petar
Beginner
Jeli GSP redovno cisti autobuse?? Posto neki su super cisti, a drugi izgledaju kao da nikad nisu bili oprani.
Извор Студио Б12.04.2007.
Preko LCD o stanju na putevima
Grupa privatnih prevoznika „Beobus“ u 30 autobusa uvela je multimedijalni sistem koji će putnicima na linijama te firme, preko LCD ekrana pružati servisne i informacije o stanju na putavima. Na monitorima će se prikazivati i ime stanice na kojoj se autobus zaustavlja. U Beobusu očekuju isplativost tog projekta.
„Beobus“ grupa privatih autoprevoznika u svom sastavu ima 119 autobusa od kojih je u 30 ugradjen multimedijlani sistem praćenja vožnje. Za sada se na plazma monitorima emituju spotovi, koji kako kažu u Beobusu služe da se putnici u toku vožnje opuste.
Do kraja realizacje tog projekta, beogradjani će moći na monitorima da vide servisne informacije, stanje na putevima, trenutnu temperaturu u gradu, a u planu je da se pred svaku stanicu na monitorima ispeše u kom se delu grada autobus nalazi.
Pored servisnih informacija, beobus zadržava pravo da multimedijalni sistem koristi za reklamiranje. Predstavnici tog saobraćajnog preduzeća mole Beogradjane da se prema skupoj opremi ponašaju adekvatno. Do kraja maja u preostalčih 90 autobusa biće ugradjeni po dva samsung LCD monitora.
http://www.ikarbus.co.yu/vesti.htm„Ikarbus” i poznati italijanski proizvođač autobusa i trolejbusa „Bredamenaribus” iz Bolonje potpisali su strateški ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji. Partnerstvo dve kompanije oročeno je na deset godina, odnosno do 2017, sa mogućnošću produženja. Ugovorom je predviđena zajednička proizvodnja autobusa, industrijska saradnja, transfer tehnologija, zajednički razvoj novih proizvoda i komponenti, kao i zajednička prodaja autobusa i komponenti na međunarodnom tržištu.
Ugovor sa kompanijom „Bredamenaribus” jedan je od najznačajnijih koje je „Ikarbus” sklopio sa nekim stranim partnerom u svojoj novijoj istoriji. Zahvaljujući ovom partnerstvu konačno smo otvorili kanal za plasman autobusa na tržište Evropske unije. Osim toga, obezbedili smo uvoz znanja i novih tehnologija, a to je danas jedan od najvažnijih resursa kojim jedno preduzeće može da raspolaže, – rekao je po potpisivanju ugovora Srećko Nijemčević, generalni direktor „Ikarbusa”.
„Ikarbus” i „Bredamenaribus” predvideli su, na godišnjem nivou, zajedničku proizvodnju do 200 autobusa, koji će biti sklapani u „Ikarbusovim” pogonima. Za ove potrebe „Bredamenaribus” će obezbediti svu neophodnu tehničku i drugu dokumentaciju, kao i stručnjake koji će sarađivati sa „Ikarbusovim” inženjerima u toku proizvodnje.
Osim ovog vida saradnje, italijanski partner pokazao je veliko interesovanje za najnovije „Ikarbusove” modele, pa je već ugovoren izvoz 40-50 „Ikarbusovih” autobusa iz niskopodnog programa za septembar ove godine, a u toku su pregovori o izvozu još toliko autobusa, koji bi trebalo da budu isporučeni u oktobru.
Izvor: Grad BeogradНових 100 аутобуса за ГСП „Београд”
Возни парк Градског саобраћајног предузећа „Београд” током ове и следеће године биће богатији за стотину нових аутобуса. За куповину 55 зглобних и 45 соло аутобуса из градског буџета биће издвојено 1.390.000.000 милиона динара, најавила је Радмила Хрустановић, заменица градоначелника Београда на данашњој конференцији за новинаре у Старом двору.
– У протеклих шест година ГСП „Београд” доживео је прави препород. Овај наш успех запажен је и у свету, па је директор Славен Тица недавно изабран за потпредседника УИТП, Међународне асоцијације за јавни превоз. Његов избор је показатељ да смо сви заједно – од градоначелника, преко Секретаријата за саобраћај, Дирекције за јавни превоз и запослених у ГСП „Београд”, на правом путу и да ће ускоро други почети да уче од нас – рекла је Радмила Хрустановић.
Славен Тица је рекао да Међународна асоцијација јавних превозника данас представља ослонац развоја сваког превозника у свету. Има веома развијену сарадњу са Уједињеним нацијама, Светском банком и Европском унијом, где њени челници непрестано лобирају за што бољи положај јавног градског превоза.
– Мојим избором на једно од руководећих места отвориће се могућност да у кратком року ускладимо прописе са Европском унијом у области градског превоза, али и да промовишемо своја достигнућа. Ми смо већ сада узор земљама у региону, очекујем да врло брзо ухватимо прикључак и са развијеним европским државама – рекао је Тица.
ГСП „Београд” тренутно располаже са 844 аутобуса, а њихова просечна старост износи 6,9 година. Током 2006. године купљено је 24 нова аутобуса, од којих 14 соло и 10 зглобних. Пре само шест година градски превозник је имао 632 аутобуса, просечне старости 10,6 година. Од 2000. године до данас за потребе ГСП „Београд” купљен је 581 аутобус и 61 тролејбус.
Директор ГСП Славен Тица подсетио је на резултате рада овог превозника у последњих шест година. Током 2000. године субвенције из градског буџета за ГСП „Београд” биле су 61 одсто, а зарада је износила само 39 одсто. Сада ГСП остварује чак 65 одсто прихода, док буџетске дотације износе 35 одсто и тај однос је на нивоу просека у земљама Западне Европе. Пре шест година возила ГСП-а месечно су прелазила 38 милиона километара, а сада прелазе 77 милиона километара. Током 2000. године ГСП је годишње превозио 379 милиона путника, а сада је тај број порастао на 478 милиона.
– Треба напоменути да је наша компанија пре шест година имала 8.630 запослених, док нас сада има 6.730. Некада су се планирани поласци остваривали са 68 одсто, а данас са чак 96,3 одсто, што је за само проценат мање од европског просека – објаснио је Славен Тица.
ГСП „Београд” је недавно вршио опсежна истраживања о томе како су путници задовољни њиховом услугом. Око 16.000 испитаника рад овог превозника оценило је просечном оценом 3,47.
– Веома смо задовољни овом оценом, али сматрамо да можемо и боље. Очекујемо да ускоро буде завршен пројекат прве линије лаког шинског система, а предстоји нам и комплетан ремонт 60 трамваја. Наставићемо са куповином модерних, нископодних, климатизованих аутобуса и тролејбуса. У исто време обнављаћемо своју унутрашњу инфрастрктуру, погоне, гараже, перионице и остало – најавио је Славен Тица.
Izvor: NovostiVožnja uz hlađenje
S. JANJIĆ, 31. maj 2007
GRADSKO saobraćajno preduzeće nastavlja da obnavlja vozni park. Skuppština grada će im za 1,39 milijardi dinara kupiti 55 zglobnih i 45 solo autobusa. Svi će biti niskopodni i klimatizovani. Tender za kupovinu raspisaće se u junu, a ne jesen se može očekivati isporuka autobusa.
Direktor GSP Slaven Tica kaže da je ovo planska obnova voznog parka kako se ne bi došlo u situaciju da prosečna starost autobusa pređe standarde kvaliteta i bezbednosti. Beogradski autobusi sada su u proseku stari 6,9 godina.
- Trenutno imamo 844 autobusa od kojih su oko sto stariji od deset godina. Oni će biti zamenjeni novim kontingentom - objašnjava Tica. - Stare obično prodamo u otpad, jer nije u redu da ih nekom prodajemo ili poklanjamo, kad ih mi zbog starosti i iskorišćenosti odbacujemo.
Tica naglašava da je kvalitetan rad u organizaciji javnog prevoza proteklih sedam godina u Beogradu doneo rezultate koji su već prepoznatljivi u svetu.
- Naš sistem javnog prevoza polako postaje reper u okruženju, a vrlo brzo će to biti i za mnoge u svetu - kaže direktor GSP. - U narednih pet godina očekujemo rezultate koji će Beograd staviti u razvijene centre kada je u pitanju javni prevoz. Projektuje se laki šinski sistem, kupujemo niskopodna i klimatizovana vozila, na remont će uskoro i 60 tramvaja, a osavremenićemo i njihov izgled. Prošle godine smo realizovali 96,3 odsto svih planiranih polazaka i po tome smo blizu evropskih standarda. Ipak, jedina mera uspeha biće zadovoljstvo korisnika javnog prevoza.
BROJKE
581 AUTOBUS kupljen je od 2000. godine
61 TROLEJBUS je kupljen za poslednjih sedam godina
5 MILIJARDI dinara godišnje Grad uloži u javni prevoz
JAKA TROJKA
SAOBRAĆAJNI fakultet je nedavno uradio istraživanje na uzorku od 10.000 građana sa ciljem da se utvrdi koliko su Beograđani zadovoljni prevozom i šta treba unaprediti. Prosečna ocena od 1 do 5 koju su ispitanici dali je 3,47. Najstroži su bili studenti koji su dali 3,25, a najgalantniji nezaposleni sa ocenom 3,75. Ispitanici pre svega žele da javni prevoz ne kasni i na vreme stiže na odredište, da imaju komfor u vozilu, klimu, puno ranih i kasnih polazaka i da osoblje bude uredno.
POREĐENJE
SLAVEN Tica uporedio je kako je GSP poslovao 2000. godine a kako sedam godina kasnije.
2000. - od ukupnih prihoda GSP subvencije Grada bile su 61 odsto, a 39 odsto su samostalni prihodi preduzeća
2006. - subvencije Grada su bile 35 odsto, a sopstveni prihodi GSP 65 odsto
2000. - vozila GSP prešla su 38 miliona kilometara
2006. - vozila su prešla 77 miliona kilometara
2000. - prevezeno je 373 miliona putnika
2006. - broj prevezenih putnika se povećao na 478 miliona
2000. - u GSP je bilo zaposleno 8.630 radnika
2007. - 6.732 zaposlena ima GSP
izvor NovostiPeron kao noćna mora
Z. RAKIĆ, 11. jul 2007
BALKANSKOM ulicom, sa koferima, utiscima sa putovanja, ili prepuni entuzijazma tek iščekujući odmor, ovih dana prolazi na hiljade putnika. Bilo da su krenuli na crnogorsko primorje, u unutrašnjost Srbije, na novosadski "Egzit", ili negde u inostranstvo, većini će gorak ukus s početka putovanja, nastati već na Beogradskoj autobuskoj stanici.
Bez obzira gde su pošli, putnici uz kupljenu kartu moraju da plate i staničnu uslugu. Nije sporno samo što iznosi 80 dinara, već što ni ne znaju zašto je plaćaju.
Ljudi najviše gunđaju zbog gužvi na peronima. Žale se da moraju da sede na svom prtljagu, jer klupa nema dovoljno. Sa "vojvođanske" strane, odakle polaze autobusi za Novi Sad, Vrbas, Kikindu i ostale gradove ima devet klupa, dok ih je preko puta 14. Kante za smeće postavljene su na svakom drugom peronu. Iako se radnici razmahuju metlama, BAS ne može da se pohvali čistoćom.
Nataša Stevanović iz Pančeva pošla je sa tri ćerke i sinom u Kragujevac. Čekajući polazak autobusa jeli su sendviče - sedeći na torbama. A samo za staničnu uslugu petočlana porodica izdvojila je 400 dinara.
- Ne putujemo često, pa ćemo ovo "izgurati". Deca su dobra i ne bune se, ali me obuzme bes kada shvatim koliko sam para dala za usluge kojih nema. Možda nešto nude, ali ja nisam primetila - ironično, kroz osmeh, kaže majka četvoro mališana.
Stanična usluga ne obuhvata prevoz, a nije ni osiguranje, niti obezbeđenje prtljaga, piće u nekom od lokala, niti upotreba javnog toaleta. Sve to se, takođe, posebno naplaćuje. Odgovor na to šta jeste pokušao je da nam da Žarko Samardžić, pomoćnik šefa stanice.
- Putnici mogu da koriste ambulantu, poštu, nadstrešnice - objasnio nam je Samardžić. - Od novca koji smo prikupili od stanične usluge renovirali smo dolazni peron, malu salu sa šalterima, i ceo sprat za administraciju.
Kompleks Beogradske autobuske stanice izgleda veoma tužno i zapušteno. Prodavnice brze hrane deluju nehigijenski, a trafike u kojima se prodaju novine i razne sitnice u proseku stare su pola veka.
Poseta Snek baru na odlaznim peronima predstavlja šok za većinu putnika. Posebno razočarenje dožive oni koji mnogo očekuju od prestonice. Ovo je prvo mesto gde im se slika o belom gradu ruši. Scenografiju sa isflekanim stolnjacima, starim nameštajem i vratima na kojima piše "mesara", iako je u pitanju kafana, "vade" samo uniformisani konobari sa upadljivo belim košuljama.
USKAČU
MNOGI putnici "ne umeju" da cene pogodnosti stanične usluge, pa se dovijaju na razne načine. Sačekuju autobuse na semaforu kod Železničke stanice, kod Mostara ili na Autokomandi. Na drugoj strani, putnici koji se opredele za voz, neće imati bolje uslove na peronima, ali bar neće ni platiti uslugu koje nema.
BROJKE
15. 000 PUTNIKA dnevno koristi usluge BAS
800 RADNIKA zaposleno je u preduzeću
700 POLAZAKA autobusa dnevno ima sa autobuske stanice
20 DINARA košta korišćenje toaleta
ANKETA
DA LI STE ZADOVOLjNI USLUGOM NA AUTOBUSKOJ STANICI?
1. Milana Marković, Šabac
Ne znam zašto se plaća stanična usluga i smatram da je 80 dinara mnogo. Ne putujem često, pa sam izdvojila 380 dinara za vožnju do Šapca, ali mislim da je jako skupo za ljude koji se češće voze.
2. Jelisavka Janošević, Beograd
Nisam zadovoljna, jer ništa nisam dobila, a jedva sam našla mesto na klupi da sednem. Prema našim primanjima sve je puno, ali bilo bi lepo da za taj novac bar nešto dobijemo. Čak i ve - ce se plaća, a već su uzeli 80 dinara.
3. Dragan Dragan, Niš
Prvo bi trebalo da renoviraju i očiste stanicu, pa tek onda da naplaćuju. Trenutno je jako ružna i neuredna. Izgleda jadno, a usluga je skupa. Sramota je što je tako pošto je to prvo mesto na koje stignu turisti.
4. Rajko Jokić, Beograd
Plaćam toalet, torbu vučem sam, nemam gde da sednem i pitam se za šta sam im dao 80 dinara. To mi je van pameti. Svaki put se razbesnim kada dođem, jer mislim da me "šišaju kao ovcu". Prljavo je i uvek je gužva.
Izvor: Politika OnlineОсновно средство против врелине мокри пешкирић
(Фото Т. Јањић)
Да ли је врелије у аутобусу или тролејбусу, гласило је питање које су путници у градском превозу постављали себи јуче поподне, презнојавајући се у прегрејаном превозу. Нашим суграђанима страшно смета несносна врућина што избија из пода возила, а спас налазе у природној вентилацији, дакле поред отворених прозора.
Што се тиче возача, основно средство против врелине и даље им је мокри пешкирић око врата.
– Обавезно ми је отворен прозор док возим, а од пешкира се не одвајам. Увек је ту, спреман поред руке – каже Јово Крнета, дугогодишњи возач аутобуса у ГСП-у. Јуче није носио обавезно одело али имао је добро оправдање.
– Тек сам га добио, није ми по мери, мало сам јаче грађе. А и спремам се полако за пензију – каже Крнета.
Он сматра да увођење клима-уређаја у возила не би била толико добра идеја, зато што се врата аутобуса стално отварају и затварају и не би било сврхе да се хлади вештачки.
Његов колега Марко Мандић, седео је у кабини тролејбуса 22 на окретници на Студентском тргу и жалио се на ситуацију у возилу.
– Кабина је затворена и вруће је као у фуруни. Ја возим новији модел и лакше ми је, а у старим је много непријатније, јер из пода буквално избија врелина. Тролејбуси имају подни систем који би зими требало да греје, а лети да хлади. У старим тролејбусима ти такозвани тунели су иструлили, па се много загревају и не избацују врућ ваздух напоље. Сваки дан путници довикују „мајсторе, искључи грејање”, па морам да им објашњавам да то није могуће – каже Мандић.
На станици код Народног музеја прокључали грађани стрпљиво су чекали превоз. Примећујемо да један господин пажљиво посматра и пропушта тролејбусе. Развио је посебну тактику за борбу против врућине.
– Ја више волим старије тролејбусе, они су проветренији. Ево га један нови, њих избегавам, они су ми некако сувише „заблиндирани”. Нема везе, ено, видим један отворен прозор. Одох ја – довикује човек и утрчава да заузме место поред спасоносног прозорчића у нископодној „троли”.
Обећање градских власти гласи да ће од ове године бити купована искључиво возила са клима-уређајима, што даје наду да ће бар у некима од њих следеће године бити пријатније за клацкање до града или куће. А дотле, стрпљиви Београђани могу да се служе лепезама, поливају киселом водом и „лове” места поред прозора.
На станицу код Народног музеја стиже Марко Мандић, возач „двадесетдвојке” кога смо срели на окретници. Изгледа да му је јуче био баш малерозан дан. Он зауставља тролејбус, и путници излазе напоље.
– Пре пола сата су га поправљали. Ево, сад су ми се покварила средња врата, опет морам да чекам мајсторе – каже Мандић. Ако му је за утеху, бар је паркирао свој тролејбус у дебелој хладовини близу улазних врата Народног музеја. Једино што је господин, који је тражио место поред прозора, морао да изађе и чека следећу „тролу”.
С. Стаменковић
[објављено: 18.07.2007.]
Izvor: BeoInfoСреда, 22. aвгуст 2007.
Промотивном вожњом по центру града, Градско саобраћајно предузеће „Београд” представило је данас „Икарбусов” аутобус, који је за пет година прешао милион километара. Овај аутобус назван „Славиша” превезао је до сада 1.890.000 путника и осим редовног одржавања на њему није било ниједне озбиљније интервенције.
– Возило које пређе оволику километражу права је реткост у свету, јер је век експлоатације аутобуса око седам година, а за то време она не пређу ни пола пута колико наше. Овај аутобус до сада је радио на линији 109, од Падинске скеле до Ченте, али ће до октобра путнике превозити на линији 16 како би га што већи број грађана „упознао”. Он засигурно може да буде у функцији још пет година, али је нама циљ да возила на улицама не буду старија од седам година. Тренутно је просечна старост аутобуса главног градског превозника 6,4 године, с тим што у погонима има још стотинак возила која су стара од осам до 11 година. Зато смо и расписали тендер за куповину сто нових аутобуса како би старија возила била замењена – рекао је Славен Тица, директор ГСП „Београд”.
Током експлоатације, на аутобусу званом „Славиша” 676.993 пута су активирани радна кочница приликом стајања у станицама, тастер за отварање и затварање врата и мењач, а 43.648 пута стартован је мотор и употребљена паркирна кочница. Ово возило дневно је у раду и до 22 сата, а с обзиром на то да је пречник Земљине кугле 40.000 километара, то би значило као да је 25 пута обишло планету.