Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Solaris je po meni najbolje vozilo gradskog prevoza koje se kretalo do sada ulicama našeg grada. Best Buy u kategoriji autobusa po ceni.
 
Da su 2008-e kupili neke Mercedes, sad bi u Kosmaju imali dosta dobrih vozila. Ali ne, oni su uzeli IkarKRŠ 112n koji se posle 9 godina raspada i skoro svi su već rashodovani
 
Slažem se, ubedljivo najgora serija ikada. Sedišta užas, pregrevaju se ko blesavi, prostor za noge nula, maske otpadaju, točkovi šetaju (bilo u novinama, kad je jednom u Narodnog fronta otišao točak i za par cm promašio nadolazeći auto), unutra sve tandrče...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497498#p497498:75ejo8p3 je napisao(la):
Zezeljko » Pet Dec 01, 2017 8:38 pm[/url]":75ejo8p3]Solaris je po meni najbolje vozilo gradskog prevoza koje se kretalo do sada ulicama našeg grada. Best Buy u kategoriji autobusa po ceni.
Takođe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497491#p497491:2tliqsmv je napisao(la):
laki72 » Fri Dec 01, 2017 7:28 pm[/url]":2tliqsmv]Sve strucnjaci za autobuse.
Ah, pa da. Ovo je zemlja gde je bitnije da bus ima wifi od toga da ima grejanje i komoletne diht gume na vratima.

Evo ja imam predlog.
Hajd da kupujemo otiginalni MAN ili MERCEDES.
Moze?
Samo, kupicemo 1/2 planiranih, a planirani su 1/4 potrebnih.

I zaista, pitam se dal svi jedete sireve od 40€, bifteke, prsut, ili zbog cene pre uzmete najjeftiniji sir, piletinu i neku podrigusu salamu, za koju mislite da je nesto bolja od one najeftinije, samo jer je bolje samelju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Bolje kupiti original, jer ipak je zavrsna obrada ta, koja ce odrzati taj autobus u zivotu duzi vremenski period. Da li si se mozda vozio u plavom MANu (citaj ORIGINALNOM) C LCa na potezu 600? Da li vidis najbanalnije razlike izmedju ORIGINALA i skarta koji dolazi iz Ikarbusa? Kao neko ko se vozi svaki dan na tom potezu, evo samo najbanalnije gluposti gde Ikarbus podbaci "sklapajuci MAN"
1. Vrata
2. Sipke koje se rasrafe nakon par 100tina km
3. Izolacija motornog prostora, pozadi ti nije dobro kolika je buka kad sednes
Daj budi samo malo realan sto se Ikarbusa tice, ali ovo je u rangu radionice sa Ibarske magistrale najblaze receno.
Daj Boze da stignu ovih 200 polovnjaka sa zapada sto najavljuje Vesic, ima da bude super, sigurno je i vozacima prekipelo da taljigaju one kante sa pocetka milenijuma, koje ni grejanje nemaju, a o dihtovanju vrata da ne pricam...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497491#p497491:1ihxaeos je napisao(la):
laki72 » Pet Dec 01, 2017 7:28 pm[/url]":1ihxaeos]Sve strucnjaci za autobuse.
Ah, pa da. Ovo je zemlja gde je bitnije da bus ima wifi od toga da ima grejanje i komoletne diht gume na vratima.

Evo ja imam predlog.
Hajd da kupujemo otiginalni MAN ili MERCEDES.
Moze?
Samo, kupicemo 1/2 planiranih, a planirani su 1/4 potrebnih.

I zaista, pitam se dal svi jedete sireve od 40€, bifteke, prsut, ili zbog cene pre uzmete najjeftiniji sir, piletinu i neku podrigusu salamu, za koju mislite da je nesto bolja od one najeftinije, samo jer je bolje samelju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


Može i neOriginalni MAN , Mercedes iz Turske. 5 x bolji i kvalitetniji. A verujem za slične ako ne i za manje para.
Polovnjaci mogu da budu odličan izbor kako bi se izbeglo bacanje para za popravke i održavanje IkarKrševa.

Što se tiče hrane ne razbacujem se ali opet i ne bacam pare na krš meso / proizvode.
E da, u Matijević još nisam kročio. :D
 
Bravo za Matijevica (u negativnom smislu) , no ima ih gomila istih ili mnogo gorih ;)

Dal je ikarbus dobar?
Ne nije. Daleko je od dobrog.
Dal je danasnji ikarbus neuporedivo bolji od onog iz 2012. godine?
Ja mislim da to niko ne moze da spori.
Dal je taj iz 2012 bolji od nesrecnih "univerzijada" modela iz 2009. godine?
Da, jer ti modeli su bili nesto apsolutno najgore sto je iz te fabrike ikada izaslo.

Sad konkretno da popricamo o tim "detaljima koji zivot znace"
Dal se olabave srafovi na sipkama?
Da.
Cena kvalitetnijih srafova ili lepka za navoje, koji bi to predupredili je smesna i ne bi uticala na prodajnu cenu.
Dal postoje problemi sa vratima?
Da, i mogu se lako i relativno jeftino resiti.
Izolacija motornog prostora?
Ima bar 10 solarisa koji imaju (u stvari izrazeniji) isti taj problem.

A sad ja vas nesto da priupitam.
Znate li da jedan indijac radi mnogo, mnogo vise nego jedan prosecan srbin? Pri tom su odlicni radnici, dobri matematicari, informaticari...
Treba li zato odustati od zaposljavanja drzavljana srbije i uposliti retabilnije i kvalitetnije indijce?

Dal je iko od vas pomislio da bi bilo dobro da se u ovoj zemlji nesto i proizvede, jer to je osnova napretka?
Ili mislite da imamo neka skrivena rudna bogatstva (nafta, gas, zlato, sta znam...) pa sebi mozemo da priustimo da apsolutno sve uvozimo?

Jel zaista mislite da to moze?
Eto u tom slucaju, hajde da stavimo katanac i na tu fabriku, kosto pozatvarasmo sve druge.

Ili bi 'ipak' firmi koja je bila na samrti i koja ipak pokazuje znake oporavka, i napretka trebalo dati vetar u ledja?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki +++
Tocak otpao kazes jel vam palo na pamet da gsp odrzavanje ne radi nista ili skoro nista
Za pola stvari koje prisivate ikarbusu treba da krivite kupca on je taj koji je popunjavo narudzbenicu
Biro sjedista 2008 biro tip izolacije motora itd
Kazete rasrafile se sipke rukohvati i to treba da se odrzava.
Gaspara zaposliti u ikarbusu
 
Bravo Laki. Ljudi ne shvataju da je proizvodnja kljucna za razvoj drzave, nauke... Problemi postoje, jer Ikarbus nema stalnu proizvodnju, stalno od strane grada ili sad i od oca nacije dolazi koje i kakve modele treba da prizvodi. Stalno se menj, eksperimentise. Setimo se onog mercedesa. Ikarbusu treba ozbiljno rukovodsvo i uslovi isti onakvi kakvi de daju stranim investitorima u srb.
 
A kako to da nikad nije otpao točak MANovima, ili pak starijim Ikarbusima iz 2002., koji služe već 15 godina, nego baš toj najgoroj N seriji?
Za pola stvari koje prisivate ikarbusu treba da krivite kupca on je taj koji je popunjavo narudzbenicu
Ma kako da ne. Kakve veze imaju narudžbenice sa činjenicom da zglobni Ikari škripe i pucaju već posle dve nedelje korišćenja?
Kazete rasrafile se sipke rukohvati i to treba da se odrzava.
Ne, nego da Ikarbus prestane da ih pravi od paukovih muda i od kineske plastike.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497517#p497517:2vat9quz je napisao(la):
milanche » Pet Dec 01, 2017 10:19 pm[/url]":2vat9quz]Problemi postoje, jer Ikarbus nema stalnu proizvodnju, stalno od strane grada ili sad i od oca nacije dolazi koje i kakve modele treba da prizvodi. Stalno se menj, eksperimentise. Setimo se onog mercedesa. Ikarbusu treba ozbiljno rukovodsvo i uslovi isti onakvi kakvi de daju stranim investitorima u srb.
Naravno da će Grad da ga cima kad ga Grad i izdržava. I figurativno i bukvalno. Al ajde, ako oćete, evo neka narednih 5 godina Ikarbus bude prepušten sam sebi. Nek se pusti da sam pliva na modernom tržištu. Pa da vidimo dokle će dogurati do 2023.


Što se tiče pitanja da li forsirati domaće pa čak i ako je krš ili kupovati tuđi kvalitet, to je večita rasprava u svim državama sveta. Odgovor je : balans. Odnosno - zavisi.

Ako imaš domaću fabriku koja može da napravi nešto što će po kvalitetu biti ispod uvoznog, ali i dalje dovoljno dobro i traženo... onda treba forsirati tu priču i kupovati domaće. A ako fabrika 15 faking godina nije u stanju da se dovede u red, ako njeni proizvodi koštaju skoro koliko i uvozni, a nisu ni upola kvalitetni... e onda treba preći na uvoz. Ili druge proizvođače.
To kad vi budete imali svoja preduzeća, onda kupujte samo Ikarbus, samo FAPove, samo TurboZete... Pa bacajte pare na popravke. U stvari eno Vojska kupovala FAPove više puta u poslednjih 15 godina. I dok im oni modeli iz 70ih izgledaju isto već 40 godina, ovi noviji svi kreću da rđaju posle godinu dana. Jel to taj domaći kvalitet o kome pričate?

Kako god to vama zvučalo, država Srbija ne postoji da bi izdržavala Ikarbus. Koji je za 15 godina našao za shodno da odbije čak 5 prilika i ponuda za partnerstvo, ali ne i da promeni sve one nedostatke i sramote po kojima je postao poznat.

P.S.

Vi što pričate o tom čuvanju domaćeg... Samo mi recite, čija kola vozite? Domaća ili strana?
 
Ocu da ti odgovorim cim mi odgovoris na par pitanja.
1.koja domaca kola?
2. Koje sipke od plastike?
3 kad je ikar toliki krs, zasto ga kupuju i privatnici koji posluju apsolutno trzisno?
4.puca i skripi CAF tramvaj koji kosta 15 puta vise, pa su predmet obozavanja, zasto?

I za kraj, ali medju najbitnijim.
Zasto pominjes Ikarbuse iz 2002 godine u pozitivnom smislu?


PS
Na ibarskoj magistrali je pre 4-5 godina otpao tocak na turistickom mercedesu i spljeskao krov opel kadetu koji je dolazio iz suprotnog pravca. Pukim slucaje, nije bilo zrtava.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Priznajem da nisam strucan za ovu tematiku vezano za same autobuse i njihov kvalitet,jedino sto mogu da se izjasnim kao korisnik istih je da od 2000 pa na ovamo najbolja kupovina autobusa bila kupovina Solarisa 2013,uskoro ce naceti i 6 godinu koriscenja,a ja zaista nemam utisak da oni vec tolko godina rade uz ispravnu klimu,grejanje ,svetla,itd....znaci kvalitet dize cenu ali istovremeno obezbedjuje i trajanje.Moram pri tom da kazem da je Ikarbus imao odlicnu seriju po meni iz 2002 godine,100 autobusa koji su svi zavrsili u Pogonu Karaburma,i veliki deo njih i dan danas saobraca,neki od njih i kompletno remontovani,a slazem se potpuno da je period od 2008 do 2010 sto se Ikarbusa tice zaista za zaborav....da mi neko ne zameri,samo govorim ovo na bazi licnih utisaka koriscenjem istih tih autobusa u proteklim godinama,naravno strucnije analize prepustam ljudima koji su sto bi se reklo u materiji vezano za same tehnicke karakteristike....u ovoj sadasnjoj situaciji,ili Ikarbusu omoguciti kvalitetnog stranog partnera,ili prosto nabavljati kvalitetne strane autobuse polovne ili nove pod povoljnim uslovima ukoliko je to ikako moguce...
 
1. koja domaca kola?
Pa imaš još očuvanih Florida, Juga, Stojadina... eto, što ne vozite njih?
Ili ajde, koliko vas vozi Fijata iz Kragujevca koji su pravili Srbi? Ajde, možemo i tako.
2. Koje sipke od plastike?
Ne šipke nego spojeve i zglobove. One bangave crne što trpaju u nove serije. One što izgledaju isto kao kod Solarisa samo što traju 5 puta kraće.
3 kad je ikar toliki krs, zasto ga kupuju i privatnici koji posluju apsolutno trzisno?
Stvarno? Koliko ga kupuju? Misliš na ovih par IkaMerc što su radili za Beograd? Aha, ok. A reci mi, pre toga, koliko si video novijih serija Ikarbusa u službi kod privatnika? Sve što se uzimalo bile su ili 103ke (sa ili bez facelifta, to je 103) ili ovi novi IkaMerc. A i njih je smešno malo.
4.puca i skripi CAF tramvaj koji kosta 15 puta vise, pa su predmet obozavanja, zasto?
Kolko dugo služi taj CAF?
Zasto pominjes Ikarbuse iz 2002 godine u pozitivnom smislu?
Zato što su čak i takvi pojam kvaliteta i pouzdanosti u odnosu na ove novije.
Na ibarskoj magistrali je pre 4-5 godina otpao tocak na turistickom mercedesu i spljeskao krov opel kadetu koji je dolazio iz suprotnog pravca. Pukim slucaje, nije bilo zrtava.
Ma kul, samo ja se opet pitam - kako to da od svih modela i marki koji krstare Beogradom točak otpade baš sa Ikarbus N serije iz 2009. ?
 
Gaspar18":1n0p58i0 je napisao(la):
Daj Boze da stignu ovih 200 polovnjaka sa zapada sto najavljuje Vesic, ima da bude super

Мали је најавио 100 нових аутобуса кхм Икарбуса. Поуу

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497526#p497526:12lxbboj je napisao(la):
Somi303 » Pet Dec 01, 2017 11:14 pm[/url]":12lxbboj]
Gaspar18":12lxbboj je napisao(la):
Daj Boze da stignu ovih 200 polovnjaka sa zapada sto najavljuje Vesic, ima da bude super

Мали је најавио 100 нових аутобуса кхм Икарбуса. Поуу

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
Ma da opet bolje i da kupuju Ikarbus za pogon Kosmaj, nego da nr kupuju ništa. Kosmaj od 2008-e nije dobio novo vozilo i to su ti iz 2008-e nesrećni ik 112m
 
:D
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497555#p497555:1ke9ts2d je napisao(la):
direktor » Sub Dec 02, 2017 3:53 am[/url]":1ke9ts2d]Kako nije a ikamercovi i ikaman solo
Mislim na period od 2008-e do 2015-e. Realno nije normalno da jedan takav prevoznik ne kupuje vozila za jedan pogon sedam godina
 
Lasta prebacila neke svoje autobuse iz BG u Valjevo jer je od 1 decembra ona dobila tender jedina za gradski prevoz.Ovaj crveni sa brojem 7706 jos ima grb Beograda na njemu ne znam na kojoj liniji je koriscen u BG?

mhz7rQx.jpg
8pNRI52.jpg
 
Ljudi, da bi ste pičali o Ikarbusu morate da razumete kontekst vremena. Nije Ikarbus krš proizvođač pa d ane zna da namesti jedna vrata da rade kako treba, ta vrata bilo koji student mašinstva završne godine može za nedelju dana da napravi da radi, takođe i inžinjeri u Ikarbusu mogu da ih nameste da rade, nego je to sve jedna veća priča oko upropašćavanja fabrike i prodaje za male pare. Da hoće lako bi mogao preko Alibabe da kupi metalne spojnice za rukodržače koji se nikada više neće razglaviti ali politika im je takva da proizvode nekvalitetne autobuse koje niko neće da kupi.
 
Ikarbus odrzava GSP, Lastra i ostali drzavni prilepci... Od privatnika u Beogradu, ko im kupuje? Samo M M, i to je to. Presto i Tamnava su im okrenuli ledja sad...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496008#p496008:3551grn3 je napisao(la):
gishko » Ned Nov 26, 2017 9:51 pm[/url]":3551grn3]...и када ови исфрустрирани префарбају...
:kk:

Frustracije + ikarkrsevi = naprDNO. :lool:

Neverovatno deluje cunjenica da fabrika koja je pravila sasvim solidne visokopodne buseve, ne moze da napravi nijedan normalan niskopodni, moj utisak je da je fuseraj i cigancenje u osnovi svih problema. Cak im i displej, kao jedna potpuno nezavisna stvar, deluje kao neki najjeftiniji iz ponude.

A i ovi novi liazi mi nisu najjasniji, dal je moguce da su morali da cupaju OSAM (!!!!!) sedista, jer fabricki nema mesta za noge? :bash:
 
Bus se prave prema porudzbini tipa ikarbus / lijaz imaju u ponudi 4 proizvodjaca displeja biras jedan imaju u ponudi 5 tipova sjedista biras to isto vazi i za raspored sta vam tu ljudi nije jasno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497588#p497588:2q92yx4q je napisao(la):
Biciklistkinja » Sub Dec 02, 2017 12:54 pm[/url]":2q92yx4q]nego je to sve jedna veća priča oko upropašćavanja fabrike i prodaje za male pare.
Ne verujem u ovo. Da neko zaista hoće da upropasti Ikarbus, on bi odavno bio u stečaju. Ovde su padali čitavi industrijski giganti od kojih bi zavisio i po ceo grad. I padala su čak i preduzeća koja su (nekad) bila u direktnoj sprezi sa državom i smatrana strateškim adutima privrede. Tako da im jedan Ikarbus sa 300 radnika i već klimavom perspektivom ne bi bio nikakav problem.

Nego se jednostavno radi o fabrici zaostaloj u vremenu koja je navikla da živi na državnoj sisi. I koja odbija da se menja i trudi sve dok joj se ozbiljno ne zapreti. Voleo sam i ja nekad davno taj Ikarbus. Al sam onda počeo da shvatam koliko su lenji, aljkavi i bezobrazni. I koliko k... neće da mrdnu.

Dok drugi grabe i grizu da se probiju i ostanu na tržištima, oni samo sede i čekaju da im klijenti dođu na noge. A često ni toliko, pošto jelte imaju GSP koji im uvek namešta tendere i popušta čak i pred najgorim fušerajem. A u međuvremenu kad god im dođe neka povoljna poslovna prilika od stranih marki (Mercedes, Volvo, Breda, VDL...) oni se svojski potrude da i nju propuste. Eventutalno odrade par komada, opet ko preko k... i na tome se njihov entuzijazam završava. I šta sad, ja treba da podržavam i izdržavam takvu firmu? Ok, i dokle ćemo da guramo tako? Dok ne presuši i poslednja para u budžetu? I šta onda?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497930#p497930:2tmnocm4 je napisao(la):
direktor » Ned Dec 03, 2017 10:25 pm[/url]":2tmnocm4]Bus se prave prema porudzbini tipa ikarbus / lijaz imaju u ponudi 4 proizvodjaca displeja biras jedan imaju u ponudi 5 tipova sjedista biras to isto vazi i za raspored sta vam tu ljudi nije jasno
Ok jasno nam je odavno da si na platnom spisku ikarkrsa. Ili bar na sendvic-botovskoj crkavici.

Displeji na najnovijim 112M i 218M su fuserski jer natpis ocigledno ne moze da se centrira, a kod novih niskopodnih liaza nije u pitanju raspored sedista vec su ona naknadno iscupana u prvom redu i u jednom od redova izmedju srednjih i zadnjih vrata, ocigledno zbog nedovoljnog prostora za noge. Videh do sad na dva (25P, 71).
 
U sto bi se ovajdio od ikarbusa samo vam ukazujem.kamo to funkcjonise
Da li natpis moze ili ne da se centrira opet nije do ikarbusa vec do gsp koje zaboli ona stvar za displeje i za ispise na displejima proizvodjac ispuni narudzbinu kupca i odrzava to u garantnom roku kraj price
A ta iscupana sjedista volja vlasnika busa nkemu na stetu bus mu trpi vise opterecenje
Iako je djp propisala u tenderu koliko mora biti sjedista
Kad budes kupovao novi bus samo ce ti se reci
 
Ne znam iz kog razloga je Gsp zamenio linije većini i 112m.
302- #3259 umesto #3253
303- #3254 umesto #3251
304- #3252 umesto #3258
305- #3253 umesto #3211
307- #3251 umesto #3254
 
Vrh