Сва возила јавног градског превоза убудуће ће бити "униформисана", како ГСП тако и приватници. Фарбање возила коштаће од 1.800 до 5.500 европских новчаница
КРОЗ историју дугу 123 године ГСП "Београд" мењао је боје као семафор - црвена, жута, зелена. Сада је поново дошло време за фарбање, а возила градског превоза враћају се изворној - црвеној боји.
- Грађани су гласали да боја аутобуса, трамваја и тролејбуса у граду буде црвена и ми ћемо то прихватити - рекао је градоначелник Синиша Мали.
Директор ГСП "Београд" Жељко Милковић објашњава да се "униформисање" возила првенствено односи на наручена и она која ће се куповати убудуће.
- Префарбавање неће ићи одједном, већ ће 50 нових аутобуса који треба да стигну бити у црвеној боји - каже Милковић. - А остала која имамо у возном парку биће сукцесивно фарбана. Да би сви аутобуси, тролејбуси и трамваји били црвени потребно нам је од шест месеци до годину дана. "Пресвлачење" само једног аутобуса траје пет-шест дана.
ГСП тренутно има скоро 1.300 возила, па од рачунице "боли глава".
- То би нас по возилу коштало до 1.800 евра, док је цена за "Соларисове" аутобусе чак 5.500 евра - тврди Милковић уз напомену да је олакшавајућа околност што су трамваји већ црвени, те да ће уколико се буде фарбало у исту ту боју, моћи да уштеде при набавци.
ВОЗИЛА ИЗ ТУРСКЕ
Предузеће "Банбус", које у возном парку има око 200 возила свих категорија, од чега 80 саобраћа на линијама 24, 52, 56, 58, 310, 406, 513, А1, Е1, Е5, Е6 и Е8 и 860, купило је 22 нископодна соло градска возила из Турске и добило ексклузивно право продаје и сервисирања "АКИА хеш" возила на српском тржишту. Аутобуси ће стићи из Бурсе, првих десет до краја августа, а остали до краја године.
И приватни превозници који се у августу буду јавили на тендер, мораће да задовоље овај критеријум.
- Тек данас је објављено да ће боја градског превоза убудуће бити црвена, а доскоро се причало да би могла да буде и светлоплава - каже Велимир Ковачевић из "Банбуса". - То значи додатне издатке, али да бисмо конкурисали испоштоваћемо одлуку Града. Иначе, већ смо уговорили набавку аутобуса из Турске, и првих седам-осам су већ били у фази фарбања. Први контингент требало је да буде испоручен за 20 дана. Међутим, стопирали смо фарбање док се не донесе коначна одлука о боји, како не бисмо морали да се излажемо додатним трошковима.
ОД ЗЕЛЕНИХ ПА ДО ЖУТО-ПЛАВИХ
Ера зелених возила ГСП кренула је почетком 60-их, када су почели да пристижу први "лејланди", а почетком 70-их постаје доминирајућа. Та зелена фарба је напуштена при набавци зглобних трамваја из Чешке, почетком 80-их и доласком друге серије "санос" аутобуса 1986, када се почела враћати изворна, црвена боја. После 2000. било је покушаја да се уведе жута боја за возила ГСП.
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... e-autobuse