Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Problem Ikarbusa je sto oni nemaju, kako da kazem, realnu prodaju. Znaci, njih uglavnom kupuju drzavne firme tipa GSP-a koje kupuju po komandi. Jeste, ima izuzetaka ali je to i dalje mali procenat. Ovo dovodi do efekta Zastave, da ti vuces iste probleme u zavrsnoj obradi 30 godina i ne uradis nista po tom pitanju, jer ce te i dalje kupovati ljudi koji moraju i vise od toga te ne zanima. Znam da ce sad da krene drvljenje, ali to je zaostavstina soc/kom nacina plasiranja proizvoda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497973#p497973:27sqk0lb je napisao(la):
direktor » Pon Dec 04, 2017 2:06 am[/url]":27sqk0lb]U sto bi se ovajdio od ikarbusa samo vam ukazujem.kamo to funkcjonise
Da li natpis moze ili ne da se centrira opet nije do ikarbusa vec do gsp koje zaboli ona stvar za displeje i za ispise na displejima proizvodjac ispuni narudzbinu kupca i odrzava to u garantnom roku kraj price
A ta iscupana sjedista volja vlasnika busa nkemu na stetu bus mu trpi vise opterecenje
Iako je djp propisala u tenderu koliko mora biti sjedista
Kad budes kupovao novi bus samo ce ti se reci
Da da, kako da ne, bas je gsp izricito trazio softverski zastarele displeje, kao i sve ostalo sto je jeftino na ikarkrsu, pa se raspada posle mesec dana.

U vezi liaza - sprdnja je sama kupovina vozila kojem moraju da se cupaju sedista da bi bilo funkcionalno, a kad mu se ista pocupaju onda ne ispunjava djp propise o min broju sedista. Kako god okrenes sprdaju se sa nama.

Tvoja stvar dal se vajdis ili ne, ikarkrs botovanje je ocigledno, bilo koja kritika - eto tebe.
A zive na grbaci poreskih obveznika, jer su nesposobni da naprave i plasiraju normalan proizvod. Bas i upravo zbog komunjarskog ispranog mozga o kojem covek pise.
 
Sprdnja su oni zadnjih 10 godina, sta sve izbace na ulicu, a beze od realnosti!
 
Ma nakon onog IkarKRŠA 112N su trebali da ugase firmu. To vozilo je bruka i sramota, samo ne znam kako nisu videli da to vozilo ni k**** ne valja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498004#p498004:1q2987yj je napisao(la):
hiavata » Pon Dec 04, 2017 10:08 am[/url]":1q2987yj]Problem Ikarbusa je sto oni nemaju, kako da kazem, realnu prodaju. Znaci, njih uglavnom kupuju drzavne firme tipa GSP-a koje kupuju po komandi. Jeste, ima izuzetaka ali je to i dalje mali procenat. Ovo dovodi do efekta Zastave, da ti vuces iste probleme u zavrsnoj obradi 30 godina i ne uradis nista po tom pitanju, jer ce te i dalje kupovati ljudi koji moraju i vise od toga te ne zanima. Znam da ce sad da krene drvljenje, ali to je zaostavstina soc/kom nacina plasiranja proizvoda.
Neće krenuti drvlje i kamenje, bar ne od mene. Potpuno se slažem s tobom i drago mi je da ima još neko ko uviđa koliko su oni kao fabrika zaostali u mentalitetu doba koga više nema. I to je ono što me iritira kod njih. Da se oni iole trude, al da im iz nekog razloga ne uspeva, ne bih imao ništa protiv njih. Ali oni uglavnom samo sede skrštenih ruku i čekaju da ih država vadi. I još povrh svega toga imaju drskost da i dalje isporučuju fušeraj i krš. I kažem, ako su tesna sedišta i bila predmet dogovora... škripa, pucanje i odlepljivanje panela nakon svega par nedelja eksploatacije sigurno nisu.
 
Mnogo razmažene dece na ovoj temi ima.
 
Eo ga i ovaj. Branitelj svih izgubljenih slučajeva i protuva.


Interesantno da ti tako avangardan i stručan za sve i svašta braniš jednu takvu aljkavu firmu zaostalu u komunističkom mentalitetu. Al dobro, kapiram, mora da se ispuni dnevna norma kontriranja i svađanja.
 
Nisam svih, eto tebe ne branim a izgubljen si slučaj. :D
 
Odlično, neka na tome i ostane. Pre bih se ubio nego da me brane takvi kao ti. :wink:


Nego sad se setih da je prošle godine Svevišnji nahvalio Ikarbus. Tako da mi je sad jasnije otkud to da ih ti braniš. :mrgreen:
 
Ова расправа је вођена више пута, а најжешћа је била када су куповани Солариси где је размажена екипа пљувала ту фабрику једнако као што сад пљује Икарбус и плакали су за МАН-ом и Мерцедесом ... немају ти ставови никакве везе са квалитетом Икарбуса већ са размаженоћшу.

Ја учествујем само на темама у којима могу да напишем мишљење засновано на реалним искуствима. Ова тема јесте једна од њих. Преко 15 година користим градски превоз потеза 300 несрећног Космаја и имао сам могућност да свакодневно користим како мутанте (Икарбус/ФАП) тако и Мерцедесе (Конекто). Набављени у скоро па истом периоду и били су ганц нови када сам почео да их користим.

Из искуства коришења оба возила могу да тврдим да су потпуно равноправно и једнако издржали експлоатацију несрећног Космаја. Разлика у квалитету се није видела током година, Икарбус се у односу на Мерцедеса нија кварио чешће нити се ентеријер брже распадао. Треба имати у виду и да су Мерцедеси боље одржавани због гаранције и контроле самог Мерцедеса, док је Икарбус од почетка био препуштен на милост и немилост чекић и селотејп бригаде Космаја.

Брзи распад тих возила почео је тек после уградње неадекватних клима уређаја и ошљарења фирме која је то радила.
 
"Izdrzali" xaxaxaxa. Gde su to "izdrzali"? Vise su ti Ikarbusi po fabrici i u Krnjesevcima, tamo nabijaju kilometrazu druze, nego sto su na ulici, svaki prokleti autobus od prvog dana ima kvarove, fabrika je u nivou radionice sa Ibarske magistrale, jer mnogo ih je na mojoj grbaci, a ja takav nerad ne moram i NECU da PLACAM, kad mene u Maxiju mogu da jasu i kurta i murta, mogu i ove lezilebovice i kancelarijske parazite iz Ikarbusa ja da jasem. Najbanalniji primeri svakodnevne eksploatacije Ikarbusa i "izdrzljivosti", ovaj sto vozi na 95, opet ga nema, pojavi se jednom u 10 dana, i tako u krug, jos veca smejurija, terali posadu sa 402, da razduze O345 Connecto 174, koji je zgazio Boga oca tamo, i oni rekli NE, da li takve vozace treba nagraditi za nezaduzivanje Ikarbusa da voze, naravno da treba, jer hoce da voze autobus ko ljudi, a ne da se bogu mole da vide gde je grejanje i ostale gluposti... Daleko je Ikarbus od ozbiljnog proizvodjaca, jer sem motora i menjaca, nista drugo nema da ponudi, sem razbijanja kamena u bubregu od prvog dana rada...
 
Ahaaa, znači to što se ti 15 godina voziš potezom 300 te čini jedinom kredibilnom osobom da komentarišeš kvalitet autobusa u Beogradu? I daje ti za pravo da one koji imaju drugačija isksutva i mišljenja nazivaš razmaženima i pljuvatorima? :lol:

Evo vidiš ja koristim te iste autobuse već skoro 30 godina. :wink: Bukvalno ceo Beograd sam obišao truckajući se po auobusima. Što se tiče poslednjih 15 godina, na linijama koje sam ja svakodnevno koristio do sada vrteli su se: svi mogući Ikarbusi, Mercedesi Connecto, MAN ''Japanci'', FAPovi, Solarisi, Neobusi i Liazi. Ubedljivo najbolji, i sa aspekta odnosa cene i kvaliteta, i sa aspekta udobnosti putnika, su bili i ostali ''Japanci'' i Solarisi (mada su Japanci bili donacija). Na drugom mestu su Mečke. Negde u sredini liste su Ikarbusi 201 i 103. A na dnu, čak ispod Liaza, su 112 i 218 N, zajedno sa FAPovima - produktima još jedne fabrike koja je nekad bila pojam kvaliteta pa se srozala i počela da isporučuje presovanu rđu.
A ako ja grešim ili moje mišljenje ne računaš, ajd onda da sprovedemo anketu ili pitamo druge ljude, kako bi njihova lista izgledala. Mada verujem da tebi to ništa ne znači, jer ti priznaješ samo svoje stavove a za tuđe te boli uvo. To mi je već odavno jasno. Al dobro, sad si barem (valjda) shvatio da nisi jedini koji koristi autobuse u ovom gradu i koji zna nešto o njima. I da ti to ne daje pravo da serendaš po svima koji ne misle kao ti.

Икарбус се у односу на Мерцедеса нија кварио чешће нити се ентеријер брже распадао.
Ako misliš na serije pre 2006. onda se donekle i slažem. I stari Ikari i Mercedesi su dobro izdržali sve ove godine. A ako pričaš o niskopodnim serijama posle 2006. onda to uopšte nije tačno. Nema gorih raspada od N serije.
Треба имати у виду и да су Мерцедеси боље одржавани због гаранције и контроле самог Мерцедеса, док је Икарбус од почетка био препуштен на милост и немилост чекић и селотејп бригаде Космаја.
Pa? I IK 103, 201 202 i 203 su bili prepušteni nemilosti GSPa pa su izdržali 15 godina u službi i evo još uvek voze. A reci mi, koliko je 112 i 218 koji su i dalje u opticaju? I kad su oni ušli u službu? U vreme kad su počeli da se rashoduju prvi 112 i 218, na ulicama je još uvek vozilo desetine IK 111 i 161 koji su pravljeni početkom 90ih i izvozani do maksimuma. Toliko o Ikarbusovom kvalitetu pre i posle 2006.

I mogao bi da isčitaš tuđe postove pre nego što kreneš da seješ paljbu. Ima ljudi ovde koji misle da je Ikarbus uvek bio smeće. Ali ima i nas koji govorimo da je Ikarbus do pre 10ak godina imao potencijala i pravio ok (ne dobre ali ok) proizvode. Ali da se onda totalno ulenjio i počeo da fušari. I to je ono što se ovde kritikuje. Njihova intertnost i bezobrazluk. To da postoje samo da bi moglo da se kaže da postoje, dok jedu državne pare i ništa ne rade da postanu profitabilni. I što je tebi, koji se često ugledaš na zapad, iz nekog samo tebi poznatog razloga potpuno ok i ispravno.
Što se tiče pljuvačine po Solarisima, za to se obrati onima koji su to pisali. Niti sam ja bio učlanjen tad na BB, niti sam ih ikad pljuvao. Naprotiv, oduvek sam bio pri stavu da je to najbolja kupovina koju je GSP ikad obavio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498032#p498032:jjzkwfqy je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Дец 2017 12:09 pm[/url]":jjzkwfqy]Ahaaa, znači to što se ti 15 godina voziš potezom 300 te čini jedinom kredibilnom osobom da komentarišeš kvalitet autobusa u Beogradu?

Да, даје ми за право. 15 година свакодневног коришћења возила оба произвођача истог годишта у истим условима експлоатације од њиховог изласка на улице до расхода. Не можеш имати репрезентативнији искуствени узорак од тога ма колико свакодневно користио превоз на начин на који си га ти користио - тј. прошарано.

Или ови клинци. Уђу покаткад у неки Икарбус и онда они имају неко мишљење ... дај молим те ...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498032#p498032:jjzkwfqy je napisao(la):
Bender Rodriguez » 04 Дец 2017 12:09 pm[/url]":jjzkwfqy]
Икарбус се у односу на Мерцедеса нија кварио чешће нити се ентеријер брже распадао.
Ako misliš na serije pre 2006. onda se donekle i slažem. I stari Ikari i Mercedesi su dobro izdržali sve ove godine. A ako pričaš o niskopodnim serijama posle 2006. onda to uopšte nije tačno. Nema gorih raspada od N serije.

Исто као што се ти хваташ за једну једину серију да докажеш како је фабрика за гашење, ја користим другу њихову серију да докажем да нису за гашење. И шта ћемо сад?

Н серија јесте нешто најгоре што је икада возило БГ улицама, али не можеш поредити аутобус који је прототип, модел који није прошао никаква тестирања са серијским моделима других произвођача.

Н серија је на силу политичара узета пред Универзијаду. Прототип човече. Па ни Мерцедесов прототип не би ништа боље прошао, нарочито имајући у виду да им се серијски модели редовно самозапаљују (примери већ постављани на форуму).

А каснији нископодни модели нису ни за поредити са Н серијом. ЛЕ серија којој је предвиђана ужасна судбина и даље раде ко нови. Нова М серија је бомбоница.
 
Ne moram da se vozim svaki dan od uvođenja do rashodovanja da bih znao kakvo je stanje. Kakav glupi rezon. Veliki je Beograd, ali ne toliko. Može sve lepo da se isprati. Kad se još neko zanima za takve stvari pa pamti poneke garažne brojeve, i kad se dele informacije i sa drugim ljudima, to je više nego dovoljno da se formira slika. Na kraju krajeva, to što Kosmaj radi najgore linije nije pokazatelj kakvo je generalno stanje u ostatku grada odnosno sa ostalim modelima. Kao što rekoh, skoro 30 godina se vozim autobusima i neće niko da me uči tim stvarima. Bar ne o njihovom komforu iz ugla putnika.

Исто као што се ти хваташ за једну једину серију да докажеш како је фабрика за гашење, ја користим другу њихову серију да докажем да нису за гашење. И шта ћемо сад?
Jednu seriju na koju se nadovezuju i sledeće dve mlađe. A pre nje smo imali Ik-206, koji su već bili nagoveštaji da nas čeka era plastikanera i mutanata. Tačno se vidi dinamika Ikarbusovog poslovanja. Napravi jednu ok seriju, Beograd je rado kupi. Onda isfušari sledeću. Beograd pređe preko toga. Pa još jednu. Pa ga Beograd otkači. Pa kad mu bude prpa, opet napravi jednu normalnu. Pa sve ispočetka. I šta sad, po tebi treba da nastavimo da kupujemo od njih, pa ko veli 2 od 3 puta će nam uvaliti ... ali će 3. put da nam isporuče normalan proizvod? Ma aj ćao.

I ne, N serija nije prototip. Čuj prototip. :lol: Prototip čega? Care, to je je*******eni autobus, mutant sklepan od 90% uvezenih delova poprilično baziran na prethodnim modelima. Nije spejs šatl. To je bila punokrvna serija, koja se proizvodila nekoliko godina sve dok nije shvaćeno o kakvim se krševima radi. Ikarbus da je hteo da napravi normalan niskopodni autobus ugledao bi se na Ik 106 koji je bio napravio 10 godina ranije. Nego zinulo im dupe, grad im namestio tender i ko veli šta da se cimamo, smandrljaj plastikanere, nek drže dve tri godine, samo da se pokupe pare. Posle kad su dobili odje******* i bili zamenjeni Solarisima onda ajde malo da pričamo o patriotizmu.

А каснији нископодни модели нису ни за поредити са Н серијом. ЛЕ серија којој је предвиђана ужасна судбина и даље раде ко нови. Нова М серија је бомбоница.
Malo morgen nisu za porediti. Sve najjeftinije komponente, i dalje tesna unutrašnjost i opet sve krcka, škripi i savija se. Paneli i lajsne koje se same odlepljuju. Sve to dve do četiri nedelje nakon isporuke. Jedino što iole vredi su Ikamerci. Mada na kraju krajeva, kolko je para bačeno u tu crnu rupu, koliko im koštaju proizvodi, i koliko su puta ispalili Beograd, pa i red je više bio da naprave bar poneku ''bombonicu''.

I reci mi dakle, na osnovu čega ti koji se stalno nešto pozivaš na zapad i beli svet, uporno braniš jednu zaostalu, lenju i aljkavu fabriku koja se ponaša kao da se i dalje nalazi u socijalizmu? Dokle ti misliš da država nastavi da vadi iz blata tu fabriku i šta misliš da će biti kad jednog dana i ti fondovi presuše? Jel ti uopšte znaš svrhu postojanja fabrika i preduzeća?
 
Prezvakana rasprava dzaba vam opet ce grad da ih kupi bice jos 100 kom ikara .Kome se ne svidjaju neka ih preskoce cekaju lijaza maza kobre akije otokare mecke manove itd Inace mutant su radili fap i ikarbus zajedno Za displeje zamisli gsp trazio bas po tebi zastrjele displeje jer mile zna samo njih da odrzava i ima program za njih inace displeji su za gsp zadnja rupa na svirali
Da ih pojedinci necimaju da ih popravljaju putem prijava gradjanja
 
Koju "bombonicu"? Da li si video M seriju pozadi? Da li Ikarbus IKAD MISLI NA BEZBEDNOST sa onim stepenicima pozadi? Samo tu molim odgovor na pitanje, a potom ide serija teskih pitanja, gde ce se i Profan izvuci iz misje rupe fabrike koja nece da prizna da je katanac jedini izlaz za njih!
 
S tobom se direktore cesto slazem, ali u nekim prilikama kao da jedva cekas da udaris neku kontru. Pogotovu s tim nastupima "svidelo se to vama ili ne".
Drugo, na forum se ne ide samo da bi se pricalo o stvarima koje mogu da se promene. Mislim ajd onda po toj logici da ugasimo 90% tema jer se ionako stvari o kojima se prica na njima nikad nece promeniti. Pa evo tako I ja sutra na nekoj drugoj temi mogu tebi da kazem "pa nista, tebi ako se ne svidja taj nobi trg, ti idi okolo".

A to sto je tema vec prezvakana a opet se poteze treba svima da bude pokazatelj da se problem s Ikarbusom nastavlja i postaje jos gori. I umesto da se tome prida vise paznje, vas par ste resili da ga odbranite po svaku cenu. A ni sami ne znate zasto. Osim ako se stvarno ne pecate na one price o otadzbini I patriotizmu. Koje uglavnom vrte ljudi koji ni ne shvataju cemu sluze preduzeca.

Usput da napomenem da ja nisam za to da se Ikarbus ugasi nego samo da se skine vec jednom sa drzavne sise I sa rodjackih sema.
 
Bender, jedini nacin da se Ikarbus skine sa nasih ledja je katanac ili privatizacija, e sad od ta dva zla koje izabrati to je glavno pitanje, sto se tice patriotskog proseravanja, e za to mi se nekad prikenja znaci niste svesni koliko, a tek ovde gluposti od strane pojedinaca kad vidim mi daju jos gori utisak. Opet cu navesti najprostije i najbanalnije primere gde je Ikarbus danas... Niskopodna Temza i Kobra sa jedne strane, a sa druge polovni Solarisi i MANovi... Gde god da krenes od samih godina pa na dalje, ti su autobusi C LCa daleko bolji nego bilo koji novi Ikarbus.
 
Jedino rešenje je da Ikarus daju poljacima. Solaris.
Prenatrpani su porudžbinama i dobro bi im došao Ikarbus. Em bi držali istok evrope, imali bi nižu cenu i veoma konkurentan autobus. Kvalitetan.
MAN i Mercedes imaju pogone u Turskoj tako da nemaju neki poseban interes ovde.

Što se tiče Ikarusa , Ikarbusa uvek su bili škart. Pogotovo kad su prestali sa MAN 890 licencom i od tada zlo. Nepouzdani autobusi teški za održavanje.
 
Kakva diskusija sa osobom koja za nesrecnu N seriju kaze da je "bazirana na predhodnim modelima ???

Pa bezpredmentna, naravno...

O kvalitetu i nekvalitetu se moze svasta napisati, ali samo sa ljudima koji koriste argumente.

PS
Molio bih KLINCE rodjene i odrastale u "zlatnim '90" da se uzdrze od koriscenja termina "komunisticka" i "komunjaraska" jer trabunjaju za sve pare.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
ma kvalitet je najmanji problem, bas me boli uvo sto se ikarbusi po izlasku iz fabrike raspadaju, mene nervira sto su "hodnici" toliko uski da dvoje ljudi ne moze da se mimoidje, kamoli kad udjem sa rancem, a tek sredina... u sredini ako dvoje moze da stane super, za razliku od solarisa gde moze jedno desetoro, a da ne bude prenatrpano, ili japanaca gde moze i vise

za ove nase banana republike koje nece da izdvoje dovoljno za gsp je u busu najbitnije da moze da se nagura 150-200 ljudi vise nego sto je proizvodjac namenio
 
Bender Rodriguez":1ll3bilr je napisao(la):
Laki, cemu sluze preduzeca I fabrike?

Cemu takav podcenjivacki nastup?
I da sam medju glupljima i neobrazovanijima, imam dovoljno godina da sam makar po osnovu toga naucio takve osnovne pojmove.

Ja ne branim losu proizvodnju.
Glupo bi bilo da ti sad sugerisem da ides medju prve postove koje sam pisao u vezi Ikarbusa.
Glupo i nadmeno.
A pisao sam o 17kg gita na svakom novom autobusu na serijama radjenim 95-2000-te.
O propustima u proizvodnji, o propustima zavrsne kontrole...
I ne negiram jednog trenutka ono sto zaista ne valja.
Al bas zato sto ima dovoljno opravdanih zamerki, glupo i nepotrebno je "izmisljati" neke gluposti koje veze sa vezom nemaju.

Jer taj i takav ikarbus su politicari najvise upropastili.
Provlaci se prica o otpadanju tocka?
Pa osovine na busevima iz zemuna su iz uvoza, i to iz EU.
nesporno je da do toga nije smelo da dodje, ali je sporno koliko je to krivica proizvodjaca autobusa.

I ne radi se da bi se gasenjem Ikarbusa ostalo samo bez 300 radnih mesta. Jer industrija je sistem spojenih sudova.
Gasenjem jednog pogona, posredno gasimo jos 5 drugih, manjih snadbevaca.

Ali mi smo ostale vec ugasili. Nema FAP-a, Nema Neobusa.
Da ima, prvi bih bio za to da se ikarbus pripoji Neobusu, jer je osnos prema kvalitetu i posebno zavrsnoj obradi u toj firmi bio na mnogo visem nivou.

No da se vratimo realnosti.
Jadna i nesrecna "N" serija je bila politicki diktiran projektni zadatak sa nerealno kratkim rokom. To je imalo svoju cenu i tu cenu smo platili ocajnim kvalitetom te serije, posebno zglobnim modelima.
I poraspadali su se, vecina njih.
Tu leka nije bilo.
A cenu je platila i fabrika koja nekoliko godina nije imala porudzbine upravo od onih koji su je i uvalili u probleme: beograskih politickih mocnika.

Danas imamo prisutan ozbiljan porast kvaliteta. Da, naravno da je to jos uvek nize od solarisa i drugih zapadnoevropskih proizvodjaca, ali valjda nam je svima cilj da postanu jos bolji?
Zasto bi smo sada gasili fabriku koja pokazuje dobre znake oporavka?
Zato sto je solaris bolji?
Pa jel mislite da bi solaris ikada postao dobar proizvodjac (mozda trenutno najbolji po odnosu cena-kvalitet) da su poljaci rezonovali kao mi?

A histerija oko ikarbusa se nastavlja "pisanjem" po novim modelima. Pri tom, jako cesto porazgovaram sa vozacima na okretnici na Banovom Brdu i zaista ni jednom ne cuh takve zamerke kakve neki ovde navode.
LE ima zaista glupo resena "dodata" treca vrata. No to je opet politicka prica. No i pored toga, to je jedan jako upotrebljiv bus, koji se za sada dobro pokazao.
M je po meni jos bolji.
Cena prilicno konkurentna sobzirom sta je ispod "koze".
Zavrsna obrada bi mogla biti bolja i stoji da se pojedini parapeti i sipke rastresu, ali stoji i da ako se to prijavi, otklanja se o trosku proizvodjaca u garantnom roku.
Dal se prijavljuje?
To je vec drugo pitanje.




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa prvi si potegao kartu partiotizma i ''kupujmo domaće''. Ako ćeš tako, onda ima da se vraćamo na isto pitanje - koja je svrha postojanja firmi, preduzeća i fabrika? Pa njihova svrha je da proizvode i da ostvaruju profit, time doprinoseći privredi i ekonomiji. Svako preduzeće koje to nije u stanju, čak ni posle xy godina i pokušaja, ne da ne doprinosi ekonomiji, nego joj škodi. Pogotovu ako je pod ingerencijom države. Jer ne živi se od patriotizma i ponosa nego od proizvodnje i profita. Al ne može jedno bez drugog. Mora i proizvodnja i profit. Inače je to samo protraćen rad.

I kao što rekoh ranije - da se Ikarbus trudi, ja ga ne bih kritikovao. Ne moram da ga volim ali ne bih ga ni kudio. Ali mi ovde pričamo o fabrici koja 15 godina fušari, ladi jaja i vaćari svoje klijente. Fabrika koja klijentu uzme debele pare, 2 od 3 puta uvali patku, pa kad vidi da će da dobije šut kartu, onda se odjednom iseti da ipak može da napravi pristojan autobus.

I vi branite takvu firmu? Vi smatrate da takva firma treba da ostane na listi za državnu pomoć i nameštene tendere?
Dobro, i dokle tako? Znači jedini način da Ikarbus postane profitabilan je da se dovede u red. Al s druge strane, on to neće uraditi dokle god ga država, političari i pojedinci večito brane. I znači on će da nastavi da pravi, ako ne krševe onda sklepotine, i nastaviće da radi sa gubitkom, koji će da raste i raste. I to je vama ok?

Što se tiče N serije... to što vi pričate je kao kada bi neko rekao ''ma mogla je Zastava da napravi i nešto mnogo bolje od Juga i Floride, nego im državna politika nije dala''. Ma daj bre, aj se ne zaje*******avamo. Znali su odlično šta prave ali im je pucalo jer su kapale plate. Isto je i sa Ikarbusom. Oni da su iole ozbiljna firma ne bi godinama proizvodili te N krševe, sve dok nije postalo alarmantno koliko su loši. I ne bi 2017. puštali iz fabrike vozila koja neće izgurati ni mesec dana a da ne počnu da škripe i raspadaju se. Bar bi se oko toga potrudili.

Ali mi smo ostale vec ugasili. Nema FAP-a, Nema Neobusa.
Jesi ikada seo i analizirao sve razloge i faktore koji su doveli do gašenja ili propadanja neke fabrike? Podvlačim ovo ''sve faktore''. Jesi bar okvirno seo, razmislio i analizirao, kako je sve to krenulo, kako je kulminiralo, i zašto se završilo tako kako se završilo?
Pa jel mislite da bi solaris ikada postao dobar proizvodjac (mozda trenutno najbolji po odnosu cena-kvalitet) da su poljaci rezonovali kao mi?
Solaris je osnovan 90ih kao privatna firma u Poljskoj, zemlji koja je gledala kako da se što pre transformiše iz komunističkog u kapitalističko društvo i kako da raskrsti sa Sovjetskim tekovinama. I kao što se sama država Poljska od starta zalepila za zapad i rekla ''cilj nam je to to i to do te i te godine'', tako se i firma Solaris od starta zalepila za Neoplan i Nemce, od kojih je uzimala tehnologije i licence. I za period od 96' do danas uspeli su da od jedne marginalne radionice-fabrike za sklapanje doguraju do samostalne fabrike koja kupi sve više klijenata i sve manje zavisi od uvoznih komponenti i licenci.

A šta je Ikarbus uspeo? Upravo suprotno. Uspeo je da od statusa i imena Ikarus-Zemun koji je upravo tim Poljacima bio sinonim za izdržljivost i ''best buy'', dogura do toga da ga više nijedna strana firma neće i da mora da se oslanja na sklapanje uvoznih elemenata i remont GSPa da bi opstao. I to još sa gubitkom!!! Ej, država im pumpa pare i poslove a oni i dalje k ne mrdaju!!!

I opet vas pitam - samo mi recite dokle vi mislite tako? Koji je vaš plan za budućnost, ako uopšte postoji?
 
Vrh