Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
laki72":9aq404qi je napisao(la):
???

Sta napisa? Ko ti je izvor ovakve `informacije` ?

Фб група ФАП. Ево преписке:
Dobili smo informaciju da je Ikarbus ponudio FAP - u da napravi sasije za "Vucicev Mercedes" ili da posalje svoje radnike da rade za Ikarbus. Jer je Fap ipak Mercedesov pionir.
а онда следи:
Koliko sam saznao posao je odbijen, jer je veliki trosak transporta delova za Priboj, pa ponovo transport za Beograd

direktor":9aq404qi je napisao(la):
Fap pa zar to nije sisaovaj sisu

Изгледа да од СИСУ нема ништа, финци дошли, видели све, одушевили се колико је ФАП већа фирма од СИСУ, добили приступ документацији за Мерцедесову НГ лиценцу, и отишли. Сада се спомиње Татра као нова заинтересована фирма, спомињу се неке наруџбине камионских шасија за Египат за војне камионе, још увек се ништа не зна. Треба приупитати великог вођу који је финце довео као спасиоце ФАП-а.
 
@Dosljak
Hvala na informacijama.

Mislim da je to vise neciji san nego realnost, a svakako nije nesto sto bi FAP-u ista znacilo.
Sklopiti i produziti vec gotove sasije nije ozbiljan posao, isto kao sto se ozbiljan stolar ne bavi sklapanjem namestaja kupljenog u Ikei ili forma ideale...
 
Fap je trebao samo da preseče šasiju na pola i ubaci umetak od nekoliko metara i to je to što je fap trebao da radi . Nikakva sklapanja i gluposti oni nisu trebali da rade ...Ali od toga nema nista a ovo je bilo vise po političkoj liniji da bi se pričalo kako je i fap angažovan na proizvodnji i to je to ....
 
O tome i pricam.
FAP je FABRIKA, ozbiljna fabrika i 'modifikacija 10, 20, 30 sadsija u vidu produzavanja ili skracivanja nije posao za njih, vec za osrednju bravarsku radionicu ;)


Edit:
Jos da dodam sledece.
Fap je bio jedna ozbiljna firma sa odlicnim autobusima. Sta odlicnim? Modeli sa mercedesovim motorima su mozemo slobodno reci bili fantasticni i u to vreme nisu ni malo zaostajali za vecinom evropskih proizvodjaca.
Jedini problem koji se kod njih javljao su bili FAMOS motori koji su billi preslabi i kratkog veka
 
Ali meni je tuzno kada bi cuo na vestima Radnici Fapa uposleni na proizvodnji novog autobusa Ikarbusa a ono doslo njih 5 radnika i zavarili šasije to je tužnooo da nemože biti tužnije
 
Naravno da je tuzno i zalosno.
Isto kao sto je tuzno i zalosno sto se uvoze busevi iz rusije, turske, irana, dok domace fabrike propadaju.

Nasi proizvodjaci se svakako ne mogu takmiciti sa kremom koji cini 5 - 10 proizvodjaca, koji su nosioci razvoja, ali svakako nisu ni autsajderi u celoj prici, jer je dugogodisnje iskustvo, kao i desetine hiljada prodatih vozila iza njih.
Al ne lezi vraze, jedan Solaris iz obicnog karoseriste prerasta u ozbiljnu fabriku, dok nase ozbiljne fabrike nestaju (primer Neobus, Fap, a dobre sanse da imaju takvu sudbinu ima i IK).

Ik je tokom dugih godina sankcija i ratova, uspeo da opstane, uprkos ogromnoj zavisnosti od uvoznih komponenti, ali potplacene rukovodioce i nadobudne politicare, tesko da ce uspeti...

Edit:
Jedan nadobudni im je uvalio da za nesto vise od godinu dana isprojektuju, urade prototip, "testiraju" i izbace seriju potpuno novog, niskopodnog autobusa!

Drugi, (kada su konacno kroz silne greske na serijskim modelima zavrsili ono sto je trebalo na test seriji odraditi, pa otklonili to more problema) im 8 godina kasnije uvaljuje kompletnu MB 'poluniskopodnu' sasiju i da na njoj naprave karoseriju!!!

Koji je veci panj, od njih dvojice?
 
Данас сам видео скроз црвени Ластин ИК-206 без рекламе.
 
dsci5404.jpg

аутобуси.нет
 
Maда ми некако фали боја слонове кости у висини прозора на свим овим поцрвенелим аутобусима. Велики пропуст што је то изостављено у конкурсу.
 
Bilo bi zanimljivo da su stavili veliki beli logo Laste na bok autobusa. Zanima me da li obavezna boja za gradske autobuse znači i zabrana reklama, ili neki poseban standard prilikom postavljanja reklama?
 
5842 sa 83 je u pitanju, a vec je imao crvenu reklamu tako da mu je promena skoro pa neprimetna. Toliko o pricama kako lasta ne ostaje u gradskom...
 
Да ли би било исплативије да се аутобуси прелепе фолијама у новој шеми него да се фарбају?
 
Definitivno bi. I o tome sam razmišljao, ali zašto bi se lepili folijama, kada je nekom namešten posao farbanja. Pa ne mislite valjda da je odluka o uniformnosti boje doneta onako radi hira, ili radi nečije iskrene vizije o Beogradu sa jednobojnim autobusima?! Uostalom, zato sam i pitao da li će reklame ubuduće biti dozvoljene.
Da rezimiram, neko će MNOGO autobusa prefarbati i uzeti ogroman novac, a samim tim i tvorcu ideje o uniformnosti boje ogroman procenat.
Ko danas radi bilo šta zbog vizije, ili nekih nematerijalnih razloga?
Prvo će autobusi biti prefarbani u crveno, a onda će konstantno biti pod najšarenijim reklamama.
Lasta je najjadnija po tom pitanju, oni unapred prodaju Maselu prostor na autobusima za jako male pare (nisam proverio neke navode, pa neću da preciziram jer ne znam tačno) i onda Masel po paprenim cenama izdaje taj prostor koji zakupi za godinu dana. Da, da, za godinu dana, i onda mislite li da će Masel dozvoliti da autobus u bilo kom periodu bude bez reklame?
Dakle, Lasta može opušteno i autobuse bez ikakve farbe da poručuje iz fabrike.
 
Јашта , ако немаш новца за кречење удари само рекламну фолију и решен проблем... :lool:
 
Постоје и аутобуси који возе на линијала које нису 16, 23, 31 или 95, е видиш, они су шарени. Један полазак обави жути, други црвени, а трећи бели. Зашто у свакој промени мораш да видиш нешто негативно? И сам кукаш да је јгп у хаосу, а сад када се малим корацима иде ка неком униформисању ти кукаш како ће неко да заради на фарби.
 
Somi303":2avn3a1f je napisao(la):
Постоје и аутобуси који возе на линијала које нису 16, 23, 31 или 95.
Postoje. Na primer, ovaj sada vozi na liniji 466, što bismo rekli marketinškim jezikom, ni malo atraktivnoj, bat kontiki brate moj.
 
laki72":20wtxzi5 je napisao(la):
P.S. jedva cekam da budu pusteni u saobracaj i da se provozam nekim od njih.

На линији 75 возе већ неко време Аривини Икармецови аутобуси (обојени у сиву боју !). Још се осећа онај мирис новог, све је чисто, ништа изжврљано или оштећено (са сад). Бука мотора је много мања у односу на друге Икарусове аутобусе, а то је заслуга боље изолације моторног простора.
Мало је незгодан улазак на трећа врата, узак је простор и оних неколико степеника под великим углом. Старији људи ће се мало намучити, али .....
Смета доста недостатак попречне шипке код средњих врата, чуди ме да то нису предвидели, доста је не безбедно. Кад је гужва код тих врата не можете се нигде ухватити, једино за неког путника :D , како не би пали у току вожње. Мислим да би и ГСП и остали превозници требало да Икарбусу рекламирају овај сигурносни недостатак.
 
Ikamerc, jednina, jedan je.
A stari ljudi imaju prva i druga vrata za ulazak, tu je bus niskopodan.

Sto se folija tice, koliko folija bi na godisnjem nivou trebalo? Pogotovo u zimskom periodu kojinstize, reklame se brze trose, so radi svoje, lepak + ljudstvo, tesko da bas izadje puno jeftinije....
 
Ja nisam za tu šipku po sredini jer zbog nje unošenje neke kabaste stvari u autobus može da se pretvori u pravu noćnu moru.
 
Vrh