Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411006#p411006:1cmcymrz je napisao(la):
direktor » 16 Oct 2016 05:22 pm[/url]":1cmcymrz]Beksu nema pomoci da mu se obrati licno direktor fabrike ikarbus ad ili profesor masinskog fakulteta to beks ne priznaje to sto pricas da je radjeno iza zadnjeg prepusta nije radjeno imas pogresne informacije
Sto se tice nibusa ja ga nisam pominjao oni oni koliko znam su sminkalu gradske ikarbuse
Za svaku preradu vozila izvan fabrike mora se raditi atest i homologacija to sto se radi u nisu nije mi poznato
Ali beks zna bolje od masinskih inzinjera a pravilnike i zakone i njihovu primenu od pravnika
Važno da tebi ima pomoći, za tolike godine nisi naučio ni najosnovniji pravopis, a kamoli nešto drugo. Vidim da kao pravnik znaš šta je rađeno i na autobusima, a ti imaš informacije iz prve ruke, da nisi to počeo za Ikarbus da radiš pa si saznao možda ili te je učilo višegodišnje iskustvo poznavanja vozila?
Nije tebi mnogo toga poznato, predstavljaš se kao pravnik, reci mi molim te, kako je pravno moguće da skineš šasiju sa vozila pravljenog 80tih godina, na tu šasiju nadogradiš karoseriju, promeniš motor, menjač, a vozilo registruješ kao novo i to sa datumom prerade? Pravno, to je nemoguće, osim kod nas. Aj dalje, atest i homologacija, Srbija ne priznaje proizvode iz "Evobusa", traži se atest za registraciju, vozilo rađeno na original šasiji, original delovi, fabrički proizveden tako, međutim nema registracije kod nas bez atesta i bez raznih odobrenja, licenci, merenja zapremina, brojanja sedećih mesta, uverenja o raznim sistemima na vozilu sve to traje otprilike oko 2 meseca, košta oko 2000e i opet se ne dobijaju svi potrebni papiri za registraciju. Papiri se gube u diskusiji između AMSS i Agencije za Bezbednost Saobraćaja, ne mogu da se dogovore šta još treba, vozilo stoji, a Nibus kao proizvod, radi i uredno se registruje. Pravniče, kako je to moguće?
Za razliku od tebe, becks ne priča ono što nije lično video i lično se uverio, konkretan primer prerade iz Evobusa dešava se u mojoj firmi, ne možemo registrovati bus, zbog pravničke zavrzlame, a što se tiče šasije od IK112Le, pogledaj lepo nacrt šasije o530LE i našeg 112LE(fabrička oznaka 113) pa uporedi, možda ti se nešto samo kaže.
Toliko od mene.

marrecar":1cmcymrz je napisao(la):
Jedno off topic pitanje direktore. Sta si ti po profesiji, ako nije tajna?
Stručnjak, jedan od 6 miliona u ovoj zemlji, stvorenih da se razumeju u svaku materiju.
 
Хахаха то је та српска """"""""""""""""""""ефикасност""""""""""""""""""""

Зар није лакше да одвезу аутобус на тестирање, да биде да ли ради и да дају папире
 
Pravnik ako to do sad nisi zakljucio iz diskusije na forumu
Oko pravopisa i kusanja na forumu necu trositi rijeci .
Neradim za ikarbus a znam neke stvari iz prve ruke .Zasto amss koci te Evobusa oko registracije moguce da traze mito Mnogo toga sto se moze uraditi u eu nemoze u srb sto zbog agencije za bezbjednost saobracaja sto loseg tumacenja pravilnika recimo nemoguce je u samo preradi uraditi elektrovozilo kao recimo u hr npr trabanta jer traze dozvolu prozivodjaca vozila i pored atesta i svih papira sa masinskog faksa .O tome kako i sta rade u nisu nisam upoznat moguce da su nasli neki polulegalan nacin
Postoje inspekcije kojima se to moze prijaviti pa da se to ispita ja da se pitam nebi smjeli da voze pogotvo sto im se desavalo da soferka puca pri brzini od 100 kmh
Mora da u firmi imate lose pravnike ili masinskog inzinjera koji nisu spremili kvalitetnu dokumentaciju zar ti nisi bjese kondukter kad polazes za bus ili ces prije za tramvaj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=411020#p411020:h0ow094c je napisao(la):
SRBO » 16 Oct 2016 06:06 pm[/url]":h0ow094c]Хахаха то је та српска """"""""""""""""""""ефикасност""""""""""""""""""""

Зар није лакше да одвезу аутобус на тестирање, да биде да ли ради и да дају папире
Vozilo je sa svim papirima, od Mercedesa, ne od nekog levog servisa, radilo 8 godina u Nemačkoj i godinu dana u Švajcarskoj, odakle je i kupljeno, sa istim papirima, međutim, naši to ništa ne priznaju, mora sve ponovo, traže papire od našeg Mercedesa, koji može da izda jedino iste te papire koje već poseduje firma. Usluga izdavanja papira iz našeg Mercedesa je čini mi se 100e, a nema svrhe jer su papiri identični onima koji su stigli uz bus, dakle nedovoljni našim organima, prošao je sva veštačenja, merenja, premeravanja, olakšali su čoveka za jedno 2000e, pa možda se i smiluju da mu daju i preostale papire za registraciju.
direktor":h0ow094c je napisao(la):
Pravnik ako to do sad nisi zakljucio iz diskusije na forumu
Oko pravopisa i kusanja na forumu necu trositi rijeci .
Neradim za ikarbus a znam neke stvari iz prve ruke .Zasto amss koci te Evobusa oko registracije moguce da traze mito Mnogo toga sto se moze uraditi u eu nemoze u srb sto zbog agencije za bezbjednost saobracaja sto loseg tumacenja pravilnika recimo nemoguce je u samo preradi uraditi elektrovozilo kao recimo u hr npr trabanta jer traze dozvolu prozivodjaca vozila i pored atesta i svih papira sa masinskog faksa .O tome kako i sta rade u nisu nisam upoznat moguce da su nasli neki polulegalan nacin
Postoje inspekcije kojima se to moze prijaviti pa da se to ispita ja da se pitam nebi smjeli da voze pogotvo sto im se desavalo da soferka puca pri brzini od 100 kmh
Mora da u firmi imate lose pravnike ili masinskog inzinjera koji nisu spremili kvalitetnu dokumentaciju zar ti nisi bjese kondukter kad polazes za bus ili ces prije za tramvaj
Kao što rekoh, po profesiji si "stručnjak za sve", sve pretpostavljaš i znaš. O pravopisu i kucanju, bolje i nemoj, sramota bi bilo.
Što se tiče konstatacije oko papira, to nije Ikarbus, može 'vako, a može i 'nako. Zna se šta je potrebno i šta mora da se dostavi, nije prvo vozilo iz uvoza, samo što neko ili nešto koči, pravna država valjda.
Što se tiče toga šta sam ja, za sada Elektrotehničar računara i računarskih mreža, redovno zaposlen kao kondukter, povremeno kao vozač, a vanredni student saobraćaja, ako ima još nešto što te zanima pitaj. Poz
 
Sad ce profa da ti dodje da ti objasni sve to detaljno
Nemoj da mi trpas to strucnjak za sve
Kako to vanredno moze da se po bolonji studira vanredno valjda mora da se prisustvuje predavanjima i vjezbama
 
Pa objasnio bi mi ti da znaš, a ne da prepričavaš nečije bajke, tako da stručnjače za sve, slobodan si.
Ne znam gde si pročitao da ne prisustvujem predavanjima, verovatno još jedna stručna pretpostavka.
 
Zahvaljujem direktore na odgovoru. Iskreno to nisam mogao da shvatim iz diskusije na forumu jer dajes sasvim drugaciju sliku.
 
Pozdrav svima, ja sam nov član i ne snalazim se dobro :oops:

Zamolio bih mladog kolegu becks-a da nam pojasni malo kako se to radi homologacija vozila :)
 
Dobro dosao na bb nadam se da ces razrijesiti muke beksove homologacije za firmu koju svi zavlace i uzimaju im 2000€
 
Dobrodošao, ti si mentor našeg stručnjaka za sve i pravnika, drago mi je što je otkrio da ne prosipa svoju već tuđu pamet.
Aj sad ovako, homologacija je postupak provere/utvrđivanja pojedinačnog motornog vozila, tokom koga se utvrđuje odgovara li samo motorno vozilo, kao i njeni delovi određenim standardima.
Kod polovnih vozila proces homologacije teče tako što se predaje zahtev određenoj licenciranoj ustanovi ((od strane AMSS) jedna od takvih je i tvoj fakultet), predaje se ugovor(račun), predaju se podatci o vozilu, predaje se COC sertifikat( sertifikat za vozila iz Eu, koji potvrđuje da je vozilo usaglašeno sa standardima propisanim u EU)... Sve to kada se preda, vozilo bi trebalo da se proveri i pregleda kako bi se utvrdilo da samo vozilo ispunjava neke standarde, ako se ne varam radi se o EC standardima, odnosno pravilnicima.
Provera se sastoji u proveri izvornih podataka o vozilu koja su dostavljena, provera ispravnosti COC sertifikata i provera usklađenosti vozila sa EC standardima.

Što se tiče EC pravilnika, mislim da ih ima preko 100 imaju primene u četiri oblasti, bezbednost (aktivna kočnice, svetlosne grupe), pasivna (pojasevi, vazdušni jastuci) valjda ekologiju(merenje izduvnih gasova i poređenje sa euro standardom u papirima) i četvrti je opšti pregled, al ne znam kako se definiše i naziva, u principu definišu i predviđeni su za detaljnu proveru celog vozila, kako bi se utvrdilo može li vozilo dobiti potvrdu od AMSS za registraciju.
Tokom procesa homologacije, takođe se utvrđuju i podatci ispisani na samom vozilu npr. broj šasije, broj motora itd. NIsam siguran, ali mislim da ti podatci ispisani na i u vozilu, ne moraju biti u potvrdi od proizvođača, ukoliko bilo koji od delova vozila nije usklađen sa ECE standardima ili je u sukobu sa nekim podatkom iz COC ili u potvrdi od proizvođača, AMSS kao glavni ne izdaje potvrdu za registraciju.

Ukoliko imate još pitanja za kviz, javite se.

direktor":2mcl1557 je napisao(la):
Dobro dosao na bb nadam se da ces razrijesiti muke beksove homologacije za firmu koju svi zavlace i uzimaju im 2000€
Zna becks gde je problem, problem je što gazda neće da podmaže gospodu da rade svoj posao ;)
 
Hvala, bolje te našao!

Lepo si ovo napisao. Mene konkretno zanima homologacija tipa, to jest vezano za nova vozila. Kako to AMSS zna da li je vozilo homologovano?

Možeš li da mi malo pojasniš ovo za CoC i delove vozila?
 
Nisam imao prilike da "učestvujem" u procesu homologacije novog vozila, ali koliko znam isključuje se COC sertifikat, saobraćajna dozvola jer je nema, dakle radi se na utvrđivanju jesu li svi delovi na vozilu usklađeni sa standardima.
Kod novih vozila se utvrđuje jesu li ugrađeni delovi usklađeni sa standardima, time se utvrđuje da svaki pojedinačni deo ispunjava i da je u okviru EC standarda. Tehnički to znači da je svaki pojedinačni deo "homologovan" i da je u skladu sa zahtevima, proveravaju se i oznake na delovima koji bi trebale da su na propisanim mestima i koje tokom pregleda potvrđuju da su u okviru standarda. Budući da nema nadogradnji i eventualnih odstupanja od trenutka proizvodnje do trenutka zahteva AMSSu, posao licenciranih ustanova je samo da utvrde jesu li svi delovi na vozilu u okviru standarda, te da potvrdu o tome proslede AMSSu koji onda izdaje potvrdu.

Ne znam šta ti konkretno treba oko COCa i delova vozila, COC je potvrda da je vozilo usaglašeno sa propisima i standardima koji važe na teritoriji EU, što recimo kod nas u ovom slučaju nije bilo dovoljno. Problem može nastati ukoliko recimo tokom dovoženja do momenta pregleda u ovlašćenim ustanovama, nešto odstupa od COC-a ili je nešto namerno izmenjeno ili čak kao opcija da postoje razlike između naših standarda i određenih delova standarda propisanih u EU. Nisam 100% siguran, ali mislim da bez obzira što nismo u Eu, standardi i propisi su nam usklađeni u potpunosti, tako da bi po nekoj mojoj logici, već po utvrđivanju verodostojnosti COC-a sa stanjem na vozilu, trebalo dobiti potvrdu. Uostalom to je i svrha COCa, pojednostavljene samog procesa registracije.
 
CoC - Certificate of Conformity - Potvrda o saobraznosti. Šta je onda CoC standard?

Kako se izdaje CoC van EU? Kakva je veza između EU regulative i CoC-a? Deluješ upućeno, ali mi nešto nije jasna cela ova priča...
 
Eu regulativa je zapravo definisala COC, bolje rečeno uskladila je zakone članica kako bi vozila mogla nesmetano i lakše da se kreću u okviru granica unije. Poenta je eliminacija razlika u standardima između država koje su u okviru jedne zajednice, eu regulativom su usklađeni propisi vezani za vozila, za delove i za ekološki deo, odnosno kontrola zagađenja (izduvni gasovi). COC se može dobiti od proizvođača ili kod ovlaštenog pravnog lica, kod nas postoje agencije koje uz određenu naknadnu mogu da ti nabave potvrdu koja zamenjuje COC, a koja se priznaje kod AMSSa i ABSa, kolega je sarađivao sa njima pa znam. To izgleda ovako.
primer_izgleda_sertifikata_mobility.png


Za COC standard nisam čuo iskreno, ako uopšte postoji. NIsam ništa specijalno upućen, samo toliko koliko mi je bilo potrebno za proces registracije automobila, kao i nešto malo više guglovanja u poslednja dva meseca kako bi našli rešenje za problem u firmi.
 
Priuceni beks strucnjak sa gugla prosipa znanje pozitivno je sto oces da pomognes firmi
Ja bi zabranio uvoz evropskog otpada pa nebi bilo papiroloskih problema
 
becks je neke stvari učio, a po guglu sam tražio ima li nekoga sa sličnim problemom, a ti mirođijo bolje se pokrij ušima, pošto misliš tuđom glavom.
Ti bi da imaš mozga ćutao i učio, a ne glumio pamet, preko tuđih leđa.
Inače, cela procedura zapravo teče baš zbog neusaglašenosti, naši tumače na jedan način, a bio je registrovan po drugom.
Sa druge strane, jedan od ovih za homologaciju je tražio 300€ da odštampa papire od nekog drugog vozila, za ovo, kako bi se dobila potvrda. Na kraju ispade da nam bilo jeftinije i njemu dsti 300, nego nakon toga 1300...




Poslato sa Huawei Honor 7 uz pomoć Tapatoka
 
Ja mislim svojom glavom ali se vodim kad nesto ne znam pitaj onoga ko zna i visestruko ce ti se isplatiti .
To ukljucuje ako je potrebno da platis strucnjaka advokata da ti zavrsi papire ili da te pouci prvi put kako se to radi
 
Otvorite novu temu šasije... ova rasprava će dugo trajati.
 
profa_chb":39gkf4xq je napisao(la):
Pozdrav svima, ja sam nov član i ne snalazim se dobro :oops:

Zamolio bih mladog kolegu becks-a da nam pojasni malo kako se to radi homologacija vozila :)
<3
becks89":39gkf4xq je napisao(la):
Šomi jesi li sreo još negde primer da isečena šasija stiže u fabriku?
Naredno pitanje, pod kojim se brojem vode te šasije, ako su iz dva dela?
Šasija Citara LE,

Uporedi deo od vrata ka kraju busa, kod nas su tu dva reda sedišta ;-)

Poslato sa Huawei Honor 7 uz pomoć Tapatoka
Нисам срео нигде јер то нисам ни написао. Икамерц би по твојој некој логици без сечења и продуживања шасије био симпатичан мали мидибус јер шасија овако изгледа.
a67dc0b18ed16447fc49c7847537c6cd.jpg


Много солиш памет за једног кондуктера, седи на своје седиште и ради свој посао.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Vrh