Žiko, tačno je da su pucale konstrukcije na N seriji. No, to se toliko nije primećivalo na Novom Beogradu, dok recimo na Kosmaju jeste. Prosto, Novi Beograd je uglavnom to sanirao na vreme. ECAS kao deo šasije jeste problematičan, ali i šipke ventila visine itekako prave problem kad su vlažni kolovozi ili temperatura padne ispod nule, pošto voda prodire u njih. Uglavnom, one koje su odlazile u rashod, bar što se tiče Novog Beograda, imale su isključivo problem sa mehanikom, odnosno motorom. Vrata i nisu neki veliki problem na N seriji. Problemi sa temperaturom, svakako, al imaj u vidu da je voda uglavnom u hladnjacima, a to je glavni uzrok dizanja temperature, em kamenac uništava same hladnjake, em zapušava kanale u glavama motora, i pritom ključa i pre nego što dostigne 100C, dok antifriz ključa tek na 110C. U Solarise ne ide voda, već isključivo G12.
Solarisi nemaju problem sa limarijom, a farbaće se da bi se ispoštovali uslovi koje je propisala direkcija. Evo i par reči o Solarisima. Dobri autobusi u globalu sa određenim nedostacima, što je i normalno, pošto savršen autobus ne postoji. Levi pogonski jastuk im strada relativno brzo, odnosno na svakih 100.000 kilometara u proseku, a zbog temperature koja dopire od motora i menjača. Crevo okretnice takođe puca često, pošto i nije predviđeno da se savija u okretnici non stop, a košta tričavih 500 evra. Problemi sa čestim otkazivanjem NOx senzora pre i posle katalizatora, nakon čega odmah gube vuču. Osetljiv prednji trap. Otkazivanje glavnog kočionog modula na niskim temperaturama, kao i neki sitni problemi sa ventilima rashladne tečnosti ispod krovnih panela. Ništa od gore navedenog nije strašno. Jednostavno, imaju problema kao i svi drugi, jer ipak su autobusi samo velike slagalice sa stotinama delove raznih proizvođača. Što se krupnih kvarova tiče, na više njih su skidane pogonske osovine, rađeni diferencijali, menjači, a na pojedinima zamenjeni motori zbog obrijanih bregova bregaste osovine. Nemojte me shvatiti pogrešno. To je sve normalno, jer jednostavno ništa ne može da radi u saobraćaju po ceo dan, a da pritom ništa ne strada. Pogotovo u našim uslovima eksploatacije.
Mare, možda me nisi najbolje razumeo. Kad sam napisao da Ikarbus sada proizvodi mnogo bolja vozila u odnosu na ono što je proizvedio pre desetak godina recimo, mislim prvenstveno na sveukupnu konstrukciju kao takvu. Nemaju više tolikih problema sa korozijom kako šasije, tako i kostura i otplate. Antikorozivna zaštita je dosta bolja, kao i materijali, a konstrukcija sama je mnogo čvršća, što je i potvrdila serija iz 2012. godine, kao i sve 112-ice i 218-ice proizvedene od 2010. na ovamo. Govorimo samo o Ikarbusima na sopstvenim šasijama. Završna obrada nije sjajna, al to mu ni najmanje ne remonti normalan rad, kao ni svakom drugom niskobuđetnom busu, kao što su MAZ, Liaz, AKIA i dr. Bitnije je kako su sveukupno rešeni, a tu Ikarbus nije loš. Plastike i ne mogu biti bog zna kakvog kvaliteta, s obzirom da su deo male privrede, a uklapanje bi svakako moglo biti bolje. Nije poenta ni uvesti baš svaki deo, a da bi i prateća industrija ponudila adekvatan kvalitet, potrebna je konstantna proizvodnja, a nje nažalost još nema. Većih problema nema ni kod M-a, ni kod LE-a. Nisu baš najbolje rešili klimatizaciju, a ne znam iz kog razloga imaju stalno problema sa sponzorima vrata, mada je to i rešeno donekle u zavisnosti od pogona. Razlog zašto se uopšte i prešlo na uvozne šasije, pomalo je glup. Nakon kupovine poslednjih 218-ica 2012., Grad je tražio euro 5 normu na sledećoj seriji, a Ikrabus u tom trenutku nije imao rešenje, kako da ugradi D20 E5 motor u sopstvenu šasiju (problem rešio 2015. godine), i tako je nastao 218M. Nažalost, prva serija je opet bila isforsirana i naravno imala je određenih nedostataka. Potrebno je mnogo novca, a sigurno se trebaju pozabavti i kadrovima da bi Ikarbus konačno radio kako treba, a ovako jeste životarenje, al opet mislim da mu treba pružiti šansu, jer ipak pokazuje određeni boljitak.
Da dodam još za kraj da to što je M tvrd nije do Ikarbusa, već do MAN samohodne šasije A24NG363. Kao što joj i samo ime kaže, za neupućene šasija pored već ugrađene mehanike, ima i vešanje proizvođača šasije logično. To što su LE-i išli u Krnješevce, nije do Ikarbusa već do Mercedesa, jer tamo je ipak mercedesov ovlašćeni servi. Karoserija se ne može pokvariti, već samo ono što je montirano na šasiju logično.
Sent from my ALE-L21 using Tapatalk