Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 258 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    271
spatiotecte":2mxv2cs7 je napisao(la):
Odvratni su ovi IK 206, tehnoloski i istetski su u zaostatku 20 godina.
Ukusi su različiti, na osnovu čega si izneo ovakvu besmislicu?

Cuburac93":2mxv2cs7 je napisao(la):
Pročitah negde da lasta kupuje nove IK 206. Pa majka mu stara daj bre neka vise kupe niskopodni, za potrebe prevoza u beogradu dosta mi je bre da se petram vise. Eto Arriva kupuje 10 niskopodnih za gradski prevoz u beogradu a lasta ko da inat tera pa samo kupuje 206-ce!!!!
Arriva kupuje IK-Mercedese koji nisu niskopodni! Pitam se samo u čemu ste se do juče vozili, kad vam odjednom sve sa stepenikom predstavlja problem. Imaš 20 godina i ne možeš da se pentraš, šta li tek oni od 40 onda misle ne mogu da zamislim...
 
becks89":1hkp3hkl je napisao(la):
spatiotecte":1hkp3hkl je napisao(la):
Odvratni su ovi IK 206, tehnoloski i istetski su u zaostatku 20 godina.
Ukusi su različiti, na osnovu čega si izneo ovakvu besmislicu?

Pa ajde ovako IK206 estetski nije moderan, zar ne? to je vozilo koje je pocelo da se proizvodi pre vise od 10 godina a dizajn mu se nije nesto menjao, kockast je i zdepast, nije skladan.

A tehnicki, kao sto je Zika rekao, IK 206 je samo evolucija IK 161.
 
Navedi mi po čemu je zaostao, nemoj da mi pričaj šta je neko drugi rekao.
Drugo, dodirnih tačaka sa IK-161 nema, ako izuzmemo da im je proizvođač isti.
Meni je dizajn zanimljiv, naročito poslednje serije, po meni moderan i po meni sasvim pristojan i zanimljiv, ništa svemirski i napadno, ne znam šta je tebi lepo, verovatn ovaj novi Solaris koji više liči na prevozno sredstvo koje se koristilo za snimanje ratova zvezda nego na vozilo koje se koristi u javno prevozu.
Zamolio bih te da argumentuješ čime to zaostaje 20 godina, kao što bih zamolio i Žiku da mi argumentuje po čemu je ovo evolucija IK-161.
 
Kao prvo visokopodan je sto je u 2014tu nezamisljivo da i dalje kupujemo takve autobuse gde moras da se penjes 3 stepenika.
Visokopodno resenje odmah oblikuje autobus time sto ga stvara visim takodje uzim ako gledamo njegovu globalnu siluetu spreda. Meni je recimo toliko visok autobus estetski neskladan.

Drugo tek su na njegovim novijim serijama izbacili one gumene kedere oko stakala i ubacili ove novije (sto ga je, moram priznati upristojilo jer tako izgleda modernije.)
Ove novije prednje maske sto su mu dodali su one iz N serije tako da ni to nije njegovo.

Kad sam rekao da je evolucija IK161, nisam rekao da je tehnoloski na nivo-u IK161, zapravo on je u stvari evolucija IK 201 koji se proizveo od 1993 do 2006 (ako se secas onih prvih serija sa floridinim farovima i drugacijom prednjom maskom)
Jer on preuzima istu njegovu konstrukciju samo sa novijim elementima, ali u sustini to je taj autobus.

Zato kazem da je tehnoloski i istetski star 20 godina sto zapravo i jeste.
 
Kao prvo, IK-206 je srednjepodan autobus, kao drugo razlika između IK-218 i IK-206 je svega nekih dvadesetak cm, dakle samo je vizuelno gabaritniji i viši. Niskopodno vozilo ima svojih prednosti, ali isto tako ima i svojih mana, srednjepodno vozilo ima mnogo veću udobnost i komfor od niskopodnjaka, takođe duži je vek trajanja itd, da ne širim mnogo priču.

U ovoj izvedbi po sajtu još nijedan IK-206 nije urađen, svi su rađeni sa starom maskom koja je nadogradnja kao što kažeš IK-201 iz 2006. godine.
Tehnološki nije nastavak ni serije iz IK-201(2006), zapravo je estetski njegov naslednik, tehnološki nemaju puno veze, šasija je drugačija, motor je na drugom mestu, hladnjak, drugačije performanse, bukvalno sve.
I samo bih te ispravio te prve serije su nosile oznaku IK-201L, bili si prototipovi, a mislim da proizvodnja IK-201 kreće 1996. godine ;)
Ja se sa ovom tvojom konstatacijom ne slažem, ali dobro svako ima pravo na mišljenje. Što se mene tiče za nas, bolje vozilo za gradski prevoz iz ugla vozača i većine putnika nije potrebno, ima sve što bi trebalo da ima i samo da se održava kako treba, kao npr. u Lastri Lazarevac i ta vozila su pun pogodak! :)
Pozdrav!
 
IK206 osim prednje stene i instrument table nikakvih dodirnih tacaka nema sa IK201 koji opet sa IK161/166 takodje dodirnih tacaka nema. Lasta se opredeljuje za srednjepodna vozila zato sto po isteku 4. ili 5. godine ta vozila salje na prigradske linije a tu niskopodnim vozilima nije mesto. Kako smo jako siromasna zemlja ovo prebacivanje vozila je donekle i logicna stvar, ne mislim da je pravedno da se u drugim gradovima ljudi voze koriscenim vozilima ali od Sanosa iz 1990 godine su svakako bolje i konfornije.
 
da li vozači 48 imaju tal sa taksistima? Večeras se ostvaruje tek svaki drugi polazak a i čujem da je svake subote uveče ista situacoja?
 
bazinga":3b5zmu61 je napisao(la):
IK206 osim prednje stene i instrument table nikakvih dodirnih tacaka nema sa IK201 koji opet sa IK161/166 takodje dodirnih tacaka nema.

Dobro tehnicki svakako nema (a moje zapazanje je bilo na to da je tehnicki IK206 prevazidjeno vozilo) ali estetski je to vise manje jedan isti autobus koji gledamo vec 20 godina na ulicama Beograda.
 
Svi ti Ikarusi su odavno prevaziđeni. Poskidaj oplate pa ćeš videti celu priču.
Bio sam u fabrici par puta i sam proces proizvodnje je neozbiljan. A to se najbolje vidi što na putu od fabrike do Beograda pogube pola delova.
Sam enterijer, izolacija i sve ostalo nije mrdnulo pola veka.
Vešanje je pretrpelo modifikaciju što su izbacili bočno jastuke (201 pa ti u krivinama ulivao strah u kosti), stavili stabilizatore i umesto poprečene i uzdužne tzv cug štangle stavili V cugove. Vozilo ide na sve strane, neverovatno koliko je neupravljivo.
Koliko ih god voleli i gde god da stavili motor to su ipak prevaziđena vozila.

Malo savremenije tehnike
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yUlu9bJhsoM[/youtube]
 
@ Spacio
To vozilo treba 5 godina da bude gradsko a zatim ko zna jos koliko prigadsko, tako da je srednjepodni koncept vrlo prihvatljiv, narocito kada se uzme u obzir stanje nasih oranja od ulica.
@ Zika
Ti si bese vozac u GSP-u?
 
Ziko, a i ostali, ja i dalje ne dobih konkretan odgovor.
Nemoj da mi se frljate dizajnom, dopadljivoscu, pa ni kvalitetom izrade.
Ovde je spominjana TEHNOLOSKA zastarelost, pa sam zbog toga pitao da mi objasnite na sta konkretno mislite.
I ako vec pricamo o 'Tehnolosko' napredim tehnologijama, nemojte mi podmetati MB propagandne spotove!
Ako ni zbog cega drugog, onda zato sto su ih mnogi pretekli po tehnoloskim resenjima i inovacijama.
I jos jedno zapazanje sa ovog promo spota, kad je vec tu. Jeste li videli cifru u gornjem desnom uglu?
Ona bese oznacava koliko se za takvo vozilo treba isprsiti?
I sad lasta ili ariva treba da daju toliku lovu da bi vozili putnike koji ne placaju u gradovima koji duguju subvencije za prevoz, po ulicama i putevima koji su puni rupa???
Oce, ma vazi, samo zato sto se nama Ikarbus ne svidja...
 
IK 206 se već 8 godina pravi.Izgleda da je izgledom zastareo.Bolje je izgledao 201(ali pre 2000.) :bash:
 
spatiotecte":1i888lre je napisao(la):
Dobro tehnicki svakako nema (a moje zapazanje je bilo na to da je tehnicki IK206 prevazidjeno vozilo) ali estetski je to vise manje jedan isti autobus koji gledamo vec 20 godina na ulicama Beograda.
Ko ga je prevazišao, po čemu ga je prevazišao, pričaš uopšteno i previše opširno. Isto kao da sam rekao burek u Beogradu je prevaziđen i zastareo. Reci lepo, zaostaju po pitanju šasije, jer je tu i tu bolja, po pitanju menjača jer je tamo i tamo bolje rešeno!
tragac":1i888lre je napisao(la):
da li vozači 48 imaju tal sa taksistima? Večeras se ostvaruje tek svaki drugi polazak a i čujem da je svake subote uveče ista situacoja?
Nema nikakvog dila, jednostavno nema dovoljno vozila, nabijena turaža i eto, pravi se interval od po pola sata i više...

spatiotecte":1i888lre je napisao(la):
Dobro tehnicki svakako nema (a moje zapazanje je bilo na to da je tehnicki IK206 prevazidjeno vozilo) ali estetski je to vise manje jedan isti autobus koji gledamo vec 20 godina na ulicama Beograda.
n_foto_0908_srb-gsp-belgrad-1154.jpg

SS855512.jpg

Ako tebi ovo deluje isto, onda si u pravu. Kao što rekoh estetika zavisi od čoveka do čoveka, međutim ja više volim jednostavnija rešenja i jednostavnost kod dizajna, tako da je vrlo verovatno da se zbog toga ne slažemo. Opet bih voleo da mi kažeš zbog toga i toga smatram da je zaostao i da nije savremen(npr. prednja, zadnja maska ili tako nešto) jer je ovo tvoje tumačenje preopširno ;)
Dorcolski44":1i888lre je napisao(la):
IK 206 se već 8 godina pravi.Izgleda da je izgledom zastareo.Bolje je izgledao 201(ali pre 2000.) :bash:
Tačnije pravi se serijski od 2008, prototip je valjda bio 2006. na Beotrucku, ne nađoh bolju sliku, a za ovu znam da sigurno neće smetati :) :D
45521-beotruck2006_09.jpg


Žika":1i888lre je napisao(la):
Svi ti Ikarusi su odavno prevaziđeni. Poskidaj oplate pa ćeš videti celu priču.
Bio sam u fabrici par puta i sam proces proizvodnje je neozbiljan. A to se najbolje vidi što na putu od fabrike do Beograda pogube pola delova.
Sam enterijer, izolacija i sve ostalo nije mrdnulo pola veka.
Vešanje je pretrpelo modifikaciju što su izbacili bočno jastuke (201 pa ti u krivinama ulivao strah u kosti), stavili stabilizatore i umesto poprečene i uzdužne tzv cug štangle stavili V cugove. Vozilo ide na sve strane, neverovatno koliko je neupravljivo.
Koliko ih god voleli i gde god da stavili motor to su ipak prevaziđena vozila.
Ti Ikarusi su pregurali i prevezli što neće nijedan bus više, ne Ikarbusov nego bilo čiji, to samo što na vodu nije išlo devedesetih, na "ložaka" su ih čak vozili kako sam čuo... Tako da je neumesno porediti njihov kvalitet, oni su prevozili 20 godina, a čisto sumnjam da bilo koji savremeni bus može da ima toliki radni vek...
Ovaj deo da si pratio proizvodnju mi se nešto ne uklapa u ovaj tvoj nastavak priče, pošto pričaš da si video neku izolaciju i sve te delove. Ukoliko "ogoliš" ikarusa nećeš videti izolaciju, noviji modeli imaju stiropor kao toplotnu i zvučnu izolaciju u "zidovima", debljina "zidova" je takođe veća. Opet kažem, IK-161/6 su visokopodna vozila, dok je IK-206 srednjepodan autobus, dakle i sama konstrukcija je drugačija i sasvim drugačije izgleda.
Ovo što pričaš za vešanje apsolutno nema nikakve veze, radi se o 2 različita tipa vozila, IK-161/6-Ik-201 imaju pogon na srednjoj osovini i prateću osovinu, sam sistem upravljanja je drugačiji i samo vozilo se drugačije ponaša u odnosu na IK-206 koji je "pušer" odnosno pogon mu je na zadnjoj osovini, dakle prikolica je fiksirana, nema bežanja, talasanja, šetanja, što u mnogome olakšava upravljanja, a pre svega obezbeđuje mnogo veću udobnost jer nema poskakivanja i ljuljanja kao u IK-161/6-IK-201. Dakle, sama konstrukcija i tip vozila utiče na njegovu upravljivost i udobnost, a ova konstatacija da su izbacili jastuke ti je netačna, to je vrlo moguće da su ih izbacili u GSPu, iz fabrike tako izašli sigurno nisu.
Sudeći po tvojoj konstataciji da je IK-206 "neupravljiv", nisam baš siguran da si ga vozio, jer je to vozilo kojim je jednostavnije upravljati od automobila, sa jako velikom preciznošću možeš da prođeš bilo gde što ranije nije bio slučaj u IK-161/6, IK-201 modelima kojima je prikolica išla svuda samo ne tamo gde ti kao vozač hoćeš.

laki72":1i888lre je napisao(la):
Ziko, a i ostali, ja i dalje ne dobih konkretan odgovor.
Nemoj da mi se frljate dizajnom, dopadljivoscu, pa ni kvalitetom izrade.
Ovde je spominjana TEHNOLOSKA zastarelost, pa sam zbog toga pitao da mi objasnite na sta konkretno mislite.
I ako vec pricamo o 'Tehnolosko' napredim tehnologijama, nemojte mi podmetati MB propagandne spotove!
Ako ni zbog cega drugog, onda zato sto su ih mnogi pretekli po tehnoloskim resenjima i inovacijama.
I jos jedno zapazanje sa ovog promo spota, kad je vec tu. Jeste li videli cifru u gornjem desnom uglu?
Ona bese oznacava koliko se za takvo vozilo treba isprsiti?
I sad lasta ili ariva treba da daju toliku lovu da bi vozili putnike koji ne placaju u gradovima koji duguju subvencije za prevoz, po ulicama i putevima koji su puni rupa???
Oce, ma vazi, samo zato sto se nama Ikarbus ne svidja...
Svaka čast za post! :)
 
Beck's stavi sliku ikarbusa IK201 iz devedesetih i ikarbusa IK206 iz 2014te i reci mi da li lice ili se razlikuju.

Naravno da IK 161 ne lici na IK206 ali ja ti pricam o IK 201 i IK 206 koji su za mene (estetski) jedan isti autobus a gradili su se u razdoblju od 20 godina.
 
IK-201 (2002) Remontovan 2012
r7Pp.jpg

IK206 (2012)
105217931020378976675723.jpg

Meni iskreno ne liče, naravno imaš pravo da misliš drugačije i to je sasvim ok...
 
Tehnološki su tamo gde su i bili. Sam proces proizvodnje (brusilica, aparat za varenje, ključ 10/13/17, imbus 5-6-8, krstasti šrafciger su glavi alati :grand: ), ubace oni po nešto novog ali sve je to bilo iz prošlog veka. Materijali , lajsne, rukohvati, sama vrata užas živi. Nikad lim nisu istezali pa je bočna oplata sva izvitoperena. Osovine Rabine, dobre možda na kiperima ali u gradskom busu gde svojom bukom nadjačavaju sve živo (nek neko uporedi otpore).
Čuveni ABS u Ikarbusu, spuštaš se niz Resnik kreneš da kočiš ABS krene da radi svoje i između otpuštanja i ponovnog kočenja blokiranog točka prođe 2 đavolski duuuuge sekunde. Stayer-ov bus iz 1979. godine je imao neuporedivo brži ABS i još gomilu sistema koje u Ikarbuse teško mogu da zamislim.
Imali su svi Ikarusi neku tzv zvučnu izolaciju i taj stiropor u bočnim oplatama i krovu ali ko da je nisu ni imali sa MAN-ovim motorima. Licencni Rabin motor je sam po sebi dosta tiši. Ali vrhuinac inžinjerstva su serije sa Manovim turbo motorima.
Licencni servo upravljač Prve petoletke (ZF) uparen sa Rabinom prednjom osovinom i vešanjem pružao je neopisiva iskustva u vožnji Ikarusa/ Ikarbusa . To se i dan danas zadržalo, pričali o gradskim autobusima, prigradskim ili turističkim to ljulja i ide na sve strane.
Možemo da pričamo i o konkurenciji sa zapada, Mercedes O307 G sa početka osamdesetih godina koji se vozi lakše nego putnički auto i nema šanse da ti se nekontrolisano pokrivi zglob u krivini kao kod IK206 (stisni gas po klizavom i znaćeš o čemu pričam). Isto tada opremljen sa ABS-om i neuporedovo brži i u funkciji dugi niz godina.
Ako ćemo realno Sanos je daleko lakši i lepši za vožnju nego bilo koji Ikarbus/Ikarus. Sanos S115 šta je prevezao i mogao da preveze to nijedan bus nije mogao. Samo da smo ih svi više čuvali.
Avtomontažin čuveni SG koji se isto vozio po Beogradu bio je vrhunski autobus tog doba. Položaj za volanom, Agisovo okretno sedište, upravljivost, kočnice.........
Sve to znam jer sam dosta vremena proveo sa svim tim vozilima, što za volanom , što ispod njih, što pored njih kad su bili potpuno ogoljeni.
Autobus nije samo motor i automatski menjač, gomilu kockica treba složiti kako bi dobio odličan proizvod za vozača, putnika , mehaničara i naravno za vlasnika.
 
Meni lično ne liče, kao što rekoh ti imaš pravo na svoje mišljenje...

@Žika, ode ti od teme. Rekao si da su im proizvodi tehnološki mnogo iza, sad si pomenuo neke druge stvari i dalje nisam čuo šta im je tehnološki zaostalo, ni od tebe ni od ostalih.
Proizvodnja im jeste jadna, da, ali to je rezultat višegodišnje nebrige za firmu. Pomenuo si vrata, ikarbus je do IK-218 serije ugrađivao isključivo njihova vrata, dakle na IK-201, 202, 203, 206 prvi modeli, e onda su se ljudi preračunali da ugrađuju svoja vrata izađe im skuplje nego da uvedu ceo sistem turskih vrata, što kasnije utiče na cenu proizvoda. Naša industrija je mrtva, radi se na komad, dva i slično, da bi se pravile serije mora biti mnogo razvijenije, recimo na raspaloj N seriji se ne sećam da je bilo par pojedinačnih slučajeva čupanja vrata, pucanja nosača i slično, dok je na kasnijim serijama IK-218, IK-206 nakon 2011, prava slučajnost ako naletiš na vrata koja nisu menjana, varena i slično. Na bivšem drugarovom autu (448) svako krilo je menjano, neka čak i po tri puta menjana, varena i sl. I na sadašnjem je svako menjano, to je rezultat ugrađivanja manje kvalitetnih delova, kako bi se kupci bar privukli cenom.
Pominješ neke stvari koje nemaju apsolutno nikakve veze sa proizvođačem, u toj firmi u kojoj si navodno radio se do juče vozila prala šmrkom unutra, znaš li koliko vode ostane nakon takvog pranja? Znaš li koliko je tih vozila izlupano zbog stručnosti pojedinih vozača ili parkirera? Pogledaj u Rusiji iste te IK-206ce, svaka je kao čaša, jedino Srbima ne valja naše...
Nisi ti zemljak vozio 206cu, pišeš prazne priče, ovo za ranije modele stoji, ali govorimo o 206cama.
Stisni gas po klizavom sa kolima i ako su ti malo lošije gume u krivini reci mi šta će se desiti, pišeš neke izlizane fraze ni sam ne veruješ u ove priče.
Za Sanose se slažem i za SG, sve to ostalo što si napisao stoji, ali o 206ci pišeš samo neke priče koje si čuo, jer iz svega navedenog jasno je da ga nisi vozio. Pozdravljam vas sve, ali što se tiče da je 206ca zaostala, mislim da niste u pravu!
829175.jpg
 
Ja mogu , a i ne moram da se slozim sa tvojim subjektivnim oseca u voznji.
Svakako ga prihvatam, jer pored dobre volje i zainteresovanosti, osim po placu parkiralista, ja iskustva u voznji BUS-a nemam. Zato sto ne mogu argumentovano da negiram, ja prihvatam tvoju izjavu kao cinjenicu.
Ok, znaci Ikar je po tebi lose upravljiv i ima 'lose podesen' ABS, ako sam dobro shvatio.
Ajd, sad glupo bi bilo da sporim to, jer kao sto rekoh, nemam vozackog iskustva na BUS-u.
Ali to i dalje nije odgovor na pitanje 'tehnoloske zastarelosti'
Tehnoloska zastarelost bi bila da umesto retardera ili intardera ima samo motornu kocnicu sa klapnom na izduvu.
Bila bi da ima dobos kocnice a ne diskove i visekanalni abs i ASR..
Raba diferencijal je jedna od opcija, ali mogu se poruciti i drugi, bar je tako bilo pre par godina. MAN motor? Ok, nije najbolje resenje, Volvo, DAF su bolji, ali svakako nije niti los, niti zastareo. Bar nista vise od onog MB-a iz nekoliko postova ranije.
 
Evo sada čitam sve ovo sve je ovo lepo što ste vi izneli svoje mišljenje ...
Lično sam razgovarao sa mehaničarem koji radi u Lasti u pogonu Avala na ovu temu Ikarbus-Solaris-Volvo-Mercedes o tehnicikim resenjima i tako .Čovek kaze da je rad na Ikarbusu 40 puta laksi nego na gore pomenutim autobusima ,kada covek radi nesto oko ikarbusa pa makar i servis redovni ima jako dobar prilaz motoru i svim sklopovima hocu reci da nije skuceno a napr kod Volvoa moras skinuti najmanje 3do4 stvari u proseku da bi dosao do željenog dela ...Ovde neki su tako ocrnili Ikarbus ik-206 kao da je najgori bus na svetu kao prvo nasi prevoznici (lasta) uzimaju najeftiniju verziju sa najslabijim motor ali voleo bi da imam jako puno para pa da dokazem suprotono pa da uzmem Ikarbus ik206 sa ZF osovinama i Daf motorom(u najjacoj verziji ) i automatskim Voih diva6 menjacem i jako kvalitetnim materijalima za zavrsnu obradu koja je naravno iz inostranstva sve ovo moze ali ti da bi hteo ovakav bus treba da platis 250000e a ne 150000e i ubacuimo elektronike malo ABS ARS ESP pa izmenimo pult vozaca ubacimo ACITA,VDO tablu vozaca ali rođaci sve ovo košta..
Jedan od prioriteta kod Ik-206 trebalo bi uraditi dobru toplotnu i zvucnu izolaciju motora i oplata da se uradi mnogo bolje i da se promeni tabla vozaca a ostalo sve zavisi od kupca ako mi ovo ne verujete idite u Ikarbus pa cete videti ...Ali pre toga treba uloziti u fabriku u ALATE U MAŠINE ZA ZAVRNU OBRADU raznih delova ... Pa kada su jadnici dobili ovu famoznu šasiju od Mercedesa to je bila frka po fabrici nema TAKVOG ALATA ZA SKIDANJE ELEMETA pa su trcali i kupovali po jedan set raznog alta kao da su privatna mala radionica NEMA NAPREDKA BEZ ULAGANJA ... Ako znate u FAP-u kada je trebalo da se modernizuje proizvodnja da se sa NG (tako se oznacava serija kabina)kabine pređe na novu MB(mercedes benz) trebalo je 3 miliona maraka i drzava nije dala a to je bilo u srecno vreme i onda mi treba da pricamo o Tehnoloskom napredku ...U iIKARBUS TREBA uloziti najmanje 1,5 milona eura da bi se napredovalo ova informacija je iz prve ruke ...
 
Evo kako je sve lepo upakovano u Solarisa.



Ja znam isto od priča majstora da su oduševljeni sa japancima. Vezano za Solarise nemaju još nekog iskustva osim redovnih servisa.
Kad budeš pregazio 20 godina za volanom teških vozila tačno znaš od čega da bežiš.
 
Poredite IK 201L i ovaj Lastin 206.Koji izgleda modernije?Mada moram priznati da je 206 tiši,udobniji i srednjepodan.Samo da ima dizajn ovog prvog pomenutog.A stvarno bi Lasta mogla da promeni izbor buseva.
 
Vrh