A to si zakljucio odakle? Izuzevsi to cudoviste od trecih vrata i cest problem sa otvaranjem svih vrata, generalno su dobri autobusi. I ja koji kudim redovno Ikarbus, LE serija je okej, nije nista posebno, pogotovo kada se stavi pored Solaris, MB, MAN, Neoplan. Ali meni je generalno utisak da je LE okej odradjen. Ali je problem daleko dublji od samih autobusa, a to je bahato ponasanje svih u preduzecu, neodgovornost prema kupcu, konstantno pricanje o "decjim bolestima" u prvih nedelju dana dok su ti problemi daleko veci nego sto treba da se stavljaju u taj kos "decjih bolesti", zatim namestanje tendera za GSP, itd. LE serija je okej, M solo serija onako, poslednja M zglob vidim da svi kazu da je katastrofa.
Dakle, nije samo pitanje konkretno autobusa, nego samo preduzece, koje ocigledno ne moze da pruzi garanciju da ce svaka serija biti podjednako dobra ili bolja, nego su redovno oscilacije u kvalitetu ciji je maksimum do sada bio krajnje prosecan u poredjenju sa drugim proizvodjacima autobusa koji se nalaze u voznom parku GSP. Tako je i pre skoro deceniju bilo, N serija i solo i zglob katastrofa vec u prvih godinu dana, posle toga je dosa "obicna 218" serija koja je bila dobra, pa onda 218M koja je katastrofa. A s obzirom da je GSP ionako u losem stanju sa voznim parkom, kupovina Ikarbusa je sulud potez, jer su sada potrebna vozila koja ce zameniti stara i dotrajala, i eventualno pomoci ovim serijama koje nisu ispunila ocekivanja.
Zbog toga meni i nije jasna jos jedna stvar, zasto se redovno kupuju male kolicine vozila, pa pauzira godinu i vise, pa opet mali broj vozila. Time se ne postize nista. Lepo na svakih 5 godina ovako uzeti 200 novih/polovnih, em sto vozni park nece biti toliko sarenolik, em sto se generacije vozila lako smenjuju. Ali ovu situaciju je moguce promeniti tek za 15-20 godina, da se istrose ove male serije i tek onda vozni park moze da bude jedinstven i manje sarenolik, a ujedno i da se pruzi ista mogucnost svim korisnicima. Ovamo jedan kraj Beograda redovno dobija nova vozila, drugi kraj dobija 10 tipova autobusa, treci kraj dobija 10 razlicitih tipova vozila, a nijedno nije istog kvaliteta, godista, stanja i udobnosti. I to bez obzira da li je centar, siri krug ili prigrad, to nikako ne sme da se deli ko gde zivi.