Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Zato što je jeftinije da se uveze polovan bus ....
A prosle godine vozioo sam se u ik-412 to je jedan bus na nivou setre s 200 malo više ljulja a to bi se moglo rešiti dodavanjem elektronike i modifikacijom vešanja ... Ali stvarno jedan baš korektan bus za to vreme u kojem je nastao ...
 
Вероватно из истог разлога што по Београду возе Лиази, Мазови, Кобре, а по унутрашњости половни Конекти, Манови, Сетре...

Мада је ИК-308 мидибус, више погодан превозу радника него за линијски превоз путника, мислим да их највише има МУП, па онда ЖС, од превозника вероватно по један примерак Севертранс, Бечејпревоз и Стрела.
 
Vidi, konkretno, radi se o vozilima na Man mehanici, IK301, Ik302 je rađen sa rabinim motorom, u principu jako sličan, samo što je Ik301 turistički, a ik302 prigradski, ik401 je zamišljen kao visokoturistički autobus. Taj autobus je jako dobar, u smislu uz malo para, jako dobre rezultate daje, ipak, mana mu je što je recimo jako nestabilan i previše se ljulja, mislim da je previše "lagan" za tu visinu, pa tako oseća svaki potez volanom. Inače, preglednost, performanse, autobus tip top. Tokom poplava, imao sam prilike da vidim jedan primerak iz obrenovačke Laste, onaj autobus bi zadužio do penzije bez razmišljanja, ide, šalta se sa dva prsta i sa laganim pritiskom kvačila, zaustavljaš ga retarderom, i samo finiširaš kad nožnom. Greje extra, klima extra, ali ljulja se do bola, posle smene dobiješ morsku bolest skoro :D
Evo da ne pričam na suvo.
Ik301, Man motor i mehanika!
Lasta_Ikarbus_ik_301_5302_4.jpg

A ovako oni u Rusiji izgledaju
ulhl.jpg

6ngd.jpg

ru2507326.jpg


Ovako izgleda Ik302, on je sa Raba motorom
Lasta-Ikarbusik-302-5535-1.jpg


Visokoturistički su ovi iz serije 400, ovo je IK401, najbolji u Srbiji potpisujem!
G_T_Tours_Ikarbus_ik_401_7.jpg


A ovo je nažalost, neuspeli projekat, ovaj je bio u lasti i ovi dušmani ga isekoše, inače bio je unikat, troosovinac sa oznakom IK415 :)
ik2negas.jpg

Uz male prepravke i rešavanje tog ljuljanja, kao i minimalnog unapređivanja enterijera i kopkita, mislim da bi to bio odličan autobus za nas i naše uslove.
 
liponiiiii":2fvaalis je napisao(la):
Zato što je jeftinije da se uveze polovan bus ....
A prosle godine vozioo sam se u ik-412 to je jedan bus na nivou setre s 200 malo više ljulja a to bi se moglo rešiti dodavanjem elektronike i modifikacijom vešanja ... Ali stvarno jedan baš korektan bus za to vreme u kojem je nastao ...
Nikad neće biti na nivou jedne Setre, pa makar bila i S200 koja je počela karijeru 1976.godine.
Setra je izuzetan autobus za to vreme a za ove naše sadašnje da ne pričam. Nezavisno prednje vešanje, vrhunski odrađena klima (kompleksan sistem), materijali i sve ostalo na nivou švaba. Pedantno , estetski lepo i dugotrajno.
Što se tiče vešanja i udobnosti tu niti jedan Ikarus do sada nije mogao prići. Stabilan i na volanu precizan. Jedina mana na starim primercima je bila hidro kočnica sa pneumatskim servom. Traži pažnju i održavanje inače pri jačem kočenju propiša. I da dodam disk kočnice napred.
Napravio sam gomilu kilometara sa S215 i Merc V8 i slatko sam se nauživao.
Dok Neoplan Cityliner 116 je malo drugačija priča , težak i nekako kao da ga na ramenima nosiš.
Svi se Ikarusi odreda ljuljaju i u tom ljuljanju menjaju pravac kretanja. Jako teško za kontrolisanje i za vožnju i to kad je sve novo. Mogu misliti koliko se kesa za povraćanje potroši kad malo omatori.
Makedonski Sanos je autobus za Ikarus. U svakom smislu.
 
Икарус није ни имао туристичке, да си неки познаваоц знао би име фабрике пре свега.
 
Žika":173f91hu je napisao(la):
Makedonski Sanos je autobus za Ikarus. U svakom smislu.
Sanos se inače ne ljulja uopšte, pogotovo oni turistički?
Aj' da pričaš deci nekoj, ali ovo nema smisla. Ne sporim da je S315 nešto najkvalitetnije sa ovih prostora i uopšte fabrika Sanos, ali nisu loši ovi međugradski iz ikarbusa, nijanse im nedostaju. Gledam danas pandurski IK412, autobus je tip top, extra ide, ima snage, extra je upravljiv, čak i nije toliko ružan estetski, ali fali ljudima neko iskustvo u pravljenju, da bi znali to da reše.
 
Ova tabla mi je bolja, zamišljam već situaciju kako se okupili svi majstori u garaži i gledaju u tablu, a u rukama, čekić i šrafciger :D
12109847_1147830918564716_2631749239263045681_o.jpg


Dok se mi radujemo onoj sklepotini, gledaj šta ovi napraviše :D
 
becks89":28a1haog je napisao(la):
Žika":28a1haog je napisao(la):
Makedonski Sanos je autobus za Ikarus. U svakom smislu.
Sanos se inače ne ljulja uopšte, pogotovo oni turistički?
Aj' da pričaš deci nekoj, ali ovo nema smisla. Ne sporim da je S315 nešto najkvalitetnije sa ovih prostora i uopšte fabrika Sanos, ali nisu loši ovi međugradski iz ikarbusa, nijanse im nedostaju. Gledam danas pandurski IK412, autobus je tip top, extra ide, ima snage, extra je upravljiv, čak i nije toliko ružan estetski, ali fali ljudima neko iskustvo u pravljenju, da bi znali to da reše.
Lik je vozač, mi nismo, a zbog toga uvažavam to što je rekao.
Postavljam, naravno pitanje na koji Sanos je mislio? Jel na onaj iz 80-ih na MB šasijama koji su hvaljeni kao savršenstvo automehanike, dok su putnici imali osećaj da su u konzervi sardina?
 
becks89":2mx3dx4a je napisao(la):
Ova tabla mi je bolja, zamišljam već situaciju kako se okupili svi majstori u garaži i gledaju u tablu, a u rukama, čekić i šrafciger :D

dok se mi radujemo onoj sklepotini, gledaj šta ovi napraviše :D

Vala baš becks koliko ja voleo ikarbus i s vremena na vreme radio tamo , ovo je savršentsvo autobusa ovaj Solaris ali on sigurno dosta više košta od ovog našeg LE.
 
S-315 radjen po licenci O303 je najbolji Sanos, i najbolji bus napravljen u SFRJ. E sad, 303ka se prilicno ljulja, cak je postala i legendarna po tom ljuljanju. IK-401 ima cini mi se MANcugu od 420 konja. Vozio sam se jednim pre 13-14 godina od Bg do Nisa, bus je zverina. :D Ume Ikarbus da napravi dobar autobus, samo kad hoce. ;)
 
tragac":33tpbimj je napisao(la):
becks89":33tpbimj je napisao(la):
Žika":33tpbimj je napisao(la):
Makedonski Sanos je autobus za Ikarus. U svakom smislu.
Sanos se inače ne ljulja uopšte, pogotovo oni turistički?
Aj' da pričaš deci nekoj, ali ovo nema smisla. Ne sporim da je S315 nešto najkvalitetnije sa ovih prostora i uopšte fabrika Sanos, ali nisu loši ovi međugradski iz ikarbusa, nijanse im nedostaju. Gledam danas pandurski IK412, autobus je tip top, extra ide, ima snage, extra je upravljiv, čak i nije toliko ružan estetski, ali fali ljudima neko iskustvo u pravljenju, da bi znali to da reše.
Lik je vozač, mi nismo, a zbog toga uvažavam to što je rekao.
Postavljam, naravno pitanje na koji Sanos je mislio? Jel na onaj iz 80-ih na MB šasijama koji su hvaljeni kao savršenstvo automehanike, dok su putnici imali osećaj da su u konzervi sardina?
Nemoj mi širiti tu politiku, da zbog zanimanja zna sve. već mi je dosta pacijenata sa stavom da zbog diplome zna sve na ovom svetu. On kao vozač, može da voli nešto ili ne, da mu je lakše za voziti ili ne. Meni je teško da zamislim čoveka kome se dopada kineski autobus i kome je on dobar, ali ima takvih. Svako ima svoje, Sanosi su extra kola, neki od njih zagaziće i u četvrtu deceniju, što malo ko može da se pohvali sa tako nečim. Autobus, koji te neće nikad i nigde ostaviti, njemu je svejedno, metar snega, vode ili po suvom, samo pun gas i ne brigaj. Ali, nisu savršeni, Sanos se isto ljulja kao na moru da si, ali za razliku od Ikarbusa, on se ljulja gore dole, dok se Ik ljulja uglavnom levo desno :D
 
Somi303":1p3lfxeo je napisao(la):
Икарус није ни имао туристичке, да си неки познаваоц знао би име фабрике пре свега.
Nemoj samo ti da me učiš.
Znam dobro kako se zove fabrika ali za mene će uvek biti Ikarus.
Druga stvar , pogledaj završnu obradu na Ikarima. Lajsne, galerije iznad putnika, kompletan enterijer.Tepisi iz Bačke Palanke koji posle par godina zaudaraju do besvesti. Ne može tako da se pravi autobus a kamoli turistički.
Ikari su nešto najgore što sam ikada vozio.Nešto najgore u šta sam se vozio.
Svi ste vi stručnjaci ali nemate blage veze ni sa čim. Znate ono što su vam pogrešno rekli.
 
Ikarbus ik-412 ima motor MAN D2866 LOH-29 EURO 3 i ima 410 konja i menjač ZF-8S-180 , pogonska osovina je MAN /HOY 1175 i moze lagano da ide 120 bez problema sa ovim komponetama ovaj autobus bi bio super da je nastavilo sa tehničkim ulaganjima...
A jedan jako dobar bus koji je izašao iz IK 97 godine na šasiji mercedesa je IK-404 (jedinstvo vranje) ovaj bus je bio urađen na šasiji O 404 koju su nemci koristili za svoj O 404 i nas ik-404 je imao oznaku SHD (superhohdecker) imao je motor MB/OM 442LA-V8 i 381ks menjac je MB kao i osovine i sve ostale komponente i ovaj bus je bio stabilan kao i svaki drugi O404 zato što je imao torzione stbilizatore napred i pozadi imao je i ik-412-401 ali ovi stabilizatori su bili urađeni na nešto drugi način . Ovaj bus je imao najjaču opremu sa sedištima Vogel i svašta nešto ako nekog interesuje mogu napistai ... I nažalost ovaj proekat je propao zajedno sa Ik-106 i ik105p i desmo tu smo ...
 
Žika":ht72vtx4 je napisao(la):
Somi303":ht72vtx4 je napisao(la):
Икарус није ни имао туристичке, да си неки познаваоц знао би име фабрике пре свега.
Nemoj samo ti da me učiš.
Znam dobro kako se zove fabrika ali za mene će uvek biti Ikarus.
Druga stvar , pogledaj završnu obradu na Ikarima. Lajsne, galerije iznad putnika, kompletan enterijer.Tepisi iz Bačke Palanke koji posle par godina zaudaraju do besvesti. Ne može tako da se pravi autobus a kamoli turistički.
Ikari su nešto najgore što sam ikada vozio.Nešto najgore u šta sam se vozio.
Svi ste vi stručnjaci ali nemate blage veze ni sa čim. Znate ono što su vam pogrešno rekli.
Koje tipove Ikarbusa si vozio osim ik-103 203-202-201 ?
 
U prevodu, Ikar bi mogao da napravi bus koji kvalitetom ne zaostaje za jednim Solarisom, jer se ionako apsolutno sve uvozi uključujući čak i sedišta (što je sramno). A razlog zašto ne pravi tako kvalitetne buseve je što mu to niko ne traži i ne zahteva.
 
liponiiiii":5fvevx0e je napisao(la):
Ikarbus ik-412 ima motor MAN D2866 LOH-29 EURO 3 i ima 410 konja i menjač ZF-8S-180 , pogonska osovina je MAN /HOY 1175 i moze lagano da ide 120 bez problema sa ovim komponetama ovaj autobus bi bio super da je nastavilo sa tehničkim ulaganjima...
A jedan jako dobar bus koji je izašao iz IK 97 godine na šasiji mercedesa je IK-404 (jedinstvo vranje) ovaj bus je bio urađen na šasiji O 404 koju su nemci koristili za svoj O 404 i nas ik-404 je imao oznaku SHD (superhohdecker) imao je motor MB/OM 442LA-V8 i 381ks menjac je MB kao i osovine i sve ostale komponente i ovaj bus je bio stabilan kao i svaki drugi O404 zato što je imao torzione stbilizatore napred i pozadi imao je i ik-412-401 ali ovi stabilizatori su bili urađeni na nešto drugi način . Ovaj bus je imao najjaču opremu sa sedištima Vogel i svašta nešto ako nekog interesuje mogu napistai ... I nažalost ovaj proekat je propao zajedno sa Ik-106 i ik105p i desmo tu smo ...
Možeš ti njega da voziš 120, ali ne možeš da ga kontrolišeš pri toj brzini, jer i vetar te ljulja, a ne ta brzina.
 
Da to je tačno ali za uslove sankcija i onog vremena u kom je nastao nije bio uopste loš bus ...
 
Tu se moram složiti.
Nažalost, taj problem je prisutan i na nekim autobusima proizvedenim dosta kasnije. Voleo bih da vidim Ikarbusovu nadogradnju na današnjeg Intoura ili Tourisma, kako bi se tu snašli, očigledno da im treba dobro podvožje i dobra kontrola, pa da vidimo šta bi tu bilo :D
 
Da ali da te komponte, tipa sve plastike i paneli da budu ekstra kvaliteta a ne kao za ik-112LE ...
 
Vrh