Bender Rodriguez":1ll3bilr je napisao(la):
Laki, cemu sluze preduzeca I fabrike?
Cemu takav podcenjivacki nastup?
I da sam medju glupljima i neobrazovanijima, imam dovoljno godina da sam makar po osnovu toga naucio takve osnovne pojmove.
Ja ne branim losu proizvodnju.
Glupo bi bilo da ti sad sugerisem da ides medju prve postove koje sam pisao u vezi Ikarbusa.
Glupo i nadmeno.
A pisao sam o 17kg gita na svakom novom autobusu na serijama radjenim 95-2000-te.
O propustima u proizvodnji, o propustima zavrsne kontrole...
I ne negiram jednog trenutka ono sto zaista ne valja.
Al bas zato sto ima dovoljno opravdanih zamerki, glupo i nepotrebno je "izmisljati" neke gluposti koje veze sa vezom nemaju.
Jer taj i takav ikarbus su politicari najvise upropastili.
Provlaci se prica o otpadanju tocka?
Pa osovine na busevima iz zemuna su iz uvoza, i to iz EU.
nesporno je da do toga nije smelo da dodje, ali je sporno koliko je to krivica proizvodjaca autobusa.
I ne radi se da bi se gasenjem Ikarbusa ostalo samo bez 300 radnih mesta. Jer industrija je sistem spojenih sudova.
Gasenjem jednog pogona, posredno gasimo jos 5 drugih, manjih snadbevaca.
Ali mi smo ostale vec ugasili. Nema FAP-a, Nema Neobusa.
Da ima, prvi bih bio za to da se ikarbus pripoji Neobusu, jer je osnos prema kvalitetu i posebno zavrsnoj obradi u toj firmi bio na mnogo visem nivou.
No da se vratimo realnosti.
Jadna i nesrecna "N" serija je bila politicki diktiran projektni zadatak sa nerealno kratkim rokom. To je imalo svoju cenu i tu cenu smo platili ocajnim kvalitetom te serije, posebno zglobnim modelima.
I poraspadali su se, vecina njih.
Tu leka nije bilo.
A cenu je platila i fabrika koja nekoliko godina nije imala porudzbine upravo od onih koji su je i uvalili u probleme: beograskih politickih mocnika.
Danas imamo prisutan ozbiljan porast kvaliteta. Da, naravno da je to jos uvek nize od solarisa i drugih zapadnoevropskih proizvodjaca, ali valjda nam je svima cilj da postanu jos bolji?
Zasto bi smo sada gasili fabriku koja pokazuje dobre znake oporavka?
Zato sto je solaris bolji?
Pa jel mislite da bi solaris ikada postao dobar proizvodjac (mozda trenutno najbolji po odnosu cena-kvalitet) da su poljaci rezonovali kao mi?
A histerija oko ikarbusa se nastavlja "pisanjem" po novim modelima. Pri tom, jako cesto porazgovaram sa vozacima na okretnici na Banovom Brdu i zaista ni jednom ne cuh takve zamerke kakve neki ovde navode.
LE ima zaista glupo resena "dodata" treca vrata. No to je opet politicka prica. No i pored toga, to je jedan jako upotrebljiv bus, koji se za sada dobro pokazao.
M je po meni jos bolji.
Cena prilicno konkurentna sobzirom sta je ispod "koze".
Zavrsna obrada bi mogla biti bolja i stoji da se pojedini parapeti i sipke rastresu, ali stoji i da ako se to prijavi, otklanja se o trosku proizvodjaca u garantnom roku.
Dal se prijavljuje?
To je vec drugo pitanje.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk