Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
MilisaV":26vrsxrn je napisao(la):
meni je takođe fascinacija zadržavanje putnika u zoni vrata...

ne znam što se putnici toliko boje sredine....

stf":26vrsxrn je napisao(la):
1. нема ваздуха
2. боје се да неће стићи да изађу

Evo jednog banalnog primera. Ulazim u gradski prevoz sa kolicima , i stajem pored vrata , da se ne bih zavlačio i stvarao još veću gužvu. Ljudi prilikom izlazska i ulaska u vozilo , psuju me što sam stao tamo i onemogućujem ih da uđu / izađu i da da se pomerim ka sredini. Kada se pomerim ka sredini , opet me psuju što sam stao tu , i sad ljudi ne mogu da prođu , jer i ovako je uzan prolaz. A da se sedne , nemaš gde , pa samim tim nemam ni gde da sklonim kolica.
 
solecar":23dpazt5 je napisao(la):
Ovo pod 3 je grozna stvar , ali na moju štetu.

1. Parkiram svoja kola na zemlji gde u u prečniku od 300m nema ni T od trave , a ni ne blokiram prolaz drugima , dobijem kaznu za parkiranje na zelenoj površini , i obaveštenje gde mi se nalazi pokupljeno vozilo
2. Desi mi se peh da mi se polomi šoferšajbna , i ja krenem u servis da zamenim staklo , a u toku vožnje me zaustavi policajac i naplati mi kaznu , zato što ne smem da upravljam sa takvim vozilom
3. Vozim se gradskim prevozom , i u jednom trenutku shvatim da sam zaboravio novčanik sa sve parama i dokumentima (uključujući i bus plus) , i krenem da se vraćam kući , a u mewđuvremenu u prevoz uđe kontrola i počne da mi "jaše" po kičmi zato što se vozim bez karte , zahtevajući da napustim vozilo , iako sam objasnio situaciju

Cigane niko ne dira zato što se voze bez karte , zato što "tera" ono njihovo čudo koje ide dva na sat , i koje ne ispunjava nijedan tehnički uslov da bi mogao da bude pušten u saobraćaj , niti ga kažnjavaju za nepropisno zaustavljanje ...

Ukoliko kojim slučajem ne budete videli moje postove nekoliko dana , to će biti zbog ovoga:

Вучићев режим вратио у живот вербални деликт! Ухапшена Весна Веизовић због два текста у којима критикује превелике привилегије Цигана у Србији!

izvor: http://www.srbijadanas.net/vucicev-rezi ... u-srbiji/#
 
becks89":1qq99305 je napisao(la):
Žika":1qq99305 je napisao(la):
Becks , daj pojasni mi ovo za Fiat i VW.
Ako tebi treba da se pojašnjava razlika između Fiata i VW, onda burazeru tebi mnogo više stvari u životu nisu najjasnije...

Zamoliću ponovo.
Koji ne valja ?
 
Meni se čini da mu je glupo da kaže da ne valja onaj auto koji vozi Žika , jer zna da će odmah da ga prozivaju kako daje takav odgovor samo da bi zadržao 100% učinak. :)
 
Ako nekima treba objašnjavati razliku između ove dve stvari, to je samo po sebi dovoljna dijagnoza i čisto sumnjam da će bilo kakvo pojašnjavanje biti od neke koristi. Ne patim od brednova ili težnje da se dokazujem za nešto što nisam, jednostavno ne mogu da razumem čoveka koji ima pare i ide da uzme neki Fiat, Kiu, Hyundai ili tako neko vozilo, jednostavno ne mogu da shvatim takve ljude, što ne znači da sam u pravu, možda svi ti proizvođači i prave kvalitetne automobile, ali zna se šta je klasa u svetu automobila ;)

@Laki da nisi i ti neki Fiat fan pa si se našao uvređenim?

@Solecar, ne priliči da pljuješ po bilo čemu što je neko stekao, on ga je kupio, njemu je verovatno dobar, lično nemam neki stav oko Forda zato ništa i nisam iskomentarisao.
Što se tiče prozivki, pa k'o da vama treba razlog da me prozivate, ne moram ja ni da budem ovde na forumu da bi me pojedinci pominjali, valjda si to do sada već primetio. Nemoj da se brineš za moj učinak, ne patim ja od toga, ne živim ja od skupljanja "lajkova" po forumima, niti od pohvala ;) Mnogo su mi draže neke "pobede" za koje ne zna mnogo ljudi, koje su izdejstvovane isto tako neprimetno...
Pozdravljam vas ;)
 
Da se vratimo temi...
10834036_766790976689665_1088535784_n_zpsa8561f1d.jpg


DSC_5218_zps7c7aeb89.jpg


DSC_5203_zps617370bf.jpg


DSC_5211_zps8abca849.jpg
 
@Ne Beck, nego ne volim da stvari ostavimo ne dorecenim.
Za tvoju znatizelju ;) 'fan' sam japanskih proizvodjaca. Fiat, ima zena, prevozvno sredstvo... Motor multijet, ili prethodnik JTD?
Vrh vrhova sinko!
TDI, je umro, nisu ti javili? ;-)
Ok, nije nestao kao oznaka na zadnjem delu auta, ali tehnologija pumpa-dizna je napustena od VW koji sad takodje ugradjuje komon rejl motore.
Znas ko je prvi napravio komon rejl koji danas svi koriste kod dizel motora? ;) :D

No, to su sve igracke, 'motorcici'
E sad da se vratimo na izvoriste ove price, a to je MAN - DAF.
Da dodamo u tu pricu i VOLVO.
MAN nazalost vec desetak godina tehnoloski posustaje. Kvalitet je naravno vrhunski, mozda i medju par najboljih, ali tehnoloska zastarelost je dovela do toga da recimo ova druga dva pomenuta motora sa istom snagom trose skoro 10l manje Eurodizela na 100km.
E sad ti vidi ako jedan truck ili bus neke firme svaki dan predje (minimum) 500-800km, pa pomnozi to sa brojem radnih dana u godini. Priznaces, ako za istu relaciju neko po vozilu bez gubitka performansi, pouzdanosti i udobnosti ustedi dnevno 100EUR, mesecno 3000, a godisnje 36000EUR, svakako ce izabrati takav motor. Cak i da je kvalitet mnogo slabiji nego kod MAN-a ili MB (sto nije slucaj), ovolika usteda ostavlja veliki luft u poslovanju i prednost u odnosu na konkurenciju koja u vozilima za pogon imaju vece 'troskadzije'.

Upravo zato mi je i sporna potrosnja Solarisa koja je u prvo vreme prijavljivana kao visoka.
Nadam se da je do sada taj problem resen.
 
Ja preferiram nemce, pre bih vozio Golfa 2, nego bilo kog Fiata, ali dobro nebitno, nije to bila tema priče.

Što se tiče DAF-Man komparacije, ajmo ovako.
Bez gubitka performansi i nije baš, niko ne vuče kao MAN, uporedi u gradu Japance kad su bili novi i Solarise recimo, ili uporedi Bove na Daf mehanici, ili ranije Dafove Smith, ili Berkhofe kasnije, sa recimo Man Top Coach verzijama, znaš kad Daf može da povuče kao Man? Nikad!
Spletom srećnih okolnosti imao sam priliku da sednem za volan i jednog i drugog, Berkof sa 480hp i 4+4 menjačom i Man Top Coach 3osovinac, (nisam siguran mislim da je 520hp), takođe 4+4menjač, znaš koja je razlika u startu, kao da porediš Fiću i BMW recimo. Međutim, sa druge tačke gledišta svi ti Daf motori su prelazili i po 3.000.000 km, a neki i dalje rade uz manje popravke. Dok Man, retko koji može da pregura preko 1.500.000 bez ozbiljnijih radova, potrošnja je možda manja za nekih 5-8l, u zavisnosti od načina vožnje, ali kao što i sam kažeš i ti par litara na nekoj većoj km su značajni. Pa ko šta voli, potrošnja ili performanse ;)
Ako ćemo po gradskim modelima, Daf motori ne mogu da prismrde po performansama Manu, ali to dosta zavisi i od menjača, pa mi je ovo sa šaltačima verodostojniji dokaz :D
 
Јуче сам видео гб 740.Таблице су му излизане(или задња).Гб је избледео нисам имао мобилни да сликам :(
 
Pitanje iz ugla korisnika javnog prevoza.

Koliko je zaista vozacima bitna ta jacina i startnost u gradskoj voznji. Iz moje perspektive bih gledao svakako da uzmem ekonomicniji autobus jel bi grad u tom slucaju uspeo malo da smanji troskove za gorivo. Verovatno postoje zahtevnije linije i sa punim busom mozda i zahteva neku jacinu ali zar nije moguce prerasporediti jace buseve na te linije a ove da kazemo slabije a ekonomicnije ostaviti na manje problematicnim linijama
 
DAF 310ks ima 1275 Nm obrtnog momenta, MAN 310ks ima 1600 Nm obrtnog momenta, toliko o performansama ;)
DAF motori iz Solarisa su mi poznati iz Sanosa S-213, samo sto su u Sanosima bili Euro 3. Motor dobro vuce, cak odlicno (doduse, bus nije bio zglobni), ALI u niskim obrtajima (1000-1500 obrtaja) vuca nikakva, tek od 2000 povuce '''ljudski''. Na liniji 50 su ostvarivali prosecnu potrosnju od 50 litara na 100km. Sto se MANa tice, manju kilometrazu do remonta moze da zahvali verovatno nacinu voznje, jer MAN te prosto tera da ga gazis (Kamion sam ucio da vozim na MANu, i presao zavidnu kilometrazu s MAN kamionima), a po performansama jedino Volvo moze da se meri s njim (sa adekvatnim menjacem, a ne onim ekosr*njem sto Neobusi imaju). :D
 
To si u pravu, MAN uvek traži još, jednostavno ne ide da voziš MAN na 1000-1500 obrtaja, prosto te tera da ga razvučeš ;) :D
Neobusi imaju 310 konja u solo varijanti, pa ga ipak odvaljuje isti takav MAN sa istom konjažom, samo u zglobnoj izvedbi :D
Što se tiče grada, nije to realno po konjima, puno toga zavisi od menjača i kombinacije menjač motor, šta vredi Ikaru 320 konja na novim IK-112 kad mu menjač udavi sve to i ne vuče nikako :D
 
becks89":frypwoh0 je napisao(la):
Ja preferiram nemce, pre bih vozio Golfa 2, nego bilo kog Fiata, ali dobro nebitno, nije to bila tema priče.

E tu si sebi udario dijagnozu.
Što se tiče motora vagen teško da može da prismrdi Fiat-u. Naročito izraženo kod JTD ili Multijet motora. Tu ih Fiat šiba u pogledu kvaliteta , trajnosti i svega ostalog.
Možemo da se prebacimo i na teži teren. Zapostavljen Iveco Stralis i njegovi Cursor motori. Ide ko blesav, malo troši i dugo traje. Na brdu ostavlje sve nemce.
Naravno ljudi sa dijagnozama imaju usko gledanje na neke stvari.
Izađi iz Laste i Beograda ima puno toga da se vidi i nauči.
 
E zaista, sto rece Iveco je cudo sta radi i to ne od juce, vec odavno.
A konstrukcije motora? 3 generacije ispred MB i MAN-a

@Beck
Pa naravno da je menjac izuzetno bitan, koliko i motor.
Dzaba ti obrtni moment na radilici, ako ga lose preneses na tockove, jer ipak oni pokrecu vozilo.
U gradskom prevozu, gde na kratkim rastojanjima imas stajalista, imas potrebu za kracim menjacem a max brzina ti je u drugom planu, dok je van grada upravo suprotno.
E sad, kad spomenusmo neobus, ikarbus i sve male proizvodjace, oni neretko ne upare dobro ova dva sklopa, pa imaju losije rezultate od konkurencije.
Solaris, ne spada u tu grupu 'malih' proizvodjaca, ali ipak nesto tu ne stima, bar gledajuci po potrosnji.
Osim ako se u medjuvremenu nesto nije promenilo.
 
@ svi vi u fazonu JTD je strava
Da li ste vi ljudi realni? Samo jedno pitanje za sve vlasnike JTD motora, koliko ste senzora bregaste i radilice promenili u poslednjih 2 godine?
 
Senzora?
Pa rodjak, kad kupis Bosch (koji i jeste u originalu na JTD ili Multijet) neces menjati ni jedam u 5 godina.
Inace posto nas narod voli da uzme 'no name' (optimal i slicno) onda je druga prica. A inace osim spoljnog izgleda identican je davac i na tdi motoru i istog proizvodjaca.
Al da ti odgovorim konkretno. Zenin multijet, za 5,5 godina i 92.000km...
Cek da prebrojim... gle ni jedan :D
 
bazinga":28c8zh6i je napisao(la):
@ svi vi u fazonu JTD je strava
Da li ste vi ljudi realni? Samo jedno pitanje za sve vlasnike JTD motora, koliko ste senzora bregaste i radilice promenili u poslednjih 2 godine?
@Базинга,
Фијатов дизел мотор Мултиџет ЈТД од 1.9 литара је најбољи дизел мотор на свету. Неколико пута је у размаку од 2002. до 2009. добијао награду "Интернационални мотор године". Тај мотор се уграђује, и уграђивао се, у све аутомобиле групације Фијат, Алфа, Ланчија, а такође и ГМ-а (Саб, Опел). Чак je једно време и групација ПСА (Пежо-Цитроен) уграђивала овај дизел мотор у нека од својих возила, иако и они имају своје јако добре ХДИ моторе, који су исто много бољи него дизел мотори од Фолксвагена.

Нисам љубитељ аутомобила са дизел мотором, али скидам капу овом Фијатовом мотору, а имао сам прилике да га тестирам и испробам на апсолутно свим Сабовим аутомобилима. Овај мотор код три различите марке аутомобила, а из исте некадашње групације возила (ГМ) имају различите техничке карактеристике, посебно обртни моменат.
Овај дизел мотор ЈТД од 1.9 литара код Фијатових возила има обртни моменат од 305 Њутнметара, код некадашње Опел Вектре 1.9 ЦДТИ има 315 Нм, а код бившег Саба 9-3 1.9 ТиД има чак 320 Нм. Све се то лепо одражава на еластичност и перформансе самог мотора.

Мој син је имао Алфу 156, 2002. годиште, са овим мотором и прешла је 230000 км (толико је било на сату кад је продао сад у септембру), без икаквих проблема, мотор никад отваран.

Да се разумемо, нису лоши ни Фолксвагенови дизел мотори, али.....
 
Sad mi je jasno sto ste cudan narod pa sve ljubitelj do ljubitelja fiata, dovoljno je izaci na ulicu i za par sati ce vam biti jasno zasto kazem da je dijagnoza, ako volis i vozis Fiat.
Ziko, majke ti, Iveko ostavlja Mana u brdima? U kom SF filmu?
Nemoj dalje da se blamiras, trebao si da ostanes na tome da vozis Forda ;)

@ostali, nemojte me zasmejavati sa tim o Fiatu, vozaci Fiata su u 70% slucajeva prethodno imali Juga, dakle evoluirali su i sad su u fazonu, vau kakav napredak. Porediti VW, pa i tu dvojku koje su gurale po dvadesetak godina rada bez vecih kvarova i nekog Fiata koji nakon 10tak godina moze da se tera na otpad je meni komicno.
Sedite ljudi provozajte neki VW, BMW, pa i Opel pa inda pisite kako je Fiat naj auto...
 
Ja vozim VW polo 2008 godiššte evo već 5-6 godina, bez i jednog kvara i problema
 
ma zastava 101 je najbolja :shock: :laugh:
 
@ laki
Izvini, nije senzor radilice, nego davac polozaja kolenastog vratula? jel sad u redu? Da li mislis da je na nasem trzistu i jedan deo pribliznog kvaliteta kao za zapadnu Evropu bio to Bosch Optimal ili Magneti Marelli koji se fabricki stavljao u Fiat automobile?

Po cemu je JTD bolji recimo od Hdi motora, ili BMW D motora ili TDI ili Tojotinih D4D?
Zato sto je prvi uveo common rail? Nije, prvi je upario commonrail sa elektronskom kontrolnom jedinicom.
2.0 TDi jeste imao neke nesrecne serije, najvise u Skodi Superb, ali je taj motor daleko od loseg. U danasnje vreme kada svi dizeli gaze dosta preko 500000 km bez vecih kvarova, glupo je izdvajati jedan kao najbolji. Kod nas je to postalo pravilo da je JTD najbolji zato sto ljudi zele da kupe za 3000E Passata iz 2006 i da taj auto bude u salonskom stanju.
Ja ne zelim ovde bilo koga da ubedim da je JTD los motor, niti to smatram, ali smatram da je krajnje uskoumno uzdizanje JTD u nebo i uporedo pricati kojekakve gluposti o TDI motorima. U familiji imamo svasta, Opel Renault Citroen VW Fiat, i svi su uz redovno odrzavanje vrlo pouzdani motori, jedina razlika je u zavrsnoj obradi samog vozila. Udjite u bilo koji recimo Audi A4, Citroen C5 i Fiat Stilo pribliznog godista i priblizne kilometraze, razliku u kvalitetu vozla cete odmah primetiti, ako ste iole objektivni.
Oko ove price o MAN motorima, 2013 Neoplan Cityliner je testiran u prigradskoj eksploataciji i na 1200km testa prosecno je trosio 18,9l na 100 Km.
 
JTD 1.9 je odličan motor. Ali uvek bi pre uzeo VW ili Forda. Ako pričamo o dizel automobilima. Eto toliko, ubismo autobuse.
 
Vrh