Čekaj da nam Žika održi predavanje, da se smejemo još malo, pa ćemo ti reći :mrgreen: :lol:laki72":2rvufguz je napisao(la):A buduci da si tako nacitan (i treba pozdravljam to) budi ljubazan pa evo meni kao laiku ali ljubitelju objasni na koji nacin retarder smanjuje potrosnji goriva (jer upravo tako je receno u nekom od prethodnih postova).
Ja ne tvrdim da to nije tako, ali takodje nikada do sad nisam ni cuo da je to tako.
Onda si trebao da citiraš moj post, tek sad sam skontao da si komentar na sliku u citatu dao ispodDorcolski44":wz2avwef je napisao(la):Бекс,
знам то него ме занима шта ће овај М у Космају и још на 408?
Ti mašinski inžinjer ?bazinga":1aql9alc je napisao(la):@Zika
Ne matori, ja sam masinski inzenjer za motorna vozila a ti bi mogao da se dogovoris sa sobom sta pises, jer si za 5 postova okrenuo pricu. Prvo za kickdown prekidac, on i dalje postoji kao sto rekoh, ali se lagano izbacuje iz upotrebe zbog davaca polozaja pedale gasa koji ga zamenjuje, a drugo on vraca u stepen prenosa koja odgovara brzini kretanja a sa maksinalnom snagom motora. Tacka.
A o prici za retarder, da nisi uskoumna zadrta sofercina otisao bi na sajt nekog od proizvodjaca i procitao nesto. Mada sta je Voithov razvojni i opitni centar naspram takve velicine u svetu tehnike kao sto je sofer Zika sa Beobuilda. Evo cujem veceras je sednica upravnog odbora i Voitha i ZFa, prica se o nekim smenama posle ovih tvojih postova punih cinjenica ovde...
becks89":2mfjjkzt je napisao(la):Čekaj da nam Žika održi predavanje, da se smejemo još malo, pa ćemo ti reći :mrgreen: :lol:laki72":2mfjjkzt je napisao(la):A buduci da si tako nacitan (i treba pozdravljam to) budi ljubazan pa evo meni kao laiku ali ljubitelju objasni na koji nacin retarder smanjuje potrosnji goriva (jer upravo tako je receno u nekom od prethodnih postova).
Ja ne tvrdim da to nije tako, ali takodje nikada do sad nisam ni cuo da je to tako.
Šalu na stranu, takođe laički gledano, retarder kao sistem omogućava "prijatnije" stajanje vozila, sama upotreba retardera omogućava da se kočnica što manje koristi, na dužim putovanjima skoro i da se ne koristi, letos sam radio more kao kondukter, znalo se desiti da do granice otprilike i ne pipa kočnicu, retarder je extra stvar za nizbrdice, tipa kao što je silazak sa Rudnika, spust od Zlatibora ka Užicu, spust kroz Kanjon morače i sl. Samim tim, upotrebom retardera nema naglih promena brzine koje utiču na potrošnju goriva, kod automatika je to isto bitno jer naglim kočenjem i smanjivanjem brzine vozilo trza, baca u više obrtaje i samim tim "srče" više goriva. Isto tako vožnjom "gas-patos", tačnije upotrebom kick downa, maksimalnim izvlačenjem snage iz vozila u određenom stepenu prenosa, terate motor da "pije" više, Dakle, njegovom upotrebom održava se izvesni tempo kočenja, samim tim obrtaji se drže u normali, pa motor ne traži više goriva, to je neko moje laičko mišljenje, a sad da čujemo "profesora" Žiku sa svojom filozofijom.
becks89":dkf6lsum je napisao(la):To si u pravu, MAN uvek traži još, jednostavno ne ide da voziš MAN na 1000-1500 obrtaja, prosto te tera da ga razvučeš
Neobusi imaju 310 konja u solo varijanti, pa ga ipak odvaljuje isti takav MAN sa istom konjažom, samo u zglobnoj izvedbi
Što se tiče grada, nije to realno po konjima, puno toga zavisi od menjača i kombinacije menjač motor, šta vredi Ikaru 320 konja na novim IK-112 kad mu menjač udavi sve to i ne vuče nikako
glup razlog samo zato sto se druzi sa vozacima autobusa :twisted:Somi303":2l2p1s99 je napisao(la):нисам у току, зашто је бекс риба?
Pa onda ipak salta u nize stepene prenosaKick down se koristi za snažna ubrzanja i tada se motor nateruje u više obrtaje tj kasnije šalta, a kod među ubrzanja menjač prebacuje u najniži prenos koji odgovara brzini kretanja.
Za retarder i da ne pricam, ja sam napisao da retarder smanjuje potrosnju misleci da njegova upotreba smanjuje potosnju goriva, ne da sama njegova pojava na vozilu sluzi da smanji potrosnju.Putnička vozila recimo Merc sa sedmostepenim menjačem po naglom stiskanju pedale (i pre položaja kick) šalta naniže menjač. Tako je programirana elektronika kako bi se održala dinamika vožnje.
Ja sam naveo podatak koji se odnosi na kamion sa i bez retardera i to je od 5 litara, a svi proizvodjaci (Voith, Alison, ZF) u svojim katalozima navode kao jednu od prednosti smanjenje potrodnje od 1 do 5 %.