Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
A da malo koncentrisaniji budete?
Ovde nije rec o kvalitetu vozila u celini, vec smo pricu poceli o motoru (pogonski agregat).
Neko me pitao po cemu je bolji JTD ili Multijet od Toyotinog D4D?
PA evo ja ko FAN japanaca, prvenstveno Honde i Toyote, moram da priznam da jeste.
1.4 D4D je motor razvijen za evropsko trzistte i odlican je po kvalitetu, ali po performansama zaostaje za Multijetom. Dobra mu je stvar sto ne nosi plivajuci zamajac, ali i sto je ugradjena BOSCH elektronika motora, pa su troskovi odrzavanja umereniji.
Osnovni problem ostalih D4D je Denso elektronika! Ne nije ona loseg kvaliteta, vec je problem sto su japanci preterali sa preciznoscu i smanjenjem dizni. A kod njih za sada nema reparacije. A cena jedne Denso dizne je.... pa kupovina 4 iste sa ugradnjom, na nasem trzistu neretko prevazidje 60-70% vrednosti vozila.
Takodje, sa snagom i elasticnoscu zaostaje i za TDI, kao i MULTIJET motorima.
Znaci, eto ja sam fan toyote, moji su je imali jos od dana kada je na ulici pojava bilo kog japanskog automobila bila prava retkost, poput kise u sahari.
Ali trebamo biti realni.
TDI je u pricipu odlican motor. Svakako najzivahniji, odziv na papucicu gasa je maltene trenutan.
Nazalost, sledeca generacija 2.0 TDI pati od konstrukcione greske. Ona jeste kasnije ispravljena, ali se pre toga mnogo vozila prodalo, a nazalost veliki broj njih je ozbiljno stradao(ostajao bez podmazivanja).
Bilo je u prvim serijama i odredjenih problema sa 2.5TDI motorima, ali oni nisu bili toliko masovni.
E sad , TDi Sa sistemom pumpa dizna je skup sistem. I zato VAG grupa polako odustaje od njega i sve vise zasniva razvoj na CR tehnologiji.
Kod glavne konkurencije, nije bilo toliko "incidentnih" situacija (vezano za motore), u praksi su se dokazali kao motori koji ce 'progutati' i losije gorivo i proci bes posledica.
JTD, MULTIJET i sada MULTIJET 2 su zahvaljujuci tome imala kontinuitet razvoja i kvaliteta. I to su prepoznali i patriotski nastrojeni Nemci. ;)
Jedino se srbi jos kunu u Golf 2 :D

Neko je spomenuo BMW dizel. Da slazem se odlican je, samo BMW je premijum brend, a ovde je bilo reci o regular proizvodima i proizvodjacima i komparaciji sa kamionima i autobusima.

Nego , ajd da se vratimo temi... ;)
Koliko sada trosi Solaris?
Vozaci, javljajte se!!! :D
 
Хонда најбољи аутомобил, па мазда и тојота. Нова шкода и хјундаји/КИА најбоља куповина. ФИАТ најбоља куповина међу половњацима (јефтин и у набавци и за одржавање, једнако добар аутомобил као и сви европски). Половни ауто из ВАГ концерна (укључујући и шкоду) најгора куповина, због нереално високе цене (услед прецењености свега што долази из Немачке - у фирми где радим, БМВ петица (нов) се показао као убедљиво најгори аутомобил, а памтим возни парк од ФИАТ-а темпре; једини је оставио на цедилу, и то не једном, па је брзо и продат).
 
Mozda ne bi bilo lose otvoriti temu o automobilima u relax pa pricu o motorima tamo nastaviti :)

A ovde nastaviti o autobusima. Voleo bih da becks ili neko ko je poznavalac teme odgovori na moje pitanje sa prethodne strane u vezi jacine motora kod buseva i nabavke vozila itd.
 
Када је о томе реч, из угла путника делује да соларис располаже довољним обртним моментом у свим режимима рада и да је боље прилагођен условима саобраћаја у Београду од осталих савремених аутобуса. Примера ради, високоподни "ластини" икари се, пуни путника, на 95-ци муче и док се пењу прилазном рампом на Бранков мост, а Пољак то поједе.
 
Slabiji motor nije uvek i ekonomicniji. Odabirom jaceg motora dobija se zeljeni obrtni moment na nizim obrtajima sto znaci i smanjenje potrosnje. Samim tim sto se motor ne tera do maksimuma produzava mu se i radni vek.
Koliko sam upucen Lastine IK206 imaju nesto slabije motore zato im i potrosnja sa klimom ide u nebo i jako cesto dizu temperaturu.
 
Pravi Moskvič.
Što se tiče JTD, pokazao se u eksplataciji kao najpouzdaniji i sa najmanje troškova. Generalno nisu ni potrošači ulja kao neki u koje se kunu. Dizne, turbina i elektronika pogotovo u našim uslovima pokazala kao vanredno dobra.
Nemojte da zaboravite da ovde kod nas dolaze vozila sa popriličnom kilometražom.
VW je imao dosta problema sa Pd sistemom i uljima, pa kada su uveli CR imali su velikih problema sa pucanjem glava i da ne nastavljam priču sa kondenzom u motorima i lancima koji su pucali. I generalno TDi motori troškare ulje.
Što se tiče DAF-a imali su problema sa jednom serijom motora i tu su zamenjeni o trošku fabrike.
Sanos je sa DAF-ovim motorom išao kao blesav, neverovatno kako brz autobus i pored toga što je bio s ručnim menjačem.
Upoređivati MAN sa skoro 12 000 kubika i novi DAF-ov motor sa 9 200 kubika traži malo prostora.
Becks nacrtaj se kod nekog brda i gledaj.
 
Што је јачина мотора усклађенија са тежином возила, потрошња је мања и возило је "живахније".
 
laki72":ewwi0th9 je napisao(la):
Nego , ajd da se vratimo temi... ;)
Koliko sada trosi Solaris?
Vozaci, javljajte se!!! :D
Ja sam čuo da i dalje biju preko 50l, što je previše za novo vozilo, naš IK-218 je trošio 46-47l sa sve klimom...
Ne znaju ljudi da voze to, mnogo puta mi se znalo desiti da vozač tako daje gas da se bus često lomi i nabija u obrtaja pa se dobijaju oni neprijatni zvuci, takođe malo njih koristi retarder, a to u zavisnosti od menjača može da uzrokuje rast potrošnje pa i preko 6l.

Пантограф":ewwi0th9 je napisao(la):
Када је о томе реч, из угла путника делује да соларис располаже довољним обртним моментом у свим режимима рада и да је боље прилагођен условима саобраћаја у Београду од осталих савремених аутобуса. Примера ради, високоподни "ластини" икари се, пуни путника, на 95-ци муче и док се пењу прилазном рампом на Бранков мост, а Пољак то поједе.
Menjač mu omogućava to, šest brzina u odnosu na 4 daje mnogo bolji izbor u zavisnosti od broja obrtaja. Mada nisam siguran, uzbrdo kroz lj. Bogdana Solaris ne ide preko 30 pun, dok IK-218 ide i do 40, bez obzira na to što ima manje brzina, tako da je to opet neka priča, šta je bolje za grad.

bazinga":ewwi0th9 je napisao(la):
Slabiji motor nije uvek i ekonomicniji. Odabirom jaceg motora dobija se zeljeni obrtni moment na nizim obrtajima sto znaci i smanjenje potrosnje. Samim tim sto se motor ne tera do maksimuma produzava mu se i radni vek.
Koliko sam upucen Lastine IK206 imaju nesto slabije motore zato im i potrosnja sa klimom ide u nebo i jako cesto dizu temperaturu.
Bile su im potrošnje i 100 za 100 sa nekim 206cama :D
Žika":ewwi0th9 je napisao(la):
Upoređivati MAN sa skoro 12 000 kubika i novi DAF-ov motor sa 9 200 kubika traži malo prostora.
Becks nacrtaj se kod nekog brda i gledaj.
Druže, nemoj se dalje brukati, prijateljski savet ;)
 
danas radio 1288 na liniji 76 :shock: :lol:
 
Danas video solo lastu na 18


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
 
poceli solace da salju i na 95 rece mi drug da je video nekog solaca i na 95 ali je zaboravio koji je GB upitanju
 
becks89":3f02r2uh je napisao(la):
laki72":3f02r2uh je napisao(la):
Nego , ajd da se vratimo temi... ;)
Koliko sada trosi Solaris?
Vozaci, javljajte se!!! :D
Ja sam čuo da i dalje biju preko 50l, što je previše za novo vozilo, naš IK-218 je trošio 46-47l sa sve klimom...
Ne znaju ljudi da voze to, mnogo puta mi se znalo desiti da vozač tako daje gas da se bus često lomi i nabija u obrtaja pa se dobijaju oni neprijatni zvuci, takođe malo njih koristi retarder, a to u zavisnosti od menjača može da uzrokuje rast potrošnje pa i preko 6l.

Žika":3f02r2uh je napisao(la):
Upoređivati MAN sa skoro 12 000 kubika i novi DAF-ov motor sa 9 200 kubika traži malo prostora.
Becks nacrtaj se kod nekog brda i gledaj.
Druže, nemoj se dalje brukati, prijateljski savet ;)

Becks , šta diže potrošnju ? Ne korišćenje retardera ?
To što se družiš sa vozačima , ne znači da si vozač i da imaš znanje.
Radna zapremina motora ima veliki uticaj na snagu i obrtni momenat na niskom broju obrtaja, što je značajno za teška vozila koja imaju jako ograničen broj obrtaja. Nije isto 12 000 kubika i 9 200 bez obzira što imaju istu max snagu.
Ne kažu ameri džabe No replacement for displacement.
Priče vozača su jedno a praksa je drugo. Tako da možemo jedan dan da održimo čas prakse.
Što se tiče LJutice Bogdana i sličnih uspona tu Solaris nema šta da traži je mu je isključen kick down i jednostavno menjač kad prešalta na niskom broju obrtaja ugusi mali motorčić.
Igore šta te ineresuje vezano za snage i motore / menjače ?
 
Burazeru, nemoj da ovde pises neke fraze i da mazes oci narodu. Prvo si me nabedjivao za Ik-206, pozivajuci se na neko vozacko iskustvo, da bi na kraju dosli da pricas napamet i da prenosis pricu sto ti je neko rekao.
Porediti MAN i Daf po performansama i moze da uradi samo neko ko ne vidi razliku izmedju vw i Fiata.
Upotreba retardera i voznja bez kick downa moze da ustedi mnogo goriva priuceni vozacu, to nisam smislio ja ili vozaci sa kojima se druzim, to su pokazali testovi i razne analize daleko strucnijih ljudi nego sto smo ti i ja,6-12l na 100km su daleko od zanemarljivE razlike.
Toliko o teoriji i praksi, mozes da mazes oci ljudima koji voze kola i koji nemaju dodira sa teretnjacima, sve je to lepo sto si naucio i sto ti znas, ali pola toga na sta se pozivas ti nisi video u praksi.
Za pocetak idi na neku praksu, kod nekog kamiondzije ili sl. pa uz njega se uci kako idu stvari, od suvoparnih podataka i definicija nemas bas puno koristi ;)
Pozdrav ;)
 
Ne bih rekao da je solarisima iskljucen kick down, jer sam vise puta prisustvovao ''aktivaciji'' istog. Kod mene u kraju ima Borska ulica sa uzbrdicom od nekih 300-400 metara (pravac je) i tu solaris pod punim gasom, dakle na visokom broju obrtaja, ide jedva 40, dok su IK 218 (dok su radili na 59) u srednjem ili niskom rezimu isli 50, pa i vise od toga. Inace svi IK112/218 i IK206 imaju motore od 10.5 litara, a ne 12 ;)
 
je*** mu misa Beck, koliko jos energije treba da potrosimo da bi te naucili kako da komuniciras?
Oladi malo, lakse ;-)
 
laki72":3dgv3vlz je napisao(la):
je*** mu misa Beck, koliko jos energije treba da potrosimo da bi te naucili kako da komuniciras?
Oladi malo, lakse ;-)
Meni je jako zao sto moram da reagujem ovako, ali ovakve izjave vredjaju mi inteligenciju. Kao da te neko nabedjuje da se hleb pravi od cementa, a ne od brasna, i jos ti prica kako je pekar sa iskustvom.

Гага":3dgv3vlz je napisao(la):
dare":3dgv3vlz je napisao(la):
poceli solace da salju i na 95 rece mi drug da je video nekog solaca i na 95 ali je zaboravio koji je GB upitanju
Па Солариси већ одавно раде на 95-ци.
Gaga, izraz 'solac' se koristi za solo vozilo, kolega dare je mislio da su videli solo vozilo na liniji 95 :)
Solarisi imaju neke druge nadimke, j'azavicari', 'poljaci', cuo sam i da ih zovu 'soleksi', mada mi je najupecatljiviji interni nadimak za njih u firmi, 'buljarisi' :D
 
Becks , ti beše imaš položeno za ?
Što se tiče inteligencije, retarderom se ne štedi gorivo / nikad se nije štedelo.
Kick down se koristi za snažna ubrzanja i tada se motor nateruje u više obrtaje tj kasnije šalta, a kod među ubrzanja menjač prebacuje u najniži prenos koji odgovara brzini kretanja.
Što se tiče Solarisa svima je isključen kick taj prekidač nije u funkciji. Pitajte vozače.
 
@ Zika
Uuuu sto volim vas sto vam je vozacka opravdanje i glavni argument u svakoj raspravi. Retarder smanjuje potrosnju gorivo i od 5 do 12 litara, vece ustede se ostvaruju hidraulicnim nego elekticnim. Tvrdja da retarder ne smanjuje potrosnju je ista kao i tvrdnja da je usporavanje vozila samo kocnicom ekonomicnije od usporavanje vozila pomucu motora i kocnice. Za kickdown si se isto izblamirao zesce, nema on nikakve veze sa tim na koliko obrtaja ce menjac promeniti stepen prenosa, to rade drugi davaci, konkretno davac polozaja papuce "gasa". Kickdown prekidac daje komandu TCU da iskristi najnizi moguci stepen u zavisnosti od brzine kretanja i maksimalnog opterecenja motora. Na najnovijim menjacima kickdown je izbacen jer se preko davaca polozaja papuce "gasa" utvrdjuje da li je potrebno smanjiti stepen prenosa.
 
Cekaj bre malo!!!
Nisam vozac busa!
Ne vozim se tako cesto.
Imam teoretsko znanje, koje u praksi ima delimicnu upotvrdu u povremenom pomaganju zetu koji radi u servisu za buseve i teretna vozila.(specijalista za motore i menjace).
Al posto ovde cuh nesto novo, sa cim se do sada nisam sreo, 'zahtevam' objasnjenje.
Nekoliko puta ponavljana teza da "retarder smanjuje potrosnju goriva" mi nije jasna.
Pa molim one koji eto znaju vise od mene da mi objasne na koji nacin kocenje retarderom (ili intarderom) utice na manju potrosnju goriva autobusa ili kamiona???
Hvala
 
Žika":1q8wpkv0 je napisao(la):
Becks , ti beše imaš položeno za ?
Što se tiče inteligencije, retarderom se ne štedi gorivo / nikad se nije štedelo.
Kick down se koristi za snažna ubrzanja i tada se motor nateruje u više obrtaje tj kasnije šalta, a kod među ubrzanja menjač prebacuje u najniži prenos koji odgovara brzini kretanja.
Što se tiče Solarisa svima je isključen kick taj prekidač nije u funkciji. Pitajte vozače.
Za B, sa težnjom da položim za sve kategorije čim ostarim dovoljno :mrgreen:
Ovamo si me optužio da prenosim vozačka iskustva, a ti ni sam ne znaš šta si pisao, već si takođe preneo nečija iskustva, e moj ti.
Ako ti je ovakvo znanje i u vožnji, predlažem ti da uzmeš so, pocepaj i posoli tu tvoju dozvolu i prijatno, pre nego što napraviš neku glupost vodeći se raznim nebuloznim pretpostavkama ;)

stf":1q8wpkv0 je napisao(la):
Beks, stranica 448, da častiš! :)
Jes' da je bivši auto,i da je raspad sada, ali ostao je u lepom sećanju, tura za sve :vops: :vops: :vops:

laki72":1q8wpkv0 je napisao(la):
Cekaj bre malo!!!
Nisam vozac busa!
Ne vozim se tako cesto.
Imam teoretsko znanje, koje u praksi ima delimicnu upotvrdu u povremenom pomaganju zetu koji radi u servisu za buseve i teretna vozila.(specijalista za motore i menjace).
Al posto ovde cuh nesto novo, sa cim se do sada nisam sreo, 'zahtevam' objasnjenje.
Nekoliko puta ponavljana teza da "retarder smanjuje potrosnju goriva" mi nije jasna.
Pa molim one koji eto znaju vise od mene da mi objasne na koji nacin kocenje retarderom (ili intarderom) utice na manju potrosnju goriva autobusa ili kamiona???
Hvala
Pokušaću da ti izvučem nekako prezentaciju koja je bila predstavljena vozačima Lasta u cilju smanjenja potrošnje, jedna od glavnih stavki je bila koliko retarder utiče na smanjenje potrošnje u gradskim uslovima, pominjani su tamo razni sistemi kočenja, funkcionisanje retardera u gradu, koliko kako i šta. To su radili inžinjeri sa saobraćajnog faxa čini mi se, pa da se i ja podsetim.

bazinga":1q8wpkv0 je napisao(la):
@ Zika
Uuuu sto volim vas sto vam je vozacka opravdanje i glavni argument u svakoj raspravi. Retarder smanjuje potrosnju gorivo i od 5 do 12 litara, vece ustede se ostvaruju hidraulicnim nego elekticnim. Tvrdja da retarder ne smanjuje potrosnju je ista kao i tvrdnja da je usporavanje vozila samo kocnicom ekonomicnije od usporavanje vozila pomucu motora i kocnice. Za kickdown si se isto izblamirao zesce, nema on nikakve veze sa tim na koliko obrtaja ce menjac promeniti stepen prenosa, to rade drugi davaci, konkretno davac polozaja papuce "gasa". Kickdown prekidac daje komandu TCU da iskristi najnizi moguci stepen u zavisnosti od brzine kretanja i maksimalnog opterecenja motora. Na najnovijim menjacima kickdown je izbacen jer se preko davaca polozaja papuce "gasa" utvrdjuje da li je potrebno smanjiti stepen prenosa.
Zahvaljujem se na više tehničkom objašnjenju! :)
 
Avanture po Kosmaju se nastavljaju, ovog puta i radnim danima :D
10476352_395881143900423_2890024204793839583_o.jpg
 
Vrh