Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 299 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    316
dsc03979.jpg
 
Управо сам пратио #744 на линији 302 који је константно возио 70 км/х!! Претерао је сваку меру, разумем да човек жури, и већини брза вожња одговара, али улетети са 70 у кривину није ни мало пријатно за путнике!
 
Ne radi mu cajger mesecima, ne mogu vozaču ništa. Prijavi, možda oprave cajger.
 
Zanimljivo je da GSP bez obzira na neispravnost tahografa u sopstvenim vozilima najnormalnije poziva vozace na razgovor zbog prekoracenja brzine, pozivajuci se na komande bus plus aparata. Kao prvo, u zakonu o bezbednosti saobracaja samo tahograf se pominje, nikakvi bus plus ili drugi aparati, a kao drugo firma pre nego sto pusti vozilo mora posedovati dokaz da je svaki tahograf bazdiran. Samim tim sami sebi skacu u stomak, zanimljivo bi bilo cuti misljenje direktora, sa pravne strane ko bi odgovarao da dodje do nezgode usled prekoracenja brzine, koje vozac realno ne moze da primeti ukoliko kazaljka stoji na nuli. Cak i da moze da gleda u bus plus aparat, podatci su netacni, nisu u realnom vremenom, podatci kasne i kao takvi ne mogu se uzeti za validne. I diso, ako moze kakve bi kazne firma mogla da snosi?
 
GSP ima zaključen ugovor sa SP "Lasta", čija laboratorija za tahografe vrši baždarenje tahografa, u skladu sa važećim propisima. Od početka primene projekta "Eko vožnje", više se vodi računa o poštovanju dozvoljene brzine kretanja autobusa i u skladu sa tim se sprovode destimulacije vozača i pozivanje na razgovor kod instruktora rada vozača i šefa saobraćaja. I gledajući striktno sa formalne strane, prema unutrašnjim aktima u GSP-u (a svakako i opštim aktima, odnosno važećim propisima koji se odnose na sve učesnike u saobraćaju), vozač je dužan da isključi iz saobraćaja vozilo na kojem je evidentna neispravnost tahografa. Vozač svojim potpisom u putnom nalogu potvrđuje da je vozilo primio bez vidljivih oštećenja i u tehnički ispravnom stanju i to je opšte poznato. Nažalost, problem je sa analognim tahografima jer se opravke ne vrše dinamikom i brzinom koja bi trebala za jednu veću transportnu kompaniju, već dosta sporo i praktično minimalno. Sa digitalnim tahografima na autobusima je druga priča, ali i tu postoje problemi sa nesprovođenjem donetih pravnih akata.

Dalje je problem i u samom MUP-u, čiji inspektori bi trebalo da vrše inspekcijski nadzor. Ali, kontrola se u praksi sprovodi tako što se GSP-u unapred najavi kada će inspektori doći u koji pogon radi kontrole i uglavnom se zatraži u svakom pogonu po 3-4 autobusa sa neispravnim tahografima, da se unapred pripreme za kontrolu kako bi inspektori zapisnički konstatovali da su oni neispravni i da na osnovu toga podnesu zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, koji se uglavnom završavaju na najmanjim kaznama ili ispod zakonskog minimuma. Ostali autobusi se ne pregledaju, barem ne u praksi, odnosno unese se u zapisnik da za vreme kontrole nisu uočene druge nepravilnosti i neispravnosti na vozilima. Zbog toga i ne postoji volja da se bilo šta ozbiljnije uradi oko toga, a ne treba ni izostaviti ni to da je načelnik Odeljenja za saobraćajno-tehničke poslove i prekršajni postupak Uprave saobraćajne policije, koje vrši kontrolu ispravnosti tahografa, suprug izvršne direktorke jednog od saobraćajnih pogona u GSP-u.
 
Sudiju neinteresuje bus plus vec samo tahograf. Vozilo sa neispravnim taho uredajem nebi smjelo da napusti pogon.Sto se tice digitalnih bez kartice takodje nebi smjelo u saobracaj.
 
Pre nego sto dodje do rasporeda, pa do vozaca, taj autobus prolazi pregled, stavlja neko od mehanicara potpis da je vozilo spremno za rad i tek tada nalog za to vozilo moze da ide u raspored i moze da dodje do vozaca. Ako cemo o formalnosti. Koliko znam bazdiranje tahografa se ne radi u Lasti vec u nekoj radnji na autoputu, bar je tako prosle godine bilo. Lasta je nadlezna samo za Solarise posto je ovlasceni serviser Daf vozila.
Koliko znam o projektu eko voznje, tek je zavrsena faza testiranja, a striktno postovanje brzine nece dovesti do smanjenja potrosnje, posto neki modeli imaju tako podesene menjace da u finalnu brzinu prebacuje na nekih 52, 53km/h. Sama procedura eko voznje, nema toliki znacaj na brzini, koliko na tome da nema naglih promena te brzine i da se obrtaji drze u normali.
Da se vratimo na tahografe, najlakse je pripisati sve vozacu, verovatno znas sta bi se desilo kad bi ga kako kazes iskljucio zbog neispravnog tahografa?
 
direktor":1jw6hasv je napisao(la):
Sudiju neinteresuje bus plus vec samo tahograf. Vozilo sa neispravnim taho uredajem nebi smjelo da napusti pogon.Sto se tice digitalnih bez kartice takodje nebi smjelo u saobracaj.
Bas kako sam i mislio, sto se tice digitalnog tahografa, upotrebom kartice samom sebi stavljas omcu oko vrata, jer ti si kriv sto ti kartica ima vise sati od dozvoljenog i samim tim sebi pises prekrsajnu prijavu. Najavili su da ce biti reseno pitanje pauze od pola sata na 4:30h radnog vremena, medjutim od toga nista za sada, samim tim opet si u prekrsaju jer nemas propisanu pauzu.

Sve u svemu, opet previse problema i opet nam daleko stvarnost od realnosti...
 
direktor":2rk9r40m je napisao(la):
Sudiju neinteresuje bus plus vec samo tahograf. Vozilo sa neispravnim taho uredajem nebi smjelo da napusti pogon.Sto se tice digitalnih bez kartice takodje nebi smjelo u saobracaj.
Tačno, ali veliki broj vozača, iako ima izdate kartice za digitalne tahografe, ne koristi ih, niti se ozbiljnije nešto preduzima oko toga. Jedan od razloga za to što se ne insistira da vozači izvršavaju svoju obavezu jeste što usled nedostatka vozača, nekada dolazi do situacije da se vozači na slobodan pozivaju da rade, pa tako dolazi do prekoračenja maksimalno dozvoljenog trajanja za upravljanje motornim vozilom. Upravo iz razloga što MUP ne vrši sistemske i rigorozne kontrole, već samo formalne reda-radi, to će biti još dugo slučaj. I rukovodstvo GSP-a je sa tim jako dobro upoznato, ali im nije prioritet da se bave u ovom trenutku time.

becks89":2rk9r40m je napisao(la):
Pre nego sto dodje do rasporeda, pa do vozaca, taj autobus prolazi pregled, stavlja neko od mehanicara potpis da je vozilo spremno za rad i tek tada nalog za to vozilo moze da ide u raspored i moze da dodje do vozaca. Ako cemo o formalnosti. Koliko znam bazdiranje tahografa se ne radi u Lasti vec u nekoj radnji na autoputu, bar je tako prosle godine bilo. Lasta je nadlezna samo za Solarise posto je ovlasceni serviser Daf vozila.
Koliko znam o projektu eko voznje, tek je zavrsena faza testiranja, a striktno postovanje brzine nece dovesti do smanjenja potrosnje, posto neki modeli imaju tako podesene menjace da u finalnu brzinu prebacuje na nekih 52, 53km/h. Sama procedura eko voznje, nema toliki znacaj na brzini, koliko na tome da nema naglih promena te brzine i da se obrtaji drze u normali.
Da se vratimo na tahografe, najlakse je pripisati sve vozacu, verovatno znas sta bi se desilo kad bi ga kako kazes iskljucio zbog neispravnog tahografa?

Svakako, odgovorno lice u Sektoru održavanja vozila (a to je dežurni poslovođa smene) svojim pečatom i potpisom overava ispravnost vozila na putnom nalogu. Ali, praktično od izlaska vozila iz kruga pogona, to je sve odgovornost vozača i praksa je da se sve što može prebaci na vozača kao da je on glavna i jedina karika u lancu odgovornosti, a ne praktično ona poslednja karika. Što se tiče baždarenja tahografa, inženjeri iz SP "Laste" dolaze u pogone radi pregleda stanja tahografa, mada se tu situacija menja iz godine u godinu, jer se za to raspisuje javna nabavka, pa od toga zavisi koja će firma dobiti posao da radi u narednih godinu dana. Meni ne treba da pričaš o tome "šta bi se desilo kad bi se desilo". Situacija je takva, kakva je. Zna se tačno za svaki autobus koji nedostatak ima na tahografu (impulsiranje, ne radi pisač pređenog puta, neispravne bravice ili uopšte ne radi).
 
Zanimljivo je da im resavanje tog problema nije prioritet, ali im je prioritet da izmedju ostalih problema i zbog toga pozivaju vozace na razgovor. To nije ok?
Sve si u pravu, razuman si covek, upoznat si sa situacijom, narocito mi se dopada ova recenica sve se moze prebaciti na vozaca, koja zapravo opisuje surovost i realnost tog zanata.

Svim članovima zelim srecan Bozic. Mir Boziji - Hristos se rodi :)
 
Срећан божић колеге форумаши!
Не желим човеку да покварим Божић, па ћу само проследити жалбу на мејл, чисто да га опомену јер није пријатно возити се таквим аутобусом.
 
Solaris SESELJKO na liniji 53 iliti GB3058 :D

 
Kako bi tukao za ovo brisanje garaznog broja i displeja, ajao. Bolje da stoji ceo strokav, nego ovakooo....
 
Obaveza je da signalizacija, registarska oznaka i linija budu vidljivi. Po danima kada je znatan minus, nije realno ocekivati da se kompletno vozilo pere, ali je sasvim realno i potrebno da 'signalizacija i identifikacija' bude vidljiva.
 
Tuzno, ali oslikava realne sanse za metro u neko skorije vreme... :(
 
Danas idem iza 89 na 303 uz brdo pred Grocku i ne verujem sta gledam, jadan onaj vozac. Covek se bukvalno tukao sa autobusom, zadnji trap bezi u desno podosta, to izgleda strasno, skroz se ukosi autobus. Dzabe remont i katadiopteri kad on samo sto ne zauzme dve trake dok ide pravo.
 
Ja bih samo jos jednom zeleo da ponovim. Remont je ustvari "remont", sminkanje kanti. Nista drugo, farba, ispravljanje limarije i zamena sedista. Meni se pre mesec dana pokvario " remontovan" bus, cini mi se da je bio 94, zapamtio sam ga po sivo ofarbanim sipkama, za razliku od ostalih.
I sad neupuceni narod kada vidi sjajna, cista vozila, sa izgleda novim sedistima, pomislice da je autobus nov ili pak da je potpuno sredjen. I onda mozda neko plati kartu, poveruje da GSP zaista radi, itd. itd., eto lazne pozitivne slike.
 
Vrh