Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 264 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    277
Gde Laki Ikarbus pokazuje "znake oporavka"? Ajde mi reci gde? Koliko ih je u Krnjesevcima vec 2 godine? Barem najmanje 2, slovima DVA... Koliko ih ima svakojake probleme sa vratima i ostalim svinjarijama, koje vozaci Kosmaja moraju da gutaju zbog njih? Da li ti shvatas, da oni u Kosmaju, cak i MB O405 sa dvoje vrata pre voze nego bilo koji Ikarbusov Frankenstajn...? Ikarbus jos zivi u doba dogovorne ekonomije i komunizma, i non stop je ogranicen na GSP i ostale drzavne prilepke, od kojih se meni radniku koji radi u privatnom sektoru g***o ledi zadnjih 10 godina, jer jelte "lokal patriotizam" i ostale gluposti me tako nerviraju da ja reci nemam... Kupuj ono sto je standard, makar i po cenu privatizacije i katanca na domacu privredu, jer ovo sto Ikarbus radi, je mlacenje prazne slame... Matori moj prdonja je radio 38 godina u IMT, i jedva docekao penziju, a isti je dobio katanac... Sto da ne moze i Ikarbus? Dajte mi barem 3 dobra razloga?
 
Odustajem...
Pricao sa desetak vozaca na okretnici na BB ni jedan ne rece neku ozbiljniju zamerku na M ili LE, al ok, ako neko tvrdi da zale za istrosenim (nekada zaista sjajnim MB conecto) onda nek bude tako..

Sto se mene tice,
Pozatvarajte sve i od kredita kupujte kineski traktor, poljski autobus, nemacki automobil, mleko u prahu iz belgije, svinjsko meso iz spanije, govedje iz argentine.
Sijalice iz rumunije, radijatore iz turske...

Kada ponestane kreditora vidite sta cete, a nestace, jer ce vas (nas) proceniti visokorizicnim za vracanje...

Ako zaista mislite da nam je dovoljan izvoz starleta i ono malo poljoprivrednih i vocarskih proizvoda, te turizma jeftine splavrske zabave, onda ok.
"Cika Laki72" vec polako zalazi u ozbiljnije godine, kada coveku sve manje treba, te ako vi buducnost vidite u zemlji koja nista ne proizvodi i kod 'gazda' koji nisu sposobni da naprave posao, vec da vam skidaju kozu sa ledja, al su im puna usta drzavnih subvencionisanih preduzeca kao krivaca za sve, ja se slazem.

Uzgred, ti isti poljaci su ogromne patriote i uz zapad se "lepe" samo kada imaju koristi za drzavu.
Svu svoju privredu su se trudili da sacuvaju i vecim delom u tome uspeli.

Da bi Ikarbus nasao strateskog partnera i kupca, on mora stati na noge. U protivnom kupice ga neko radi zemljista i sekundarnih sirovina i dozivece sudbinu Neobusa, gose i slicnih.

A to kako ja branim koministicko upravljanje firmama...
Pa recite to zapadnim vladama koje ulupase milijarde u spas i oporavak svojih banaka i kompanija...
Bice da su i one komunisticke i glupe kad ne prepustise sve 'trzistu'...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma neee, bolje da nastavimo da pumpamo pare u crnu rupu koja 15 godina ne može da prestane da se ciganiše. Jer bože moj, nema veze ako firma pravi dug. To je naš dug! Srpski dug! Nebitno sad koliki je, bitno je da je naš. Jer nema veze što to pravi štetu i vodi u još veći problem. Bitno je da mi imamo ponos! Ponos ćemo da sipamo u kola, ponos ćemo da pečemo u rerni, ponos ćemo da stavljamo u zidove... Da da...
Uzgred, ti isti poljaci su ogromne patriote i uz zapad se "lepe" samo kada imaju koristi za drzavu.
Svu svoju privredu su se trudili da sacuvaju i vecim delom u tome uspeli.
Tako je. Još samo kad bi se raspitao malo na koji način su to uradili. Znaš, nisu išli tako kao ti. ''Ma mi ćemo po svome, pa jednog dana doći će neko ko će kupiti i ceniti ovaj naš... eksperiment''. Nego su išli malo drugačijom taktikom. Prvo su trpeli, pa su malo grizli svom snagom, pa su se onda izborili da (ponovo) imaju svoju privredu. Nisu sedeli u fabrikama i pričali o ponosu.
Da bi Ikarbus nasao strateskog partnera i kupca, on mora stati na noge. U protivnom kupice ga neko radi zemljista i sekundarnih sirovina i dozivece sudbinu Neobusa, gose i slicnih.
Ok. Ja samo opet pitam - kad će to biti? Dokle vi mislite da gurate ovako? Do koje cifre ćete da terate ove dugove pre nego što vam se upali alarm?
A to kako ja branim koministicko upravljanje firmama...
Pa recite to zapadnim vladama koje ulupase milijarde u spas i oporavak svojih banaka i kompanija...
Bice da su i one komunisticke i glupe kad ne prepustise sve 'trzistu'...
Te zapadnjačke firme koje dobiju pomoć od države se ne ciganišu sa klijentima i ne lade jaja 15 godina.
A na primeru Ikar(b)usa i Solarisa sam ti pokazao gde vodi jedan rezon a gde drugi. Bukvalno su se rotirali.

I nisi mi odgovorio na prethodno pitanje - da li si ikad seo i razmislio kako je neka fabrika propala, analizirajući sve moguće faktore koji su do toga doveli? Pitam te pošto pominješ FAP. Samo mi reci da ili ne, da li si ikad to uradio? Ili si brže bolje za sve počeo da kriviš isključivo evropljane i amere?


P.S.
Ne znam dal si video - Rusi prodali Gaz grupu Nemcima. A o tome koliko njihovih fabrika sarađuje, ili pak direktno radi za zapadnjake, da ni ne počinjem. Od bivše Oke pa sve do Ural Next-a.
Sad, ili ceo svet tu nešto greši, ili smo možda mi ti koji očigledno ne kapiramo neke stvari. Maaa ja mislim da ipak ceo svet greši. Da, to je, garantovano.
 
Ne znam zasto uopste diskutjem sa tobom o stvarima o kojima jako malo znas.
Prvo , nacin diskusije u kojoj malo malo upotrebljavas termin "dokle mislite tako" je jako nekuluturan i neprimeren.

I ne, neces mi ti drzati lekcije o tome dal sam ja analizirao propadanje (ili uspeh neke firme) jer po onome sto si proizvoljno pisao o (nesrecnioj i promasenoj) "N" seriji si dokazao da neretko pises napamet.

Potrazi koliko je Nemacka ulupala pomoci u Opel, u firmu koja je do skora bila u vlasnistvu americkog GM, pre prodaje Peugeot-u?
Primer nikako nije usamljen.
Toliko o prepustanju trzistu

A sad bih ti bio zahvalan da svoju fikciju obrazlozis ili nadjes jedan post u kome ja korisnik foruma sa nadimkom "laki72" za sve krivim evropljane i amere???

Smesno kako ljudi sebi stvore fikciju i na osnovu nje vode neke svoje ratove. Ne znam cemu im to sluzi i koju korist imaju od toga, no eto...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Opet glumiš Jodu a sam izbegavaš da odgovoriš na par vrlo jasnih i prostih pitanja. Ja te pitam, po četvrti put - dokle ti nameravaš da braniš Ikarbus i da zastupaš ideju da država treba da ga izdržava i vadi iz blata? Jel imaš neki plan do koje tačke treba ići s tom strategijom... ili ćeš o tome da misliš ''jednog dana'', baš kao što su mislile mnoge SFRJ fabrike?

N serija je serija krševa koju je klošarska firma svesno pravila više godina zaredom sve dok nisu postali toliko loši da je grad otkačio firmu. Toliko o njoj. Idemo dalje.

Što se Opela tiče, Nemačka je upumpala pare u Opel koji je 2009. bio u gubitku da bi onda taj Opel već sledeće godine zabeležio profit od 15 milijardi. Sad, razumem da ljudima naviklim na socijalističke režime to deluje neverovatno, ali tako funkcioniše ekonomija u moderno doba. Uložiš nešto i pretrpiš neku žrtvu, da bi ti se onda kasnije vratilo desetostruko. A oni zatočeni u vremenu maštaju i čekaju da im rešenje samo padne s neba. I nikad ne dočekaju.

Dalje, nisam rekao da si krivio evropljane i amere nego sam te pitao da li si ikad seo i razmislio o svemu tome, ili si odma brže bolje počeo da razmišljaš samo o ulozi zapada u propasti nekih naših fabrika? Jer vidiš ja uzimam u obzir i štetu od sankcija i bombardovanja. Ali uzimam u obzir i sve druge faktore koji su se desili pre i posle toga.

I da, ispravka - Nemci još nisu kupili Ruski Gaz nego još uvek pregovaraju. Što ne menja činjenicu da svaka Ruska fabrika komercijalnih i putničkih vozila koja je u zadnjih 10 godina zabeležila neki rast i napredak, je to učinila upravo zahvaljujući saradnji sa stranim firmama. Izgleda da tim Rusima nije bilo ispod časti da se okanu nekih svojih ponosa da bi napravili nešto bolje od svoje auto industrije.
 
Gaspar vec ti je receno ako pricas o manu to je vec objasnjeno da je to manovo rijesenje i kacene su ti fotke mana i ikarbusa identicno.
Mnogo informacija nemate i pisete sa polu podatcima i zato imate ne kompletnu sliku
 
Ajd to meni tako nacitan i pametan odgovori na samo nekoliko pitanja, ako moze.
1. Zasto poljaci nisu likvidirali radionicu koja je radila po licenci Neoplana?
2. Zasto je nemacka drzava ulupala pare u opel kada to nije cak ni nemacka firma, vec samo jednim delom posluje u nemackoj?
3. Ako pozatvaras sve, od cega ces da zivis?
Dakle, zaj*** pitanje ikarbusa, nego generalno, ako umesto da se trudis da podstaknes razvoj i unapredjenje proizvodnje, pustis da sve 'skonca' sta ces proizvoditi i od cega ces stvarati novu vrednost?
Od metlica za brisace u boschu - pa to smo vec pravili pre nego smo te firme likvidirali.
Ili od kablova slozenih u juri?

U cemu se razlikuje ves masina sklopljena u gorenju u valjevu, koja je 90% od kineskih komponenti od nekadasnje EI ves masine?
Osim sto je slovenac dobio subvencije, i sto svu zaradu nosi iz Srbije, osim plata i eventualnog pdv-a za robu prodatu u srbiji?

Dakle, daj ti ekonomski model, samo me postedi floskula o komunistickoj ekonomiji i slicnim glupostima (jer od komunizma moja porodica nike imala ni k od koristi, te nemam razlog da branim taj sistem), ali i od prici o "slobodnom trzistu" jer oni koji serviraju tu pricu malim drzavama vrlo lepo diriguju sa kvotama i carinama za sve proizvode proizvedene van EU (pa i one unutar EU), a to je slozices se protivno principima slobodne, trzisne ekonomije.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
1. Zato što je to oduvek bila privatna firma koja je pritom uvek išla samo uzlaznom putanjom
2. Zato što je Opel jedan od strateških aduta Nemačke ekonomije. I zato što je procenjeno da bi njegov pad izazvao strašne posledice, dok bi s druge strane njegovo spašavanje vratilo uloženo i pokazalo rezultate već sledeće godine. I tako je i bilo. Već 2010. su bili u plusu 15 milijardi.
3.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498113#p498113:34whgsd7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Dec 04, 2017 7:31 pm[/url]":34whgsd7]
Usput da napomenem da ja nisam za to da se Ikarbus ugasi nego samo da se skine vec jednom sa drzavne sise I sa rodjackih sema.
Znači nisam za prinudna gašenja ali jesam za otkačinjanje nezasitih prilepaka koji dodatno opterećuju već klimavu ekonomiju.

Dakle, zaj*** pitanje ikarbusa, nego generalno, ako umesto da se trudis da podstaknes razvoj i unapredjenje proizvodnje, pustis da sve 'skonca' sta ces proizvoditi i od cega ces stvarati novu vrednost?
Kako tetošenje klošarskih firmi i negovanje rođačkih šema podstiče razvoj i unapređenje proizvodnje? Kako da se neka fabrika dovede u red, modernizuje i postane profitabilna ako je navikla da večito visi na državnoj sisi i/ili nameštenim tenderima?
Jel razumeš da to stvara štetu i državi i privredi pa i samom preduzeću? Jer s takvim pristupom nema napretka.

Što se tiče ekonomskog modela, stvar je vrlo prosta - da se otkače svi gubitaši i crne rupe koji za 17 godina nisu našli za shodno prstom da mrdnu da nešto promene. Sve što je država ovde tetošila i ''podržavala'', to je na kraju i propalo. S druge strane, oni koji su se na vreme osamostalili su bar dobili šansu da naprave nešto od sebe.
Inače iskreno govoreći zaista ne mislim da si ti ikad imao neke veze sa komunističkom partijom i da ciljano braniš tu ideologiju. Ali očigledno imaš problem da prihvatiš da Jugoslavija i sistem u kome je ona rasla više ne postoje. Sad mi možemo da pričamo o tome jel to dobro ili loše, dal su stvari mogle i trebale drugačije da se odvijaju... sve to stoji. Ali ovde i sada, toga više nema.
 
Mislim da si pogresno protumacio.
Ja ne placem za prosutim mlekom.
Zanima me samo sadasnjost i buducnost.
Neko je procenio da treba pokusati ocuvati fabriku autobusa u Srbiji.
Ja se eto slucajno slazem sa tom odlukom.
Da bi se to postiglo, potrebno je uloziti u fabriku. Postoje razliciti nacini, a jedan od njih je i favorizovanjem tog proizvodjaca pri nabavci iz budzeta.

Ajmo realno reci dal su LE i M serije neuporedivo bolje od N ?
Jesu, svakako.
Dakle, pomak je nacinjen.
Otpao je i deo partijskih prilepak dobavljaca, koji su 'figurirali' na prototipu LE, sto je dobro.
Sta nije dobro?
Pa nije dobro to sto se vozila "isporuciju u roku" pa dodju nedovrsena ili poludovrsena.
Naravno da nije dobro da se kasni sa isporukom,
ali bi po meni to bila manja steta od ovoga kako se sada radi.

Imamo i primer 'nakalemljenih' trecih vrata na LE seriji.
Tragicna posledica kada politicar, osoba cije obrazovanje nema veze sa tehnickim naukama preuzme na sebe izbor sasije i ne priznaje pogresku, pa se 'vade fleke'.
Dal bi smo bili fer, ako bi smo za to optuzili radnike i inzenjere Ikarbusa?
Ja mislim da ne bi.

No had, da pogledamo u buducnost.
ako od "N" do "M" imamo znacajan (ne i zadovoljavajuci, po nasim 'visokim' kriterijumima) pomak u konstrukciji i kvalitetu, logicno je ocekivati da se takav trend nastavi, zar ne?

A sa solidnim proizvodom i konkurentnom cenom, Ikarbus ima sansu za razvoj, bilo kroz partnerstvo sa nekim od velikih igraca, bilo kao deo neke vece kompanije, bilo kao (a sto da ne) samostalan proizvodjac.
Sa stabilnom proizvodnjom ide i stabilno finansiranje, bolji kvalitet i veca uposlenost, kako u firmi, tako i kod dobavljaca.
Vidis, jer ja ne gledam to samo kao 300 njih koji prave BUS, vec i one koji prave domaca stakla za taj bus. Pa i one koji ce sutra (kao nekada) praviti sedista za isti.
Pa i one koji ce u domacim pogonima makar i u bosch-ovoj fabrici raditi metlice brisaca za taj bus, raditi neki banalni nosac, ili rezervoar, oplatu u salonu oticenje i sl.
Pa ocas posla od 300 dodjemo do 3000 ili mozda i znatno vise radnika.

A to sve nema veze niti sa proslim vremenima, niti sa jugoslavijom i sistemom koji je nekada bio, vec sa stvaranjem uslova da nam u buducnosti bude bolje.

I ja vise volim kada ujutru dok idem na posao, udjem u solaris koji zaista nije ni najmanje rastresen nakon nekoliko godina eksplatacije i mnogo mi smeta kada u 'novom' autobusu lupka displej ili neka sipka.
Ali ako je to cena koju treba da istrpim da bi sutra nasi potomci imali od cega uopste da kupe autobus, tramvaj, trolejbus, i sve drugo, zar nije logicno da pristanem(o) na nju?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
U potpunosti se slazem sa Lakijem da Ikarbusu treba pruziti sansu ali cim se politika umesa nastaje problem.

Setite se samo izjave:
768097_aleksandar-jovicic-autobusi-pokvareni-kupovina_ls.jpg


Kakvu poruku salje ova izjava i sta ocekivati po pitanju kvaliteta i rokova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498068#p498068:zkc9ubuz je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Дец 2017 03:12 pm[/url]":zkc9ubuz]Ne moram da se vozim svaki dan od uvođenja do rashodovanja da bih znao kakvo je stanje. Kakav glupi rezon
Да мораш. Не можеш поредити Солариса са линије 31, Конекта са 47, јапанца са 23 и Икарбуса са 308. Разлиочита су година производње, различит тип шасије, различити погони, различито одржавање, различити возачи, различито оптерећене линије, различит квалитет инфраснтруктуре на трасама ... можеш да стекнеш неку аматерску слику и неки став заснован на нереалним подацима.

Па узми за пример како се врше упоредна тестирања аутомобила у свим специјализованим ауто-мото емисијама или магазинима? Узму се кола разичитих произвођача, иста класа, исто годиште, вози и исти возач на истом тест полигону.

Исто је и са аутобусима. Зато је моје искуство прецизније од твог. Наравно, ти се нећеш сложити самном не зато што јесам или нисам у праву, већ зато што сам то ја. Имаш потебу да се не слажеш са мојим ставом само зато што је мој, а не зато што је исправан или неисправан.
 
Nije da branim Ikarbus ili neke pređašnje ekonomske modele...ali, ispravite me ako grešim, za razliku od auto industrije gde su na sajtu okačane cene vozila i dodatne opreme sa sve konfiguratorima, kod proizvođača autobusa je taj ,,sitni'' detalj sakriven. Dakle, ipak je drugi tip tržišta u pitanju. Nije retkost da se u strogo kapitalističkim ekonomijama nalaze karteli, monopoli i slično. Opet jedno je zaštita uspešnih proizvođača a drugo naše drži vodu poslovanje...
 
@Laki
Da li su LE i M napredak u odnosu na N seriju? Da.
Da li je to dovoljno dobro? Nije.
Ne zato što ja tako kažem nego zato što sa takvim hodom puža i inertnim načinom rada oni neće opstati na modernom tržištu. Ma neće opstati čak ni u Srbiji. Ti kažeš imali su škartove ali su se popravili, i ako se nastavi sa tim trendom biće bolje. Ok, to je jedan ugao gledanja. Moj ugao gledanja je: to je dobro, ali firma koja je naviknuta da živi od državne socijale i da vaćari klijente ne može da se promeni na bolje osim ako se ne stavi u vodu i ne primora da pliva, ne bi li shvatila koliko mora da grabi i da se trudi da bi ostala na tržištu.
Koji stav je na kraju bio ispravan videćemo za par godina. Mada ja mogu da se kladim da ako nisu ništa značajno uradili u proteklih 15 godina (u smislu poslovanja) neće uraditi ni u skorijoj budućnosti ako ovako nastave. Podvlačim ovo ''ako ovako nastave''.

Što se tiče tvog, odnosno svetskog pitanja dal je (uprošćeno rečeno) bolje domaće osrednje ili tuđe kvalitetnije, o tome smo ti i ja već jednom pričali. I opet kažem, odgovor je - zavisi. Sve zavisi od svega. Ali da bi se došlo do odgovora mora da se gleda šira slika. Takođe, nije isto pitanje ''domaće osrednje ili tuđe bolje?'' i ''domaće loše ili tuđe kvalitetnije?''

@stf
Ne, kao što rekoh, 10ak linija ne predstavljaju celokupnu sliku u celom gradu. Tu nema šta da se raspravlja. Drugo, mešaš babe i žabe. Kola se testiraju na poligonima da bi im se izmerile performanse. Ne i dugotrajnost i izdržljivost i rad u različitim uslovima. Što je kod autobusa bitnije. Treće, par primeraka koji voze godinama na potezu 300 nisu merodavni jer par primeraka nisu prosek cele serije. Prosek cele serije može da se vidi tek na nivou celog depoa ili pak celog grada.

Što se tiče neslaganja, verovao ili ne, nije presudno što si ti u pitanju. Jednostavno postoje neki stavovi koje sam uvek spreman da korigujem i postoje oni za koje je potrebno mnogo više ubeđivanja i argumenata da bi ih promenio. Ovo je jedan od njih. Žao mi je, ali jedan potez linija nije reprezent kvaliteta proizvođača. E sad, premda nije presudno, naravno da nije isto kad se raspravljam s nekim drugim i kad se raspravljam s tobom. S drugima imam više strpljenja. S tobom imam jako malo. Jbg, oće to posle mnogobrojnih arogantnih nastupa i uvreda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498290#p498290:3btn3r36 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Дец 2017 12:24 pm[/url]":3btn3r36]
Ne, kao što rekoh, 10ak linija ne predstavljaju celokupnu sliku u celom gradu. Tu nema šta da se raspravlja. Drugo, mešaš babe i žabe. Kola se testiraju na poligonima da bi im se izmerile performanse. Ne i dugotrajnost i izdržljivost i rad u različitim uslovima. Što je kod autobusa bitnije. Treće, par primeraka koji voze godinama na potezu 300 nisu merodavni jer par primeraka nisu prosek cele serije. Prosek cele serije može da se vidi tek na nivou celog depoa ili pak celog grada.

Два примера која сам упоредио, ИК 103Ф и Мерцедес конекто су оба заступљени само у погону Космај и целе серије су ангажоване на истим линијама. Дакле, и са тог аспекта, искуство је комплетно.

У сваком случају, нас двојица се слажемо да квалитет Икарбуса и Мерцедеса не може да се пореди, али се ја не слажем да тим дечијим ставовима да је фабрика за гашење јер праве кршеве. То није истина. Умеју они да направе аутобус кад им политичари не јашу за вратом. То мешање треба регулисати, а не гасити фабрику.
 
Ikarbus ne čine samo Ik-103. Drugo, i Ik-103 i Mečke voze i po gradskim linijama.
Što se ovog drugog tiče:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498234#p498234:1iuos1ob je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Dec 05, 2017 3:11 am[/url]":1iuos1ob]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498113#p498113:1iuos1ob je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Dec 04, 2017 7:31 pm[/url]":1iuos1ob]
Usput da napomenem da ja nisam za to da se Ikarbus ugasi nego samo da se skine vec jednom sa drzavne sise I sa rodjackih sema.
Znači nisam za prinudna gašenja ali jesam za otkačinjanje nezasitih prilepaka koji dodatno opterećuju već klimavu ekonomiju.

I opet dodajem da ne bih kudio Ikarbus da ne rade toliko pogrešnih stvari odjednom. Nego 1) em što primaju pomoć od države i uživaju u rođačkim šemama a prstom ne mrdaju da spreče finansijsko propadanje, 2) em što su bezobrazno skupi za kvalitet koji nude, 3) em što su povrh svega vaćaroši. Ja takvu firmu ne mogu da podržavam. Ako hoće da ostanu u okviru države, onda moraju da se dovedu u red i da prestanu da muljaju. Ako pak hoće da nastave da muljaju i da teraju po svome, može i to, ali onda da budu kompletno privatno preduzeće. A ne može ovako, malo jedno malo drugo.
 
Апропо овог горе твитер дописивања између Јовичића и Божовића ... да је Икарбус имао капацитете да у задатом року испоручи захтевани број аутобуса, ДС би купила Икарбус а не Соларис.

Уосталом, иста та ДС је и купила ону ужасну Н серију прототипова да буду лепи на око док траје Универзијада а после их послали у Железник у смеће.
 
Meni iskreno nije bas tako crno-belo. Nisam da se zatvori ikarbus, drago mi je kada vidim neku isporuku novih autobusa na ulicama, necu da lazem sad. Ali me mnogo smaraju ti propusti u zavrsnoj obradi koji su po meni karakteristicni za proizvode domacih drzavnih firmi. Vozio sam dugo Zastavina vozila, nikad mi nije smetao konfor, nedostatak luksuza i opreme, vec taj neki zavrsni dodir, samo da je sve uradjeno po PS-u. Ne znam, mozda sam ja utopista malo, ali ako radis neki posao, nemoj isfusariti zavrsni proizvod zato sto te niko ne kontrolise, koja je tu satisfakcija, sta ti imas od toga kad odes kuci, kako se osecas, ne znam...

Sto se FAP-a tice, slicna prica. Iskustva ljudi koji su vozili kamione iz serija zadnjih godina su vecinom bila "Volim FAP, ali ovo sta sada prave je katastrofa".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498105#p498105:8mwyz7di je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Dec 04, 2017 7:01 pm[/url]":8mwyz7di]Koju "bombonicu"? Da li si video M seriju pozadi? Da li Ikarbus IKAD MISLI NA BEZBEDNOST sa onim stepenicima pozadi?
Ha ha, bombonica, pre bih rekao picousta LE konzerva.

Covek je potpuno u pravu za te stepenice.
Koliko god, sasvim opravdano, pljuvali po toj N seriji, ta licno ikarbusova šasija je, zbog unutrasnjosti tj putnickog salona daleko prihvatljivija i adekvatnija za vozila koja saobracaju na gradskim linijama.
Ono planinarenje do zadnjih sedista (serije M i LE) sa sve cukanjem glave o plafon, plus pretpan raspored sedista (218M) izmedju prvih i drugih vrata, kao i izmedju harmonike i trecih vrata, je sprdnja za GRADSKA vozila sa velikom razmenom putnika u svakom trenutku.

Dakle, umesto da se domacinski radilo na usavrsavanju sasvim solidne ikarbusove N šasije, nezainteresovanim korisnicima drzavne sise je lakse da istresu tudje pare (poreskih obveznika) za licencne šasije sa katastofalnim resenjima po pitanju putnickog salona. Picousta LE 'bombonica' je sampion ove tematike, verujem da je neprevazidjena medju svim svetskim skarabudzevinama, barem kad je u pitanju unutr prostor GRADSKOG vozila.

Ikarbus, od prvog dana, ima ocigledan problem da sastavi niskopodno vozilo, a apsolutno nista ne radi po tom pitanju. Sa druge strane, visokopodni solo autobusi koje i dalje prave i isporucuju privatnicima, su sasvim zadovoljavajuceg kvaliteta. Setimo se samo onih svetloplavih veolia solaca, koliko su dugo bili na ulicama i to na mnogim najopterecenijim linijama koje su danas po pravilu zglobne. Ali to je valjda bila neka posebna serija, da li za izvoz ili tako nesto, pa su je dobro utegli.
A za beogradjane, koji su za ikarbus, izgleda, gradjani drugog reda, mogu i licencne skarabudzevine.

Iskreno, ne verujem da renomirani proizvodjaci man i mercedes, prave GRADSKE autobuse na šasijama koje nama uvaljuju. Verovatno je to samo namenjeno sklapajucim fabrikama treceg sveta. Ako neko ima sliku ili podatak, neka me slobodno demantuje, bilo bi zanimljivo videti identicne verzije kao nekad legendu man 890.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498159#p498159:yo71drkk je napisao(la):
laki72 » Pon Dec 04, 2017 10:07 pm[/url]":yo71drkk]
Molio bih KLINCE rodjene i odrastale u "zlatnim '90" da se uzdrze od koriscenja termina "komunisticka" i "komunjaraska" jer trabunjaju za sve pare.
Klinci, a i oni koji to nisu, ce prestati da koriste pomenute termine kada se jednom KONACNO raskrsti sa najvecim kancerom srpskog drustva, kako u nacinu poslovanja, tako i u glavama, posebno ovim 'sedim' koje ipak nisu toliko 'sede', koliko prizeljkuju i zamisljaju da jesu. Trabunjajuci, usput, o 'trabunjanju'.
 
Sta je meni Ikarbus zadnjih 10 godina na ulici doneo? Gde je vidim napredak kod njih? Aman, cak i ona Akia je pojam za njih po pitanju zavrsne obrade, cak i Maz ima neka bolja resenja nego Ikarbus. Meni nista kao putniku ne znaci mehanika koju Ikarbus nudi, meni je bitno da mi ne razbija bubrege, a to od prvog dana se desava na ulici i liniji. Neka mi neko objasni, izolacija kod Ikarbusa, sta to bese? Pozadi je uzasno sedeti, usi ti otpadaju, jos ona kriminalni stepenici, pa kad krene Tarzan revolucija bato, imam tu srecu da me u 90% slucajeva ne vozi Ikarbus, evo i danas nema "Srpskog Mana" na 95, a vozi generalno na najgorem polasku na liniji, a tu ja danas videh Japanca. E to je znak, gde je i sta je Ikarbus. Koliko je Ikarbus ispod nivoa, dokazuje da posada koja vozi O345 Konekta, nije htela ni pod tacku razno da uzima na silu novog Ikarbusa, jer su sa istim zgazili preko 1,5 milion. Jos bizarnije je to, sto ima Konekta poput 160, 162, 163, 164, 165 itd, koji su zgazili skoro 2 miliona, samo jedan kvar na diferencijalu imali, i jedan kvar na menjacu, a koliko su godina na ulici... E to je za pohvalu ljudi. Da je bilo iole srece, mozga i pameti kod gradskih celnika, da su videli da SG Japanci, Konekti i Solarisi gaze boga oca bez kvarova, i rade ko sat, vozili bi se ko ljudi... Ali ne, zbog zivota koji Ikarbus zivi a to je dogovorna ekonomija i komunizam, mi smo osudjeni na njihove skartove...
 
Na dosta linija vozili su gsp i prestovi ikari 103 istog godista i tacno se vidjelo koliko lose odrzavanje utice na izgled autobusa prestovi zategnuti gsp katastrofa
 
Bumbarevo brdo":eqc4qo48 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498159#p498159 je napisao(la):
laki72 » Pon Dec 04, 2017 10:07 pm[/url]":eqc4qo48]
Molio bih KLINCE rodjene i odrastale u "zlatnim '90" da se uzdrze od koriscenja termina "komunisticka" i "komunjaraska" jer trabunjaju za sve pare.
Klinci, a i oni koji to nisu, ce prestati da koriste pomenute termine kada se jednom KONACNO raskrsti sa najvecim kancerom srpskog drustva, kako u nacinu poslovanja, tako i u glavama, posebno ovim 'sedim' koje ipak nisu toliko 'sede', koliko prizeljkuju i zamisljaju da jesu. Trabunjajuci, usput, o 'trabunjanju'.

Drago mi je da si se prepoznao ;)
Nastavi i dalje da pricas o necemu o sto nema veze sa zivotom.

@Gaspar18
Akia - pojam kvaliteta ???
;)

Predlozi to uvozniku kao slogan ;)

Molio bih te da tvrdnju kako "posada" koja vozi matori MB "nije htela da zaduzi" nov Ikarbus, konkretizujes.

Budi ljubazan pa pojasni pojam posada, kao i preciziraj garazni broj tog MB (Naravno da neces saopstavati ime vozaca...)

Ponavljas ti tu tezu, ponavljam i ja.
U razgovoru sa minimum 10-tak vozaca iz kosmaja (koji su prvi dobili nove serije iz Zemuna, i koji su imali prilike da voze i MB, nisam ni jednog cuo da ima ozbiljne zamerke.
Da, slozili smo se da je conecto bio jedan vanserijski dobar autobus koji je uz ocajno odrzavanje super radio i da i na prvi pogled kvalitet zemunskih novih serija nije ni blizu MB. Pa ipak, to kakav je MB "bio" i to kakav je danas nakon vise od 10 godina eksplatacije u beogradu nije za poredjenje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498517#p498517:2cnhgpl4 je napisao(la):
laki72 » Sre Dec 06, 2017 2:29 am[/url]":2cnhgpl4]
Bumbarevo brdo":2cnhgpl4 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498159#p498159 je napisao(la):
laki72 » Pon Dec 04, 2017 10:07 pm[/url]":2cnhgpl4]
Molio bih KLINCE rodjene i odrastale u "zlatnim '90" da se uzdrze od koriscenja termina "komunisticka" i "komunjaraska" jer trabunjaju za sve pare.
Klinci, a i oni koji to nisu, ce prestati da koriste pomenute termine kada se jednom KONACNO raskrsti sa najvecim kancerom srpskog drustva, kako u nacinu poslovanja, tako i u glavama, posebno ovim 'sedim' koje ipak nisu toliko 'sede', koliko prizeljkuju i zamisljaju da jesu. Trabunjajuci, usput, o 'trabunjanju'.

Drago mi je da si se prepoznao ;)
Nastavi i dalje da pricas o necemu o sto nema veze sa zivotom.
Komunjarska seda glava, oprosti mu boze, ne zna sta prica.
Ljudi izadjose iz komunizma, al komunizam iz ljudi - mnooooogo teze. Zapeklo to opasno, sve se batrga...
Ista prica ko u ikarkrsu. Tuga bozija :cry: :cry: :cry:
 
Rece neko iz toplog doma od komunista dobijenog ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kolko placam grejanje CELE godine, a kolko me greju ovi neokomunisti, nije mi nimalo toplo oko srca :lool:

A dom je dobijen, ne od komunista, nego od vojske, i to postenom sluzbom oba roditelja. I zamisli - bez crvenih knjizica, ne bi smeli sve i da su hteli, dede cetnici bi ih skratili za glavu. :sesir:
 
Vrh