@Ne Beck, nego ne volim da stvari ostavimo ne dorecenim.
Za tvoju znatizelju
'fan' sam japanskih proizvodjaca. Fiat, ima zena, prevozvno sredstvo... Motor multijet, ili prethodnik JTD?
Vrh vrhova sinko!
TDI, je umro, nisu ti javili? ;-)
Ok, nije nestao kao oznaka na zadnjem delu auta, ali tehnologija pumpa-dizna je napustena od VW koji sad takodje ugradjuje komon rejl motore.
Znas ko je prvi napravio komon rejl koji danas svi koriste kod dizel motora?
No, to su sve igracke, 'motorcici'
E sad da se vratimo na izvoriste ove price, a to je MAN - DAF.
Da dodamo u tu pricu i VOLVO.
MAN nazalost vec desetak godina tehnoloski posustaje. Kvalitet je naravno vrhunski, mozda i medju par najboljih, ali tehnoloska zastarelost je dovela do toga da recimo ova druga dva pomenuta motora sa istom snagom trose skoro 10l manje Eurodizela na 100km.
E sad ti vidi ako jedan truck ili bus neke firme svaki dan predje (minimum) 500-800km, pa pomnozi to sa brojem radnih dana u godini. Priznaces, ako za istu relaciju neko po vozilu bez gubitka performansi, pouzdanosti i udobnosti ustedi dnevno 100EUR, mesecno 3000, a godisnje 36000EUR, svakako ce izabrati takav motor. Cak i da je kvalitet mnogo slabiji nego kod MAN-a ili MB (sto nije slucaj), ovolika usteda ostavlja veliki luft u poslovanju i prednost u odnosu na konkurenciju koja u vozilima za pogon imaju vece 'troskadzije'.
Upravo zato mi je i sporna potrosnja Solarisa koja je u prvo vreme prijavljivana kao visoka.
Nadam se da je do sada taj problem resen.