Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
MAN je MAN. Sve je to lepo sto se tice potrosnje i slicnih finesa, "Mercedes je tehnoloski napredniji", "DAF trosi kao upaljac" i slicne fraze jednostavno padaju u vodu pred cinjenicom da MAN tu svoju malo vecu potrosnju odradi gazdi jer NE STAJE, ubedljivo najizdrzljiviji i najpouzdaniji motor, pogotovo za eksploatacione uslove u Bg.
 
На страну све то. Икарбус је одувек била МАН-ова фабрика с којим има и даље одличну сарадњу и због које не можемо да имамо добру сарадњу са Мерцедесом јер се ради о две конкурентске фабрике. У осталом, од једних можемо добити скоро све што затражимо а од других фасујемо шасије из прошлог века.
 
bgexplorer":1ory909b je napisao(la):
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=10&dd=13&nav_id=1050790

Sad nije dobar Mercedes pa će na prigradske linije....

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Па и направљен је за приградске то што нељуди стављају у град то је друга ствар. Мада кад буду дали Космају све ово има да буде вема занимљиво.
 
Ja znam da nisu za gradske linije jedino rukovodstvo GSP ne :-(

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
 
Svi autobusi koji su dosli prvo su isli na gradske linije, nikada nijedan nije direktno iz fabrike otisao na prigrad, prvo je vrteo po gradu. To je prica o slikanju i svemu, a naslov iz novina Mercedes nije za grad ili za gsp, kako vec bese, mercedes nije dobar ni za sta, taj prigrad na koji ga salju je optereceniji i tezi nego na pola linija koje sad radi, tipa 30, 47 i sl...
 
Видех неку слику где је ИК-201 после фарбања фино ремонтован, модерни прозори, поклопац за ону куку од позади где је таблица коју сваки пети има итд. Питам се како ће #706 изгледати
 
Delija":348venu4 je napisao(la):
На страну све то. Икарбус је одувек била МАН-ова фабрика с којим има и даље одличну сарадњу и због које не можемо да имамо добру сарадњу са Мерцедесом јер се ради о две конкурентске фабрике. У осталом, од једних можемо добити скоро све што затражимо а од других фасујемо шасије из прошлог века.
Hvala Bogu. Da dodam jednu stvar koja je mnogima promakla, a vezana je za saradnju Ikarbusa sa MANom i MB: naime, Ikarbus je od oba proizvodjaca dobio iste komponente, (samohodne sasije sa svim pratecim komponentama, znate svi koje su) ali uz jednu bitnu razliku. Neko ce reci da je to nebitno i da lupam gluposti, ali MAN je Ikarbusu isporucio istu instrument tablu koju ima i najnoviji NL/NG. MB je isporucio neke sugave instrumente koji nemaju veze sa bilo kojim gradskim MB autobusom, osim mozda onih kanti sto se prave u Brazilu.
 
Што се мене тиче, добар је - Соларис.

Боље да смо сачували ИМТ и Раковицу - правили су много боље тракторе него што Икарбус прави аутобусе. И запошљавали више радника.
 
Да да, одлични трактори по америчкој лиценци из 1959. године. ИМР као фабрика је у старту и имала смисла јер је наставила тамо где је стао прљави капиталистички предратни ИМР али ИМТ? Па то је по скоро свим мерилима Икарбус на стериоидима. А губитке које је та фабрика са толиким бројем запослених правила вероватно никада нећемо спознати. Као што је случај и са Заставом која је била а изгледа и остала ФИАТ-ов секундарац који рециклира технолошке отпатке напреднијих индустрија.
 
Па ето, сада немамо ИМР ни ИМТ ни Змај и много нам је боље. :roll:

Њихов проблем није био у томе што су постојале, већ зато што су имале лоше управљање. Не мешај та два.

Са друге стране и предратни ИМАД и ВТЗ су били државне фирме и правиле камионе по лиценци ЧКД Праге и Шевролета.

Узгред, један од два највећа произвођача трактора на свету је државна - белоруски МТЗ.
 
Са те друге стране си имао и низ приватних, независних, домаћих фирми које нису биле на државној сиси. У томе је прилично велика разлика. А ово за лоше управљање могу само да се насмејем. Ни најбољи менаџери на свету не би могли да спасу фабрику која са 10 000 запослених на врхунцу продуктивности направи 40 000 трактора у години.

А систем је био такав да је и сваки од тог на силу запосленог радника државу коштао папрено јер је сваком од њих де факто следио стан, напумпана плата, два плаћена одмора годишње за њега и вероватно породицу. Но, историја у дуговечност тог система и те државе су рекли своје о њима.
 
Prilicno dobro vidjenje delije pomalo i neocekivano u odnosu na neke slicne diskusije.

Inace pitanje je da li mi imamo potrebu da imamo par fabrika autobusa i da prakticno nijedna ne radi kako treba ili stvari treba centralizovati.
 
Gsp ima preko 1000 vozila. Da svake godine zameni 100 imao bi prosek starosti vozila malo preko 5 godina.

Pod uslovom da ikarbus bude ekskluzivni dobavljač za gsp samo od tog posla bi imao oko 100 vozila godišnje.

Ako može da opstane sa tim onda ima mesta za njegovo postojanje.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
A što se traktora tiče, moje mišljenje je da fabrika traktora u srbiji ne može da propadne ako se domaćinski posluje.

Iako je licenca za fergusone stara pola veka ona je i dalje aktuelna. Sve priključe mašine i dalje pašu.

Pri tome imt je preprodao licencu indicijima pa se sad ti traktori prodaju kod nas pod nazivom tafe.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Deliler, можеш само да се смејеш својој немоћи да схватиш поенту. А поента јесте да је земљи и ширем региону којој је пољопривреда један од основних чинилаца развоја потребна озбиљна фабрика пољопривредних машина. Тако је било и остало.

Оно што је СФРЈ требала да уради јесте то да нађе озбиљног стратешког партнера и да му ако треба и плати да преузме ИМР и ИМТ и устроји их како треба и претвори у профитабилне компаније.

Са те друге стране у Краљевини Југославији није било произвођача камиона (ни пољопривредних машина). Зато је држава и откупила лиценцу за производњу камиона за војску (која је језиво заостајала са моторизацијом, ослањајући се још увек на коњске и воловске запреге).

Пошто се и данас приватни сектор у нас бави углавном увозом, било је логично да се производња пољопривредних машина одржи. Али шта ће то нама.. :roll:

Како рече бивши градоначелник Богдановић, нама производња не треба, ми ћемо се бавити услугама.
http://www.dodaj.rs/f/3i/SB/WtHmF2J/url.jpg

:bash:
 
Ух ух, не знам одакле да почнем пошто не да не схваташ суштину него не владаш ни основним податцима за ову тему.

Као прво Застава производи камионе од 1939. године.

Као друго не можеш да поредиш две суштински различите инустријске ере. Други светски рат је силом прилика драстично убрзао индустријализацију целог света одмах након рата.

Као треће, мораћу да ти јавим шокантну вест - Послератна насилна колкективизација, заплена имовине земљорадницима и задругарство од стране нове комуњарске власти је довело до потпуног колапса пољопривредне производње па чак и оружаних побуна а напослетку и глади па су нам прљави амерички капиталисти слали храну. Та аграрна реформа је ударила камен темљац пропасти српског села и земљорадника. После су комунисти наравно прибегли демагогији великих бројки где је народ био у илузији да је пољопривредна производња велика јер ето, формирано је пар великих пољопривредних комбината. То што је на другој страни изгубљено на стотине хиљада земљорадника и исто толико домаћинстава насилном и вештачком губиташком индустријализацијом нема везе.

Е па имало је везе и тај економски мит смо дебело платили.

Могу по деценијама да ти срушим тај мит у који верујеш али завршићу са 60им и рецесијом СФРЈ која је као таква била јединствен случај у свету који се већ тада стабилизовао након рата и кренуо у убрзан развој. Ми смо већ тада запечатили судбину. Већ крајем 60их креће егзодус народа у "Њемачку" пошто је то тада био најефикаснији метод смањења незапослености у СФРЈ.

И на крају, ја критикујем са разлогом пропалу фабрику која је била социјална установа као и цела губиташка СФРЈ привреда, не и саму производњу трактора. Они нам јесу били потребни али су прављени на катастрофално неисплатив, лош и неодржив начин, што је комунистичка, давно успостављена традиција.
 
Па добро оно што је било је било ал' како сад се извући из гована (с дугим а у сред'ни, ето кол'ко је лоше)
 
Па нећемо се извући из гована јер као што видиш просечан Србин и даље сматра добрим и пожељним нешто што је било, што се показало и што је тек сада у условима када 98% светске привреде функционише по тржишним приниципима - фундемантално погрешно.

Да се вратим на тему пошто је то савршен доказ да се ништа није променило и да је и даље главни циљ, политиканство демагогија великих бројки које ништа не значе.

Наиме, наш драги лидер је потпуно занемарио основну економску, да не кажем, тржишну логику овим пословним подухватом са Мерцедесом и успео је у сваком смислу да уради најгору могућу ствар по фабрику и нас грађане.

1. Уместо са вишедеценијским стратешким партнером с којим је Икарбус имао и у том тренутку и даље има одличну сарадњу жвалави ид**** је зарад предизборне кампање покренуо причу са директним конкурентом постојећем партнеру.

2. Пошто мерцедес наравно нема никакву везу са Икарбусом увалио нам је шасије из прошлог века без иакквих додатних повољности.

3. Пошто у МАН-у ипак не седе дилетанти сад се вероватно и они преипситују да ли ће и даље слати комплетне техничке спецификације свега што им Икарбус затражи а што су до сада драге воље радили.

4. Пошто је мерцедесова шасија из прошлог века драги лидер је декретом наредио да град купи тај предизборни испрдак иако му најблаже речено није био приоритетан.

5. Пошто тај полупроизвод није адекватан за градски превоз пребачен је на приградски.

6. Уместо да се икарбус коначно стабилизује а радници уходају на једном моделу а производња рационализује фабрика је стављена у службу преидзборне кампање и производње која просто нема тржишну оправданост.
 
Ха, ха, ха, ја савршено владам и суштином и темом, а ти пословично горд у свом непознавању чињеница, а богами и правописа.

Као прво, већ сам написао да предратни Војно Технички Завод (ВТЗ) из Крагујевца у државном власништву и Индустрија мотора - акционарско друштво (ИМАД) из Раковице у државном власништу праве камионе по страној лиценци за потребе Војске Краљевине Југославије.

Другу тезу изволи доказати конкретним подацима релевантних институција, у супротном је само испразно извикивање идеолошких парола. Уосталом зашто не прочиташ мој пост још једном, можда би схватио да сам под "преузимање" од стране стратешког партнера подразумевао и промену власничке структуре.

Битно је да истресаш своје тешке фрустрације по форуму, ничим изазван. Уосталом, када већ копаш по прошлости, победа било ког југословенског "устаничког" покрета значила би преузимање органа власти, колективизацију и национализацију. Да си имао у виду оригиналне документе и једних и других не би тако писао како пишеш.

Производи те индустрије су извожени у стотинама хиљада примерака што је јасан показатељ да су компаније биле успешне и профитабилне, а ти само настави да у својој интелектуалној немоћи урлаш и халабучеш, ето ти сада сировог капитализма у коме се као што видимо ништа не производи, па уживај.



Да поновим, поента јесте у овоме..
Пољопривреда је у овој земљи постојала и постојаће без обзира на политичке системе и устрој, а самим тим и потреба за пољопривредним машинама, а увек је боље производити их него увозити, зар не?
 
Gde odoste...

Danas stručnjak od četiri trake, direkt po sred busa...
12112123_10206764479327810_4731589649840817547_n.jpg
 
Ej ovo sam danas video znači strasno liku s motora nije mu nista samo se usto i otreso prašinu
 
Наравно да није боље ако на сваком произведеном трактору правиш астрономски губитак.

Ја сам ти навео историјске чињенице а то су, распад пољопривредне производње, оружане побуне земљорадника и напослетку глад - све 50их. А потом и рецесија 60их као последица управо те насилне индустријализације коју браниш.

3-Medium.png


ПС: "Аргумент" о правопису :laugh:

ПСС: Не знам да ли други поимају колико је поражавајућ и надреалан податак рецесија једне велике европске земље 60их.То је заиста било тешко успети.
 
bgexplorer":1z396pes je napisao(la):
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=10&dd=13&nav_id=1050790

Sad nije dobar Mercedes pa će na prigradske linije....

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Srbija je tako napredna drzava da se zna ko ce biti izabran na tenderu jos pre objavljivanja samog tendera... Sramotno je ovo favorizovanje domace industrije iliti Ikarbusa, ne znam kako uopste smeju da govore tako da ce biti Ikarbus.
 
Аахаха, добар ти "извор".. vaseljenska.com.. :roll:
Место где свакави фрикови могу лупати шта им је воља..
Попут дотичног..
http://www.vaseljenska.com/video/srbija ... ija-video/
Ред економије, ред ванземаљаца.. :lool:

Мислио сам на озбиљне изворе, попут Економског института, или Angus Medisonа, који ће ти потврдити да је Краљевина Југославија била једна од најсиромашнијих држава Европе са озбиљним економским и социјалним проблемима. И да је та држава прошла кроз разне процесе да би осамдесетих била средње развијена држава.

Ти покушаваш то да обориш васељенском? :roll:
Смешно.


Штета што не наведеш податаке о резултатима шпанске индустријализације, односно Бдп после рата, пошто је она била корпоративистичка, каква би била наша да је устоличен други "покрет отпора". Свакако, квалитет кадрова који би били "устоличени" није упоредив, н'о добро.

Не би било лоше да поставиш и статистику Краљевине Југославије у којој је 80 посто становништва престонице гладно, а "пескари" се шире у вилама, док на селу већина ради код газдаша за дневницу од килограм брашна и не може да плати порез који је ЈеРеЗа као умањила, па опет подигла, док о пензионом и здравственом осигурању могу само да сањају.


Дакле, закључак јесте да овде не функционише ни један систем ни идеологија, то је ваљда антрополошки проблем.



Него, ето срећом, отарасисмо се и те "присилне" индустрије, па да видимо од чега ћемо сада као "слободно друштво", да 'простиш.. живети?
 
Vrh