Žika":2drb79el je napisao(la):
Daleko veći nego tvoj.
Pa to ti nije baš neki veliki uspeh.

Iskreno i nije ako znam polaznu tačku za upoređivanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499642#p499642:2drb79el je napisao(la):
becks89 » Ned Dec 10, 2017 2:08 pm[/url]":2drb79el]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499619#p499619:2drb79el je napisao(la):
Žika » 10 Dec 2017 01:03 pm[/url]":2drb79el]Imaš položeno C,D i E kat ? Da li si vozio ta vozila i poznaješ mehaniku da možemo da diskutujemo o svemu vezanom za vozila ? Ili pričaš tuđe priče ?
Sve što pišem predstavlja moj lični stav iz ličnog iskustva, osim ako ne piše drugačije, onda navodim na osnovu čega sam doneo svoje zaključke.
Ne zameri, ali ne mogu da trošim svoje slobodno vreme na prazne diskusije o tome "čiji je veći", ako imaš šta da kažeš pametno izvoli, u suprotnom zaobiđi me. :sesir:

To čiji je veći i slično govori o kompleksima, traumama iz detinjstva i sl. Ali ne brini postoje metode.
Koliko se sećam nemaš položeno , nemaš profesionalno vozačko iskustvo , nemaš iskustvo vezano za mehaniku teretnih vozila i opet prosipaš neko mišljenje (naravno ispravi me ako grešim).

Svoje znanje i iskustvo sam napisao i iza toga stojim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499649#p499649:2iewxlb7 je napisao(la):
Дошљак » Ned Dec 10, 2017 2:25 pm[/url]":2iewxlb7]
Мени би и МАНови и Дивази били лепши у црвено-белој шеми. :)
Divazi? :D Jel to neki novi naziv koji ja ne znam ili štamparska greška?
 
4 брзине на М серији су сасвим довољне. ИК112М буквално лети са том конфигурацијом, нисам се до сад возио у стартнијем и бржем градском аутобусу. За 218М баш не могу да тврдим исто, али на основу једне вожње, брже савлада брдо код Шумица на 17 неко Соларис са 31.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499582#p499582:392nxj3k je napisao(la):
becks89 » Ned Dec 10, 2017 11:26 am[/url]":392nxj3k]
Žika":392nxj3k je napisao(la):
Opet malo je četri stepena prenosa koliko god da je jak motor.6 je optimum ?

Za šta je tačno malo 4 stepena prenosa? Šta fali Ik218 iz 2012. 310ks + voith sa 4 brzine, pod punim opterećenjem uz Ljutice Bogdana ubrzava, izvlačio je vitlajući i po Avalskim linijama do Ripnja, Glumčevog brda, Ralje bez ikakvih poteškoća, apsolutno konfiguracija za sve terene koje Bg može pružiti.
Sa druge strane u zavisnosti od konfiguracije menjača sa 6 brzina, može biti davitelj kao Solaris dok prošalta svih 6 da bi vozio 52 u šestoj brzini ili može biti da u šestu šalta na 85-86 i da na blokadi(100km/h) vozi na 1300 obrtaja, sve zavisi od načina na koji je konfigurisan menjač.
Za brzine u gradskom saobraćaju i 4 je dovoljno, a bilo ih je i sa tri brzine, uz dobro podešavanje i uparivanje sa agregatom, četvorobrzinac može biti i dobro rešenje po pitanje performansi i po pitanju potrošnje.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka

Nekad su imali dva brzine za hod unapred i bilo je dovoljno.
Posle su imali tri brzine i bile su vrh tadašnjeg doba. I brzinom si mogao na ravnom da dohvatiš 40 km/h a III je max brzina bila oko 65 km/h. I šta vozilo se na usponima kretalo I brzinom ispod 40 km/h. Nije se puno promenilo i sa jačim turbo motorima osim što su obavezno na vrhu brda izbacivali uglavnom vodu. II brzina kojom bi štedeli i motor i gorivo je jednostavno bila prebrza tj pad obrtaja je bio preveliki.
IV brzine daleko bolje rešenje ali opet od druge brzine nisu makli i opet veliko opterećenje , potrošnja i buka. I naravno temperature motora i menjača su rasle. Posebna priča je menjačko ulje koje se sa visokim temperaturama degradira i jako brzo gubi svoju funkciju , naravno i trajnost motora je dovedena u pitanje.

Vozio sam i gradske autobuse sa 8 i 12 brzina.12 brzina je menjač uparen sa dovoljno snažnim motorom melem za vozača i za gazdu. Dozvoljava preskakanje brzina , kada je uspon uvek ima adekvatan stepen prenosa i obrtaji motora su u zelenom polju najvećeg obrtnog momenta. Mala buka i mala potrošnja goriva.

VI brzina automatski menjač dozvoljava da se motor na 50 km/h vrti u zelenom polju obrtaja a to je kod novih motora oko 1000 o/min, Solaris konkretno 1100 o/min i to je jako lep uslov za uštedu i agregata i goriva (zato i imaju najmanju potrošnju u GSP-u). Solaris tj DAF-ov motorćić je jako osakaćen sa malom radnom zapreminom 9186 kubika i 231 kW (310 KS) pri 2200 o/min i 1275 Nm pri 1100-1700 o/min težinom praznog vozila od 16730 kg + opterećenje + klima + isključen KICK-DOWN ali opet uz brdo izvlači IV brzinom i prebacuje u V (ovo bez klime) sa brzinom preko 45 km/h (poneki doguraju i blizu 50 km/h). I to opet zahvaljujući menjaču sa VI stepena prenosa i malim padom obrtaja prilikom prebacivanja i viši stepen. KICK DOWN bi kod pametnog vozača igrao veliku ulogu u smanjenju potrošnje.
Što ću reći brzina u menjaču nikad dovoljno.

 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Z1vrmoYxeg[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y80rh3nizBE[/youtube]
 
ZF је добар за килавце и само за раван терен. А да чини аутобус тиши то се слажем.
 
Kako si dosao do tog ingenioznog zakljucka?
Znas li uopste kolika je paleta njihovih proizvoda, ili si samo onako 'odvalio' ? ;)

(Da pojasnim, mozes napisati da je Sony los izbor za zvucnike i zvucne kutije, ali ne mozes napisati da je los izbor za kamere ili igracke konzole.)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499675#p499675:2z1gynkf je napisao(la):
Djole Pevcanin » Ned Dec 10, 2017 3:33 pm[/url]":2z1gynkf]ZF је добар за килавце и само за раван терен. А да чини аутобус тиши то се слажем.

Dobar je ali nije za trke. Ima jak retarder koji deluje do 12 km/h što je do skoro bilo rezervisano samo za elektromagnetne retardere što opet sa dobrim vozačem doprinosi ogromnim uštedama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499685#p499685:2feysv2b je napisao(la):
laki72 » 10 Дец 2017, 16:53[/url]":2feysv2b]Kako si dosao do tog ingenioznog zakljucka?
Можда зато што се помало разумем и редовно возим машинама са ZF-ом. Код мене једва пролази стартан Ecomat који је мало нормалнији него Ecolife.
 
Vrh