Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498517#p498517:2blp6k6k je napisao(la):
laki72 » Wed Dec 06, 2017 2:29 am[/url]":2blp6k6k]
Bumbarevo brdo":2blp6k6k je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498159#p498159 je napisao(la):
laki72 » Pon Dec 04, 2017 10:07 pm[/url]":2blp6k6k]
Molio bih KLINCE rodjene i odrastale u "zlatnim '90" da se uzdrze od koriscenja termina "komunisticka" i "komunjaraska" jer trabunjaju za sve pare.
Klinci, a i oni koji to nisu, ce prestati da koriste pomenute termine kada se jednom KONACNO raskrsti sa najvecim kancerom srpskog drustva, kako u nacinu poslovanja, tako i u glavama, posebno ovim 'sedim' koje ipak nisu toliko 'sede', koliko prizeljkuju i zamisljaju da jesu. Trabunjajuci, usput, o 'trabunjanju'.

Drago mi je da si se prepoznao ;)
Nastavi i dalje da pricas o necemu o sto nema veze sa zivotom.

@Gaspar18
Akia - pojam kvaliteta ???
;)

Predlozi to uvozniku kao slogan ;)

Molio bih te da tvrdnju kako "posada" koja vozi matori MB "nije htela da zaduzi" nov Ikarbus, konkretizujes.

Budi ljubazan pa pojasni pojam posada, kao i preciziraj garazni broj tog MB (Naravno da neces saopstavati ime vozaca...)

Evo odmah, posada koja vozi 174 na 402, bas preko 10+ godina, Connecto 186 koji je vozio na 48, ima preko 1,5 milion km do prvog ozbiljnijeg kvara, a to je bio diferencijal, Connecto 149 jos konkretnije imao je na 39 preko milion km i jos nije imao kvar neki teze prirode, posada sa 164 je na 25 zgazila isto tako nekih 1,5 milion km, i na 48 imao si primera i nisu hteli nove Ikarbuse da voze... A i sto bi? Zbog cega? Da li ce im biti veca plata? O345 je postavio sa Japancima nesto sto se zove KVALITET, a kupovina 200 Solarisa je to unapredila. I nogom cu se u dupe udarati ako se kupi 200 polovnjaka, jer je to jedini izlaz da se penzionisu svi Ikarbusi ispod 10 godina stari, a ovi mladji da rade u spicu samo!
 
Pozdrav svima :) Kako već izvesno vreme pratim ovaj forum, reših eto i da se učlanim i povremeno povedem po neku diskusiju :wink:

Ovde se dosta pisalo o ikarbusovoj "nesrećnoj" N seriji, pa rekoh da za svoj prvi post napišem nešto o njoj. Rodonačelnici pomenute serije proizvedeni su 2006. godine u saradnji sa ruskom firmom Tušino auto, a njihovom razvoju kumovali su opet prototipovi nadograđeni na Volvo šasije 2004. godine. Prvi IK218 još uvek radi i trenutno se nalazi u Sremskoj Mitrovici, a deluje kao da je juče napustio fabričke hale. Sudbina prve 112-ice mi već nije toliko poznata, sem da je dugo bila u vlasništvu firme Transprodukt. Prva porudžbina novih niskopodnih Ikarbusa došla je od novosadskog gradskog prevoznika i tada je proizvedeno deset 218-ica sa MAN D2866LUH24 motorom (iste jedinice kao u zglobnim Japancima), što automatski znači da nisu bili već godinama u proizvodnji, a pre isporuke Beogradu 2008. godine. U Novom Sadu su svi još u radu i iako su imali određenih problema, rade poprilično dobro evo već punih deset godina (isporučeni 2007.) Za Beograd, bivaju opremljene opet MAN-ovim motorima, ali ovoga puta u pitanju su znatno modernije jedinice. Po prvi put Ikarbus ugrađuje moderne common rail motore, D2066 od 10.5L. Budući znatno sofisticiraniji od D28 motora, zadao je poprilične glavobolje GSP-u, a usled nedostatka adekvatne obuke i samim tim lošeg održavanja, pa i korišćenja. Neki od njih nisu prešli više od 600.000 kilometara, pre nego što im je pukao blok, nakon čega nikakva generalna opravka nije bila moguća. Verovatno je dolazilo do pucanja klipnjače, a usled dugogodišnjeg maltretiranja hladnim turiranjem, ko zna kakvim sve uljima i pritom su u hladnjacima imali vodu umesto antifriza. Upravo je zbog stradanja motora veći broj njih završio u rashodu, a ne zato što su se po rečima pojedinca raspali. Da su imali dosta nedostataka, jesu, u to nema sumnje, a tu pre svega mislim na okretnicu kod zgloba, probleme sa visinom (šipke ventila visine) i još po nečim, al opet nisu to baš toliki raspadi, što potvrđuje i nemali broj njih koji se itekako naradio samo zato što su bili koliko toliko paženi.

Serija iz 2012. godine se pokazala sasvim solidnom i velika većina nedostataka je bila otklonjena, a danas imamo više primeraka koji su prebacili i preko 800.000 kilometara bez većih problema, a to je skoro pa duplo više od većine Solarisa, iako su samo godinu dana stariji. Ikarbus i dalje proizvodi 218-ice na sopstvenoj šasiji. Deset ih je opet isporučeno Novom Sadu pre godinu dana, a jedna je nedavno otišla u Suboticu i to su sasvim solidni autobusi za cenu koja ne prelazi 200.000 evra.

Generalno gledano, Ikarbus sada proizvodi mnogo bolja vozila, nego pre 15 godina, kako neki tvrde. Pre 2002. godine, svašta je izazilo iz fabrike. Jesu se nenormalno naradili, ali isto tako su i nenormalno trulili zbog rumunskih cevi, a pojedine serije su bile i sklone samozapaljivanju zbog instalacija automatskog menjača. Iako ima manjkavosti u završnoj obradi, kao i kod svih niskobuđetnih proizvođača, to ipak nisu loša vozila u globalu.

Nemojte porediti Ikarbus sa Solarisom, jer ipak nisu direktni konkurenti, kao što nisu ni Mercedes i Fiat recimo. Cena zglobnog M-a ide tek nešto preko 200.000 evra, dok solo staje oko 155.000, što uopšte nije mnogo za ono nude, a tu pre svega mislim na odličnu mehaniku, cenjenu i dosta skuplju negoli kod Solarisa, bar onih verzija koje je uzeo Beograd. Imao bih ja još što šta da napišem, pogotovo o Solarisu, ali post je i ovako već poduži i stoga se izvinjavam. Pozdrav
 
Pre svega loše rešen rashladni sistem (večita boljka) i često kuvanje. Solaris nema tih problema (DAF motori daleko osetljiviji) , Japanci do skoro nisu imali te probleme.
Nije šipka visine već sam ventil (ECAS) ili prateća instalacija i opet konstantni problemi. Solaris nema tih problema.
Okretnice, harmonike, pucanje konstrukcije u zadnjem delu - pucanje svuda vidi se po patosu. Antikorozivna zaštita nula.
Vrata večita boljka. Godinama , decenijama.
Možemo da pričamo i sa strane vozača.
 
Super je ovaj malo poduži post iznad, slobodno piši još :)
Kakve probleme su imali Solarisi do sada, da li je dolazilo do truljenja oplate( pitam jer se najavljuje njihovo farbanje i skidanje zaštite samim tim)?
 
Ta 218 serija iz 2012. je poslednja dobra serija koja je izasla iz fabrike. Sve posle toga redovno ima nedostatke, bilo da se prenose iz jedne u drugu seriju ili nastaju novi nedostaci.
Super je taj komentar gore, samo mi je zasmetala ta recenica "Generalno gledano, Ikarbus sada proizvodi mnogo bolja vozila, nego pre 15 godina". To je normalno, s obzirom da tehnologija napreduje, a da je Ikarbus tehnoloski zaostao 15 godina sigurno ne bi bilo dobro. Naravno da ce da napreduje, ali samo u tehnoloskom smislu. Ono sto oni nude, rad, izrada, kvalitet koji zavisi samo od njih, to se ne popravlja toliko. Isto tako je neko ranije rekao da su LE i M serija bolji od N serije i da je tu napredak. Naravno da jeste, ali to je minimalno, ako ne i sramotno malo, da posle 7-8 godina kvalitet izrade napreduje vrlo malo. Ja sam milion puta pisao ovde te nedostatke LE i M koje svakodnevno vidjam, a najvise su tu vrata lose uradjena, odnosno mehanizam. Eto bas i veceras u jednom solo M na 311, punom, vozac dva puta nije lepo zatvorio poslednja vrata. Tacnije, nije on kriv, jer nema preglednost i tu je podbacila elektronika i sta god jos, da on ne moze da zna da li su se lepo zatvorila vrata. Utoliko je sreca bila da su neki klinci stajali na zadnjim vratima pa vikali da zatvori vrata, sto je on uspeo tek iz drugog pokusaja.
Tu je neko u procesu lose uradio posao. Ko, ne znam, moze da bude inzenjer, proizvodjac delova ili na kraju radnik koji sklapa. Da je odrzavanje u pitanju, vrlo su male sanse, s obzirom da su to prakticno novi autobusi. A iz kog razloga GSP to ne reklamira, nemam pojma, verovatno zato sto bi onda opet izgubio 30, ako ne i 60 ako racunamo i LE seriju sa M serijom, i na kraju ne bi imao sta da izbaci na ulice.
 
Sta Kesho "proizvodi mnogo bolja vozila"? Sta to znaci...? ZAVRSNA OBRADA? GDE JE? Aman vise, Kesho uhabizaj se ili ti skraceno receno DOZIVAJ SE U PAMET... Gde se vidi u Ikarbusu spas? AMAN! GDE? Iskreno, zabole me dupe sta oni proizvode, ALI HOCU KAO PORESKI OBVEZNIK OVE DRZAVE KOJI RADI KOD PRIVATNIKA OD JUTRA DO MRAKA, DA ZNAM GDE MOJE PARE IDU !!! AKO IDU U PROPAST, ONDA BOLJE KATANAC I ZDRAVO DJACI!
 
Zaposli se u ikarbusu na kontroli kvaliteta reko ja par postova iznad
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498751#p498751:3jxcbeum je napisao(la):
Gaspar18 » Thu Dec 07, 2017 12:41 am[/url]":3jxcbeum]Sta Kesho "proizvodi mnogo bolja vozila"? Sta to znaci...? ZAVRSNA OBRADA? GDE JE? Aman vise, Kesho uhabizaj se ili ti skraceno receno DOZIVAJ SE U PAMET... Gde se vidi u Ikarbusu spas? AMAN! GDE? Iskreno, zabole me dupe sta oni proizvode, ALI HOCU KAO PORESKI OBVEZNIK OVE DRZAVE KOJI RADI KOD PRIVATNIKA OD JUTRA DO MRAKA, DA ZNAM GDE MOJE PARE IDU !!! AKO IDU U PROPAST, ONDA BOLJE KATANAC I ZDRAVO DJACI!
i da Kesho, ponavljam ti, po ko zna 10000ti put, ne zanima me kao putnika MEHANIKA, vec ZAVRSNA OBRADA, ne zanima me da li motor ima ima 310KS, ili 360KS, hocu da znam GDE MOJE PARE OD POREZA IDU. Necu da gutam Ikarbusove skartove, anomalije kako god ih ti nazivas, ja hocu da za da za date pare vidim GDE I KUDA MOJE PARE IDU, da li se to kapira u mozgovima komunistickih razmisljanja i mozgovima koji i dalje zive i doba dogovorne ekonomije...? Naravno DA NE? Zato je resenje KATANAC, i cao djaci, meni super i ostalima, Ikarbus barem 30 godina kasni za normalnim svetom!
 
Koje "bre" tvoje pare?
Radis kod privatnika verovatno neprijavljen ili prijavljen na minimalac.
Zasto njemu koji otima od tebe ne trazis "svoje pare"? ;)
I sto pises velikim slovima? ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498682#p498682:3ocj2ox6 je napisao(la):
Kesha » 06 Дец 2017 08:55 pm[/url]":3ocj2ox6]
Serija iz 2012. godine se pokazala sasvim solidnom i velika većina nedostataka je bila otklonjena, a danas imamo više primeraka koji su prebacili i preko 800.000 kilometara bez većih problema, a to je skoro pa duplo više od većine Solarisa, iako su samo godinu dana stariji.

Ево једног од најбитнијих података за ову размажену клинцијаду са форума. Ето зашто, на крају крајева не можете да поредите Икара са неким другим произвођачем.

ГСП Икарбусима душу вади, док остале чува јер је у обавези да их чува. И тако је то одувек. И онда је Икарбус лош. Како да не. У вашим размаженим главама да, у реалности је прича другачија.
 
Meni samo nije jasno zašto se novi Ikarbusevi nikad ne odmaraju, nego moraju da voze svakog vikenda. Pa valjda može da se pošalje neko malo starije vozilo da odradi polaske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498762#p498762:1unmjvjz je napisao(la):
laki72 » Thu Dec 07, 2017 1:34 am[/url]":1unmjvjz]Koje "bre" tvoje pare?
Radis kod privatnika verovatno neprijavljen ili prijavljen na minimalac.
Zasto njemu koji otima od tebe ne trazis "svoje pare"? ;)
I sto pises velikim slovima? ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pisem velikim slovima zbog muke od lokal patriotskog proseravanja, da radim kod privatnika u Maxiju, gde mi se svaka greska skupo naplacuje, a usput sam poreski obveznik ove drzave, i hocu da znam GDE IDU MOJE PARE OD POREZA... Opet niko da ne odgovori na prosta pitanja, u vezi ovog vrzinog kola u koje je sam "gigant iz Zemuna" upao.
1. Zasto svaki prokleti autobus ima neke nedostatke kad izadje na ulicu?
2. Zasto se svaki prokleti autobus trese kad udari na neravninu, kao da je star 5 godina?
3. Sta je na Ikarbusovom autobusu "domace"?
4. Zavrsna obrada?
Kada iole neko poput Zike odgovori na ova pitanja, kako je i zasto je ipak bolje metnuti katanac na "giganta iz Zemuna", onda dalje mozemo pricati, jer mi je muka vise majke mi!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498781#p498781:hvis8cme je napisao(la):
Vinča307 » 07 Дец 2017 09:05 am[/url]":hvis8cme]Meni samo nije jasno zašto se novi Ikarbusevi nikad ne odmaraju, nego moraju da voze svakog vikenda. Pa valjda može da se pošalje neko malo starije vozilo da odradi polaske.

То је последица недовољног броја возила. ГСП нема довољно потребних возила да би све аутобусе чувао по пропису. И онда чува само возила која су у гаранцији, или условљени донацијама или контролом страног кредитора.

Икарбуси онда служе као мазге које раде нон стоп. И о нда се ови размажени клинци питају "како се он растресе", "како се квари", "како му заглаве врата" ... па наравно да ће да се растресе и брже распадне кад ради прекомерни број сати са прекомерним оптерећењем. То је фактор који се увек испусти из вида а најважнији је за стање аутобуса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498781#p498781:twj6ph14 je napisao(la):
Vinča307 » Čet Dec 07, 2017 9:05 am[/url]":twj6ph14]Meni samo nije jasno zašto se novi Ikarbusevi nikad ne odmaraju, nego moraju da voze svakog vikenda. Pa valjda može da se pošalje neko malo starije vozilo da odradi polaske.
Čekaj malo, vozilo je kupljeno da radi. Koje crno odmaranje kad često vise u garaži zbog otklanjanja nedostataka.
Svi su daleko više radili u odnosu na Ikarbuseve.
 
Ma koje "prekomerno opterecenje"? Sto ne vidis to isto "opterecenje" u Krnjesevcima, barem 2 sigurno su tu bili prosle nedelje, A TO SE OZBILJNIJIM PROIZVODJACIMA NE DESAVA... Nije ni opterecenje bitan faktor, vec ZAVRSNA OBRADA, a to je kod Ikarbusa ispod 0!
 
1.ima nedostatke zato sto politicari daju neralan rok pa ovi moraju da posalju autobuse na fotkanje ispred dvora
Pa nazad u fabriku da zavrse posao
2.ovo oko tresenja na rupu pa za pocetak ne bi trebalo da ima rupa
3.domace zavisi od modela domaci nisu mjenjac i motor ostalo zavisi od kupca
4.sta je to toliko lose u zadnjoj serij zglobova u zavrsnoj obradi a da tebi kao putniku to smeta
 
Fala bogu pa će svi ovi naši postovi ostati arhivirani ovde, pa ćemo za jedno 3 godine moći da se vratimo unazad i da vidimo kako su se pokazale ove najnovije serije, i koliko je Ikarbus uznapredovao i koliki je profit napravio u međuvremenu.


P.S.
Predma ne verujem da je glavni uzrok Ikarbusovog fušarenja političarsko mešanje, ajd na trenutak da poverujem da jeste. Elem, čak i u tom slučaju, količina pritiska koji političari mogu da vrše na neku firmu direktno zavisi od toga koliko ta firma živi od pomoći države. Drugim rečima, da je Ikarbus punokrvno privatno preduzeće koje zavisi samo od sebe, znate kad bi političari mogli da ga cimaju ovako i da požuruju proizvodnju pre dogovrenog roka na uštrb kvaliteta? Nikad.
 
Ikarbusov problem je sto i dalje misle da zive u socijalizmu i dogovornoj ekonomiji... Ograniceni su na drzavne i gradske prilepke, od privatnika u gradu jos M M da im okrene ledja, i oni su cao... A sigurno ce se to desiti, jer poslednji kupci grbavih 103ki, su bili Tamnava i Presto, pa sta oni kupili sad? :D ... PS, pogledajte zadnju seriju grbavih 103ki, kod Presta i Tamnave, stavite ih pod libelu, i videcete nesto sto se zove fabricka greska, a to je kriva karoserija od III vrata pa na dole :D
 
Žiko, tačno je da su pucale konstrukcije na N seriji. No, to se toliko nije primećivalo na Novom Beogradu, dok recimo na Kosmaju jeste. Prosto, Novi Beograd je uglavnom to sanirao na vreme. ECAS kao deo šasije jeste problematičan, ali i šipke ventila visine itekako prave problem kad su vlažni kolovozi ili temperatura padne ispod nule, pošto voda prodire u njih. Uglavnom, one koje su odlazile u rashod, bar što se tiče Novog Beograda, imale su isključivo problem sa mehanikom, odnosno motorom. Vrata i nisu neki veliki problem na N seriji. Problemi sa temperaturom, svakako, al imaj u vidu da je voda uglavnom u hladnjacima, a to je glavni uzrok dizanja temperature, em kamenac uništava same hladnjake, em zapušava kanale u glavama motora, i pritom ključa i pre nego što dostigne 100C, dok antifriz ključa tek na 110C. U Solarise ne ide voda, već isključivo G12.

Solarisi nemaju problem sa limarijom, a farbaće se da bi se ispoštovali uslovi koje je propisala direkcija. Evo i par reči o Solarisima. Dobri autobusi u globalu sa određenim nedostacima, što je i normalno, pošto savršen autobus ne postoji. Levi pogonski jastuk im strada relativno brzo, odnosno na svakih 100.000 kilometara u proseku, a zbog temperature koja dopire od motora i menjača. Crevo okretnice takođe puca često, pošto i nije predviđeno da se savija u okretnici non stop, a košta tričavih 500 evra. Problemi sa čestim otkazivanjem NOx senzora pre i posle katalizatora, nakon čega odmah gube vuču. Osetljiv prednji trap. Otkazivanje glavnog kočionog modula na niskim temperaturama, kao i neki sitni problemi sa ventilima rashladne tečnosti ispod krovnih panela. Ništa od gore navedenog nije strašno. Jednostavno, imaju problema kao i svi drugi, jer ipak su autobusi samo velike slagalice sa stotinama delove raznih proizvođača. Što se krupnih kvarova tiče, na više njih su skidane pogonske osovine, rađeni diferencijali, menjači, a na pojedinima zamenjeni motori zbog obrijanih bregova bregaste osovine. Nemojte me shvatiti pogrešno. To je sve normalno, jer jednostavno ništa ne može da radi u saobraćaju po ceo dan, a da pritom ništa ne strada. Pogotovo u našim uslovima eksploatacije.

Mare, možda me nisi najbolje razumeo. Kad sam napisao da Ikarbus sada proizvodi mnogo bolja vozila u odnosu na ono što je proizvedio pre desetak godina recimo, mislim prvenstveno na sveukupnu konstrukciju kao takvu. Nemaju više tolikih problema sa korozijom kako šasije, tako i kostura i otplate. Antikorozivna zaštita je dosta bolja, kao i materijali, a konstrukcija sama je mnogo čvršća, što je i potvrdila serija iz 2012. godine, kao i sve 112-ice i 218-ice proizvedene od 2010. na ovamo. Govorimo samo o Ikarbusima na sopstvenim šasijama. Završna obrada nije sjajna, al to mu ni najmanje ne remonti normalan rad, kao ni svakom drugom niskobuđetnom busu, kao što su MAZ, Liaz, AKIA i dr. Bitnije je kako su sveukupno rešeni, a tu Ikarbus nije loš. Plastike i ne mogu biti bog zna kakvog kvaliteta, s obzirom da su deo male privrede, a uklapanje bi svakako moglo biti bolje. Nije poenta ni uvesti baš svaki deo, a da bi i prateća industrija ponudila adekvatan kvalitet, potrebna je konstantna proizvodnja, a nje nažalost još nema. Većih problema nema ni kod M-a, ni kod LE-a. Nisu baš najbolje rešili klimatizaciju, a ne znam iz kog razloga imaju stalno problema sa sponzorima vrata, mada je to i rešeno donekle u zavisnosti od pogona. Razlog zašto se uopšte i prešlo na uvozne šasije, pomalo je glup. Nakon kupovine poslednjih 218-ica 2012., Grad je tražio euro 5 normu na sledećoj seriji, a Ikrabus u tom trenutku nije imao rešenje, kako da ugradi D20 E5 motor u sopstvenu šasiju (problem rešio 2015. godine), i tako je nastao 218M. Nažalost, prva serija je opet bila isforsirana i naravno imala je određenih nedostataka. Potrebno je mnogo novca, a sigurno se trebaju pozabavti i kadrovima da bi Ikarbus konačno radio kako treba, a ovako jeste životarenje, al opet mislim da mu treba pružiti šansu, jer ipak pokazuje određeni boljitak.

Da dodam još za kraj da to što je M tvrd nije do Ikarbusa, već do MAN samohodne šasije A24NG363. Kao što joj i samo ime kaže, za neupućene šasija pored već ugrađene mehanike, ima i vešanje proizvođača šasije logično. To što su LE-i išli u Krnješevce, nije do Ikarbusa već do Mercedesa, jer tamo je ipak mercedesov ovlašćeni servi. Karoserija se ne može pokvariti, već samo ono što je montirano na šasiju logično.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498753#p498753:3qmksytr je napisao(la):
direktor » Čet Dec 07, 2017 12:46 am[/url]":3qmksytr]Zaposli se u ikarbusu na kontroli kvaliteta reko ja par postova iznad
Zaposli ga ti, posto si njihov covek.
I posto ti se vecina komentara svodi na pausalno soljenje pameti drugima.
Ne verujem da bi dragan odbio.
 
E pa društvo, pročitajte pažljivo šta član Kesha piše pa naučite šta su to argumenti i nepristrasno poznavanje materije.
 
Evo ja sam pazljivo procitao, posebno onaj deo o tome zasto se uopste preslo na uvozne sasije, gde covek lepo kaze da je problem resen 2015, a oni i dalje forsiraju UVOZ istih, umesto da rade na sopstvenoj sasiji na kojoj je putnicki salon daleko adekvatniji i pristupacniji za GRADSKO vozilo, jer nema one skarabudzevine izmedju zgloba i trecih vrata i nema planinarenje pozadi, tj motorni prostor je resen kao na solarisu.
Jasno je da od ikarbusa, kao niskobudzetnog autobusa, ne moze mnogo da se ocekuje, ali uporno forsiranje neadekvatne uvozne sasije, pored daleko prihvatljivije sopstvene, je, za mene, losa poslovna politika. E sad, mozda krivca za to treba traziti u naruciocu, jer ako sam dobro shvatio, novi sad je nedavno uzeo autobuse na N sasiji. Verovatno je neko (u ikarbusu ili gradu) nasao licni interes u uvozu ovih diletantskih sasija.

Posto je clan @kesha toliko usko strucan, 2 pitanja za njega: da li zna zasto se forsira uvozna sasija, a ne sopstvena, i da li MAN originalno proizvodi autobuse na sasijama koje nama isporucuje?
 
Одакле теби идеја да Икарбус форсира увозне шасије? Купац бира тип аутобуса, као и седишта и екране, не тера Икарбус ГСП да узима то што узима. Наравно да МАН прави своје аутобусе на тим шасијама, добили су награду за аутобус године 2015 баш за аутобус на тој шасији. Ево како је код њега био решен ентеријер у приколици.
man_lion_s_city_gl_brt_3.jpg

http://be.wheelsage.org/category/title-cars/other/116732/63501/pictures/ta9kwm
 
Šomi je već dao odgovor :) Nisam ja "stručnjak", već samo neko koga autobusi interesuju još od malih nogu, a i radio sam u SP Novi Beograd preko četiri godine, poslove direktno vezane za održavanje autobusa, i naravno time stekao određena znanja i iskustva :)

Lično, i nisam za uvoz šasija, s obzirom da su Ikarbusove uglavnom na visini zadatka. Em bi cena gotovog proizvoda bila niža, em bi to bio mnogo više "domaći" proizvod. S druge strane, Ikarbus je upravo kroz karoseriranje šasija renomiranih proizvođača, naučio ono što mu je bilo potrebno da sopstvene dovede u red. A zašto Grad forsira uvoz šasija, to već ne bih znao.
 
Зашто Икарбус користи огледала равна као тепсија? Ништа се не види ни споља ни изнутра.
 
Vrh