Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Sta ste zapeli sa nisekspresom i atp-om???
Da se razlikuju, pa da se razlikuju?
Ko ne razlikuje Beograd od Panceva i Nisa, ni boja autobusa mu nece pomoci.
Uostalom, kada su prefarbavani u zuto, jel trebalo pricati kako potsecaju na postanske iz svice i austrije? ;)

Uostalom, i Bec ima crvene buseve i tramove, pa shvatimo ovo kao prvu stepenicu ka podizanju nivoa prevoza na njihov nivo ! ;) :D :D
 
Још само недостаје "комуњарска боја" и цело друштванце је ту... :mrgreen: :lool:
 
Мени је црвено-бела боја возног парка ГСП-а увек била асоцијација на Београд. Беч има црвене, али не скроз црвене, већ са беж око прозора :D мада сада додају и штрафту сиву на месту где је нашим жутим аутобусима плава штрафта (предпостављам због бржег прљања тог дела каросерије).

Када су се појавили, жути аутобуси су ми били крајње иритантни и некако немаштовити са оном плавом штрафтом која је само на бочним странама, али не и на предњој и задњој стени возила. Наранџасте Зијаче су тек криминал.

Мада кад мало боље погледам, ја бих око прозора старијих аутобуса који немају лепљена стака додао црну боју, то би некако било елегантније, а беж нека буде кров и у висини ветробранских стакала. Maда бих ја додао још неки детаљ у беж, нрп. браник, или на новијим бусевима попут ИК-218 маску око фарова.
 
Skoro svaki ima uključen :)




Ove dve poslednje slike, 367 je bio parkiran pored, a u 1370 ima i Masel wifi i GSP wifi, pa ko šta voli, oba rade :mrgreen:
 
Ja ne znam za vas, ali ja na koji god se konektujem taj freewifi gsp kaže da internet nije moguć, on se poveže ali sa znakom uzvika na wifi ikonici i nigde ne radi internet...
 
meni je u tramaju radio, i to u prikolici,

imao je jednu crtu, ali je šljakao.
 
kopmania":2arcx0cg je napisao(la):
Ja ne znam za vas, ali ja na koji god se konektujem taj freewifi gsp kaže da internet nije moguć, on se poveže ali sa znakom uzvika na wifi ikonici i nigde ne radi internet...
Isti slucaj i kod mene
 
Meni se dešava da samo u pojedinim trolama mogu da se nakačim na wi-fi , i to lastin , i sve funkcioniše OK , mogu da idem na internet , otvara stranice bez problema. U autobusima sam možda samo na jedan uspeo da se nakačim , ali nisam imao internet.
 
Danas sam naleteo slucajno na gostovanje direktora GSP na Studiju B, i pominjao je neke nove Ikarbuse na MANovoj sasiji. Izgleda da ce se obistiniti tvrdnje o proizvodnji modela IK-112M. Bolje MAN nego Mercedes, zna se ko je broj 1. :D
 
Pa MAN nikako nije No1 u poredjenju sa MB, ali posto su ovo Ikarbusove nadogradnje njihovih sasija, onda to i nema neke veze ;)
 
Rame uz rame su, s obzirom da i jedni i drugi prave odlicne autobuse. Mada je Mercedes imao dosta problema pre par godina kada su se masovno palili autobusi zbog greske. Ali i jedni i drugi su odlicni, po mom misljenju. Medjutim sta Ikarbus izbaci...
 
MAN nikada do sada nije dopustio sebi da povuce 9000 autobusa iz saobracaja zbog fabricke greske, ali Srbin (ne svaki) vise voli Mercedes nego rodjenu zenu. Samo se nadam da ce da budu sa MANovim tablama, kao IK-218M
 
Pravi smer je razvijanje i ispravljanje gresaka na 218M kada je zglob u pitanju
 
mayorlany":1ho1s3nv je napisao(la):
MAN nikada do sada nije dopustio sebi da povuce 9000 autobusa iz saobracaja zbog fabricke greske, ali Srbin (ne svaki) vise voli Mercedes nego rodjenu zenu. Samo se nadam da ce da budu sa MANovim tablama, kao IK-218M

Sta Pricas covece ?
Kako si ti to zakljucio da sam ja "srbin koji voli mercedes vise nego rodjenu zenu"?
:D

Prvo ja sam fan japanskih automobila i tehnike uopste, te bi sasvim apsurdno bilo da mi je 'mecka' san.
Da si rekao Lexus, onda OK ;) :D

MAN je dobar proizvodjac, to stoji, ali u zadnjih 10-15 godina polako gubi tehnolosku trku -zaostaje.

Agregat MAN je solidan i pouzdan, ali manje elastican, i vece potrosnje nego MB.
Takodje, sto se tice pogonskih sklopova, zaostaje za MB.

MB je imao taj zestok peh sa paljenjem Citara to stoji, ali MAN gubi 'utakmicu' cak u Bavarskoj u Minhenu...

@Igor
Mislis na 218N ?
 
Pa u principu oba modela su dobra za razvoj ali onda ne mislim na N nego na A seriju onu manju koja se pokazala jos i najbolje :)
 
А од кога је МАН изгубио трку? :vops:
solaris_urbino_18_m.jpg

За сељаке ће мечка увек бити мечка, а мечка постоји да би се такви сељаци пљачкали :wink:
 
Šta ti tek ispriča?! :D
Po čemu Man zaostaje?
Man agregat u uslovima saobraćaja kod nas izdržao je milione i danas rade mnogi, a ovi sa MB motorima su isečeni godinama unazad. Ostali su konekti, koji su nikakvi, dan danas neki Manovi vuku kao da im je prvi kilometar.

A verujem da je mislio na 218M koji je rađen na Man A24 šasiji, za koji se nadam da će doživeti drugu generaciju! :)
 
А јел толко тешко да направе своју шасију а не туђу али такву да могу делови са разних произвођача да се стављају нпр зглобни систем електрику врата итд
 
Није тешко, задње серије ИК 103 и ИК 206 су пример, па и ИК 218 (серија пре 218М а после 218Н). Мада очигледно је проблем што никако да се направе велике серије, па да се уходају радници у производњи и отклоне недостаци.
 
@beck89
Milione je izdrzao?
Budi precizniji, koliko miliona je u pitanju? ;)
Elem, posto povremeno putujes kao posada, kako volis da kazes, priupitaj gazde koliko im trosi MB, koliko MAN, zatim, koji od njih lakse pali pri uimskim mrazevima i tako dalje i tako dalje...

Konekto je nikakav???
Pa cuj beck, ti jako dobro znas kakvo je odrzavanje u kosmaju.
Ja smatram da su fantasticni i da su imali tretman upola kao japanci... :)

Sto se secenja tice, jako dobro znas da se bus nikada ne sece zbog motora...

Meni je apsurd sto se politickim odlukama Ikarbus vraca 30 godina unazad.

Djilas im je uvalio kosku ekspresnog projektovanja, izrade prototipa i serijske proizvodnje niskopodnog autobusa.
Kiksnuli su. Kako i ne bi.
Sa takvim budzetom, bez prethodnog iskustva u niskopodnim konstrukcijama i u tolikoom vremenskom periodu, kiksnuli bi i veliki proizvodnaci.
Izbacena je 2 generacija, dosta bolja i taman kada je proizvod poceo da 'sazreva' krece po politickoj odluci proizvodnja nadgradnji na uvezene sasije.
Umesto da je od Neobusa, Ikarbusa, Fapa, pa zasto ne i Nibusa, napravljen jedan sistem kao sto je nekada bio Fap-Famos-Sanos-Dubrava, mi smo sve to zapustili, i zadovoljavamo se izradom nadgradnji na (u pitanju LE) neadekvatnoj sasiji.

@Srbo
TESKO JE , kada se ne pita struka vec politika...

Tesko je kada u glavama ljudi prioritet postavimo na izgled, a ne na kvalitet autobusa.

Tesko je kada su prevoznicka preduzeca u dubiozi, jer im drzava kasni sa placanjima, a ucenjuje ih da voze nova vozila.
To rezultuje kupovinom jeftinog otpada iz bivseg istocnog bloka, umesto kupovinom domaceg vozila...
 
Mercedes trosi mnogo vise. U onoj studiji o potrosnji koja je pre godinu-dve sprovedena u GSP-u, konstatovano je da najvecu potrosnju ostvaruju upravo vozila sa MB motorima. Conecto je izuzetan autobus, bolji od ''japanca'', ali generalno je MAN ispred MB, kao sto je i godinama bio. Solaris nije bolji ni od IK-218, a kamoli od Lion's City-ja/
 
Siguran sam da znas da je gotovo cela serija sa mb motorima isecena nakon sto su u njih ubacivani motori mana iz vec rashodovanih. Nije problem za rashod,malo je neisplativo ubacivati treci motor u istu sasiju.
Mogu da ti dajem primere na medjugradu, tu sam zadnjih 6 meseci, ista kategorija vozila meca trosi oko 5l vise, a nacin voznje je slican, ostriji. Man je i startniji i zivahniji, mecka tek kad se razvrti moze da parira.
Sve su to varijante i imena svetske klase, daleko od savrsenih, ali daleko i ispred Ikarbusa.
Nadam se drugoj seriji na Man mehanici i sasiji :)
 
Samo da nabacim, u Kelnu je od 2010 uvedeno 70 MAN buseva (32 solo, 36 zglobna i 2 hibridna) i samo 14 Mercedesa, koji je pre toga bio isključivi izbor. Za prosečnog putnika razlike su neprimetne, ali izgleda da je MAN sada zbog nečega jači igrač u gradu.

640px-K-VB_5000_Deckstein.JPG
 
Solaris nije bolji od ik218, ????? šta reče to jbt... Solaris je 10 generacija ispred ikarbusa po pitanju kvaliteta... PŠosle 2 godine vožnje, solarisu se i dalje nije raspala harmonika. I ona unutrašnja gde se ljudi naslanjaju je kao nova, udji u neki IK bus da vidiš na šta to liči... Od rastrešenosti jedino su točkovi pošto majstori hvataju svaki šaht. Enterijer uopšte nije rastrešen..
 
Neumesno je porediti IK i Solarisa. Solaris može da im daje časove završne obrade, a što se zgloba tiče, radi se o dosta kvalitetnije zglobu, pa nema toliko poskakivanja i savijanja pri rupama, već ga dosta "čvršće" drži. Ali to je ta razlika u ceni. Recimo po pitanju IK218M, on bi mogao donekle da parira sa tim zglobom, sličan je Solarisovom, no opet ostaje ooooogromna razlika u završnoj obradi...
 
Vrh