Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
То би и ја волео да буду, или Неоплани као што Беобус Сити нас части на потезу 600, ко се возио оном ЛАЂОМ зна о чему причам!
 
Тако ће отприлике и бити. Не видим које би друге половњаке могли да набаве, евентуално Соларисе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476025#p476025:qyk1y9qm je napisao(la):
Neca3131 » 06 Sep 2017 09:17 pm[/url]":qyk1y9qm]Meni nije jasno zašto se kupuje Ikarbus kad su Mercedes i Solaris mnogo bolji.

A možda i zbog cene

MB Citaro 400.000€
MAN lion's city G 340.000€
Solaris 320 000€
MB Conceto 300.000€
IK-218N 185.000€

Izvor
 
Да али, кад ти хоћеш да купиш нешто, и да ти траје годинама као Јапанци, онда мораш и да се испрсиш... Погледај Јапанце само како се држе, затегнути ко праћке, о О345 који је ту такође је неприкосновен... Једноставно, докле год се ГСП ограничава на шкартове из Икарбуса, дотле ће приватницима давати троцифрене потезе да возе са половњацима, који су бај д веј у далеко бољем стању него било који Икарбус новије генерације.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476704#p476704:exu0e9bw je napisao(la):
Александар » Ned Sep 10, 2017 1:32 pm[/url]":exu0e9bw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476025#p476025:exu0e9bw je napisao(la):
Neca3131 » 06 Sep 2017 09:17 pm[/url]":exu0e9bw]Meni nije jasno zašto se kupuje Ikarbus kad su Mercedes i Solaris mnogo bolji.

A možda i zbog cene

MB Citaro 400.000€
MAN lion's city G 340.000€
Solaris 320 000€
MB Conceto 300.000€
IK-218N 185.000€

Izvor
Zato se te Ikarbus krntije raspadaju posle 8-9 godina, kao npr ik 112n gb 499
 
Зато што су у старту лоше склопљени, џабе мотор и мењач у њима, када се у старту шипке и конструкција истих се распадају... Врата се отварају како им се ћефне, температура мотора исто. Баш су лоши. Ман и Цитаро су превише мекши за ове наше рупчаге од улица... Мора се направити разлика између квалитета и шкарта. То је проблем овде!
 
Можда би са растом цене порастао и квалитет?
 
@ Gaspar18, Kada kupiš autobus, prezentuješ ga kao autobus, bez obzira koja je marka. Ovako možeš da se pohvališ da si kupio 30 autobusa, a sa druge strane ako kupuješ skuplji možeš da kažeš da si kupio samo 15 ;)

Slična ti je stvar i sa gradjevinskim radovima, ako pratiš druge teme recimo, videćeš na kom nivou se rekonstruišu bulevari itd, tu takodje treba dati malo veću kintu i uraditi kvalitetno da bi nam služilo duže, medjutim, mi ipak damo lepu sumu, ali se neku toliko ugradi u cenu da dobijemo najgori mogući kvalitet asfalta i betona i moramo da plaćamo sve iznova, pa nas košta znatno više nego skuplja varijanta u startu.
Mada opet stvar sa Ikarbusom nije na tom nivou, plati se koliko i vredi bus.

Sa druge strane, "Japance" su morali da održavaju redovno, kao i Solarise koji imaju poseban tretman, dok Ikarbus jedino kada bude opran je kada izadje iz fabrike, nakon toga apsolutno nema neke posebne nege. Novi Sad ih održava pristojnije i samim tim im ok služe.
I da, privatnicima se isplati da koliko toliko održavaju autobuse jer ih sami kupuju, a GSP dozvoljava da se zapale, jer baš ih briga, grad će kupiti druge.

@Neca3131, 8-9 godina za uslove u kojima rade je sasvim dovoljan životni vek. A da se održavaju kao što rekoh, moglo bi to da potraje ;)
 
U narednih nekoliko godina Gsp će biti u velikom problemu. Kako će zameniti krntije iz Kosmaja i ostalih pogona? U Kosmaju sva vozila sem ik 112m i ik 112le neće moći da voze duže od 4-5 godina, a i u ostalim pogonima ima dosta buseva koji su već sad zreli za rashod. Mislim da će Gdp morati da preda još neke linije privatnicima.
 
Зато је и најављена куповина половних 200 аутобуса.
 
A to si zakljucio odakle? Izuzevsi to cudoviste od trecih vrata i cest problem sa otvaranjem svih vrata, generalno su dobri autobusi. I ja koji kudim redovno Ikarbus, LE serija je okej, nije nista posebno, pogotovo kada se stavi pored Solaris, MB, MAN, Neoplan. Ali meni je generalno utisak da je LE okej odradjen. Ali je problem daleko dublji od samih autobusa, a to je bahato ponasanje svih u preduzecu, neodgovornost prema kupcu, konstantno pricanje o "decjim bolestima" u prvih nedelju dana dok su ti problemi daleko veci nego sto treba da se stavljaju u taj kos "decjih bolesti", zatim namestanje tendera za GSP, itd. LE serija je okej, M solo serija onako, poslednja M zglob vidim da svi kazu da je katastrofa.
Dakle, nije samo pitanje konkretno autobusa, nego samo preduzece, koje ocigledno ne moze da pruzi garanciju da ce svaka serija biti podjednako dobra ili bolja, nego su redovno oscilacije u kvalitetu ciji je maksimum do sada bio krajnje prosecan u poredjenju sa drugim proizvodjacima autobusa koji se nalaze u voznom parku GSP. Tako je i pre skoro deceniju bilo, N serija i solo i zglob katastrofa vec u prvih godinu dana, posle toga je dosa "obicna 218" serija koja je bila dobra, pa onda 218M koja je katastrofa. A s obzirom da je GSP ionako u losem stanju sa voznim parkom, kupovina Ikarbusa je sulud potez, jer su sada potrebna vozila koja ce zameniti stara i dotrajala, i eventualno pomoci ovim serijama koje nisu ispunila ocekivanja.
Zbog toga meni i nije jasna jos jedna stvar, zasto se redovno kupuju male kolicine vozila, pa pauzira godinu i vise, pa opet mali broj vozila. Time se ne postize nista. Lepo na svakih 5 godina ovako uzeti 200 novih/polovnih, em sto vozni park nece biti toliko sarenolik, em sto se generacije vozila lako smenjuju. Ali ovu situaciju je moguce promeniti tek za 15-20 godina, da se istrose ove male serije i tek onda vozni park moze da bude jedinstven i manje sarenolik, a ujedno i da se pruzi ista mogucnost svim korisnicima. Ovamo jedan kraj Beograda redovno dobija nova vozila, drugi kraj dobija 10 tipova autobusa, treci kraj dobija 10 razlicitih tipova vozila, a nijedno nije istog kvaliteta, godista, stanja i udobnosti. I to bez obzira da li je centar, siri krug ili prigrad, to nikako ne sme da se deli ko gde zivi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476655#p476655:3412v1j5 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 10, 2017 9:32 am[/url]":3412v1j5]Тако ће отприлике и бити. Не видим које би друге половњаке могли да набаве, евентуално Соларисе.
Nikada nemoj da sumnjaš u genijalnost i domišljatost GSPa. :D :mrgreen:
 
Просто нема неког јасног и рационалног плана набавке возила, као ни делова, али ни одржавања што се види на ситницама попут чистоће, исправности врата, дисплеја, светла у унутрашњости аутобуса, недостатку изолације, радклиманим шипкама и панелима, одваљеним лајснама и гумама. Такође фали и план производње за Икарбус, пошто ће мале серије увек пратити лош квалитет.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476789#p476789:351mdar3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Нед Сеп 10, 2017 6:07 pm[/url]":351mdar3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476655#p476655:351mdar3 je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 10, 2017 9:32 am[/url]":351mdar3]Тако ће отприлике и бити. Не видим које би друге половњаке могли да набаве, евентуално Соларисе.
Nikada nemoj da sumnjaš u genijalnost i domišljatost GSPa. :D :mrgreen:
Па неће ваљда купити старе Икарбусе по Србији и оних нешто што има у Русији? :o
 
Па лепо, шипке су одваљене, размак седишта јако мали позади, стакло кабине се огледа у ретровизору, превише је тврд, задња врата су тотални промашај (боље би било да су за 300 и 400 узели ИК-103 ако већ узимају ИкарКРШ, али неееее мора нископодно да се узима због баба и деда који не могу да се попну). Све у свему, већа је кршина ЛЕ него ИК-103 г.б. 10.
 
Слажем се са Маретом, ЛЕ је на крају испао и више него коректан аутобус. Осим трећих врата и фарбе нема неких већих проблема и фино одрађује посао.
 
112LE je prilicno korektan, ali je po meni 112M bolji.
Nevoljno ovo pisem jer sam uvek pre za Mercedes nego MAN.
Pa ipak, prvenstveno zbog prostora u zadnjem delu vozila, prednost se mora dati vozilu na MAN-ovoj sasiji.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476793#p476793:1jjds472 je napisao(la):
Djole Pevcanin » 10 Sep 2017 07:13 pm[/url]":1jjds472]Па лепо, шипке су одваљене, размак седишта јако мали позади, стакло кабине се огледа у ретровизору, превише је тврд, задња врата су тотални промашај (боље би било да су за 300 и 400 узели ИК-103 ако већ узимају ИкарКРШ, али неееее мора нископодно да се узима због баба и деда који не могу да се попну). Све у свему, већа је кршина ЛЕ него ИК-103 г.б. 10.
Ja prvi put čujem za LE da se odvaljuju šipke, možda je tačno, ali ja koliko sam se vozio to nisam uopšte primetio, pa čak ni da šipke "šetaju". Za zadnja sedišta se slažem, ali to je opet činjenica da su primorani da tako dizajniraju, da strpaju što više sedišta zbog tendera. Tvrd jeste, ali ne previše kao što tvrdiš. #10 je bolji od LE? Ma daj molim te... Reci onda svojoj budućoj ženi da može slobodno sama da unosi kolica sa bebom u prevoz preko tri stepenika, bolje to nego da je niskopodan.
A sve ovo što si naveo uopšte nije problem Ikarbusa, tj. nije srž problema, jer šta će tebi dobar razmak između sedišta ako ti se autobus konstantno kvari i ima mehaničke probleme. LE nikako ne može da bude kršina, u bilo kom smislu. Evo već dve godine su tu, solidno služe.
Za M seriju nemam potpun utisak, vozio sam se par puta, ali mi se čini da su i oni okej
 
Fora je u tome što Ikarbus ume da napravi solidan autobus, ali samo kad ga puškom nateraš. Tačno se vidi dinamika njihovog poslovanja i razmišljanja kroz vreme. Na početku prošle decenije su imali bum sa modelima 103, 201, 202, 203... koje su stvarno bile dobre. Govorim o prodajama, ne o vremenu dizajniranja. Sredinom decenije izbacuju IK-206, kod kojih kreću prva vatanja krivina. Da bi krajem decenije izbacili prve niskopodne 112 i 218, koji su bili blagi užas i koje, gle čuda, niko sem GSPa nikad nije kupio. Sem možda par komada.

Onda 2012. Beograd uzima Solarise,a Ikarbusu se daje do znanja da su otpisani dok ne nauče da naprave kršten autobus. I opet gle čuda, već sledeće godine izlazi nova varijanta M serije, koja je osetno bolja i pouzdanija nego prethodna. Dve godine kasnije potpisuje se i onaj ugovor sa Mercedesom i Ikarbus dobija još narudžbina i vraća svoj status ''čeda GSPa''. I naravno, odma se vratiše starim navikama. I evo, sad ova serija zglobnih IK-218M se još nije ni isporučila u potpunosti a vozila već odaju utisak kao da su na ulicama 10 godina a ne mesec dana.

O propuštenim biznis prilikama i očiglednoj inerciji kad se radi o marketingu, osvajanju novih tržišta i inovacijama, da ne pričam. Ikarbus je bolji nego neka preduzeća, ali i dalje zrači tim ''državna služba/SFRJ'' mentalitetom. Ne ide im u glavu da moraju da se bore za tržišta i da stalno rade na sebi, nego misle da GSP služi da bi kupovao od njih i da država služi da bi njih izdržavala.

Sad, ja kad sam bio klinac, na taj Ikarbus sam gledao sa mnogo više razumevanja i simpatija. Ako ništa drugo, bar bih se vodio onim ''pa dobro, kakav god da je, naš je''. I mislio sam da će se popraviti otom potom. Međutim, kako sam ja odrastao, tako je i Ikarbus nastavio da neguje taj ''lako ćemo'' pristup, a ja sam prestao da gledam romantičarski na sve to i da uočavam sve više muljaža i bezobrazluka. Da ja odlučujem o nabavci vozila, svaki put bih od Ikarbusa uzimao po jedno test vozilo na probu. Pa ako se pokaže da je dobro, onda naručujem još. Ako se pokaže kao krš, nema narudžbina naredne dve godine. I isto tako, kad dođu nova vozila, ako svako od njih ne odgovara onom probnom, i ako ne ispunjavaju obećano, opet ne bi videli narudžbinu od mene narednih nekoliko godina.

I to je jedini način da se oni ikada trajno doteraju u red i poboljšaju. Inače dokle god traje ovo talasanje, čas kvalitet, čas krš (zavisno od toga koliko im se klima status čeda GSPa), sa sve tim ''lako ćemo/državna služba/SFRJ'' pristupom, oni će da teraju po svome i da čine štetu ne samo putnicima i klijentima nego i sebii. Kažem i sebi jer tako nikad neće uznapredovati i probiti se na nova tržišta.
 
деведесете-2004 је Икарбус, све после тога ИкарКРШ
 
ЛЕ можда, али само МОЖДА добар за троцифрене, али како је Икарбус ограничен на ГСП од тога леба нема и јасно је ко дан, добро је што ће набавка половњака са запада подићи квалитет услуге, јер се макар нећемо возити у рикшама, него у правим аутобусима!
 
Moje неко виђење проблема Икарбуса јесте у преласку на нископодне моделе где има пуно лутања, свака серија је прича за себе, користе се различите шасије, мотори, врата, свака серија има другачији дизајн ентеријера који углавном није најбоље решен. Уз све то иде и лоша инфраструктура у Београду, велико оптерећење на линијама и по питању броја путника, и по питању трасе и наравно лоше одржавање у ГСПу што због бирократије, што због вероватно на почетку лошег сналажења мајстора са нископодним возилима. Јапанци су ипак надгледани од стране амбасаде и строго одржавани (сећам се како је данашњи председник онда кад је био СРС кандидат за градоначелника причао како се води рачуна о донираним аутобусима и како он жели да се води рачуна тако и о возилима домаће производње).

Моје неко виђење данашњих модела Икарбуса је да када би били мало скупљи, нпр. 200000Е да би ту могло да се поради мало и на неким компонентама које су проблематичне, о завршној обради и детаљима попут изолације, климатизације, ентеријера и сл.
 
Po meni je serija LE losija od M. Ik 112le ima mnogo malo prostora, farba je uzas, na nekima su sipke kod sedista za starije osobe odvaljene I skoro svi imaju problema sa vratima.Jedino sto u njima valjda je klima, ali se ona oseca samo u prednjem delu. Ik 112M ima mnogo vise prostora, nema nikakvih problema sa vratima, klima je losa I mnogo autobusa ima problem sa displejima, ali je po menu opet bolji od Ik 112LE
 
Vrh